tehoputki Kymcon 4t

jjape112

Joo elikkäs Kymcon 4t skootteriin löytyy myös tehoputki moposportista mutta ei ole mitään hajua paljonko se maksaa joten jos joku tietää ni viestii? :) kiitos

5

2368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mesetti

      mikset soita sinne ja kysy, tai kato niiden nettisivuilta. Sitä paitsi 4-t koneeseen tehoputki on hyödytön.

      • neuvomassa?

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)


      • mesetti
        neuvomassa? kirjoitti:

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...


      • urponpalloja ko
        mesetti kirjoitti:

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...

        Miksi sinun mielestäsi viritetyissä 4-tahti koneella varustetuissa ajoneuvoissa on yleensä PAKSUMPI pakoputki kauttaaltaan.Sinun selitys tietenkin,että "komeemmat"äänet.EI KAIKKI AUTOT JOTKA PÖRISEE OLE PELKÄSTÄÄN "PAKOPUTKI VIRITTEISIÄ".Täytyyhän pakokaasun päästä pois nopeasti,kun uutta pakotahtia pukkaa siis 4-tahtikin hyötyy "tehoputkesta"Enkä puhu nyt mopoista vaan yleensä kyseisestä moottori tyypistä.Peltipakosarjan tärkein tehtävä on se että alkukäyrät ovat tilavuudeltaan samat on ihannetilanne siis "käyrienpituus ei suinkaan sytytysjärjestys.


    • erehdyssss

      katos joo,
      Katoin vaan että mp palsta osio oli,eikö muka mopo palstaa ole erikseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1593
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      938
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe