Kerran, kun menin junaan, niin samaan aikaan sinne sisälle oli mennossa labbis jonkun naisen kanssa. Siinä sitten junan eteisessä oli nainen kahden poikansa (rattaissa n.3v ja seisomassa n. 5vee) kanssa. Sitten kun nainen koiran näki rupesi kauheasti kädellänsä suojelemeen lapsiaan koiralta. Lapset hätääntyivät kamalasti. Sekin oli aivan äipän syytä: Omalla hätä-käytöksellään hän on lapset saanut koiria pelkäämään, kun on oikein näyttänyt, että niitä pitää pelätä. Sille 5veellekkin hän varoitti, että ei saa mennä koiran lähelle, ettei mitään satu. Poika säikähti kauheasti. koira siis oli n. 2vee ja häntä vain heilui ja moikkasi kilttisti ja iloisesti kaikkia ihmisiä. Että semmonen monsteri. Mamma oli pistänyt lapset ihan turhaan pelkäämään. Olisi pitänyt kyllä sanoa sille muijalle, että tekee väärin, mutta parempi vain, että en sanonut. Vai olisiko pitänyt? Ja tekikö teistä tuo mami nyt ihan oikein? :oo
ärsyttää
5
424
Vastaukset
- kummallista!!!!
Äiti tekee ehdottamasti väärin.
Meidän pihapiirissä eräs äiti pelkää koiria (huonoja kokemuksia lapsuudesta), mutta antaa kyllä lapsiensa tulla esim. minun koiriani moikkaamaan, koska tietää etteivät ne tee mitään.
Tästäkään huolimatta hän ei itse uskalla tulla, ja kun tätä kynnystä hän on yrittänyt madaltaa hän on tullut tervehtimään koiria silloin kun lapset eivät ole mukana. Onkin itse sanonut syyksi juuri sen, ettei hänen lpaset näe jos ja kun hän pelkää koiria.
Todella fiksua toimintaa minusta tämä.
Tuo on todellakin kummallista ja itselleni on käynyt niin useasti julkisilla paikoilla.
Koirani ovat joillekkin ädille kuin verenhimoisia susia, jotka voisivat popsia lapset suuhunsa koska vain. Ja näin ollen lapsetkin kasvavat siihen uskoon että koriat ovat pahoja ja arvaamattomia.
Sinänsä hankala homma kasvaville lapsille, kun pelkäävät sitten aikuisinakin.
Kuitenkin kun ottaa huomioon sen kuinka suosittuja koirat ovat, ja näin ollen niitä tulee myöskin näkemään lähes jokapuolella. - VÄÄRIN VÄÄRIN
on opettaa että on vaarallisia otuksia ettei saa mennä. Koira voikin olla vaarallinen juuri sen takia koska vaistoaa että tuo "pelkää mua, sillä on jotai pahaa mielessä"
- tattunöh
liioiteltua äidiltä..Mutta kuitenkin pitäähän lapsille myös opettaa, että vieraisiin koiriin ei saa koskea ILMAN omistajan LUPAA. näin meidän pienile on opetettu/opettamassa, Koska koskaan ei voi tietää, miten vieras koira suhtautuu lapsiin. mutta tuo oli kyllä jo vähän liikaaa äidiltä. olisi voinut ilmaista asian hienovaraisemmin. :)
- kyllähän
kyllä se oikein teki jos sen tarkotuksena on opettaa lapsilleen että koirat on vaarallisia tappajia... mutta ei lapsille pitäis tollasta opettaa koska suurin osa koirista on ihan ystävällisiä ja hyvä tahtosia.. eiköhän sitäkin ämmää oo joskus joku koira purru ku se oli lapsi sen perusteellahan se varmaan niille lapsilleen sitä opettaa
- Vastaan
Itse vastaavassa tilanteessa jos tilaa olisi vähän pyrkisin kyllä antamaan koiralle tilaa ja sanoisin yli-innokkaille lapsilleni ettei vieraita koiria mennä selittelemään ,varsinkaan silloin kun koira on tulossa sisään .Eri juttu kun koira on asettunut paikalleen omaan vaunuunsa voi kysyä lupaa ja silittää .
Meillä on koira ja en henk kohtaisesti pitäisi että kun olemme junaan tulossa niin lapset tulisivat silittämään .Kun olemme päässet paikalle niin tokkopa koira siitä rikki menee :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060