Jos avioehto tehdään vaikka 2vuotta avioliiton solmimisen jälkeen, kuinka pian avioehto tulee voimaan?
Ja miten siinä tilanteessa kun asunnon laina/osake on ainoastaan toisen (siis minun) nimissä, niin jos tulee ero niin joudunko periaatteessa maksamaan toiselle että saan asunnon itselleni? Yritin selvitellä jotain lakitekstejä mutta ne menee välillä yli hilseen .. Kiitos jos joku viitsii selittää ihan "normaali kielellä" =)
Avioehto jälkikäteen
3
1202
Vastaukset
- Muista rekisteröinti
Avioehdon voi tehdä myös jälkikäteen. Se astuu voimaan heti kun se on rekisteröity maistraatissa.
Eri asia sitten on, että läheskään kaikki eivät suostu enää moista paperia allekirjoittamaan, kun jo naimisissa ovat. Avioehtohan vaatii aina molempien puolisoiden suostumuksen.
Tilanteessasi, jos oletetaan että sinulla on omaisuutena asunto-osake ja toisella ei ole yhtään mitään, niin joudut maksamaan tasinkoa toiselle osapuolelle. - avioehto
Ilman avioehtoa joudut pulittamaan toiselle osapuolelle, joten siinä mielessä avioehdon tekeminen olsi sinulle kannattava vaihtoehto.
- näin on!
Ja miten siinä tilanteessa kun asunnon laina/osake on ainoastaan toisen (siis minun) nimissä, niin jos tulee ero niin joudunko periaatteessa maksamaan toiselle että saan asunnon itselleni?
-Joudut maksamaan tasinkoa. Mutta jos teette sellaisen ehdon, että kumpikaan ei maksa tasinkoa omaisuudestaan toiselle, pääset ilman maksua eroon.
Olennaista on miettiä, millaisen ehdon sinä ja se toinen haluatte!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se olet todella sinä
En voisi onnellisempi olla ❤️ Se olet oikeasti sinä joka mulle kirjoitellut ❤️ Mulla ollut ihan kamala ikävä sinua ❤️1472423Miehelle tämä
Voi olla tosi vaikea olla normaalisti kun sinua jos joutuu katsomaan. Olet niin komea.1351372Jodel ei toimi
Aina kun avaan jodelin se vaan crashaa välittömästi? Mitä voin tehä asialle?91232- 90982
- 47964
Miten Putin pystyy elämään hirvittävien tekojensa kanssa?
Osaako joku sanoa, että miten Putin pystyy elämään kamalien, yli ymmärryksen menevien pahojen tekojensa kanssa? Vielä i294942Naisten salibandyn Veera Kauppi on lesbo .
Ja Ylen toimittajat hehkuttaa yli-sanoin ! YLE on sateenkaari yhtiö joka toimii verorahoin . ! Minkä signaalin sali140893- 41808
Olen nyt virallisesti homo
Tulin juuri firman pikkujouluista. Tämä vanhempi nainen, joka on ahdistellut minua töissä, jatkoi ahdistelemistani pikku70728Minulla on vain yksi jouluntoive
Toivoisin ihmeen, että nähtäisiin. Mutta jos ei tänä vuonna, niin tuleehan noita jouluja.30675