Kuka muistaisi tarinan kuninkaasta, jolle kasvoi aasinkorvat? Kukaan ei lähipiiristä muista, tämä todella vaivaa mua. :DD
Kuninkaan aasinkorvat???
4
726
Vastaukset
- satutati
Englanniksi kun tajusin etsiä niin jo löytyi, sori vaan..
- *humanisti
löytyy myös suomeksi antologiasta Kreikkalaisia satuja.
- Parhaimmat sadut -ki
Parhaimmat sadut nimisessä kirjassa satu on nimeltään "Kuningaas joka rakasti kultaa."
Satu alkaa sanoilla: "Olipa kerran muinaisessa Kreikan valtakunnassa kuningas, jonka nimi oli Midas. Hänen valtakuntansa oli rikas ja mahtava..."
Teoksen nimi: Parhaimmat sadut
Kaikki oikeudet Suomessa
Satukustannus Ky
Tampere
ISBN 951-9243-19-2
2. painos
Copyright 1983 by Cliveden Press.
All rights reserved.
Printed in Hungary.
Sisältö:
Kuningas joka rakasti kultaa
Leijona ja hiiri
Ystävyyden loppu
Mylläri, poika ja aasi
Kilpikonna ja sen ystävät
Ruusunen
Lumikuningatar
Kolme pientä porsasta
Urhea tinasotilas
Pinokkio
Varis ja ruukku
Aurinko ja tuuli
Oikea prinsessa
Bremenin musikantit
Isäntien isäntä
Saapasjalkakissa
Satujen lisäksi kirjassa on lyhyitä runoja, esim. "Kummalliset kutsut" - runo ja Pekka ja Pirkko Peukaloinen" -runo - Saab 9-3 aero turbo
Ei tarvitse tiettää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882