Moi. :)
Olen ajatellut hankkia kaksi undulaattia.
Nämä ovat ensimmäisiä lintuja minulle.
Joten, pari kysymystä.
1. Kannattaako ottaa naaras ja koiras, vai naaras ja naaras?
2. Jos naarasundu munii, koska munat kannattaa ottaa pois pesästä, jos ei halua poikasia?
-
Lisäksi kaipailisin muita vinkkejä undulaateille turvalliseen ja hyvään elämään. :)
Hei! :) / APUA!
6
578
Vastaukset
- nniiiiiina
EI VITTUILIJOILLE.
- unduista.
Undulaatti on siitä hyvä laji, että kun jätät pesämökin ostamatta, niin undut harvoin löytävät muuta paikkaa sen tilalle ja munia/poikasia ei tule.
Undulaatit tarvitsevat paljon liikuntaa, joten joko oikein iso aviaario (lentohäkki) tai paljon vapaana oloa turvallisessa huoneessa (keittiö esim. vaarallinen kuumine levyineen ja kiehuvine vesineen).
Paljon undutietoa löydät www.papukaijat.net -osoitteesta tai www.papukaijayhdistys.fi -sivustolta. - vastata:
Kannattaa ottaa naaras ja koiras, mutta ei siis pesämökkiä.
- töyhtö*
Ennen kuin nyt ostat undulaatit tutustu tarkoin niitten elämään ja tarpeisiin.
Netistä löydät googlettamalla /linnut forum osaston jossa kerrotaan,kysellään ja vastataan undulaattien elämänmenosta.
On myös kirjoja joihin kannattaa tutustua perusjuttuja ajatellen,esim Yvonne Lantermann:Undulaatti.H.14 ekua,muistaakseni.Voi myös lainata,on muitakin.
Jos et halua poikasia voi ihan hyvin ottaa samaa sukupuolta olevat,tai pariskunnan,mutta ei pönttöä.
Muista:häkki mahdollisimman iso ja myös vapaana oloa huoneessa.
Ovat suloisia ystäviä.Tutustu,ennenkuin ostat;D
Lennokasta kesää. - nniiiina
töyhtö* kirjoitti:
Ennen kuin nyt ostat undulaatit tutustu tarkoin niitten elämään ja tarpeisiin.
Netistä löydät googlettamalla /linnut forum osaston jossa kerrotaan,kysellään ja vastataan undulaattien elämänmenosta.
On myös kirjoja joihin kannattaa tutustua perusjuttuja ajatellen,esim Yvonne Lantermann:Undulaatti.H.14 ekua,muistaakseni.Voi myös lainata,on muitakin.
Jos et halua poikasia voi ihan hyvin ottaa samaa sukupuolta olevat,tai pariskunnan,mutta ei pönttöä.
Muista:häkki mahdollisimman iso ja myös vapaana oloa huoneessa.
Ovat suloisia ystäviä.Tutustu,ennenkuin ostat;D
Lennokasta kesää.Aamulla, ennenkuin lähden kouluun päästän undut vapaaksi huoneeseeni n. tunniksi.
Sitten, undut laitan häkkiin, ja ne ovat siellä n. 4 - 8 h. päivästä riippuen.
Kun tulen kotiin, undulaatit saavat lentää n. 5 - 6 h. ennen nukkumaanmenoa.
Riittääkö tämä, ja sitten normikokoinen häkki..? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483