Jäin työttömäksi ja yllätys, yllätys en saakkaan liitosta rahaa!! Viikko jäi puuttumaan.. No Kelalle hakemus ja rahaahan saa kokonaista 330 ekee - verot eli käteen jää 260 ekee/kk. Jippii.. Narun jatkoks tässä varmaan on lähettävä!! Maksoin kyllä liiton maksut joka kk. Jos olisin tuon tiennyt, niin....
Mites
10
445
Vastaukset
- Se on
Jos liitossa oloaika ei riitä, niin sitten se ei riitä. Säännöt ovat sitä varten, että niitä noudatetaan.
Kelan korvauksesta päätellen olet avo/avioliitossa ja puolisosi tulot vaikuttavat korvauksen määrään. Itse saan sen korvauksen Kelalta täysimääräisenä, joka on verojen jälkeen mahtavat vajaa 400€/4 viikkoa. Mutta ei hätää kun on velaton asunto ja eläkeikä lähenee. Narun jatkoksi ei koskaan kannata hankkiutua.- ollut
Olen kyllä ollut liitossa 4 vuotta! Tämä korvaus ei ole sen enempää vaikka on 2 lasta, sitä kyllä ihmettelen!! Liittoakin olen vaihtanut kerran.
- kolmas kerta..................
ollut kirjoitti:
Olen kyllä ollut liitossa 4 vuotta! Tämä korvaus ei ole sen enempää vaikka on 2 lasta, sitä kyllä ihmettelen!! Liittoakin olen vaihtanut kerran.
Yhdestä työsuhteesta jäi uupumaan 6 viikkoa ja toisesta 2 kuukautta jotta en saanut ansiosidonaista.
Kyllä noillakin kerroilla sapetti, mutta tosi vinkeä olo tulee totisesti kun vaan viikko jää.
Olisitko voinut millään jatkaa sopimusta viikolla?
Kolmannella kerralla olin kaukaa viisas ja sainkin aika pitkän sopimuksen, kunnolla yli vuoden pituisen työsuhteen, niin ei tullut ylläriä eikä tarvinnut hermostua.
No, tääkin onni loppu pian, enkä ole saanut yhtään työpaikkaa tänä vuonna, tosin haastatteluun kaksi kertaa ja muut totaalista hylkyä.
Alamäkeen............. - Olet ollut
kolmas kerta.................. kirjoitti:
Yhdestä työsuhteesta jäi uupumaan 6 viikkoa ja toisesta 2 kuukautta jotta en saanut ansiosidonaista.
Kyllä noillakin kerroilla sapetti, mutta tosi vinkeä olo tulee totisesti kun vaan viikko jää.
Olisitko voinut millään jatkaa sopimusta viikolla?
Kolmannella kerralla olin kaukaa viisas ja sainkin aika pitkän sopimuksen, kunnolla yli vuoden pituisen työsuhteen, niin ei tullut ylläriä eikä tarvinnut hermostua.
No, tääkin onni loppu pian, enkä ole saanut yhtään työpaikkaa tänä vuonna, tosin haastatteluun kaksi kertaa ja muut totaalista hylkyä.
Alamäkeen.............Siis olet ollut 4 vuotta liiton (työttömyyskassan) jäsen ja työsuhteesi, onko jatkunut sen vaadittavan 10 kk, etkä saa ansiosidonnaista? Ilmeisesti se on kiinni työsta työsuhteen kestosta.
- höh
ollut kirjoitti:
kyllä alaikäisistä mielestäni tulee joku lapsikorotus ? tai sitten olen aivan hakoteillä.
Mitä siinä sopimuksessa lukee. siis minkä sait ekana tuolta kelalta ja missä luki paljonko se työttömyyspäiväraha on ja mistä alkaen ? - kuuluu myös..
höh kirjoitti:
kyllä alaikäisistä mielestäni tulee joku lapsikorotus ? tai sitten olen aivan hakoteillä.
Mitä siinä sopimuksessa lukee. siis minkä sait ekana tuolta kelalta ja missä luki paljonko se työttömyyspäiväraha on ja mistä alkaen ?Tämä summa sisältää lapsikorotuksen, sen muutaman euron.
- höh
kuuluu myös.. kirjoitti:
Tämä summa sisältää lapsikorotuksen, sen muutaman euron.
sillä ajattelin, kun kirjoitettiin näin
"Tämä korvaus ei ole sen enempää vaikka on 2 lasta, sitä kyllä ihmettelen!"
- Saada.
Yritä saada jostain keikkaa sen verran, että saat puuttuvan viikon kasaan.
Työsuhteen lasketaan 28 edeltävän kuukauden ajalta. Mukaan otetaan kaikki sellaiset kalenteriviikot, joissa työaika on vähintään 18 h. Kyllä kai nyt kesällä jostain jotain työtä heruu.- "Nina Puska"
näkyy olevan tänään noin 18 työpaikkaa aamulehdessä. Mollissa about tuhat. Mitä nämä noin yksitoistatuhatta työtöntä ja muuta prekariaattiin kuuluvaa ylijäämäihmistä tekevät. Suomi on 80:20 maa. Pormestari sentään Tampereella saa 12.500€ palkkaa / kk. Voisikohan kakkua jakaa vähän tasaisemmin? Missä ne koulut ovat, joista oikeasti pääsee näihin kunnollisiin asiallisesti palkattuihin , pitkäkestoisiin töihin? Vinkkejä, menen heti. Suomalaiset korkeakoulut ja humpuukikurssitukset eivät johda välttämättä mihinkään. Kokemusta on.
- eivät..
"Nina Puska" kirjoitti:
näkyy olevan tänään noin 18 työpaikkaa aamulehdessä. Mollissa about tuhat. Mitä nämä noin yksitoistatuhatta työtöntä ja muuta prekariaattiin kuuluvaa ylijäämäihmistä tekevät. Suomi on 80:20 maa. Pormestari sentään Tampereella saa 12.500€ palkkaa / kk. Voisikohan kakkua jakaa vähän tasaisemmin? Missä ne koulut ovat, joista oikeasti pääsee näihin kunnollisiin asiallisesti palkattuihin , pitkäkestoisiin töihin? Vinkkejä, menen heti. Suomalaiset korkeakoulut ja humpuukikurssitukset eivät johda välttämättä mihinkään. Kokemusta on.
Kaikki kun eivät asu suurkaupungeissa!! Eikä perheen vuoksi voi lähteä esim. Hesaan töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015