Kokemuksia Concord Fusion

Aurinko1978

Olemme katselmoineet ratasvalikoimia, joihin saisi turvakaukalon kiinni ja olemme tällä hetkellä päätyneet Concord Fusion -rattaisiin, kun tuntuvat niin kovin näppäriltä. Olisiko kenelläkään kokemuksia rattaista käytössä? Oletteko hankkineet rattaisiin vauvakopan tai pehmeän kantopussin? Miten ovat toimineet?
Entä Concord turvakaukalo, onko ollut hyvä käytössä?

10

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annabee77

      Meillä on Fusion-rattaat ja Concordin turvakaukalo ollu puolisen vuotta. Pelkkää hyvää sanottavaa! Aivan ihanat rattaat! Oikein (salaa) naurattaa, kun kaverit äheltävät painavilla "perinteisillä" yhdistelmillään ja noilla on niin helppo mennä joka paikkaan. Kaupassa niitä voi ohjata vaikka yhdellä sormella :) Talven sohjokelitkin eivät tuottaneet ongelmia ja metsäpoluilla ne menevät vaivattomasti. Kaukalo on kanssa ollut erittäin helppokäyttöinen ja lapsi on siinä viihtynyt ongelmitta. Meillä on tämän vauvavaiheen aikana ollut siinä se kova kantokoppa, ostimme sellaisen paketin mihin kuului ratas, kaukalo ja tuo koppa ja se on kyllä ollut tosi hyvä. Kyllä pehmeä kantokoppa tietty toimis kanssa hyvin mut me päädyttiin tohon, kun siitä oli valmis paketti tarjolla.

      Oon kyllä tosi tyytyväinen valintaamme. Ratasosakin on niin tilava, että siihen mahtui veljen kolmivuotias nukkumaan päikkäreitäkin. Voin siis suositella, laatupelit ovat!

      • heluna-mamma

        Niin tuossahan se tulikin eli olen ymmärtänyt, että noita Fusion-rattaita voi työntää vain lapsen kasvot menosuuntaan, vai kuinka?

        Tuo nyt ei ole meillä niin merkittävää, koska tyttö jo mielellään matkustaakin kasvot eteenpäin, mutta olisi kiva, jos kääntämisen mahdollisuuskin kuitenkin olisi vaikkapa huonommallla kelillä/auringonpaisteessa.
        Muuten olen vakavasti harkitsemassa näitä meille rattaiksi, kun tosiaan noiden nykyisten yhdistelmien kanssa tumpulointi tympii.


      • Mimmu
        heluna-mamma kirjoitti:

        Niin tuossahan se tulikin eli olen ymmärtänyt, että noita Fusion-rattaita voi työntää vain lapsen kasvot menosuuntaan, vai kuinka?

        Tuo nyt ei ole meillä niin merkittävää, koska tyttö jo mielellään matkustaakin kasvot eteenpäin, mutta olisi kiva, jos kääntämisen mahdollisuuskin kuitenkin olisi vaikkapa huonommallla kelillä/auringonpaisteessa.
        Muuten olen vakavasti harkitsemassa näitä meille rattaiksi, kun tosiaan noiden nykyisten yhdistelmien kanssa tumpulointi tympii.

        HEIIIIIII

        Meillä on kans noi Fusionit! Ja sitä myöten musta on tullut Concord fani. Ne on t_o_d_e_l_l_a ihanat! Mies ei oikein tykkää, kun haluaisin ne Concordin toisetkin rattaat mut erivärisenä - luulee, et mä oon hakemassa koko värisuoraa, hehhehheh. Ehkä joku päivä...

        Fusionissa ei kyllä voi kääntää sitä aisaa mutta mun mielestä se on ihan ok. Sellainen kääntyvä aisa on ymmärtääkseni monissa rattaissa ollut aika helppo menemään rikki eikä ole välttämättä kovin vakaa esim. bussiin nostettaessa. Turvallisempaa siis näin!


      • heluna-mamma
        heluna-mamma kirjoitti:

        Niin tuossahan se tulikin eli olen ymmärtänyt, että noita Fusion-rattaita voi työntää vain lapsen kasvot menosuuntaan, vai kuinka?

        Tuo nyt ei ole meillä niin merkittävää, koska tyttö jo mielellään matkustaakin kasvot eteenpäin, mutta olisi kiva, jos kääntämisen mahdollisuuskin kuitenkin olisi vaikkapa huonommallla kelillä/auringonpaisteessa.
        Muuten olen vakavasti harkitsemassa näitä meille rattaiksi, kun tosiaan noiden nykyisten yhdistelmien kanssa tumpulointi tympii.

        Vielä kysyisin, että tiedättekö, missä noita Fusioneita olis Suomessa myynnissä? Olis kiva, että pääsis livenäkin hipelöimään ennen ostopäätöstä.


      • Pia73
        heluna-mamma kirjoitti:

        Vielä kysyisin, että tiedättekö, missä noita Fusioneita olis Suomessa myynnissä? Olis kiva, että pääsis livenäkin hipelöimään ennen ostopäätöstä.

        niitä ainakin on Suomenojalla siinä Kodin ykkösen yläkerrassa. Sen liikkeen nimi tais olla Suomen lastenvaunutukku tai Espoon lastenvaunutukku mut se on kyl helppo löytää, jos Kodin ykköseen osaa.

        Mäkin olen katsonut noita rattaita sillä silmällä :)


      • heluna-mamma
        heluna-mamma kirjoitti:

        Vielä kysyisin, että tiedättekö, missä noita Fusioneita olis Suomessa myynnissä? Olis kiva, että pääsis livenäkin hipelöimään ennen ostopäätöstä.

        Laitan vielä meidänkin kokemuksia, kun tuli nuo Fusionit hankittua syksyllä.
        Olen ollut todella tyytyväinen! Ihanan kevyet työntää ja käännellä. Sain vertailupohjaakin juuri, kun työntelin kaverin Gesslein F6:a. Kyllä meidän Fusionit kääntyy ja liikkuu paljon kevyemmin, enkä vedä tässä yhtään kotiinpäin.

        Vähän jännitin, että miten talvi sujuu, mutta ainoastaan yhden kerran oli tilanne, että lumi pakkaantui lokasuojien ja renkaiden väliin niin, että etupyörät tuppasivat jumittamaan. Silloin satoi kosteaa nuoskalunta. Muutenhan täällä oli paljonkin lunta viimetalvena eikä pakkaskeleillä tai suojakeleillä ongelmia ollut.
        Nyt joudun ikäväkyllä ehkä luopumaan noista, kun ollaan ostamassa Phil&Ted'sin tuplat, mutta muuten en luopuisi.
        Jos pitää miinuksia hakea, niin joku voi kaivata käännettävää kulkusuuntaa. Meille ei ole ollut mikään ongelma.
        Toisena pikku miinus kankaiden pesusta. Ne ovat käytännössä käsinpestävät. Osa kankaista irtoaa niin, että voi laittaa koneeseenkin (vaikka ei sitä varmaan varsinaisesti suositella), mutta istuinosan suurimmasta kangasosasta ei saa tukilevyjä irti, joten se täytyy pestä käsin. Juuri pesin omani, eikä siinä nyt suurta ongelmaa ollut. Pesin saunalla sienellä ja värillisen pyykin pesujauheella ja puhdasta tuli, vaikka kuivuminen kyllä kestää aikansa.
        Itse olen harkinnut sellaisen irtopäällisen ompelua jostain kivasta kankaasta, jonka voisi sitten ainakin kurakeleillä laittaa rattaiden suojaksi. Saa nähdä tuleeko enää tehtyä, jos myymme rattaat.
        Niin ja aika pitkälle pärjää ihan päällisten pyyhkimisellä kostealla rätillä.


      • löytyy
        heluna-mamma kirjoitti:

        Vielä kysyisin, että tiedättekö, missä noita Fusioneita olis Suomessa myynnissä? Olis kiva, että pääsis livenäkin hipelöimään ennen ostopäätöstä.

        http://4baby.fi/index.php


      • Jna
        heluna-mamma kirjoitti:

        Laitan vielä meidänkin kokemuksia, kun tuli nuo Fusionit hankittua syksyllä.
        Olen ollut todella tyytyväinen! Ihanan kevyet työntää ja käännellä. Sain vertailupohjaakin juuri, kun työntelin kaverin Gesslein F6:a. Kyllä meidän Fusionit kääntyy ja liikkuu paljon kevyemmin, enkä vedä tässä yhtään kotiinpäin.

        Vähän jännitin, että miten talvi sujuu, mutta ainoastaan yhden kerran oli tilanne, että lumi pakkaantui lokasuojien ja renkaiden väliin niin, että etupyörät tuppasivat jumittamaan. Silloin satoi kosteaa nuoskalunta. Muutenhan täällä oli paljonkin lunta viimetalvena eikä pakkaskeleillä tai suojakeleillä ongelmia ollut.
        Nyt joudun ikäväkyllä ehkä luopumaan noista, kun ollaan ostamassa Phil&Ted'sin tuplat, mutta muuten en luopuisi.
        Jos pitää miinuksia hakea, niin joku voi kaivata käännettävää kulkusuuntaa. Meille ei ole ollut mikään ongelma.
        Toisena pikku miinus kankaiden pesusta. Ne ovat käytännössä käsinpestävät. Osa kankaista irtoaa niin, että voi laittaa koneeseenkin (vaikka ei sitä varmaan varsinaisesti suositella), mutta istuinosan suurimmasta kangasosasta ei saa tukilevyjä irti, joten se täytyy pestä käsin. Juuri pesin omani, eikä siinä nyt suurta ongelmaa ollut. Pesin saunalla sienellä ja värillisen pyykin pesujauheella ja puhdasta tuli, vaikka kuivuminen kyllä kestää aikansa.
        Itse olen harkinnut sellaisen irtopäällisen ompelua jostain kivasta kankaasta, jonka voisi sitten ainakin kurakeleillä laittaa rattaiden suojaksi. Saa nähdä tuleeko enää tehtyä, jos myymme rattaat.
        Niin ja aika pitkälle pärjää ihan päällisten pyyhkimisellä kostealla rätillä.

        Mä ostin esikoiselle ks. rattaat Proton kantokopan siihen mukaan. Menin tymhyyspäissäni ostaa kaukalon etukäteen niin ei viititty sit enään sitä ion- kaukaloa niihin ottaa, vaikka sekin olis ollu tosi kätsy noissa =)

        Mutta joo siis nyt olleet meillä sen vähän yli vuoden käytössä ja tosi paljon oon tykänny. Menivät loskakeleilläkin ihan hianosti, vaikka aluks pelkäsin kovasti, miten etupyörät loskakelistä tykkää, mut saihan ne sitte lukittuakin. Ihanan kevyet työnnellä ja kääntyykin niin helposti, ettei tartte aina työntökahvasta nostaa, vaan senku pikkusormella vähän liikuttelee (tasasessa maastossa tiätty).
        Nyt joudutaan kans pikkukakkosen tulon myötä ostaa tuplat, niin joudun noista luopumaan, vaikka aluks ajattelinki partsi tai mökkivaunuiks laittaa, mut ei kukkaronnyörit anna periks =/ Mua ei haitannu "heittoaisan" puuttuvuus, vaan mun mielestä just hyvä, että kopassa naama äidin ja rattaissa naama menosuuntaan. Suosittelen lämpimästi kyllä Concordia yleensäkkin. Meillä on Trimax-turvaistuin, ja tuoliin kiinnitettävä Lima syöttötuoli ja huippukamaa ovat kyllä kaikki olleet =)


      • vaunufriikki
        heluna-mamma kirjoitti:

        Vielä kysyisin, että tiedättekö, missä noita Fusioneita olis Suomessa myynnissä? Olis kiva, että pääsis livenäkin hipelöimään ennen ostopäätöstä.

        www.megamuksu.fi


    • Tuoltakin löysin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe