Miten kehtaatte ?

Vihainen työläinen

Muut siivoavat äitiys- ja lastenneuvolat, synnytyssairaalat,lasten leikkikentät, peruskoulut, lukiot ja ammattikoulut sekä ne monituiset muut palvelupaikat, joita te kyllä osaatte perheinenne käyttää. Te otatte valmiit palvelut vastaan ja huudatte raivoissanne, että osanne on maailman raskain. Häpeä sinä vaativainen suurperheen äiti !

Muut valmistavat lastenne kouluruuat ja tiskaavat astiat lastenne jäljiltä ja silti te väitätte hoitavanne lapsenne itse. Opettajat opettavat lapsillenne oppivelvollisuuteen kuuluvan peruskoulun oppimäärän ja silti te väitätte kasvattavanne ja kouluttavanne lapsenne itse, vaikkette te kyllä edes maksa. Muuta ette osaa tehdä kuin huutaa ja vaatia ja mitätöidä muitten naisten lastenne eteen tekemän suuren työn.

Väitätte hoitavanne itse alta kouluikäiset lapsenne, mutta tosiasiassa teillä saattaa käydä kunnan palkkaama kodinhoitaja päivisin ja lisäksi on takuuvarmaa, että perheen pienimmäiset ovat illat ja viikonloput perheen kouluikäisten kaitsettavina. Valehtelette, että teille Jumala on tuonut ne kaikki perheenne kymmenkunta lasta ja että naapurin yksilapsinen yksinhuoltaja on tehnyt syntiä lapsensa saadessaan, mutta ihan samalla sukupuolisellä kanssakäynnillä miehen kanssa te olette ne lapsenne aikaansaaneet ja teillä sitä kanssakäymistä riittää jopa yli kahden vuosikymmenen ajaksi, jos esikoinen syntyy ollessanne 20-vuotias ja kuopus ollessanne 43-vuotias. Lisäksi olette holtittoman sukupuolielämänne takia jo 35-40-vuotiaina vaihdevuosi-ikäisen 50-55-vuotiaan naisen näköisiä ja oloisia, mikä tarkoittaa sitä, että taidatte itse miehenne sijaan olla kiinnostunut aviollisesta yhdyselämästä.

Valehtelette, että miehenne elättää perheenne, mutta tosiasiassa sen tekee Kansaneläkelaitos.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/110701111752EH?OpenDocument

20

3695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inkeri70

      Minulla on neljä itse synnyttämääni lasta, kaksi adoptoitua ja kaksi lasta muuten hoidossani. Eli kahdeksan lasta ja pari lasten kaveria kaupan päälle. Minun mieheni ei elätä minua vaan elän ja elätän perheeni itse tienaamillani rahoilla, joista maksan ja olen maksanut veroja aivan varmasti enemmän kuin sinä arvoisa turhia raivoileva työläinen.

      Minä en häpeä suurta perhettäni tippaakaan, päinvastoin, olen siitä äärimmäisen ylpeä. Jos käytän tämän yhteiskunnan palveluja, käytän siinä samassa ominaisuudessa kuin sinäkin, eli osana yhteiskuntaa ja minulla on siihen samanlainen ja tasoinen oikeus kuin sinullakin, kuinkas muuten? Kuinka moni täällä kirjoittanut on erityisesti valittanut osaansa suurperheen äitinä? Väsynyt voi olla moni muukin ja muilla palstoilla voit lukea muidenlaisten ihmisten elämän raskaudesta.

      Ja ystävä hyvä, seksin suhteen sulla vaikuttaa olevan tosi paha ongelma kuin noin tarkkaat jaksat asioita pohtia ja laskeskella! ;-)

      Ennen kuin alkaa paasata kannattaa tarkistaa faktoja. Esimerkiksi täältä:
      http://www.fpa.fi/it/kelasto/kelasto.nsf/ABID/311201134032AS/$File/Lapsi.pdf?OpenElement

      Ihan mielenkiintoisia tietoja: 1-lapsiset perheet saavat 44,2 % lapsilisistä ja perheet joissa on 5 lasta tai enemmän (kuten minun perheeni) saavat 1,6 % lapsilisistä. Lapsilisää saavia perheitä oli 565 212 ja lapsia 1 024 506 joulukuussa 2007. Jos Kela minulle jotain maksaakin, niin eiköhän nuo rahat ole meidän kaikkien verovaroilla sitä tarkoitusta varten hankittuja. Laitapas tietoja siitä, miten olet itse koulunpenkkiä kuluttanut, käyttänyt julkisia teitä, käynyt terveyskeskuksessa ynnä muilla tavoilla törkeästi julkisia verovaroja tuhlannut...

      Ja lopullisena vastauksena otsikkoosi. Kehtaan oikein hyvillä mielin. Ehkä tuo tirpakka tyttäreni, joka aikoo isona "sairaidenhoitajaksi" sitten hoitaa sinua kiukkuista akkaa (ukkoa?) sitten vanhainkodissasi, poikani korjaa autosi jne.

      (Mutta tekstisi on niin hyvin kirjoitettu, että käväisipä mielessäni, että hyvän trollin olet heittänyt.)

    • tee edes

      tiukkaakaan kehdata :o)

    • ei juma...

      Et voinut naurettavampaa tekstiä enää tänne laittaa. Kuule lopeta työläinen hommasi, jos kerran noin kateellinen olet. Minä suurperheen äitinä valitan väsymystä jos haluan, eikä muutoin muuta valittamista olekaan. Ja meillähän on oikeus käyttää palveluja jne, minä lapseni kasvatan, ei tarhat ja koulut niin paljoa. Vanhemmat ovat se normi esikuva lapsilleen ja kyllä se suurin osa kotoa lähtee. Koulut tosiaan opettavat, oppivelvollisuus suoritetaan, kaikki, koko yhteiskunta tietysti myös kasvattaa. Ihan niinkuin myös sinä! Sinä olet ollut leikkikentillä, tarhoissa ja kouluissa leikkimässä ja ketkäs ne ovatkaan sinun ja ehkä sisarustesi jälkiä siivoillut. Eivät vanhempasi ainakaan. Vanhemmat käyvät töissä elättääkseen perheensä, moni jäisi työttömäksi ilman näiden palveluiden siistijöitä. Häpeä sinä kirjoittaja kun et edes tiedä mistä puhut!
      Me suurperheen äidit : Voimme olla ylpeitä hedelmällisyydestämme ja ihanista lapsistamme :)
      Ps. Äitini on myös suurperheen äiti ja niin nuorekkaan näköinen että mies saa olla mustasukkainen vaimostaan ;)

      • kateellinen!

        Minä olen kateellinen noista suurista lapsilaumoista joita niin mollaat!
        Olisin halunnut enemmän lapsia kuin vain yhden, mutta kun ei niin ei!
        Olisin halunnut pyörittää montaa lasta, kasvattaa lapsilaumaani ja olla hääräävä emo.
        Mistäs sinä olet heille kateellinen? Niistä lapsilisistäkö, vai niistä lapsista, vai heidän jumalastaan, vai mistä!
        Kaikki me tullaan tähän maailmaan napasilteen ja kaikilla on samat mahdollisuudet, osa riippuu toki itsestä.
        Mutta piehtaroi sinä ja kärvistele sinä siellä kateudwessa, mie nostan hattua näille suurperheille!


      • paljon, paljon, paljon
        kateellinen! kirjoitti:

        Minä olen kateellinen noista suurista lapsilaumoista joita niin mollaat!
        Olisin halunnut enemmän lapsia kuin vain yhden, mutta kun ei niin ei!
        Olisin halunnut pyörittää montaa lasta, kasvattaa lapsilaumaani ja olla hääräävä emo.
        Mistäs sinä olet heille kateellinen? Niistä lapsilisistäkö, vai niistä lapsista, vai heidän jumalastaan, vai mistä!
        Kaikki me tullaan tähän maailmaan napasilteen ja kaikilla on samat mahdollisuudet, osa riippuu toki itsestä.
        Mutta piehtaroi sinä ja kärvistele sinä siellä kateudwessa, mie nostan hattua näille suurperheille!

        Pakolaisleireiltä saataisiin milloin tahansa Suomeen suurperheitä kulttuuria rikastuttamaan.


      • uusien liittojen seurauksena -
        paljon, paljon, paljon kirjoitti:

        Pakolaisleireiltä saataisiin milloin tahansa Suomeen suurperheitä kulttuuria rikastuttamaan.

        kuten meillä 3 2 lasta; hups, niitä onkin viisi ja meitä yhteensä seitsemän;-D!Ties vaikka kehdattaisiin vielä yhteinenkin hommata. Mies kyllä tienaa tarpeeksi että hoitelee veronmaksut muidenkin puolesta, minäkin kunhan koulutusta vastaavaa työtä saan.


      • näin meilläkin
        uusien liittojen seurauksena - kirjoitti:

        kuten meillä 3 2 lasta; hups, niitä onkin viisi ja meitä yhteensä seitsemän;-D!Ties vaikka kehdattaisiin vielä yhteinenkin hommata. Mies kyllä tienaa tarpeeksi että hoitelee veronmaksut muidenkin puolesta, minäkin kunhan koulutusta vastaavaa työtä saan.

        itsellä viisi ja kun tapasin nyk.avomiehen,selvisi,että hänelläkin on viisi.Ei se paljon arjessa tunnu kuitenkaan,kun ovat jo meilkein kaikki maailmalla.


    • mie.mie

      Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että äidit ottavat lapsistaan suurimman ja koskettavimman vastuun, toisin kuin mm. opettajat vain virkansa puolesta sen tekevät? siivoojat siivoavat, jotta elättävät itsensä ja lapsensa! Herranen aika sentään. Ja kuinka monessa suurperheessä tosiaan käy kodinhoitaja?! jotain faktaa tästä, kiitos!

    • taas tätä

      Myös vähälapsisten lapsiperheiden lapset käyttävät päivähoito-, koulutus- ja terveyspalveluja aivan samassa määrin kuin monilapsisten perheidenkin lapset tai jopa enemmänkin/nuppi. Olet ihme paasaaja.

      Minun tietääkseni suureten perheiden äidit eivät valita osaansa sen enemmän kuin pienempienkään, sillä suuren perheen hankkimien on vapaaehtoista, lukuun ottamatta vanhoillislestadiolaisia, joilla uskon lahko pakottaa lisääntymään holtittomasti.

      Olen itse 58vuotias, mutta näytän nelikymppiseltä, vaikka olen suurperheen äiti.

      • &=ö

        Olen itse monesti ihastellut monia suurperheiden äitejä kun ovat niin nuorena säilyneen näköisiä.On tutkittu että raskaus,synnytys ja imetys ovat myös hyväksi naisen terveydelle.Esim. rintasyöpää ennaltaehkäisevässä määrin.
        Suurten perheiden äidit varmaan harvemmin kulkevat baareissa ja tupakoivat (siis tavalliset vastuunsa tuntevat).Alkoholin käyttö kotonakin näyttäisi olevan vähäistä jos ei lainkaan,joten nämä tekijät huomioonottaen suurperheen äitinä voi säilyä huomattavasti nuoremman näköisenä kuin vastaavat ikätoverit,jotka paahtavat uraputkessa,ehtivät hädin tuskin syödä kunnollista kotiruokaa,huvittelevat vapaa-aikoinaan kuka mitenkin,monet nykyään tupakoiden ja alkoholia käyttäen.
        Enkä nyt tässä moralisoi yhtään.Käytän itsekin alkoholia silloin tällöin,tupakoitua tulee miten milloinkin ja minulla on vain 3 lasta.Eli en ole suurperheen äiti (ainakaan vielä..).Haaveissa olisi isompikin perhe.Toivottavasti pääsen sairaudestani,jotta voisin vielä saada pienen tuhisevan käärön isompien rakkaitteni rinnalle.


      • kova osa
        &=ö kirjoitti:

        Olen itse monesti ihastellut monia suurperheiden äitejä kun ovat niin nuorena säilyneen näköisiä.On tutkittu että raskaus,synnytys ja imetys ovat myös hyväksi naisen terveydelle.Esim. rintasyöpää ennaltaehkäisevässä määrin.
        Suurten perheiden äidit varmaan harvemmin kulkevat baareissa ja tupakoivat (siis tavalliset vastuunsa tuntevat).Alkoholin käyttö kotonakin näyttäisi olevan vähäistä jos ei lainkaan,joten nämä tekijät huomioonottaen suurperheen äitinä voi säilyä huomattavasti nuoremman näköisenä kuin vastaavat ikätoverit,jotka paahtavat uraputkessa,ehtivät hädin tuskin syödä kunnollista kotiruokaa,huvittelevat vapaa-aikoinaan kuka mitenkin,monet nykyään tupakoiden ja alkoholia käyttäen.
        Enkä nyt tässä moralisoi yhtään.Käytän itsekin alkoholia silloin tällöin,tupakoitua tulee miten milloinkin ja minulla on vain 3 lasta.Eli en ole suurperheen äiti (ainakaan vielä..).Haaveissa olisi isompikin perhe.Toivottavasti pääsen sairaudestani,jotta voisin vielä saada pienen tuhisevan käärön isompien rakkaitteni rinnalle.

        Jonkun pitää siivota suurperheitten äitien lapsilaumojen jättämät kakkarannut koulun wc-pytyn seinämistä ja tiskata astiat suurperhetenavien jäljiltä kouluruokalassa. Joku nainen se siivoaa synnyssairaalan verisen synnytyssalin suurperheen äidin jäljiltä. Siinä sitä on uraputkea kerrakseen.


      • vieras täällä
        kova osa kirjoitti:

        Jonkun pitää siivota suurperheitten äitien lapsilaumojen jättämät kakkarannut koulun wc-pytyn seinämistä ja tiskata astiat suurperhetenavien jäljiltä kouluruokalassa. Joku nainen se siivoaa synnyssairaalan verisen synnytyssalin suurperheen äidin jäljiltä. Siinä sitä on uraputkea kerrakseen.

        ei jätä kakkarantuja pyttyihin,eikä sotke koulun astioita. Saattaa sen mieskin siivota siis, sen synnytyssalin.Ensimmäistä ja toista lasta synnyttäessähän ei mitään sotkua tulekkaan.
        Jokainen valitsee aivan itse sen alan jossa uraputken sitten suorittaakin.


      • se olisi,
        kova osa kirjoitti:

        Jonkun pitää siivota suurperheitten äitien lapsilaumojen jättämät kakkarannut koulun wc-pytyn seinämistä ja tiskata astiat suurperhetenavien jäljiltä kouluruokalassa. Joku nainen se siivoaa synnyssairaalan verisen synnytyssalin suurperheen äidin jäljiltä. Siinä sitä on uraputkea kerrakseen.

        jos nuokin ihmiset vain makaisivat kotona työttöminä ja passivoituneina.


      • pienen suurperheen äiti
        kova osa kirjoitti:

        Jonkun pitää siivota suurperheitten äitien lapsilaumojen jättämät kakkarannut koulun wc-pytyn seinämistä ja tiskata astiat suurperhetenavien jäljiltä kouluruokalassa. Joku nainen se siivoaa synnyssairaalan verisen synnytyssalin suurperheen äidin jäljiltä. Siinä sitä on uraputkea kerrakseen.

        Oikein ilahduin "kova osa" -kirjoittajan tekstistä. Osa lapsistani käy koulua ja viidettä menen kohta synnyttämään. Tajusin, että tähän työttömien luvattuun maahan me suurperheet luomme työpaikkoja! Hyvä me! Tulipas oikeen ylpeä olo!


    • yksinkertainen vastaus

      Nämä palvelut ja tuki tuleat valtion taholta kasvaville ihmisille ja vanhemmille. Koulut käydään ja jossain vaiheessa nämä huollettavat ovat huoltajia ja veronmaksajia.
      -Se niistä sosiaalihuolloista, koulusta ja rahoista.

      Hienoa, että suomessa on kunnon koulu ja siellä saa myös ruokaa. Moni varmaan voisi laittaa lapselle eväätkin mukaan, mutta ymmärtänet ettei se nykyään ole järkevää; Liisa syö pizzaa ja Kallen isä on tehnyt vain juustosarvia.

      Sama opetus annetaan jokaiselle lapselle, mutta kotikasvatuksen tärkeys on silti suurempi. Meillä ainakin keskustellaan koulunkäynnistä ja opetetuista asioista ja koitetaan perustella ja kannustaa opetettuja asijoita. Voisimmehan toimia toisin sanomalla "älä sinä lapsi kulta usko mitä se opettaja siellä höpöttää", tai antaa vain läksyjen teon unohtua.

      Pitäisikö vanhempien käydä siivoamassa koulu tai käydä peräti opettamassa. Ei minusta, näillä palveluilla valtio haluaa kasvattaa työtätekeviä veronmaksajia.

    • hyvä...

      että sulla työtä riittää.

      • yhteiskuntaa

        Tekemätöntä työtä riittää, kyse on työn rahoituksesta. Suurperheet olettavat muitten maksavan. Uudet tuulet toki saattavat puhaltaa Suomessa jo lähitulevaisuudessa.

        Suomi-kiina (mandariini) –kaksikielinen opetus alkaa syksyllä 2008 Meilahden ala-asteen koulussa vuosiluokilla 1 – 6 ja Meilahden yläasteen koulussa vuosiluokilla 7 - 9. Opetukseen osallistuminen edellyttää kiinan kielen taitoa.

        Opetuksen tavoitteena on toimiva kaksikielisyys, jota tuetaan antamalla opetusta sekä kiinan että suomen kielessä. Lisäksi eri oppiaineita opetetaan sekä suomeksi että kiinaksi. Näin oppilaiden sanasto ja kielelliset valmiudet kehittyvät samanaikaisesti molemmissa kielissä.

        Kaksikielisessä suomi-kiina -opetuksessa noudatetaan suomalaisen peruskoulun opetussuunnitelmaa ja perusopetuksen päättyessä oppilaat saavat jatko-opintokelpoisuuden suomenkielisiin toisen asteen oppilaitoksiin.

        Suomi-kiina –opetuksen yhteyshenkilö opetusvirastossa on Pia Näsman-Hao, puh. 040 3345845, pia.nasman-hao(at)edu.hel.fi.

        http://www.hel.fi/wps/portal/Opetusvirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Opev/fi/Peruskoulut/Opetus/Vieraskielinen ja kaksikielinen opetus/Suomi-kiina


      • eoiuhgksjnfvgölaskjrgoirea
        yhteiskuntaa kirjoitti:

        Tekemätöntä työtä riittää, kyse on työn rahoituksesta. Suurperheet olettavat muitten maksavan. Uudet tuulet toki saattavat puhaltaa Suomessa jo lähitulevaisuudessa.

        Suomi-kiina (mandariini) –kaksikielinen opetus alkaa syksyllä 2008 Meilahden ala-asteen koulussa vuosiluokilla 1 – 6 ja Meilahden yläasteen koulussa vuosiluokilla 7 - 9. Opetukseen osallistuminen edellyttää kiinan kielen taitoa.

        Opetuksen tavoitteena on toimiva kaksikielisyys, jota tuetaan antamalla opetusta sekä kiinan että suomen kielessä. Lisäksi eri oppiaineita opetetaan sekä suomeksi että kiinaksi. Näin oppilaiden sanasto ja kielelliset valmiudet kehittyvät samanaikaisesti molemmissa kielissä.

        Kaksikielisessä suomi-kiina -opetuksessa noudatetaan suomalaisen peruskoulun opetussuunnitelmaa ja perusopetuksen päättyessä oppilaat saavat jatko-opintokelpoisuuden suomenkielisiin toisen asteen oppilaitoksiin.

        Suomi-kiina –opetuksen yhteyshenkilö opetusvirastossa on Pia Näsman-Hao, puh. 040 3345845, pia.nasman-hao(at)edu.hel.fi.

        http://www.hel.fi/wps/portal/Opetusvirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Opev/fi/Peruskoulut/Opetus/Vieraskielinen ja kaksikielinen opetus/Suomi-kiina

        Ja mitenköhän tämä asia liittyy suurperheisiin?!?


    • mamax4

      kyllä nyt on niin että mun mies kyllä maksaa meidän perheen tekemiset enkä minäkään neljän lapsen äitinä ole kokoajan kotona ollut. Emme ole esim. käyttäneet valtion tai kunnan/kaupungin päiväkoti tai koulupalveluita kun lapset ovat yksityisessä koulussa ja kaksi pienintä siihen asti kotihoidossa kunnes menevät samaan kouluun isompien perässä. Mieheni on ulkomailta tänne 10v sitten muuttanut ja kokoajan duunia paiskonut joten on vaan veroja maksellut mutta eipä ole juuri mitään takaisin tullut kun työpaikka maksaa terveyspalvelut ja muuten menee vakuutuksesta kun käydään yksityisellä..ottaahan se toki päähän että vaikka veroja maksetaan hullun lailla niin esim. mun kuukauden saamiset kelalta vanhempainrahakauden/hoitorahakauden aikana on pienemmät kuin miehen kuukausittain maksamat verot...

      • ehi

        "Jonkun pitää siivota suurperheitten äitien lapsilaumojen jättämät kakkarannut koulun wc-pytyn seinämistä."

        Älykkyytesi perusteella kuulut juuri sinne koulun vessoja siivoamaan!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe