Kauniisti hihnassa?

Remmi ;>

Miten opettaa koiralle hihnassa kävely? Alettiin harjotteleman pentuni kanssa pari päivää sitten, mutta koira vaan puree sitä hihnaa ja yrittää päästä siitä irti. No sehän on kyllä ihan luonnollista, mutta kai sille pitää jotenkin opettaa.. Miten itse olette opettaneet?
Kirjoista olen yrittänyt lukea, mutta kun siellä ei sanota mitään siitä kun´koirani yrittää vain päästä takaisin kotiin ja kotiin päin tultaessa se kiskoo hirmusta vauhtia ;O
Toivottavasti osaatte nauvoa asiassa!

6

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juksun kotiväki

      Hei!

      Onko tämä sulle eka koira? Meillä on koira, joka on mulle eka, miehellä niitä on ollut useampia joskus "takavuosina".

      Meillä on ollut nyt vuoden karkkismäykky ja muistan vielä elävästi miten alussa lenkki oli yhtä tuskaa... kai molemmille.

      Emme mitenkään erityisesti muistaakseni opettaneet hihnassa oloa - pyörätien reunassa pysymistä ja sellaista enemmänkin. Näin jälkeenpäin ajattelen, että ehkä pikkumies oli peloissaan, kun lähdettiin kotipihasta. Siksi se halusi vain takaisin kotiin. Kannattaa ehkä kokeilla ainakin sitä, että teet vaan sinnikkäästi joka päivä saman - lyhyen - lenkin. Pikku hiljaa koirasi oppii sen, että matkan jälkeen ollaan aina takaisin tutussa ympäristössä ja hetken päästä koko lenkki on tuttu. Sekin varmaan helpottaa lenkin tutuksi tulemista, että annat nuuskia paljon ja pysähtelet koiran halun mukaan. Ja tunnetusti "koirahan elää kiitoksilla" eli aina sopivan hetken tullen kehut ja kannustat. Sanat ja kosketus riittivät ainakin meillä, ylenpalttiseen herkkuilla kannustamiseen emme kumpikaan usko. Koiralle ne kyllä kelpaisivat :-D


      Toivottavasti tämä auttaa edes vähän teitä polullanne :-) aurinkoisia lenkkejä!

      • Remmi ;>

        Eka mäykky on :)
        Kiitos neuvoista, eiköhän se pikkuhiljaa opi. Minä ainakaan en ole koskaan nähnyt aikuista koiraa, joka käyttäytyisi samoin kuin pentukoira ekoilla hihnalenkeillään ;)


      • konna2
        Remmi ;> kirjoitti:

        Eka mäykky on :)
        Kiitos neuvoista, eiköhän se pikkuhiljaa opi. Minä ainakaan en ole koskaan nähnyt aikuista koiraa, joka käyttäytyisi samoin kuin pentukoira ekoilla hihnalenkeillään ;)

        Tuohon remmissä vetämiseen yleensä auttaa ,kun itse pysähdyt koiran alkaessa vetää ja jatkat matkaa vasta kun remmi on taas löysällä. Hyvä rotu valinta muuten :)


      • koiraa muuhun
        Remmi ;> kirjoitti:

        Eka mäykky on :)
        Kiitos neuvoista, eiköhän se pikkuhiljaa opi. Minä ainakaan en ole koskaan nähnyt aikuista koiraa, joka käyttäytyisi samoin kuin pentukoira ekoilla hihnalenkeillään ;)

        tekemiseen, eli antaa muuta ajateltavaa kuin hihnan syöminen. Pennulla voi myös pitää kaulapantaa esim. sisällä, jotta tottuu siihen. Ja miksei hihnaakin voi totuttaa ihan sisälläkin.

        Kyllä se kaulassa roikkuva naru vielä unohtuu ja alkaa hajut ja muu elämä kiinnostamaan, tottumista vaan vaatii :) Tsemppia t:kahden mäykyn "mamma"


      • Tahveli1
        koiraa muuhun kirjoitti:

        tekemiseen, eli antaa muuta ajateltavaa kuin hihnan syöminen. Pennulla voi myös pitää kaulapantaa esim. sisällä, jotta tottuu siihen. Ja miksei hihnaakin voi totuttaa ihan sisälläkin.

        Kyllä se kaulassa roikkuva naru vielä unohtuu ja alkaa hajut ja muu elämä kiinnostamaan, tottumista vaan vaatii :) Tsemppia t:kahden mäykyn "mamma"

        Pysähdyt kun vetää, liikut kun ei vedä. Remmin pureskeluun auttaa luultavasti palkkaus silloin kun ei pure ja nami ja kehu myös silloin.


      • Minni12
        Tahveli1 kirjoitti:

        Pysähdyt kun vetää, liikut kun ei vedä. Remmin pureskeluun auttaa luultavasti palkkaus silloin kun ei pure ja nami ja kehu myös silloin.

        Meilläkin eka mäykky/koira ja ei olla opetettu mitenkään hihnassa kävelyy kun vaan sillee vähän et kun vetää niin vähän nykäisee itteen päin niin kyl toi meidän mäykky on sillei oppinu.TOSI HYVÄ ROTUVALINTA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe