En enää keksi keinoja mitä pitäisi tehdä pennulle, joka ei ole nytkään kahteen päivään syönyt oikeastaan YHTÄÄN MITÄÄN. Pari nakkulaa käy popsimassa, välillä ei edes haista ruoka-annostaan. Ikävää heittää aina ruoka roskiin kun ajattelee, että jollekin pennulle varmasti kelpaisi :( Tänään ostin jopa paketin jauhelihaa ja laitoin ruuan sekaan pienen nokareen: no maistoihan se pentu vähäsen, mutta siihen se jäi kun oli saanut suurimman osan jauhelihoista noukittua raksujen seasta! Eilen sekoitin ruokaan pedigreen tölkkiä, ei kelvannut! Kylkiluut näkyy mielestäni kun pentu juoksee pihalla. Kyseessä on siis sakemanni! Mielestäni sakemannit ovat yleensä sellaisia että syövät mitä vaan kuinka paljon vaan?? Pennun siis pitäisi syödä tässä iässä n. 8-9dl päivässä! Tämän päivän saldo meillä on hädin tuskin se 1 dl. Koiran makkaraakin olen yrittänyt sekoittaa: ei kelpaa. Minulla on tällä hetkellä 4 eri raksumerkkiä, kaikki eläinkaupasta ostettuja. Mikään niistä ei kelpaa.
Luita kyllä kalvaa mielellään! Olen nyt kahden päivän aikana poistanut siltä kaikki luutkin ihan siltä varalta jos saa niistä vatsan täytettä.
Kuinka vaarallista/huonoa pennun kehityksen kannalta on syömättömyys?? Pitäisikö minun vielä yrittää lahjoa pentua jollain keinoin? Pennun lihaksisto luut eivät kyllä kehity jollain muutaman raksun voimalla! En ole läheskään aina sekoittanut ruokaan mitään, ainoastaan "pattitilanteessa" eli jos pentu ei ole syönyt esimerkiksi edellisenä päivänä MITÄÄN. Ruokin siis sitä 3krt päivässä ja kuppi on lattialla 15minuuttia jonka jälkeen poistan sen. (ja siis heitän roskiin täyden lautasen....)
olen tuskastunut enkä tiedä mitä tehdä! Oisko jollain neuvoja? Tai kokemusta? Millä sen sais syömään???
Pentu ei syö :(
9
778
Vastaukset
- Ongelma.......
belkkarin kanssa, ei oikein meinannut syödä.
Mä jätin ne annokset siihen ja annoin koiran syödä sitä mukaan kun itse tahtoi. Ainakin talvella nuo säilyi ihan hyvin. Mitään en sinne kuivamuonan sekaan alkannut sotkea, jos ei maistu niin syököön sitten kun maistuu. Illalla ei tietty kannata mitään antaa taikka jättää yöksi.
Kuuma ilmakin vie aika rankasti ruokahalua, voi olla sitäkin. - soittaisin
kyllä jo ell. Meillä toisinaan temppuilaan myös ruuan kanssa mutta kuppi lähtee 15min päästä oli syöty tai ei ,seuraavalla aterialla yleensä jo ruoka maistuu. Oletko liottanut nappulat vedessä, minulle kasvattaja sanoi että murot liotetaan vuoden ikään asti vedessä.
Jos koira ei milloin syö ruokaansa ruoka siirtyy seuraavaan kertaan (onpahan ainakin kunnolla lionnutta)- ap.
Kyllä oon liottanut nappulat hyvin, ja tarjoan silloin kun on vielä hieman lämmintä/haaleaa (kasvattajan mukaan maistuu paremmin lämpimänä), eipä auta! Säilytätkö sitä samaa annosta jääkaapissa? Mietin vaan että syökö kylmänä? Itse olen aina heittänyt roskiin syömättä jääneet...
Tänä aamuna söi kyllä suunnilleen puolet annoksesta :) Meinasin kiljahtaa jo riemusta :D
Kun ollaan peuhattu ulkona ruuan aamutarpeiden jälkeen ja tullaan sisälle niin pentu ikään kuin etsii esimerkiksi nurkkaan kierineitä nappuloita ja syö innolla! Mietin sitäkin, että voihan olla niinkin, että pentu on kuin emäntänsä: ruoka ei maistu ihan aamulla parhaiten, vasta pari tuntia heräämisen jälkeen... ;)
Edelliselle kirjoittajalle: Pentu menee viikon päästä rokotukseen, joten madottamisen aloitan huomenna (viikkoa ennen rokotusta). Ja voisin kyllä tosiaan jättää kaiken lisukkeen nappuloista pois.
Tietääkö joku muuten, että onko haitaksi, jos sitä ruokaa alkaisi jo nyt tarjoamaan ainoastaan kaksi kertaa päivässä? Vähensin viikko/pari sitten ruokinnan kolmeen kertaan päivässä kasvattajan ehdotuksen mukaan, koska pentu ei tosiaan syö kuin pari kertaa päivässä, jos sitäkään! - kokemukseni
ap. kirjoitti:
Kyllä oon liottanut nappulat hyvin, ja tarjoan silloin kun on vielä hieman lämmintä/haaleaa (kasvattajan mukaan maistuu paremmin lämpimänä), eipä auta! Säilytätkö sitä samaa annosta jääkaapissa? Mietin vaan että syökö kylmänä? Itse olen aina heittänyt roskiin syömättä jääneet...
Tänä aamuna söi kyllä suunnilleen puolet annoksesta :) Meinasin kiljahtaa jo riemusta :D
Kun ollaan peuhattu ulkona ruuan aamutarpeiden jälkeen ja tullaan sisälle niin pentu ikään kuin etsii esimerkiksi nurkkaan kierineitä nappuloita ja syö innolla! Mietin sitäkin, että voihan olla niinkin, että pentu on kuin emäntänsä: ruoka ei maistu ihan aamulla parhaiten, vasta pari tuntia heräämisen jälkeen... ;)
Edelliselle kirjoittajalle: Pentu menee viikon päästä rokotukseen, joten madottamisen aloitan huomenna (viikkoa ennen rokotusta). Ja voisin kyllä tosiaan jättää kaiken lisukkeen nappuloista pois.
Tietääkö joku muuten, että onko haitaksi, jos sitä ruokaa alkaisi jo nyt tarjoamaan ainoastaan kaksi kertaa päivässä? Vähensin viikko/pari sitten ruokinnan kolmeen kertaan päivässä kasvattajan ehdotuksen mukaan, koska pentu ei tosiaan syö kuin pari kertaa päivässä, jos sitäkään!meidän pentumme oli myös aluksi kotiimme tultuaan tosi nirso ruuan suhteen. tuntuikin jo viikon kuluttua, että kaulapantaa olisi suunnilleen voinut ruveta käyttämään pennulla vyönä... kasvattajan luona pentu oli saanut pääasiassa nappuloita, raejuustoa, piimää, kermaviiliä ja maksalaatikkoa. kotona sitten teimme jos jonkinmoisia sekoituksia ja liotuksia ko. aineksista. mikään ei tuntunut kelpaavan. lopulta yhtenä aamuna hermostuin, ja annoin pelkkiä nappuloita kuivana. ja kas kummaa; PENTU SÖI NE VIIMEISEEN MURUUN!! arvaa olimmeko yllättyneitä ja huojentuneita. koiramme ei ole vielä aikuisenakaan mikään ruualle perso ahmatti, mutta syö ruokansa. en tiedä mikä lopulta tepsii teillä, tämä oli meidän tarinamme. jokatapauksessa, suosittelen sinua luopumaan ylimääräisista välipaloista, sekä tarjoamaan pennulle sen perusruokaa ilman mitään lisä-herkkupaloja. ruoka tarjolla kerrallaan 15 min. (niinkuin olet tehnytkin) sitten tarjoat uudelleen seuraavalla ruokintakerralla. eihän lapsillekaan ole koko ajan ruoka-annos tarjolla...
- ap.
kokemukseni kirjoitti:
meidän pentumme oli myös aluksi kotiimme tultuaan tosi nirso ruuan suhteen. tuntuikin jo viikon kuluttua, että kaulapantaa olisi suunnilleen voinut ruveta käyttämään pennulla vyönä... kasvattajan luona pentu oli saanut pääasiassa nappuloita, raejuustoa, piimää, kermaviiliä ja maksalaatikkoa. kotona sitten teimme jos jonkinmoisia sekoituksia ja liotuksia ko. aineksista. mikään ei tuntunut kelpaavan. lopulta yhtenä aamuna hermostuin, ja annoin pelkkiä nappuloita kuivana. ja kas kummaa; PENTU SÖI NE VIIMEISEEN MURUUN!! arvaa olimmeko yllättyneitä ja huojentuneita. koiramme ei ole vielä aikuisenakaan mikään ruualle perso ahmatti, mutta syö ruokansa. en tiedä mikä lopulta tepsii teillä, tämä oli meidän tarinamme. jokatapauksessa, suosittelen sinua luopumaan ylimääräisista välipaloista, sekä tarjoamaan pennulle sen perusruokaa ilman mitään lisä-herkkupaloja. ruoka tarjolla kerrallaan 15 min. (niinkuin olet tehnytkin) sitten tarjoat uudelleen seuraavalla ruokintakerralla. eihän lapsillekaan ole koko ajan ruoka-annos tarjolla...
Meillä söisi aika mielellään myös kuivana, mutta kasvattaja varoitti jostain suolitukkeumasta ja vatsan kiertymästä yms, joten en uskalla antaa kuivana! Toisaalta ihmettelen, kun pentu aina kuitenkin juo ruuan jälkeen, että olisikohan siitä mitään suurempaa haittaa, jos jo pian siirtyisi antamaan kuivana?!
Kiitos tarinastasi! :) - johan kelpasi
kokemukseni kirjoitti:
meidän pentumme oli myös aluksi kotiimme tultuaan tosi nirso ruuan suhteen. tuntuikin jo viikon kuluttua, että kaulapantaa olisi suunnilleen voinut ruveta käyttämään pennulla vyönä... kasvattajan luona pentu oli saanut pääasiassa nappuloita, raejuustoa, piimää, kermaviiliä ja maksalaatikkoa. kotona sitten teimme jos jonkinmoisia sekoituksia ja liotuksia ko. aineksista. mikään ei tuntunut kelpaavan. lopulta yhtenä aamuna hermostuin, ja annoin pelkkiä nappuloita kuivana. ja kas kummaa; PENTU SÖI NE VIIMEISEEN MURUUN!! arvaa olimmeko yllättyneitä ja huojentuneita. koiramme ei ole vielä aikuisenakaan mikään ruualle perso ahmatti, mutta syö ruokansa. en tiedä mikä lopulta tepsii teillä, tämä oli meidän tarinamme. jokatapauksessa, suosittelen sinua luopumaan ylimääräisista välipaloista, sekä tarjoamaan pennulle sen perusruokaa ilman mitään lisä-herkkupaloja. ruoka tarjolla kerrallaan 15 min. (niinkuin olet tehnytkin) sitten tarjoat uudelleen seuraavalla ruokintakerralla. eihän lapsillekaan ole koko ajan ruoka-annos tarjolla...
"mikään ei tuntunut kelpaavan. lopulta yhtenä aamuna hermostuin, ja annoin pelkkiä nappuloita kuivana. ja kas kummaa; PENTU SÖI NE VIIMEISEEN MURUUN!!"
Meillä kävi samoin pennun kanssa, nappulat kelpasivat kuivina vähän paremmin. Pentu kieltäytyi syömästä kasvattajan mukaan antamia raksuja, jotka vielä laitettiin piimään likoamaan kasvattajan antaman ohjeen mukaan. Vaihdoimme myös raksumerkkiä ja johan alkoi maistumaan. - ap:lle
ap. kirjoitti:
Meillä söisi aika mielellään myös kuivana, mutta kasvattaja varoitti jostain suolitukkeumasta ja vatsan kiertymästä yms, joten en uskalla antaa kuivana! Toisaalta ihmettelen, kun pentu aina kuitenkin juo ruuan jälkeen, että olisikohan siitä mitään suurempaa haittaa, jos jo pian siirtyisi antamaan kuivana?!
Kiitos tarinastasi! :)no joo, täytyy myöntää, että on kyseessä hieman
eri kokoluokan koirat. meillä pienpystykorva, aikuisena 8 kiloa ja teillä scäfer, ties kuinka monta kiloa. itse vaan jo monen, eri kokoisen, koiran kokemuksella ajattelin koittaa hoitaa homman itse. mutta, jos sinulla on tukenasi kasvattajan apu, niin käytä ihmeessä hyödyksesi. meidän pienpystis on sekarotuinen, ja "kasvattaja" oli mukava, mutta ei kovin perehtynyt koiriin (vahinko-pennut). - omistaja vastaa
johan kelpasi kirjoitti:
"mikään ei tuntunut kelpaavan. lopulta yhtenä aamuna hermostuin, ja annoin pelkkiä nappuloita kuivana. ja kas kummaa; PENTU SÖI NE VIIMEISEEN MURUUN!!"
Meillä kävi samoin pennun kanssa, nappulat kelpasivat kuivina vähän paremmin. Pentu kieltäytyi syömästä kasvattajan mukaan antamia raksuja, jotka vielä laitettiin piimään likoamaan kasvattajan antaman ohjeen mukaan. Vaihdoimme myös raksumerkkiä ja johan alkoi maistumaan.joo, kasvattaja oli antanut pedigree -nappuloita. eivät kelvanneet, edes piimään liotettuina. se, mitä annoin, kun hermostuin, oli Nutro Choicea, penturuokaa, sitä meillä on kaikki pennut syöneet, ennen siirtymistä aikuisen koiran Nutro Choiceen.
- liotettua muonaa
omistaja vastaa kirjoitti:
joo, kasvattaja oli antanut pedigree -nappuloita. eivät kelvanneet, edes piimään liotettuina. se, mitä annoin, kun hermostuin, oli Nutro Choicea, penturuokaa, sitä meillä on kaikki pennut syöneet, ennen siirtymistä aikuisen koiran Nutro Choiceen.
siis älkää säilyttäkö liotettua kuivamuonaa vaan heittäkää se pois. jos on odotettavissa, että koira ei syö, laittakaa sitä turpoamaan vain 0,5 dl jos tekee pahaa heittää pois.
vesi laukaisee pilaantumisprosessin ja puolen tunnin kuluttua on jo täydessä vauhdissa.
nappuloita ei tarvitse välttämättä turvottaa; ahneelle koiralle voi joukkoon laittaa vettä hotkimisen estämiseksi mutta normaalisti vettä juovalle koiralle turvotusta ei tarvitse tehdä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve462959Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922793On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712611Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952571Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1052154Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1421890Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611812Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?211695