Mitkä kaikki asiat liittyvät myyjän vastuusen asuntokaupassa? Olemme hetki sitten ostaneet asunnon ja sen yhteydessä on ilmennyt yhtä sun toista. Esim. hissi pitää niin kovaa meteliä, että heräämme siihen öisin ja tästä myyjä ei maininnut mitään. Emmekä mekään tajunneet asiaa kyseenalaistaa, kun kävimme katsomassa asunto. Tämän lisäksi jääkaappi/pakastin falskaa eli tiivisteet ovat rikki. Vaatekaapin ovia on rikki... saranat irti yms. Asunto on valmistunut vuonna 2004.
Voi olla, että urputan turhista asioista, mutta kunhan haluaisin tietää, etten itse joudu tulevaisuudessa vastuusen samaisista asioista, joihin en itse tajunnut puuttua asuntoa ostaessani.
Myyjän vastuu asuntokaupassa
4
1818
Vastaukset
- Noin.
Hissin meteli ei oikein ole myyjän vika. Rikkinäiset kalusteet ja jääkaapin kunto ovat asioita, jotka teidän olisi pitänyt huomata. Joten et noista saa kyllä myyjää mitenkään vastuuseen.
- et ostanut
Kyllä käytetyn tavaran kaupassa pitää itse olla tarkkana. Paljonkohan olisitte saaneet alennusta, jos olisitte huomanneet jääkaapin tiivisteet tai saranat. Yleensä asunto myydään siinä kunnossa kuin se on, piiloviat kuten kosteusvauriot jäävät sitten yhtiön ja entisen omistajan tapeltaviksi,
Hissi ei ilmeisesti ole aiheuttanut mitään häiriötä edellisille omistajille, eivätkä he ole ymmärtäneet siitä mainita. Minä ainakin nukun yöni erittäin sikeästi hissistä tai melusta rappukäytävästä huolimatta (no kokemusta Manhattanilta, jossa melutaso oli melkoinen). - kuultu välittäjältä
Myyjän olisi mielestäni pitänyt kertoa asunnon esitteessä, jos jokin kodinkone ei ole kunnossa. Neuvoa voi tietysti kysyä asunnonvälittäjältä tai kuluttajaneuvonnasta.
Asian voi joissakin tapauksissa hoitaa niin, että kerrot myyjälle, että on rikki ja annat hänelle mahdollisuuden korjauttaa kodinkoneen (mielellään pian). Tai hän antaa sinun korjata/korjauttaa sen itse ja lähetät sitten vain laskun myyjälle.- -ensiasunnonostaja-
Kiitti vaan kaikille vastauksista. Kyselen asiaa kuluttajaneuvonnasta ja ilmoittelen sitten miten kävi. Tuo jääkaappi ja hissi nyt eniten huolettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793