Ruuan arvonlisävero

Jopel

Ruuan arvonlisävero on nyt 17% ja hallitus aikoo pudottaa sitä. Olikohan se 12%:iin???
Sen vaikutus olisi kympin ruokaostoksessa suunnilleen 40 centtiä.
Hyvä niin, mutta tuleeko se alennus ruoan hintaan?
Kauanko se säilyy?
Käykö niin kuin parturimaksuissa?
Kuluttajalle ei jäänyt mitään.
Onko se niin kuin laskis housuun pakkasella, vähän aikaa lämmittää ja siinä kaikki?

5

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Kun maatilat ajettiin alas ts. niiden saama tuki jaettiin Brysselin kautta ympäri Eurooppaa, meille vakuutettiin asioiden olevan hoidossa. Nyt suurnavetat ovat konkurssin partaalla eikä ruuan saannista EU:n maista ole mitään takeita poikkeustilanteissa. Nyt on sellainen poikkeustilanne, että hinnat karkaavat ostajan käsistä.

      Koko nuo arvonlisäverot ovat käsittämätöntä hömpätystä varsinkin kun elintarvikkeista on kysymys. Parannukset ovat kosmetiikkaa.

      • Noita kulutuksesta aiheutuvia veroja luotaessa ajateltiin, että se joka kuluttaa, myös maksaa.

        Ihan hyvähän se on, mutta tuossa ruuassa se todella tuntuu hassulta.
        Joutaisi pois, jos joku takaisi, että ruuan hinnat todella pysyvästi jäisivät alemmalle tasolle, mutta miten se valvotaan. Ja mikä on liikkemaailmalle sanktio, jos lupauksissa ei pysytä.
        Sanoit aikaisemmin, että maksat vanhasta autosta käyttömaksua, vaikka et aja paljonkaan.
        Minulla on sama tilanne. Reilusti alle kymppitonnin vuodessa, mutta sama maksu kuin 35 tonnia ajavalta.
        Mitenkähän nuo meidän autot yhteiskuntaa rasittaa, että siitä maksaa pitää?


      • Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

        Noita kulutuksesta aiheutuvia veroja luotaessa ajateltiin, että se joka kuluttaa, myös maksaa.

        Ihan hyvähän se on, mutta tuossa ruuassa se todella tuntuu hassulta.
        Joutaisi pois, jos joku takaisi, että ruuan hinnat todella pysyvästi jäisivät alemmalle tasolle, mutta miten se valvotaan. Ja mikä on liikkemaailmalle sanktio, jos lupauksissa ei pysytä.
        Sanoit aikaisemmin, että maksat vanhasta autosta käyttömaksua, vaikka et aja paljonkaan.
        Minulla on sama tilanne. Reilusti alle kymppitonnin vuodessa, mutta sama maksu kuin 35 tonnia ajavalta.
        Mitenkähän nuo meidän autot yhteiskuntaa rasittaa, että siitä maksaa pitää?

        Luomun kysyntä kasvaa, mutta sen tuottaminen ei kannata. Luomurehun hinta on noussut niin mahdottomasti, että erään suurkanalan omistajan mukaan hintoja pitäisi nostaa 30% ennenkuin homma kannattaisi. Prosenttien liikuttelu arvonlisäveron suhteen ei ratkaise mitään. Kun ei ole takeita siirtyisivätkö alennukset edes kuluttajan eduksi.


    • sitä se on..,

      Jospa venäläisen naisen saa 99,9 eurolla

      • kun ei tiedä

        mitä KAIKKEA voi saada.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe