voiko sairaanhoitajaopiskelija tehdä mitään alan hommia jos takana on yksi vuosi opintoja? eli kun aloitan nyt opiskelut, olenko ensi kesänä kassana vai voinko tehdä jotain terveydenalan hommia jo? (siis tietysti jotain hyvin yleistä uskoisin..=
sairaanhoitajaopiskelijat
5
687
Vastaukset
- nimi
Jossakin paikassa voit päästä sijaistamaan perus- tai lähihoitajaa. Toisessa paikassa taas et välttämättä pääse. Esim. ensimmäinen harjoittelupaikka, joka on vuodeosastolla, kannattaa ehkä kysellä, että pääseekö sinne kesätöihin.
- gugga
Moi! Kyllä uskon, että sh-opiskelijoilla hyvät mahkut päästä ensimmäisen vuoden jälkeen kesätöihin oman alan paikkoihin. Vaatii vain itseltä hieman aktiivisuutta ja ehkäpä avarakatseisuuttakin. Itse kun olin vuoden lähihoitaja- opintojenkin jälkeisen kesän oman alan töissä. Eli luulisi kyllä sairaanhoitaja opiskelijoillekin löytyvän töitä. Varmasti kyllä riippuu asuinpaikasta aika paljon.
- Zimoh
Muistaisin lukeneeni, että 1.6.08 lähtien sairaanhoitajaopiskelijoilla täytyy olla koossa 140 opintopistettä ennen kuin saa työskennellä alan tehtävissä (harjoitteluja ei tietenkään lasketa..). Eli ekana kesänä ei vielä vois sijaisuuksia tehdä, mut tokana sitten.
- Minä vain.
Zimoh kirjoitti:
Muistaisin lukeneeni, että 1.6.08 lähtien sairaanhoitajaopiskelijoilla täytyy olla koossa 140 opintopistettä ennen kuin saa työskennellä alan tehtävissä (harjoitteluja ei tietenkään lasketa..). Eli ekana kesänä ei vielä vois sijaisuuksia tehdä, mut tokana sitten.
Opintoja täytyy olla 140op, jos haluaa tehdä sairaanhoitajan sijaisuutta. 60op riittää jo lähi/perushoitajan sijaisuuteen, ainakin täällä pk-seudulla.
- täydennystä
Minä vain. kirjoitti:
Opintoja täytyy olla 140op, jos haluaa tehdä sairaanhoitajan sijaisuutta. 60op riittää jo lähi/perushoitajan sijaisuuteen, ainakin täällä pk-seudulla.
"Terveydenhuollon ammattihenkilöistä annettua asetusta on hiljattain muutettu. Uuden valtioneuvoston asetuksen mukaan sairaanhoitajan sijaisena voi toimia sairaanhoitajaopiskelija, joka on suorittanut vähintään 140 opintopistettä (210 opintopisteen) tutkinnosta ja jonka opiskelu on kestänyt vähintään 2 vuotta 3 kuukautta. Lähi- tai perushoitajan sijaisuuksissa ei vastaavaa velvoitetta ole, lääkärin ja hammaslääkärin sijaisuuksien hoidossa sen sijaan on."
Asetus tulee voimaan 1.6.2008.
(lähde http://www.sairaanhoitajaliitto.fi/viestinta/ajankohtaista/?x10912=16661)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780