mun täytyy sanoa, että jos ikinä näen yksin vapaana olevan tappaja-doberin ja mulla on mahdollisuus lopettaa se, niin teen sen itsesuojeluun vedoten. Saahan susiakin tappaa jos ne aiheuttavat häiriötä
http://www.iltalehti.fi/vantaa/200807177960940_va.shtml
ei voi helvetti ymmärtää mitä ihmiset näkevät näissä murhanhimoisissa pedoissa? taitaa olla niin, etteivät hanki koskaan omia lapsia. eläinrakkaus on sairasta.
ei helvetti
40
3564
Vastaukset
- vihaasi
Ei tässä dobberin omistajana ole kovin hääppöiset tunnelmat. Vaikka omani rakastavat lapsia ja eivät tekisi pahaa kärpäsellekään, niin aina löytyy jostakin joku idiootti, joka on saanut huonolla koiranpidolla itselleen hanakasti purevan pedon. En voi muuta kun pyytää, ettet minun dobbereitani tappaisi, kun ne eivät ketään koskaan ole purreet ja uskallan luvata etteivät purekaan. Ihmisrakkaampia otuksia saa hakea!
- koiria mullakin
Nämä on aina niitä ikäviä uutisia. Kukaan koiranomistaja ei voi luvata että mun koira ei tee mitään!!! En edes minä vaikka minulla on collie johon minä itse yritän luottaa. Koira on aina koira, koskaan ei tiedä mistä ne ne ärsykkeet saavat, paljon siihen ei tarvita. Olen kerran kysynyt poliisilta mikä on syy lopettaa tuollainen vihainen arvaamaton dobermanni, poliisin vastaus oli että jos se esim. hyökkää poliisin kimpuun. Jos minun oma koira purisi lasta minä veisin sen piikille, Yksi kerta täytyy riittää jokaiselle koiranomistajalle. Koiria voi rakastaa mutta järki käteen joka hommaan. Lapsiperheeseen minä en ottaisi ikinä dobberia. Edes pieni koira ei ole vaaraton lapselle. Oikeissa käsissä dobberi on varmasti ihana ja uskollinen koira, mutta ikävä kyllä niitä ei oikeita omistajia on niin paljon.
- Koiria jo useita vuosia
koiria mullakin kirjoitti:
Nämä on aina niitä ikäviä uutisia. Kukaan koiranomistaja ei voi luvata että mun koira ei tee mitään!!! En edes minä vaikka minulla on collie johon minä itse yritän luottaa. Koira on aina koira, koskaan ei tiedä mistä ne ne ärsykkeet saavat, paljon siihen ei tarvita. Olen kerran kysynyt poliisilta mikä on syy lopettaa tuollainen vihainen arvaamaton dobermanni, poliisin vastaus oli että jos se esim. hyökkää poliisin kimpuun. Jos minun oma koira purisi lasta minä veisin sen piikille, Yksi kerta täytyy riittää jokaiselle koiranomistajalle. Koiria voi rakastaa mutta järki käteen joka hommaan. Lapsiperheeseen minä en ottaisi ikinä dobberia. Edes pieni koira ei ole vaaraton lapselle. Oikeissa käsissä dobberi on varmasti ihana ja uskollinen koira, mutta ikävä kyllä niitä ei oikeita omistajia on niin paljon.
Puhutaan reilusti yli 10 vuodesta, mitä olen koiria omistanut. Koskaan ei ole vahinkoja sattunut ja aina ollaan lasten kanssa tultu toimeen. Lapset rakastaa meidän koiria ja koirat lapsia. Ei puhettakaan muusta. 100% luottoa ei ole lapsiin, eikä koiriin, mutta meilläpäin kasvatetaan lapset ymmärtämään eläimiä ja käyttäytymään niiden kanssa oikein! Koirien luontoa ei voi muuttaa, niille voi kyllä opettaa, että lapset eivät tee niille pahaa, mutta se edellyttää, että lapset todellakaan eivät sitä tee. Dobermann on näitä harvoja poikkeuksia lukuunottamatta todella kiva koira. Jopa perheeseen! Monilla dobermanninomistajaystävilläni asia on näin.
http://www.kriegerhof-dobermanns.com/forum/index.php?topic=3597.0
Rodun tuntevat ihmiset kokoontuvat enimmäkseen tuonne foorumille ja sielläkin keskustellaan tästä aiheesta! - urosrotkula
Koiria jo useita vuosia kirjoitti:
Puhutaan reilusti yli 10 vuodesta, mitä olen koiria omistanut. Koskaan ei ole vahinkoja sattunut ja aina ollaan lasten kanssa tultu toimeen. Lapset rakastaa meidän koiria ja koirat lapsia. Ei puhettakaan muusta. 100% luottoa ei ole lapsiin, eikä koiriin, mutta meilläpäin kasvatetaan lapset ymmärtämään eläimiä ja käyttäytymään niiden kanssa oikein! Koirien luontoa ei voi muuttaa, niille voi kyllä opettaa, että lapset eivät tee niille pahaa, mutta se edellyttää, että lapset todellakaan eivät sitä tee. Dobermann on näitä harvoja poikkeuksia lukuunottamatta todella kiva koira. Jopa perheeseen! Monilla dobermanninomistajaystävilläni asia on näin.
Rodun tuntevat ihmiset kokoontuvat enimmäkseen tuonne foorumille ja sielläkin keskustellaan tästä aiheesta!Älkää nyt dopperin omistajat masentuko. Viimme kevättalven surullisten tapahtumien jälkeen me rotikan omistajat oltiin kansakunnan lika sanko! Minullekkin tultiin ulkoilu lenkillä suoraan päin naamaa sanomaa että "mä tapan noi sun tappajakoiras".
Dopperi on erittäin hieno (olen omistanut yhden) ja lapsirakas rotu. Meidän perheeseen syntyi 2 lasta tuon dopperin aikana ja ongelmia ei ollut ollenkaan. Koiraa omistamattomille tiedoksi, uuden perheenjäsenen (laumanjäsenen) tulo on koiralle suurenluokan stressi ja varsinkin kun koiralle näytetään heti se että tulokas on hierrarkiassa koiran yläpuolella. Tuon surullisen tapahtuman jälkeenhän rotikat hyökkäili lähes viikottain iltalehden otsikoissa vaikka kenen kimppuun... todenperää jutissa ei ollut!
Iltalehdessä on joku toimittaja joka todella vihaa koiria siis todella. Veikkaan että nämä dopperi jutut eivät jää tähän... valitettavasti. hysteerian lietsominen nyky suomessa on suuren luokan bussiness, ja lehti myy! Viime ja tämän viikon dopperi juttuja ei muuten muissa lehdissä näkynyt. - kokemusta siis on
Koiria jo useita vuosia kirjoitti:
Rodun tuntevat ihmiset kokoontuvat enimmäkseen tuonne foorumille ja sielläkin keskustellaan tästä aiheesta!Minulla on ollut 35 vuotta aina 1 tai useampi koira kerralla ja aktiivisesti kuulun kolmeen koira seuraan. Minä kyllä painottaisin sitä koulutuspuolta jokaiselle koiranomistajalle. ja aivan turha väittää kenenkään että hänen koira on 100% varma lasten kanssa. Ei tarvi kun koiran nukkua ja lapsi vaikka vahingosa kaatuu koiran päälle,mitä koira tekee, useimmiten puolustautuu. En tarkoittanut että koirat vihaisuuttaan purevat, vaan nimenomaan sitä että ei tiedä mistä ne ne ärsykkeet ottavat. Varmasti nyt ovat kaikki dobberi ihmiset takajaloillaan ja puolustavat näitä lemmikkejään, niin minäkin teen. Mutta se jumalaton hehkutus että dobberit ovat mitä ihanampia perhekoiria ei taida aina pitää paikkansa. Säälittää vain ne koirat joita otetaan hetken huumassa ja ei edes yritetä kouluttaa. Dobberikasvattajien pitäisi ja tietysti muidenkin palveluskoirarotujen ksvattajien seurata kasvattien mitä kasvateille kuuluu. Koulutetaanko niitä ym. Palstoilla luvattoman paljon nuoria kodinetsijä dobbereita!!! ja nyt en tarkoita että kaikki eivät kouluta koiriaan vaan ne muutamat huonot omistajat pilaavat rodun mainetta.
- <<<<
ITTE TAVANNU MUUTAMASSA NÄYTTELYSSÄ DOBBERIN JA MUSTA NE OLI TODELLA IHANIA
- järkyttävää
tosiaan.. Itse tunnen tuon kyseisen pojan ja hänen perheensä. Olen monesti katsonut kun olen tuon purevan koiran nähnyt, että koskahan se kiinni käy.. Ja omistajat eivät anna koiraansa lopettaa.. Nyt kyllä saa loppua oman pikkusisareni vierailut kyseisen perheen luona ja mikäli ei päätöstä koiran lopettamisessa tule, niin kyllä lähtee täältä suunnasta adressi käyntiin sillä tuo piha on täynnä pieniä lapsia.. On adressi nopeasti nimiä täynnä ja 1 pureva koira vähemmän..
- edelliseen
järkyttävää kirjoitti:
tosiaan.. Itse tunnen tuon kyseisen pojan ja hänen perheensä. Olen monesti katsonut kun olen tuon purevan koiran nähnyt, että koskahan se kiinni käy.. Ja omistajat eivät anna koiraansa lopettaa.. Nyt kyllä saa loppua oman pikkusisareni vierailut kyseisen perheen luona ja mikäli ei päätöstä koiran lopettamisessa tule, niin kyllä lähtee täältä suunnasta adressi käyntiin sillä tuo piha on täynnä pieniä lapsia.. On adressi nopeasti nimiä täynnä ja 1 pureva koira vähemmän..
Niin siis tuo edellinen viestini ei siis koske niinkään dobermannia rotuna, vaan noita yksittäisiä koiria, jotka on otettu egon jatkeeksi ja joita ei ole osattu oikein kouluttaa.. Itse pidän dobermanneista ja aion sellaisen vielä joskus hankkiakkin, sillä tiedän pystyväni kyseisen rodun kouluttamaan. Vaativien rotujen keskellä olen ollut koko pienen ikäni. Mutta tällä hetkellä tuo koira kyllä pistää hieman vihaksi, sillä olen itse huomannut koiran käytöksestä, että näin saattaa vielä joskus tapahtua.. Ja nyt se tapahtui.. :(
- dopperweiler
Ilmansaasteet tappavat EU-alueella vuosittain 350 000 ihmistä. Aijoitko omaan itsesuojelu vaistoon vedoten alkaa lahtaamaan ihmisiä joilla on auto, takka, hehkulamppu, tietokone yms. Em. tappavat paljon todennäköisemmin kuin yksikään koira!
Toiseksi suomessa on 500 000 koiraa joista 3 on todistettavasti tappanut ihmisen viimeisen 10 vuoden aikana. Todennäköisyys joutua koiran tappamaksi on joitain 0.002%, siis ei mitään. Ihan vaan vertailupohjaa: normaali joka talvinen influenssa aalto tappaa suomessa keskimäärin 3 ihmistä vuosittain. Se että pelkää koiran tappavan on siis turha FOBIA johon kannattaa hankkia apua ammattilaisilta!
Kolmanneksi tuo "tappajakoira" myytti on täyttä sontaa lue toi seuraava: http://www.pitbullyhdistys.fi/mediamyytti.html
Neljänneksi... älä usko kaikkea mitä ILTALEHTI kirjoittaa...- ------
sori, 3 tapettua ihmistä mutta kuinka monta haavoittamista, ihmisten eunukiksi tekoa koirat ovat tehneet? näitä tuntuu tulevan kaksi kappaletta viikossa eli 1 040 tappajakoiran tapon yritystä 10 vuodessa! mahdollisuus on kolme tuhannesta mutta mahdollisuus on olemassa aina kun verenhimoinen koira hyökkää!
dobermannit ja pittbullit ajanmyötä kielletään - myös suomesta. koira'harrastajien' pitäisi pikku hiljaa ymmärtää tämä - dopperweiler
------ kirjoitti:
sori, 3 tapettua ihmistä mutta kuinka monta haavoittamista, ihmisten eunukiksi tekoa koirat ovat tehneet? näitä tuntuu tulevan kaksi kappaletta viikossa eli 1 040 tappajakoiran tapon yritystä 10 vuodessa! mahdollisuus on kolme tuhannesta mutta mahdollisuus on olemassa aina kun verenhimoinen koira hyökkää!
dobermannit ja pittbullit ajanmyötä kielletään - myös suomesta. koira'harrastajien' pitäisi pikku hiljaa ymmärtää tämäKuinka monta ihmistä saa turpaansa tämäkin viikonloppun aikana taitaa mennä toi 1045 yli. Toisaalta tuo on aika tyhmää matematiikka noi sun laskelmat.
Tottakai ongelma koirat on hoidettava tavalla tai toisella se on selvä. Minä en kumminkaan lähtisi kieltämään mitään rotua sen takia että muutama häirikkö yksilö on tietyssä rodussa... Viime kesänä täällä päin suomea lapinkoira puraisi erästä miestä, pitäisikö lapinkoirat kieltää rotuna?
Mikä ihme siinä on että ihmiset ei tajua seuraavaa: ongelmat koirissa ei katso rotuun!?!?!? Omistajat ne yleensä on se ongelma.... vika löytyy hihnan toisesta päästä. Otetaan koira hetken mielijohteesta eikä käsitetä sitä vastuuta mikä koiran mukana tulee, rotuun katsomatta. Minua henkilökohtaisesti vituttaa suunnattomasti sanonta "tää on hyvä rotu kun tätä ei tarvitse kouluttaa". Jokainen koira ON KOULUTETTAVA yhteiskunta kelpoiseksi... Kasvattajien vastuuta pitäisi ehdottomasti lisätä ja koirien kasvattaminen pitäisi saada luvan varaiseksi. koiran omaistamisen edellytyksenä pitäisi käydä jonkinlainen "koira koulu", se karsisi nämä ihmiset jotka hankkivat ison koiran ns. munan jatkeeksi toisaalta se karsisi myös hetken mielenjohteesta otettuja koiria. Miksi ihmeessä te syylistätte tiettyä rotua vaikka 99,9% muut ko. rodun edustajat ovat hyvin koulutettuja ja yhteiskunta kelpoisia.
Ps. miksi muuten vain ILTALEHTI uutisoi näitä koira puremis juttuja? - puupäitä
------ kirjoitti:
dobermannit ja pittbullit ajanmyötä kielletään - myös suomesta. koira'harrastajien' pitäisi pikku hiljaa ymmärtää tämäTällaisella mediahysterialla on muutamassa maassa jo ääliöt saaneet tahtonsa läpi. Näin esimerkiksi Hollannissa. Kymmenen vuotta myöhemmin Hollanti poisti mm. pitbull kiellon koska kielto ja kyseisten koirien poistaminen EI VAIKUTTANUT LAINKAAN purematilastoihin ja vammautumisiin. Myös Ruotsissa kiellettiin pitit , mutta myöhemmin tultiin järkiin ja sallittiin ne taas. Kuinka monta kertaa pitää vääntää, että esim. Suomessa aito pitbull ei tiettävästi ole ikinä purrut ihmistä. Se, että jenkkilän pikkugangsteripellejen rääkätyt koirat puree ihmistä, ei tarkoita, että normaalisti kasvatettu pitti purisi yhtään ketään.
Edelleenkin arvon pahvipää, jos olet tosissa huolissasi koirien aiheuttamista vammoista, niin katso ensin pieniin koiriin ja sitten yleisimpiin koirarotuihin. Näiden tekosia valta osa puremista on. Sinä et tiedä sitä siksi, että iltalehti ei moisesta viitsi uutisoida, kun ei vaikuta myyntiin.. - Romi
puupäitä kirjoitti:
Tällaisella mediahysterialla on muutamassa maassa jo ääliöt saaneet tahtonsa läpi. Näin esimerkiksi Hollannissa. Kymmenen vuotta myöhemmin Hollanti poisti mm. pitbull kiellon koska kielto ja kyseisten koirien poistaminen EI VAIKUTTANUT LAINKAAN purematilastoihin ja vammautumisiin. Myös Ruotsissa kiellettiin pitit , mutta myöhemmin tultiin järkiin ja sallittiin ne taas. Kuinka monta kertaa pitää vääntää, että esim. Suomessa aito pitbull ei tiettävästi ole ikinä purrut ihmistä. Se, että jenkkilän pikkugangsteripellejen rääkätyt koirat puree ihmistä, ei tarkoita, että normaalisti kasvatettu pitti purisi yhtään ketään.
Edelleenkin arvon pahvipää, jos olet tosissa huolissasi koirien aiheuttamista vammoista, niin katso ensin pieniin koiriin ja sitten yleisimpiin koirarotuihin. Näiden tekosia valta osa puremista on. Sinä et tiedä sitä siksi, että iltalehti ei moisesta viitsi uutisoida, kun ei vaikuta myyntiin..Itsestäsi tuli "uusio" dobberin omistaja vain viikko ennen noita lööppejä. Niimpä, pahin mahdollinen ajankohta. Mutta meillä loma ja neljä viikkoa aikaa tutustua uuteen perheenjäseneen.
Niin ja sitten asiaan.... Meidän perheeseen kuuluu 6 lasta (osa jo melkein aikuisia) kaksi koiraa ja kissa. Toinen näistä koiristamme on dobberi.... Päätimme tuossa juuri porukalla, että emme osta ainoatakaan Iltalehden numeroa. Olen kuulluut myös, että siellä on toimittajana joku koirien, erityisesti dobberien vihaaja. Joten päätimme näin, vastalauseena vihan lietsomiselle. Huom!!! Tämä on vain meidän päätöksemme. - dopperweiler
Romi kirjoitti:
Itsestäsi tuli "uusio" dobberin omistaja vain viikko ennen noita lööppejä. Niimpä, pahin mahdollinen ajankohta. Mutta meillä loma ja neljä viikkoa aikaa tutustua uuteen perheenjäseneen.
Niin ja sitten asiaan.... Meidän perheeseen kuuluu 6 lasta (osa jo melkein aikuisia) kaksi koiraa ja kissa. Toinen näistä koiristamme on dobberi.... Päätimme tuossa juuri porukalla, että emme osta ainoatakaan Iltalehden numeroa. Olen kuulluut myös, että siellä on toimittajana joku koirien, erityisesti dobberien vihaaja. Joten päätimme näin, vastalauseena vihan lietsomiselle. Huom!!! Tämä on vain meidän päätöksemme.Se toimittaja vihaa taisaisesti kaikki isoja rotuja..
- vittuuntunut 14v
------ kirjoitti:
dobermannit ja pittbullit ajanmyötä kielletään - myös suomesta. koira'harrastajien' pitäisi pikku hiljaa ymmärtää tämäokei, mä oon pitkään yrittänyt tässä nyt ymmärtää teidän näkökulmaa mutta nyt puhun 14 vuotiaan ja koiran tapon kohteeksi joutuneen näkökulmasta, eli omastani!
kun mä en ollut vuottakaan mua puri koira ja mä jouduin sairaalaan sen takia!! arvaa vaan mikä rotu oli?
se oli tavallinen puudeli semmonen pieni kaikenlisäksi!! jälkeen se puri mua useita kertoja jalkaan tai johonkin koska se pelkäs pieniä lapsia ja mä silti rakastin sitä, aivan samalla tavalla ihminen voi hyökätä toisen kimppuun aivan kuten yksi mun läheinen teki mulle! enkä mä pelkää sitä niin vaan kävi MUN tyhmyyden takia! sitten kun mun kaverilla oli doobermanni se ei ikinä koskenut muhun hampaillaan!! ja mun perheessä on aina ollut koira! yksi oli juuri tämä rotikka eikä ikinä mulle mitään tehnyt!!! jos mun pitäis valita tässä onko ihminen vai koira pelottavampi kaiken mun kokemani jälkeen...voin helposti sanoa vittu että pelkään ihmisiä paljon enemmän kuin dobermannia, joten jos multa kysyttäis...haluaisinko halata näitä teidän mielestä tappajakoiria vai sinun kaltaisiasi kusipäitä arvaa kaksi kertaa ketä halaisin!! Koiria tottakai!!!! vituttaa tommonen käytös jos muutama koira sadasta on pahoja syystä tai toisesta että heti koko rotu on aivan hirviö niin sehän mua vituttaa!! voit sanoa että mulla on mielenterveysongelmia mutta jos mä kuulen että sä haluisit tai että joku haluaisi koskea mun Pitbulliin vähänkään väkivaltaisesti...voin vannoa siis aivan vannoa että sä unohat sun pelkosi ja vihasi koiriin kun mä näytän kumpi on vaarallisempi, minä vai se koira! ihminen vai se koira!!
- pientä ihmistä
eikö ollut leluja lapsena kun noin pitää valittaa.. taitaa mulla sitten olla seuraavan kerran kun kersat mopoilla ja pyörillä terrorisoi, niin eikun keppiä pinnojen väliin.. lapset myös tarkoituksella ärsyttää koiria joten se siitä sitten..
- sukupuoliyhteydessä ihmisen...
...etkä sitä myötä tule hankkimaan ikinä myöskään lapsia.
tämä poika VÄISTI ilmeisesti pelkäämiänsä koiria melkein puskaan! - hellanlettas sentään
sukupuoliyhteydessä ihmisen... kirjoitti:
tämä poika VÄISTI ilmeisesti pelkäämiänsä koiria melkein puskaan!ja kuinkahan monta kertaa aikaisemmin poika oli jollain tavalla provosoinut koiraa.. ja taas kerran asiasta kuultiin vaan kukkahattuäidin versio, eikä paljon menty koiranomistajalta kysymään..
- torssouuno
sukupuoliyhteydessä ihmisen... kirjoitti:
tämä poika VÄISTI ilmeisesti pelkäämiänsä koiria melkein puskaan!IL:den jutut on ennenkin ollut aika suuri piirteisiä....
- nyt sinäkin
hellanlettas sentään kirjoitti:
ja kuinkahan monta kertaa aikaisemmin poika oli jollain tavalla provosoinut koiraa.. ja taas kerran asiasta kuultiin vaan kukkahattuäidin versio, eikä paljon menty koiranomistajalta kysymään..
Tuo poika ei kyllä ole ikinä millään tavalla koiraa provosoinut. Aina on tilaa antanut, kun nuo koirat ovat omistajansa kanssa vastaan tulleet. Jos puskaa vasten painautuminen ja koiralle tilaa antaminen on mielestäsi provosointia, niin voi huh huh...
- Romi
hellanlettas sentään kirjoitti:
ja kuinkahan monta kertaa aikaisemmin poika oli jollain tavalla provosoinut koiraa.. ja taas kerran asiasta kuultiin vaan kukkahattuäidin versio, eikä paljon menty koiranomistajalta kysymään..
Niimpä...asuessamme Porvoossa naapurin poika potkaisi kerran minun edellistä Dobberi-narttua käytävässä kylkeen. Ei mielestäni ollut koiran vika, että koira murisi joka ainut kerta pojalle sen jälkeen. Kerroin kyllä asiasta pojan äidille, kun tui minulle valittamaan koiran murinasta.
Minun kyllä piti olla tosi tarkkana sen jälkeen koirani kanssa. Monesti myöhemminkin jouduin sille samalle ADHD-hirviölle sanomaan, ettei tule koiran lähelle. Huom!! Koira oli AINA kiinni, silti se riiviö ei uskonut.... OLIKO KOIRAN VIKA???
Huom!! Koira sai ensimmäisen potkun ihan syyttä... Ja itselläni on myös monta lasta, jotka eivät todellakaan potki koiria!!! En siis ole lapseton....
- keuhkoa
kuinkahan monta kertaa on lemmikkimarsu/hamsteri/gerbiili purrut lasta sormeen.. eipä niistä paljon lehdissä kirjoitella.. dobbereista on vain helppo puhua paskaa kun pari hassua tapausta ollut..
- !!!
Tässä nähdään taas tavallinen juntti. Ihmiset ovat tehneet joka ikisen vihaisen koiran. vika on IHMISESSÄ ja toivon ettei sinunlaisia ihmisä tule olemaan kauaa.
Nämä asiat, mitä lööpit aika suurpiirteisesti, valheellisesti ja liioitellusti kirjoittavat, antavat kaikenmaailman vajakeille vaan syyn aukoa päätään ja käyttäytyä huonosti koirallisia ihmisiä kohtaan.
Kun kohu laantuu, palavat nämä huuteliat äitinsä helmoihin odottamaan uutta syytä alkaa hyytelemaan. Oli kyse sitten Tukiaisesta, koirista tai perskarvoista.
Purevia koira tulee _AINA_ olemaan. Ai miksi? Koska koira on ELÄIN ja sen tekemisistä ei aina voi olla 110% varma. Se ei osaa kertoa jos sitä sattuu keuhkoihin tai jos sen päässä kasvaa kasvain. Se reagoi ja käyttäytyy silloin arvaamattomasti ja yrittää _NÄYTTÄÄ_ että on kipuja- se saattaa jollakin kohdalla tarkoittaa ihmisen puremista.
Myös ne ihmiset jotka pahoinpitelevät koiriaan henkisesti ja fyysisesti saa aikaan pelokkaita ja puruherkkiä koiria jotka _PUOLUSTAVAT HENKEÄÄN_. Koirat ei osaa soittaa poliisille ja kertoa, miten sitä hakataan kepeillä ja heitellään seinille ja ruokaakin saanut viimeksi viikko sitten ja silloinkin ensin selkään ja sitten ikivanhat jauhelihakastikkeet.
Suomessa ei vielä olla niinnhysteeristä kansaa, että koiria alettaisiin kieltämään. Ja vaikka joitain rotuja laitettaisiin mustille listoille,se ei meinaa ettei niitä edelleen hommattaisiin tai että _KOSKAAAN IKINÄ ENÄÄ_ ei koira edes vilkaise pahasti ihmistä.
- fio
Taitaa nyt aloittajalla viirata päässä ja kovasti. Sinuna en kirjoittaisi näille palstoille mitään, kun on noin pieni ja ahdas mieli.
VOi voi... sääliksi käy! Etkä osaa edes tuon paremmin perustella asiasi, ja tosi asiattomasti olet asiasi sitä paitsi kirjoittanut!
Katso peiliin! - Petojen ja lasten puolesta ;)
Aika mukavaa yleistystä ja aika moista skeidaa koko tuo sinun höpinäsi :). Itselläni on vuosia ollut dobberi ilman purema ym. tapauksia. koira on vaan pidettävä ns. hanskassa, koulutettava, sosiaalistettava jne. ja tarkoin harkittava missä ja milloin pitää irti. Tämä sama asia koskee myös MUITA ROTUJA ! Ja ei, ei me kaikki dobberi ihmiset sentään lapsettomia olla (itselläni on pari pientä lasta ja kaksi dobberia ilman ongelmia) saatikka sydämettömiä kun tälläisiä purematapauksia tapahtuu. Tapaus on dobberi foorumilla saanut osakseen paheksuntaa ja pahoittelua lapsen puolesta. Tässäkin tapauksessa se suurin vika on ollut ihmisessä siellä narun päässä, kun ei ole pystynyt koiraansa hallitsemaan. En voi muuta sanoa kun katsos peiliin kun tälläistä soopaa kirjoittelet, minkälainen vihanassu siellä kurkistelee, heh..
- shut up
Voi helvetin ääliö!Kaduilla liikkuu vaikka kuinka paljo sekopäisiä ihmisiä ja tää urpo vinkuu koirista.Häirikköihmiset pitäis saada ottaa hengiltä,ei niistä ole MITÄÄN hyötyä.Et suksi kuuseen vitun tampio!
- zöbä
Luulet varmaan, että tämän viestin avulla saan itseni heräämään ja tappamaan rakkaan koirani, jotta sinunlaisi idiootit saisi dobberi-rottweiler-staffi-bitbull-ennakkoluulopelolta yöunet?! Turha luulo! Tapa itsesi niin sinunlaisista narisijoista pääsee eroon.
- gfgadgfdgdfgfd
Juuri näin ;D omaa egoa nostattamassa "Mä tapna ne höpinää" melko kakara maista, siel ruudun toisel puolel taitaa ol joku paska housu joka ei uskalla tulla talosta ulos ku pelkä äettä tappaja koira hyökkää kimppuun.. :'D Melko noloa. Koira joka puri poikaa oli luultavasti huonosti kohdeltu ja koulutettu. Ja tiedoksi koirat on yksilöitä typerys. Eivät ne kaikki saman rotuiset kimppuusi hyökkää jos yksi on pikkulasta purru.
- mietityttää
gfgadgfdgdfgfd kirjoitti:
Juuri näin ;D omaa egoa nostattamassa "Mä tapna ne höpinää" melko kakara maista, siel ruudun toisel puolel taitaa ol joku paska housu joka ei uskalla tulla talosta ulos ku pelkä äettä tappaja koira hyökkää kimppuun.. :'D Melko noloa. Koira joka puri poikaa oli luultavasti huonosti kohdeltu ja koulutettu. Ja tiedoksi koirat on yksilöitä typerys. Eivät ne kaikki saman rotuiset kimppuusi hyökkää jos yksi on pikkulasta purru.
Minkä takia ei voida tiettyjen rotujen (ns. taistelurodut,ym) kohdalla vaatia jonkinlaista lupaa saada koira itselleen? Ehdot pitäisi olla esim. puhdas rikosrekisteri ja näyttö siitä että osaa koiria kouluttaa.
- jdhgjhgjdj
mietityttää kirjoitti:
Minkä takia ei voida tiettyjen rotujen (ns. taistelurodut,ym) kohdalla vaatia jonkinlaista lupaa saada koira itselleen? Ehdot pitäisi olla esim. puhdas rikosrekisteri ja näyttö siitä että osaa koiria kouluttaa.
Juuri näin
- Aasintuntija2
jdhgjhgjdj kirjoitti:
Juuri näin
Nainen ja mies ovat vakavien vammojen takia sairaalahoidossa.
Aikuinen rottweiler-rotuinen koira puri pahoin emäntänsä käteen Lieksassa Pohjois-Karjalassa tiistai-iltapäivällä.
Naisen yli 50-vuotias mies sai koiran irrotettua vaimonsa kädestä käskyttämällä. Nainen vietiin puremavammojen vuoksi sairaalaan hoidettavaksi.
Muutama tunti myöhemmin perheen isän laittaessa koiraa koiratarhaan, kävi koira yllättäen kiinni isäntänsä käteen hauiksen kohdalle. Koira ei irrottanut otettaan ennen kuin perheen poika riensi apuun.
Poika saattoi pelastaa isänsä hengen. Poika löi koiraa useita kertoja puuhalolla päähän, ja lopulta koira irrotti purentaotteensa isäntänsä hauiksesta.
Mies sai niin vakavat vammat, että hänetkin vietiin sairaalahoitoon.
- Nainen loukkaantui vakavammin kuin mies. Kummallakaan ei ole hengenvaaraa, mutta kyllä heillä vakavat vammat on. Kun iso koira pääsee oikein kunnolla mouhentamaan, niin kyllä vammoja siinä tulee, rikoskomisario Jari Liimatta Pohjois-Karjalan poliisista kertoo.
Syytä selvitetään
Lieksan eläinlääkäri lopetti koiran omistajiensa pyynnöstä. Perheen mukaan koira on aina ennen käyttäytynyt kunnolla.
- Harvinaisia nämä kimppuun käymiset ovat, mutta eivät aivan poikkeuksellisia. Tämän tapauksen tekee tietenkin vielä harvinaisemmaksi se, että koira hyökkäsi sekä emäntänsä että isäntänsä kimppuun.
Lieksan poliisi jatkaa tapauksen selvittelyä. Koira on toimitettu patologin tutkittavaksi Elintarviketurvallisuusvirasto Eviraan. Tutkimuksilla on tarkoitus saada selville koiran yllättävän käyttäytymisen syy.
- Jospa tutkimus selvittäisi, mistä koiran käyttäytymisessä oli kyse, Liimatta sanoo. - Ei voi ymmärtää
Aasintuntija2 kirjoitti:
Nainen ja mies ovat vakavien vammojen takia sairaalahoidossa.
Aikuinen rottweiler-rotuinen koira puri pahoin emäntänsä käteen Lieksassa Pohjois-Karjalassa tiistai-iltapäivällä.
Naisen yli 50-vuotias mies sai koiran irrotettua vaimonsa kädestä käskyttämällä. Nainen vietiin puremavammojen vuoksi sairaalaan hoidettavaksi.
Muutama tunti myöhemmin perheen isän laittaessa koiraa koiratarhaan, kävi koira yllättäen kiinni isäntänsä käteen hauiksen kohdalle. Koira ei irrottanut otettaan ennen kuin perheen poika riensi apuun.
Poika saattoi pelastaa isänsä hengen. Poika löi koiraa useita kertoja puuhalolla päähän, ja lopulta koira irrotti purentaotteensa isäntänsä hauiksesta.
Mies sai niin vakavat vammat, että hänetkin vietiin sairaalahoitoon.
- Nainen loukkaantui vakavammin kuin mies. Kummallakaan ei ole hengenvaaraa, mutta kyllä heillä vakavat vammat on. Kun iso koira pääsee oikein kunnolla mouhentamaan, niin kyllä vammoja siinä tulee, rikoskomisario Jari Liimatta Pohjois-Karjalan poliisista kertoo.
Syytä selvitetään
Lieksan eläinlääkäri lopetti koiran omistajiensa pyynnöstä. Perheen mukaan koira on aina ennen käyttäytynyt kunnolla.
- Harvinaisia nämä kimppuun käymiset ovat, mutta eivät aivan poikkeuksellisia. Tämän tapauksen tekee tietenkin vielä harvinaisemmaksi se, että koira hyökkäsi sekä emäntänsä että isäntänsä kimppuun.
Lieksan poliisi jatkaa tapauksen selvittelyä. Koira on toimitettu patologin tutkittavaksi Elintarviketurvallisuusvirasto Eviraan. Tutkimuksilla on tarkoitus saada selville koiran yllättävän käyttäytymisen syy.
- Jospa tutkimus selvittäisi, mistä koiran käyttäytymisessä oli kyse, Liimatta sanoo.Piti nostaa vanha koiravihaajan topikki ja tulla lässyttämään lisää.Kyseessä taas eri koirarotu eli mene kirjoittelemaan samaa vihapaskaa jonnekkin muualle.
- hah...
mietityttää kirjoitti:
dobermann ei taida olla onneks taistelurotu.. vaan ihan palvelus koira.. .. et harmi et tää niin sanottu tappaja koira ei edes pääse taistelurotu listaan.....
- tulee tilaisuus
lopettaa Dobermanni, niin se tehdään heti.
- swdefrthuji
eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
- Hemmisku
kun ihmiset valittaa koirista, jotka ovat itse jalostaneet. "Karpalo85" kirjoittaa hyvin ja antaa selkeän kuvan siitä, että koira on eläin, eikä se toimi samalla tavalla kuin ihminen. Koiran tehtävänä ei ole ymmärtää ihmisen käyttäytymistä, vaan ihmisen on ymmärrettävä koiraa. Jos ottaa koiran, millä on suuri temperamentti tai taipumus dominointiin, sitä TÄYTYY osata hallita!
- Nittaminax*
pidätellä doppermanniani jos se oikein innostuu.
Kyllä se ei oel yhtään helppoa 50kg koiraa talutushihnassa saada totteleen - Jack the Monkey xd
Njoo ... dobermannit ei oo mitään tappajia! Noi on noitten kakaroiden oma propleema! Ei tarttee tylla räyhää tollasesta
- ,kjhgf
siis ei vittu!!!!!!!!!se ei ole dopperin syytä jos se on ärhäkkä vaan omistajan!
ja dobberi on lapsi rakas ja jos et haluu et dobberi puris sua niin älä mee sen lua!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394533Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5683450Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732181Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121754- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351568TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611271OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301118- 2241041
- 70976