Lentolippujen nimenmuutos?

Ukkomies

Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta, että on tilannut pelkät lennot netin kautta ja mennyt sen jälkeen naimisiin. Vaimon sukunimi vaihtunut matkan tilaamisen jälkeen. Kuinka vaikeaa ja hankalaa/kallista on vaihtaa sukunimi jo kerran saatuihin lentolippuihin?

Meillä on käynyt juuri noin ja ei millään meinaa onnistua nimenvaihto. Supersaverilta ostettu matka ja he väittävät, että on melko kallista vaihtaa lipút uudelle nimelle. Lennot on HKI-BANKOK-PHUKET ja takaisin päin. Finnairilla Bankokiin ja siitä eteen päin jollain paikallisella potkurilla Phuketiin. Finnair ei pysty vaihtamaan oman lentonsa varausta toiselle nimelle, kun on ostettu toisen matkanjärjestän kautta. Finnairilla nimenvaihto maksaisi 25e.

Tosi vaikealta vaikuttaa yhden matkalipun nimenmuutos. Eikä yhteistyöhalukkuus ole matkanjärjestäjän puolelta mitenkään kehuttavaa. Eivät ole ollenkaan varmoja onnistuuko koko nimenvaihtaminen.

Jos jollain on kokemusta eo. kertomuksesta, niin kertokaa miten olette onnistuneet ja kuinka paljon on nimenvaihto maksanut? Olisi sääli peruuttaa häämatka yhden vaivaisen nimen takia!

4

650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy...

Lipussa olevalla nimellä ei ole mitään merkitystä, kunhan se on sama kuin passissa. Eihän maailmalla nyt kukaan kysy jotain juuri annettua todistusta siitä, onko kenenkin nimi juuri äsken muutettu. Näin minä kuljin aikoinaan lähes maailman toiselle puolelle häämatkalle. Eli matkaan vaan, toivottavasti passia ei ole ehditty uusia.

• Itsestäänselvyyksiä

Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että kuvittelee että mitään ongelmaa olisikaan jos lipussa on sama nimi kuin passissa!

Aloittajan ongelma on nimenomaan se, että passi tulee olemaan uudella nimellä, ja lippu on sillä vanhalla nimellä.

• vaan yhdessä niistä toisista
        Itsestäänselvyyksiä kirjoitti:

Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että kuvittelee että mitään ongelmaa olisikaan jos lipussa on sama nimi kuin passissa!

Aloittajan ongelma on nimenomaan se, että passi tulee olemaan uudella nimellä, ja lippu on sillä vanhalla nimellä.

Tämä sama aloitus on varmaan viidessä ketjussa, ja vain yhteen hän itse on vaivautunut jatkamaan tuolla tiedolla; vaimolla ei ole voimassaolevaa passia, jossa olisi vanha nimi. Mistä me avuliaat aatut voimme sen tietää lukematta koko Suomi24 -matkakeskustelupalstaa läpi, ja varmaan kysymys löytyy myös jostakin toisesta osastosta (viranomaistoiminnot, lait ja asetukset, ???).

• en tosiaan
        vaan yhdessä niistä toisista kirjoitti:

Tämä sama aloitus on varmaan viidessä ketjussa, ja vain yhteen hän itse on vaivautunut jatkamaan tuolla tiedolla; vaimolla ei ole voimassaolevaa passia, jossa olisi vanha nimi. Mistä me avuliaat aatut voimme sen tietää lukematta koko Suomi24 -matkakeskustelupalstaa läpi, ja varmaan kysymys löytyy myös jostakin toisesta osastosta (viranomaistoiminnot, lait ja asetukset, ???).

käy kaikkia viestejä läpi, vaan vastaan siihen, mikä kussakin ketjussa on. Jos nimi on vaihdettu ja passi hankkimatta, ei voi muuta sanoa kuin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Aika perus asia, joka olisi pitänyt selvittää etukäteen. Näin tein siis minä aikoinani. Maksatte nimenvaihdoksesta tai peruttu matkan. Ei voi mitään, ehkä ensi kerralla käytätte vähän päätänne etukäeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      48
      3592
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3555
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3341
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3154
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2949
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2438
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2215
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2105
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1979
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1959
    Aihe