Hei onko kellään käyttökokemuksia Uuniseppien tulisijoista? Tai hankintakokemuksia Itä-Suomen alueella? Talon rakennus käynnissä ja pitäisi saada takka hankittua lähiaikoina. Kauniita takkoja löytyy mutta voiko niillä lämmittääkin? Aiemmassa talossa oli arkkitehdin piirtämä paikalla rakennettu ja pinnoitettu tiilitakka, mutta se oli huono lämmityslaite.
UUNISEPÄT KERMAN SAVI
5
3411
Vastaukset
- Vieno2006
Pari talvela on Uuniseppien Erkkeri-klassikolla taloa lämmitelty. Ihan hyvin lämmittää ja muutenkin toimii moitteettomasti. Ongelmana on tulipesän sisäpinnan rapautuminen, jolle on onneksi 10 vuoden takuu. Ihmettelen miksi eivät ole keksineet jotakin 'lämpökilpeä' esim. tulipesän muotoista metallilevyä tulipesän suojaksi, ettei koko sisäosaa tarvitsisi vaihtaa.
Tällaisen värkkään itse kunhan sisäosa on ensin vaihdettu takuutyönä.
Toinen ongelma takuukorjausten hoitaminen. Itse olen odotellut 2 vuotta parin haljenneen kaakelin vaihtoa (Itä-Suomen alueella).
Kerran oli jo tosi lähellä että korjaus olisi totettunut. Muurari ei vain ilmoittanut tulostaan ja uuni sattui olemaan sen verran kuuma, ettei työtä voinut suorittaa. Tämän jälkeen ei ole miestä näkynyt, perään soitteluista huolimatta... - ammatiltani
nuohooja ja olen nähnyt yhden jos toisenkin uunin. Uuniseppien ja kermansaven lämpeävyys- tei käyttöeroista en tiedä, mutta kestävyydeltään on kermansavi jotain ihan muuta kuin uuniseppien uunit. uunisepillä ei oiken tahdo tulipesä kestää polttamista. Todella usein löytyy uuni jossa tulipesä tosi pahoin rapautunut. Kermansaven valmistamissa uuneissa ei ole tullut kertaakaan vastaa vastaavaa vikaa.
Ilmeisesta käytettävät valumassat ovat eri valmistajilla niin erilaiset.- palopesä
Itselläni sama ongelma eli palopesä rapautuu pikkuhiljaa, ja olen kuullut muiltakin. materiaali on kuulemma jotain kierrätysmateriaalia joka ei tahdo kestää.
Heti alkuun murtui kaksi hylly laattaa, jotka kyllä vaihdettiin viivytystaistelun jälkeen.
Käytössä kyllä toiminut oikein hyvin. - Johnnyantero
palopesä kirjoitti:
Itselläni sama ongelma eli palopesä rapautuu pikkuhiljaa, ja olen kuullut muiltakin. materiaali on kuulemma jotain kierrätysmateriaalia joka ei tahdo kestää.
Heti alkuun murtui kaksi hylly laattaa, jotka kyllä vaihdettiin viivytystaistelun jälkeen.
Käytössä kyllä toiminut oikein hyvin.asiallisista vastauksista, Erkkeri Klassikko on hankinnassa ykkössijalla ja Kerman Laine on toinen vaihtoehto. Kerman takka on tonnin kalliimpi, onko se sitten myös sen arvosta parempi? Aiempi takka oli 17 vuotta ollut käytössä talvet läpi lähes joka päivä ennen kuin tulipesä alkoi rapautua. Oliskohan se tiiliuuni sitten kuitenkin...
- jj
Johnnyantero kirjoitti:
asiallisista vastauksista, Erkkeri Klassikko on hankinnassa ykkössijalla ja Kerman Laine on toinen vaihtoehto. Kerman takka on tonnin kalliimpi, onko se sitten myös sen arvosta parempi? Aiempi takka oli 17 vuotta ollut käytössä talvet läpi lähes joka päivä ennen kuin tulipesä alkoi rapautua. Oliskohan se tiiliuuni sitten kuitenkin...
Nimellä Uunisepät.
Itse olen muurari ja voin kaikkia kaupallisia tekeleitä pykänneenä sanoa, ettei Uuniseppien materiaaleille voin antaa kuin perävalotakuun.
Suurin osa "elementeistä" täynnä hiushalkeamia, takuuvaihdot tuskallisen hitaita, jos ollenkaan onnistuu.
Keskentekoisuus leimaavana piirteenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933534Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562498Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142414Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632274Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162158Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1011214Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671097Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611006Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142969