Teini on 13-19 vuotias nuori jne.
Suomessa teiniyden kulta-aika sijoittui 50-60 luvuille. Silloin olivat teinkunnat voimissaan.
Ohjelmassa 10 kirjaa lapsuudessa viitataan usein teiniyteen, mutta ei nuoruuteen.
Olen koettanut muistella, miten minä koin teiniyden ja surukseni täytyy sanoa, etten muista teiniydestä muuta kuin muutamia yliaktiivisia itseään esille tyrkyttäviä poliitikon alkuja höpöttämässä teinikuntien puolesta.
Minua se ei kiinnostanut.
Itse kohelsin muualla, eikä mieleeni missään vaiheessa tullut, että olen teini.
Olen katsellut noita 50 lukua kuvaavia nuorosoelokuvia ja yrittänyt löytää itseni sieltä, mutta turhaan.
Mitä se teiniys oli?
Miten Sinä sen koit?
Teini
1
149
Vastaukset
- Maalaismies*
Lukion sijasta lähdin toteuttamaan ja opiskelemaan nuoruuteni unelmaa. Kai nuori olin minäkin, mutta teiniyttä en kokenut. Liitin sen mielessäni lukiolaisiin. Sellainen trauma minulle jäi, että vieläkin yritän paikata sivistyksen puutettani lukemalla loputtomasti. Käyn siis käymätöntä lukiotani. Ei niin, että katuisin mitä silloin tein, mutta tietenkin jäin jotakin paitsi. Sitä vieritän ylöspäin niin kuin Sisyfos kiveä vuoren huipulle. Aina se pyörii takaisin. Hyvä ettei sen alle muserru.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.304602- 343346
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833144- 102208
- 271760
- 1601751
- 121748
- 1011267
- 1371097
Mua ei ole rengastettu, vaikka asunkin jonkun kanssa
Siihen on esteitä. Sinä taas olet rengastettu yksilö. En jaa aviovuodetta kenenkään kanssa, enkä mitään muutakaan.14954