Onkohan netissä missään kuvia valmiista rekipeitoista, joiden tarvikepaketteja myydään käsityölehdissä?
Oletko tehnyt sellaisia? Onko konstikas aloittelijan tehdä?
rekipeitoista
5
5001
Vastaukset
- Mima
Tämä aihe kiinnostaa juuri minuakin. Katso Vuorelman sivut www.vuorelma.fi. Siellä on myynnissä kirjontapakkauksina sekä rekipeittoja että samalla tekniikalla valmistettuja tyynyjä. Kalliita ovat, joten en ole vielä hennonut tilata, vaan mietin saisinko itse suunniteltua mallin ja hankittua tarvikkeet jostakin hieman halvemmalla. Onko kellään vinkkejä? Kuvia löytyy ainakin hakusanalla peittokirjonta esim. Googlesta.
- anna
Huomasit varmaan että Otavan sivuilla oli tiedot uudesta kirjasta (Grönlund:Perinteinen peittokirjonta), siitä voisi saada hyviä vinkkejä aloittamiseen.
Ja kalliita tuntuvat nuo pakkaukset olevan, design taitaa maksaa... - Mima
anna kirjoitti:
Huomasit varmaan että Otavan sivuilla oli tiedot uudesta kirjasta (Grönlund:Perinteinen peittokirjonta), siitä voisi saada hyviä vinkkejä aloittamiseen.
Ja kalliita tuntuvat nuo pakkaukset olevan, design taitaa maksaa...Peittokirjontakankaita valmistaa myös Wetterhoff (www.wetterhoff.fi), mutta ovat vieläkin kalliimpia kuin Vuorelmalla. Itse päädyin ostamaan palan askarteluhuopaa harjoittelukankaaksi, aion kokeilla langanlopuilla erilaisia pistoja ja saada aikaan jonkin pienen työn. Kerro sinäkin, Anna, miten rekipeittoprojektisi etenee!
- Hentun Liisa
Villalankakirjonta, jota rekipeitoissa käytetään, on siinä suhteessa helpompaa kirjontaa, että lanka on paksua ja pistojen kanssa ei olen ihan niin nuukaa, että tulevat juuri samankokoisiksi. Itse läksin alkuun Helvi Taiston Rekipeitot kirjan avulla (loppuunmyyty, mutta kirjastossa ehkä on) Toinen hyvä kirja on Helinä Jaakkolan Kirjotut peitot. Jaakkolalla on myös on liike Helmiina Kangasalla, joka myy valmiiksi piirrettyjä peittoja lankoineen. Sieltä voisi tilata kuvallisen esitteen. Itse aloitin Joulupeitto-nimisellä peitolla. Siinä oppi tärkeimpien kuvioiden teon. Jos ei heti halua investoida kovin paljon rahaa, voi lähteä tekemään esim. tyynynpäällistä johonkin tavalliseen takkikankaaseen. Vinkkinä kerron, että käytetyt villakangasulsterit (esim. kirpparilta) tarjoavat hyvää materiaalia. selkäosa on usein saumaton ja kulumaton. Langoista oppii tehdessään huomaamaan, millainen on sopiva kirjontalanka. Se ei saisi olla hyvin höytyväinen ja kierrettä pitäisi olla jonkin verran. Mutta työ tekijäänsä neuvoo, aloita jollain pienellä.
- niponipo
Hei haloo kirjoitus 10v. vanha eiköhän siihen mennessä ole peite saatu tehtyä...jos haluat myydä peitteesi ilmoittele vaikka torilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit422770Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116