Danielin unet

tuhat ja yksi

Danielin unet , tulkintaani Danielin kirjasta olen pitänyt esillä Suomi 24 keskusteluissa 1,5 vuotta !

Tulkintani ilmaisee sen tosiasian että ,Danielin kirjan kaikki tapahtumat ovat jo toteutuneet eikä sen avulla voida ennustaa !

Esim; Dan. 8. luku !

Dan.8:3. ( Pässi kuvaa Meedo-Persian valtakuntaa, pienempi sarvi on Meedian valtakunta ja suurempi sarvi Persian valtakuntaa .)

Dan. 8:4. (Länteen Lyydian Kroisokseen,ja koko Vähään Aasiaan.Pohjoiseen Armeniaan ja etelään Tyyrokseen,Kyprokseen ja Egyptiin.)

Dan.8:5. (Vuohipukki, Magedonian kuninkaan Filppoksen poika Aleksanteri suuri .)

Dan.8:6. (Magedonian kuningas Filppos toinen suunnitteli sotaa Persian keisarikuntaa vastan ,sota alkoi 336 eaa.,jolloin Filppos surmattiin 46 vutiaana.)

Dan.8:7. ( Issoksen taistelu 333 eaa. Aleksanteri Suuren armeia voitti Dareios kolmannen johtamat persialaiset Syyrian Issoksessa.Pässin molemmat sarvet menivät rikki tarkoittaa Meedo -Persian valtakunnan kukistumista.)

Dan.8:8. (Aleksanteri Suuri valloitti seitsemän kuukauden piirityksen jälkeen foinikialaisen saarikaupungin Tyyroksen. Gasan hän valloitti kahden kuukauden piirityksen jälkeen.Egypti antautui taisteluitta Aleksanteri suuri "kruunattiin "faraoksi! Arbelan taistelussa 331 eaa. hänen joukkonsa löivät paljon suuremman persialaisten armeijan.Saatuoon vallattua koko Persian Aleksanteri suuri kuoli Persiassa kuumetautiin, näin särkyi Vuohipukin suuri sarvi.Neljä mahtavaa nousi niiden tilalle.Egypti,Syyria,Magedonia ja Traakia .)

Dan.8:9. ( Etelä on Egypti, itä on Persia ja Ihanamaa on Palestiina.Pieni sarvi oli Antiokhos neljäs Epifanes hallitsi Syyrian seleukidi kuninkaana n, 175 - 164 eaa.)

Dan.8:10. (Kuvaa Antiokhos neljännen Epifaneen juutalaisiin kohdistunutta vainoa .Kats Apokryfien Makkabienkirjojen alusta !)

Dan.8:11.( kats ed, jakeen selitys !)

Dan. 8:12. ( Antiokhos neljäs Epifanes asetti Jerusalemin Serubbabelin temppeliin ZEUS Jumalan palvonnan.)

Dan. 8: 13-27. ( Gabriel selittää saman uudestaan.)

Kysy Danielin kirjasta !

92

1711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen sanan saattaja

Lopun ajan tapahtumat miten tulkitset?

• tuhat ja yksi

Danielin kirjan ilmoittama lopunaika on neljännen pedon ja kaikkien petojen lopunaikaa !

Mielestäni ne Danielin kirjan pedot ovat ;

1.Babylonia.
        2. Meedia.
        3. Persia.
        4. Magedonia.

Ja neljännen pedon 11. kuningas on se tärkein Danielin kirjassa ja se on Syyrian Seleukidi kuningas Antiokhos nejläs Epifanes .

Ja lisäksi minittakoon ettei Jeesus Nasaretilainen esiinny millään tavalla Danielin kirjassa.
        (Vaikka hänet on monissa tulkinnoissa saatu mielikuvituksen avulla sinne mahtumaan.)

tuhat ja yksi kirjoitti:

Danielin kirjan ilmoittama lopunaika on neljännen pedon ja kaikkien petojen lopunaikaa !

Mielestäni ne Danielin kirjan pedot ovat ;

1.Babylonia.
        2. Meedia.
        3. Persia.
        4. Magedonia.

Ja neljännen pedon 11. kuningas on se tärkein Danielin kirjassa ja se on Syyrian Seleukidi kuningas Antiokhos nejläs Epifanes .

Ja lisäksi minittakoon ettei Jeesus Nasaretilainen esiinny millään tavalla Danielin kirjassa.
        (Vaikka hänet on monissa tulkinnoissa saatu mielikuvituksen avulla sinne mahtumaan.)

Ylhäältä Pyhässä Hengessä?

Jos olet ihmettelen, sillä tietääkseni ei sitä tietoa ole annettu monille maanpäällä.

Jolla on tiedollisuus ja taidollisuus voi vain ymärtää ja tuo tieto on anettu maanpäälle ylhäältä Jeesukselta.

Eikä tietoa voi vastaan ottaa muuta, kuin sellainen henkilö, jolle on annettu Hengessä tiedon vastaan ottamisen kyky.

Profetoille Jumala antoi kyvyn tuoda totuuden Danielin kirjasta ja Ilmestys kirjasta.

Kenelle Jumala lopunajan tapahtumat avataan, se on Jumalan avamaa ei ihmisen.

Ilmestys kirjastahan sanotaan, joka liää siihen tai siitä poistaa jotain on rangastuksen alainen.
        Danielin kirjat ja Ilmestys kirja ovat yhtä.

Lopunajan tapatumaa ja kenelle Jumala avaa sen hän myös avaa eikä sulje.

• Jeesus Pelastaa
        Jeesuksen sanan saattaja kirjoitti:

Jos olet ihmettelen, sillä tietääkseni ei sitä tietoa ole annettu monille maanpäällä.

Jolla on tiedollisuus ja taidollisuus voi vain ymärtää ja tuo tieto on anettu maanpäälle ylhäältä Jeesukselta.

Eikä tietoa voi vastaan ottaa muuta, kuin sellainen henkilö, jolle on annettu Hengessä tiedon vastaan ottamisen kyky.

Profetoille Jumala antoi kyvyn tuoda totuuden Danielin kirjasta ja Ilmestys kirjasta.

Ilmestys kirjastahan sanotaan, joka liää siihen tai siitä poistaa jotain on rangastuksen alainen.

Voi sinua ketjun aloittaja

Kiitos Herra että olet tämän Jeesukesn Sanan Saattajan pelastanut

EI OLE PUHEESI HERRASTA Tuhat ja Yksi
        Danieliin viimeinen jae sinulle kertokoon sen itse.

Persia ja Meedia ovat nykyiset Iran ja Irak, syyria, saudiarabia.. tai jotain niistä. Ja Jumala antaa Pyhää Henkeänsä asioiden Tukimiselle.

Ehdotan että uskovat eivät vastaisi tähän ketjuun juuri mitään. Hävetköön kirjoituksen aloitta ja paisukoon kuin ilmestyskirjan Sammakko.

• tuhat ja yksi

Ja olen vapaa siitä !?

Nimittäin kun eteeni tulee jokin uskon käsite jota en ymmärrä ja en sitä hyväksy ja toisinsanoen ymmärrän ja sitä en sittenkään hyväksy! ( Ja sitä olen todellakin kysynyt sisimmässäni itseltäni miten silloin tulisi menetellä ?Ja siitä olen vapaa ! voin sanoa mielipiteeni vaikka se loukkaakin sitä käsitettä joka toisella on .)

Eli on viisasta vastata en näe asioita samalla tapaa kuin sinä !Koska ensinäkin olet asettanut kysymyksesi uskonkäsityksesi raameihin.

Ja koska meillä on "lopun ajasta" erilainen käsitys !Danielin kirjan lopunajasta jo kerroin että se oli ja meni ennen Makkabialaisaikaa !

Huom ! en kertonut Ilmestyskirjasta mitään !

• tuhat ja yksi
        Jeesus Pelastaa kirjoitti:

Voi sinua ketjun aloittaja

Kiitos Herra että olet tämän Jeesukesn Sanan Saattajan pelastanut

EI OLE PUHEESI HERRASTA Tuhat ja Yksi
        Danieliin viimeinen jae sinulle kertokoon sen itse.

Persia ja Meedia ovat nykyiset Iran ja Irak, syyria, saudiarabia.. tai jotain niistä. Ja Jumala antaa Pyhää Henkeänsä asioiden Tukimiselle.

Ehdotan että uskovat eivät vastaisi tähän ketjuun juuri mitään. Hävetköön kirjoituksen aloitta ja paisukoon kuin ilmestyskirjan Sammakko.

Sinä olet se tyyppi Esimerkki "Pyhän Hengen" eksytyksessä olevasta ihmisestä , jos et tahallaan kirjoita . (Sitä eniten arvelen )

Ja Danielin kirjassa on muitakin jakeita kuin;
        Dan 12:13.>> mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee,lepää ja nouse saamaan osasi aikojen lopussa.>> ( Ja tuo jae on kirjoitettu ettei >>eikä kukaan jumalattomista ole tätä ymmärtävä.>>)

• (mitäköhän)
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Sinä olet se tyyppi Esimerkki "Pyhän Hengen" eksytyksessä olevasta ihmisestä , jos et tahallaan kirjoita . (Sitä eniten arvelen )

Ja Danielin kirjassa on muitakin jakeita kuin;
        Dan 12:13.>> mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee,lepää ja nouse saamaan osasi aikojen lopussa.>> ( Ja tuo jae on kirjoitettu ettei >>eikä kukaan jumalattomista ole tätä ymmärtävä.>>)

Mieti sitä!

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 12:34&rnd=1215956527385

• tuhat ja yksi

tuhat ja yksi kirjoitti:

Ja olen vapaa siitä !?

Nimittäin kun eteeni tulee jokin uskon käsite jota en ymmärrä ja en sitä hyväksy ja toisinsanoen ymmärrän ja sitä en sittenkään hyväksy! ( Ja sitä olen todellakin kysynyt sisimmässäni itseltäni miten silloin tulisi menetellä ?Ja siitä olen vapaa ! voin sanoa mielipiteeni vaikka se loukkaakin sitä käsitettä joka toisella on .)

Eli on viisasta vastata en näe asioita samalla tapaa kuin sinä !Koska ensinäkin olet asettanut kysymyksesi uskonkäsityksesi raameihin.

Ja koska meillä on "lopun ajasta" erilainen käsitys !Danielin kirjan lopunajasta jo kerroin että se oli ja meni ennen Makkabialaisaikaa !

Huom ! en kertonut Ilmestyskirjasta mitään !

Hengellisiä asioit voi vain Hengellisesti käsitellä.
        Jeesus avatkoo sinulle uskon ja myöskin elävän uskon Jeesukseen.
        Meidän jokaisen kohdalla Jeesus itse avaa eikä siinä ole kiistan aihetta.
        Rukoilen puolestasi jos tahdot, että Herra kirkastaisi itsensä sinulle.

• tuhat ja yksi

Hengellisiä asioit voi vain Hengellisesti käsitellä.
        Jeesus avatkoo sinulle uskon ja myöskin elävän uskon Jeesukseen.
        Meidän jokaisen kohdalla Jeesus itse avaa eikä siinä ole kiistan aihetta.
        Rukoilen puolestasi jos tahdot, että Herra kirkastaisi itsensä sinulle.

"Danielin unet" tulkinnasta on vain yksi tapa ja se on aika helppo otat vain sattumanvaraisesti muutaman jakeen ja katsot pitävätkö tulkintani ja eletty historia yhtä !

Jos ei pidä kerrot sen minulle , minä en tee uutta tulkintaa Danielin kirjasta niin kuin "Kristityt"tekevät edellisen ennustuksen mentyä metsään .

Miksi pyytäisin sinua rukoilemaan puolestani koska katson sinun olevan väärässä MM, Danielin kirjan tulkinnassa ?

tuhat ja yksi kirjoitti:

"Danielin unet" tulkinnasta on vain yksi tapa ja se on aika helppo otat vain sattumanvaraisesti muutaman jakeen ja katsot pitävätkö tulkintani ja eletty historia yhtä !

Jos ei pidä kerrot sen minulle , minä en tee uutta tulkintaa Danielin kirjasta niin kuin "Kristityt"tekevät edellisen ennustuksen mentyä metsään .

Miksi pyytäisin sinua rukoilemaan puolestani koska katson sinun olevan väärässä MM, Danielin kirjan tulkinnassa ?

Närkästyit ja olet eri mailmasta, mutta sinullakin on mahdollisuus jos niin tahdot tulla Jeesuksen luokse.

• tuhat ja yksi

Närkästyit ja olet eri mailmasta, mutta sinullakin on mahdollisuus jos niin tahdot tulla Jeesuksen luokse.

sanoin vain miten asiat ovat ! Helppoahan se on ottaa muutamista Danielin kirjan jakeista selvää mitä ne silloin eletyssä ajassa tarkoittivat .

Ja se selviää myöskin lukemalla Apokryfien Makkabialaiskirjat . (ne kertovat samoista asioista kuin Danielin kirjakin .)

Kysymys on sellaisesta asiasta joko minä (ja monet muut ) ovat erehtyneet tai sitten on erehtynyt koko Kristinusko !

Ei ole pienemmästä asiasta kyse . ( Näytä se toteen että olen erehtynyt ja sinä olet oikeassa Danielin kirjan tulkinnan ymmärtämisessä .)

• fhghg

bnbvbvnc

• lue täältä

jatkuu näin
      "15 Kun minä, Daniel, katselin sitä näkyä ja koetin ymmärtää sen tarkoituksen, huomasin edessäni seisomassa miehen kaltaisen olennon,
      16 ja minä kuulin ikään kuin ihmisen äänen Ulain rantojen yllä, ja se huusi ja sanoi: "Gabriel, selitä hänelle tämä näky."
      17 Hän tuli aivan viereeni, ja hänen lähestyessään minä kauhistuin ja heittäydyin kasvoilleni. Hän sanoi minulle: "Ihminen, sinun tulee ymmärtää, että se näky koskee lopun aikaa."
      18 Hänen puhuessaan minä vaivuin syvään uneen, kasvot maata vasten. Sitten hän kosketti minua ja nosti minut jälleen seisomaan. [Dan. 10:9-19]
      19 Hän sanoi: "Katso, minä teen sinulle tiettäväksi, mitä on tapahtuva vihan ajan lopussa, sillä näky koskee lopun aikaa.
      20 Kaksisarvinen pässi, jonka näit, tarkoittaa Meedian ja Persian kuninkaita. "
      Huom huom huom! Vihan ajan lopussa. Ei siis vielä, ole rauhassa. Eikä ole tapahtunut kuten oletit. Aamen.

Aika, jolloin alkaa lopun ajan sota, se on myös Suomea koskettava ja kaikkia pohjoismaita.

Tämä aika on todella koittava niille, jotka eivät vastaanottaneet Jeesuksen armo sanomaa.

Tällä hetkellä kootaan Jeesuksen ruumiinjäseniä, jotka koostuvat uudesti syntyneistä, kokosydämisistä palvelijoista.

Joka, valitsee tämän tien hän pelastuu mailmaa koettelevasta lopunajan sodasta.

Sillä Jeesus on lyhentänyt omien valittujensa aikaa, ja pelastaa heidät koetuksen hetkestä.

Joka tahtoo lähteä taivaskotiin, hän tehköön parannukaen ja uskokoon, käskyihin ja rakkauden lakiin.

MONI LUULEE PELASTUVANSA OMAN USKON VARASSA, OLLEN USKONNOLLINEN JA LUULEE, ETTÄ NOIN VAIN PÄÄSTÄÄN TAIVAASEEN, NÄIN EI OLE JOS EI NOUDATA JUMALAN KÄSKYJÄ, SYNNY UUDELLEEN JOH. EV.3
        EI PÄÄSE JUMALAN VALTAKUNNAN AHTAASTA PORTISTA SISÄÄN.

• tuhat ja yksi

Dan. 10:9-19 .( Mutta siinähän valmistellaan lukijaa kohtaamaan totuus joka on selostettu Danielin kirjan 11 luvussa !

Dan.10:20 . >> Tiedätkö miksi olen tullut luoksesi? Nyt minä palaan taistelemaan Persian enkeliruhtinasta vastan,Ja kun olen lähtenyt luotasi . Kreikan enkeliruhtinas tulee.>>

Dan.10:21. >> Mutta minä kerron sinulle , mitä on merkitty totuuden kirjaan.Ainoa,joka tukee minua heitä vastaan,on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,
        Dan.11:1. jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena.>>

Sitten se totuus kerrotaan Dan. 11 luvussa !

( Ja noita Dareios nimisiä kuninkaita oli useita Dareios ensim Hystapes, Dareios toinen Nothos ja Dareios kolmas)

Mutta Sankarikuninkaasta ei liene epäselvyyttä Se oli Magedonian ( Kreikan ) Aleksanteri Suuri ( Kats Dan. 11:3.)

Kun seuraa Dan 11.luvun tapahtumia aikojen loppu tarkoittaa Danielin kirjan petojen aikain loppua !

• tuhat ja yksi

Aika, jolloin alkaa lopun ajan sota, se on myös Suomea koskettava ja kaikkia pohjoismaita.

Tämä aika on todella koittava niille, jotka eivät vastaanottaneet Jeesuksen armo sanomaa.

Tällä hetkellä kootaan Jeesuksen ruumiinjäseniä, jotka koostuvat uudesti syntyneistä, kokosydämisistä palvelijoista.

Sillä Jeesus on lyhentänyt omien valittujensa aikaa, ja pelastaa heidät koetuksen hetkestä.

Joka tahtoo lähteä taivaskotiin, hän tehköön parannukaen ja uskokoon, käskyihin ja rakkauden lakiin.

MONI LUULEE PELASTUVANSA OMAN USKON VARASSA, OLLEN USKONNOLLINEN JA LUULEE, ETTÄ NOIN VAIN PÄÄSTÄÄN TAIVAASEEN, NÄIN EI OLE JOS EI NOUDATA JUMALAN KÄSKYJÄ, SYNNY UUDELLEEN JOH. EV.3

Danielin unet keskusteluun tuot , melkein käsittämättömiä lauseita Uudelleen syntymisestä ja Jeesus Nasaretilaisesta ,vaikka koko Danielin kirja ei sellaisista asioista kerro mitään ?

• kirjoittaja

olen se joka kirjoitin viestin joohon vastasit. Eli: vihan aika on 7 vuotinen aika maan päällä, joka alkaa siitä, kun temppeli rakennetaan(koska yksi vuosiviikko on jäljellä Danielin kirjan ennustuksissa, se ei siis voi alkaa ennen kuin temppeli on rakennettu).

• tuhat ja yksi
        kirjoittaja kirjoitti:

olen se joka kirjoitin viestin joohon vastasit. Eli: vihan aika on 7 vuotinen aika maan päällä, joka alkaa siitä, kun temppeli rakennetaan(koska yksi vuosiviikko on jäljellä Danielin kirjan ennustuksissa, se ei siis voi alkaa ennen kuin temppeli on rakennettu).

Danielin kirjan 9 luvun lopussa on viitattu vuosiviikkolaskelmiin ja ne ajat olivat jo Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen aikana Hallitsi n, 175 eaa.-164 eaa.

Ja tuo 7 vuotta on jo siellä mennyt eikä sitä voi enää käyttää tulevaisuuden ennustamiseen !

Ja tuon ajan jälkeen juutalaiset perustivat juutalaisvaltionsa jota johtivat Hasmonit !

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Dan. 10:9-19 .( Mutta siinähän valmistellaan lukijaa kohtaamaan totuus joka on selostettu Danielin kirjan 11 luvussa !

Dan.10:20 . >> Tiedätkö miksi olen tullut luoksesi? Nyt minä palaan taistelemaan Persian enkeliruhtinasta vastan,Ja kun olen lähtenyt luotasi . Kreikan enkeliruhtinas tulee.>>

Dan.10:21. >> Mutta minä kerron sinulle , mitä on merkitty totuuden kirjaan.Ainoa,joka tukee minua heitä vastaan,on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,
        Dan.11:1. jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena.>>

Sitten se totuus kerrotaan Dan. 11 luvussa !

( Ja noita Dareios nimisiä kuninkaita oli useita Dareios ensim Hystapes, Dareios toinen Nothos ja Dareios kolmas)

Mutta Sankarikuninkaasta ei liene epäselvyyttä Se oli Magedonian ( Kreikan ) Aleksanteri Suuri ( Kats Dan. 11:3.)

Kun seuraa Dan 11.luvun tapahtumia aikojen loppu tarkoittaa Danielin kirjan petojen aikain loppua !

Dan.11:10. >> Sitten hänen poikansa varustautuvat sotaan ja kokoavat valtaisan sotajoukon,ja toinen heistä vyöryy tulvan tavoin kaiken yli. Palattuaan maahansa hän varustautuu uudelleen sotaan tunkeutuakseen Etelän kuninkaan turvapaikkaan saakka .>>

Ja toteutuneessa historiassa sama asia !
        Pojat olivat Seleukos kolmas Keraunos hallitsi n,226-223 eaa. ja Antiokhos kolmas Suuri hallitsi 223-187 eaa. Antiokhos valloitti Ptolemaios neljänneltä Filopatorilta Rafian linnoituksen Palestiinan rannikolla.

Ja toteutunut historia jatkuu seuraavassa jakeessa !

• tuhat ja yksi

Mitä vaihtoehtoja on Danielin kirjan neljälle maailmanvallalle ?

Ensimmäisen kohdalla tulkinta on ollut yhteneväistä ,se on Babylonian maailmanvalta ,joka lopullisesti päättyi n, 539- 537 eaa. Babylonian kaupungin valloittamiseen !

Sitten vaihtoehdot; 2. 3. ja 4. ovat tuottanee tuhat tulkintaa ja yksi niistä on " Danielin unet " !

Mitä noilla maailmanvalloilla Danielin kirjassa tarkoitetaan ?

Ja jos ei tarkoiteta mitään vastaukset Huhhahhei hei hei! ( Rivi ylemmäs Kiitos ! )

• daniel......

tuhat ja yksi ei osaa tulkita että daniel kirjassa on ennustuksia myös tälle ajalle esim 2,7,8,10,11,12 luvuissa se mainitaan selvästi. on myös ennen jeesuksen tuloa josta tuhat ja yksi on kirjoittanut

• tuhat ja yksi
        daniel...... kirjoitti:

tuhat ja yksi ei osaa tulkita että daniel kirjassa on ennustuksia myös tälle ajalle esim 2,7,8,10,11,12 luvuissa se mainitaan selvästi. on myös ennen jeesuksen tuloa josta tuhat ja yksi on kirjoittanut

Tulkitsen mieluummin vain "Danuelin unet " tulkintaa Danielin kirjasta , jossa MM, kerron ettei Jeesus Nasaretilainen esiinny lainkaan Danielin kirjassa !

Minne muuten se 9 luku lipsahti ?

Ja ne ovat virheellisiä tulkintoja joissa kerrotaan Jeesus Nasaretilaisen esiintyvän !

Jos kuvittelet että ,Danielin kirjassa on ennustuksia tälle ajalle niin anna tullavaan kaikki solkenaan ?
        ( mutta laita Dan,. jakeet esille mihin vetoat !)

• Ylkä tulee

Tuo koko litania on täysin selvää pässinlihaa. Sehän on todiste meille että profetia on pätevä.

Raamattu sanoo, että niin tulee olemaan Nooan aikana kuin nytkin koko lopunajan tapahtuma.

Niin tulee vuosiviikotkin olemaan tuplana saman kaltaiset kuin ne olivat Danielista. Niin tulee olemaan piiritys Jerusalemin ympärillä samanlaista kuin ne olivat 70 jKr. Niinpä koko Uusi testamentti toistelee Danielin kirjan, Hesekielin kirjan ym. Kirjoituksia edeltä tapahtuneiksi.

Koko Danielin kirja on oikea Lopunajan Kirja eikä mikään tuhannen ja yhdenyön tarinat, kuten aloittaja ne kuvailee. Nuo tarinat löytyvät kouluhistorian kirjoista ja Danielin kirjat ovat meitä varten. Me emme kaipaile Aleksanteri suuren perään, vaan Danielin kirjat ovat suoraa toimintaa viimeisiltä päiviltämme.

Jos joku haluaa Raamattua enemmän turhentaa ja ovelammin, niin kuunnelkaa tuhannen ja yhden yön tarinoita.

Minä kuuntelen Pyhän Hengen ääntä, jonka Kiitos Herralleni Jeesukselle Kristukselle olen saanut TODELLA oppia tuntemaan.

-jarmo-

PS. Anteeksi jos on kirjoitusvirheitä koska luin tätä palstaa lomalla kännykästä, enkä siis kommentoi enää.

• tuhat ja yksi

Esität 2000 vuotista harhaa ja asiaan perehtymätön ei sitä juostessa heti huomaa !

Ja ne Danielin pedot!Babylonia,Meedia,Persia Ja Magedonia !

Mitähän ne Kristityt hissankirjat mahtavat opettaakkaan Aleksanteri Suuren hallinneista Dialogeista ? entä kuinka selostetaan Seleukidien Syyria ja Ptolemaiosten Egypti ? helppoahan se olisi ollut jos olisi tietänyt Danielin kirjan 11 luvun heistä kertovan !

Entä " hävityksen kauhistus" kuka sen tulkinnassa erehtyi ?

Ja kuka tietää juutalaisten Makkabien valtiosta ?

Kuuntele sinä sitä "Pyhän Henkesi" ääntä ja lueskele vanhoja hissankirjoja ja tulkitse sinulle kerrotulla tavalla Raamattua, monet muut ovat lomalle jääneet tutkimaan asioita tarkemmin !( palalaile vuosiviikko keskusteluun !)

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Esität 2000 vuotista harhaa ja asiaan perehtymätön ei sitä juostessa heti huomaa !

Ja ne Danielin pedot!Babylonia,Meedia,Persia Ja Magedonia !

Mitähän ne Kristityt hissankirjat mahtavat opettaakkaan Aleksanteri Suuren hallinneista Dialogeista ? entä kuinka selostetaan Seleukidien Syyria ja Ptolemaiosten Egypti ? helppoahan se olisi ollut jos olisi tietänyt Danielin kirjan 11 luvun heistä kertovan !

Entä " hävityksen kauhistus" kuka sen tulkinnassa erehtyi ?

Ja kuka tietää juutalaisten Makkabien valtiosta ?

Kuuntele sinä sitä "Pyhän Henkesi" ääntä ja lueskele vanhoja hissankirjoja ja tulkitse sinulle kerrotulla tavalla Raamattua, monet muut ovat lomalle jääneet tutkimaan asioita tarkemmin !( palalaile vuosiviikko keskusteluun !)

Käytiin Aleksanteri Suuren jälkeen joista ,Danielin kirjan kirjoittaja on hyvin tietoinen ja kertoo mailman voimasuhteiden muuttumisesta.
        Esim, Dan.11:4.
        Dan.11:5 . ( Etelän kuningas on Egyptin Ptolemaios kuningas / kuninkaat !)

Dan 11:6. ( Pohjoisen kuningas on Syyrian Seleukidi kuningas / kuninkaat!)

• tuhat ja yksi

Pääsee helpommin sisälle koko Danielin kirjan sanomaan, eikä harhaennustajat enää kykene mielenrauhaasi järkyttämään !

Dan.9:27. >> Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi,ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras-ja ruokauhrin.Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon.>>

"Tuomion iljetys ja Hävityksen kauhistus " ovat sama asia eri sanoilla ilmaistuna !

• tuhat ja yksi

Raskasliitto kesti Antiokhos neljännen Epifaneen aikana n, 7 vuotta !

Lakkauttaa teuras-ja ruokauhrin ,oli siitä ajasta ja sen loppuosasta n, 3,5 vuotta .

ja ajanjaksona se oli n, 171 eaa- 165 eaa.
        Huom ! Jaason Ylimmäisenä pappina !

Lue; 2. Makk.5:11. -

"Temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion Iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon,"

Taivaan Jumalan tempeli oli vihitty Olympos ZEUN temppeliksi, näin asiat olivat 3-4 vuotta sen jälkeen Makkabien onnistuneen kapinoinnin seurauksena temppeli puhdistettiin n, 165.164 eaa.
        Lue ! Hanukka juhla !

Sen jälkeen seuraa juutalaisvaltio jota johtaa ; Ensimmäinen hallitsija oli Simeon!
        Kats! Makkabit ,Hasmonit ja Hyrkanos.

Rooma kukistaa tuon ikuiseksi ennustetun valtion !n. 63 eaa.

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Raskasliitto kesti Antiokhos neljännen Epifaneen aikana n, 7 vuotta !

Lakkauttaa teuras-ja ruokauhrin ,oli siitä ajasta ja sen loppuosasta n, 3,5 vuotta .

ja ajanjaksona se oli n, 171 eaa- 165 eaa.
        Huom ! Jaason Ylimmäisenä pappina !

Lue; 2. Makk.5:11. -

"Temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion Iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon,"

Taivaan Jumalan tempeli oli vihitty Olympos ZEUN temppeliksi, näin asiat olivat 3-4 vuotta sen jälkeen Makkabien onnistuneen kapinoinnin seurauksena temppeli puhdistettiin n, 165.164 eaa.
        Lue ! Hanukka juhla !

Sen jälkeen seuraa juutalaisvaltio jota johtaa ; Ensimmäinen hallitsija oli Simeon!
        Kats! Makkabit ,Hasmonit ja Hyrkanos.

Rooma kukistaa tuon ikuiseksi ennustetun valtion !n. 63 eaa.

Jeesus Nasaretilaisesta ei ole pienintäkään viittausta Danielin kirjassa !

Ja hiljaista vaan on .

Eikä ennustukset ylety nykyisyyteen eikä tulevaisuuteen !

Danielin kirjan "lopunaika tai kaukainenaika" on jo armotta mennyttä aikaa !

2012 vuosi tulee ja menee Raamattu ei ennusta sillekkään vuodelle mitään !

Lukekaa Raamattua mutta ei "Pyhän Hengen " eksytyksessä !

• tuhata....
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Ja hiljaista vaan on .

tuhat ja yksi ei tunne danielin kirjaa hän vaittää ettei jeesus nimeä ole esim dan 3 luvussa mainitaan ihmisen poika= jeesus dan 7 luvussa puhutaan peitetysti jeesuksesta daniel puhuu myös lopun ajoista älkää uskoko mitä tuhat ja yksi sanoo

• huomata
        tuhata.... kirjoitti:

tuhat ja yksi ei tunne danielin kirjaa hän vaittää ettei jeesus nimeä ole esim dan 3 luvussa mainitaan ihmisen poika= jeesus dan 7 luvussa puhutaan peitetysti jeesuksesta daniel puhuu myös lopun ajoista älkää uskoko mitä tuhat ja yksi sanoo

Tyhjänpuhujahan se on. Mä en edes viitsi lukea sen nikin alla olevia tekstejä. Kukkasetkin puhuu enemmän asiaa kuin moinen pakana.

Sanan mitätöijä, itsensä korottaja. Loukkaantuva lahkolainen.

Itselleen yrittää jotain todistella, mitäköhän.

Ei ainakaan Jumalasta mitään.

• tuhat ja yksi
        huomata kirjoitti:

Tyhjänpuhujahan se on. Mä en edes viitsi lukea sen nikin alla olevia tekstejä. Kukkasetkin puhuu enemmän asiaa kuin moinen pakana.

Sanan mitätöijä, itsensä korottaja. Loukkaantuva lahkolainen.

Itselleen yrittää jotain todistella, mitäköhän.

Ei ainakaan Jumalasta mitään.

Jos olette erimieltä esittäkää vaihtoehto tulkinnalleni ?

• tuhat ja yksi
        tuhata.... kirjoitti:

Dan. 3 luvussa ei esiinny sitä Danielin kirjan näyt tai unet osiota lainkaa jota tulkitsen !
        vaan ne ovat luvuissa 2,7,8,9,10,11ja 12.

Ja Dan.7:13. ( on vielä Danielin yöllistä näkyä ei sen selitystä !)
        Selitys on myöhemmin samassa luvussa !

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Ja hiljaista vaan on .

Näyttää ettei tieto aina riitä , sen joutuu myöskin uskomaan ,ettei Jeesus Nasaretilainen nyky tiedon mukaan esiinny Danielin kirjassa lainkaan.

Vaikka Kristus jossain Raamatunkäännöksessä olikin ,mutta se tarkoitti aivan tavallista muuta voideltúa !

Voideltu, Kristus, Messisa ovat sama ilmaisu !

Kristityt sekoittavat käsitteet Kristus tarkoittamaan Jeesusta ja päin vastoin . Uusi Testamentti sekoittaa kylläkin muitakin V.T,n käsitteitä !

Kysymys oli missä Danielin kirjan jakeessa Jeesus Nasaretilainen esiintyy ?

• taida!

kyllä tietää mistään mitään!!

• tuhat ja yksi

Kerroin jo !

Mutta kerroppas mitä sinä tiedät ?

• 1. Tim. 3:10
      • tuhat ja yksi

"Mahdatko pystyä kuuntelemaan ?"

Ja korinttolaiskirjeen tekstin kanssa olen samaa mieltä !

Pitää kuunnella jos viitsin odottaa hidasta latautumista !

• tuhat ja yksi

Loistavine puhujanlahjoineen viihdytti kansaa!

Nyt on MM, Juhani Laukkonen , Synnytystuskat maailmassa ovat alkaneet, erehdyttää ihmisiä saman uskonliikkeen nimissä !

Ihmeitä ei vaan mitenkään saada oikeasti aikaiseksi ne on keksittävä.

Herkkäuskoiset uskovat siihen 2012 vuoden ennustukseenkin ! sekin vuosi tulee ja menee niinkuin Viikunapuu ennustuksenkin 1981 vuosi !

• Iivari

Luin itse myös eräänä päivänä profeetat, evankeliumit ja ilmestyskirjan. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että jotkut ennustukset ovat toteutuneet. Toiset taas valitettavasti eivät. Mielestäni ensimmäinen valtakunta on Tsingis kaanin valtakunta. Toinen Aleksanteri suuren ja kolmas Hitlerin. Hitlerhän nimenomaan itsekin käytti valtakunnastaan nimitystä kolmas valtakunta. Neljäs valtakunta taas ei ole vielä tullut. Se tulee olemaan kaikkia hirvittävämpi eikä sellaista tule koskaan enää. Tuolloin saatanan vaikutuksesta kuningas tekee ihmetekoja ja saa aikaan eksytyksen ja kansat puolelleen. Kuningas (hallitsija) tulee valloittamaan Jerusalemin ja pystyttämään sinne turmion iljetyksen. Se merkitsee nykyisen maailmanajan loppua. Samaan liittyvät myös nälänhätä, kuivuus, maanjäristykset, auringon ja kuun pimeneminen sekä tähtien tippuminen taivaalta (vrt. Joel, Sakarja , Matt 24 jne). Nykyvalossa taikoja tekevän kuninkaan ilmestyminen ei näytä todennäköiseltä. Mutta Danielkin on kirjoitettu yli 2000 vuotta sitten. Silloin ei ollut tietoa lentokoneista ja atomipommeista. Uskon itse, että varmaa on Danielin ja muiden profeettojen sekä Jeesuksen itsensä ennustukset maailmanlopusta. Mutta se tuskin tapahtuu meidän aikanamme tai edes muutaman seuraavan sukupolven aikana. Sääli niitä ihmisiä, jotka sen joutuvat kokemaan. Sellaista tuskaa ei maailmassa ole koskaan ollut eikä sellaista tule koskaan olemaan Raamatun mukaan. Aikaan liittyy myös suuri eksytys ja kristittyjen vainoaminen. Nykyisin ainakin kristinuskoa saa harjoittaa täysin vapaasti ja kirkkokunnat voivat hyvin.

• tuhat ja yksi

tuollaisen sopan keittää ja sitä syö itsekkin !

Olen juuri päässyt kertomasta että Danielin kirjan ennustukset( jos niin voi sanoa) ovat elettyä historiaa jonka voi jopa todistaa ,sitä ei tarvitse uskoa vaan se on osoitettavissa historian kirjoista !

Ja sinä annat pelotella itseäsi harha uskomuksilla !

Danielin kurjan pedot olivat, 1. Babylonia. 2. Meedia. 3. Persia. 4 Magedonia.

Ja neljännen pedon 11. kynungas on Syyeian Selsukidi kuningas Antiokhos neljäs Epifanes hallitsi 175 eaa.- 164 eaa.

Miksi annat itseäsi pelotela harhauskomuksilla ?

• Iivari
        tuhat ja yksi kirjoitti:

tuollaisen sopan keittää ja sitä syö itsekkin !

Olen juuri päässyt kertomasta että Danielin kirjan ennustukset( jos niin voi sanoa) ovat elettyä historiaa jonka voi jopa todistaa ,sitä ei tarvitse uskoa vaan se on osoitettavissa historian kirjoista !

Ja sinä annat pelotella itseäsi harha uskomuksilla !

Danielin kurjan pedot olivat, 1. Babylonia. 2. Meedia. 3. Persia. 4 Magedonia.

Ja neljännen pedon 11. kynungas on Syyeian Selsukidi kuningas Antiokhos neljäs Epifanes hallitsi 175 eaa.- 164 eaa.

Miksi annat itseäsi pelotela harhauskomuksilla ?

Koska ei pelkästään Danielin kirjassa ole mainintaa viimeisistä ajoista. Se on hyvin yhteneväistä Matteuksen, Markuksen, Luukkaan, Joelin ja Sakarjan kanssa. Lisäksi Ilmestyskirjassa lisäyksiä asiaan. Mutta sanoma on kuitenkin sama: vielä on tuleva suuri Valtias, joka saa voimansa suoraan Saatanalta. En itse voi ymmärtää, mistä olet kehittänyt asian, että ahdistus on jo ohi. Suuri kuningas on viimeisinä päivä kokoava kansat paikkaan, joka on Harmageddon. Minusta tuntuu, että uskot itsekin Danieliin ja muihin profeettoihin (ethän olisi muuten lukenut niitä), mutta et uskalla tunnustaa tosiasioita, koska ne todellakin ovat niin ahdistavia.

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

Koska ei pelkästään Danielin kirjassa ole mainintaa viimeisistä ajoista. Se on hyvin yhteneväistä Matteuksen, Markuksen, Luukkaan, Joelin ja Sakarjan kanssa. Lisäksi Ilmestyskirjassa lisäyksiä asiaan. Mutta sanoma on kuitenkin sama: vielä on tuleva suuri Valtias, joka saa voimansa suoraan Saatanalta. En itse voi ymmärtää, mistä olet kehittänyt asian, että ahdistus on jo ohi. Suuri kuningas on viimeisinä päivä kokoava kansat paikkaan, joka on Harmageddon. Minusta tuntuu, että uskot itsekin Danieliin ja muihin profeettoihin (ethän olisi muuten lukenut niitä), mutta et uskalla tunnustaa tosiasioita, koska ne todellakin ovat niin ahdistavia.

Ei pelota 2000 vuotta vanhat asiat !

Mielestäni Danielin kirjassa mainitaan neljän petovaltion ajasta ja niiden lopunajasta !

Joel ja Sakarja ovat Vanhantestamentin kirjoja !

Sen sijaan Matteus ,Markus,Luukas ja johanneksen Ilmestys ovat Uuden uskonnon kirjoituksia iältään alle 2000 vuotta.

Ja Uuden Testamentin Sanoma poikkeaa täysin V.T. kirjoituksista !

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

"Danielin unet" tulkintaani ja tiedän myös sen olevan esittämälläni tavalla.

Joten Danielin kirjan tapahtumat ovat juutalaisten elettyä historiaa ( todellista totta ! juutalaisten elämää kuvaava teos ,jonka sanoma päättyy juutalaisvaltion perustamiseen joka on "Makkabien juutalaisvaltio"!

Avain asioita on Danielin kirjan ymmärtämiselle Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen Juutalaista uskontoa ja juutalaisia koskeva vaino, tenppelikultin muuttaminen n,3,5 vuoden ajaksi Zeus Jumalan palvonnaksi.

Kristityt ovat eläneet 2000 vuoden harhassa ja ovat, olleet pääsääntöisesti tietämättömiä juutalaisten Danielin kirjassa esitetyn historian salaisuudesta !

Jo Uuden Testamentin kirjoittajat erehtyivät tulkitessaan Danielin kirjaa, MM, Kats Matt.24:15-
        Ei Matteus kertonut että Juutalaisten temppelissä palvottiin Zeus Jumalaa n, 3,5 vuoden aikana n,167 eaa. - 164 eaa. ( Vaan selitteli aivan muunlaisiksi tapahtumiksi !)

Ja tuota Matteuksen tekstiä on selitelty miljoonila eri tavoilla ,ja mikä ihmeellisintä Selittelijät ovat olleet Kaikkivaltiaan Jumalan ja Jeesus Nasaretilaisen Jota ke Kristukseksi, Messiaaksi ja Voidelluksi myös nimittävät , heidän miehiään ja naisiaan -, Veljet ja Sisaret sekoavat tänäkin päivänä tuhansine harhaoppeineen ja ennustuksineen .

• Iivari
        tuhat ja yksi kirjoitti:

"Danielin unet" tulkintaani ja tiedän myös sen olevan esittämälläni tavalla.

Joten Danielin kirjan tapahtumat ovat juutalaisten elettyä historiaa ( todellista totta ! juutalaisten elämää kuvaava teos ,jonka sanoma päättyy juutalaisvaltion perustamiseen joka on "Makkabien juutalaisvaltio"!

Avain asioita on Danielin kirjan ymmärtämiselle Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen Juutalaista uskontoa ja juutalaisia koskeva vaino, tenppelikultin muuttaminen n,3,5 vuoden ajaksi Zeus Jumalan palvonnaksi.

Kristityt ovat eläneet 2000 vuoden harhassa ja ovat, olleet pääsääntöisesti tietämättömiä juutalaisten Danielin kirjassa esitetyn historian salaisuudesta !

Jo Uuden Testamentin kirjoittajat erehtyivät tulkitessaan Danielin kirjaa, MM, Kats Matt.24:15-
        Ei Matteus kertonut että Juutalaisten temppelissä palvottiin Zeus Jumalaa n, 3,5 vuoden aikana n,167 eaa. - 164 eaa. ( Vaan selitteli aivan muunlaisiksi tapahtumiksi !)

Ja tuota Matteuksen tekstiä on selitelty miljoonila eri tavoilla ,ja mikä ihmeellisintä Selittelijät ovat olleet Kaikkivaltiaan Jumalan ja Jeesus Nasaretilaisen Jota ke Kristukseksi, Messiaaksi ja Voidelluksi myös nimittävät , heidän miehiään ja naisiaan -, Veljet ja Sisaret sekoavat tänäkin päivänä tuhansine harhaoppeineen ja ennustuksineen .

Tuli mieleeni, että onko lopun ajan ennustukset peruttu tuhat ja yksi -nimimerkin päätelmien johdosta? Vai että Uuden testamentin kirjoittajatkin ovat väärässä? Hoh hoijaa!! Voisi väittää, että kirjoittaja on syyllistynyt yhteen seitsemästä kuolemansynnistä, joka on ylpeys. Yksi varma asia lopun ajan ennustuksista on se, että Jeesus itse sanoi, että evankeliumi on julistettava kaikkeen maailmaan, sitten tulee loppu. Kuinka hän sanoi, että evankeliumi tultaisiin julistamaan kaikkeen maailmaan ennen lopun aikaa ellei hän olisi ollut tietoinen asiasta?

• oma pitkä ketju vain
        Iivari kirjoitti:

Tuli mieleeni, että onko lopun ajan ennustukset peruttu tuhat ja yksi -nimimerkin päätelmien johdosta? Vai että Uuden testamentin kirjoittajatkin ovat väärässä? Hoh hoijaa!! Voisi väittää, että kirjoittaja on syyllistynyt yhteen seitsemästä kuolemansynnistä, joka on ylpeys. Yksi varma asia lopun ajan ennustuksista on se, että Jeesus itse sanoi, että evankeliumi on julistettava kaikkeen maailmaan, sitten tulee loppu. Kuinka hän sanoi, että evankeliumi tultaisiin julistamaan kaikkeen maailmaan ennen lopun aikaa ellei hän olisi ollut tietoinen asiasta?

Jeesuksesta, Jumalasta mitään kiinnostusta. Vain omasta näkemyksestään

taisi olla Hitlerilläkin samat ajatukset?

Luukas 11:43 Voi teitä, te fariseukset, kun te rakastatte etumaista istuinta synagoogissa ja tervehdyksiä toreilla!
        ...
        47 Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        48 Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        ...
        52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Suosittelen tuhannelle ja yhdelle Jumalan armon etsimistä Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala löytää kadonneen lampaansa helpommin jos tämä avuttomana määkii paikallaan, eikä juokse.

-kala nimeltä vedessä-

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

Mielipiteenne perustuu kuulopuheisiin ja uskomuksiin ,ei niinkään itse Danielin kirjan teksteihin.

Lueskele ne kohdat joissa kerrotaan Danieli kirjassa siitä "LOPUNAJASTA" ja tee niistä mielipide tai kysymys ja vastata saa tietenkin kuka tahansa tai aloittaa uudessa aloituksessa!

En sanoisi että on peruttu ! vaan että Danielin kirja on alunalkaenkin tulkittu väärin jo Uuteen Testamenttiin ja tuo tulkintojen kirjo on vain lisääntynyt vuosi tuhansien kuluessa.

• tuhat ja yksi
        oma pitkä ketju vain kirjoitti:

Jeesuksesta, Jumalasta mitään kiinnostusta. Vain omasta näkemyksestään

taisi olla Hitlerilläkin samat ajatukset?

Luukas 11:43 Voi teitä, te fariseukset, kun te rakastatte etumaista istuinta synagoogissa ja tervehdyksiä toreilla!
        ...
        47 Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        48 Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        ...
        52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

Suosittelen tuhannelle ja yhdelle Jumalan armon etsimistä Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala löytää kadonneen lampaansa helpommin jos tämä avuttomana määkii paikallaan, eikä juokse.

-kala nimeltä vedessä-

mitään persoonallisuustestiä , et tunne minua !

Mitä pitkiin viestiketjuihin tulee se ei ole mikään itseisarvo ,mutta se olisi tärkeää ,jos Danelin kirjasta keskusteltaisiin ja ainakin kaikkein tökeröimmät ennustukset karsiutuisivat pois.

Eikä niillä harhautettaisi ihmisiä !

• Iivari
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Mielipiteenne perustuu kuulopuheisiin ja uskomuksiin ,ei niinkään itse Danielin kirjan teksteihin.

Lueskele ne kohdat joissa kerrotaan Danieli kirjassa siitä "LOPUNAJASTA" ja tee niistä mielipide tai kysymys ja vastata saa tietenkin kuka tahansa tai aloittaa uudessa aloituksessa!

En sanoisi että on peruttu ! vaan että Danielin kirja on alunalkaenkin tulkittu väärin jo Uuteen Testamenttiin ja tuo tulkintojen kirjo on vain lisääntynyt vuosi tuhansien kuluessa.

Kun kerran tunnut tietävän Danielin kirjan selityksen, niin mitä sanot siitä, että Hitler itse nimitti valtakuntaansa kolmanneksi valtakunnaksi. Hän tappoi kuusi miljoonaa juutalaista. Veikkanpa, ettei Aleksanteri Suuri ja Rooman valtakuntakaan saanut aikaiseksi yhtä suurta uhrimäärää. Olisiko sitten näin tärkeä tapahtuma juutalaisten kannalta jätetty täysin noteeraamatta vanhassa testamentissa. Eikö looginen vaihtoehto ole se, että kolmas valtakunta on todellakin Hitlerin valtakunta, mitä hän myös itse piti totena? Mainitsemasi keisarit sun muut ovat pikkutekijöitä hänen rinnallaan.

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

Kun kerran tunnut tietävän Danielin kirjan selityksen, niin mitä sanot siitä, että Hitler itse nimitti valtakuntaansa kolmanneksi valtakunnaksi. Hän tappoi kuusi miljoonaa juutalaista. Veikkanpa, ettei Aleksanteri Suuri ja Rooman valtakuntakaan saanut aikaiseksi yhtä suurta uhrimäärää. Olisiko sitten näin tärkeä tapahtuma juutalaisten kannalta jätetty täysin noteeraamatta vanhassa testamentissa. Eikö looginen vaihtoehto ole se, että kolmas valtakunta on todellakin Hitlerin valtakunta, mitä hän myös itse piti totena? Mainitsemasi keisarit sun muut ovat pikkutekijöitä hänen rinnallaan.

Raamatun kirjoittajat eivät vain tietäneet Hitleristä mitään ! Hitler taas tiesi Raamatusta jotain !

Danielin kirjassa kerrotaan Aleksanteri Suuresta koska hän oli elänyt jo ennen Danielin kirjaa ja siksi sen kirjoittajat tiesivät hänestä kirjoittaa.

• Iivari
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Raamatun kirjoittajat eivät vain tietäneet Hitleristä mitään ! Hitler taas tiesi Raamatusta jotain !

Danielin kirjassa kerrotaan Aleksanteri Suuresta koska hän oli elänyt jo ennen Danielin kirjaa ja siksi sen kirjoittajat tiesivät hänestä kirjoittaa.

Nyt tiedän, että sinun kanssasi on turhaa jauhaa enempää Danielista. Minkä olet päättänyt, sen olet päättänyt. Mikään ei saa sinun päätäsi muuttumaan. Uskotko muuten Raamatun profetioihin tai yleensäkään Jumalaan vai oletko ateisti? Jos olet ateisti, ehkä sinun on silloin turhaa kirjoitella Raamatun tapahtumista niihin uskovien kanssa.

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

Nyt tiedän, että sinun kanssasi on turhaa jauhaa enempää Danielista. Minkä olet päättänyt, sen olet päättänyt. Mikään ei saa sinun päätäsi muuttumaan. Uskotko muuten Raamatun profetioihin tai yleensäkään Jumalaan vai oletko ateisti? Jos olet ateisti, ehkä sinun on silloin turhaa kirjoitella Raamatun tapahtumista niihin uskovien kanssa.

Eikö riitä jos jokainen kääntää omaa päätäänsä !

Pitää esittää kysymys mitkä ovat niitä profetioita Raamatussa ?

Mielestäni Danielin kirjassa ei ole yhtään profetiaa,luit oikein ei yhtään kaikki sen tapahtumat ovat elettyä historiaa .

Eihän päätä tarvitse kääntää ,riittää kun kerrot vaihtoehdon "Danieli unet" tulkinnalle ! Vaihtoehdon ollessa parempi huonompi tulkinta jää sen varjoon , ja paremmi perusteltu tuo tosiasiat päivänvaloon .

Onko sillä väliä nettikeskustelussa mikä olen ?

• Iivari
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Eikö riitä jos jokainen kääntää omaa päätäänsä !

Pitää esittää kysymys mitkä ovat niitä profetioita Raamatussa ?

Mielestäni Danielin kirjassa ei ole yhtään profetiaa,luit oikein ei yhtään kaikki sen tapahtumat ovat elettyä historiaa .

Eihän päätä tarvitse kääntää ,riittää kun kerrot vaihtoehdon "Danieli unet" tulkinnalle ! Vaihtoehdon ollessa parempi huonompi tulkinta jää sen varjoon , ja paremmi perusteltu tuo tosiasiat päivänvaloon .

Onko sillä väliä nettikeskustelussa mikä olen ?

Miten sinä selität sen, että Jeesus itse vuonna 30 jkr viittaa Danieliin ja kertoo, etteivät Danielin ennustukset ole vielä tapahtuneet.

Matteuksen 24 luvun kohta kuuluu sanatarkkaan näin: "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! -- silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan, eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa. Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

Miten sinä selität sen, että Jeesus itse vuonna 30 jkr viittaa Danieliin ja kertoo, etteivät Danielin ennustukset ole vielä tapahtuneet.

Matteuksen 24 luvun kohta kuuluu sanatarkkaan näin: "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! -- silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan, eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa. Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.

"Danielin unet tulkinnan" selitys !

Danielin kirjan tapahtumat ( neljännen pedon vainonaika ) oli jo n, 200 vuotta ennen kuin Matt.24:15.kirjoitettiin, joten (Uudenuskonnon ) kirjoittajat eivät tunteneet tai eivät välittäneet historiallisista tosiasioista ja selostivat Danielin kirjaa uudella tavalla Uuteen Testamenttiin näin pääsi tuo tulkinta virhe leviämään ja se on ilmeinen vielä tänäkin päivänä !

Ja vielä Uusi Testamentti lienee kirjoitettu Jerusalemin ja sen Herodeksen temppelin tuhon jälkeen (n,70 aikaamme ) Solloin Roomalaiset tuhosivat jutalaisten MM.Pyhät kirjoitukset minkä käsiinsä saivat !

Danieli kirja ei olkeasti kerro n.70 jKr. tapahtuneesta Jerusalemin tuhosta lainkaan !

Vaan se kirjoittaa Antiokhos neljännen Epifaneen vainoista n, 171 eaa.- 164 eaa. ( hän hallitsi 175 eaa. 164 eaa.)

Siinä on se ristiriita Danielin unet tulkinnan ja Kristinuskon tulkintojen kanssa sen voi itsekukin päättää uskooko jompaan kumpaan vai eikö usko kumpaankaan!

Perustelen asiani Danielin unet tulkinnan käsitteeseen viitaten,Jae jakeelta Dan.2,7,8,9,10,11 ja 12 luvut .

• Iivari
        tuhat ja yksi kirjoitti:

"Danielin unet tulkinnan" selitys !

Danielin kirjan tapahtumat ( neljännen pedon vainonaika ) oli jo n, 200 vuotta ennen kuin Matt.24:15.kirjoitettiin, joten (Uudenuskonnon ) kirjoittajat eivät tunteneet tai eivät välittäneet historiallisista tosiasioista ja selostivat Danielin kirjaa uudella tavalla Uuteen Testamenttiin näin pääsi tuo tulkinta virhe leviämään ja se on ilmeinen vielä tänäkin päivänä !

Ja vielä Uusi Testamentti lienee kirjoitettu Jerusalemin ja sen Herodeksen temppelin tuhon jälkeen (n,70 aikaamme ) Solloin Roomalaiset tuhosivat jutalaisten MM.Pyhät kirjoitukset minkä käsiinsä saivat !

Danieli kirja ei olkeasti kerro n.70 jKr. tapahtuneesta Jerusalemin tuhosta lainkaan !

Vaan se kirjoittaa Antiokhos neljännen Epifaneen vainoista n, 171 eaa.- 164 eaa. ( hän hallitsi 175 eaa. 164 eaa.)

Siinä on se ristiriita Danielin unet tulkinnan ja Kristinuskon tulkintojen kanssa sen voi itsekukin päättää uskooko jompaan kumpaan vai eikö usko kumpaankaan!

Perustelen asiani Danielin unet tulkinnan käsitteeseen viitaten,Jae jakeelta Dan.2,7,8,9,10,11 ja 12 luvut .

Kun olet noin kaavoihin kangistunut, suositttelen sinulle vähän syvällisempää Danielin ja lopun aikojen tutkintaa osoitteessa:

http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/loppu/ilm.htm

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

Kun olet noin kaavoihin kangistunut, suositttelen sinulle vähän syvällisempää Danielin ja lopun aikojen tutkintaa osoitteessa:

ei täällä kannata noin laajaa harhaoppia käsitellä !

• tuhat ja yksi
        Iivari kirjoitti:

Otin koneesta "Petteri Haippolan Ilmestyskirjan seliytksen" johon viittasit ja olihan potaskaa kerrakseen !

Enkä sitäkään yhtään ihmettele ,jos joku joutisikkin ihan oikeasti noita lukiessaan Peijaksen suljetulle osastolle!

Niin tulee jonkun aina joutuakkin ennenkuin jotain oppii ettei tuollaiset tulkinnat mitään tiedä !

Mutta mistähän lienee sen Hanoch Ben Keshet karannut vapaaksi noita julkaisemaan ?

Historiallista asiatietoa siellä on muuten oikeinkin !

Mutta yhdistäminen Raamattuun on täysin mielikuvitusta !

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Otin koneesta "Petteri Haippolan Ilmestyskirjan seliytksen" johon viittasit ja olihan potaskaa kerrakseen !

Enkä sitäkään yhtään ihmettele ,jos joku joutisikkin ihan oikeasti noita lukiessaan Peijaksen suljetulle osastolle!

Niin tulee jonkun aina joutuakkin ennenkuin jotain oppii ettei tuollaiset tulkinnat mitään tiedä !

Mutta mistähän lienee sen Hanoch Ben Keshet karannut vapaaksi noita julkaisemaan ?

Historiallista asiatietoa siellä on muuten oikeinkin !

Mutta yhdistäminen Raamattuun on täysin mielikuvitusta !

Vuodet eivät ajatuksiani ole miksikään muuttaneet, Kristityt suoltavat edelleenkin ns, uudistettuja valheitaan Danielin kirjaan vedoten, koskaan eivät pyydä anteeksi edellisiä harhaoppejaan , joita edeltäjät ovat levittäneet ihmisille uskottavaksi, mutta siihen kylläkin voimavaroja riittää jotta koitetaan tyrmätä nykyisten valheitten vastustajat ja niitten harhalonkeroitten paljastajat.

Uskoni on vahva tähän nykyaikaiseen nopeaan tiedonsiirtoon , se jopa lyhentää monien valheitten jälkiä vaikka se antaa myös valheitten levittelijöille laajemmat mahdollisuudet iskeä ensin , harjaantumattomat aivot ottavat ensin kuulemansa asian todeksi, mutta harjaantuneet aavistavat vilpin piilevän sanoman jossain osassa ja ne noukkivat sen sieltä esille.

Nostan tämänkin esille jotta kesälomalla kaljalasin ääressä voisitte kysyä kaverilta jotta uskooko hän Danielin kirjaan ja mitä tietää Danielin unet tulkinnasta ?

• tuhat ja yksi

Tässäkin jatkoa kysymykseen ;

1. Oliko Danielin kirjan "YKSISARVINEN" Magedonian Aleksanteri suuri ?

2. Oliko kukistettu "PÄSSI" kaksisarvinen , jonka suurempi sarvi kasvoi myöhemmin Aleksanteri Suuren kukistama Issoksen taistelussa Persian hallitsija Dareijos ja hänen sotajoukkonsa ?

• tuhat ja yksi

Sallinette jotta vielä tämän kerran nostan luettavaksi.

Niin paljon on Danielin kirjan nimiin valheellisia ennustuksia laadittu , etten malttanut olla tivaamatta vastausta tuohon kysymykseen.

Asiat eivä muutu ellei niihin ota kantaa ja pakota ihmisiä ottamaan asioista selvää,
        siispä ottakaa asioista selvää ennenkuin alatte uskoa Raamatusta esitettyihin tulkintoihin , Jumalan ja Jeesuksen nimen lausuminen ei asiaa tee sen varmemmaksi , päin vastoi tutuuden huutaminen paljastuukin usein vuosituhansien takaiseksi valheeksi ,jota julkeudessaan toistetaan.

Minkä vuoksi muuten ihmisellä on harhintakyky, siksikö ettei sitä käytettäisi ?

• tuhat ja yksi

Saattaa olla jotta palaan vielä "rökittämään" väärät profeetat jollain toisella asialla,
      mielestäni tyon "rökittämisen" olen tehnyt riittävän perusteellisesti näillä Danielin unet tulkinnoilla .
      Harkintakyky mahdollistaa ihmisen yksilölliseen ajatteluun , vastakohtana on mm, Koreassa toteutettu kollektiivinen ajattelu ja täällä on sitten monenlaiset sensuurit jotka ohjaavat ihmisten mielipiteitten muovautumista.

Tällä erää en ,jaksa jauhaa , tuota jo minulle hyvin tutuksi käynyttä asiaa,
      lukekaa ensin useat Danielin kirjan tulkinnat ,- ennen sitä kun alatte uskoa yhteenkään niistä.
      Se ei varmaankaan ole se ainoa oikea niistä tuhansista tulkinnoista joka teille ensimmäisenä kerrotaan, ja sitä paitsi uskovan saarnamiehenkin Danielin kirjan tuntemus on hyvin ohut , ei siitä tee vahvaa , vaikka yhden saarnan osaisi vaikka ulkoa.

Valhe on aina valhe vailla kuinkakauniissa paketissa se olisi.

• tuhat ja yksi

2012 vuosi on loppuun kulumassa , - niin tulee aikanaan 2030 ja edelleenkään ei harhaennustukset kristinuskossa ole toteutuneet.

Ihmisten mielissä kirkastuu ajatus sionismin harhasta, nykyisen Israelin valtioon.
        1948 vaikka mikä luku lisättäisiin niin ei vaan harhaennustus toteudu!

• tuhat ja yksi

Tässä teille miettimistä siihen saakka kun nuo palstan vyöryttäjät nukkuvat , heillähän on se yhteinen päämäärä josta kerroinkin jo.

• tuhat ja yksi

Tässä taas kerran ,Danielin unet , tulkintaa Danielin kirjasta, ei aina jaksa uusia viestejä kirjoittaa siksi laitoin tämän esille.
        Ainahan tällä toteutumattomien profetioitten palstalla aina uusiakin lukijoita piipahtaa.

• yhät ja tuksi

Katsotaanpa, löytyykö kommentoijia. Missä olet ollut?

• tuhat ja yksi

Tuskin löytyy kommentteja tällä tavalla ja olen ollut vain kuulolla ja en ole kirjoitellut.

• Selitähän...

Miksi et ole kirjoitellut? Onko ollut kiireitä, vai oletko vetäissyt nenän herneeseen?

• tuhat ja yksi

Ei hernettä nenässä!

Omasta mielestäni olen riittävän hyvin perustellut ja kirjoittanut sen oikean aiheeni jonka vuoksi olen täällä pyörinyt.

Danielin unet tulkinta Danielin kirjasta ja ettei kristinuskoiset pysty mitään tulevaisuudesta profetoimaan .

Mutta edelleenkin olen valmis esittämään näistäkin asioista näkemykseni.

• Sanon, että

näkemys ja näkemys, mutta tiedäthän kokemuksesta tän porukan resurssit.

• tuhat ja yksi

Olen kyllä havainnut nuo, eikä yksikään muu tulkinta ole tuonut esille vakavanlaatuista uutta pohdiskeltavaa mitä täällä on esitetty Danielin kirjan tulkinnan johdosta , monikaan ei tunne pätkänkään vertaa Makkabialaiskirjoja eikä juutalaisten muinaista historiaa tuolta ajalta.
        Mutta edelleenkin osallistun keskusteluun jos Danielin kirjan avulla ennustetaan ja profetoidaan ihmisiä harhauttaen , muka niitten täyttyvän nykyajassa tai tulevaisuudessa.

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Olen kyllä havainnut nuo, eikä yksikään muu tulkinta ole tuonut esille vakavanlaatuista uutta pohdiskeltavaa mitä täällä on esitetty Danielin kirjan tulkinnan johdosta , monikaan ei tunne pätkänkään vertaa Makkabialaiskirjoja eikä juutalaisten muinaista historiaa tuolta ajalta.
        Mutta edelleenkin osallistun keskusteluun jos Danielin kirjan avulla ennustetaan ja profetoidaan ihmisiä harhauttaen , muka niitten täyttyvän nykyajassa tai tulevaisuudessa.

Tulkinnassani ei ole mitään salattavaa , kerron avoimesti Danielin kirjan kohdat ja jakeet mihin perustan kertomukseni ja kysyttäessä vielä kerron laajemminkin kaiken miksi ?

• 10001

Makkabialaiskirjoja voi lueskella vanhoista perheraamatuista, niistä suurista , oman pöydän vaativista opuksista. Onhan niistä tehty omatkin painokset, mutta harvempi varmaan lueskelee niitä. Joten taidat olla harvinaisemman asian kimpussa tai väärällä foorumilla. Ei täällä Einsteiniä ole näkynyt, eikä kuulunut. Viisaammat kirjoittelee aiheesta omat opuksensa. Oletko ajatellut sitä.

• tuhat ja yksi

NoH Newton on näkynyt samaisen asian tähden mutta se hänenkin nimiin tehty kristinuskon harha on sitä mitä sanoinkin sen olevan.

Kyllä ne nuo kristinuskon kehittelemää 1000 väärää tulkintaa Danielin kirjaan on tehty suuren joukon voimin ja suuren taloudellisen panoksen toteutuksena.

En ole asioitten selvittämiseen ja julkaisuun laittanut taloudellista panosta ja viisaammat saavat kirjoitella opuksensa sinne minne haluavat , olen kirjoitellut Danielin unet tulkinnan tänne.

Korostan vieläkin jotta nuo kaikki kristinuskon tulkinnat Danielin kirjasta ovat jo kaatuneet tai sitten kaatuvat,
      mutta , DANIELIN UNET, tulkinta ei koskaan kaadu eikä sitä kukaan pysty kumoamaan vääränä tulkintana.

• 10001

Mistä niistä kaatumisista tietää. Kovasti olet ainakin asiasi takana.

• Valitus

tuhat ja yksi perehtynyt asioihin, mutta asenteellisesti. Valitan.

• tuhat ja yksi

Asenne on hyvä !

Danielin kirja ei kerro tästä ajasta eikä Jeeesus Nasaretilaisesta mitään.

Siinä asenne vääriä profeettoja vastaan.

• Juuda tai Juudas

Ei sulle sattumalta tuo Juudas kelpaisi. Katsos kun Petri Paavola tutkinut ja tutustunut asiaan niin maan perusteellisesti. Olis vähän mistä puhua.
      Juudan kirjan kanssa olet issekseen.

• tuhat ja yksi

Sopii se ihan kenen kanssa tahansa näitä tutkailla , minä en vaan tällä mitään rahaa ole tienannut enkä toivottavasti tule minkään uskonnon avulla koskaan tienaamaankaan, joten joten ne tätyy täältä etsiä nuo tahi sitten jutella vaan aivan avoimesti siitä se sitten se totuus ja valhe erottuu jos on erottuakseen.

Petri Paavolahan esittää tuhannesta yhtä ja minä esitän vain niitä tuhatta vastaan yhtä ainoaa tulkintaa Danielin kirjasta, Danielin unet,

Mutta siitä huolimatta voimme keskustella ed. mainitusta vaikka itse esitänkin vain tätä näkökantaa.

• Taavetti...

Niinpä. Sulle kelpaa vain Danielin unet. Pidä ne.

• tuhat ja yksi

JOO

Mutta voinen kertoa ettei Taavetti... tunne henkilökohtaisesti yhden yhtään Danielin kirjan tulkintaa!

Katso piruuttassi vaikka tuosta ylempää olenko asian ilmaissut oikein ja vertaa se oikein historiallisiin tapahtumiin ,- niin vakuutut asiasta.

Muuten karismaatikot ovat heikoilla tulkintaani vastaan.

• Taavetti....

Voi hyvä tuhis, mutta kun minua sattuu nyt enemmänkin kiinnostamaan tuo Juutas.
        Että voi juutas sentään.
        Pitänee siihen Danieliin tutustua paremmalla ajalla sitten.

• tuhat ja yksi
        Taavetti.... kirjoitti:

Voi hyvä tuhis, mutta kun minua sattuu nyt enemmänkin kiinnostamaan tuo Juutas.
        Että voi juutas sentään.
        Pitänee siihen Danieliin tutustua paremmalla ajalla sitten.

noh Juutas sitten !

Jaakpin poikain isännimi jo met tiedetään.

Mutta ne pojat ovat jo jäämässä unholaan , vaikka heidän mukaansa oli juutalaiset heimot nimitetty ainakin juutalaisten kirjoitusten mukaan.

Kun kansavahvistui ja Herra oli käskenyt tappaa kaikki Jerikkolaiset , paitsi tietenkin Jerikon kansan petturi pelastettiin perhekunnittain ja juutalaiset ottivat heistäkin geenivaihtelua kansaansa.

Ja Iisain kupeista virisi oiva kuningas suku johon Raamattu kertoo siitetyn Jumalanpojan Jeesuksenkin. Mutta sitä ennen tapahtui paljon muutakin joka mahdollisti tuon suuren stoorin.

Joosia otti Jumalakseen Jahven ja hävitti muutJumalat !

Lisälsi hänen seuraajansa halusivat kerätä lisää veroja , kuin konsanaan nykyinen EU , siitä seurasi kansan kapina ,sota, häslinki ja muukin , sikäli että Jaakoppiin nimetyt heimot taistelivat keskenäänkin , kuin Suomessakin 18.
        Syntyi Israelin kuningaskunta ja Juudan kuningaskunta ,Juudaan jäi n, 2 heimoo ja Israeliin n, 10 heimoo.
        Hesekiel kertoo noista Juudan ja Israelin ajoista , vertauksin Oholasta ja Oholibasta ja ei se paljoakaan puutu Suomineidon liehittelystä EU Jahvettien kanssa, katsoskun Ulpukkakin on niin saaneen näköinen vaikka kaiken antaa etelän veroja keräämätömien valloille.

Sanos mikä siinä Juutaksessa kiinnostaa?

Ruuben,Simeon,Leevi, Juutas,,,.

• 10001

Ei sulta huumoria puutu - tuhis. Ja Raamattuakin olet lukenut.
      Siinä Juutaksessa minua kiinnostaa lähinnä se sana, tulee suusta joskus vahingossa.
      Nyt vielä kirjoituksessasi osui tämä seuraava naulankantaan.

"Hesekiel kertoo noista Juudan ja Israelin ajoista , vertauksin Oholasta ja Oholibasta ja ei se paljoakaan puutu Suomineidon liehittelystä EU Jahvettien kanssa, katsoskun Ulpukkakin on niin saaneen näköinen vaikka kaiken antaa etelän veroja keräämätömien valloille."

• bnmvc,

On se tuo -tuhat ja yksikin Raamattua lukenut. Ei kirjoituksista aina uskoisi kylläkään.

• tuhat ja yksi

Jos en olisi lukenut niin en tuntisi Danielin kirjaa , enkä olisi tehnyt Danielin unet tulkintaakaan.

Tänään eduskunnan kyselytunnilla ei enää Suomi neito rahaministerille oikein tuo rooli Ohola ja Oholiba näyttänyt maistuvan vaikka kertoikin 16 kanssa koko yön ,,.

NoH Assuria ja Babylonia teki lopun Oholan ja Oholiban himoista ja haureus kääntyi kansan pakkosiirtolaisuuteen ja oman hallinnon menettämiseen.

Mikä on Suomen tie EU:ssa ?
        Ja Jut Ulpukka kysyi vielä , " pitääkö minun vielä 186 kanssa koko yö ?"

Kukaan ei sanonut kyllä tahi ei !

Eikä ollut enää saaneen antajan onnellisen näköisellä tuulelle, vaan oli kuin olis käynyt ,-- Oholan ja Oholiban tien josta ei enää paluuta ois.

• sdfdgf

Just, just ja joku mustatukkainen ja silmälasipäinen mies selventeli asioita enemmän sotkuun. Se mies, joka istuu vastapäätä edustajia. Nimi ei tule millään nyt mieleen, ei millään... Sen vaan muistan, että aiemmin sanonut, että ei hätää mitään, pieni notkahdua vaan..

• tuhat ja yksi

Jäi vielä sanomatta Ohola Ja Oholiba olivat Egyptissä , kuin täti tiukka.

Mutta ei tänään ,,, oli silmälasiton kavaljeeri täti tiukalla muut olivat jo jo saaneet kyllikseen , taustalla vilahti palkansaajajärjestöstä loikannut Juutas uuteen roolihahmoon.
        Arvaus hapanrapakko, lähtee kuin hapanrapakko kevät helteellä alkaa jännittää jo entistä enemmän taitaa mennä ohi kuin Jeesuksen tulo.

Ja aikoihin on eletty kun kansanedustajatkin täysistunnossa sanoo ; Jeesutelusta !
        Se Jumalanpilkkalaki on jo taaksejäänyttä, - ei ne ennen noin .

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Jäi vielä sanomatta Ohola Ja Oholiba olivat Egyptissä , kuin täti tiukka.

Mutta ei tänään ,,, oli silmälasiton kavaljeeri täti tiukalla muut olivat jo jo saaneet kyllikseen , taustalla vilahti palkansaajajärjestöstä loikannut Juutas uuteen roolihahmoon.
        Arvaus hapanrapakko, lähtee kuin hapanrapakko kevät helteellä alkaa jännittää jo entistä enemmän taitaa mennä ohi kuin Jeesuksen tulo.

Ja aikoihin on eletty kun kansanedustajatkin täysistunnossa sanoo ; Jeesutelusta !
        Se Jumalanpilkkalaki on jo taaksejäänyttä, - ei ne ennen noin .

Nyt en sano mitään kun Rauman telakka lihoiksi ja puujätit käy toistensa tukkiin kiinni biopolttoaineesta kuin ,kaski,terva,sellu ja bio.
        Ja tuntuu kuin Hilkka Ahde silittäisi vieläkinRädyn. Timpan paitaa,mutta ei se enää oo niin.Mullakin on puhras paita kun tästä lähren.

Sillä aikaa tutustukaa ,kiitos tuohon viestiketjuun joka nousee nyty!

• offi10001
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Nyt en sano mitään kun Rauman telakka lihoiksi ja puujätit käy toistensa tukkiin kiinni biopolttoaineesta kuin ,kaski,terva,sellu ja bio.
        Ja tuntuu kuin Hilkka Ahde silittäisi vieläkinRädyn. Timpan paitaa,mutta ei se enää oo niin.Mullakin on puhras paita kun tästä lähren.

Sillä aikaa tutustukaa ,kiitos tuohon viestiketjuun joka nousee nyty!

Ajan kello on käynyt, täti tiukka on muuttunut Rinteeksi, hapanrapakko lähti ja lähti Fennovoiman voimasta kaveritkin, silmälasiton on saanut lasinsa takaisin ja on suuru Herrä EUssa ja Stup hajoittaa kannatusta.
        tuhat ja yksi on off , mutta sanoma pysyy alkuperäisenä.

• offi10001

Nostan tämä luettavaksi koska tuo ensimmäinen viesti ketjussa on paljon valaiseva näissä , Danielin unet , tulkinnassa.

Ja siinä mainitaan tuo Serrubaabelin temppeli ,joka on myös mainittu mm, Dan.9:24. jakeessa.

• -jarmo-

Vie tää ketjus hiiteen... ykskään uskova ei sinua kuuntele. Sä kiistät Jeeusksen messiaana ja hänen tulemuksensa huuhaana ja sit sä kiistät Raamatun profetiat mitättöminä. Sä oot yks surkeimpia eksyttäjiä ja raiskaat suorastaan Danilelin kirjaa, josta oot tehny ittelles jonkinsortin fetissin.

Tämän kerron nyt kaikille niille, jotka vielä eivät tiedä kuka on ex. "tuhat ja yksi" ja nykyinen "offi10001". Ainoa asia on hyvä ettet vaihda alvariinsa nikkiäs.

• offi10001

Kiitos meni mahdottomaksi käyttää tuota aikaisempaa rekistöröimätöntä nikkiä otin tämän , - jonkin ajan kuluttua kun lopetin entisellä kirjoittelun ja ei liene vaikeaa arvata onko sama kun sanoma on sama ja myös lukee ilman ja sanaa !
        Se mitä esitän on ehkä enemmän kuin osaat arvata.

Miten Danielin kirjan kerron sellaisena kuin se ymmärrettiin kirjoitushetkellä,-
        tai melkein en ole vielä kovinkaan kertonut juutalaisten kansannoususta , joka johti Makkabien valtion syntyyn !

Tuota valtiota eivät uskovat halua tunnustaa eli juutalaisvaltiota joka on Makkabien pappien valtio , siinäkin ja vähän muuallakin on josta en ole hiiskunut sanaakaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe