tehoputki Kymcon 4t

jjape112

Joo elikkäs Kymcon 4t skootteriin löytyy myös tehoputki moposportista mutta ei ole mitään hajua paljonko se maksaa joten jos joku tietää ni viestii? :) kiitos

5

2499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mesetti

      mikset soita sinne ja kysy, tai kato niiden nettisivuilta. Sitä paitsi 4-t koneeseen tehoputki on hyödytön.

      • neuvomassa?

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)


      • mesetti
        neuvomassa? kirjoitti:

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...


      • urponpalloja ko
        mesetti kirjoitti:

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...

        Miksi sinun mielestäsi viritetyissä 4-tahti koneella varustetuissa ajoneuvoissa on yleensä PAKSUMPI pakoputki kauttaaltaan.Sinun selitys tietenkin,että "komeemmat"äänet.EI KAIKKI AUTOT JOTKA PÖRISEE OLE PELKÄSTÄÄN "PAKOPUTKI VIRITTEISIÄ".Täytyyhän pakokaasun päästä pois nopeasti,kun uutta pakotahtia pukkaa siis 4-tahtikin hyötyy "tehoputkesta"Enkä puhu nyt mopoista vaan yleensä kyseisestä moottori tyypistä.Peltipakosarjan tärkein tehtävä on se että alkukäyrät ovat tilavuudeltaan samat on ihannetilanne siis "käyrienpituus ei suinkaan sytytysjärjestys.


    • erehdyssss

      katos joo,
      Katoin vaan että mp palsta osio oli,eikö muka mopo palstaa ole erikseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      4172
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2751
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2603
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2063
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1513
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1374
    7. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1367
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      158
      1088
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1047
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1028
    Aihe