Hukkakauraa pukkaa

tosiajattelija

Lohduton näky on kun saapastelee vehnäpellolla...Kellastunutta suurin ala ja osa nyt vasta oraalla, puitavaa ei juuri tule olemaan.

Mutta hukkakaura se rehottaa! Ainoa positiivinen puoli tässä on se että hukkahukat löytää nyt tosi helposti, muuta vihreää yli 15cm korkeaa ei pellossa ole!!! Ei muuta kun kitkemään!

6

1228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kai

Yleensä heinäkuun lopulla kun noukkii niin on paras aika

• tosiajattelija

Täällä uudellamaalla ainakin on jo viimeviikon saanut kiikaroida ja saalistakin on tullut.
        14.7 yleensä on alettu, nyt vähän aikasemmin, eipä ehdi varistaa siementään!

• jo röyhyllä on, itse kiertänyt ne lohkot joissa on sitä pariin kertaan, molemmilla reisuilla ihan hyvä sato, vielä täytyy vissiin kerran ainakin kiertää. riippuu tosin varmaan paikkakunnasta missä vaiheessa ollaan...

• helppoa

En ymmärrä miksi kitkette itsenne kipeäksi. laittakaa lohko muutamaksi vuodeksi numrelle niin kaikki hukat on poissa

• Viljatilallinen -58

Siis miten meinaat viljellä viljaa, kun saat lintujen mukana hukkakauraa pelloillesi, jollet kitke? Pistätkö aina jokaisen lohkon nurmelle, mistä löytyy hukkakauraa?

Meillä ei ole tähän saakka ollut ongelmaa hukkakauran kanssa, mutta jatkosta en ole niin varma, kun naapurilla melkoinen hukkis-viljelmä. Lupasivat tosin laittaa sen nurmelle,mutta pahimmillaan me naapuritkin saadaan ongelmaa omille pelloillemme.

• hukkaa

lakihan oikein suojaa hukkia!

Hukkakauraa taas linnut, tulvat ja mm. kauriit ym eläimet levittää. Jos joku ei kitke, niin ilmoitus maataloustoimistoon HETI.

Toisaalta joskus takavuosina Kreikassa katselin laajoja peltoaukeita, jotka oli täysin hukkakauraa. Ei tarvi koskaan kylvää uudestaan, ja aina tulee EU-tuki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6329
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      53
      4522
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      76
      4277
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4091
    5. 56
      3327
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3068
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2737
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      35
      2376
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2181
    10. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46