tehoputki Kymcon 4t

jjape112

Joo elikkäs Kymcon 4t skootteriin löytyy myös tehoputki moposportista mutta ei ole mitään hajua paljonko se maksaa joten jos joku tietää ni viestii? :) kiitos

5

2499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mesetti

      mikset soita sinne ja kysy, tai kato niiden nettisivuilta. Sitä paitsi 4-t koneeseen tehoputki on hyödytön.

      • neuvomassa?

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)


      • mesetti
        neuvomassa? kirjoitti:

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...


      • urponpalloja ko
        mesetti kirjoitti:

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...

        Miksi sinun mielestäsi viritetyissä 4-tahti koneella varustetuissa ajoneuvoissa on yleensä PAKSUMPI pakoputki kauttaaltaan.Sinun selitys tietenkin,että "komeemmat"äänet.EI KAIKKI AUTOT JOTKA PÖRISEE OLE PELKÄSTÄÄN "PAKOPUTKI VIRITTEISIÄ".Täytyyhän pakokaasun päästä pois nopeasti,kun uutta pakotahtia pukkaa siis 4-tahtikin hyötyy "tehoputkesta"Enkä puhu nyt mopoista vaan yleensä kyseisestä moottori tyypistä.Peltipakosarjan tärkein tehtävä on se että alkukäyrät ovat tilavuudeltaan samat on ihannetilanne siis "käyrienpituus ei suinkaan sytytysjärjestys.


    • erehdyssss

      katos joo,
      Katoin vaan että mp palsta osio oli,eikö muka mopo palstaa ole erikseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      75
      5794
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      27
      4897
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      19
      3004
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      179
      2427
    5. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      187
      2090
    6. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      2056
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      103
      1511
    8. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      307
      1278
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      69
      1198
    10. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1176
    Aihe