Niin, mikäs on teidän mielestänne kaikkein kusisin ja paskin varustamo ja/tai laiva???
Nyt voi haukkua kaikki, kun ei yksikään ole suomalainen ilman omantunnon tuskia...(yhtä kuin nokia olis suomalainen, kilinv**** on, ulkolaiset kaikenmaailman hihhulit senkin omistaa).
Mä en voi ymmärtää miten joku pikkuloikkaus lahden voi maksaa niin älyttömän paljon. Ihan sama mihin suuntaan, mutta etenkin Viron matkat ovat järkyttävän kalliita. Etenkin kun laivat toisensa jälkeen on hirvittäviä eikä palvelusta ole kukaan kuullutkaan. Tai ymmärtäähän sen, kun ajattelee että uudesta laivasta maksetaan 160 Meur, kun täysin pikkurahalla olisi saanut Finnjetin. Sitä 10 miljoonalla kunnostamalla olisi saanut upean ja nopean Itämeren helmen. Järjetöntä toimintaa...
Mikäs on paskin varustamo ja laiva???
28
1893
Vastaukset
- nykyhinnoilla täysin
kannattamatonta, sen unohdit.
Kyllähän niitä ON täysin SUOMALAISIA varustamoita, et vain ole ilmeisesti tietoinesi ajan tasalla.
...ja voisi täällä kirjoittaa aivan asiallisestikin, olet ilmeisesti pettynyt jonkun varustamon toimintaan, paremmin saisit asiasi perille ottamalla yhteyttä suoraan ko. varustamoon.
Täällä tuo asiaton ulosantisi tuskin ketään hetkauttaa.- Finnjäääveli
Olisiko finnjetin kulutus ollut niin merkittävästi isompi kuin nykyisten uusien "nopeiden" autolauttojenkaan???
melkoinen määrä löpöä pörähtää taivaalle kyllä stareista ja experienceistä per/sivu... - kulutus oli
Finnjäääveli kirjoitti:
Olisiko finnjetin kulutus ollut niin merkittävästi isompi kuin nykyisten uusien "nopeiden" autolauttojenkaan???
melkoinen määrä löpöä pörähtää taivaalle kyllä stareista ja experienceistä per/sivu...Kaasareilla täysvauhdilla noin 55MW*350lit/MWh= n. 19 t/h löpöä eli tämän päivän hinnalla n. 19000€/h ja 22,5H matka kesävauhdilla siis lienee polttoainekuluiltaan 400t€ ???
Joku jolla tarkemmat tiedot voi halutessaan laskea tarkemmin.
Ei nuo itämerellä halvemmalla raskaalla polttoöljyllä huristelevat diiselit pääse lähellekkään. - seilannut metriäkään
kulutus oli kirjoitti:
Kaasareilla täysvauhdilla noin 55MW*350lit/MWh= n. 19 t/h löpöä eli tämän päivän hinnalla n. 19000€/h ja 22,5H matka kesävauhdilla siis lienee polttoainekuluiltaan 400t€ ???
Joku jolla tarkemmat tiedot voi halutessaan laskea tarkemmin.
Ei nuo itämerellä halvemmalla raskaalla polttoöljyllä huristelevat diiselit pääse lähellekkään.aikanaankaan ilman mittavia tukiaisia, nykyäänhän valtio menisi konkurssiin noilla kulutuksilla.
- günther von loso
seilannut metriäkään kirjoitti:
aikanaankaan ilman mittavia tukiaisia, nykyäänhän valtio menisi konkurssiin noilla kulutuksilla.
eikös siinä ollut tavallisetkin koneet just löpön kulutuksen takia???
- niin oli
günther von loso kirjoitti:
eikös siinä ollut tavallisetkin koneet just löpön kulutuksen takia???
Jälkeenpäin siihen laitettiin lisäksi diiselit ja niillä ajettiin talvisin, mutta kesäaikatauluilla kaasareilla.
- eräs toimistopäällikkö
Kyllä omien kokemusten pohjalta eräs marokkolainen autolautta. Niihin verrattuna Helsingistä Tukholmaan ja Tallinnaan liikkuvat laivat ovat oikeasti ihan siistejä ja asiallisia. Toki nekin ovat autolauttoja eikä luksusristeilijöitä.
- TJ..
RG-Line ja ms RG1. 4 tunnin kärsimysnäytelmä Vaasasta Uumajaan. 60E per suunta, auto 65E. Laiva on joku DDR:n jäämistöstä pelastettu hylky.
- laivoja
vaan ovat, enpäs kerro, saat itse selvittää, ilmoita sit kun tiedät tái arvaat. Niin kerron totuuden.
- eräs toimistopäällikkö
laivoja kirjoitti:
vaan ovat, enpäs kerro, saat itse selvittää, ilmoita sit kun tiedät tái arvaat. Niin kerron totuuden.
- järjettömän huono
vaikka miten yritän, en keksi yhtä ainutta hyvää asiaa ko. laivamatkasta eli väliltä Uumaja-Vaasa.
Hinta oli törkeän kallis, reilusti kalliimpi kuin kaksi kertaa pidempi matka Turusta Tukholmaan A-luokan hytissä.
Palvelu oli olematonta, istumapaikkoja ei riittänyt lähellekään kaikille, "ravintolasta" en viitsi edes puhua mitään, minkäänlaista kauppaa ei ole, vessat ovat 70-luvulta, käytävät ja kaikki muutkin yleiset tilat todella ahtaat ja hankalakulkuiset.
Laivalla ei ole kerta kaikkiaan mitään tekemistä 4 tunnin laivamatkan ajaksi. Aikuisilla aika tietysti kuluu esim. lueskellessa, mutta entäs alle kouluikäisillä?
Poistuminen laivasta oli ihan kaoottista. Muista laivoista poiketen autokannelle päästettiin vasta, kun laiva oli jo satamassa, mikä pidensi matkaa vielä puolella tunnilla. - lujempaa
Viking Linen Mariella on henkilökunnan puolesta paskinta mitä on olemassa. Infossa ei tiedetä mitään, vittuillaan asiallisia kysyville päin näköä ja osapuilleen kehotetaan juomaan viinaa kuten kaikki muutkin. Uiva juottola sopisi paremmin nimeksi. Keskiyön show't ovat amatöörien estradeja verrattuna esimerkiksi Siljan menoon. Ruotsalaiset wannabet soittavat samoja vanhoja biisejä mitä joka risteilyllä.
- Töppäillytkö?
"Viking Linen Mariella on henkilökunnan puolesta paskinta"
pahastikin tullut töppäiltyä ja saatu ikuinen portti Mariellalle, vai!
- Miinusnappi ei ole h
Mennään 6 vuotta eteenpäin.
Paskin laiva palveluiden, henkilökunnan, ohjeman yms. suhteen on Galaxy - viikkari paska
paskin on tietenkin viikkari ja ihan yhtä paska on mariella kuin gabriellakin
- viikkarilainen1
Tuotas noin. Viking Linellä on muitakin laivoja kuin Mariella ja Gabriella. Esim. Grace, Cinderella, XPRS, Amorella yms...
- sellaista on
viikkarilainen1 kirjoitti:
Tuotas noin. Viking Linellä on muitakin laivoja kuin Mariella ja Gabriella. Esim. Grace, Cinderella, XPRS, Amorella yms...
no voi voi sentään, mutta paskoja on mariella ja gabriella eikä amorella ole sen kummpisempi
- matka maksaa 2019 eu
Jos fyysisenä laivana puhutaan, niin Grace vie voiton huonoimpana... Toki laiva on sisustukseltaan upea, ja muutamia uusia ratkaisuita käytetty. Mutta laiva itsessään on onneton mm. viihteen puolesta
- Älä pety, älä mene
Älä ihmeessä mene Viking Gracelle jos olet noin pettynyt laivaan,
olet narissut tuosta samasta asiasta varmaan jo toista vuotta tällä palstalla.
Älä siis ihmeessä mene viking Gracelle jos se tuottaa tuollaista tuskaa itsellesi - Ei. Vaan jos matkust
Älä pety, älä mene kirjoitti:
Älä ihmeessä mene Viking Gracelle jos olet noin pettynyt laivaan,
olet narissut tuosta samasta asiasta varmaan jo toista vuotta tällä palstalla.
Älä siis ihmeessä mene viking Gracelle jos se tuottaa tuollaista tuskaa itsellesiJa sinähän et ole päässyt edes terminaaliin :)
- Älä pety, älä mene
Ei. Vaan jos matkust kirjoitti:
Ja sinähän et ole päässyt edes terminaaliin :)
hymiöhäiriköllemme tiedoksi seuraavaa:
... ja siitäkin teet itsellesi päänvaivaa,
no ongelmasi on vain omasi, ei koske kirjoittanutta.
Kannattanee jättää kaikki matkustelu muille jos tekee siitä itselleen noin ison ongelman! - Katteluksenkatu 6,
Älä pety, älä mene kirjoitti:
hymiöhäiriköllemme tiedoksi seuraavaa:
... ja siitäkin teet itsellesi päänvaivaa,
no ongelmasi on vain omasi, ei koske kirjoittanutta.
Kannattanee jättää kaikki matkustelu muille jos tekee siitä itselleen noin ison ongelman!Joo... Tee kuten sinä. Et ole käy edes terminaalissa, saati hytissä... Mutta netistä oot kova poika ettii tietoo :)
- Uraa hytissä kuraa
Dnebr Linen Ms. Volgograd II
- saasta haisee
viikkarin laivoja kannattaa varoa, haisee ja on saastaisen likaisia
- ei havaittua
mahdatko nyt taas vain korjailla pahaa oloasi
kun olet töpeksinyt ja saanut törttöilysi vuoksi porttikiellon ...
- Siinä se totuus
Täytyy todeta, että ne, jotka ovat ehdottaneet jotain kotimaista, eivät ole koskaan ulkomaista kokeilleet. Venäjältä ja Afrikasta löytyy todella omalaatuista!
- Anonyymi
Joku afrikkalainen tai peräti kreikkalainen
- Anonyymi
Hopealinja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947876- 1733766
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492507- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?281940- 481902
- 601778
- 191773