9mm harrastamiseen

mika,

saako 9milliseen pistooliin helposti luvat perusteena ammuntaharrastus? ettei sitä pidetä liian tulivoimaisena tai mitään? glock on varmaan aika yleinen ase, mutta itse haluisin jotain vähän erilaista. mitä mieltä olette "Baby" desert eaglesta tai Walther p99:stä? ja miksi 9 millisten pitää kaikkien olla tylsiä mustia. miksei niissä voi olla yhtään säihkettä ja kiiltoa niinkuin isommissa?

13

3981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harakka.

      Älä osta muovipyssyä, jos musta väri ei kiinnosta. Lähes kaikilta valmistajilta löytyy kokometallisia kiilteleviä stailes malleja.

    • pelkästään tuolla

      Pelkästään sillä, että ilmoittaa harrastavansa ampumista ei ysimilliseen lupaa heru. Ei edes kakskakkoseen. Täytyy harrastaa jotain ampumalajia, todistettavasti.

      Käytännössä ysimilliseen saat luvan vasta kun pystyt todistamaan practical-harrastuksen ja olet käynyt kurssin.

      • johonkin

        seuraan "ampumaseura" se auttaa jonkin verran luvan saannissa perustelet esim vaikka näin haluan 9mm käsiaseen koska se on 50m matkalle parempi kuin 22. onko sulla aikaisempaa asetta? haulikkoa tai muuta vastaavaa en tiedä sitten jos ekaksi aseeksi haet 9mm kaikki riippuu mitä sä sanot ja onko mukava poliisi. tottahan toki se rikos rekisteri löytyy niin voi olla vaikeata saada 22 lupa.


      • Puhetta ...

        Laittaa hakemukseen tarkkuusammunta, se riittää. Practiaalia kun ei harrasteta joka paikassa, niin miten käyt kurssin?


    • asia

      on yleensä näin esimmäiseksi aseeksi hankit 22 pistoolin tai kiväärin.. ammut niillä vuoden radalla pidät päivä kirjaa montako kertaa käyt ampumassa kuinka paljon luoteja menee kerralla oletko edistynyt.. radalta on aina hyvä pyyttää jonkun nimmari että on käynyt uskottavampi. niin kuitenkin 1v niin voit hakea 9mm luvan.. jotkut saa ekaksi aseeksi 9mm jotkut eivät. kokeile onnea ja tule kertomaan miten kävi jos yrität 9mm.

      • millään tolla systeemillä

        Ysimilliseen ei saa lupaa jos ei harrasta practicalia ja ole käynyt kursseja. Piste.

        Jos menee lupaa hakemaan ja perustelee ysimillisen tarvetta "50 metrin tarkkuusammunta" niin pihallehan sellainen hakija nauretaan.


      • Päiväkirjanhan

        Voi tehdä milloin vaan, sillä ei todisteta mitään, eikä Matti ja Maija Meikäläisen allekirjoitus paljoa paina. En tiedä missäpäin Suomea asut kun on noin kummallinen aselupa prosessi.


      • Väärässä ...
        millään tolla systeemillä kirjoitti:

        Ysimilliseen ei saa lupaa jos ei harrasta practicalia ja ole käynyt kursseja. Piste.

        Jos menee lupaa hakemaan ja perustelee ysimillisen tarvetta "50 metrin tarkkuusammunta" niin pihallehan sellainen hakija nauretaan.

        9mm:seen saa luvat jos harrastaa tarkkuusammuntaa. practicaalia ei harrasteta meilläpäin, mutta kuitenkin saa luvan.


      • todellakin
        Päiväkirjanhan kirjoitti:

        Voi tehdä milloin vaan, sillä ei todisteta mitään, eikä Matti ja Maija Meikäläisen allekirjoitus paljoa paina. En tiedä missäpäin Suomea asut kun on noin kummallinen aselupa prosessi.

        voi tehdä ihan tosta vaan mut se on eri asia miten sen todistaa poliisille.kaverini sai luvan 9mm ekaksi aseeksi ilman mitää selittelyjä kertoi vaan halunneensa isompaa kaliperia. kaikki on siitä poliisista kiinni joku saa suoraan luvan 44 magnumii jotkut ei edes saa ekalla kerralla lupaa 22. vaikka on ollut kuinka ihmisiksi. omaa hyvän puhumisen taidon se auttaa paljon.


      • keksa
        millään tolla systeemillä kirjoitti:

        Ysimilliseen ei saa lupaa jos ei harrasta practicalia ja ole käynyt kursseja. Piste.

        Jos menee lupaa hakemaan ja perustelee ysimillisen tarvetta "50 metrin tarkkuusammunta" niin pihallehan sellainen hakija nauretaan.

        ilman mitään practikaaleja.

        Vuoden harrastin tarkkuusammuntaa .22 pistoolilla ja sitten hain 9mm.

        Tällaset "et saa sitä etkä tätä" lausunnot on siitä aina huonoja, kun poliisi päättää luvista.

        Se on ikävää että eri paikkakunnilla on eri käytännöt.


      • EAIS
        todellakin kirjoitti:

        voi tehdä ihan tosta vaan mut se on eri asia miten sen todistaa poliisille.kaverini sai luvan 9mm ekaksi aseeksi ilman mitää selittelyjä kertoi vaan halunneensa isompaa kaliperia. kaikki on siitä poliisista kiinni joku saa suoraan luvan 44 magnumii jotkut ei edes saa ekalla kerralla lupaa 22. vaikka on ollut kuinka ihmisiksi. omaa hyvän puhumisen taidon se auttaa paljon.

        Ei tarvitse harrastaa practicalia tai muita. Itse sain puolen vuoden 22cal ampumisen jälkeen ysimilliselle luvat ja molemmille ne tuli suoraan toistaiseksi voimassa. Ja ihan tarkkuusammuntaa sanoin molemmilla harrastavani. Ampumapäiväkirjaa pidän, jossa kerron missä, millä, kuinka paljon ja millä tuloksella ja vapaamuotoinen selitys ratakerrasta. Mitään allekirjoituksia ole koskaan tarvinnut.

        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom


      • Jibbooooooom
        EAIS kirjoitti:

        Ei tarvitse harrastaa practicalia tai muita. Itse sain puolen vuoden 22cal ampumisen jälkeen ysimilliselle luvat ja molemmille ne tuli suoraan toistaiseksi voimassa. Ja ihan tarkkuusammuntaa sanoin molemmilla harrastavani. Ampumapäiväkirjaa pidän, jossa kerron missä, millä, kuinka paljon ja millä tuloksella ja vapaamuotoinen selitys ratakerrasta. Mitään allekirjoituksia ole koskaan tarvinnut.

        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom

        Sain luvat kellopeliin, 45acp ja dessuun pikkusiskon päiväkirjalla. Tosin nyt on paha ongelma kun sisko kyselee missä hänen päiväkirjansa on.


      • aikoinaan
        Jibbooooooom kirjoitti:

        Sain luvat kellopeliin, 45acp ja dessuun pikkusiskon päiväkirjalla. Tosin nyt on paha ongelma kun sisko kyselee missä hänen päiväkirjansa on.

        Ensin vuodeksi 22 ns. koelupa. Määräaikainen vuodeksi, jonka jälkeen uudestaan nimismiehelle näyttämään todistus käytöstä (sain ampumaseuralta). Silloin irtosi lupa "toistaiseksi".

        9 mm hain sitten muutaman vuoden kuluttua. Silloin hain puollon parilta kaverilta seurasta, joilla jo useampia lupia ja vuosien kokemus harrastuksesta. Samoin seuran todistus harrastuksesta.
        Myös suunnitelma siitä missä ja mitä ammuntaa tulen harrastamaan 9 millisellä. EI ongelmia.

        Vaati vähän vaivan näköä, mutta lupa heltisi saman tien "toistaiseksi"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe