Lohduton näky on kun saapastelee vehnäpellolla...Kellastunutta suurin ala ja osa nyt vasta oraalla, puitavaa ei juuri tule olemaan.
Mutta hukkakaura se rehottaa! Ainoa positiivinen puoli tässä on se että hukkahukat löytää nyt tosi helposti, muuta vihreää yli 15cm korkeaa ei pellossa ole!!! Ei muuta kun kitkemään!
Hukkakauraa pukkaa
6
1228
Vastaukset
- ei kai
Yleensä heinäkuun lopulla kun noukkii niin on paras aika
- tosiajattelija
Täällä uudellamaalla ainakin on jo viimeviikon saanut kiikaroida ja saalistakin on tullut.
14.7 yleensä on alettu, nyt vähän aikasemmin, eipä ehdi varistaa siementään! jo röyhyllä on, itse kiertänyt ne lohkot joissa on sitä pariin kertaan, molemmilla reisuilla ihan hyvä sato, vielä täytyy vissiin kerran ainakin kiertää. riippuu tosin varmaan paikkakunnasta missä vaiheessa ollaan...
- helppoa
En ymmärrä miksi kitkette itsenne kipeäksi. laittakaa lohko muutamaksi vuodeksi numrelle niin kaikki hukat on poissa
- Viljatilallinen -58
Siis miten meinaat viljellä viljaa, kun saat lintujen mukana hukkakauraa pelloillesi, jollet kitke? Pistätkö aina jokaisen lohkon nurmelle, mistä löytyy hukkakauraa?
Meillä ei ole tähän saakka ollut ongelmaa hukkakauran kanssa, mutta jatkosta en ole niin varma, kun naapurilla melkoinen hukkis-viljelmä. Lupasivat tosin laittaa sen nurmelle,mutta pahimmillaan me naapuritkin saadaan ongelmaa omille pelloillemme.
- hukkaa
lakihan oikein suojaa hukkia!
Hukkakauraa taas linnut, tulvat ja mm. kauriit ym eläimet levittää. Jos joku ei kitke, niin ilmoitus maataloustoimistoon HETI.
Toisaalta joskus takavuosina Kreikassa katselin laajoja peltoaukeita, jotka oli täysin hukkakauraa. Ei tarvi koskaan kylvää uudestaan, ja aina tulee EU-tuki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836329
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj534522- 764277
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?563327Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263068Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72737- 352376
- 2042181
- 462026