Jäähyväiset

papan tyttö

Tämä tapahtui yli kymmenen vuotta sitten, mutta muistan sen hyvin selkeästi.

Rakas pappani kuoli äkillisesti ja seuraavana päivänä kerääntyi sukulaisia mummon luo. Olin hetken yksin olohuoneessa ja katselin ulos.

Näin pilven, jossa oli papan kasvot. Ne tunnisti hyvin. Katselin niitä usean minuutin ajan, kunnes pilvi liikkui pois näkyvistä puiden taakse.

Tuntui kun hän oli hyvästellyt.

Koin samantapaisen myös kun paras ystäväni menehtyi pari vuotta sitten. Parin päivän jälkeen hän käveli suojatiellä vastaan ja katsoi suoraan silmiin ja hymyili. En älynnyt häntä ennen suojatielle astumista, vaan kohdatessamme.

Tuli jälleen sama tunne hyvästeistä.

En tiedä oliko nämä vain mielikuvituksen tuotetta, että kaipasin jotain viimeistä hetkeä heidän kanssaan, tai jotain.
En kumminkaan haluaisi laittaa kokonaan mielikuvituksen piikkiin, kokemus oli niin rauhoittava ja lämmin... =)

Olisi mielenkiintoista kuulla onko teillä muilla samankaltaisia kokemuksia.

3

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noita-Nainen.

"Koin samantapaisen myös kun paras ystäväni menehtyi pari vuotta sitten. Parin päivän jälkeen hän käveli suojatiellä vastaan ja katsoi suoraan silmiin ja hymyili. En älynnyt häntä ennen suojatielle astumista, vaan kohdatessamme."

Siis MIKA/KUKA kaveli vastaan pari pv myohemmin..? Edesmenneen ystavasi NAKOINEN ihminen vai jonkinlainen astraalihahmo..?

• vuotta sitten..

Itselleni sattui vähän samantapainen kokemus,kun olin 3 vuotias,siitä on nyt n.17 vuotta.
      Mummoni sisko,joka oli minulle erittäin tärkeä,menehtyi syöpään.Muistan hautajaisista vain sen,että kotiin palattuamme menin selälleni vanhempieni sängyn päälle ja katselin kattoon ja muistan ihan kirkkaasti vielä kuinka näin isotätini kasvot haalen harmaina hymyilemässä minulle.

Nyt vanhemmalla iällä tuli otettua asia äitini kanssa esille ja kysyin muistaako hän että olisin sanonut nähneeni mitään erikoista silloin isotätini hautajaispäivänä.

Olin kuulemma monta kuukautta hänen kuolemansa jälkeen hokenut että "sieltä Aino meitä katselee" Meillä oli siihen aikaan semmoiset puiset rottinkituolit joissa isotätini tapasi istua ja muistan kuuleeni aina niiden narinan ohi kulkiessani,ja tiesin Ainon olevan paikalla,meidän luonamme.

• sängyn vieressä

Olin suurin piirtein kahdentoista, kun yöllä heräsin siihen kun joku silitti hiuksiani. Katsoin viereeni ja ja siinä istui mummo vainaani. Muistan vain kun hän sanoi että kaikki menee hyvin, ei mitään hätää. Jäänyt kovasti vaivaamaan tämä tapahtuma, oliko se aivan totta vai olisiko voinut olla valveunta. Mielelläni toivon sen olevan totta, koska se todella lämmittää vieläkin mieltäni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe