Tietoa vuokrapalvelimista tai palvelinhotelleista

jpppbb

Olen väläytellyt mielessäni mahdollisuutta erään Aasialaisen verkkoroolipelin lokalisoinnista ja hostaamisesta Suomeen ja Pohjoismaihin ja koitan paraikaa selvittää kustannuksia.

Olen googlettanut eri palvelinhotelli- ja vuokrapalvelintarjoajien tuotteita ja hinnastoja. Tarjontaa on ja hinnoissa tosi isoja eroja. Millaisiin asioihin minun tulisi erityisesti nyt kiinnittää huomiota? Oletan yhteysnopeuden ja -tyypin olevan kriittinen tekijä. Sen verran olen saanut selville, että osa yhteyksistä on jaettuja muiden asiakkaiden kanssa, osa taattuja. Osa on yhdistetty runkoverkkoon ja osa ilmeisesti johonkin vähän alemman tason verkkoon? Onko muita yhteyden laatuun vaikuttavia tekijöitä?

Osaisiko joku arvioida millaiseen haarukkaan kustannukset sijoittuvat kk-tasolla? Ihan ballpark figure, puhutaanko satasista vai tuhansista euroista?

Kiitti!

1

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä peli

Palvelimen valinta riippuu mitä kilkkeitä se peli vaatii palvelimelta, että se toimisi. Ja mitä nopeuksia.
      Mutta tuskin tuo palvelinkustannus on suunnitelmissasi merkittävä tekijä. Kun nyt ensin ostat ne oikeudet siltä pelin oikeuksien haltijalta. Uskoisin, että silloin puhutaan jo tuhansista, ellei kymmenistä tuhansista euroista. Sen jälkeen itse palvelimesta aiheutuva kustannus ei ole enää merkittävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      4116
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1956
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      31
      1668
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1430
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1356
    6. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      10
      1263
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      104
      1193
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1180
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1172
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1125
    Aihe