Hei! :) / APUA!

nniiiiiina

Moi. :)
Olen ajatellut hankkia kaksi undulaattia.
Nämä ovat ensimmäisiä lintuja minulle.
Joten, pari kysymystä.
1. Kannattaako ottaa naaras ja koiras, vai naaras ja naaras?
2. Jos naarasundu munii, koska munat kannattaa ottaa pois pesästä, jos ei halua poikasia?

-

Lisäksi kaipailisin muita vinkkejä undulaateille turvalliseen ja hyvään elämään. :)

6

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nniiiiiina

      EI VITTUILIJOILLE.

    • unduista.

      Undulaatti on siitä hyvä laji, että kun jätät pesämökin ostamatta, niin undut harvoin löytävät muuta paikkaa sen tilalle ja munia/poikasia ei tule.

      Undulaatit tarvitsevat paljon liikuntaa, joten joko oikein iso aviaario (lentohäkki) tai paljon vapaana oloa turvallisessa huoneessa (keittiö esim. vaarallinen kuumine levyineen ja kiehuvine vesineen).

      Paljon undutietoa löydät www.papukaijat.net -osoitteesta tai www.papukaijayhdistys.fi -sivustolta.

    • vastata:

      Kannattaa ottaa naaras ja koiras, mutta ei siis pesämökkiä.

      • töyhtö*

        Ennen kuin nyt ostat undulaatit tutustu tarkoin niitten elämään ja tarpeisiin.
        Netistä löydät googlettamalla /linnut forum osaston jossa kerrotaan,kysellään ja vastataan undulaattien elämänmenosta.
        On myös kirjoja joihin kannattaa tutustua perusjuttuja ajatellen,esim Yvonne Lantermann:Undulaatti.H.14 ekua,muistaakseni.Voi myös lainata,on muitakin.
        Jos et halua poikasia voi ihan hyvin ottaa samaa sukupuolta olevat,tai pariskunnan,mutta ei pönttöä.
        Muista:häkki mahdollisimman iso ja myös vapaana oloa huoneessa.
        Ovat suloisia ystäviä.Tutustu,ennenkuin ostat;D
        Lennokasta kesää.


      • nniiiina
        töyhtö* kirjoitti:

        Ennen kuin nyt ostat undulaatit tutustu tarkoin niitten elämään ja tarpeisiin.
        Netistä löydät googlettamalla /linnut forum osaston jossa kerrotaan,kysellään ja vastataan undulaattien elämänmenosta.
        On myös kirjoja joihin kannattaa tutustua perusjuttuja ajatellen,esim Yvonne Lantermann:Undulaatti.H.14 ekua,muistaakseni.Voi myös lainata,on muitakin.
        Jos et halua poikasia voi ihan hyvin ottaa samaa sukupuolta olevat,tai pariskunnan,mutta ei pönttöä.
        Muista:häkki mahdollisimman iso ja myös vapaana oloa huoneessa.
        Ovat suloisia ystäviä.Tutustu,ennenkuin ostat;D
        Lennokasta kesää.

        Aamulla, ennenkuin lähden kouluun päästän undut vapaaksi huoneeseeni n. tunniksi.

        Sitten, undut laitan häkkiin, ja ne ovat siellä n. 4 - 8 h. päivästä riippuen.

        Kun tulen kotiin, undulaatit saavat lentää n. 5 - 6 h. ennen nukkumaanmenoa.

        Riittääkö tämä, ja sitten normikokoinen häkki..? :)


    • jminttum

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe