Olin tapaillut n. kolmen kuukauden ajan miestä, joka oli ollut kaverini jo sitäkin ennen. Kaikki oli sujunut hänen kanssaan hyvin. Eräänä iltana olin baarissa ja mies pyysi minua tulemaan luokseen yöksi baari-illan jälkeen. Kerroin olevani todella humalassa, mutta hän sanoi ettei se haittaa. Menin hänen luokseen ja hän olisi halunnut seksiä. Sanoin, etten pysty ja jaksa nyt, ja työnsin hänet pois läheltäni. Pian sen jälkeen ilmeisesti nukahdin/sammuin. Jossain vaiheessa heräsin siihen, että mies oli sisälläni. Hän tiesi, että pitäisi käyttää kondomia, koska en syö e-pillereitä, mutta kumia hänellä ei kuitenkaan ollut. Minulla ei ollut rahaa hankkia jälkiehkäisyä, joten nyt on sekä raskaudenpelko että syyllisyyden tunne ja häpeä tapahtuneesta.
Mies itse ei kokenut tehneensä mitään väärää. Hänen mielestään minä tein väärin, koska kieltäydyin seksistä, vaikka olin aiemmin illalla puhdeluiden välityksellä antanut ymmärtää haluavani sitä. Nyttemmin emme ole enää edes puheväleissä, koska lakkasin pitämästä yhteyttä häneen.
Onko täällä ketään vastaavan kokeneita? Minua ahdistaa ja mietityttää tuo asia todella paljon. Syytän itseäni siitä, että menin humalassa miehen luo yöksi. Ja siitä, että olin antanut ymmärtää, mutta en "ymmärtänyt antaa". En kuitenkaan olisi osannut odottaa ko. mieheltä mitään tuollaista.
Miten voisin päästä yli tapahtuneesta? Lain mukaan ilmeisesti voisin tehdä rikosilmoituksen, mutta se tuntuisi väärältä, koska mielestäni olen myös itse osasyyllinen. Olen kuitenkin menettänyt jo liikaa yöunia tapausta miettiessäni ja tulen hulluksi, jos en saa jotain apua tai ratkaisua pahaan olooni.
Akti nukkuvan/sammuneen kanssa
9
15908
Vastaukset
- mies minäkin
Et ollut antanut lupaa seksiin eli kyseessä oli siis raiskaus. Osasyyllisyyttä tai muuta vastaavaa on turha miettiä, sillä pelkkä EI riittää. Toiminta loppuu siihen. Humala ei ole peruste raiskaukselle. Ymmärrän tilanteen vaikeuden, mutta kutsu silti tapahtunuttta sen oikealla nimellä.
Jälkiehkäisy maksaa varmaan noin 10 euroa, joten siihen pitäisi olla varaa. Jos ei käytä pillereitä niin jälkikehkäisy pitää hankkia etukäteen pahan päivän varalle. Kumi kun voi aina joskus hajota. - saman kokenut.
Ja puhun nyt kokemuksen äänellä siitä, että JOS menet tekemään rikosilmoituksen, siitä tulee nimike seksuaalinen hyväksikäyttö, itse kamppailin tuon asian kanssa kauan, ja silti en saanut oikeutettua nimikettä asialle. Suomen laissa tuo ei ole raiskaus. Vaikka sen pitäisi olla.
- nainen...22kj
11-vuotta sitten olin ravintolassa ja vietin iltaa tutussa seurueessa olin tulloin parikymppinen kokematon nainen. Menin jatkoille tyttöystäni kotiin ja seurue mukana. 3-miestä ja 4-miestä. Iltaa jatkettiin ja monet nukahteli minne sattui. Minä menin nukkumaan tosi kännissä yläkerran huoneeseen=ilmeisesti simahdin totaalisesti. Aamuherätys oli karmea minuun sattui ja kaikki minun housut oli riisuttu ja kaveri pani minua. Nousin ja huusin mitä teet. Keräsin vain vaatteeni ja juoksin alakertaan ja pesulle siis suoraan suihkuun. Tyttöystävä näki minut kun juoksin oli siinä keittiössä ja keitti kahvia=luuli että harrastin seksiä. Tutkin muuten ennen pesua alapäätäni ja huomasin että se oli spermassa. Järkytyin. Siinä sitten pesun jälkeen olin hiljainen ja juotiin kahvit kaverikin joka sen teki oli tyttöystäväni kihlatun veli. Siitä lähdin kotia kohti pian ja kotona odotti minun kihlattu. Kävin kuukauden päästä sukupuolitauti klinakalla oli muuten nöyryyttävä kokemus. Olin puhdas:klamydia,tippuri, yms. Mutta hiv testi piti ottaa uusinta 2-kuukauden päästä siitä tapahtumasta. Silloin repesin ja kerroin kihlatulleni kaiken koska en kyennyt seksiin sen jälkeen ja oli karmea pelko hepatiitiit ja hiv. Sitä piinaa jatkui vielä koska tapahtuman jälkeen piti ottaa vielä 6-kuukauden päästä yksi hiv-näyte. Tartuntaa en saanut mutta sieluuni jäi jälki. Ja raiskausilmoitusta en ikinä tehnyt nyt tekisin. Nyt kihlattuni on mieheni ja olen pienten lasten äiti. Mutta tapahtuman muistan aina.
- Tukinaiseen
kannattaa ottaa yhteyttä, tai ainakin käydä katsomassa heidän nettisivut. Olisi myös hyvä jos ilmoittaisit rikoksesta poliisille (vaikka tekoa ehkä onkaan enää vaikea todistaa). Jos mies todella kuvittelee että hänellä on oikeus raiskata sammunut nainen aiemman yhteisymmärryksen perusteella, niin sittenhän hän voi olla niin tyhmä että tunnustaa tuon tekonsa poliisillekin. Tuskin hän niin kuitenkaan tekee, koska oikeasti tietää mihin on syyllistynyt, mutta jos mies vielä uudestaan yrittää samaa jollekin toiselle niin on hyvä että poliisi jo ennestään tietää hänestä. Joka tapauksessa poliisi tutkii tapauksesi, ja se roisto joutuu elämään pelossa pitkät ajat.
Sinulle myös tekisi hyvää tutustua feministiseen itsepuolustukseen, niin opit ymmärtämään oikeutesi paremmin. Unioni Naisasialiitto tietää noista asioista enemmän, ja heilläkin on hyvät nettisivut mihin tutustua. Voimia! Et missään nimessä ole osasyyllinen! Seksiin tarvitaan kaksi aikuista jotka toimivat yhteistuumin. Muuten se on joko raiskaus tai hyväksikäyttö, eli rangaistava rikos. - nainen...22kj
Kerroin aikaisemmin oman kokemukseni. Ja olen käsitellyt asian myöhemmin keskustellen. Ota rohkeasti yhteyttä eteenpäin ja tee ilmoitus, vaikka näyttöjä ei nyt ole. Sekä ota yhteuyttä tukinaiseen ja sinne vois myös soittaa ma-to 9-17.oo, pe-su 17-24 ja pyhäisin 0800-97899
Rikosuhripäivystys
0203 16116
Mielestäni sinun kannattaa hoitaa asia itsesi vuoksi ettei jää mitään traumoja jotka saattavat tulla myöhemmin elämässäsi eteen. Voimia sinulle ja hyvää kesänjatkoa!!! - Autoilija anus
Laitoin autoni. Vasta pestynä ja lappu lasissa myytävänä ja puh. numero. Se varastettiin.
Kukaan ei väitä minun yllyttäneen ja olevan osasyyllinen. - Nimetön
Minusta vaikuttaa ihan perinteiseltä raiskaukselta. Tosin seksuaalinen hyväksikäyttöhän tuosta tulee, mutta jää ainakin kaverille merkintä rekisteriin.
Sun ei kannata itseäsi syyllistää, me kaikki ollaan joskus humalassa ja törttöillään, ei siitä ketään saa rangaista. - kokeunut saman
itse tapailin kerran miestä joka alkoi aina aamulla kouria minua haarovälistä kun luuli minun vielä nukkuvan. Kumpikaan ei ollut edes kännissä.
Kerran heräsin kun mies yritti sisääni.
Sanoin että lopeta, ei lopettanut.
Sitten kun huusin ihan kunnolla että saatana nyt pois mun päältä niin mies oli ihan ymmällään. Hänestä tuollainen käytös oli kai normaalia. Minusta ei! Oloni oli todella raiskattu ja hyväksikäytetty. Jätin ukon tuon takia. Hän ei ymmärtänyt mikä siinä muka oli outoa.
Minä luulen syyksi että koska tällä miehellä oli todella iso penis, niin se ei ilmeisesti seissyt muuta kuin aamuisin.
Mies sanoi että hänen pisin suhde oli ollut noin 3kk. Eipä ihme jos tollein käyttäytyy!- teki näin
olin suhteessa ja kumppanini muuttui väkivaltaiseksi. pahoinpitelyjä, henkistä ja fyysistä väkivaltaa - lisäksi heräsin öisin siihen jäkryttävään tosiasiaan että hän kähmi minua sekä tunki sisääni. joskus hän harrasti itsetyydytystä ja kähmi minua ja sen jälkeen alkoi tunkea housuihini kovakouraisesti, vaatteeni riisuttiin minun nukkuessani. minä nukuin siis. Voin kertoa että herätys oli todella järkytys ja kauhea kokemus. lamaannuin järkytyksestä.
selvitin asiaa nolona tukinaisesta koska itsestä tuntui todella liatulta(www.tukinainen.com). sanoivat että raiskaus, hyväksikäyttö jne sattunut koska kertoja on useita eli kähmintä oli hyväksikäyttöä ja hänen yksin harjoittama "pano" on raiskaus, olin siis käyttöesine. ihminen joka on sammunut TAI nukkuu ei ole päättämässä siitä haluaako vai ei. Sen lisäksi puolisonkaan kanssa seksiin ei ole pakko suostua vaikka hän olisi nukkunut samassa sängyssä 10 vuotta tai 50 vuotta. aina on oikeus sanoa EI eikä seksi ole itsestään selvyys suhteessa siinä mielessä. Jos ei halua sitä ei saa väkisin ottaa, ei nukkuvalta, sammuneelta tai hereillään olevalta. Ei keneltäkään.
Henkilö joka raiskaa sammuneen, nukkuvan jne ja ajattelee että se on ihan OK - on todella sairas ihminen. Rikosilmoitus siis asiasta, mutta ensin yhteys tukinaiseen ja rikosuhripäivystykseen myös. Et ole yksin ja sinua autetaan hoitamaan tämä asia juridisesti sekä henkistä apua saat kohtalotovereilta että ammatti-ihmisiltä.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002911
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss632790Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa232142- 691705
- 1431503
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1851442Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121408Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1521387- 901314
Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2291211