JÄÄKANSAN TARINA!

Shira

Kaikki ketkä tykkäävät sarjasta voivat mailata mulle! Siis jääkansa on maailman paras kirja sarja!!! JA JOS JOKU TIETÄÄ MISTÄ VOISI OSTAA KYSEISEN SARJAN TAI JOKU KETÄ HALUAA MYYDÄ OMANSA OTTAKAA YHTEYTTÄ!!! Eli kaikki asiaan liittyvä on tervetullutta!!!

78

4961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fani

      tai äidilläni on koko sarja, en usko että myy.
      rakastan jääkansa-sarjaa ja myöskin noitamestaria, kuten myös sandemosarja on hyvä lukea...
      valoa elämääni toi

      • shira

        Oon kateellinen! Voitko kysyä äidiltäsi mistä hän on ostanut sarjan? Entä missä päin asut, eli mistä kirjastosta löytyy noitamestari sarja vai onko teillä sekin omana? Kiva et on muitakin ketkä tykkää Jääkansasta!


      • minde
        shira kirjoitti:

        Oon kateellinen! Voitko kysyä äidiltäsi mistä hän on ostanut sarjan? Entä missä päin asut, eli mistä kirjastosta löytyy noitamestari sarja vai onko teillä sekin omana? Kiva et on muitakin ketkä tykkää Jääkansasta!

        Minulla on kaksi osaa kyseisestä sarjasta, ostin kesällä Kirjatorilta jollain todella halvalla. Eli saattaa löytyä kaupoista, jos vaan etsiskelee ja onni on myötä.. toivottavasti saat haluamasi kirjat :)!


      • Sacri
        minde kirjoitti:

        Minulla on kaksi osaa kyseisestä sarjasta, ostin kesällä Kirjatorilta jollain todella halvalla. Eli saattaa löytyä kaupoista, jos vaan etsiskelee ja onni on myötä.. toivottavasti saat haluamasi kirjat :)!

        Pitää kommentoida tänne välillä että keskustelu pysyy mahdollisimman paljon tuoreiden joukossa ;)


      • Sacri
        Sacri kirjoitti:

        Pitää kommentoida tänne välillä että keskustelu pysyy mahdollisimman paljon tuoreiden joukossa ;)

        Yritettäisiinkö pitää tämä topicci mahdollisimman tuoreena että monet ihmiset saisi tietoa ja sivistystä keskustelustamme? :)


      • shira
        Sacri kirjoitti:

        Yritettäisiinkö pitää tämä topicci mahdollisimman tuoreena että monet ihmiset saisi tietoa ja sivistystä keskustelustamme? :)

        Niinpä yritetään pitää tätä mun alkottamaa keskustelua yllä! Sacri muuten ootko edennyt sun kotisivu ideassa?


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        Niinpä yritetään pitää tätä mun alkottamaa keskustelua yllä! Sacri muuten ootko edennyt sun kotisivu ideassa?

        Pääsen koulutöiden kimpusta vasta joululomalla (joka alkaa suurinpiirtein joulukuun alkupuolella) tekemään sivuja, mikäli niillä on vielä kannatusta. :) Kämpillä Mikkelissä ei ole nettiyhteyksiä, joten en voi sielläkään siis vapaa-aikana niitä tehdä. Sielläpä sitten voi hyvin vaikka lukea! :D Olen aloittanut ensimmäistä kertaa nyt sandemo-sarjan ja jääkansankin uudelleen :) Noitamestarista toivoisin löytäväni kaikki osat ennen lukemista, sitä kun ei voi edes kirjastosta lainata :|


      • shira
        Sacri kirjoitti:

        Pääsen koulutöiden kimpusta vasta joululomalla (joka alkaa suurinpiirtein joulukuun alkupuolella) tekemään sivuja, mikäli niillä on vielä kannatusta. :) Kämpillä Mikkelissä ei ole nettiyhteyksiä, joten en voi sielläkään siis vapaa-aikana niitä tehdä. Sielläpä sitten voi hyvin vaikka lukea! :D Olen aloittanut ensimmäistä kertaa nyt sandemo-sarjan ja jääkansankin uudelleen :) Noitamestarista toivoisin löytäväni kaikki osat ennen lukemista, sitä kun ei voi edes kirjastosta lainata :|

        Kun kerran olet lukenut sandemo sarjan niin mitä mieltä olit siitä? Kerro vähän sarjasta... Turussa on sandemo sarjaa myynnissä varmaan koko sarja... Ja kirjastosta löytyy pari kappaletta!


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        Kun kerran olet lukenut sandemo sarjan niin mitä mieltä olit siitä? Kerro vähän sarjasta... Turussa on sandemo sarjaa myynnissä varmaan koko sarja... Ja kirjastosta löytyy pari kappaletta!

        Virheellinen tiedonanto.
        Olen lukenut Jääkansan kokonaan, aloitin uudelleen. Aloitin vasta ensimmäistä kertaa sandemo-sarjaa. Sandemo-sarja koostuu erillisistä kertomuksista jotka ei ole liitoksissa mitenkään toisiinsa. Eli suoraan sanottuna täysin tavallinen roskaromaani-sarja. Olen ollut hieman pettynyt. :| Ehkäpä sieltä pari helmeäkin voisi löytyä, kun vain jaksaa kahlata kaikki läpi. Olen kyllä onnistunut kahmimaan melkein koko sarjan nyt itselleni. :) Pääsiskin täältä koulun penkiltä lukemaan.


      • shira
        Sacri kirjoitti:

        Virheellinen tiedonanto.
        Olen lukenut Jääkansan kokonaan, aloitin uudelleen. Aloitin vasta ensimmäistä kertaa sandemo-sarjaa. Sandemo-sarja koostuu erillisistä kertomuksista jotka ei ole liitoksissa mitenkään toisiinsa. Eli suoraan sanottuna täysin tavallinen roskaromaani-sarja. Olen ollut hieman pettynyt. :| Ehkäpä sieltä pari helmeäkin voisi löytyä, kun vain jaksaa kahlata kaikki läpi. Olen kyllä onnistunut kahmimaan melkein koko sarjan nyt itselleni. :) Pääsiskin täältä koulun penkiltä lukemaan.

        ku olit löytäny mikkelist niit jääkansoi ni jäikö yhtään osaa? jos jäi mitkä?


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        ku olit löytäny mikkelist niit jääkansoi ni jäikö yhtään osaa? jos jäi mitkä?

        Jäihän sinne. Muistaakseni oisko ollut 23-25 tms? Ja loppupään...ehkä jostain 42-45?


      • shira
        Sacri kirjoitti:

        Jäihän sinne. Muistaakseni oisko ollut 23-25 tms? Ja loppupään...ehkä jostain 42-45?

        antamaan paikan yhteystiedot? Ja mitä kirjat makso siellä? vastaile heti ku kerkeet ja jaksat....:)


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        antamaan paikan yhteystiedot? Ja mitä kirjat makso siellä? vastaile heti ku kerkeet ja jaksat....:)

        Maksoivat 1,5? kappale. Femmatori muistaakseni oli paikan nimi. Muuta en tähän hätään tiedä.


    • saara

      noitahan sai aikoinaan tilata jostain postimyynnistä ja ostaa kioskeilta :p uutena ei saa enää mistään, divareista ja suoraan ihmisiltä käytettyinä. ehkä jostain huuto.netistä tjsp.

      • shira

        Niinpä tylsää ku niit ei enää myydä! Ootko lukenu noitamestari sarjan?


    • shira

      Kaikki ketkä omistatte jääkansan tarinat sarjan ja haluaisitte myydä sen olisin valmis ostamaan! Riippuen hinnasta! Ostan myös yksittäisiä osia! Numero 11 kiinnostaisi erityisesti, koska sitä ei löydy meidän kirjastostamme! Kiitos kaikille vastanneille!

      • Sacri

        Ja minäkin haluaisin ne 41 puuttuvaa osaa jääkansasta. Sattuman kaupalta sain ostettua hiljattani huuto.netistä 9 kirjaa sandemo-sarjaa. Se ei tietenkään ole sama asia. :| Katselmuksen mukaan, noitamestaristakin puuttuu ainakin 5 ensimmäistä.


    • noitamestari

      siis jääkansan tarina liittyy ilmeisesti jotenkin noitamestariin... kirjailijan kautta? Ja noitamestarin lukijat: Millaisella sarjalla noitamestari jatkuu? vai jatkuuko ollenkaan... sehän loppu siihen kun mori ja dolg jäi tähän maailmaan ja mori haudattiin elävältä. tai sinne päin

      • shira

        Mä en oo lukenu noitamestari sarjaa mut on sit viäl joku sarja en nyt just muista nimee, mut sitä ei oo suomennettu! harmi juttu ku siin on vissiin kaikkee samantapast juttuu ku jääkansois ja noitamestaris... ja jotain samoi henkilöi... mist oot löytäny noitamestari sarjan, onko se sun oma vai ootko lainannu kirjastosta? mistä kirjastosta? ois kiva jos vastaisit! :)


      • noitamestari
        shira kirjoitti:

        Mä en oo lukenu noitamestari sarjaa mut on sit viäl joku sarja en nyt just muista nimee, mut sitä ei oo suomennettu! harmi juttu ku siin on vissiin kaikkee samantapast juttuu ku jääkansois ja noitamestaris... ja jotain samoi henkilöi... mist oot löytäny noitamestari sarjan, onko se sun oma vai ootko lainannu kirjastosta? mistä kirjastosta? ois kiva jos vastaisit! :)

        Minulla komeilee hyllyn päällä koko noitamestari sarja, tai ainakin osasta 1- 15 jossa dolg ja mori jää tähän maailmaan muiden kuljettua portista. Noitamestarien kulkeutuminen minulle on aika jännä tarina: Olin serkkujen luona helsingissä ja erään ostoskeskuksen ale korissa oli niitä. ostin pari ekaa matka lukemisiks ja jonkun ajan kulttuu tädin pitä lähettää niitä lisää. Tuloksena oli et nyt 15 noitamestaria komeilee hyllyni päällä, siistissä rivissä...


      • lukija
        noitamestari kirjoitti:

        Minulla komeilee hyllyn päällä koko noitamestari sarja, tai ainakin osasta 1- 15 jossa dolg ja mori jää tähän maailmaan muiden kuljettua portista. Noitamestarien kulkeutuminen minulle on aika jännä tarina: Olin serkkujen luona helsingissä ja erään ostoskeskuksen ale korissa oli niitä. ostin pari ekaa matka lukemisiks ja jonkun ajan kulttuu tädin pitä lähettää niitä lisää. Tuloksena oli et nyt 15 noitamestaria komeilee hyllyni päällä, siistissä rivissä...

        Mutta se on vain ruotsinkielistä.Firma,joka myi
        sitä postimyynnissä.lopetti kesken.Loput tilasin
        bol.com.ista,joka sekin lopahti.Sarjan nimi on Ljusets Rike.Siinä jatkuu siis noitametsarin ja Jääkansan tiettyjen jäsenien ja henkien seikkailut.MM.Marco on mukana.Sarjaa saa nykyään
        vain Ruotsista SF-bokhandelista,joka lähettää
        myös ulkomaille.Sarjaa ei ole käännetty suomeksi.
        En kuitenkaan aio myydä näitä vaivalla hnkittuja
        kirjoja.ymmärrätte kai.Olen opetellut lukemaan ne
        huonolla kouluruotsilla.Se vaatii paljon harjoittelua,mutta sujuu,jun pääsee alkuun.


      • erittäin suuri fani

        Noitamestari ja Jääkansan tarinat ovat aivan omat sarjansa jotka sattuvat osumaan samalle vuosiluvuille, sillä Noitamestareissa seikkailee tutussa Jääkansan tarinoissa vaikuttavat Tengel Hyvä, Sol ja Mar. Kyllä aivan oiekin Noitamestari sarja päättyy siihen että molemmat sekä isä ja poika (en muista nimiä) jäävät "maahan" ikävän sattuman kautta, isä haudataan elävältä seivästettynä ja poika matkustaa Islantiin niiden keijujen tapaisten luo.


      • noitamestari
        erittäin suuri fani kirjoitti:

        Noitamestari ja Jääkansan tarinat ovat aivan omat sarjansa jotka sattuvat osumaan samalle vuosiluvuille, sillä Noitamestareissa seikkailee tutussa Jääkansan tarinoissa vaikuttavat Tengel Hyvä, Sol ja Mar. Kyllä aivan oiekin Noitamestari sarja päättyy siihen että molemmat sekä isä ja poika (en muista nimiä) jäävät "maahan" ikävän sattuman kautta, isä haudataan elävältä seivästettynä ja poika matkustaa Islantiin niiden keijujen tapaisten luo.

        Loppuupa harvinaisen tylsästi. Oletin et se ois viel jatkanut sitä, mutta ei mahda mitään jos tuo on tilanne...


      • yx vaan
        lukija kirjoitti:

        Mutta se on vain ruotsinkielistä.Firma,joka myi
        sitä postimyynnissä.lopetti kesken.Loput tilasin
        bol.com.ista,joka sekin lopahti.Sarjan nimi on Ljusets Rike.Siinä jatkuu siis noitametsarin ja Jääkansan tiettyjen jäsenien ja henkien seikkailut.MM.Marco on mukana.Sarjaa saa nykyään
        vain Ruotsista SF-bokhandelista,joka lähettää
        myös ulkomaille.Sarjaa ei ole käännetty suomeksi.
        En kuitenkaan aio myydä näitä vaivalla hnkittuja
        kirjoja.ymmärrätte kai.Olen opetellut lukemaan ne
        huonolla kouluruotsilla.Se vaatii paljon harjoittelua,mutta sujuu,jun pääsee alkuun.

        siis mitä! ei suomeksi!!! voi ...sanoko mitä!! mä en tienny et niitä ei oo suomeksi.... luin vasta Noitamestaritki ku meijän kirjastossa ei oo niistä kirjoista ku neljä ensimmäistä.... no ei kai sille mitään voi... se vaan jäi niin tyhmään kohtaan....siis Noitamestari...yks syy lisää ruotsin opiskeluun..:)


      • Sacri
        yx vaan kirjoitti:

        siis mitä! ei suomeksi!!! voi ...sanoko mitä!! mä en tienny et niitä ei oo suomeksi.... luin vasta Noitamestaritki ku meijän kirjastossa ei oo niistä kirjoista ku neljä ensimmäistä.... no ei kai sille mitään voi... se vaan jäi niin tyhmään kohtaan....siis Noitamestari...yks syy lisää ruotsin opiskeluun..:)

        Kunnon fanaatikko opettelee norjaa. -Nimimerkillä ei osaa ruotsiakaan. :)


      • shira
        Sacri kirjoitti:

        Kunnon fanaatikko opettelee norjaa. -Nimimerkillä ei osaa ruotsiakaan. :)

        ku olit löytäny mikkelist niit jääkansoi ni jäikö yhtään osaa? jos jäi mitkä?


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        ku olit löytäny mikkelist niit jääkansoi ni jäikö yhtään osaa? jos jäi mitkä?

        Vastasin ylemmässä viestissä?


      • Dragonella

        Kummatkin ovat erillisiä tarinoita, ja eri "taruja", mutta muutama Jääkansan henkilö piipahtaa Noitamestarissa.

        Noitamestarille on jatkoa (Ilmeisesti Livet`s rik tms) muttei suomennettuna, ja englanniksikin vain pari. :(


    • Sacri

      Tutustuin jääkansaan ostamalla 4 ensimmäistä osaa kirpputorilta. Nykyinen poikaystävä lahjoitti kaksi osaa, jotka oli saanut käytettyinä jostain. :) Noitamestarisarja on melkein kokonaan, niitä myytiin ainakin viime vuonna suomalaisessa kirjakaupassa tyyliin 1? kappale.

      • shira

        Niin toisil on poikaystävä ketä lahjoittaa jääkansoja ja toiset ettii niit koko ajan, mut huomenna meen antikvariaatteihin kattelemaan jos vaik löytyis jotain... Onko noitamestari sarja hyvä? Onko parempi kuin Jääkansa?


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        Niin toisil on poikaystävä ketä lahjoittaa jääkansoja ja toiset ettii niit koko ajan, mut huomenna meen antikvariaatteihin kattelemaan jos vaik löytyis jotain... Onko noitamestari sarja hyvä? Onko parempi kuin Jääkansa?

        Nyt lopettelen viimeistä osaa jääkansasta, joten en osaa sanoa onko noitamestari parempi kuin jääkansa. Tällä hetkellä epäilen että mikään muu kirja ole parempi kuin jääkansan kirjat :)
        Ja btw. Jos haluat lukea jääkansan kaikki osat, niin entisen kotipaikkakuntani (Forssa) kaupunginkirjastossa oli koko sarja. Ja näitähän saa pienellä hinnalla kaukolainattua oman kirjastonsa kautta.


      • shira
        Sacri kirjoitti:

        Nyt lopettelen viimeistä osaa jääkansasta, joten en osaa sanoa onko noitamestari parempi kuin jääkansa. Tällä hetkellä epäilen että mikään muu kirja ole parempi kuin jääkansan kirjat :)
        Ja btw. Jos haluat lukea jääkansan kaikki osat, niin entisen kotipaikkakuntani (Forssa) kaupunginkirjastossa oli koko sarja. Ja näitähän saa pienellä hinnalla kaukolainattua oman kirjastonsa kautta.

        Niinpä siis mä en tiiä parempii kirjoi ku jääkansat! Siis meijän paikkakunnan kirjastos on kaikki jääkansat mut haluaisin ne omaks, omaan hyllyyn komeilemaan :) Luin just tänään loppuun korpin siivet kirjan se oli niin jännä etten uskalla mennä nukkumaan :)


    • Sacri

      Kaipais hieman kommenttia. Olen ajatellut tehdä suomen "Sandemo yhdistyksen" kotisivut tms kun vanhoillakaan ei ole kuin yksi sana suomea, eikä ne toimi ja ovat rumat. Mielipiteitä? Ehdotuksia? Kaikkea otetaan vastaan täällä ja sähköpostissa jonka pistin tietoihini tällä kertaa.

      Ja onko kellään tietoa siitä, onko jääkansan kirjoja koskaan filmatisoitu? Itse sandemon mukaan (viimeisessä jääkansan kirjassa) hän kertoi että puhetta sellaisesta oli ollut, ja tämä oli kirjoitettu joskus 90-luvulla? Olisin vain kiinnostunut aloittamaan ahkeran häirinnän Ylelle esim. jos elokuvaa tai sarjaa esim. norjassa on olemassa.

      • shira

        Saat kannatukseni! Mun mielest olis tosi kiva jos joku tekis jääkansa sivut ku itte en pysty niitä tekemään... Mä oon löytäny ittelleni nyt 27 kirjaa jääkansasta kaikki komeilee omalla kirjahyllyllä! :) Jos tosiaan aijot tehä ne sivut ni haluun tietää niist ja saada niitten osotteen! Millasii suunnitelmii sul on sivuille? Voi ku oiski sarja tai elokuva jääkansasta!


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        Saat kannatukseni! Mun mielest olis tosi kiva jos joku tekis jääkansa sivut ku itte en pysty niitä tekemään... Mä oon löytäny ittelleni nyt 27 kirjaa jääkansasta kaikki komeilee omalla kirjahyllyllä! :) Jos tosiaan aijot tehä ne sivut ni haluun tietää niist ja saada niitten osotteen! Millasii suunnitelmii sul on sivuille? Voi ku oiski sarja tai elokuva jääkansasta!

        Ajattelin kattavan Sandemo-sivuston tehdä. Kirjat kansineen kuvineen ja tiedot niiden alapuolelle. Sinne myös joku foorumi, jossa sandemo-ystävät voivat keskustella. Linkkejä ja kuitenkin elävää toimintaa. Olen yrittänyt hankkiutua yhteistyöhön ties kenen kanssa. Ruotsalaisten, norjalaisten, suomalaisten. Ko.henkilöt ei varmaan paljoa tarkista sähköpostiaan :P


      • Mórin hani
        Sacri kirjoitti:

        Ajattelin kattavan Sandemo-sivuston tehdä. Kirjat kansineen kuvineen ja tiedot niiden alapuolelle. Sinne myös joku foorumi, jossa sandemo-ystävät voivat keskustella. Linkkejä ja kuitenkin elävää toimintaa. Olen yrittänyt hankkiutua yhteistyöhön ties kenen kanssa. Ruotsalaisten, norjalaisten, suomalaisten. Ko.henkilöt ei varmaan paljoa tarkista sähköpostiaan :P

        Kuulostaa hyvältä, mitäs sun kotisivuhankkeelle tässä vaiheessa kuuluu? Sandemo sivuja on ylipäätään aivan liian vähän löydettävissä..


      • |Sacri|
        Mórin hani kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä, mitäs sun kotisivuhankkeelle tässä vaiheessa kuuluu? Sandemo sivuja on ylipäätään aivan liian vähän löydettävissä..

        Kotisivut ei ole vielä edes tekeillä. Suunnitelmia minulla on päässä, yhteistyökumppania ei ole, eikä kukaan oikeastaan ole ehdottanut mitä sivuille voisi laittaa ja minkä näköiset niiden pitäisi olla. Kesällä minulla olisi todennäköisesti paljon aikaa ne tehdä, en vain tiedä onko sivujen tekeminen vaivan arvoista.


      • Mórin hani
        |Sacri| kirjoitti:

        Kotisivut ei ole vielä edes tekeillä. Suunnitelmia minulla on päässä, yhteistyökumppania ei ole, eikä kukaan oikeastaan ole ehdottanut mitä sivuille voisi laittaa ja minkä näköiset niiden pitäisi olla. Kesällä minulla olisi todennäköisesti paljon aikaa ne tehdä, en vain tiedä onko sivujen tekeminen vaivan arvoista.

        En minä ainakaan osaa auttaa koska en sivujen tekemisestä mitään tiedä. :p


    • utelias

      Eli kaikki vaan ylistää kirjaa joten olisi kiva tietää vähän lisää asiasta. Kuka on kirjailija?
      Ja mistä kirja/kirjat (?) yleisestikkin kertoo??
      Kiitoksia! =)

      • Sacri

        Kirjoja, jääkansan tarina-kirjoja on yhteenäs 47 kappaletta. Norjalainen kirjailija on Margit Sandemo. Jääkansasta saa lisää esim. googlen haulla. Itsellä nyt liian kiire tunneille että voisin alkaa pölisemään lisää :)

        Kirjat yleensä luokitellaan roskaromaaneiksi, mutta siinä tapauksessa on laadukkainta roskaromaanisarjaa mitä olen koskaan lukenut. ;)


    • Tsereta

      Jääkansat on mahtavia kirjoja!Itelläni on omana kuusi kpl,ja ostin ne kirjatorilta.Maksoi vaan 1e/kpl :)

    • fani

      Lahdesta, Trio: Kajon musiikki ja viihde-liike myy vanhoja kirjoja, musiikkia, videoita yms.
      siellä on koko sarja myytävänä halvalla! Löytyy varmaan myös noitamestariakin pari osaa...
      mun äitini on tilannut sen itse kauan sitten, luin ja ihastuin, luin monta kertaa uudestaankin.
      Siihen ei kyllästy, kaikki osat pitää ahmimalla niellä, saman tien!!
      luen kolmatta kertaa noitamestariakin.
      Sandemosarjankin olen kahlunnut läpi jo!

      Margit is best!!

      • shira

        Pystyisitkö antamaan paikan yhteystiedot ni voisin ottaa yhteyttä sinne ku itse asun turun lähel ja en ihan joka päivä pääse sinne lahteen käymään :) kiitos jo etukäteen jos viestität ne yhteystiedot. mitä se sarja muuten maksaa ja tiedätkö myykö ne niitä kirjoja yksittäisinä ku mult löytyy jo noin puolet sarjasta!? Mitä mahtais yks kirja maksaa?


      • shira

        löysin googlen kautta ne yhteystiedot ja kiitos tosi tosi paljon!


      • Sacri

        Juu tuota mikkelin vissiin ainoassa antikvariassa on kuulemma noin 50 ihmisen jono jääkansan kirjoille. :| Sandemosarjaa sieltä sain ostettua melko hyvin ja noitamestaria. Joku 11 kirjaa 16?:lla. Saiskin jostain jääkansaa, sellaisella hinnalla joka sopii minunkin budjettiini.


    • Sacri

      Harmi että meidän hieno keskustelu tahtoo painua unohduksiin. :|

      • shira

        Niinpä ihan tylsää ku se on siirtyny 2 sivul ku ei kukaan huomaa meitä täältä...:( Mut hyvä juttu on se et yks tyttö lahjoittaa mulle sen jääkansat :) mut aion kyl antaa sil rahaa kiitokseksi!!! Ja sit yks toinen tyttö myy mul jääkansoi, ellen saa vaiks just niit mitä multa puuttuu... et onneks tuuri kävi... Mut yritetään roikkuu tääl kynsin ja hampain! Ja sit ku rupeet tekee niit kotisivui ni otat sit yhteyttä, koska mä haluun tietää millaset niist tulee :) Siinä taas tekstiä kerrakseen....:) Pidetään yhteyttä!


      • Sacri
        shira kirjoitti:

        Niinpä ihan tylsää ku se on siirtyny 2 sivul ku ei kukaan huomaa meitä täältä...:( Mut hyvä juttu on se et yks tyttö lahjoittaa mulle sen jääkansat :) mut aion kyl antaa sil rahaa kiitokseksi!!! Ja sit yks toinen tyttö myy mul jääkansoi, ellen saa vaiks just niit mitä multa puuttuu... et onneks tuuri kävi... Mut yritetään roikkuu tääl kynsin ja hampain! Ja sit ku rupeet tekee niit kotisivui ni otat sit yhteyttä, koska mä haluun tietää millaset niist tulee :) Siinä taas tekstiä kerrakseen....:) Pidetään yhteyttä!

        Lahjoittaa????!!!! *repii pelihousunsa ja kiroilee* Njooh, aina ei voi voittaa. Ehkä minuakin joskus onni potkii. :| Ilmoittelen kotisivuista juu. Varmaan joululomalla saan jotain aikaiseksi. Tämän viikon maanantaina tein uudet kotisivutkin. Niitä saa käydä pällistelemässä -> http://sacri.true-evil.net

        Lahjoittakaa minullekkin jääkansoja :'(


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        Niinpä ihan tylsää ku se on siirtyny 2 sivul ku ei kukaan huomaa meitä täältä...:( Mut hyvä juttu on se et yks tyttö lahjoittaa mulle sen jääkansat :) mut aion kyl antaa sil rahaa kiitokseksi!!! Ja sit yks toinen tyttö myy mul jääkansoi, ellen saa vaiks just niit mitä multa puuttuu... et onneks tuuri kävi... Mut yritetään roikkuu tääl kynsin ja hampain! Ja sit ku rupeet tekee niit kotisivui ni otat sit yhteyttä, koska mä haluun tietää millaset niist tulee :) Siinä taas tekstiä kerrakseen....:) Pidetään yhteyttä!

        Tai no, ei multa, mut aika läheltä kuitenkin. En lukenu koko keskustelua läpi, kun oli niin pitkä enkä siis tiedä oletko jo koko 47-osaisen sarjan ylpeä omistaja. Mutta joka tapauksessa tiedän yhen tosi hyvän Jääkansa-apajan. Se on yks antikvariaatti Espoon keskustassa ja siellä näin viimeksi lähemmäs kaikki osat. Aioin ostaakin joitain, mutta niiden hinta sai mut tulemaan toisiin ajatuksiin. Sillä vaikka olenkin aivan rakastunut kyseiseen sarjaan ja Sandemon kirjoihin yleensäkin, en harkitse kuin korkeintaan kahdesti ennen kuin päätän olla ostamatta 1,50 euroo maksavia kirjoja.
        Itse en ole päässyt kuin vasta 9. osan alkuun, sillä ensihuuma meni nopeasti ohi. Mutta toivon hartaasti, että jatkaisin joskus taas siitä mihin jäin. Mua vaan välillä niin harmittaa, ku Jääkansaan kuuluvia kuolee, niin kuin ihmisillä on yleensä tapana vanhetessaan. Henkilöihin kun samastuu niin helposti ja näistä alkaa todella pitää. Kun Silje ja Tengel kuolivat, kesti vähän aikaa ennen kuin toivuin järkytyksestä ja lukeminen katkesi ensimmäisen kerran jo niin alkuvaiheessa.
        Mustakin on ihanaa löytää näin paljon Sandemoita lukevia ihmisiä. Pelkäsin jo, ettei teitä olekaan. :)


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        Tai no, ei multa, mut aika läheltä kuitenkin. En lukenu koko keskustelua läpi, kun oli niin pitkä enkä siis tiedä oletko jo koko 47-osaisen sarjan ylpeä omistaja. Mutta joka tapauksessa tiedän yhen tosi hyvän Jääkansa-apajan. Se on yks antikvariaatti Espoon keskustassa ja siellä näin viimeksi lähemmäs kaikki osat. Aioin ostaakin joitain, mutta niiden hinta sai mut tulemaan toisiin ajatuksiin. Sillä vaikka olenkin aivan rakastunut kyseiseen sarjaan ja Sandemon kirjoihin yleensäkin, en harkitse kuin korkeintaan kahdesti ennen kuin päätän olla ostamatta 1,50 euroo maksavia kirjoja.
        Itse en ole päässyt kuin vasta 9. osan alkuun, sillä ensihuuma meni nopeasti ohi. Mutta toivon hartaasti, että jatkaisin joskus taas siitä mihin jäin. Mua vaan välillä niin harmittaa, ku Jääkansaan kuuluvia kuolee, niin kuin ihmisillä on yleensä tapana vanhetessaan. Henkilöihin kun samastuu niin helposti ja näistä alkaa todella pitää. Kun Silje ja Tengel kuolivat, kesti vähän aikaa ennen kuin toivuin järkytyksestä ja lukeminen katkesi ensimmäisen kerran jo niin alkuvaiheessa.
        Mustakin on ihanaa löytää näin paljon Sandemoita lukevia ihmisiä. Pelkäsin jo, ettei teitä olekaan. :)

        Pystyisitkö kertomaan paikan osotteen ja puhelin numeron jos tiedät ne? Ja mitä ne kirjat makso, siis 1,5 € vaan vai? Olis ihanaa jos pystyisit vastaamaan!!! Ja jos paikal on maili osote sekin kelpaa mulle mainiosti!!! Puuttuu enää osat 27-29 ja 33 sitten on kasassa koko sarja. Joo mustakin oli hirveet ku tengel ja silje kuoli ja henkilöihin tosiaan samastuu ja joitain henkilöitä alkaa vihaamaan koko sydämmestään, aika sairasta...:)


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        Pystyisitkö kertomaan paikan osotteen ja puhelin numeron jos tiedät ne? Ja mitä ne kirjat makso, siis 1,5 € vaan vai? Olis ihanaa jos pystyisit vastaamaan!!! Ja jos paikal on maili osote sekin kelpaa mulle mainiosti!!! Puuttuu enää osat 27-29 ja 33 sitten on kasassa koko sarja. Joo mustakin oli hirveet ku tengel ja silje kuoli ja henkilöihin tosiaan samastuu ja joitain henkilöitä alkaa vihaamaan koko sydämmestään, aika sairasta...:)

        Valitettavasti mä en osaa auttaa yhtään tän enempää. Se ei sinänsä oo sellainen liike, jolla olis sähköpostiosoite, pikemminkin se on aika rähjäinen divarintapainen.
        Tunnetko sä ketään, joka asuis Espoossa, jolta voisit kysyy? Mä oon käyny siellä niin harvoin, ettei ole osotekaan painunut mieleen...
        Ja jos et tunne ketään, mä voisin itse käydä kurkkaamassa ja kysymässä, että voisko niitä mitenkään tilata tai jotain. Mitä sanot?


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        Valitettavasti mä en osaa auttaa yhtään tän enempää. Se ei sinänsä oo sellainen liike, jolla olis sähköpostiosoite, pikemminkin se on aika rähjäinen divarintapainen.
        Tunnetko sä ketään, joka asuis Espoossa, jolta voisit kysyy? Mä oon käyny siellä niin harvoin, ettei ole osotekaan painunut mieleen...
        Ja jos et tunne ketään, mä voisin itse käydä kurkkaamassa ja kysymässä, että voisko niitä mitenkään tilata tai jotain. Mitä sanot?

        En tunne ketään edes sieltä päin. Mut jos sä joskus jaksat ja suostut ni ois kiva jos voisit käydä siellä? Multa puuttuis osat 27-29 ja 33, suostun maksamaan niistä melkeen mitä vaan...:) Jos ne pystyy lähettää niit ni otatko yhteyttä tai sit sä voit lähettää ne mulle, ni voin antaa myös haku palkkaa :) Pidetään yhteyttä!


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        En tunne ketään edes sieltä päin. Mut jos sä joskus jaksat ja suostut ni ois kiva jos voisit käydä siellä? Multa puuttuis osat 27-29 ja 33, suostun maksamaan niistä melkeen mitä vaan...:) Jos ne pystyy lähettää niit ni otatko yhteyttä tai sit sä voit lähettää ne mulle, ni voin antaa myös haku palkkaa :) Pidetään yhteyttä!

        Voinhan mie. Käyn ehkä ensi viikolla. Luuletko, että pysyt nahoissasi siihen asti? ;D
        Pidetään yhteyttä.


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        Voinhan mie. Käyn ehkä ensi viikolla. Luuletko, että pysyt nahoissasi siihen asti? ;D
        Pidetään yhteyttä.

        Juu kyl mä jaksan odottaa!!! Ja jos niit ei oo siellä ni ei voi mitään :( Mut jos haluut ni mul voi vastata tai kysyy jotain suoraan mun mailiin [email protected]


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        Juu kyl mä jaksan odottaa!!! Ja jos niit ei oo siellä ni ei voi mitään :( Mut jos haluut ni mul voi vastata tai kysyy jotain suoraan mun mailiin [email protected]

        Katso otsikko. :)
        PS. Poikkeen vähän asiasta, mut se tosiaan on harmi, ku tää upee keskustelu on jääny jo näin kauas unohduksiin.


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        Juu kyl mä jaksan odottaa!!! Ja jos niit ei oo siellä ni ei voi mitään :( Mut jos haluut ni mul voi vastata tai kysyy jotain suoraan mun mailiin [email protected]

        En ehtiny tällä viikolla käydä siellä antikvariaatissa, kun oli lukujärjestys sen verran rankka. Mut lupaan käyä ens viikolla. "Vannon kautta kiven ja kannon..."


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        En ehtiny tällä viikolla käydä siellä antikvariaatissa, kun oli lukujärjestys sen verran rankka. Mut lupaan käyä ens viikolla. "Vannon kautta kiven ja kannon..."

        Sain ostettua yheltä tyypiltä osan 33 eli sit puuttuu enää osat 27-29, et jos et oo viäl käyny siäl ni tiiä ettiä vaan noita osia 27-29 :) Kiitos jo etukäteen ja muista ei mikään kiire!!!

        Pysytään yhteyksissä!!!


    • Dragonella

      Olen lukenut Jääkansan tarinaa yläasteelta saakka. Ei ole tarkoitus "lällätellä", mutta sekä Noitamestari, että Jääkansan tarina löytyy hyllystä täysilukuisena. Jääkansan tarinassa oli työtä järjettömästi, sain vasta viime kesänä täyteen. (vei n. 6-7 vuotta) En suostunut lukemaan sarjaa loppuun, ennen kuin kaikki osat löytyivät. :)

      Loppu oli kummassakin sarjassa yllätys..

      Pitäisikö hiostaa kustantajaa julkaisemaan Jääkansan tarina kovakantisena (Noitamestariahan sai sekä pehmeänä että kovana) osa pokkareistani, käytettyjä kun ovat, ovat melkoisessa kunnossa. Lisäksi varmasti ostajia riittäisi- myös Noitamestarin jatkoa voisi hoputtaa suomennettavaksi..

      • |Sacri|

        Ennekuin aletaan vaatia uudelleen julkaisuja jääkansasta tai noitamestarista, voisi kustantajalta vinkua Lysets rike- ja De Svarta Riddarna-sarjojen suomennusta. Kuitenkin, Jääkansaa tuskin tullaan painamaan ainakaan vähään aikaan, koska kaikki kirjakauppiaat joiden kanssa asiasta olen väitellyt ovat sitä mieltä ettei se kannata. Kirjoja ei koskaan myydä tarpeeksi silloin kun ne tulee myyntiin ja kaupat joutuu heittämään niitä roskiksiin poistoina. Tuli ihan poru silmään kun ajattelee rekkakuormallisen jääkansoja kuljetettavan kaatopaikalle. :'( Ovat divarin pitäjät taas ihmetelleet kun sandemon kirjat ovat kovin haluttuja nyt kun niitä ei enää paineta.


    • |Sacri|

      Näin aiheesta hieman poiketen, kuinka moni teistä on tutustunut Sandemo-sarjaan? Mielipiteitä? Lempikirjoja?

      • Dragonella

        Muutaman olen lukenut, ja omistankin pari. Tosin, niiden taso on mielestäni huonompi kuin Jääkansassa ja Noitamestarissa, vaikka viihdyttäviä ovatkin. Useampi tuttuni, joka pitää muista Sandemon kirjoista, on haukkunut Sandemo-sarjaa lähinnä kioskiromantiikaksi.

        Kirjojen tasoon tämä ei tosin liity, mutta kustantajat ja painajat voisivat keskittyä myös kirjan oikein kirjoitukseen ja ulkoasuun. Sandemon kirjoissa näkee usein tavallista enemmän kirjoitusvirheitä (johtuneeko kiireestä saada ne myyntiin, ei tietenkään kirjailijan itsensä vika)ja etenkin tilauslomakkeita lukiessa tuli eesti enemmän mieleen kuin suomi. Lisäksi esimerkiksi kansikuvissa henkilöillä on esim kello kädessä, vaikka tapahtumat sijoittuvat aikaan, joissa ei sellaisia vielä ollut.


      • Zilandelina

        Ennen ku mä edes tiesinkään Jääkansasta, mä luin Sandemo-sarjaa ja päätin heti alkaa lukea muitakin Sandemon kirjottamia juttuja, kun niistä sitten myöhemmin kuulin.
        Lemppareitako? No, niitähän löytyy! Ensimmäisenä kuin Liljegårdin salaisuuden ja se teki ainakin suuren vaikutuksen, vaikka luettuani sen uudestaan, se ei ollutkaan läheskään niin hyvä kuin monet muut.
        Muita suosikkejani ovat mm. Yön kyyneleet, Susi ja kuu, Ikuisten tähtien alla, Fabianin morsian, Hopeahiuksinen tyttö... Aargh! Niitä on niin paljon! Mutta tuossa oli nyt useimmat, jotka parhaiten jäivät mieleen. Entä omat suosikkisi?


      • Zilandelina

        ...onko täällä joku, joka on lukenut ihan koko 40-osaisen sarjan läpi? Itse löysin 37. osan vasta äskettäin ja sekin oli yllätys. En nimittäin tiennyt niitä olevan vielä Epäilyksen varjon jälkeen.
        Jos joku onnellinen on päässyt siis lukemaan kolme viimeistä osaa, olisiko hän niin ystävällinen ja kertoisi, mistä voisin itsekin saada ne käsiini? Haluaisin viimeinkin saada sen sarjan päätökseen...


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        ...onko täällä joku, joka on lukenut ihan koko 40-osaisen sarjan läpi? Itse löysin 37. osan vasta äskettäin ja sekin oli yllätys. En nimittäin tiennyt niitä olevan vielä Epäilyksen varjon jälkeen.
        Jos joku onnellinen on päässyt siis lukemaan kolme viimeistä osaa, olisiko hän niin ystävällinen ja kertoisi, mistä voisin itsekin saada ne käsiini? Haluaisin viimeinkin saada sen sarjan päätökseen...

        Turusta voisi ehkä löytyä ne viimeiset, haluaisitko ne omaksi vai? Voin kyllä käydä katsomassa, löytyykö viimeisiä osia...


      • Dragonella
        Zilandelina kirjoitti:

        Ennen ku mä edes tiesinkään Jääkansasta, mä luin Sandemo-sarjaa ja päätin heti alkaa lukea muitakin Sandemon kirjottamia juttuja, kun niistä sitten myöhemmin kuulin.
        Lemppareitako? No, niitähän löytyy! Ensimmäisenä kuin Liljegårdin salaisuuden ja se teki ainakin suuren vaikutuksen, vaikka luettuani sen uudestaan, se ei ollutkaan läheskään niin hyvä kuin monet muut.
        Muita suosikkejani ovat mm. Yön kyyneleet, Susi ja kuu, Ikuisten tähtien alla, Fabianin morsian, Hopeahiuksinen tyttö... Aargh! Niitä on niin paljon! Mutta tuossa oli nyt useimmat, jotka parhaiten jäivät mieleen. Entä omat suosikkisi?

        Sandemo-sarjasta en tosiaankaan osaa sanoa suosikkiani, koska en ole sitä läheskään kokonaan ole lukenut. Mutta kyllä ne harvat voittaa Cartlandin romanttiset kirjat.. :)

        Minuun on ehdottomasti tehnyt suuremman vaikutuksen Jääkansan tarina ja Noitamestari. Toisaalta, mitä sitä sanomaan, ennen kuin olen Sandemo-sarjaa lukenut enemmän..

        Mitkä muut kirjailijat kiinnostavat sinua?


      • Zilandelina
        Dragonella kirjoitti:

        Sandemo-sarjasta en tosiaankaan osaa sanoa suosikkiani, koska en ole sitä läheskään kokonaan ole lukenut. Mutta kyllä ne harvat voittaa Cartlandin romanttiset kirjat.. :)

        Minuun on ehdottomasti tehnyt suuremman vaikutuksen Jääkansan tarina ja Noitamestari. Toisaalta, mitä sitä sanomaan, ennen kuin olen Sandemo-sarjaa lukenut enemmän..

        Mitkä muut kirjailijat kiinnostavat sinua?

        Robert Jordan ja tämän Ajan Pyörä-sarja on ehdoton suosikkini, mutta David Eddings tulee hyvänä kakkosena.
        Fantasiakirjallisuus kiinnostaa minua noin yleensäkin. Salvatore, jota on kehuttu kovasti, Dragonlancet ja muu. Jos on jotain uutta suositeltavaa, antaa kuulua. :) Haluaisin nimittäin lukea joitain muitakin, joista en aiemmin ole ehkä kuullutkaan.


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        Turusta voisi ehkä löytyä ne viimeiset, haluaisitko ne omaksi vai? Voin kyllä käydä katsomassa, löytyykö viimeisiä osia...

        Ei, ei omaksi. Luettavaksi vain. En ole kerännyt aiempiakaan, vaikka olen niitäkin välillä ostellut. Olen aina vaihtanut uusiin.
        On vain yksi kirjasarja, jota keräilen. Ajan Pyörän lisäksi siis, mutta sitä en uskalla kertoa. Te kaikki nauraisitte minut ulos täältä. :)


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        Ei, ei omaksi. Luettavaksi vain. En ole kerännyt aiempiakaan, vaikka olen niitäkin välillä ostellut. Olen aina vaihtanut uusiin.
        On vain yksi kirjasarja, jota keräilen. Ajan Pyörän lisäksi siis, mutta sitä en uskalla kertoa. Te kaikki nauraisitte minut ulos täältä. :)

        en tosiaan naura!!! Harlekiineja, pottereita, mitä? Toi jäi vaivaamaan :)


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        en tosiaan naura!!! Harlekiineja, pottereita, mitä? Toi jäi vaivaamaan :)

        Ennen ku mä aloin lukee mitään "vaativampaa" mä luin vaan 3 etsivää-sarjaa ja Neiti Etsiviä ja Viisikkoja jne. Ja 3 etsivää on nyt jotenkin jääny mieleen ja niitä mä keräilen yhä.
        Mä tiiän ettei se oo niin nolo, mutta mä en pelkää mitään niin paljon kuin sitä ett mulle annetaan jonkinlainen leima, tiiätkö? Ja jos lukee tollasia nuorten/lasten kirjoja, on ihan pakko olla tosi lapsellinen tai jotain. Enkä mä nyt haluu olla ilkee sellasille, jotka myös lukee niitä. Mä olen vaan tällanen.
        Ja noista ehdotuksista. Oisko Potterit ollu paha vai? No, mä luen niitäkin. :) Ett sillee. Tiiätkö mitään hyvää paikkaa saada etsiväkirjoja omaksi? Mulla on 46:stä kirjasta, ellei niit oo enempää, vaan 13 eli oisin tosiaankin halukas saamaan lisää.


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        Ennen ku mä aloin lukee mitään "vaativampaa" mä luin vaan 3 etsivää-sarjaa ja Neiti Etsiviä ja Viisikkoja jne. Ja 3 etsivää on nyt jotenkin jääny mieleen ja niitä mä keräilen yhä.
        Mä tiiän ettei se oo niin nolo, mutta mä en pelkää mitään niin paljon kuin sitä ett mulle annetaan jonkinlainen leima, tiiätkö? Ja jos lukee tollasia nuorten/lasten kirjoja, on ihan pakko olla tosi lapsellinen tai jotain. Enkä mä nyt haluu olla ilkee sellasille, jotka myös lukee niitä. Mä olen vaan tällanen.
        Ja noista ehdotuksista. Oisko Potterit ollu paha vai? No, mä luen niitäkin. :) Ett sillee. Tiiätkö mitään hyvää paikkaa saada etsiväkirjoja omaksi? Mulla on 46:stä kirjasta, ellei niit oo enempää, vaan 13 eli oisin tosiaankin halukas saamaan lisää.

        Ei Potterit oo pahoja ne on tosi hyvii, varsinkin leffat mul on ne molemmat :) Joo ei se haittaa vaik et oo ehtiny käymään, ei siis mikään kiire!!! Voisin kattoo noit sun etsivä kirjoja, hei älä pelkää mäkin olin ihan huumassa vielä vähän aikaa sitten kultaiseen salamaan, seki on etsivä kirja... Et tämmöst täl kertaa, pidetään yhteyttä!!!


      • Zilandelina
        shira kirjoitti:

        Ei Potterit oo pahoja ne on tosi hyvii, varsinkin leffat mul on ne molemmat :) Joo ei se haittaa vaik et oo ehtiny käymään, ei siis mikään kiire!!! Voisin kattoo noit sun etsivä kirjoja, hei älä pelkää mäkin olin ihan huumassa vielä vähän aikaa sitten kultaiseen salamaan, seki on etsivä kirja... Et tämmöst täl kertaa, pidetään yhteyttä!!!

        Niin, Potterit on kyl hyvii. Leffoi mulla ei oo, mut kirjat haluan kaikki. :) Kuka on lempihahmo? Musta Kalkaros on paras. Tai mä sanon kyl mieluummin Snape. Oho, nyt tais vähän sivuta Jääkansasta... :)

        Kuule, shira, mitä mä teen, jos sielt antikvariaatist ei voi tilata mitään? Ostanko mä ne kaipaamasi osat, mikäli löydän ne, ja keplottelen ne sulle jotenkin?
        Muuten, kun mä luin yhen 3 etsivää-kirjan pitkästä aikaa, mä huomasin että se oli ihan surkee. :D Ehkä se johtuu siitä, kun niin paljon muuta kivaa on tullu luettuu. :) Mut silti mä haluun ne kaikki.


      • shira
        Zilandelina kirjoitti:

        Niin, Potterit on kyl hyvii. Leffoi mulla ei oo, mut kirjat haluan kaikki. :) Kuka on lempihahmo? Musta Kalkaros on paras. Tai mä sanon kyl mieluummin Snape. Oho, nyt tais vähän sivuta Jääkansasta... :)

        Kuule, shira, mitä mä teen, jos sielt antikvariaatist ei voi tilata mitään? Ostanko mä ne kaipaamasi osat, mikäli löydän ne, ja keplottelen ne sulle jotenkin?
        Muuten, kun mä luin yhen 3 etsivää-kirjan pitkästä aikaa, mä huomasin että se oli ihan surkee. :D Ehkä se johtuu siitä, kun niin paljon muuta kivaa on tullu luettuu. :) Mut silti mä haluun ne kaikki.

        Mun potteri suosikki on hagrid, en muista miten kirjotetaan en oo vähään aikaan perehtyny ja on päässy unohttu ja sit dumledore ja tietty harry :) Joo mut siitä kirjojen hankkimisesta, ni jos ne ei pysty lähettää ni jos sul on rahaa ja suostut ostaa ne mulle ja lähettämään, ni maksan sul ne kirjat, postikulut ja sit vielä vaivan palkkaa, et nyt ois sun kannalt kiva jos siäl ois joku tai vaik kaikki ne kirjat :) eli osat 27-29 ja 33 oon nyt lukenu tohon 27 asti :) Kerron sit mun osotteen sul maililla jos ne kirjat/kirja löytyy!!! joo mut pidetään yhteyttä!


      • Zilandelina kirjoitti:

        ...onko täällä joku, joka on lukenut ihan koko 40-osaisen sarjan läpi? Itse löysin 37. osan vasta äskettäin ja sekin oli yllätys. En nimittäin tiennyt niitä olevan vielä Epäilyksen varjon jälkeen.
        Jos joku onnellinen on päässyt siis lukemaan kolme viimeistä osaa, olisiko hän niin ystävällinen ja kertoisi, mistä voisin itsekin saada ne käsiini? Haluaisin viimeinkin saada sen sarjan päätökseen...

        Hei :) näin ton sun kirjotuksen joka on aika vanha mutta niin tuo sarja päättyy nro 47 ja minulla on muuten KAIKKI mutta numero 19 uupuu ja se pitäisi saada jostain!


      • Zilandelina kirjoitti:

        ...onko täällä joku, joka on lukenut ihan koko 40-osaisen sarjan läpi? Itse löysin 37. osan vasta äskettäin ja sekin oli yllätys. En nimittäin tiennyt niitä olevan vielä Epäilyksen varjon jälkeen.
        Jos joku onnellinen on päässyt siis lukemaan kolme viimeistä osaa, olisiko hän niin ystävällinen ja kertoisi, mistä voisin itsekin saada ne käsiini? Haluaisin viimeinkin saada sen sarjan päätökseen...

        Hei :) tuo sarja päättyy nro 47 ja minulla on MELKEIN kaikki vaan nro 19 puuttu:( enkä ole lukenu ainuttakaan!!


    • huutoakehiin
      • Kustantajalle

        Te joilla on suomenkielinen versio, voisitteko kertoa kustantajan? Jos tarpeeksi moni pyytäisi, ehkä saataisiin uusintapainos?


    • Anonyymi

      Muuttuuko Jääkansan tarina vielä edelliseen suuntaan neljännen osan jälkeen? Neljäs kirja oli aivan lässy ja viides odottaa korkkausta.
      Sol oli paras henkilö koska hän oli paha. Kaikki muut on sen jälkeen ollut hyviä eikä sellainen kiinnosta.

      • Anonyymi

        Olisi aika hassua, jos sarjassa ei enää neljännen osan jälkeen tulisi pahiksia vastaan... Jatka vaan, ehkä tulet tykkäämään :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe