ihmetyttää

vain höpö höpö juttuja

Täällä ei puhuta metsästyksestä. ja sekin ihmetyttää et miksi moni valitsee mäyräkoiran johonkin tokoon tai agiin tai huonoin vaihtoehto eli sohvaperunaksi.Ku eiköhän siihen olisi parempiakin rotuja tarjolla kuin metsästys koira. omat mäykkyni ovat taysiä metsästys koiria ja koirat nauttivat kyllä ihan hulluna siitä Eihän mäykky karkaa, sehän vain lähtee vähän pyynti retkille(tulee kyl jossain vaiheessa lähtöpaikkaa) harrastakaa mäykkyjen kanssa metsästystä niin näette kuinka ne siitä nauttivat. Se on myös loistava luolakoira ja siihen omiaan ja nauttii varmasti ku pääsee kunnolla painimaan esim. supikoiran kanssa. Mitäpä minä täällä mesuan, mut metsästyskoira mäyräkoira kuitenkin on sanoohan sen jo sen nimikin.

t. pyyntejä odotellessa

14

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä siellä puhut

      Omani ajavat jänistä,noutaa sorsan ja luolakoirana ihan omassa elementissään. Ns vapaalla kerjää huomiota 150 prosenttisesti ja ainainen nälkä. Ulkoilua tälle tehopaketille ei voi koskaan liikaa antaa.Käyttöpuolet esiin.

    • amidala-la-la

      meidän pkkmäykky-neiti INHOAA kylmiä ja sateisia ilmoja, on inhonnut jo pentuaikoinaan. tekee kurjalla ilmalla pika-pikaa hädät ja kääntyy kotiinpäin. voi tietysti yrittää vetää kuin pässiä narussa perässään, mutta kokemus ei ole mukava taluttimen kummassakaan päässä. kyllä meitin neiti varmaan vois poutasäällä jotain jahdatakkin... nimittäin, lenkkeilee mukavalla poutailmalla kilometritolkulla.

    • flexi

      Kyllä siihen mahtuu sekä riistaviettisiä että vähemmän riistaviettisiä.Siinähän se mäykyn viehätys piilekin.Ja ei se saalis sille metsästyskoirallekaan ole varmaan se pääasia vaan pyyntitapahtuma.

      • --------------

        Ei edes lähde riistan perään, on katsos vähemmän riistaviettisistä vanhemmista. On enemmän jalostettu toi mun mäykky tonne näyttelypuolelle ja siellä on ulkomuodista saatu hyvät arvosanat, mutta tasapurennan vuoksi ei kannata huonoja arvosteluja enää lähteä ottamaan.


      • sinä siellä
        -------------- kirjoitti:

        Ei edes lähde riistan perään, on katsos vähemmän riistaviettisistä vanhemmista. On enemmän jalostettu toi mun mäykky tonne näyttelypuolelle ja siellä on ulkomuodista saatu hyvät arvosanat, mutta tasapurennan vuoksi ei kannata huonoja arvosteluja enää lähteä ottamaan.

        kyl mekin käymme näyttelyissä. Se on erittäin palkitsevaa mäyriksen kanssa. Itsepäisen luonteen tuntien. Joku päivä mennään kehässä et kaikki on ok ja joskus taas niinkuin ei olisi ikinä kehässä ollutkaan. Mielestäni meillä kaikilla on juuri sellainen mäykky kuin me itsellemme haluamme. Mäykystähän löytyy kaikkia mahdollisia puolia. Tykätkäämme mäykyistämme selaisina kuin ne ovat ja SUUKOTELKAA JA PAIJATKAA NIIN PALJON KUIN MAHDOLLISTA siihen ne ei ikinä kyllästy.


      • la.ra
        sinä siellä kirjoitti:

        kyl mekin käymme näyttelyissä. Se on erittäin palkitsevaa mäyriksen kanssa. Itsepäisen luonteen tuntien. Joku päivä mennään kehässä et kaikki on ok ja joskus taas niinkuin ei olisi ikinä kehässä ollutkaan. Mielestäni meillä kaikilla on juuri sellainen mäykky kuin me itsellemme haluamme. Mäykystähän löytyy kaikkia mahdollisia puolia. Tykätkäämme mäykyistämme selaisina kuin ne ovat ja SUUKOTELKAA JA PAIJATKAA NIIN PALJON KUIN MAHDOLLISTA siihen ne ei ikinä kyllästy.

        meidänkin jätkä on sellainen halinalle, ettei paremmasta väliä! Jos hellyydenkipeys yllättää, niin äitiltä tullaan hakemaan halit ja pusut vaikka vessanpöntöltä. :)

        Missähän iässä sen riistavietin pitäisi näkyä? Pikkujätkä on nyt 5 kk eikä ole näyttänyt minkäänlaisia merkkejä metsästysinnon suuntaan. Eipä silti, minä en metsästäkään, mutta isä ja eno ovat kovia metsämiehiä ja ottaisivat koiran mielellään mukaan, jos sitä kiinnostaisi.

        Tällä hetkellä kaivelu ja piilottelu (puruluiden yms) on mäykkyni rakkain harrastus. Rusakoille ei lotkauta korvaansakaan eikä ketun hajut kiinnosta (testattu meidän kesäpaikassamme, jossa on ylettömästi kettuja).

        Näyttelyssä meillä on tarkoitus käydä jossain vaiheessa ja ollaan jo harjoiteltu seisontaa ja ravaamista. Pihassa ja kotona onnistuu ihan hyvin, mutta mulla on sellainen tunne, että tosipaikan tullen saan purra hammasta. Jos häntä ei huvita niin sitten häntä ei huvita. Mäykky. :)


      • sohvaperunat
        sinä siellä kirjoitti:

        kyl mekin käymme näyttelyissä. Se on erittäin palkitsevaa mäyriksen kanssa. Itsepäisen luonteen tuntien. Joku päivä mennään kehässä et kaikki on ok ja joskus taas niinkuin ei olisi ikinä kehässä ollutkaan. Mielestäni meillä kaikilla on juuri sellainen mäykky kuin me itsellemme haluamme. Mäykystähän löytyy kaikkia mahdollisia puolia. Tykätkäämme mäykyistämme selaisina kuin ne ovat ja SUUKOTELKAA JA PAIJATKAA NIIN PALJON KUIN MAHDOLLISTA siihen ne ei ikinä kyllästy.

        Mäykystä löytyy monia hyviä persoonia joten jokainen voi ja SAA harrastaa mitä ja miten haluaa ,onneksi !!! Suukotellaan niitä ihania mäykkyjä ja pidetään niistä tosi hyvää huolta .
        Onko sittenkään ne metsästävät mäykyt mitenkään onnellisia ???? tuskin ! kovaa rasitusta kylläkin... tosihan siinä on kysymyksessä kun hampaat irvessä tapellaan ,hullun kiilto silmissä huh !


      • sinä siellä
        sohvaperunat kirjoitti:

        Mäykystä löytyy monia hyviä persoonia joten jokainen voi ja SAA harrastaa mitä ja miten haluaa ,onneksi !!! Suukotellaan niitä ihania mäykkyjä ja pidetään niistä tosi hyvää huolta .
        Onko sittenkään ne metsästävät mäykyt mitenkään onnellisia ???? tuskin ! kovaa rasitusta kylläkin... tosihan siinä on kysymyksessä kun hampaat irvessä tapellaan ,hullun kiilto silmissä huh !

        kyllä ne on ihan yhtä onnellisia! Luolan ja metästyksen jälkeen suihkuun ja desifiointi tarvittaessa siis ei mikään myrkky kuuri vaan ihan shamppoo pesu ja kuivaus. Sitten onkin taas oloneuvoksena elikkä kerjää ruokaa ,osoittaa mieltää ja halitaan ja suukotellaan ja sit makkarin sängyn päälle nukkumaan.Eihän me joka päivä metsästämässä olla välillä mökille saunomaan ja uimaan ja perunapellosta myyriä kaivamaan ja parasta antia sammakon jahtaaminen kasvimaalta. Maailman hauskinta katottavaa.Talvella jäälle pilkkireissulle mukaan,että kyl meitin jokaisen mäyris ihan onnellisia niin kuin me itse vaan haluamme sen meidän koirallemme antaa.


      • mäykkyttimen mamma
        sohvaperunat kirjoitti:

        Mäykystä löytyy monia hyviä persoonia joten jokainen voi ja SAA harrastaa mitä ja miten haluaa ,onneksi !!! Suukotellaan niitä ihania mäykkyjä ja pidetään niistä tosi hyvää huolta .
        Onko sittenkään ne metsästävät mäykyt mitenkään onnellisia ???? tuskin ! kovaa rasitusta kylläkin... tosihan siinä on kysymyksessä kun hampaat irvessä tapellaan ,hullun kiilto silmissä huh !

        Joo, minullakin ollut elämässäni 3 mäykkyä, ovat kyllä olleet ihan mamin sohvaperunoita ja väitän että heillä on ollut kiva elämä.
        Terveellistä ruokaa, ulkoilua monta kertaa päivässä ja yöllä ovat käpertyneet peittoni alle jonnekin polvitaipeeseen.
        Nyt kun olen jo eläkeläinen, ei minulla ole enää kuin yksi ihana kk mäykky neiti; miten tyhjältä elämä tuntuisi jos ei tätä hauvaa olisi: aamuisin noustaan, hän juo piimäänsä ja syö aamupalaansa kun minä hörpin kahvit
        sitten ulos.
        Hän pääsee tosi monta kertaa päivässä ulos, en ole häntä jättänyt edes yksin - mihin eläkeläisellä on kiire ja mikä se sellainen paikka on, johon ei koiraa voi ottaa mukaan?
        Kun menen ruokakauppaan, hän on lasteni hoidossa.
        Joo, tiedän, lällyttelyä tämä on; mutta mitä sitten?
        EI maailma siitä sen paremmaksi tulisi, jos mäykylläni olisi jotenkin huonot tai ikävät oltavat, vai?
        Ja siitä metsästyksestä:
        täysin turhaa snobismia tämän päivän maailmassa kun ruokaa saa kaupasta..


      • sänkyyn =)
        sinä siellä kirjoitti:

        kyllä ne on ihan yhtä onnellisia! Luolan ja metästyksen jälkeen suihkuun ja desifiointi tarvittaessa siis ei mikään myrkky kuuri vaan ihan shamppoo pesu ja kuivaus. Sitten onkin taas oloneuvoksena elikkä kerjää ruokaa ,osoittaa mieltää ja halitaan ja suukotellaan ja sit makkarin sängyn päälle nukkumaan.Eihän me joka päivä metsästämässä olla välillä mökille saunomaan ja uimaan ja perunapellosta myyriä kaivamaan ja parasta antia sammakon jahtaaminen kasvimaalta. Maailman hauskinta katottavaa.Talvella jäälle pilkkireissulle mukaan,että kyl meitin jokaisen mäyris ihan onnellisia niin kuin me itse vaan haluamme sen meidän koirallemme antaa.

        Metsästyksen jälkeen moni mäykky ei vain pääse "kylpyyn" ja sänkyyn....heh...vaan häkkiin/karsinaan takaisin johoskin piharakennukseen monen muun koiran joukkoon :(...tai näyttelyn jälkeen !?


      • kk Hemmot
        mäykkyttimen mamma kirjoitti:

        Joo, minullakin ollut elämässäni 3 mäykkyä, ovat kyllä olleet ihan mamin sohvaperunoita ja väitän että heillä on ollut kiva elämä.
        Terveellistä ruokaa, ulkoilua monta kertaa päivässä ja yöllä ovat käpertyneet peittoni alle jonnekin polvitaipeeseen.
        Nyt kun olen jo eläkeläinen, ei minulla ole enää kuin yksi ihana kk mäykky neiti; miten tyhjältä elämä tuntuisi jos ei tätä hauvaa olisi: aamuisin noustaan, hän juo piimäänsä ja syö aamupalaansa kun minä hörpin kahvit
        sitten ulos.
        Hän pääsee tosi monta kertaa päivässä ulos, en ole häntä jättänyt edes yksin - mihin eläkeläisellä on kiire ja mikä se sellainen paikka on, johon ei koiraa voi ottaa mukaan?
        Kun menen ruokakauppaan, hän on lasteni hoidossa.
        Joo, tiedän, lällyttelyä tämä on; mutta mitä sitten?
        EI maailma siitä sen paremmaksi tulisi, jos mäykylläni olisi jotenkin huonot tai ikävät oltavat, vai?
        Ja siitä metsästyksestä:
        täysin turhaa snobismia tämän päivän maailmassa kun ruokaa saa kaupasta..

        Kodissani on kaksi mäyriäistä joita kovasti hemmotellaan .Koti on "avoin" koirilleni ja luonnosta nautimme täysin siemauksin ulkoilun yhteydessä. Metsästystä ei harrasteta YÄK..antaa kaikkien kukkien kukkia ;D


    • Moi
      Olen kanssasi samaa mieltä,että mäyriksen kuuluu harrastaa sitä mihin se on alunperin jalostettu..eli metsästämään ja luolilla oloon, sohvaperunaks ja sateenvihaajaks siitä ei ole,ellei sitä niin opeteta...
      Mulla itsellä on kolme mäyristä ja kaksi niistä metsästää ja yksi toimii luolilla,mutta näyttelyitä harrastetaan aina mahdollisuuksien mukaan. Se mistä olin sun kanssa eri mieltä on se,että musta on hienoo,että ihmiset lähtee harrastamaan mäyriksien kanssa esim tokoo tai aqilityä,mäyrikset meinaa toimii hyvin sielläkin..
      Kaikkee hyvää sulle ja syksyn jatkoja

      • Citysissi

        Tärkeintä on onnellinen mäyräkoira omistajineen =) Säälin niitäkin mäykkysiä kun vain "metästyskautena" pääsee metsään juoksemaan (ajamaan) ;( ..silloinkin vain vuorollaan jos on useampia koiria kennelissä? Liikunta taitaa olla monelle mäyriäiselle tarhassa suurta herkkua ja poistumista "häkeistään" !? Metsästysaika kun on rajallinen.


    • juttuja

      En pidä metsästyksestä rakkaasta ja upeesta mäyräkoirastani huolimatta ;) Koen mäyräkoirani olevan täysin onnellinen elämäänsä ilman riistan ajamistakin ja ampumista !Ollaan onnellisia jokainen OMIEN koiraharrastusten parissa ja rodun valinnassa .Valinnan ja nautinnon vapaus....ONNEKSI :-D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe