Teini on 13-19 vuotias nuori jne.
Suomessa teiniyden kulta-aika sijoittui 50-60 luvuille. Silloin olivat teinkunnat voimissaan.
Ohjelmassa 10 kirjaa lapsuudessa viitataan usein teiniyteen, mutta ei nuoruuteen.
Olen koettanut muistella, miten minä koin teiniyden ja surukseni täytyy sanoa, etten muista teiniydestä muuta kuin muutamia yliaktiivisia itseään esille tyrkyttäviä poliitikon alkuja höpöttämässä teinikuntien puolesta.
Minua se ei kiinnostanut.
Itse kohelsin muualla, eikä mieleeni missään vaiheessa tullut, että olen teini.
Olen katsellut noita 50 lukua kuvaavia nuorosoelokuvia ja yrittänyt löytää itseni sieltä, mutta turhaan.
Mitä se teiniys oli?
Miten Sinä sen koit?
Teini
1
153
Vastaukset
- Maalaismies*
Lukion sijasta lähdin toteuttamaan ja opiskelemaan nuoruuteni unelmaa. Kai nuori olin minäkin, mutta teiniyttä en kokenut. Liitin sen mielessäni lukiolaisiin. Sellainen trauma minulle jäi, että vieläkin yritän paikata sivistyksen puutettani lukemalla loputtomasti. Käyn siis käymätöntä lukiotani. Ei niin, että katuisin mitä silloin tein, mutta tietenkin jäin jotakin paitsi. Sitä vieritän ylöspäin niin kuin Sisyfos kiveä vuoren huipulle. Aina se pyörii takaisin. Hyvä ettei sen alle muserru.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483533Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532779
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k421704- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961635- 391400