Tulkintoja?

Lumoa

Mitä mieltä olette tästä. Olemme 32 v ja seurustelleet 3 vuotta, siitä asuneet yhdessä 1,5 vuotta. Minä olen ottanut kihlajaisasian puheeksi ja mies suorastaan hermostui, sanoi ettei halua että häntä painostetaan (mielestäni en painostanut, kysyin vain, ja yhden ainoa kerran, että onko hän ajatellut että mentäis kihloihin). Hän sanoi ettei halua kiirehtiä kun jos ollaan yhdessä 50 vuotta niin mikä kiire on naimisiin. Minä sen sijaan en ymmärrä, nyt pelkään ettei hän olekaan varma suhteestamme. Hän on sanonut että haluaa lapsia kanssani lähivuosina ja ollaan puhuttu siitä kun vanhuksina istuskellaan oman talon kuistilla jne. Hän on myös aina ottanut suhteessamme rauhallisesti, eli esim. ei menty sänkyyn heti tapaamisen jälkeen, ei muutettu heti yhteen, tms. Mutta jotenkin harmittaa kun minulle tulee sellainen olo, että jos ei ole valmis kihloihin niin eihän silloin tiedä vielä haluaako olla toisen kanssa lopun elämänsä? Muuten suhteessamme ei ole ongelmia vaan hän on mitä suloisin, rehellisin, luotettavin mies. Pitäisikö tässä alkaa pelkäämään että ehkä en olekaan hänen elämäsä nainen? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

3

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut vastaa

      Minä tulkitsisin, että hän epäröi. Varsinkin, kun hän hermostuu ja tuntee, että painostat. Oma miehenikin mielestäni epäröi vaikka hän keksikin erinäisiä muita syitä miksi hän ei vielä kosi. Hän lopulta kyllä kosi. Sitten kun hän oli siihen valmis. Mies oli ollut aiemmin kihloissa, joten ehkä se vähän pelotti. Toisaalta kihlattomuus ei muuttanut suhdettamme mihinkään ja kihloihin ja naimisiinkin lopulta mentiin, joten ei minua harmita, että odotin.

      Mutta jos mies epäröi, eikä halua kiirehtiä avioliiton kanssa niin ei hän mielestäni ole valmis saamaan kanssasi lapsiakaan. Sehän on paljon isompi sitoumus! Voisit kysyä, että JOS mies haluaa mennä naimisiin joskus, esim. 10 vuoden päästä niin miksi ei nyt? Mitä hän odottaa? Mielestäni se ei ole painostamista, jos haluaa vain rehellisen vastauksen. Ja haluaa tietää missä mennään. Jos joskus haluaa niin se, että miksi ei vielä johtuu useimmiten epäröinnistä. Että onko toinen se oikea ja kestääkö suhde. Hän voi toki epäillä sitäkin, että jätätkö sinä hänet eikä että jättääkö hän sinut... Hän voi epäillä sinun tunteitasi vaikka haluatkin naimisiin.

      • kokenut vastaa vielä

        Vielä halusin lisätä, että meillä mies puhui myös lapsista. Niistä pystyttiin puhumaan, mutta ei niinkään avioliitosta. Sitä aihetta ei voitu edes sivuta, jos hän ei itse ottanut sitä ensiksi puheeksi. Että esim. millaiset häät hän haluaisi, JOS hän menee joskus naimisiin.

        Mutta tuntuu, että mies ei ehkä ollut sittenkään valmis saamaan lapsia. Hän on siirtänyt sitä konkreettista päätöstä jo pari kertaa. Vaikka hän itse siis niitä tuntui enemmän ja aiemmin haluavan. Ehkä sitä luulee haluavansa jotain, mutta sitten kun se tulee todelliseksi ja ajankohtaiseksi alkaa pelkäämään, että olenko sittenkään valmis. Itsekin olen kovasti miettinyt tuota lapsiasiaa.

        On hyvä, että et painosta. Toivon mukaan saat miehenkin sen ymmärtämään, että et mitenkään ole painostamassa.


    • sini1854754

      Oletteko koskaan keskustelleet miesystäväsi kanssa siitä, aikooko hän koskaan missään tilanteessa mennä kihloihin tai naimisiin? Jotkut ihmiset ovat tehneet sellaisen päätöksen, etteivät koskaan tule ottamaan noita askeleita ja silloin sitä on turha odotella. Miesystäväsi vastauksesta (sen verran sitä nyt tuossa siteerasit) ymmärtäisin ettei noilla asioilla ei ole pahemmin merkitystä hänelle, eivätkä ne ole hänen tavoitteinaan. Se on surullista, mutta voi olla että JOS joskus menette kihloihin tai avioidutte, mies tekee sen pitkin hampain ja vain sinun mieliksesi. Ei kihlausta ja avioitumista voi enää nykyään pitää itsestäänselvänä jatkumona vakavalle seurustelulle ja avoliitolle. Tällaiset suhteen perusasiat pitäisi ehdottomasti puhua selviksi suhteen alussa, että kumpikin tietäisi mitä suhteelta on odotettavissa ja sitten kumpikin voisi todeta ovatko tavoitteet yhteneväiset. Ei minusta tuntunut yhtään vaikealta kysyä nyk. aviomieheltäni heti seurustelun vähän vakiinnuttua, että mitä mieltä hän teoreettisesti on siitä, että jos joskus kokee löytäneensä sen oikean, niin haluaako hän jossain vaiheessa mennä naimisiin. Sieltähän se vastaus tuli selvällä suomen kielellä ja oli vieläpä mieluinen vastaus...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe