Avoparin rahat

eron tultua

Olemme olleet avoliitossa yli kymmenen vuotta, nyt erosimme, vaimo tienannut enemmän työssä, koko ajan. Rahat kuluneet elämiseen, siis säästöjä ei ole. Nyt hakee vaikka oikeuden kautta minulta perusteettoman edun palautusta koska ansainnut enemmän avoliiton aikana. Voiko tuommoinen onnistua.

12

2388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei voi

      Siis, teillä ei ole mitään omaisuuttakaan jota edes teoriassa jakaa (ei silti että sitä avoliitossa ruvettaisiin jakamaankaan, mutta edes teoriatasolla)?

      Vaan ex-avovaimosi haluaa sinulta nyt korvausta siitä, että on kymmenen vuoden avoliiton aikana maksanut enemmän kulujanne?

      Lykkyä vaan hänelle. Ei MITÄÄN pohjaa moisilla vaatimuksilla.

      Mutta anna mennä oikeuteen jos löytää jostain tarpeeksi moraalittoman asianajajan että ottaa tuollaisen toivottoman jutun.

      Kyllä ero tekee jotkut ihmiset täysin hulluiksi!

      • 1111111111111

        Minäkään en tajua tuota, että ensin vapaaehtoisesti (olisi voinut halutessaan pistä osan säästöönkin) tuo rahaa huusholliin yhteisesti käytettäväksi ja sitten vuosien päästä alkaa parkua niiden perään, että on tullut hyväksikäytetyksi. Sitten tajuiaisin paremmin että ottaa koppaan, jos olisi selkeästi ostellut toiselle osapuolelle esim. autoja sun muita pelejä tai maksanut tämän lainat pois suoraan omalta tililtään. Elämä ja varsinkin parisuhde on aina riskipeliä, se pelaa joka ei pelkää!


      • ..o..

        .. Klassinen tapaus jossa yritetään periä ns. pi**u velkaa. Ei menesty oikeudessa jollei tuomarikin ole hullu (valitettavasti niitäkin löytyy)..


    • suomen

      laki tunne sellasta kun avoliitto,ei onnistu eukoltas,oma oli valinta....

      • Ei voi olla totta

        Avosi on kai kuunnellut jotain hyvää kaveria joka on seurannut amerikkalaisia tv sarjoja,niissähän on aivan vastaavia älyttömyyksiä aina.


    • Mutta ei!

      Ehkä siinätapauksessa,että voi osoittaa maksaneensa yhteisestä omaisuudesta suuremman osan.(asunto,auto,lomapaikka....)
      Jos omaisuutta jaetaan,jakosuhde on parhaimmillaan/pahimmillaan ehkä fifty/sixty.
      Normaaliin elämiseen käytetyt varat(vuokra,sähkö,vaatteet...)lasketaan vaan yhteisiksi kuluiksi.
      En tiedä,mutta olettaakseni ex-puolisosi maksaa itsensä kipeäksi oikeudenkäynti kuluissa!
      Asia kannattaa kuitenkin selvittää,ettei joudu oikeus kulujen maksajaksi!

    • avioliittoa oli

      sinun avioehdomukaan,on edelleen erossa sinun.Jos vaimosi on tienannut avioliitossa enemmän,menee se yhteiseen toimeentuloonne,jonne menee sinunkin tienestisi.Ellei siitä ole mitään jäännyt,on tyhjästä paha mitään nyhjästä.Kai vaimollasikin jotain oli ennen avioliittoanne,mikä on kuitattu samaan avioehtosopimukseen.Se jää hänelle.

      • zzz..

        ei ollut avioliittoa


    • sitä sitten...

      Millähän sen todistaisi, että on maksanut enemmän yhteisistä menoista kun sinä (jos nyt kuvitellaan, että moista juttua edes otettaisiin oikeuden käsiteltäväksi). Ja kuinka paljon enemmän. Kyllä se on ihan oma mokansa, että on mennyt maksamaan enemmän.

      Ei sun tarvitse pelätä, et joudu maksamaan mitään.

      • sitä sitten... (korjaus)

        "(jos nyt kuvitellaan, että moista juttua edes otettaisiin oikeuden käsiteltäväksi)."

        Ei kun siis jos kuvitellaan, että moinen juttu otetaan oikeuden käsiteltäväksi.

        Kun kyse ei ole edes lainasta niin ei onnistu.
        Hänen olisi kannattanut lainata sinulle ja tehdä siitä paperit, sitten ois mahkuja.

        Otan osaa, että olet joutunut asumaan moisen kanssa. Tai sitten itse olet tehnyt jotain tosi shittiä, että on noin katkera.


    • s16sss

      Hankalaksi voi mennä. "Vaimokkeellasi" ei ole avoliiton aikana ollut elatusvelvollisuutta sinuun eli jos todisteita löytyy voi hyvinkin mennä läpi. Olen itse ollut samassa tilanteessa, tosin minulla oli se etu että olin hoitanut yhteistä lasta kotona ja siitä laskettiin tulleen sen verran säästöä että tulot olivat sen jälkeen lähes tasan ja juttu päättyi osaltani onnellisesti mutta oli jumalattoman kallista (yli 10 000€)!!!
      Nyt elän onnellisesti uudessa suhteessa ja koska asunnon osto on nyt ajankohtainen, menemme naimisiin, silloin on kaikki jaot paljon selkeämpiä, ei tarvitse oikeuteen asti mennä ja tämä myös asianajajien neuvo!

      Tulipas selkeää tekstiä =)

      • jatketaan

        Ei kai siitä, että jos toinen avopuoliso on maksannut, vaikka olisi kokonaan elättännyt minua, ruoka, juoma, yleiset kulut, matkat lomalla, sun muut tuommoiset kulut, sehän oli hänen tahtonsa, vapaa valinta, ei kai hän niitä voi takaisin alkaa vaatimaan, tai ainakaan saamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe