Sielu ja henki!

Eräs nainen

Miten sielu ja henki eroavat toisistaan, siis käsitteinä. Ja mikä merkitys niillä on elämisessä ja kuolemisessa?

Tällaista tässä tänään, aamutuimaan, pohdiskelin.

Ja sitten minä haluaisin muuttaa nimmarini pikkasen persoonallisemmaksi. Mutten nyt kekkaa! Oisko ehdotuksia?

52

1916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cybo-ceronimo-cabriel-61

Sielu voi olla olemassa vain subjekti/objekti tilassa.

Hengessä sieluja osituksina kuten täällä moninaisuudessa, ei ole.

Henki on Yksi, jota ilman mikään olevainen ei toimisi.
      Karkeasti karrikoiden, Henki on kuin sähkö-virta bensiini-moottorissa, jossa ilman sytytystä, ei bensiini räjähtäisi laittamaan mekaniikkaa liikkeeseen.

Ihmisessä Henki sisältää lisäksi sen informaation miten elämä toimii, eli biologis-fyysinen kokonaisuus tiedostaa osastensa summan yhteis-tominnan.

Hengen lävistämä sielu[hengen lihan liitto], muuntaa/muuttaa Hengen Todellisuuden sielulliseksi todellisuudeksi, joka on eri kuin Hengen todellisuus, sillä sielullisuudessa liha tuo oman haittansa ja värinsä Hengen Puhtauteen.

Elämässä on ideana saavuttaa Hengen Puhtaus, eli muuntua pois sielullisesta tilasta Hengen Tilattomuuteen [kuolla minälleen].

Tällöin kuolemassa, alemman, eli katoavaisen sielullisuuden kuollessa[subjekti], Henki[objekti] ei kiinnity enää alempaan, vaan pääsee vapaaksi takaisin Korkeimman kaikkaan.

Nimi ehdotus: "Fiini"

• Eräs nainen

aika jänskä ja vaikea juttu, ja minun pitikin lukea juttusi useamman kuin yhden kerran, saadakseni jostakin kiinni.

>Henki on Yksi, jota ilman mikään olevainen ei toimisi.<

Ok! Minäkin olen aina ajatellut siten, että henki laittaa ihmisen ’toimimaan’, eli on ihmisen virtalähde, niin kuin energia. Ja koska energia ei katoa, on minusta näin ollen aika järkeen käypä ajatus, että ihmisen kuollessa tämä energia/henki yhtyy maailmankaikkeuteen, eli ihminen on kuolematon. Ymmärrätkö mitä haen?

>Hengen lävistämä sielu[hengen lihan liitto], muuntaa/muuttaa Hengen Todellisuuden sielulliseksi todellisuudeksi, joka on eri kuin Hengen todellisuus, sillä sielullisuudessa liha tuo oman haittansa ja värinsä Hengen Puhtauteen.<

Tätä lausumaasi en kenties oikein ymmärrä. Tarkoitatko, että henki ja sielu toimivat kimpassa ja sielu ikään kuin (mukaan tullessaan) ’saastuttaa’ hengen ihmisen ’lihallisuudessa’? (=objektitila)?

>Elämässä on ideana saavuttaa Hengen Puhtaus, eli muuntua pois sielullisesta tilasta Hengen Tilattomuuteen [kuolla minälleen]. <

Minkä kautta/miten tällainen tila on mahdollisuus saavuttaa?

Ps. Minä olen oikeesti ajatellut/mieltänyt tämän sielujutun ainaskin ja osittain myös tuon henkijutunkin pikkasen eri tavalla. Toki tulen selventämään ajatustani, mutta minusta olisi mielenkiintoista tietää, millä ’keinoin’ Sinä luulet ihmisen saavuttavan tuon Hengen Puhtauden.

Ja aika hyvä nimiehdotus, mutta oisko se kuiteskin liian hieno minulle?

• cybo-ceronimo-cabriel-61
        Eräs nainen kirjoitti:

aika jänskä ja vaikea juttu, ja minun pitikin lukea juttusi useamman kuin yhden kerran, saadakseni jostakin kiinni.

Ok! Minäkin olen aina ajatellut siten, että henki laittaa ihmisen ’toimimaan’, eli on ihmisen virtalähde, niin kuin energia. Ja koska energia ei katoa, on minusta näin ollen aika järkeen käypä ajatus, että ihmisen kuollessa tämä energia/henki yhtyy maailmankaikkeuteen, eli ihminen on kuolematon. Ymmärrätkö mitä haen?

>Hengen lävistämä sielu[hengen lihan liitto], muuntaa/muuttaa Hengen Todellisuuden sielulliseksi todellisuudeksi, joka on eri kuin Hengen todellisuus, sillä sielullisuudessa liha tuo oman haittansa ja värinsä Hengen Puhtauteen.<

Tätä lausumaasi en kenties oikein ymmärrä. Tarkoitatko, että henki ja sielu toimivat kimpassa ja sielu ikään kuin (mukaan tullessaan) ’saastuttaa’ hengen ihmisen ’lihallisuudessa’? (=objektitila)?

>Elämässä on ideana saavuttaa Hengen Puhtaus, eli muuntua pois sielullisesta tilasta Hengen Tilattomuuteen [kuolla minälleen]. <

Minkä kautta/miten tällainen tila on mahdollisuus saavuttaa?

Ps. Minä olen oikeesti ajatellut/mieltänyt tämän sielujutun ainaskin ja osittain myös tuon henkijutunkin pikkasen eri tavalla. Toki tulen selventämään ajatustani, mutta minusta olisi mielenkiintoista tietää, millä ’keinoin’ Sinä luulet ihmisen saavuttavan tuon Hengen Puhtauden.

Ja aika hyvä nimiehdotus, mutta oisko se kuiteskin liian hieno minulle?

//Ok! Minäkin olen aina ajatellut siten, että henki laittaa ihmisen ’toimimaan’, eli on ihmisen virtalähde, niin kuin energia. Ja koska energia ei katoa, on minusta näin ollen aika järkeen käypä ajatus, että ihmisen kuollessa tämä energia/henki yhtyy maailmankaikkeuteen, eli ihminen on kuolematon. Ymmärrätkö mitä haen?//

- Toki ymmärrän.
        Luulin asian koskevan tietoisuutta ja privaattia sellaista, se ei mene mielestäni saman kaavan mukaisesti.

//Tätä lausumaasi en kenties oikein ymmärrä. Tarkoitatko, että henki ja sielu toimivat kimpassa ja sielu ikään kuin (mukaan tullessaan) ’saastuttaa’ hengen ihmisen ’lihallisuudessa’? (=objektitila)?//

- En ajattele Hengen Puhtaan idean olevan konkretia ja tähän on paljonkin perusteita, joista pienin ei ole materian mahdottomuus ja vastakkaisuus-->Hengen Puhtautta kontraten.

Itse[Syvin Olemus i-h-m-i-s-e-s-s-ä], joka on Hengen käyttö-liittymä [Hengen ollessa "Suber-palvelin/Kova-levy"] on monen asian ja asiattomuudenkin summa.

Ennen kuin Itse löytyy, eli herää, Hengen vaikutukset voidaan tulkita vaikka miksi --->kehollisuuden ollessa 'vastus' Hengen vaikutukselle.
        Kehollisuus voi sekoittaa Hengen vaikutukset ja vihjeet, tai vihjeet voidaan ottaa voimina väärään [itsekkääseen] käyttöön, jolloin koko homma viimeistään vääristyy etc.

Oikeastaan on vaikea sanoa, mikä 'saastuttaa' minkäkin, sillä jos liha saa olla vain ehtaa lihaa, eli siihen ei sekoitettaisi korkeampia ideoita-->homma pelaisi.

//Minkä kautta/miten tällainen tila on mahdollisuus saavuttaa?//

- Kuten varmaan ymmärrät, tuolle ei ole ohje-kirjaa, ainoastaan vihjeitä, vaikkapa ---> "Joka menettää sielunsa,löytää sen" j.n.e.

Jokainen ammentaa omastaan, mutta sillä edellytyksellä, että ei ole itse esteenä itselleen.

• yksi mielipide

Yritän välttää jargonia jotta asia olisi ymmärrettävä, huom! tämä on oma näkemykseni asiasta omien kokemusten ja pohdintojen tuloksena.

Sielu: on ihmisen tietoisuus siitä, mitä on, millainen on omine vahvuuksineen ja heikkouksineen. Sielu liikuttaa ruumista jolloin sielu ja ruumis ovat yhtä täällä kuolevaisuudessa. Kun sielu ja elämän henki lähtee ruumiista niin tomumaja jää ja maatuu mutta sielu palaa sinne mistä se on tullutkin. Sielu on kuin kovalevy jonne tallentuu kaikki kokemukset opitut tiedot ja taidot, luonne ja asenne jonka on muokannut täällä kuolevaisuudessa, sielu on iankaikkinen kuten me tunnemme sisimmässämme.

Joku sanoo, että sielu ja henki on sama-asia ja näin on kun puhutaan yksilöstä.

Mutta jos puhutaan hengestä yleensä niin silloin siirrytään ilmpiiripuntari osastolle. Ihminen voi aistia erilaisia henkiä tai olosuhteita ympärillään tämä henki lähtee jostain jolla on voima joka on primääriä. Voimme alistaa itsemme tälle voimalle jolla on jokin henki (hyvä/paha esim) ja sitten voimme itse vaikuttaa siihen mitä voimaa(henkeä) sponssaamme ja mitä emme sponssaa. Jokaisella meillä on vapaatahto valita mitä uskomme ja mitä henkeä seuraamme. Seuraukset maksamme sitten aikanaan.

Tämä eri voimien (henkien)seuraaminen näkyy ihmisten käyttäytymisessä. Itse olen ollut paikoissa joissa voin aistia pahan jolloin itsellekin tulee pahaolo ja haluan pois. Kun olen siirtynyt pois pahan vaikutuspiiristä niin olo on helpottunut ja olen taas tasapainossa sen ympäristön ja hengen kanssa jota haluan sponssata ja vaalia. Eri ihmiset säteilevät erilaista voimaa/henkeä jonka voi tuntea jos on herkkänä ja virittynyt oikealle taajuudelle.

Eri henkien tunnistaminen vaatii harjaannusta eikä ole helppoa alussa tunnistaa tai tuntea eri henkiä mutta tulee helpommaksi kun harjoittelee ja siirtyy eri tilanteissa tietoisesti tunnustelemaan ilmapiiriä ja omia tuntemuksia sekä ajatuksia mitä ilmapiiri syöttää tilanteeseen.

Itse käytän taktiikkaa jolloin asetun nk.ulkopuoliseksi tarkkailijaksi tilanteissa jolloin näen ja aistin kokonaisuuden ja siten on helpompi erottaa mikä henki keskustelulla ja ilmapiirillä on.

• Eräs nainen

voinen kysyä, mitä toi jargon tarkoittaa?

>tämä on oma näkemykseni asiasta omien kokemusten ja pohdintojen tuloksena.<

Näinhän meidän oikeesti tulisikin näitten juttujen kanssa toimia, ainaskin joskus. Tosin olen itse havainnut senkin seikan, että välillä pitää relata ja täysillä, toki maltillisesti!

Toisaalta senkin olen havainnut, että ne omat ajatukset/oivallukset saattavat herättää ’suurtakin’ hämmennystä, mutta sillä ei nyt sitten kuiteskaan ole loppupelissä mitään merkitystä.

Eli Sinäkin miellät, että sielu ja henki ovat yhtä. Toisaalta miellät myös että sielu ja ruumis ovat yhtä, näin ymmärsin.

Mutta sitten Sinulla oli jänskä näkökanta:

>Ihminen voi aistia erilaisia henkiä tai olosuhteita ympärillään tämä henki lähtee jostain jolla on voima joka on primääriä. Voimme alistaa itsemme tälle voimalle jolla on jokin henki (hyvä/paha esim) ja sitten voimme itse vaikuttaa siihen mitä voimaa(henkeä) sponssaamme ja mitä emme sponssaa.<

Ja jos tarkemmin ajattelee, niin näinhän tämä juttu ainaskin osittain onkin. Onhan sen ittekin havainnut, kuinka helposti sitä luisuu mukaan siihen ’vallitsevaan’ ilmapiiriin. Esimerkiksi: sitä yhtyy kuin automaattisesti riitelevän porukan meininkiin ja samalla omakin äänensävy muuttuu. Ja näkeehän sen jo näissä nettijutusteluissakin, että kyllä se vanha sananlasku: ”niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan” edelleenkin pätee, valitettavasti joskus omalla kohdallakin.

>Eri ihmiset säteilevät erilaista voimaa/henkeä jonka voi tuntea jos on herkkänä ja virittynyt oikealle taajuudelle.<

Ja siksipä joidenkin kanssa se oleminen onkin niin luontevaa, täysin vieraittenkin.

>Eri henkien tunnistaminen vaatii harjaannusta eikä ole helppoa alussa tunnistaa tai tuntea eri henkiä mutta tulee helpommaksi kun harjoittelee ja siirtyy eri tilanteissa tietoisesti tunnustelemaan ilmapiiriä ja omia tuntemuksia sekä ajatuksia mitä ilmapiiri syöttää tilanteeseen.<

En tiiä, enkä halua nyt elvistellä, mutta minulla tämä kuvaamasi ’eri henkien tunteminen’ on ollut lähes aina hyppysissä (ja josta taidosta olen todella kiitollinen). Toki joskus sitä joutuu todellakin käyttämään myös tätä kuvaamaasi taktiikkaa: ”...asetun nk.ulkopuoliseksi tarkkailijaksi”.

Mutta en ihan tarkkaan tiiä, miksi minä ’jaan’ ihmisen tasan tarkkaan kolmeen eri osaan: keho, sielu ja henki. Henki on se ylin, ihan oma erillinen juttunsa, elämisen voima. Sielu ohjailee ihmisen järkeä, haluja ja tunteita, antaa ihmiselle kyvyn ajatella loogisesti jne. Toki pitäneekin muistaa myös tässä kohtaa sekin, että kyllähän me aistiemme avulla kykenemme tuntemaan konkreettista kipua, näkemään jne. Mutta sielua minä en näihin juttuihin yhdistä. Nämä aistit kuulunevat siihen kehoon, joka on pelkkä raami sekä sielulle että hengelle, siihen tomumajaan, jolla ei loppupelissä ole mitään virkaa.

Ja minä en usko siihenkään, että sielukaan olisi ikuinen, vain henki on ikuinen ja kuolematon. Toi sielu onkin aika mielenkiintoinen juttu, mutta minä pidän sitä kuiteskin ja pelkästään vain sen järjen, halujen jne. ’ohjaajana’ Eli näen senkin vain yhtenä välttämättömänä osana kehoamme.

Tosin toi henki, vaikka se ydin onkin, on toisaalta niin arvoituksellinen, että päänsä puhki saisi miettiä. Aattelen vaan, että mitä muuta se, sen ikuisuutensa ohella ihmiselle oikeesti merkitseekään, tässä elämisessä. Puhutaanhan sitä myös henkisyydestä ja henkisestä kasvusta.

Eli aika jänskää, jos oikeesti ryhtyy pohdiskelemaan?!

• yksi mielipide
        Eräs nainen kirjoitti:

voinen kysyä, mitä toi jargon tarkoittaa?

>tämä on oma näkemykseni asiasta omien kokemusten ja pohdintojen tuloksena.<

Näinhän meidän oikeesti tulisikin näitten juttujen kanssa toimia, ainaskin joskus. Tosin olen itse havainnut senkin seikan, että välillä pitää relata ja täysillä, toki maltillisesti!

Toisaalta senkin olen havainnut, että ne omat ajatukset/oivallukset saattavat herättää ’suurtakin’ hämmennystä, mutta sillä ei nyt sitten kuiteskaan ole loppupelissä mitään merkitystä.

Eli Sinäkin miellät, että sielu ja henki ovat yhtä. Toisaalta miellät myös että sielu ja ruumis ovat yhtä, näin ymmärsin.

Mutta sitten Sinulla oli jänskä näkökanta:

>Ihminen voi aistia erilaisia henkiä tai olosuhteita ympärillään tämä henki lähtee jostain jolla on voima joka on primääriä. Voimme alistaa itsemme tälle voimalle jolla on jokin henki (hyvä/paha esim) ja sitten voimme itse vaikuttaa siihen mitä voimaa(henkeä) sponssaamme ja mitä emme sponssaa.<

Ja jos tarkemmin ajattelee, niin näinhän tämä juttu ainaskin osittain onkin. Onhan sen ittekin havainnut, kuinka helposti sitä luisuu mukaan siihen ’vallitsevaan’ ilmapiiriin. Esimerkiksi: sitä yhtyy kuin automaattisesti riitelevän porukan meininkiin ja samalla omakin äänensävy muuttuu. Ja näkeehän sen jo näissä nettijutusteluissakin, että kyllä se vanha sananlasku: ”niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan” edelleenkin pätee, valitettavasti joskus omalla kohdallakin.

>Eri ihmiset säteilevät erilaista voimaa/henkeä jonka voi tuntea jos on herkkänä ja virittynyt oikealle taajuudelle.<

Ja siksipä joidenkin kanssa se oleminen onkin niin luontevaa, täysin vieraittenkin.

>Eri henkien tunnistaminen vaatii harjaannusta eikä ole helppoa alussa tunnistaa tai tuntea eri henkiä mutta tulee helpommaksi kun harjoittelee ja siirtyy eri tilanteissa tietoisesti tunnustelemaan ilmapiiriä ja omia tuntemuksia sekä ajatuksia mitä ilmapiiri syöttää tilanteeseen.<

En tiiä, enkä halua nyt elvistellä, mutta minulla tämä kuvaamasi ’eri henkien tunteminen’ on ollut lähes aina hyppysissä (ja josta taidosta olen todella kiitollinen). Toki joskus sitä joutuu todellakin käyttämään myös tätä kuvaamaasi taktiikkaa: ”...asetun nk.ulkopuoliseksi tarkkailijaksi”.

Mutta en ihan tarkkaan tiiä, miksi minä ’jaan’ ihmisen tasan tarkkaan kolmeen eri osaan: keho, sielu ja henki. Henki on se ylin, ihan oma erillinen juttunsa, elämisen voima. Sielu ohjailee ihmisen järkeä, haluja ja tunteita, antaa ihmiselle kyvyn ajatella loogisesti jne. Toki pitäneekin muistaa myös tässä kohtaa sekin, että kyllähän me aistiemme avulla kykenemme tuntemaan konkreettista kipua, näkemään jne. Mutta sielua minä en näihin juttuihin yhdistä. Nämä aistit kuulunevat siihen kehoon, joka on pelkkä raami sekä sielulle että hengelle, siihen tomumajaan, jolla ei loppupelissä ole mitään virkaa.

Ja minä en usko siihenkään, että sielukaan olisi ikuinen, vain henki on ikuinen ja kuolematon. Toi sielu onkin aika mielenkiintoinen juttu, mutta minä pidän sitä kuiteskin ja pelkästään vain sen järjen, halujen jne. ’ohjaajana’ Eli näen senkin vain yhtenä välttämättömänä osana kehoamme.

Tosin toi henki, vaikka se ydin onkin, on toisaalta niin arvoituksellinen, että päänsä puhki saisi miettiä. Aattelen vaan, että mitä muuta se, sen ikuisuutensa ohella ihmiselle oikeesti merkitseekään, tässä elämisessä. Puhutaanhan sitä myös henkisyydestä ja henkisestä kasvusta.

Eli aika jänskää, jos oikeesti ryhtyy pohdiskelemaan?!

Yep. Itse olen hahmottanut sen, että henki ja sielu on sama asia vaikka nimitys on eri. Kuten äitini opetti sielu/henki on sidoksissa ruumiiseen samalla tavalla kuin käsi(henki) hansikkaan(ruumis) sisällä. Jos vedät kätesi(hengen) pois hansikkaasta(ruumista) niin hansikas(ruumis) on toimintakyvytön(kuollut).

Elämä ja varsinkin henkinen elämä on kuin sipuli, siinä on monia kerroksia ja ytimeen pääsee vain murtautumalla eri kerrosten läpi yksi kerrallaan. Oikotietä onneen ei ole.
        Elämää voidaan ajatella myös sellaisena, että elämässä on monta tasoa ja ulottuvuutta eli tämä on vähän kuin 4D elokuva ei vain 3D (D=Dimension/ullotteinen).

PS: Sana Jargon on IT ohjelmoijien sanastoa ja tarkoittaa selitystä/selvennystä jostain mistä kukaan ei ymmärrä mitään vaikka hienoja sanoja ja erilaisia sivistysanailmaisuja käytetään (sisältö ja pointti puuttuu = lopputulema 0)

Mielestäni näillä palstoilla monet ihmiset suoltavat Jargonia josta ei saa mitään tolkkua vaikka hienoja sanoja tai ilmaisuja käytetään mutta todellinen sanoma tai sisältö puuttuu tyystin. Sitten samat jargonia kirjoittavat kyykyttää niitä ihmisiä jotka eivät ymmärrä heidän viestistään viestiä koska viesti (jos sitä koskaan edes oli) oli peitelty sanoilla niin hyvin että sitä ei saa esille vaikka kuinka kaivaa.

• benedi
        yksi mielipide kirjoitti:

Yep. Itse olen hahmottanut sen, että henki ja sielu on sama asia vaikka nimitys on eri. Kuten äitini opetti sielu/henki on sidoksissa ruumiiseen samalla tavalla kuin käsi(henki) hansikkaan(ruumis) sisällä. Jos vedät kätesi(hengen) pois hansikkaasta(ruumista) niin hansikas(ruumis) on toimintakyvytön(kuollut).

Elämä ja varsinkin henkinen elämä on kuin sipuli, siinä on monia kerroksia ja ytimeen pääsee vain murtautumalla eri kerrosten läpi yksi kerrallaan. Oikotietä onneen ei ole.
        Elämää voidaan ajatella myös sellaisena, että elämässä on monta tasoa ja ulottuvuutta eli tämä on vähän kuin 4D elokuva ei vain 3D (D=Dimension/ullotteinen).

PS: Sana Jargon on IT ohjelmoijien sanastoa ja tarkoittaa selitystä/selvennystä jostain mistä kukaan ei ymmärrä mitään vaikka hienoja sanoja ja erilaisia sivistysanailmaisuja käytetään (sisältö ja pointti puuttuu = lopputulema 0)

Mielestäni näillä palstoilla monet ihmiset suoltavat Jargonia josta ei saa mitään tolkkua vaikka hienoja sanoja tai ilmaisuja käytetään mutta todellinen sanoma tai sisältö puuttuu tyystin. Sitten samat jargonia kirjoittavat kyykyttää niitä ihmisiä jotka eivät ymmärrä heidän viestistään viestiä koska viesti (jos sitä koskaan edes oli) oli peitelty sanoilla niin hyvin että sitä ei saa esille vaikka kuinka kaivaa.

Se, että Jumala on selkeästi ilmoittanut: " Että Hän puhalsi Aadamin sieraimiin elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu"

Minkätähden Jumalan ehdotelma ei teille kelpaa.??
        Kun Raamattuun on kuitenkin kirjoitettu: " Peljätkää häntä, joka voi sekä ruumiin, että sielun hukuttaa helvetissä"

Mutta ei! Te keksitte mitä hullumpia sovellutuksia sielulle ja hengelle, ja sitten inisette , kun ootte eksyksissä!!

• terroristi
        benedi kirjoitti:

Se, että Jumala on selkeästi ilmoittanut: " Että Hän puhalsi Aadamin sieraimiin elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu"

Kun Raamattuun on kuitenkin kirjoitettu: " Peljätkää häntä, joka voi sekä ruumiin, että sielun hukuttaa helvetissä"

Mutta ei! Te keksitte mitä hullumpia sovellutuksia sielulle ja hengelle, ja sitten inisette , kun ootte eksyksissä!!

Benedi taitaa olla näitä pahimmasta päästä olevia palsta terroristejä jotka suuttuu kun kaikki ei ajattele kuin hän. Valitettavaa. Sorry Benedi ei kaikki vaan ajattele kuin sinä ja luuletko itse olevasi kartalla kun noin yrität alistaa muita. Jos olet kartalla niin yleensä ne ihmiset kunnioittavat kaikkia luojan luotuja

• benedi
        terroristi kirjoitti:

Benedi taitaa olla näitä pahimmasta päästä olevia palsta terroristejä jotka suuttuu kun kaikki ei ajattele kuin hän. Valitettavaa. Sorry Benedi ei kaikki vaan ajattele kuin sinä ja luuletko itse olevasi kartalla kun noin yrität alistaa muita. Jos olet kartalla niin yleensä ne ihmiset kunnioittavat kaikkia luojan luotuja

Tuo " iniseminen" ei tarkoita minun suuttumustani,
        enhän Minä ole kirjoittanut ainuttakaan sanaa
        Raamattuun, että sen takia kannattaisi elämöidä!

Enhän minä itseeni luota, näissä sielu ja henki asioissa, vaan Jumalan Sanaan!!

" Mutta ihminen, mahtavinkaan ei ole pysyväinen: hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat.

" Näin käy niihen, jotka itseensä luottavat, ja heidän perässään niiden,jotka mielistyvät heidän puheisiinsa"

" Kuin lammaslauma heidät viedään tuonelaan,
        kuolema heitä kaitsee,
        jo huomenna oikeamieliset astuvat heidän ylitsensä;
        tuonela kalvaa heidän hahmoansa, eikä heillä ole asuntoa"

" Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta,
        sillä hän ottaa minut huomaansa" Psalmi 49: 13-16

Huomaatko!!? En minä täällä terrorisoi, vaan Jumalan sana, Raamattu sen tekee!
        Jeesushan sanoi: " En minä tuo teille rauhaa, vaan miekan"
        " Miekkatappelu syntyy Jumalan sanan ilmoituksen pohjalta, silloin kun vastassa on " itseensä luottavat ja ne jotka mielistyvät heidän puheisiinsa" jae 14

Minä olen mielistynyt Jumalan puheeseen, te omaanne! Huomaatko että haudasta, tuonelasta, sielun kerran Jumala lunastaa, mutta ei kaikkien.

Lunastushinta maksettiin Golgatalla, ja vain niiden sielut lunastetaan, jotka antavat Jeesuksen maksaa lunastushinnan, ja ottavat sen henkilökohtaisesti vastaan , kasteen kautta!!

Mitä alistamista tässä on, Jumalahan tahtoo korottaa ne sielut ylös asunnottomasta haudoista, joissa Jumalan lunastushintaan turvautuvat kuolleet sielut nukkuvat!!

" Minä olen elämä ja ylösnousemus" Jeesus

" Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe:
        sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta,
        sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa" Jesaja 38: 17

Huomaatko sielu on syntinen, joten " Se, sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

Mutta Jumala rakastaa niiden sieluja, jotka ottivat hänet vastaan , ja hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi"!!

" Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on,
        kuinka katoavaisiksi sinä olet luonut KAIKKI ihmislapset" Psalmi 89: 48

" Kuka on se mies, joka jää eloon eikä kuoloa näe,
        joka pelastaa SIELUNSA tuonelan kädestä" jae 49

Kuka teistä jää eloon kuollessaan?? Heh, --ei todellakaan kukaan teistä.

Kuka teistä pelastaa SIELUNSA tuonelan kädestä? Kerro kuka teistä? Sinäkö?

Heh, ..ei täälläkään saa valehdella.

" Kun puhutte, puhukaa totta toinen toisillenne" Raamattu!

..." Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja" Job 33: 22
        Molemmat osat ovat katoavia, häviäviä...hubs..eikä niitä enää ole!

Sielu voidaan "tappaa" 1 Moos 17: 14, ja 2 Moos 31: 14 Joosua 10: 30-37

Missään paikassa Raamatussa ei sanota että sielu on kuolematon...kaikialla kerrotaan että sielu on kuolevainen,,,ja sielun on kuoltava.

terv. Jumalan terrosti, Benedi

• Eräs nainen
        benedi kirjoitti:

Benedi, vaikutat hiukan kiihtyneeltä?!

>Kun Raamattuun on kuitenkin kirjoitettu: " Peljätkää häntä, joka voi sekä ruumiin, että sielun hukuttaa helvetissä"<

Eli tässä se tuli, Sinultakin (tai siis Raamatusta). Ruumis ja sielu, siis yhdessä, hukutetaan helvetissä (siis oletusarvoisessa helvetissä).

Henki on paennut!

Muista, että Vanhan testamentin mukaan ihmisen kokonaisuus muodostuu kuitenkin: sielusta, ruumiista ja hengestä! Ymmärrätkö?

Eli ei Henkeä olla helvettiin työntämässäkään!

• benedi
        Eräs nainen kirjoitti:

Benedi, vaikutat hiukan kiihtyneeltä?!

>Kun Raamattuun on kuitenkin kirjoitettu: " Peljätkää häntä, joka voi sekä ruumiin, että sielun hukuttaa helvetissä"<

Eli tässä se tuli, Sinultakin (tai siis Raamatusta). Ruumis ja sielu, siis yhdessä, hukutetaan helvetissä (siis oletusarvoisessa helvetissä).

Henki on paennut!

Muista, että Vanhan testamentin mukaan ihmisen kokonaisuus muodostuu kuitenkin: sielusta, ruumiista ja hengestä! Ymmärrätkö?

Eli ei Henkeä olla helvettiin työntämässäkään!

Raamatulla sellaiseksi että se on kuolevainen, on aikatavalla helppo " nakki" kuten te sanoisitte!

Sellaiset sanat kuin " sielu" ja " henki" esiintyvät käännettynä yli 1700 kertaa Raamatussa,
        eikä niitä koskaan " modificatoida" sellaisten sanojen yhteydessä , kuin " kuolelemasta vapaa" " deathless" tai " never dying" tai " immortal" kuolematon!!

Mutta pyytämättä en enää ryhdy sitä selvittämään!

Eikös toisaalta ole paljon mukavampaa olla omassa erheessään, uskossaan ja luulossaan, sillöä jos joltakulta otetaan usko pois, eikä anneta mitään tilalle, olo on aika orpo?

• wängwäng
        benedi kirjoitti:

Tuo " iniseminen" ei tarkoita minun suuttumustani,
        enhän Minä ole kirjoittanut ainuttakaan sanaa
        Raamattuun, että sen takia kannattaisi elämöidä!

Enhän minä itseeni luota, näissä sielu ja henki asioissa, vaan Jumalan Sanaan!!

" Mutta ihminen, mahtavinkaan ei ole pysyväinen: hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat.

" Näin käy niihen, jotka itseensä luottavat, ja heidän perässään niiden,jotka mielistyvät heidän puheisiinsa"

" Kuin lammaslauma heidät viedään tuonelaan,
        kuolema heitä kaitsee,
        jo huomenna oikeamieliset astuvat heidän ylitsensä;
        tuonela kalvaa heidän hahmoansa, eikä heillä ole asuntoa"

" Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta,
        sillä hän ottaa minut huomaansa" Psalmi 49: 13-16

Huomaatko!!? En minä täällä terrorisoi, vaan Jumalan sana, Raamattu sen tekee!
        Jeesushan sanoi: " En minä tuo teille rauhaa, vaan miekan"
        " Miekkatappelu syntyy Jumalan sanan ilmoituksen pohjalta, silloin kun vastassa on " itseensä luottavat ja ne jotka mielistyvät heidän puheisiinsa" jae 14

Minä olen mielistynyt Jumalan puheeseen, te omaanne! Huomaatko että haudasta, tuonelasta, sielun kerran Jumala lunastaa, mutta ei kaikkien.

Lunastushinta maksettiin Golgatalla, ja vain niiden sielut lunastetaan, jotka antavat Jeesuksen maksaa lunastushinnan, ja ottavat sen henkilökohtaisesti vastaan , kasteen kautta!!

Mitä alistamista tässä on, Jumalahan tahtoo korottaa ne sielut ylös asunnottomasta haudoista, joissa Jumalan lunastushintaan turvautuvat kuolleet sielut nukkuvat!!

" Minä olen elämä ja ylösnousemus" Jeesus

" Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe:
        sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta,
        sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa" Jesaja 38: 17

Huomaatko sielu on syntinen, joten " Se, sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

Mutta Jumala rakastaa niiden sieluja, jotka ottivat hänet vastaan , ja hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi"!!

" Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on,
        kuinka katoavaisiksi sinä olet luonut KAIKKI ihmislapset" Psalmi 89: 48

" Kuka on se mies, joka jää eloon eikä kuoloa näe,
        joka pelastaa SIELUNSA tuonelan kädestä" jae 49

Kuka teistä jää eloon kuollessaan?? Heh, --ei todellakaan kukaan teistä.

Kuka teistä pelastaa SIELUNSA tuonelan kädestä? Kerro kuka teistä? Sinäkö?

Heh, ..ei täälläkään saa valehdella.

" Kun puhutte, puhukaa totta toinen toisillenne" Raamattu!

..." Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja" Job 33: 22
        Molemmat osat ovat katoavia, häviäviä...hubs..eikä niitä enää ole!

Sielu voidaan "tappaa" 1 Moos 17: 14, ja 2 Moos 31: 14 Joosua 10: 30-37

Missään paikassa Raamatussa ei sanota että sielu on kuolematon...kaikialla kerrotaan että sielu on kuolevainen,,,ja sielun on kuoltava.

terv. Jumalan terrosti, Benedi

Kun hiukka kehtaisitte paneutua aiheeseen, huomaatte sen läpinäkyvyyden ja alistavaisuuden. Se on vain uskonto, jokainen voi mennä ilman uskontoja.

• Eräs nainen

nimmarini?

Kun tässä tänään olen käynyt läpi koko kasvi- ja eläinkunnan sekä kaiken muunkin mahdollisen, niin itte päädyin nimmariin:

Tähdenlento, oisko hyvä?

• DeltaEssiivi

Vastaanpa aloitukseesi nimen osalta. Ehdin laatia tämmöistä juuri ennen Tähdenlentoasi:
        Tietämättä tarkemmin persoonastasi, omista mielenkiintosi kohteista ja harrastuksista on nimien ehdottelu harvinaisen hataralla pohjalla. Mutta jos näistä saat vaikka ideamyllyysi sytykettä, niin heittelenpä pidäkkeettömän hervottomasti hölmöjä ja enemmän hölmöjä ehdotelmia.

Tuohon entiseen nimeesi liittyen mitens olisi:
        Aitoämmä, Ämmiinä, Maamonen, Ämmiskä

Entä:
        Leidi Soopakka [soopaa kun usein suollat ;) ja soopakka tuntuu semmoiselta tomeralta ja tarmokkaalta].
        Leidistara tähdenlentoa mukaillen.

Voisin kertoa oman nikkini syntymisen, jos siitä saisit idean haiventa hyppysiisi nimen muotoilussa. Sopii nimittäin hyvin aloituksesi aiheeseen.
        Ajattelen itseni kolmitahoisena, siis henki, sielu, ruumis. Delta on kreikkalaisten aakkosten kirjain ja se on käytössä matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa, merkin muoto on kolmio. http://fi.wikipedia.org/wiki/Delta
        Essiivi taasen on suomen kielen sijamuoto, joka ilmaisee olotilaa. Sen pääte on -na, -nä.
        Esim. innokas —> innokkaana.
        Siis tämmöisenä kolmitahoise-na Jumalan luoma-na olento-na saan olla. Sijamuodon nimen käyttö ilmentää myös kiinnostustani kieliin.

Mielessä käväisi myös nimi Speltti, koska sekin on kolmitahkoinen sekä on myös raamatullinen vilja.
        "mutta nisu ja kolmitahkoinen vehnä eivät turmeltuneet, sillä ne tuleentuvat myöhemmin." 2.Moos.9:32
        Mutta siinäpä sinulle nimiehdotus!

Vaatisi pitemmän kypsyttelyajan ainakin minulla keksiä nimiä. Usein aamulla herätessä mieleen putkahtaa ideoita kun on levännyt ja vielä vailla tietoisen mielen päällepuskemista.

Onnea uudelle nimelle mikä se sitten liekin!

• tyujmnbghuj

Tiusku?

• Eräs nainen
        tyujmnbghuj kirjoitti:

Tiusku?

Vai Tiusku? Tässä nimessä on vaarana, että se kääntyy liian helposti Tuiskuksi, kun i ja u ovat tällä näppäimistöllä vaarallisen lähellä toisiaan, enkä halua tiedostamattomasti esiintyä väärällä nimmarilla!

Toki tätä ehdotusta en nyt ihan suoralta kädeltä lähtisi heittämään roskiinkaan, jonne (valitettavasti) kaksi ehdotusta on jo heti näin aamutuimaan tiputettu (No ne olikin vaan tuolta naapuripalstalta).

Eli varteenotettava ja huomattavasti selkokielisempi kuin Sinun oma nimmarisi. Sinulla taitaakin olla aika näppärät sormet ja aivotkin, jos muistat oman nimmarisi ilman muistilappua!

• Eräs nainen
        DeltaEssiivi kirjoitti:

Vastaanpa aloitukseesi nimen osalta. Ehdin laatia tämmöistä juuri ennen Tähdenlentoasi:
        Tietämättä tarkemmin persoonastasi, omista mielenkiintosi kohteista ja harrastuksista on nimien ehdottelu harvinaisen hataralla pohjalla. Mutta jos näistä saat vaikka ideamyllyysi sytykettä, niin heittelenpä pidäkkeettömän hervottomasti hölmöjä ja enemmän hölmöjä ehdotelmia.

Tuohon entiseen nimeesi liittyen mitens olisi:
        Aitoämmä, Ämmiinä, Maamonen, Ämmiskä

Entä:
        Leidi Soopakka [soopaa kun usein suollat ;) ja soopakka tuntuu semmoiselta tomeralta ja tarmokkaalta].
        Leidistara tähdenlentoa mukaillen.

Voisin kertoa oman nikkini syntymisen, jos siitä saisit idean haiventa hyppysiisi nimen muotoilussa. Sopii nimittäin hyvin aloituksesi aiheeseen.
        Ajattelen itseni kolmitahoisena, siis henki, sielu, ruumis. Delta on kreikkalaisten aakkosten kirjain ja se on käytössä matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa, merkin muoto on kolmio. http://fi.wikipedia.org/wiki/Delta
        Essiivi taasen on suomen kielen sijamuoto, joka ilmaisee olotilaa. Sen pääte on -na, -nä.
        Esim. innokas —> innokkaana.
        Siis tämmöisenä kolmitahoise-na Jumalan luoma-na olento-na saan olla. Sijamuodon nimen käyttö ilmentää myös kiinnostustani kieliin.

Mielessä käväisi myös nimi Speltti, koska sekin on kolmitahkoinen sekä on myös raamatullinen vilja.
        "mutta nisu ja kolmitahkoinen vehnä eivät turmeltuneet, sillä ne tuleentuvat myöhemmin." 2.Moos.9:32
        Mutta siinäpä sinulle nimiehdotus!

Vaatisi pitemmän kypsyttelyajan ainakin minulla keksiä nimiä. Usein aamulla herätessä mieleen putkahtaa ideoita kun on levännyt ja vielä vailla tietoisen mielen päällepuskemista.

Onnea uudelle nimelle mikä se sitten liekin!

jo toisen kerran!

No mitäs tässä nyt sanoisi? Toki hyviä vaihtoehtoja, joista kyllä nyt mielelläni teen pikkasen karsintaa.

No, tuo Leidi Soopakka hivelee jotenkin 'makuhermojani'. Se pääsee ehdottomasti jatkoon. Ja Ämmiinnä myös. Se Speltti on vaarassa pudota!

Sinä olet todella pohtinut syvällisesti oman nimmarisi muotoilua. Minulle se 'Tähdenlento' oli sellainen intuitiivinen juttu.

Muutekseen, tiiätkö miten intuitio toimii? No, se toimii sielutietoisuudessa ja tiedostomattoman tajunnan alueella. Eli ihminen ei pysty tietoisesti vaikuttamaan intuition ilmentymiseen.

Eli pittää miettiä!

• tyuikmnhjuikol
        Eräs nainen kirjoitti:

Vai Tiusku? Tässä nimessä on vaarana, että se kääntyy liian helposti Tuiskuksi, kun i ja u ovat tällä näppäimistöllä vaarallisen lähellä toisiaan, enkä halua tiedostamattomasti esiintyä väärällä nimmarilla!

Toki tätä ehdotusta en nyt ihan suoralta kädeltä lähtisi heittämään roskiinkaan, jonne (valitettavasti) kaksi ehdotusta on jo heti näin aamutuimaan tiputettu (No ne olikin vaan tuolta naapuripalstalta).

Eli varteenotettava ja huomattavasti selkokielisempi kuin Sinun oma nimmarisi. Sinulla taitaakin olla aika näppärät sormet ja aivotkin, jos muistat oman nimmarisi ilman muistilappua!

ei se onnistuisikaan, sillä Tiusku on näköjään jo rekisteröity nimimerkiksi jollekulle.

• benedi

Niin , muistuuhan tosin mieleen että enkelikin sanoi Johannekselle: " Miksi ihmettelet? .." Minä kerron sinulle tuon naisen salaisuuden... Ilm.kirja

Se, salaisuus ei ollut mairitteleva"

No , mutta mititäänpä sinulle nimeä! Sinunhan pitäisi kirjoittaa täällä oikein ja kauniisti ja tietenkin totta,..ja totuushan löytyy Raamatusta.

Jos jatkossa pysyt laissa ja totuudessa, niin mileeni tulee " Joka oikean vastauksen antta, on kuin huulille suutelisi" , en muista missä tuo paikka oli, ehkä sananlaskuissa!

Joten nimesi jatkossa tulisi siis olla " pyhä suunanto"

Onnea uudelle nimellesi terv. Benedi!!

• Eräs nainen

Ja Sinulta Benedi minä olisin odottanut ensin kannanottoasi tähän sielu/henki -juttuun, ja tietenkin siitä raamatullisesta näkökannasta tarkasteltuna.

Eikä sen olisi tarvinnut niin KAUHEAN pitkä olla, sellainen lyhyempikin stoori olisi kelvannut. Olen nyt pikkasen pettynyt Sinuun, Benedi!

No, mikäli palaat aiheeseen myöhemmin, niin saat tällä kertaa huolimattomuutesi anteeksi!

Ja jahans, mitäs Benkulla on tarjolla? Vai niin, vai niin meinaatko, että minulla on joitakin kummia salaisuuksia? Ei pidä paikkaansa, älä Sinä usko kaikkiin kirjoitelmiin!

>Jos jatkossa pysyt laissa ja totuudessa, niin mileeni tulee " Joka oikean vastauksen antta, on kuin huulille suutelisi" , en muista missä tuo paikka oli, ehkä sananlaskuissa!

Joten nimesi jatkossa tulisi siis olla " pyhä suunanto"<

Epäiletkö, etten pysy laissa ja totuudessa? Pois se minusta ja ennen kaikkea Sinusta, se epäilys meinaan!

No, tuo nimiehdotuksesi, kaikesta laista ja totuudesta huolimatta, pikkasen häkellyttää! Toki, jos Raamatussa näin lausutaan, niin mietittäväksi jää, onko ehdotuksesi vaarassa pudota vai kelpuutetaanko se jatkoon!

No, jo toisen kerran no, koska kyseessä on Benedi, niin ehdotuksesi pääsee JATKOON! Mutta älä sentään VIELÄ toivottele onnea!

• benedi
        Eräs nainen kirjoitti:

Ja Sinulta Benedi minä olisin odottanut ensin kannanottoasi tähän sielu/henki -juttuun, ja tietenkin siitä raamatullisesta näkökannasta tarkasteltuna.

Eikä sen olisi tarvinnut niin KAUHEAN pitkä olla, sellainen lyhyempikin stoori olisi kelvannut. Olen nyt pikkasen pettynyt Sinuun, Benedi!

No, mikäli palaat aiheeseen myöhemmin, niin saat tällä kertaa huolimattomuutesi anteeksi!

Ja jahans, mitäs Benkulla on tarjolla? Vai niin, vai niin meinaatko, että minulla on joitakin kummia salaisuuksia? Ei pidä paikkaansa, älä Sinä usko kaikkiin kirjoitelmiin!

>Jos jatkossa pysyt laissa ja totuudessa, niin mileeni tulee " Joka oikean vastauksen antta, on kuin huulille suutelisi" , en muista missä tuo paikka oli, ehkä sananlaskuissa!

Joten nimesi jatkossa tulisi siis olla " pyhä suunanto"<

Epäiletkö, etten pysy laissa ja totuudessa? Pois se minusta ja ennen kaikkea Sinusta, se epäilys meinaan!

No, tuo nimiehdotuksesi, kaikesta laista ja totuudesta huolimatta, pikkasen häkellyttää! Toki, jos Raamatussa näin lausutaan, niin mietittäväksi jää, onko ehdotuksesi vaarassa pudota vai kelpuutetaanko se jatkoon!

No, jo toisen kerran no, koska kyseessä on Benedi, niin ehdotuksesi pääsee JATKOON! Mutta älä sentään VIELÄ toivottele onnea!

" pyhä suudelma" ...siinä on jotakin puhdasta ja pyhää, ja sopivasti naisellisuutta, sillä naisethan ne yleensä osaavat hyvin suudella!

" pyhä halaus"? Hm. Kaikkia muita nimiä korkeampi nimihän on Jeesuksella kts. filip. 2:9, joten sulle tarjottu nimi ei siis tarvitse olla kovin korkea, mutta ei ollenkaan matalakaan, sillä Jumalan antama henkäyshän on meissä kaikissa!

Jos uskallat puhua pelkäämättä Jumalan sanaa, niin nmesi voisi olla esim. " juurutettu" tahi " täyteys" tai " tiedon aarre" se on vähän liikaa!

entä " hengetär" Sehän antaisi sinusta keveän vaikutelman, hyvän ja sielullisen olennon ruumiillistuman!

" hyvä mieli" kävisikö se? Tai " uskon kilpi"

tai " rauhan evankelista"?

• Eräs nainen
        benedi kirjoitti:

" pyhä suudelma" ...siinä on jotakin puhdasta ja pyhää, ja sopivasti naisellisuutta, sillä naisethan ne yleensä osaavat hyvin suudella!

" pyhä halaus"? Hm. Kaikkia muita nimiä korkeampi nimihän on Jeesuksella kts. filip. 2:9, joten sulle tarjottu nimi ei siis tarvitse olla kovin korkea, mutta ei ollenkaan matalakaan, sillä Jumalan antama henkäyshän on meissä kaikissa!

Jos uskallat puhua pelkäämättä Jumalan sanaa, niin nmesi voisi olla esim. " juurutettu" tahi " täyteys" tai " tiedon aarre" se on vähän liikaa!

entä " hengetär" Sehän antaisi sinusta keveän vaikutelman, hyvän ja sielullisen olennon ruumiillistuman!

" hyvä mieli" kävisikö se? Tai " uskon kilpi"

tai " rauhan evankelista"?

Oikeesti en ota enää vastaan uusia ehdotuksia, mutta jos nyt kerrankin (kun Sinä olet kyseessä)teen poikkeuksen, vaikka se onkin sääntöjen vastaista.

Pikku kommenttia kuitenkin:

>sillä naisethan ne yleensä osaavat hyvin suudella!<

Eikö miehet ossaa tätäkään taitoa? No onhan se toki pikku totuus, että miehillä on tapana läämiä, ymmärrätkö?

Toi tiedon aarre olisi ollut tosihyvä, mutta kun se on mielestäsi kuiteskin liikaa??????????????

Eli tyytynen sitten hengettäreen ja varalle otan tuon rauhan evankelistan.

Ja nyt, kun kaikki on kasassa, alkaa seuraava käsittelyvaihe eli valinta. Se onkin sitten pitkä ja aikaavievä prosessi, voi kestää jopa useita kuukausia.

Toki voinen käyttää tässä välivaiheessa myös nimmaria 'Kastamaton', tilanteesta riippuen. Aattelin vaan vähän noita attejakin, sillä onhan se pikkasen helpommin lähestyttävä 'sisällöltään'. Ja kelpuutinhan minä sieltä atte-osaltoltakin yhden nimiehdotuksen!

• wängwäng

Henki on esim. Ihminen jolla ei ole enää ruumista.

Sielu taas on silloin kun tällä ihmisellä on ruumis. Kuitenkin yksi ja sama.

• tyuioklmjhnm

kun olen joskus lukenut kirjoista ihmisten regressiokokemuksia, joissa ihmisiä on palautettu hypnoosissa syntymän tai sitä edeltävälle hetkelle, niin olen törmännyt sellaiseen, että ennen syntymää henki liittyy sikiöön (tai joskus vasta syntymässä tai sen jälkeenkin), niin se liittyy sikiön tietoisuuteen. Tai siis noin ovat ihmiset kuvailleet. Minua ihmetyttää, että mitä se oikein tarkoittaa? Tarkoittaako se, että muuten, siis ilman henkeä, kyseessä olisi vain samanlaatuinen tietoisuus kuin muilla eläinlajeilla, eli ei tietoisuutta itsestä? Ja "tietoisuuksien yhdentyminen" jos niin sanoo, sitten jollain tavalla "vääristää" hengen "puhtaan" tietoisuuden, niin ettemme yleensä tajua omaa alkuperäämme ja sitä että tämä elämä ei ole todellinen tilamme? Sekavaa mutta en osaa paremmin selittää.

• benedi
        tyuioklmjhnm kirjoitti:

kun olen joskus lukenut kirjoista ihmisten regressiokokemuksia, joissa ihmisiä on palautettu hypnoosissa syntymän tai sitä edeltävälle hetkelle, niin olen törmännyt sellaiseen, että ennen syntymää henki liittyy sikiöön (tai joskus vasta syntymässä tai sen jälkeenkin), niin se liittyy sikiön tietoisuuteen. Tai siis noin ovat ihmiset kuvailleet. Minua ihmetyttää, että mitä se oikein tarkoittaa? Tarkoittaako se, että muuten, siis ilman henkeä, kyseessä olisi vain samanlaatuinen tietoisuus kuin muilla eläinlajeilla, eli ei tietoisuutta itsestä? Ja "tietoisuuksien yhdentyminen" jos niin sanoo, sitten jollain tavalla "vääristää" hengen "puhtaan" tietoisuuden, niin ettemme yleensä tajua omaa alkuperäämme ja sitä että tämä elämä ei ole todellinen tilamme? Sekavaa mutta en osaa paremmin selittää.

Ajattele totuudellisesti!

Ajattele että " Henki on se , joka ihmisen eläväksi tekee"

Ja hengen, eli elämän riistämisestä saa linnatuomion ja kerran kadotustuomion Jumalan tuomioistuimen edessä!

Sen vuoksi henkeä varjellaan, koska se tekee ihmisitä elävän. Sen vuoksi lainsääräjätkin haluavat sitä suojella!

Tosin saatana on saanut heidät petettyä, sillä 11.000 lasta "surmataan" aborttien kautta, se tekee 110.000 lasta 10 vuodessa, eli aikuista!

On paljon kuntia , joissa on 3000-5000 asukasta.
        Se merkitsee, että eduskunta/ naiset tuhoavat n. 40 kunnan asukkaat kymmenessä vuodessa, silloin jos asukkaita on 3000 , kuten siinä kunnassa josta kirjoitan!

Miettikäähän, jos joku ulkopuolinen tulisi ja surmaisi suomesta 40 kunnan asukkaat tyystin, niin tietäisittekö mikä maansuru, ja mikä hirvittävä katasrofi olisi kyseessä...katsottaisiin että Suomi menetti kansansa asukkaita suuren määrän.

Mutta, katso ja äälisty, kun me itse tapamme ja surmaamme omaa kansaamme 40 kunnan verran 10 vuodessa, niin " ei mitään hätää"

Eduskuntatyö soljuu tasaiseen tahtiin, ja lapsiamme, omaa kansaamme surmataan myös tasaiseen tahtiin, niitä, joista tulisi , opettajia, insinöörejä, lääkäreitä, sairaanhoitajia, eduskunnan jäseniä, ...nämä 110.000 ihmistä eivät voi koskaan kokea onnea, rakkautta, eivät voi saunoa, uida, juosta, äänestää, kun eduskunta on päättänyt: " emme tarvitse teidän ääniänne"

Eivät he koskaan voi kokea isyyttä, äityittä...miksi..eikö siksi että " joku ja jotkut avaavat kohdun sallimatta synnyttää???

Jumala ei tee niin, mutta Suomen eduskunta ja naiset tekevät!!

Eikö Raamattu sano: " Ei Aadamia petetty , vaan Eeva petettiin"

Eivätkö nämä eevat, ole joutuneet saatanan pettämiksi? Onhan saatana raamatun mukaan: " Ollut valehtelija ja murhaaja alusta asti"

Monet, 11.000 eevaa antaa saatanan, tuon murhaajan pettää itsensä, ja syä siitä puusta josta Jumala kielsio syömästä eli " Älä tapa" Älä varasta, toiselta hänen elämäänsä.

Älä valehtele, " lapseni minä rakstan sinua tänään, ja huomenna sinut uuniin heitetään"

Kunnioita Isääsi ja äitiäsi..." Ja isäksenne älkää sanoko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän joka asuu Taivaassa"

Taitaa Isän kunnioittaminenkin mennä lapsen hengen myötä äidin osalta kadotukseen!?

Raamattu sanoo: " Minä tunnen nimeltä jo heidät heidän kohduissaan"
        Äidit antavat lapsilleen nimen vasta syntymänjälkeen, sillä nimetön henkilö on helpompi tappaa!!
        Sinä eeva, joka luet tämän, ...jos olet aiemmin tappanut..älä enää tapa!!

Jättihän äitisikin sinut henkiin, ei siksi, että sinä voisit tappaa omat lapsesi, ..ei vaan että sinä voisit suojella ja varjella heitä, ettei mikään oaha heitä kohtaisi.

Valitettavasti 11.000 lasta kohtaa murhaaja äidin, ja se merkitsee sitä että lapsi joutuu luopumaan hengestään ja elävästä sielustaan ,äitinsä takia!! Sääli on suuri

• Eräs nainen
        tyuioklmjhnm kirjoitti:

>Tarkoittaako se, että muuten, siis ilman henkeä, kyseessä olisi vain samanlaatuinen tietoisuus kuin muilla eläinlajeilla, eli ei tietoisuutta itsestä?

En tiiä, mutta miten minä tämän jutun olen mieltänyt, niin kyllä meillä kaikilla, niin ihmisillä kuin eläimilläkin on aina se henki, elämisen ylläpitäjä.

Mutta sitten tuo tietoisuus juttu onkin jo mielenkiintosempi. Ja minusta nimenomaan sen tietoisuuden kautta (=sielu/sielullisuuden) kautta meillä on mahdollisuus kehittää henkisyyttämme. Voisko jopa sanoa, että sitä minuuttamme? Ja oisko tämä minuutemme sitten tietoisuutta siitä, että minä olen. (No nyt alkaa minullakin mennä pikkasen sekavaksi?)!

Mutta kuiteskin tarkoitan sitä, että meillä on mahdollisuus sielumme avulla ohjailla mieltämme eli järkeämme, jossa pyrkimyksenä on sen oman minänsä löytäminen. Eli minusta sielu on ihmisen kehossa oma ’tavallinen’ elin (kuten vaikkapa sappirakko). Meniköhän vielä sekavammaksi? Kuiteskin tarkoitan sitä, että ihmisen kuollessa ainoastaan henki pakenee, ei sielu! Tätä sielu –näkemystäni (mielestäni) tukee myös se seikka, että miehillä ja naisilla täytyy olla erilainen sielu (=elin kuten aivot). Sillä kyllä miehet kehittävät sitä henkisyyttään erilaisen sielun avulla kuin naiset?!

Vain henki on ja pysyy samanlaisena meillä kaikilla ihmisillä, sillä se on pelkkää energiaa.
        (Henki ja henkisyys on sitten pikkasen eri asioita).

Meinaatko, että eläimillä ei ole tietosuutta omasta olemisestaan, vaan eläimet elävät pelkkien vaistojensa varassa?

• Paatosta
        benedi kirjoitti:

Ajattele totuudellisesti!

Ajattele että " Henki on se , joka ihmisen eläväksi tekee"

Ja hengen, eli elämän riistämisestä saa linnatuomion ja kerran kadotustuomion Jumalan tuomioistuimen edessä!

Sen vuoksi henkeä varjellaan, koska se tekee ihmisitä elävän. Sen vuoksi lainsääräjätkin haluavat sitä suojella!

Tosin saatana on saanut heidät petettyä, sillä 11.000 lasta "surmataan" aborttien kautta, se tekee 110.000 lasta 10 vuodessa, eli aikuista!

On paljon kuntia , joissa on 3000-5000 asukasta.
        Se merkitsee, että eduskunta/ naiset tuhoavat n. 40 kunnan asukkaat kymmenessä vuodessa, silloin jos asukkaita on 3000 , kuten siinä kunnassa josta kirjoitan!

Miettikäähän, jos joku ulkopuolinen tulisi ja surmaisi suomesta 40 kunnan asukkaat tyystin, niin tietäisittekö mikä maansuru, ja mikä hirvittävä katasrofi olisi kyseessä...katsottaisiin että Suomi menetti kansansa asukkaita suuren määrän.

Mutta, katso ja äälisty, kun me itse tapamme ja surmaamme omaa kansaamme 40 kunnan verran 10 vuodessa, niin " ei mitään hätää"

Eduskuntatyö soljuu tasaiseen tahtiin, ja lapsiamme, omaa kansaamme surmataan myös tasaiseen tahtiin, niitä, joista tulisi , opettajia, insinöörejä, lääkäreitä, sairaanhoitajia, eduskunnan jäseniä, ...nämä 110.000 ihmistä eivät voi koskaan kokea onnea, rakkautta, eivät voi saunoa, uida, juosta, äänestää, kun eduskunta on päättänyt: " emme tarvitse teidän ääniänne"

Eivät he koskaan voi kokea isyyttä, äityittä...miksi..eikö siksi että " joku ja jotkut avaavat kohdun sallimatta synnyttää???

Jumala ei tee niin, mutta Suomen eduskunta ja naiset tekevät!!

Eikö Raamattu sano: " Ei Aadamia petetty , vaan Eeva petettiin"

Eivätkö nämä eevat, ole joutuneet saatanan pettämiksi? Onhan saatana raamatun mukaan: " Ollut valehtelija ja murhaaja alusta asti"

Monet, 11.000 eevaa antaa saatanan, tuon murhaajan pettää itsensä, ja syä siitä puusta josta Jumala kielsio syömästä eli " Älä tapa" Älä varasta, toiselta hänen elämäänsä.

Älä valehtele, " lapseni minä rakstan sinua tänään, ja huomenna sinut uuniin heitetään"

Kunnioita Isääsi ja äitiäsi..." Ja isäksenne älkää sanoko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän joka asuu Taivaassa"

Taitaa Isän kunnioittaminenkin mennä lapsen hengen myötä äidin osalta kadotukseen!?

Raamattu sanoo: " Minä tunnen nimeltä jo heidät heidän kohduissaan"
        Äidit antavat lapsilleen nimen vasta syntymänjälkeen, sillä nimetön henkilö on helpompi tappaa!!
        Sinä eeva, joka luet tämän, ...jos olet aiemmin tappanut..älä enää tapa!!

Jättihän äitisikin sinut henkiin, ei siksi, että sinä voisit tappaa omat lapsesi, ..ei vaan että sinä voisit suojella ja varjella heitä, ettei mikään oaha heitä kohtaisi.

Valitettavasti 11.000 lasta kohtaa murhaaja äidin, ja se merkitsee sitä että lapsi joutuu luopumaan hengestään ja elävästä sielustaan ,äitinsä takia!! Sääli on suuri

Tätä lukiessa on kuin kuuntelisi jonkun helluntalaisen tai lestadiolaisen paatospuhetta.

Olet oikeassa asiassa mutta jätä paatos pois ja aloita maailman parantaminen omasta elämästäsi ja rakasta lähimmäistäsi.

Ihmisellä on vapaatahto tehdä mitä se haluaa ja meille jokaiselle mitataan samalla mitalla kuin muille mittaamme. Meidät kaikki tuomitaan omien tekojemme ja halujemme mukaan.

Turhaa paatosta tulee välttää, kukaan ei jaksa kuunnella sellaista joten sillä ei saavuta mitään.

• benedi
        Paatosta kirjoitti:

Tätä lukiessa on kuin kuuntelisi jonkun helluntalaisen tai lestadiolaisen paatospuhetta.

Olet oikeassa asiassa mutta jätä paatos pois ja aloita maailman parantaminen omasta elämästäsi ja rakasta lähimmäistäsi.

Ihmisellä on vapaatahto tehdä mitä se haluaa ja meille jokaiselle mitataan samalla mitalla kuin muille mittaamme. Meidät kaikki tuomitaan omien tekojemme ja halujemme mukaan.

Turhaa paatosta tulee välttää, kukaan ei jaksa kuunnella sellaista joten sillä ei saavuta mitään.

kirjoittele, pitäis jaksaa lukea, varsinkin kun en yleensä kovin paljon omiani kirjoittele!

Tuo sinun oma tekstisi on juuri sitä " paatosta"

..on kuin kuuntelisi jonkun heLl. tai lest. puhetta"
        Hyvä kun et oo kumpikaan, vaikka sielläkin on varmasti Jumalan lapsia, joilla on se tieto minkä ovat saaneet.

Eihän ryövärikään ollut kerennyt hankkiutua kasteelle, tahi sapatti Jumalan palveluksiin jne.

Katsos: " Jumalabn sana tekee sen työn, mitä varten se on lähetetty...aikanmaan!

Ensin aina tulee muutos vastarinta, sitten viha, sitten hm..miten se meni..luopuminen, hyväksyminen jne...

Jos minä mittaan sinulle aina pienen pätkän Jumalan sanoja, niin silloin minullekin mitataan niitä samoja Jumalan sanoja, ..ja se sopii minulle!!

" Joka omiaan puhuu , se etsii omaa kunniaansa, toisilta, ja saa kuulla oman kunniansa Jumalaltakin aikanaan!

Se, on pelottava osa!

Miksi et ikinä osaa mitään raamatusta? Kerro edes, mitä lähimmäisen rakastaminen Raamatun mukaan on!??

Päästäis siinä asiassa edes eteenpäin!

• jatkuu
        benedi kirjoitti:

kirjoittele, pitäis jaksaa lukea, varsinkin kun en yleensä kovin paljon omiani kirjoittele!

Tuo sinun oma tekstisi on juuri sitä " paatosta"

..on kuin kuuntelisi jonkun heLl. tai lest. puhetta"
        Hyvä kun et oo kumpikaan, vaikka sielläkin on varmasti Jumalan lapsia, joilla on se tieto minkä ovat saaneet.

Eihän ryövärikään ollut kerennyt hankkiutua kasteelle, tahi sapatti Jumalan palveluksiin jne.

Katsos: " Jumalabn sana tekee sen työn, mitä varten se on lähetetty...aikanmaan!

Ensin aina tulee muutos vastarinta, sitten viha, sitten hm..miten se meni..luopuminen, hyväksyminen jne...

Jos minä mittaan sinulle aina pienen pätkän Jumalan sanoja, niin silloin minullekin mitataan niitä samoja Jumalan sanoja, ..ja se sopii minulle!!

" Joka omiaan puhuu , se etsii omaa kunniaansa, toisilta, ja saa kuulla oman kunniansa Jumalaltakin aikanaan!

Se, on pelottava osa!

Miksi et ikinä osaa mitään raamatusta? Kerro edes, mitä lähimmäisen rakastaminen Raamatun mukaan on!??

Päästäis siinä asiassa edes eteenpäin!

Olet sitkeä palstaterroristi. Sulla on varmaan iso kirjasto hyviä kohtia digimuodossa ja olet hyvä Copy ja Paste toiminnon käyttäjä (vaikka osaat lahjakkaasti sekoittaa ja tulkita kohtia irrallisena niiden asiayhteydestä).

Anna meille muille armoa ja pidä piiiiiiitkä loma jolloin pääset taas kosketuksiisi itsesi, ympäristösi ja Luojasi kanssa.

Profetoin vähän: Tiedän, että häviän tämän copy paste taistelun kanssasi mutta on kiva vähän sohaista pesää. Olet sitkeä ja uskot omaan juttuusi niin lujasti, että et anna muiden hengittää ja ajatella omilla aivoillaan. Sinulla on missio suomi24.fi palstoilla jota kukaan ei saa häiritä tai sekoittaa käsikirjoitustasi.

Muille missiosi on epäselvä, koska osaat uuvuttavan taistelutaktiikan, joka hävittää ydinajatuksesi. Tunnet suurta tyydytystä siitä, että saat sanoa aina viimeisen sanan ja se ei ole 'kyllä rakas' kuten ymmärtäväinen aviomies sanoo vaimolleen todella tarkoittaen sitä.

Teitä 'taistelijoita' kasvaa jossain mutta en ole vielä päässyt siitä selville, että missä teitä kasvaa ja missä on otollinen kasvualusta ja määperä sekä kuka teitä lannoittaa.

Joka tapauksessa, minua lohduttaa se tosiasia, että me kaikki joskus kuolemme ja silloin totuus tulee julki ja me kaikki, myös sinä rakas taistelijani, saat tietää puhutko omiasi vai onko sinulla ollut todellista tietoa suoraan Luojaltasi vai onko sinut sokaissut ihmisopit jotka vääristelevät Raamattua omien tarkoitusperiensa mukaiseksi.

• benedi
        jatkuu kirjoitti:

Olet sitkeä palstaterroristi. Sulla on varmaan iso kirjasto hyviä kohtia digimuodossa ja olet hyvä Copy ja Paste toiminnon käyttäjä (vaikka osaat lahjakkaasti sekoittaa ja tulkita kohtia irrallisena niiden asiayhteydestä).

Anna meille muille armoa ja pidä piiiiiiitkä loma jolloin pääset taas kosketuksiisi itsesi, ympäristösi ja Luojasi kanssa.

Profetoin vähän: Tiedän, että häviän tämän copy paste taistelun kanssasi mutta on kiva vähän sohaista pesää. Olet sitkeä ja uskot omaan juttuusi niin lujasti, että et anna muiden hengittää ja ajatella omilla aivoillaan. Sinulla on missio suomi24.fi palstoilla jota kukaan ei saa häiritä tai sekoittaa käsikirjoitustasi.

Muille missiosi on epäselvä, koska osaat uuvuttavan taistelutaktiikan, joka hävittää ydinajatuksesi. Tunnet suurta tyydytystä siitä, että saat sanoa aina viimeisen sanan ja se ei ole 'kyllä rakas' kuten ymmärtäväinen aviomies sanoo vaimolleen todella tarkoittaen sitä.

Teitä 'taistelijoita' kasvaa jossain mutta en ole vielä päässyt siitä selville, että missä teitä kasvaa ja missä on otollinen kasvualusta ja määperä sekä kuka teitä lannoittaa.

Joka tapauksessa, minua lohduttaa se tosiasia, että me kaikki joskus kuolemme ja silloin totuus tulee julki ja me kaikki, myös sinä rakas taistelijani, saat tietää puhutko omiasi vai onko sinulla ollut todellista tietoa suoraan Luojaltasi vai onko sinut sokaissut ihmisopit jotka vääristelevät Raamattua omien tarkoitusperiensa mukaiseksi.

Arviointisi oli vähän samansuuntainen joita vartiotorniolaisille esitetään, " että ainakin ne ovat ahkeria"

Totuus, on että minä en juurikaan ymmärrä tietsikan päälle paljonkaan!
        Kirjoitella onsaan, mutta en osaa tehdä tällä värkillä esim. töitä.

Osaan nyt selailla sivuja, Googlen kautta ja jotain pientä, mutta minun " kirjasto" on mun aivot!
        Ja välillä katson Raamatusta kohtia, jotka liittyvät asian kokonaiseen selvittämiseen!

Mitään kirjastoa ja kirjoja ei juuri ole! Ota huomioon että olen yli 40 v, tutkinut raamattua, joten ei ole ollenkaan ihme, että tulkintamme heittävät montakin volttia keskenämme!

Enkiistele kumpi meistä on oikeassa, minä yleensä kirjoitan: " Näin sanoo raamattu" tai " Näin on kirjoitettu"
        Koetan siis tulkita jonkun opillisen näkemyksen yksin Raamatulla, käyttämällä VT ja UT .

Eikä mulla ole mitään erillistä pesää, jota voisi sohia, jos siksi ei lueta Raamattua jossa on 1410 sivua, ja arviolta 42.000- 45.000 jaetta.

Tästä voinet ymmärtää, ettette useimmat mitenkään voi, ymmärtää ja tajuta jostain asiasta kokototuutta, sillä ne on ripoteltu, tuonne 40.000 jakeen joukkoon, josta ne on erikseen etsittävä.

Sitten , vielä osa teksteistä on vertauksia, eli kielikuvia, joita ei voi käyttää totena, mutta silti niissä on totuutta, joka on yleensä salattua!

Myös , tosiaankion profetioita on useita, eikä niitäkään ole välttämättä tulkittu juuri niissä luvuissa, niidenkin tulkinta pitää usein etsiä, noin monen kymmenen tuhannen jakeen seasta!

Kyllä minä ymmärrän ja tiedän, että eri seurakunnilla on muotoutuneet tietyt käsitykset, opillisista kokonaisuuksista, ja säälittävintä on, että kun tieto lisääntyy, ja uutta valoa tulee Raamatusta jatkuvasti esille, ja tietenkin sen ulkopuoleltakin " ( argeologis jne.), niin lähes kaikki seurakunnat pitäytyvät niissä käsityksissä,
        joita seurakunnan perustajat ( 100v) sitten) ovat tuoneet käsityksinään esille!

helluntallaiset, vartiot, vapaasrk. adventistit, luteril. katoliset jne, ...vaikka tekevätkin yhdessä evankelioimistyötä usein, eivät muuta opillisia kantojaan, vaikka uutta tietoa onkin löydettävissä!

En tiedä miksi? Ehkä on noloa myöntää, että Minä, vanhempamni, isovanhempani jne. olivatkin tässä tietyssä kysymyksessä täysin väärässä!

Muussa tiedossa, tekniikassa , työssä jne.jne. uudet opit otetaan melko hyvin vastaan, mutta ei
        Raamattuun perustuvat , uudet, ja sillä perustellut opit!

Raamatussahan on useita tilanteita, joissa opetuslapset väittelivät opeista, ja sehän on kehittävää ja lisää Raamatun tuntemusta!

Ei sitä tule ottaa negatiivisena asiana, sillä toinen voi tuoda sellaisen näkökulman asiaan, että sitä ei voi kuin ihmetellä, ja todeta sen paikkansapitävyys!

Älä sano " Muille missiosi on epäselvä" ..sano että " Minulle se on epäselvä"

Täällä foorumilla on älykkäitä Raamatun tutkijoita ja tuntijoita, jotka kyllä tuntevat Jumalan valtakunnan salaisuudet, ilman että ne esitetään vertauksissa!!

Tuo lohdutus, minkä esitit on kaikkein heikoin mahdollinen esitys siitä että totuus kirkastuu kuoleman jälkeen!!

" On täysin selkeä Raamatullinen opetus olemassa että " Ei ole tekoa, eikä ajatusta, tuonelassa jonne olet menevä"

Eli , jos et eläessäsi pääse selville totuudesta, se ei enää ole mahdollista kuoleman jälkeen!!

Tämän varmaankin allekirjoittaa suurin osa suomessa olevista eri seurakunnista!!
        Se nimittäin on niin varma raamatullinen totuus!!

• DeltaEssiivi

Ihminen on kolmiosainen: uloimpana ruumis, keskellä sielu ja sisimpänä henki.
      Sielu on ihmisen tahto- ja tunne-elämä, jotka ovat syntiinlankeemuksen jäljiltä vääristyneet. Henki meissä on se osa, jonka Jumala uskoontulossa uudestisynnyttää: Jumalan henki yhtyy ihmisen henkeen. Uudestisyntymättömän ihmisen henki on siis kuolleessa eli siinä tilassa, jonka syntiinlankeemus aiheutti eli ero Jumalasta.
      Hengellä olemme yhteydessä Jumalaan, sielulla olemme yhteydessä omaan itseemme.
      Henki on Jumalan käyttöalue, sielu paholaisen. Tässä on vaaran paikka. Kuolleessa tilassa oleva henki on kykenemätön yhteyteen Jumalan kanssa ja ihmiseltä puuttuu tällöin itsetietoisuus omasta hengestä. Hengen ja sielun kykenee erottamaan vain hengen miekka eli Jumalan sana.

Sielullisuudessa tapahtuu paljon eksytyksiä. Jumaluuden etsiminen itsen sisältä johtaa juuri sielun alueelle, jolla pahat henget pääsevät vapaasti mellastamaan, mutta josta uudestisyntymätön on tietämätön. Myös uskovat joutuvat paholaisen pettämäksi. Paholaisen aseena on saattaa sielu passiiviseksi, jolloin sillä on vapaa pääsy sielun alueelle.

Hyvä kirja aiheesta on 'Pyhien sota', suom. toim. Tapio Nousiainen. Alkuperäinen teos Jessie Penn-Lewis: 'War on the Saints'.
      Ote kirjasta:

""Synnin lisäksi passiivisuus on pääedellytys pahojen henkien toiminnalle ihmisessä. Passiivisuus on vastakohta niille ehdoille, jotka Jumala asettaa toiminnalleen. Jumala vaatii yhteistyötä Henkensä kanssa ja koko ihmisen kaikkien kykyjen täydellistä käyttöä. Hän edellyttää ihmistahdon alistumista Jumalan tahtoon ja aktiivisesti valitsemaan Hänen tahtonsa sellaisena kuin se ihmiselle paljastetaan. Pimeyden voimat tavoittelevat saada valtaansa alistuneen passiivisen orjan, mutta Jumala toivoo uudestisyntynyttä ihmistä, joka järjellisesti ja aktiivisesti tahtoo, valitsee ja tekee Jumalan tahdon, hengen, sielun ja ruumiin ollessa vapaina orjuudesta.

Pimeyden voimat tahtovat tehdä ihmisestä koneen, työkalun, automaatin. Pyhyyden ja rakkauden Jumala haluaa tehdä hänestä vapaan, järjellisen, ajattelevan, uudistetun luomuksen, joka on luotu Hänen omankuvansa kaltaiseksi. Sen vuoksi Jumala ei koskaan sano millekään ihmisen kyvylle: 'Ole joutilas'.
      Jumala ei tarvitse eikä vaadi ihmiseltä toimettomuutta, sillä Hän toimii ihmisessä ja ihmisen kautta, mutta pahat henget vaativat äärimmäistä toimettomuutta ja passiivisuutta.
      Jumala pyytää järjellistä toimintaa yhteistyössä itsensä kanssa.
      Saatana vaatii passiivisuutta ehtona pakkotoimenpiteilleen pakottaakseen ihmiset alamaisiksi tahdolleen ja tarkoitusperilleen.""

Egon kuolemista opettavat itämaiset opit ovat täysin vastakkaista raamatullisen Jumalan toimintaan. Vailla omia haluja, tarpeita, toiveita, suunnitelmia ihminen on päätynyt todellisuudessa paholaisen saaliiksi, vaikka luuli päätyvänsä jumalaksi tai yhtyvänsä jumalaan.

Kristallipallosta ennustajat saattavat mielensä passiiviseen tilaan tuijotuksellaan, jolloin pahat henget pääsevät mieleen syöttämään eksyttäviä sanomiaan. Myös meditoijat päästävät itsensä passiiviseen tilaan ja saaliiksi henkivalloille, jotka antavat fyysisiä tuntemuksia, joita luullaan jumalallisiksi.

Kveekarien (quakers=vapisijat) pitkät hiljaisuuden hetket kokouksissaan on juuri tätä mielen passiivista oloa, jolloin vaarana on oman sielunelämän kuulostelu ja väärien henkien toiminta. Vapina kielii tästä.

Kuolemia on kolmenlaisia:
      - ruumiillinen kuolema
      - hengellinen kuolema = ero Jumalasta, tapahtui paratiisissa,
      - toinen kuolema = ikuinen ero Jumalasta viimeisen tuomion jälkeen.

• wängwäng

• Kempiläinen

Tunnetko yhtään kveekaria? Minä tunnen aika monta, mutta en yhtään pahojen henkien riivaamaa.

Paavali kirjoittaa Galatalaiskirjeessä: "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." (Gal 5:22)

Juuri tällaisia ovat tuntemani kveekarit. Minusta he ovat hyvin lämminsydämisiä kristittyjä, jotka pyrkivät toteuttamaan Jeesuksen opetuksia myös käytännön elämässä.

Sitä paitsi voin kokemuksesta vakuuttaa, että kveekarien hiljainen hartaus ei ole "mielen passiivista oloa" vaan aktiivista oman sisimpänsä ja Jumalan äänen kuuntelua. Hiljaisuuden tarkoitus on hiljentää mielessä loputtomasti vilisevät ajatukset, jotta voi keskittyä tärkeämpiin asioihin - kokemaan keskinäistä yhteyttä ja yhteyttä Jumalaan.

• Eräs nainen

jos minun pittää ottaa tämä loppupäivä pikkasen rennommin (toki toivottavasti se Benkku ei nyt minua justiinsa avuksensa huuda, tuonne toiseen ketjuun!).

Voimani ovat menneet tuolla atte -palstalla. Tosin, just kekkasin! Benkkuhan voisi tulla pikkasen avittamaan minua siellä, vastavuoroisesti!!!!

Oiskin aika jänskää!!!

• DeltaEssiivi
        Eräs nainen kirjoitti:

jos minun pittää ottaa tämä loppupäivä pikkasen rennommin (toki toivottavasti se Benkku ei nyt minua justiinsa avuksensa huuda, tuonne toiseen ketjuun!).

Voimani ovat menneet tuolla atte -palstalla. Tosin, just kekkasin! Benkkuhan voisi tulla pikkasen avittamaan minua siellä, vastavuoroisesti!!!!

Oiskin aika jänskää!!!

Ahas, vai olet sinä ollut atte-palstalla aivonystyröitäsi verryttelemässä. Kuinka kummassa jaksatkaan sitä 'syvyyden kuilun' verbaliikkaa! Vaikka itse olen saanut kystä kyllin, tulee vielä joskus joku ketju avattuakin ja sanasilppurini päälle laitettua, kun kaipaa hieman enemmän älyllisempää vastusta kuin mitä tämän palstan jankutuksen henki mahdollistaa. Vaan tympösen tympeä haju sieltä lemahtaa!! Huh huh, palstan mottona on: jos et ole meidän puolella, olet vapaata riistaa räyskyreiskojen ja rienariinojen sylkykuppikokeiluihin. Miten he jaksavatkaan ja mistä he energiansa riipivät?
        Mieli siellä vaan likaantuu...

Mut ma luulen ettei Benkku ketään meistä avuksensa huuda, on se semmoinen selittelytieteen seppä! Kuin itsepäinen kolli, joka astelee ruokapöydällä lautasten yli, huiskaisee hännällään syöjien silmille, tönäisee juomalasin kumoon, kiepsahtaa vinosti toiselle puolelle pöytää, kurnahtaa ja nuolaisee syöjän kättä ja työntää nassunsa lautaselle hamuamaan silakan pyrstöä, ihan sikapokkana ja pöydän omistajanvaltiaan otteella. Mutta kun tulee sysätyksi lattialle, hiipii ikkunalaudalle pudottaen yhden kukkaruukun ja siitä säikähtäneenä kiitää viivana takaisin syöjien säärtä vasten kiehnäämään ja ylös pöydälle kaihoisasti katsellen ja yhtäkkiä sinne syöksyen...

• DeltaEssiivi
        Kempiläinen kirjoitti:

Tunnetko yhtään kveekaria? Minä tunnen aika monta, mutta en yhtään pahojen henkien riivaamaa.

Paavali kirjoittaa Galatalaiskirjeessä: "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." (Gal 5:22)

Juuri tällaisia ovat tuntemani kveekarit. Minusta he ovat hyvin lämminsydämisiä kristittyjä, jotka pyrkivät toteuttamaan Jeesuksen opetuksia myös käytännön elämässä.

Sitä paitsi voin kokemuksesta vakuuttaa, että kveekarien hiljainen hartaus ei ole "mielen passiivista oloa" vaan aktiivista oman sisimpänsä ja Jumalan äänen kuuntelua. Hiljaisuuden tarkoitus on hiljentää mielessä loputtomasti vilisevät ajatukset, jotta voi keskittyä tärkeämpiin asioihin - kokemaan keskinäistä yhteyttä ja yhteyttä Jumalaan.

Tämähän se on nettikirjoittelun vaarana että sanoo asioita liian ylimalkaisesti. Mutta toisaalta ei voi hirveän perusteellisiakaan kirjoituksia laatia, koska ei palstat ole tarkoitettu pitkien monologien tekoon.

Kun sanoin kveekareista melko yleisellä tasolla, ei se tarkoita etteikö kveekareiden joukossa voi olla hartaita ja Pyhän Hengen johdossa olevia aitoja kristittyjä tai että kaikki kveekarit olisivat pahojen henkien riivaamia!
        Ihan samalla tavalla kuin katolisessa kirkossa löytyy aitoa kristillisyyttä, vaikka paaviuden vääristynyt jumaluuden välikappale-käsitys kirkkokunnan opin epäkristilliseksi leimaakin.

En tunne henkilökohtaisesti kveekareita, olen siis toisen käden tiedon varassa. Kirjoitin että _vaarana_ on oman sielunelämän kuulostelu, en että kveekareiden hartaudenharjoitus olisi pelkkää pahojen henkien johdossa olemista. Tietysti kveekareista voisi kirjoittaa enemmänkin — miten heidän oppinsa on melko vapaata, ei ole uskontunnustusta, ei seurakunnan johtajaa eli seurakuntamallinsa ei ole raamatullinen, ["Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi" Ef.4:11], ei opetusta mikä on todella vaarallista vaan uskonelämä on pelkkää oman/toisten sisäisen minän kuulostelua, eikä liikettä kaikki edes pidä kristillisenä vaan ns. universalismina — mutta se vie liiaksi aiheesta pois.

Suosittelen lukemaan Nousiaisen kirjan, tosin sen saanti voi olla hankalaa. Suuremmista kirjastoista sen saattaisi löytää.

• Eräs nainen
        DeltaEssiivi kirjoitti:

Ahas, vai olet sinä ollut atte-palstalla aivonystyröitäsi verryttelemässä. Kuinka kummassa jaksatkaan sitä 'syvyyden kuilun' verbaliikkaa! Vaikka itse olen saanut kystä kyllin, tulee vielä joskus joku ketju avattuakin ja sanasilppurini päälle laitettua, kun kaipaa hieman enemmän älyllisempää vastusta kuin mitä tämän palstan jankutuksen henki mahdollistaa. Vaan tympösen tympeä haju sieltä lemahtaa!! Huh huh, palstan mottona on: jos et ole meidän puolella, olet vapaata riistaa räyskyreiskojen ja rienariinojen sylkykuppikokeiluihin. Miten he jaksavatkaan ja mistä he energiansa riipivät?
        Mieli siellä vaan likaantuu...

Mut ma luulen ettei Benkku ketään meistä avuksensa huuda, on se semmoinen selittelytieteen seppä! Kuin itsepäinen kolli, joka astelee ruokapöydällä lautasten yli, huiskaisee hännällään syöjien silmille, tönäisee juomalasin kumoon, kiepsahtaa vinosti toiselle puolelle pöytää, kurnahtaa ja nuolaisee syöjän kättä ja työntää nassunsa lautaselle hamuamaan silakan pyrstöä, ihan sikapokkana ja pöydän omistajanvaltiaan otteella. Mutta kun tulee sysätyksi lattialle, hiipii ikkunalaudalle pudottaen yhden kukkaruukun ja siitä säikähtäneenä kiitää viivana takaisin syöjien säärtä vasten kiehnäämään ja ylös pöydälle kaihoisasti katsellen ja yhtäkkiä sinne syöksyen...

tartteeko näitä aivonystyröitään niin kauheasti siellä verrytelläkään, tai toki niitä aina verrytellä voi, sopivan tilaisuuden tullen!

>Huh huh, palstan mottona on: jos et ole meidän puolella, olet vapaata riistaa räyskyreiskojen ja rienariinojen sylkykuppikokeiluihin.<

Olet tässä suhteessa aivan oikeassa, sillä niin sisäänlämpiävää porukkaa siellä seilailee! Toisaalta aikamoista hajontaakin on nähtävissä?! Ja jotkut sortuvat jopa omaan näppäryyteensä! Eli tuuliajolla koko sakki!!!

>Mut ma luulen ettei Benkku ketään meistä avuksensa huuda, on se semmoinen selittelytieteen seppä!<

Toki sen tiiän, että Benkku ossaa selittää, mutta en tiiä oisko hän ihan noin ylimielinen kuin kuvailet??!! Hiukset vaan edelleenkin pikkasen pystyssä, vieno puna poskillaan ja Raamattu kainalossa! Ja antaa Benkun paahtaa?!!

• DeltaEssiivi
        wängwäng kirjoitti:

ei äänen käyttö tee mielipidettä yhtään sen painavammaksi! Melkeinpä päinvastoin, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

>Ei ole kuolemaa, ruumis on vain sielun vaate. On vain muutos.>

Menehän hautaustoimistoon kysymään onko olemassa fyysistä kuolemaa. Hupaisaa tuo teidän järjenvastainen inttäminen ettei kuolemaa ole, kun kaikkihan me kuolemme. Fyysinen keho kuolee, nimitätpä sitä miksi tahansa.

Itämainen egosta vapautuminen on järjetöntä. Jeesus toi opetusta siitä miten egoa kasvatetaan pienemmäksi. Hengen hedelmät [rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, uskollisuus, lempeys ja itsensä hillitseminen] kasvavat VAIN Pyhän Hengen johdossa, EI ihmisen omassa yrityksessä kuolettaa egoa.

>Luuletteko tosiaan että vain hyväksymällä jumalan ja jeesuksen pelastutte? >

Periaatteessa se riittää, koska ristinryövärikään ei ehtinyt tehdä uskosta kumpuavia hyviä tekoja mutta huom! uskovan elämä ei ole lillumista siinä tiedossa että kaikki pelastumiseen tarvittavan on jo Jumala tehnyt meidän puolesta, vaan uskovan tehtävänä on ahkeroida Herran elovainiolla sekä hengellä kuolettaa lihan tekoja, niitä egosta nousevia itsekkyyksiä.

>Miksi se olisi noin helppoa? ettehän te saa rahaakaan vain hyväksymällä rahan ja ajatella että pelastutte työnteolta?>

Inhimillistä työntekoako sinä vertaat Jumalan pelastustekoon? Ihmisen ikiaikainen yritys ansaita pelastus ja tehdä jotakin itse se ansaitakseen loistaa kommentistasi...
        Ajatuksesi rahan hyväksymisestä ei kata reaalitodellisuuden lainalaisuuksia. Rahaahan ei saa ennen kuin on tehnyt työtä. ;)

>Sehän tarvitsee tekemistä, mitään ei saavuteta HELPOSTI!>

Kyllä, juuri niin, joka ei työtä tee sen ei syömänkään pidä.

>Miettikää! miettikää! mitä kirjoitin,>

Mietin ja köykäisiksi ajatustenripeneesi havaitsin.
        Mutta saman pyynnön esitä itsellesikin: mieti mitä kirjoitin.

>Toivottavasti otitte jotain tuosta opiksenne.>

En kykene järjettömyyksistä oppia ottamaan. ;)

>Itämaiset uskonnot, OVAT enemmän itsensä tutkimista, ei henkien. Itsensä tutkiminen on tärkeää! Kyllä sen huomaa jos joku tunkee ajatuksia päähänsä, ok kaikki ei huomaa. Älä kuitenkaan vähättele itsensä tutkimista, se on todellakin iso osa itseäsi ja samalla voit vaikuttaa ympärillä oleviisi. Vain muutos parantaa.>

Et lukenut tarpeeksi huolellisesti kirjoitustani.
        Kun itseään tutkii, on vaarana juuri sielunalue, johon paholaisella on ote ja hengellisesti kuollut on tietämätön tästä. Jos vaikka itämaiset uskonnot tutkivatkin tietoisesti omaa sisintään niin tietämättömyys henkimaailman vaikutuksista sokeuttaa ihmisiä huolimatta siitä miten aidosti tahansa he sisintään tutkivatkin.

>Oletko itse ennustanut kristallipallosta?>

En ole enkä koskaan ole halunnutkaan.

>JOS ET NIIN ÄLÄ KERRO MITÄ LUULET SEN OLEVAN!! ÄLÄ TEE LIIAN NOPEITA JOHTOPÄÄTÖKSIÄ!>

En luule vaan tiedän joten en tee liian nopeita johtopäätöksiä.

>Ne ei vie mihinkään.>

Voi kun itse yrittäisit oppia tuon! Olet esitellyt tietopuolista osaamistasi kristinuskosta näillä palstoilla — ja et, et todellakaan pääsisi tiedoillasi luokalta...
        Olet ollut niin vähän aikaa kristinuskossa jos se nyt aitoa koskaan on ollutkaan, kun et tunnu tietävän edes perustotuuksiakaan oikein päin.

>Sitä kutsutaan MEDITOINNIKSI, oletko tehnyt sitä? JOS ET NIIN ÄLÄ KERRO MITÄ LUULET SEN OLEVAN! TEET EDELLEEN LIIAN NOPEITA JOHTOPÄÄTÖKSIÄ! >

Kyllä nyt täytyy sanoa että sinä itse teet liian nopeita johtopäätöksiä kirjoituksestani. Jospa tyytyisit vain kertomaan omia käsityksiäsi ja jättäisit toisten luuloista raportoimisen poies kokonaan.
        Et ymmärtänyt mitä vaaroja meditointiin liittyy.

>Varmaan vain huutomerkit ja isot kirjaimet riittää takomaan teille päähän sanoja?>

No eipä riitä, huutomerkkien ja isojen kirjainten ympärille tarvitaan myös loogista lihaa luiden ympärille. Olet selvästi noviisi kun yrität huutamalla saada taottua omia käsityksiäsi toisten päähän. Kas kun me kaikki ajattelemme omilla aivoilla! ;)

>ei, ette ymmärrä edleeenkään, vaikka lukisitte tuon miten ajatuksella tahansa.>

Oi voi, hyvin ymmärsin! Ei vaikeuksia, ei lainkaan...

>Te ette vain kuuntele.>

No palstoilla lähinnä luen viestejä, niiden kuuntelu kaiketikin näin kompuutterin välityksellä toistaiseksi vielä on melko heikkoa.

>Siinäpähän olette kuuntelematta.>

Elä ihmeessä maalaa omia pirujasi toisten ruuduille!
        Mutta mahdollistanpa sinulle nyt sen kuuntelunkin kauniin musiikin muodossa. Suokoon se auttamaan katsetta pois itsestä kohti itseä suurempaa:

Laitapa ämyrit täysille ja kokeile meneekö laulujen sanoma siten perille mieleesi paremmin.

http://www.youtube.com/watch?v=2Q8ESzK5pCw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7-b60yNRha0&feature=related

• wängwäng
        DeltaEssiivi kirjoitti:

ei äänen käyttö tee mielipidettä yhtään sen painavammaksi! Melkeinpä päinvastoin, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

>Ei ole kuolemaa, ruumis on vain sielun vaate. On vain muutos.>

Menehän hautaustoimistoon kysymään onko olemassa fyysistä kuolemaa. Hupaisaa tuo teidän järjenvastainen inttäminen ettei kuolemaa ole, kun kaikkihan me kuolemme. Fyysinen keho kuolee, nimitätpä sitä miksi tahansa.

Itämainen egosta vapautuminen on järjetöntä. Jeesus toi opetusta siitä miten egoa kasvatetaan pienemmäksi. Hengen hedelmät [rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, uskollisuus, lempeys ja itsensä hillitseminen] kasvavat VAIN Pyhän Hengen johdossa, EI ihmisen omassa yrityksessä kuolettaa egoa.

>Luuletteko tosiaan että vain hyväksymällä jumalan ja jeesuksen pelastutte? >

Periaatteessa se riittää, koska ristinryövärikään ei ehtinyt tehdä uskosta kumpuavia hyviä tekoja mutta huom! uskovan elämä ei ole lillumista siinä tiedossa että kaikki pelastumiseen tarvittavan on jo Jumala tehnyt meidän puolesta, vaan uskovan tehtävänä on ahkeroida Herran elovainiolla sekä hengellä kuolettaa lihan tekoja, niitä egosta nousevia itsekkyyksiä.

>Miksi se olisi noin helppoa? ettehän te saa rahaakaan vain hyväksymällä rahan ja ajatella että pelastutte työnteolta?>

Inhimillistä työntekoako sinä vertaat Jumalan pelastustekoon? Ihmisen ikiaikainen yritys ansaita pelastus ja tehdä jotakin itse se ansaitakseen loistaa kommentistasi...
        Ajatuksesi rahan hyväksymisestä ei kata reaalitodellisuuden lainalaisuuksia. Rahaahan ei saa ennen kuin on tehnyt työtä. ;)

>Sehän tarvitsee tekemistä, mitään ei saavuteta HELPOSTI!>

Kyllä, juuri niin, joka ei työtä tee sen ei syömänkään pidä.

>Miettikää! miettikää! mitä kirjoitin,>

Mietin ja köykäisiksi ajatustenripeneesi havaitsin.
        Mutta saman pyynnön esitä itsellesikin: mieti mitä kirjoitin.

>Toivottavasti otitte jotain tuosta opiksenne.>

En kykene järjettömyyksistä oppia ottamaan. ;)

>Itämaiset uskonnot, OVAT enemmän itsensä tutkimista, ei henkien. Itsensä tutkiminen on tärkeää! Kyllä sen huomaa jos joku tunkee ajatuksia päähänsä, ok kaikki ei huomaa. Älä kuitenkaan vähättele itsensä tutkimista, se on todellakin iso osa itseäsi ja samalla voit vaikuttaa ympärillä oleviisi. Vain muutos parantaa.>

Et lukenut tarpeeksi huolellisesti kirjoitustani.
        Kun itseään tutkii, on vaarana juuri sielunalue, johon paholaisella on ote ja hengellisesti kuollut on tietämätön tästä. Jos vaikka itämaiset uskonnot tutkivatkin tietoisesti omaa sisintään niin tietämättömyys henkimaailman vaikutuksista sokeuttaa ihmisiä huolimatta siitä miten aidosti tahansa he sisintään tutkivatkin.

>Oletko itse ennustanut kristallipallosta?>

En ole enkä koskaan ole halunnutkaan.

>JOS ET NIIN ÄLÄ KERRO MITÄ LUULET SEN OLEVAN!! ÄLÄ TEE LIIAN NOPEITA JOHTOPÄÄTÖKSIÄ!>

En luule vaan tiedän joten en tee liian nopeita johtopäätöksiä.

>Ne ei vie mihinkään.>

Voi kun itse yrittäisit oppia tuon! Olet esitellyt tietopuolista osaamistasi kristinuskosta näillä palstoilla — ja et, et todellakaan pääsisi tiedoillasi luokalta...
        Olet ollut niin vähän aikaa kristinuskossa jos se nyt aitoa koskaan on ollutkaan, kun et tunnu tietävän edes perustotuuksiakaan oikein päin.

>Sitä kutsutaan MEDITOINNIKSI, oletko tehnyt sitä? JOS ET NIIN ÄLÄ KERRO MITÄ LUULET SEN OLEVAN! TEET EDELLEEN LIIAN NOPEITA JOHTOPÄÄTÖKSIÄ! >

Kyllä nyt täytyy sanoa että sinä itse teet liian nopeita johtopäätöksiä kirjoituksestani. Jospa tyytyisit vain kertomaan omia käsityksiäsi ja jättäisit toisten luuloista raportoimisen poies kokonaan.
        Et ymmärtänyt mitä vaaroja meditointiin liittyy.

>Varmaan vain huutomerkit ja isot kirjaimet riittää takomaan teille päähän sanoja?>

No eipä riitä, huutomerkkien ja isojen kirjainten ympärille tarvitaan myös loogista lihaa luiden ympärille. Olet selvästi noviisi kun yrität huutamalla saada taottua omia käsityksiäsi toisten päähän. Kas kun me kaikki ajattelemme omilla aivoilla! ;)

>ei, ette ymmärrä edleeenkään, vaikka lukisitte tuon miten ajatuksella tahansa.>

Oi voi, hyvin ymmärsin! Ei vaikeuksia, ei lainkaan...

>Te ette vain kuuntele.>

No palstoilla lähinnä luen viestejä, niiden kuuntelu kaiketikin näin kompuutterin välityksellä toistaiseksi vielä on melko heikkoa.

>Siinäpähän olette kuuntelematta.>

Elä ihmeessä maalaa omia pirujasi toisten ruuduille!
        Mutta mahdollistanpa sinulle nyt sen kuuntelunkin kauniin musiikin muodossa. Suokoon se auttamaan katsetta pois itsestä kohti itseä suurempaa:

Laitapa ämyrit täysille ja kokeile meneekö laulujen sanoma siten perille mieleesi paremmin.

http://www.youtube.com/watch?v=2Q8ESzK5pCw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7-b60yNRha0&feature=related

Ny meni viestini aivan persiilleen! Et ymmärtänyt sanaakaan ja takerruit lauseisiin. Ei, ei ei.

Ei kristinuskovaisten kanssa puhuminen vaan onnistu, olette aivan liian itsepäisiä ja lukossa. Siis kaikki huutomerkitkin ja isot kirjaimet meni hukkaan, noh mitäpä siat helmistä välittäisikään...

• DeltaEssiivi
        wängwäng kirjoitti:

Ny meni viestini aivan persiilleen! Et ymmärtänyt sanaakaan ja takerruit lauseisiin. Ei, ei ei.

Ei kristinuskovaisten kanssa puhuminen vaan onnistu, olette aivan liian itsepäisiä ja lukossa. Siis kaikki huutomerkitkin ja isot kirjaimet meni hukkaan, noh mitäpä siat helmistä välittäisikään...

kakara!!

Sanon näin koska suhtautumisesi on ihan kakaramaista!
        Ei sitä ihan noin helpolla pääse että sanot "Et ymmärtänyt sanaakaan ja takerruit lauseisiin", kun argumentointisi on ihan potaskaa. Pyri ilmaisemaan itseäsi selkeästi ja yksiselitteisesti, niin et tarvitse hätäpäissäsi keksiä moista soopaa muka ettei toinen ymmärtänyt viestiäsi! Höh höijäkkätä teitä wänkääjiä!!!

Vai takerrun lauseisiin!
        No mihin sitä voi takertua kun et muuta laittanut esille kuin lauseitasi? Ymmärsin ihan juuri sen mitä lauseesi kertoi. Jos ne kertoi jostain muusta kuin yksi yhteen sisällön kanssa, niin kerro nyt ihmeessä mitä tarkoitit!!

Mitä olen viestejäsi lukenut niin sinun kommentointisi on aika lailla perustelematonta perushuttua.

Vai lukossa. Mites on oma olemuksesi? Tuntuu että se on lukittu totaalisesti kristinuskon näkemyksille, joita pitää irviä ja niiden kannattajia henkilöön menevillä tölväisyillä väheksyä...

• wängwäng
        DeltaEssiivi kirjoitti:

kakara!!

Sanon näin koska suhtautumisesi on ihan kakaramaista!
        Ei sitä ihan noin helpolla pääse että sanot "Et ymmärtänyt sanaakaan ja takerruit lauseisiin", kun argumentointisi on ihan potaskaa. Pyri ilmaisemaan itseäsi selkeästi ja yksiselitteisesti, niin et tarvitse hätäpäissäsi keksiä moista soopaa muka ettei toinen ymmärtänyt viestiäsi! Höh höijäkkätä teitä wänkääjiä!!!

Vai takerrun lauseisiin!
        No mihin sitä voi takertua kun et muuta laittanut esille kuin lauseitasi? Ymmärsin ihan juuri sen mitä lauseesi kertoi. Jos ne kertoi jostain muusta kuin yksi yhteen sisällön kanssa, niin kerro nyt ihmeessä mitä tarkoitit!!

Mitä olen viestejäsi lukenut niin sinun kommentointisi on aika lailla perustelematonta perushuttua.

Vai lukossa. Mites on oma olemuksesi? Tuntuu että se on lukittu totaalisesti kristinuskon näkemyksille, joita pitää irviä ja niiden kannattajia henkilöön menevillä tölväisyillä väheksyä...

Itse et osaa ottaa vastaan kritiikiä. Suutut kuin "kakara".

• DeltaEssiivi
        wängwäng kirjoitti:

Itse et osaa ottaa vastaan kritiikiä. Suutut kuin "kakara".

Suuttumisväitteesi on taas niitä tuulesta temmattuja luulojasi, joita mieleni mannekeeraa aivojeni catwalkilla med häpnad. Ensimmäisen ajatukseni joka kirjoituksestasi nousi aamulla oli tuo kakaramaisuuden henki.

Väitteesi etten ymmärtänyt sanaakaan viestistäsi edellyttäisi enemmän kuin vain tuon yksinkertaisen tokaisun. Sinun kuuluisi lähemmin osoittaa mistä näkyy etten ole ymmärtänyt _sanaakaan_. Minäkin voisin sanoa ettet KOSKAAN ymmärrä minun viestejäni oikein. Piste. Mutta en sano niin, koska en usko että se on totta.

Älä vastaa viesteihini, jos et ole valmistautunut asialliseen keskusteluun; sitä odotan viesteihini vastaajilta. Tyhjänpäiväisiin letkautuksiin voin kommentoida sillä mielellä että yritän saada kirjoittajaa oivaltamaan viestinsä turhanpäiväisyyden ja ohjata aloituksen aiheeseen. Kaikkiin letkautuksiin en enää viitsi kommentoida.

Sinä ja muutama muu olette viemässä yleensä keskusteluita pois ketjun aiheesta aloittamalla henkilöön menevän parjauksen. Miksi? Miksi teet niin? Miksi et vain pyri keskustelemaan aiheesta, joka tässä ketjussa on eli henki ja sielu?

Viestiesi otsikot kertovat paljon niiden sisällöstä:
        Häh, höh, hah, hoh...

Jos kritiikkini sai sinut loukkaantumaan, niin tarjoanpa tässä lohdutukseksi ja tulevien HUOM! toivottavasti rakentavien keskustelujen kunniaksi tämän päivän metsäretken satoa: mustikkapirtelön mansikalla terästettynä.

Var så good! ;)

. _____
        . I I
        . I I
        . I_ _ I
        . II
        . _II_

• DeltaEssiivi
        DeltaEssiivi kirjoitti:

Suuttumisväitteesi on taas niitä tuulesta temmattuja luulojasi, joita mieleni mannekeeraa aivojeni catwalkilla med häpnad. Ensimmäisen ajatukseni joka kirjoituksestasi nousi aamulla oli tuo kakaramaisuuden henki.

Väitteesi etten ymmärtänyt sanaakaan viestistäsi edellyttäisi enemmän kuin vain tuon yksinkertaisen tokaisun. Sinun kuuluisi lähemmin osoittaa mistä näkyy etten ole ymmärtänyt _sanaakaan_. Minäkin voisin sanoa ettet KOSKAAN ymmärrä minun viestejäni oikein. Piste. Mutta en sano niin, koska en usko että se on totta.

Älä vastaa viesteihini, jos et ole valmistautunut asialliseen keskusteluun; sitä odotan viesteihini vastaajilta. Tyhjänpäiväisiin letkautuksiin voin kommentoida sillä mielellä että yritän saada kirjoittajaa oivaltamaan viestinsä turhanpäiväisyyden ja ohjata aloituksen aiheeseen. Kaikkiin letkautuksiin en enää viitsi kommentoida.

Sinä ja muutama muu olette viemässä yleensä keskusteluita pois ketjun aiheesta aloittamalla henkilöön menevän parjauksen. Miksi? Miksi teet niin? Miksi et vain pyri keskustelemaan aiheesta, joka tässä ketjussa on eli henki ja sielu?

Häh, höh, hah, hoh...

Jos kritiikkini sai sinut loukkaantumaan, niin tarjoanpa tässä lohdutukseksi ja tulevien HUOM! toivottavasti rakentavien keskustelujen kunniaksi tämän päivän metsäretken satoa: mustikkapirtelön mansikalla terästettynä.

Var så good! ;)

. _____
        . I I
        . I I
        . I_ _ I
        . II
        . _II_

Toivottavasti ei ollut enteellistä...
        Otetaanpa uusi lasi kaapista:

Here you are!

_______
        I-----I
        I-----I
        I______I
        ....II
        .._II_

• wängwäng
        DeltaEssiivi kirjoitti:

Häh, höh, hah, hoh...

Var så good! ;)

. _____
        . I I
        . I I
        . I_ _ I
        . II
        . _II_

• DeltaEssiivi
        wängwäng kirjoitti:

>-Minun viesteissäni on enemmän asiaa ,kuin hupunpuppua.>

Jokainen meistä voisi sanoa samaa omista viesteistään!
        Pelkkä itsekehu ei riitä osoittamaan viestien asiasisällön painavuutta.

Ei kristittyjä ole kehotettu luopumaan omaisuudestaan. Onhan Raamatussa ihmisiä, joilla on runsaasti omaisuutta, esim. Job sai Jumalalta kaksinverroin sen mitä menetti.

>Egon hillitsiminen lähtee syvältä itsestään ja ahaa elämyksien kautta. Meditoinnilla ja mietiskelyllä. Maiilmankaikkeuden käsittämisellä, itsensä ymmärtämisellä.>

No tästä olemme täysin eri mieltä; Raamatun mukaan vain Jumala antaa kasvun. Onhan ihan loogisestikin järjenvastaista ihmisen itse korjata syntiinlankeemuksessa rikkimennyttä egoaan. Mutta jos ei lankeemukseen usko, niin kaakattaahan se sokea kanakin...

>-Lykkyä pyttyyn vain. >

Tuota sietää toivottaa erityisesti teille omin voimin egoanne kuolettaville!

>-Mutta, mielestäni jumalaa ei ole, joten mitään pelastustakaan ei ole, ainoistaan eteenpäin meneminen, jotkut junnaa paikallaan, toiset kehittyy. >

Joo, kyse ei ollutkaan ihan siitä. Esitit hassun käsityksen rahansaannista: ettei rahaa saa vain hyväksymällä rahan ja luulemalla että pelastuu työnteolta.

>-Kristinuskohan on aika passiivinen uskonto? eikö? >

Eipä ole!

>-Paholaista ei ole. Ja henkimaiilmahan ON meidän ympärillä, sokeat ei vain älyä ja näe sitä.>

Jaa jaa, keitähän ne 'henget' sitten ajattelet olevan?
        Kyllä se henkimaailma on ympärillämme ja pyrkii vaikuttamaan ihmisiin kaiken aikaa. Myös valheella ja eksyttäen ihmiset pois Raamatussa kerrostusta hengellisestä totuudesta.

>Niimpä niin, et siis oikeasti tiedä. Aivan sama kuin alkaisit minulle paasaamaan jotain puppua jostain minun tekemästä c ohjelmasta esim. josta sinä et tiedä paskaakaan. Nyt varmaan älyät mitä tarkoitin? >

Kaikkea tietoa ei tarvitse omakohtaisesti kokea!
        Sinäkin olet lukenut rajatiedon kirjoja ja sieltä poimit itseä miellyttäviä näkemyksiä vaikket ole niitä itse kokenut.
        Voin tietää mitä kristallipallon katselu on vaikken sitä itse haluakaan kokea.

No C ohjelmasta ei ole kokemuksia, ainoastaan Javan alkeista. Mutta voisin opiskella C-kieltä, jolloin voisin 'paasatakin' tekemästäsi ohjelmasta!

Pikkuisen kuitenkin epäilyksen hiekka tajunnan takamailla rahisee: oletkohan tehnyt C ohjelmaa? Viesteissäsi ei oikein ole sen laatuista loogista ajattelua, mitä ohjelmointi vaatii...

>-Tiedän ihan sen verran tarpeeksi kristinuskosta (ja kaikista uskonnoista) Että ne ovat VALHETTA. Suurta petosta ihmsikuntaa kohtaan. >

Logiikkasi mättää: et voi tietää tarpeeksi jos et tiedä edes perusjuttuja kristinuskosta. Oletpa melkoinen hengen jättiläinen tietäessäsi että kaikki uskonnot ovat valhetta. Kuka sen on sinulle ilmoittanut? Se oma sisin? Älä moista helppoheikkiä usko...

>-kukaan ei ole IKINÄ kuollut meditointiin, ja sitä tekemällä tulee iloisemmaksi, virkeämmäksi,tasapainoisemmaksi ja rauhallisemmaksi. >

On muuten kuollut. Intialaisia joogeja on löydetty meditointiasennosta kuolleena eikä heistä ole löydetty mitään elimellistä kuolinsyytä. Ovat lähteneet avaruuslennolle eivätkä ole kyenneet tulemaan takaisin ruumiiseensa.

>-puhuit itsesi lievästi pussiin "En kykene järjettömyyksistä oppia ottamaan. ;)" Huomasitko? >

Huom. missä logiikka luuraa?
        Jos sanon ymmärtäväni kirjoituksiasi, mutta en järjettömyyksistä oppia ottamaan eli en ota niiden älyttömyyksiä itseeni, niin en suinkaan missään pussissa ole! ;)

>-Öh voi olipas hauskaa. >

Ironia, you know?

>-Kohti mitä?>

Niin, mitä kohti sinä ylipäänsä kurkottelet?
        Kristitty kurkottelee kohti Jumalaa, johon kehotin sinuakin katseesi kiinnittämään.

• wängwäng
        DeltaEssiivi kirjoitti:

>-Minun viesteissäni on enemmän asiaa ,kuin hupunpuppua.>

Jokainen meistä voisi sanoa samaa omista viesteistään!
        Pelkkä itsekehu ei riitä osoittamaan viestien asiasisällön painavuutta.

Ei kristittyjä ole kehotettu luopumaan omaisuudestaan. Onhan Raamatussa ihmisiä, joilla on runsaasti omaisuutta, esim. Job sai Jumalalta kaksinverroin sen mitä menetti.

>Egon hillitsiminen lähtee syvältä itsestään ja ahaa elämyksien kautta. Meditoinnilla ja mietiskelyllä. Maiilmankaikkeuden käsittämisellä, itsensä ymmärtämisellä.>

No tästä olemme täysin eri mieltä; Raamatun mukaan vain Jumala antaa kasvun. Onhan ihan loogisestikin järjenvastaista ihmisen itse korjata syntiinlankeemuksessa rikkimennyttä egoaan. Mutta jos ei lankeemukseen usko, niin kaakattaahan se sokea kanakin...

>-Lykkyä pyttyyn vain. >

Tuota sietää toivottaa erityisesti teille omin voimin egoanne kuolettaville!

>-Mutta, mielestäni jumalaa ei ole, joten mitään pelastustakaan ei ole, ainoistaan eteenpäin meneminen, jotkut junnaa paikallaan, toiset kehittyy. >

Joo, kyse ei ollutkaan ihan siitä. Esitit hassun käsityksen rahansaannista: ettei rahaa saa vain hyväksymällä rahan ja luulemalla että pelastuu työnteolta.

>-Kristinuskohan on aika passiivinen uskonto? eikö? >

Eipä ole!

>-Paholaista ei ole. Ja henkimaiilmahan ON meidän ympärillä, sokeat ei vain älyä ja näe sitä.>

Jaa jaa, keitähän ne 'henget' sitten ajattelet olevan?
        Kyllä se henkimaailma on ympärillämme ja pyrkii vaikuttamaan ihmisiin kaiken aikaa. Myös valheella ja eksyttäen ihmiset pois Raamatussa kerrostusta hengellisestä totuudesta.

>Niimpä niin, et siis oikeasti tiedä. Aivan sama kuin alkaisit minulle paasaamaan jotain puppua jostain minun tekemästä c ohjelmasta esim. josta sinä et tiedä paskaakaan. Nyt varmaan älyät mitä tarkoitin? >

Kaikkea tietoa ei tarvitse omakohtaisesti kokea!
        Sinäkin olet lukenut rajatiedon kirjoja ja sieltä poimit itseä miellyttäviä näkemyksiä vaikket ole niitä itse kokenut.
        Voin tietää mitä kristallipallon katselu on vaikken sitä itse haluakaan kokea.

No C ohjelmasta ei ole kokemuksia, ainoastaan Javan alkeista. Mutta voisin opiskella C-kieltä, jolloin voisin 'paasatakin' tekemästäsi ohjelmasta!

Pikkuisen kuitenkin epäilyksen hiekka tajunnan takamailla rahisee: oletkohan tehnyt C ohjelmaa? Viesteissäsi ei oikein ole sen laatuista loogista ajattelua, mitä ohjelmointi vaatii...

>-Tiedän ihan sen verran tarpeeksi kristinuskosta (ja kaikista uskonnoista) Että ne ovat VALHETTA. Suurta petosta ihmsikuntaa kohtaan. >

Logiikkasi mättää: et voi tietää tarpeeksi jos et tiedä edes perusjuttuja kristinuskosta. Oletpa melkoinen hengen jättiläinen tietäessäsi että kaikki uskonnot ovat valhetta. Kuka sen on sinulle ilmoittanut? Se oma sisin? Älä moista helppoheikkiä usko...

>-kukaan ei ole IKINÄ kuollut meditointiin, ja sitä tekemällä tulee iloisemmaksi, virkeämmäksi,tasapainoisemmaksi ja rauhallisemmaksi. >

On muuten kuollut. Intialaisia joogeja on löydetty meditointiasennosta kuolleena eikä heistä ole löydetty mitään elimellistä kuolinsyytä. Ovat lähteneet avaruuslennolle eivätkä ole kyenneet tulemaan takaisin ruumiiseensa.

>-puhuit itsesi lievästi pussiin "En kykene järjettömyyksistä oppia ottamaan. ;)" Huomasitko? >

Huom. missä logiikka luuraa?
        Jos sanon ymmärtäväni kirjoituksiasi, mutta en järjettömyyksistä oppia ottamaan eli en ota niiden älyttömyyksiä itseeni, niin en suinkaan missään pussissa ole! ;)

>-Öh voi olipas hauskaa. >

Ironia, you know?

>-Kohti mitä?>

Niin, mitä kohti sinä ylipäänsä kurkottelet?
        Kristitty kurkottelee kohti Jumalaa, johon kehotin sinuakin katseesi kiinnittämään.

• WideBelief

Sanot, puhut ja tarkoitat monia asioita paremmin kuin lähimpäsi.

Kiitos että olet, nyt kun vielä osaat kiittää itseäsi.

• Eräs nainen

ja tarkoitatko oikeesti näin? Jos näin, niin olen otettu. Mutta kun miettii tätä elämistä, ja lähinnä tätä omaa elämistään, niin kyllä siinä ihmettelemistä riittää. Siinä mielessä, että miksei sitä ole aiemmin viittinyt ’tutustua’ itseensä, vaan vasta nyt kun jo lähes puolet elämisestä on soljunut, voisi jopa sanoa, että ihan liian virtaviivaisesti. Toki tässä kohtaa minulle on jäänyt korviini soimaan erään vanhuksen (yli 80 -vuotias) toteamus: ”rakastan sitä ihmistä joksi olen tulossa”:

Eli ei sitä koskaan ole kuitenkaan liian myöhäistä pysähtyä tavoittelemaan ’hyvää’ elämää. Sen tavoitteleminen vaan vaatii niin paljon nöyryyttä ja toki avointa mieltä, ymmärtääkseen oman roolinsa tässä kokonaisuudessa. En sitten tiiä, mitä haasteita tämä kasvaminen kultakin vaatii, todennäköisesti kuitenkin aina erilaisia asioita? Mutta ymmärtääkseni nämä haasteet ovat myös välttämättömiä, kyetäksemme kasvamaan tasapainoon ensin itsemme kanssa ja sitä kautta luodaksemme pikkasen parempaa maailmaa.

Kaiketi se vaikein juttu tässä henkisessä kasvamisessa on tutustuminen itsensä tummiin puoliin, koska kyllä sitä on pikkasen raskasta huomata tehneensä vääriä valintoja ja ’haitallisia’ tekoja. Mutta mitäs teet, et voi enää niitä korjata, eli hyväksymällä ne menneisyyden varjot, meillä kullakin on mahdollisuus päästä eroon siitä sietämättömästä syyllisyyden tunnosta. Mielestäni syyllisyyden tunto on aika hyvä ’olio’ nakertamaan minuuttamme/itsetuntoamme?

Mutta mietippäs vaan tätä elämisen kiertokulkua, muutama kierros ja siinä se meni! Eikös meidän kunkin ihmisen elo olekin vain vilahdus. Vilahdus, joka unohtuu jopa läheistenkin mielestä, aika nopsaan! Siksi minä en jaksa uskoa, että ihmisellä on ja on vain tämä yksi, toki ainutlaatuinen, vilahduksensa!

No tällaista soopaa tässä tuli pohdiskeltua. Sen haluaisin vielä tästä maailman kaikkeuden ihmeellisyydestä lausua. Eilen illalla taivaan kantta katsoessani näin niin upean väriloiston, jota en kuunaan ole nähnyt. Taivaanrannassa liekehti, tiukan viivan erottamana sinisen ja oranssin värisävyt, jollaisia en mistään väripaletista voi koskaan löytää, uudet värit. Se oli huikaiseva kokemus tämän avaruutemme syvyydestä!

• WideBelief
        Eräs nainen kirjoitti:

ja tarkoitatko oikeesti näin? Jos näin, niin olen otettu. Mutta kun miettii tätä elämistä, ja lähinnä tätä omaa elämistään, niin kyllä siinä ihmettelemistä riittää. Siinä mielessä, että miksei sitä ole aiemmin viittinyt ’tutustua’ itseensä, vaan vasta nyt kun jo lähes puolet elämisestä on soljunut, voisi jopa sanoa, että ihan liian virtaviivaisesti. Toki tässä kohtaa minulle on jäänyt korviini soimaan erään vanhuksen (yli 80 -vuotias) toteamus: ”rakastan sitä ihmistä joksi olen tulossa”:

Eli ei sitä koskaan ole kuitenkaan liian myöhäistä pysähtyä tavoittelemaan ’hyvää’ elämää. Sen tavoitteleminen vaan vaatii niin paljon nöyryyttä ja toki avointa mieltä, ymmärtääkseen oman roolinsa tässä kokonaisuudessa. En sitten tiiä, mitä haasteita tämä kasvaminen kultakin vaatii, todennäköisesti kuitenkin aina erilaisia asioita? Mutta ymmärtääkseni nämä haasteet ovat myös välttämättömiä, kyetäksemme kasvamaan tasapainoon ensin itsemme kanssa ja sitä kautta luodaksemme pikkasen parempaa maailmaa.

Kaiketi se vaikein juttu tässä henkisessä kasvamisessa on tutustuminen itsensä tummiin puoliin, koska kyllä sitä on pikkasen raskasta huomata tehneensä vääriä valintoja ja ’haitallisia’ tekoja. Mutta mitäs teet, et voi enää niitä korjata, eli hyväksymällä ne menneisyyden varjot, meillä kullakin on mahdollisuus päästä eroon siitä sietämättömästä syyllisyyden tunnosta. Mielestäni syyllisyyden tunto on aika hyvä ’olio’ nakertamaan minuuttamme/itsetuntoamme?

Mutta mietippäs vaan tätä elämisen kiertokulkua, muutama kierros ja siinä se meni! Eikös meidän kunkin ihmisen elo olekin vain vilahdus. Vilahdus, joka unohtuu jopa läheistenkin mielestä, aika nopsaan! Siksi minä en jaksa uskoa, että ihmisellä on ja on vain tämä yksi, toki ainutlaatuinen, vilahduksensa!

No tällaista soopaa tässä tuli pohdiskeltua. Sen haluaisin vielä tästä maailman kaikkeuden ihmeellisyydestä lausua. Eilen illalla taivaan kantta katsoessani näin niin upean väriloiston, jota en kuunaan ole nähnyt. Taivaanrannassa liekehti, tiukan viivan erottamana sinisen ja oranssin värisävyt, jollaisia en mistään väripaletista voi koskaan löytää, uudet värit. Se oli huikaiseva kokemus tämän avaruutemme syvyydestä!

...ja tarkoitin ja tarkoitan mitä sanon.

Ihmettelemistä riittää varmasti jokaisen elämässä. Kun ihmetteleminen loppuu, loppuvat myös kysymykset joiden puute monesti johtaa pysähtyneisyyteen, joka voidaan ymmärtää myös elämän loppumisena pysähtymättömyyden kautta. Elämä havaitaan muutoksen kautta.

Jos liikutaan aivan perusteissa, (käsitys- ja uskomusmaailmani mukaan) ei ole mitään minkä tarvitsisi muuttua yhdessä olevassa. Yksi on.

En kovinkaan aktiivisesti seuraile ihmisten sanomisia tällä saitilla, mutta tunnistan toki "tutut". Itse en kirjoittele muilla nimimerkeillä, mutta sekaannus on vähintäänkin selvää täällä siitä riippumatta. Veikkaan että täällä on huomattavasti minua taitavampia "avustajia" sinulle ja päinvastoin ;-) Jokainen on opettaja ja oppilas kun vaihtaa katsantokulmaa.

Fyysinen ikäkin jo sinällään muuttaa ihmistä ja arvoja, saatika sitten henkisen iän mukana tuomia valmisarvomääreitä. Tuo sanonta: "rakastan sitä ihmistä joksi olen tulossa" vaatii jo itsessään sen että sanojan täytyy tuntea itsensä ;-) Aina on aikaa oivaltaa ja oppia mitä ON nyt.

"Eli ei sitä koskaan ole kuitenkaan liian myöhäistä pysähtyä tavoittelemaan ’hyvää’ elämää. Sen tavoitteleminen vaan vaatii niin paljon nöyryyttä ja toki avointa mieltä, ymmärtääkseen oman roolinsa tässä kokonaisuudessa."

"Hyvä elämä" on pääsääntöisesti kuitenkin tunne korvien välissä ja monesti sen löytää päästämällä irti tavoittelemisesta. Saa toki pysähtyä aivan niin pitkäksi aikaa kuin halajaa, eipä siinä mitään "väärää" ole sinällään. Jotkut huilaa muutaman elämänkin.

Nöyryys tuppaa tulemaan kyllä automaagisesti oivalluksien kautta. Nöyryyttäkin on yhtä monta muotoa kuin toteuttajaa. Itse en aina noudata yhteiskunnan normistoa tällä saralla. Se ei tarkoita etteikö sitä olisi. Täytyykö olla sitä tai tätä ennenkuin jotain? Avoin mieli on jo aivan mieletön rikkaus sinällään ja senkin saavuttaminen vaatii työtä.

Samaa mieltä olen, kasvaminen vaatii erilaisia asioita kultakin polkunsa tulkitsijoilta ja luojilta. Edes kaksi samoihin päätelmiin tullutta ja näennäisen samoja polkuja tallustavaa voi havaita eroavaisuudet. Ja tämäkin on vain yksi sykli joka toistaa "itseään" pienestä suureen ja suuresta pieneen :-) Persoonatason re-aktiot, yhteiskunnalliset toimet, kansainväliset toimet ja takaisinkytkentä.

Erittäin tärkeä asia on oma suhtautuminen mainitsemiisi tummiin puoliin itsessä, eritoten nyky-yhteiskunnassa. Henkisestä kasvusta ei mielestäni tulisi tehdä "blokkia, järkälettä", jota kohden sitten hampaat irvessä pinnistellään.
        Henkistä kasvua tekee aivan jokainen, tiedostaen tai tiedostamattaan. Aivan jokainen riippumatta arvoasetelmista. Katumus on erittäin terve ja kasvattava tunne ja tukee oivallisesti henkistä kasvua, kuten myös raskauden tunne valinnoista. Myöntäminen, että tulipas pärskele sössittyä on hyvin kasvattavaa.

Ikäväksi maailma muuttuu, jos valitsee jäädä vellomaan negatiivisiksi kokemiin tunteisiinsa. Jos vellominen tuntuu kivalta, voi sitäkin kombionaatiota tutkailla aikansa mutta on sitä varten myös ammattiauttajia.

Tämä yhteiskunnassa havaittava "etsin jotain trendi" on eräänlainen tervehtymisriitti, joka kertoo että ihmiset aidosti ajattelevat tilaansa. Aina pienemmästä määreestä suurempaan ja takaisin näkemättä/näkien, että samaa venettä soutaa koko olevaisuus :-)

Jatketaan värisävyjen katsomista ja maalailua.

• Anonyymi

Lukekaa Martti Ahvenaisen kirja "Kuolematon ihminen, henki, sielu ja ruumis Raamatun valossa".

• Anonyymi

Hyvä kysymys. Sielu on alunperin tarkoittanut elävää olentoa. Raamatussa sielu tarkoittaa juuri tätä. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja puhalsi tähän oman henkensä, niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Voidaan siis todeta, että alkuperäinen ihminen oli tarkoitettu samanlaiseksi kuin Jeesus oli, kun Hän nousi kuolleista. Hänellä oli konkreettinen ylösnousemuruumi ja Hän nousi tässä muodossa taivaaseen.

Ennen kuin Jeesus tuli maan päälle, Hän oli jo taivaassa Henkenä. Samalla tavalla kuin Isä Jumala on Henki tai enkelit ovat henkiä.

Eli loogisesti ajateltuna, Kristukseen uskovat pääsevät kuolemansa jälkeen henkinä taivaaseen. Jumala on tehnyt elävän olennon henkensä voimalla ja kun ihminen kuolee, hän parhaassa tapauksessa pääsee hengellisessä ruumiissaan Isän tykö.

Eli tämä hengellinen olomuoto ymmärretään nykyään sieluna. Eli sanana vähän merkitys on muuttunut.

Periaatteessa taivaassa voi olla henkiolentoja henkinä, ihmisiä persoonallisina sieluina ja ihmisiä myös ylösnousemusruumiissa olevina sieluina.

Kun Jeesus ymmärretään täytenä Jumalana ja täytenä ihmisenä, se viittaa juuri siihen, että Jeesus on täydellinen Henki eli osa kolmiyhteistä Jumalaa, mutta myös ihmiseksi tullut Vapahtaja ja Pelastaja. Hän nousi ensimmäisenä helatorstaina taivaaseen ylösnousemusruumiissaan.

Sanotaan, että kun Jeesus tulee toisen kerran, myös nämä sieluin eli hengellisessä olomuodossa olevat ihmiset saavat ylösnousemusruumiin.

Kaikkea hyvää!

• Anonyymi

Sielun voi tuntea itsessään minätunteena.
      Sielu voi irtautua ruumiista esim leikkaspöydällä.
      Katsellaan itseä katon rajasta. Ehkä käydään astraalimaailmassa ja siellä sanotaan että sinä et vielä voi tulla tänne, palaa takaisin.
      Sielu, minä ei koskaan kuole ja jälleen syntyy niin kauan kunnes pääsee jälleen syntymisen pakosta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2456
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2015
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      116
      1437
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1279
    5. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      135
      1136
    6. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1118
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1006
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      924
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      871
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      857
    Aihe