Mitä lahjaksi protuleirin käyneelle

minä vain

Mitähän 15-vuotiaalle protuleirin käyneelle serkkutytölle voisi ostaa lahjaksi? Tuntuu kovin vaikealta.

14

9479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --->

Kalevala korun.

• Hathaldir

Kalevala-koru kuulostaa minustakin oikein hyvältä idealta. Koruja ostettaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että lähes kaikki leiriläiset ostavat leiriltä Prometheus-korun, jonka saavat kaulaansa loppujuhlassa. Ihan kaikkien sukulaisten ei siis ehkä kannata ostaa koruja, ainakaan kaulassa pidettäviä sellaisia. :)

Sinänsä protulahjaksihan voi antaa ihan mitä tahansa, mikä saajalle on haluttua ja hyödyllistä ja muistuttaa lahjan antajasta. Tuskinpa kaikki rippilahjatkaan ovat uskonnollisia. Itse sain vanhemmiltani aikanaan rannekellon.

Samoin kuin rippilahjoissa, vanhemmat kai ne yleensä sen arvokkaimman lahjan antavat - elektroniset vempaimet (kännykkä, mp3-soitin jne) lienevät kovassa huudossa. Vanhemmat myös ovat keskustelleet asiasta lapsensa kanssa ja tietävät (toivottavasti ainakin) parhaiten, mitä tämä toivoo. Niinpä voi olla hyvä vaikkapa soittaa leiriläisen vanhemmille ja keskustella heidän kanssaan asiasta.

Mikäli kyseinen henkilö on lukijatyyppiä, hyvä kirja on yleensä melko varmasti onnistunut lahja. Minusta ainakin. :P

• Kilo suklaata vitutus

• selvää

setelirahaa

• HHFHOH

Seteliraha on vähän tylsää, mielummin sitten lahjakortti esim. suomalaiseen kirjakauppaan, jos tykkää lukea, tai sitten esim. HM:lle. :) Omasta mielestäni ainakin.

Itse sain viime vuonna lahjaks juuri mm. lahjakortin kirjakauppaan. :)

• Mirka ...

Jos henkilö on itse valinnut protuleirin rippileirin sijaan niin, lahja voi olla silloin mitä vaan, mopo vähintää. On hienoa että meillä on itsenäisesti ajattelevia nuoria.

• tai hopeista kaulaketjua,

jossa riippuu risti!

Mutta miten olisi kaulaketju, jossa olisi vaikka pyöreä lätkä ja sen keskellä ristin muotoinen tyhjä kohta?

• Hathaldir
        tai hopeista kaulaketjua, kirjoitti:

jossa riippuu risti!

Mutta miten olisi kaulaketju, jossa olisi vaikka pyöreä lätkä ja sen keskellä ristin muotoinen tyhjä kohta?

Tuostahan saisi sen käsityksen, että protuleiri olisi jotenkin kristinuskon vastainen. Sitä se ei kuitenkaan ole. Mirkan jutut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa.

Pyöreää, hopeista korua ei taatusti kannata ostaa kenellekään protulahjaksi. Nuori saa yhden sellaisen leiriltä muutenkin. Ristinmuotoisen reiän sijasta siinä on Prometheus-leirien tunnus ja kääntöpuolella leiriläisen nimi, teksti PROMETHEUS, leiripaikka ja Prometheus´-juhlan päivämäärä.

• Anonyymi

Mä haluisin ainakin mp3-soittimet! Tereiveisin protuleiriläinen 2020 ps. Se mopokin kelpaa :p

• Anonyymi

Mä toivon kyl ainaki niit mp 3-soittimia yst. Terv. Protuleiriläinen 2020 luvulta :p

• Anonyymi

Sivumennen sanoen, myös nuorelle, joa ei käy rippikoulua eikä mene Protu-leirillekään, on fiksua antaa joku hyvä lahja. Esim. 15-vuotispäivänä. Myös peruskoulöun suorittamisesta, onhan peruskoulu arvokkaampi kuin rippikoulu.

• Anonyymi

MB S-600

• Anonyymi

Jotain oikein kivaa.

• Anonyymi

Tee palvelus hänellä ja anna vitusti rahaa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2947
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2756
    3. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2709
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      437
      2496
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1828
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      151
      1827
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1385
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1222
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1119
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1027
    Aihe