Ilmastointiteipin jäljet pois?

Millä onnistuis?

Miten saan helpoiten jälkiä jättämättä ilmastointiteipin jäljet pois ikkunasta ja maalatusta ovesta?
Joku on jossain ehdottanut tinneriä? Toimiiko se vai tekeekö samalla tuhoa?

14

14917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylkyl

      Tinneriä tai muuta vahvaa liuotinta uskaltais ehkä kokeilla siihen ikkunaan, mutta maalattuun oveen en kajoaisi - ellei siinä ole jotain sopivaa, piiloonjäävää kulmaa, jossa mahdolliset vahingot eivät näy.

      Mutta jostain olen lukenut, että teippijäljet saisi pois voilla. Jälkien kohtiin hierotaan voita, annetaan vaikuttaa muistaakseni yön yli ja sitten pestään pois. En tosin tiedä tästäkään, uskaltaisinko kokeilla suorilta maalattuun pintaan.

    • helppoo..

      Ota suihkepullo jossa vettä. Suihkuta sitä siihen missä on liimaa ja terävällä skrapalla työntelet liimat irti. Jos on käytössä mattoveitsi, niin irroita siitä terä, niin ajaa saman asian.
      Liuottimet tahtoo vaan sulattaa liiman ja sitten on ikkuna sotkussa.
      Maalattu ovi on hankalampi. En hirveesti oo liimoja ovista putsaillut, mutta on olemassa aine nimeltä citrus cleaner. Muistelen, että se soveltui myös maalatuille puupinnoille. Sillä aineella ainakin otetaan auton pinnoilta liimat teippauksen jäljiltä pois. Sinol on myös aine joka ei hirveesti pintoja vahingoita, mutta Tinneri on turhan "ätäkkää" ainetta.

    • Raksan reunalta

      Riittävän tehokas mutta hellävarainen liuotin tarra- ja teippijälkiin on
      tavallinen puhdistettu bensiini (savukkeensytytinbensiini).

      • Noksu

        Hankaa etikalla, anna imeytyä ja raaputa pois.


    • ikkunaskraballa eli

      sellaisella terällä tosi hyvin. Loput voi pyyhkiä sinolilla.

      Maalatuilta pinnoilta poistaminen onkin vaikeampaa. Sama ongelma minullakin. Täällä joku mainitsi Citrus Cleanerin. Mitähän se mahtaa olla?

      • sellainen...

        ihmesieni tässä tapauksessa


    • on monet

      Jotkut liimat lähtee ruokaöljyllä joka
      puolestaan lähtee käsitiskiaineella.Lasi-
      ja maalipinnat pitäis kestää tää käsittely.

    • tässäpä

      Ihmesienellä lähtee kaikki liimat ja limat. Tuollaiseen tiukkaan tahraan ensin fairyä tai muuta tiskiainetta vähän alle, sitten veteen kostutetulla ihmesienellä hinkkaamaan. Ihme on, jos ei lähde. Yleensäkin suosittelen kyllä kokeilemaan ko. sientä, itse olen yllättänyt monesti positiivisesti kun joku tosi vanha ja pinttynytkin lika lähtee sittenkin pois!

    • ei mikään pro

      Just tappelin peilin kanssa, missä oli ilmastointiteipin jämiä ja sain sen sillä itellään irti. Eli ilmastointiteipillä tuputtelin niin kauan, että siihen oli tarttunu vanhat liimat peilistä.

    • toimii oikeesti

      kotikonsteilla kun lakkaa suihkuttaa suoraan teipin päälle ja hankaa jollain karheahkolla liinalla esim pyyhkeellä

    • ppopoopoopopopopopopop

      Sytkäribensa ja ihmesieni.

    • MantaLa

      Kaikille asiasta kiinnostuneille tiedoksi tämä:

      https://www.youtube.com/watch?v=dsXOskn4eUw&t=53s
      "Käytän herbinaa ja en enään hikoile"

      Minulla oli ilmastointiteipistä aivan hirveät jäljet maalatussa kuitutapetissa. En tullut ajatelleeksi, että niistä jää todella rumat jäljet. Kokeilin liimatahrojen poistoon kaikenlaista, tässä järjestyksessä:

      - ihmesieni= Lähti maalipintaa mukana niin, että tapetin kuidut tulivat näkyviin.
      - WD40 = Ei juurikaan vaikutusta,
      - pyyhekumilla hinkkaus ja sen jälkeen ilmastointiteipin liimapuolella pusuttelu = Jonkinlaista vaikutusta, mutta aivan sairaan hidasta puuhaa. Lisäksi ilmastointiteippiin tarttui taas maalinpaloja mukana.
      - ruokaöljy = Ei sitten minkäänlaista vaikutusta.

      - Naisten sumutettava, kirkas deodorantti: Kaikki teipinjäljet lähtivät tämän sumuttelun ja SINI-kertakäyttöliinalla hinkkaamisen avulla. Tämän jälkeen nihkeällä vesirätillä pyyhintä. Maalipinta ei kärsinyt lainkaan!!! Ihan paras konsti tällaisiin kohteisiin, suosittelen!!!

    • Anonyymi

      Äsken poistin Ilmasto teipin jämät auton pinnasta jarrugliinerilllä, suihkutin rättiin ja hinkasin hyvin lähti putaaksi..

    • Anonyymi

      Ruokasoodaa ja sitruunamehua froteerätille ja sillä kun pari kertaa hinkkaa niin johan irtoo liimat 😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe