Saavuimme perjantaina Pohjois-Italiasta Milanosta takaisin Suomeen.
EDULLISTA OLI SEURAAVAT ASIAT
Vesipullot, mehut, olut&viini kaupassa. Hajuvedet, deodorantit ja partavedet maksoi aavistuksen vähemmän kuin Suomessa.
Museoitten ja nähtävävyyksien pääsymaksut edullisia. Poikkeuksena viimeinen ehtoollinen: siinä oli rahastuksen makua, 15min visiitti maksoi 8 euroa kappale. Matkustelu junilla, ratikalla ja metrolla edullista. Postikortit kohtuuhinnoissa.
NÄMÄ KALLIITA
Merkkivaatteet ja kengät lähtöhinnoiltaan kalliimpia kuin Suomessa. Taksimatkustelu kallista. Ravintolassa sama hintataso kuin Suomessa, osittain jopa kalliimpaa. Kahvi, virvoitusjuomat, olut, viini hinnoiteltu ravintoloissa yläkanttiin jopa osa yli Suomen hintojen. Esim. oluttuoppi maksoi eräässä ravintolassa 7,50 EUR kappale (0,4L) ja se oli vielä ihan Italialaista ei niin ihmeelistä olutta! Pizzat hyviä mutta kalliimpia kuin kotipizzassa jota pidetään kalliina...Pizzat maksoi 10-15 EUR ja pasta-annokset 10-18 EUR kappale. Jälkiruoat Suomen hinnoissa noin 5-10 EUR annos. Joka ilta meni ravintolaan kahdelta henkilöltä semmoset 40-50 EUR rahaa eikä käyty kyllä missään luxus-paikoissa. Ihan tavallisilta paikoilta nuo vaikutti. Kahvilareissut maksoi yleensä yli kymmenen euroa (2 juomaa ja sämpylät/kakkupalat). Ammupala oli hotellissa aika onneton jos vertaa Suomeen ja Keski-Eurooppaankin.
Onko aamupala yhtä niukka koko Italiassa ja onko Italia todellakin noin kallis paikka?
Hintataso Italiassa
4
2823
Vastaukset
- Mä vaan
Ymmärsinkö oikein että liput maksaa La Scalaan todellakin useita satoja euroja per lärvi? Kun netistä selailin lippujen hintoja ennen matkaamme niin hinnat oli aivan poskettomia. Jäi käymättä. Myös rokkikonserttien hinnat aivan järkyttäviä jos vertaa Suomen hintoihin jotka nekin on aika kovia. Esim Childen of Bodom keikkalipuista pyydettiin jotain 80 EUR ja Deep Purplen lipuista yli 100 EUR. Kalleimmat keikkaliput oli jotain 200 EUR.
- Italiassa
on keskimäärin halvempi kuin Suomessa. Muita hyvin kalliita paikkoja ovat esim Venetsia ja Rooma, joissa on paljon turisteja. Yleinen ilmiö lienee, että hinnat nousee turistialueilla. Jos liikut enemmän Italiassa huomaat, että Italia tuntuu jopa edulliselle.
- tosi on
Esim Calabriassa ja Sisiliassa hinnat on aivan toista luokkaa.Tosin en tiedä jos menee tyypilliseen turistirysään niin saattaa kai sielläkin itsensä kipeäksi maksaa...
- Italiassa
tosi on kirjoitti:
Esim Calabriassa ja Sisiliassa hinnat on aivan toista luokkaa.Tosin en tiedä jos menee tyypilliseen turistirysään niin saattaa kai sielläkin itsensä kipeäksi maksaa...
Olen aina vierastanut käsitettä turistirysä. Onko suomalainen mökkikylä turistirysä, kun siellä on turisteja? Tuleeko paikka turistirysäksi oman vai vieraan maan turisteista? Se, että paikka on turistien suosissa ei vielä nosta hintoja huomattavasti, vaan lähinnä turistien mahdollisuus tehdä ostoksia muuallakin kuin lähellä. Toisin sanoen paikat, joissa on paljon autottomia lentomatkailujoita ovat kalliimpia kuin paikat, joita suosivat automatkailijat. Samoin hintoihin vaikuttaa oman maan turistien(=italialaisten) määrä, jotka eivät suostu maksamaan mitä hyvänsä. Eli tässäkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki.
Etelä-Italiassa on matalampi elintaso kuin pohjoisessa ja hinnat alemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522