tehoputki Kymcon 4t

jjape112

Joo elikkäs Kymcon 4t skootteriin löytyy myös tehoputki moposportista mutta ei ole mitään hajua paljonko se maksaa joten jos joku tietää ni viestii? :) kiitos

5

2522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mesetti

      mikset soita sinne ja kysy, tai kato niiden nettisivuilta. Sitä paitsi 4-t koneeseen tehoputki on hyödytön.

      • neuvomassa?

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)


      • mesetti
        neuvomassa? kirjoitti:

        4-t koneeseen tehoputki on hyödytön...
        -sanoo varsinainen asiantuntija :)

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...


      • urponpalloja ko
        mesetti kirjoitti:

        Nyt on puhe mopoista, ei moottoripyöristä. Vai lasketaanko hyödyksi se että äänet muuttuu. Nelari ei vaadi vastapainetta toimiakseen kunnolla joten putken muuttaminen ei vaikuta niin kuin 2-t koneessa. Autoon ja prätkään taas laitellaan peltisarjaa (koska pellin pinta on sileä normaaliin valusarjaan verrattuna, ja useampisylinterisessä saadaan putket liitettyä toisiinsa sytytysjärjestyksessä peräkkäin jolloin putki tyhjenee toisen sylinterin tuottamasta seoksesta imuvaikutuksen ansiosta)ja vapaammin hengittävää putkea mutta jos katsot mopoas niin siinähän on jo "peltisarja". Jos itse ymmärrät 4-t moottorin virityksestä niin jaa ihmeessä asiantuntemustasi täällä, nyt kyseiset pojat vaan etsivät lisää vauhtia helposti ja halvalla. Kukaan viitsi alkaa nokka-akselia hiomaan ja venttiileitä suurentelemaan, puhumattakaan puristussuhteen nostosta ja vauhtipyörän kevennyksistä, pitäis vaihtaa isompaa kaasariakin, ai niin pitäishän imu-ja pakoaukot sovittaa imu-ja pakosarjaan niin ettei synny pyörteilyä seoksen virtaussuunnassa, lopuksi vielä hiekkapuhaltaa imukanavan pinta sopivan karheaksi ettei muodostu haitallista polttoaineen pisaroitumista kanavan pinnassa. Helpommallla pääsee kun vaihtaa 70cc pytyn mutta sitäkin täytyis virittaa hetken päästä, ai niin kaikki mitä edellä kirjoitin on laitonta. Myös se putken vaihto jos se vaikuttaa huippunopeuteen, mitä se ei tee jos variaattorin rajoitin on paikallaan, eikä muutenkaan. Vaikka mistä minä mitään tiedän, olenhan mopopoika...

        Miksi sinun mielestäsi viritetyissä 4-tahti koneella varustetuissa ajoneuvoissa on yleensä PAKSUMPI pakoputki kauttaaltaan.Sinun selitys tietenkin,että "komeemmat"äänet.EI KAIKKI AUTOT JOTKA PÖRISEE OLE PELKÄSTÄÄN "PAKOPUTKI VIRITTEISIÄ".Täytyyhän pakokaasun päästä pois nopeasti,kun uutta pakotahtia pukkaa siis 4-tahtikin hyötyy "tehoputkesta"Enkä puhu nyt mopoista vaan yleensä kyseisestä moottori tyypistä.Peltipakosarjan tärkein tehtävä on se että alkukäyrät ovat tilavuudeltaan samat on ihannetilanne siis "käyrienpituus ei suinkaan sytytysjärjestys.


    • erehdyssss

      katos joo,
      Katoin vaan että mp palsta osio oli,eikö muka mopo palstaa ole erikseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      289
      11307
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7020
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      99
      5741
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5108
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4281
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3989
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3534
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3501
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3035
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3000
    Aihe