sekarotuinen kotilo?

vilmis

eli minulla on kaksi kotiloa; akaattikotilo ja viinimäkikotilo. Ja tänään kun siivosin heidän taloansa niin löysin munia. sellaisia suuria valkoisia. Ja nyt mietin, että tuleeko niistä sekarotuisiakotiloita vai vain jompaa kumpaa rotua? :)

6

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfdfdf

      Eivät voi millään lisääntyä, Todennäköisesti munat ovat vain toisen munia, Jotka ovat siis eivät ole hedelmöittyneitä, Tai sitten jompi kumpi on paritellut lajitoverinsa kanssa joskus ennen, Mikäli eivät ole olleet sinulla kauan... Akaatti ja viinimäki eivät voi millään lisääntyä, Kuuluvat kokonaan eri sukuun. Mutta tietysti on mahdollista että ne ovat esimerkiksi joskus ennen sinulle tuloansa paritelleet jonkun lajitoverinsa kanssa, Ja että vasta nyt on sitten päättänyt muodostaa munia... Mene ja tiedä:)

    • susi_otus

      Kotilot ovat kaksineuvoisia joten voi olla että akaatti tai viinimäki on tehnyt munat aivan itsekseen. Enpä usko minäkään että nuo kaksi voisivat keskenään lisääntyä.

      • Zirppo

        Vaikka kotilot ovatkin kaksineuvoisia, ne eivät lisäänny partenogeneettisesti, vaan lisääntymiseen tarvitaan kaksi kotiloa. Mutta viinimäki- ja akaattikotilo eivät lisäänny keskenään. Kotilot pystyvät säilömään siittiöitä kuukauisia (/vuosia?) ja munia paljon myöhemmin parittelusta. Munat ovat siis JOKO viinimäkikotilon tai akaattikotilon.
        Viinimäkikotilot munivat vähemmän kuin akaatit, siis jos munia on paljon, 150 ja siitä ylöspäin ne mitä luultavammin ovat akaattikotilon munia. Tosin viinimäetkään eivät kyllä usein muni edes sataa munaa kerralla.


      • vilmis
        Zirppo kirjoitti:

        Vaikka kotilot ovatkin kaksineuvoisia, ne eivät lisäänny partenogeneettisesti, vaan lisääntymiseen tarvitaan kaksi kotiloa. Mutta viinimäki- ja akaattikotilo eivät lisäänny keskenään. Kotilot pystyvät säilömään siittiöitä kuukauisia (/vuosia?) ja munia paljon myöhemmin parittelusta. Munat ovat siis JOKO viinimäkikotilon tai akaattikotilon.
        Viinimäkikotilot munivat vähemmän kuin akaatit, siis jos munia on paljon, 150 ja siitä ylöspäin ne mitä luultavammin ovat akaattikotilon munia. Tosin viinimäetkään eivät kyllä usein muni edes sataa munaa kerralla.

        kiitos vastauksista. Niitä munia on n.10 ja molemmat on ollut minulla yli vuoden. Akaattikotilon ostin ihan pienenä, joten luultavammin ne ovat siis viinimäkikotilon munia. Voiko siis olla, että ne ovat pelkkiä munia, ilman että niistä kuoriutuu mitään?


      • Zirppo
        vilmis kirjoitti:

        kiitos vastauksista. Niitä munia on n.10 ja molemmat on ollut minulla yli vuoden. Akaattikotilon ostin ihan pienenä, joten luultavammin ne ovat siis viinimäkikotilon munia. Voiko siis olla, että ne ovat pelkkiä munia, ilman että niistä kuoriutuu mitään?

        Voi olla mahdollista, että munat ovat tyhjiä. Jos haudot munat, kuoriutumisessa kestää 1-2vk korkeintaan kolme viikkoa. Jos eivät ole siihenkään mennessä kuoriutuneet, ovat mitä luultavammin tyhjiä.


    • holleliini

      Akaatti- ja viinimäkikotiloita ei pitäisi alunperin pitää edes samassa terraariossa. Ne tarvitsevat aivan eri olosuhteet ja kokoeroakin tulee olemaan todella paljon...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe