Onko kellään kokemuksia Elextroluxin ultra silencer mallistosta? Mietin juuri tuota Z3300 mallia, olisi sopivan pieni ja sisältää hepa13 suotimen. Mutta riittääkö tuossa kunnolla imua ja onko käytöllinen muutoin? Toinen vaihtoehto olisi Dyson dc22 (mini).
Electroluxin ultra silencer pölynimurit
10
6415
Vastaukset
- TT-Citikka
Dyson on pussiton - itse en ainakaan sellaista ostaisi. Meillä on Volta Bolido 4555XL-imuri, joka on Electroluxin linjalta tuleva imuri sekin. Portaissa voisi olla näppärämpi ja pikkusuuttimen kiinnittyä tukevammin teleskooppiputkeen, mutta muuten ollaan oikein tyytyväisiä. Halvemmat suodattimet ja pölypussit kuin Mielen imureissa.
- nikokk
En ole mitään kovin hyvää kuullut muista kuin dyson pussittomista imureista. Tarkennuksena vielä, että tulee suht pieneen yksiöön ja siksi olisi tärkeää, että mahtuu säilyttää pieneen ja matalaan tilaan. Toinen etu olisi jos sillä vosi myös tehokkaasti imuroida parven puuvillapatjaa.
- make
nikokk kirjoitti:
En ole mitään kovin hyvää kuullut muista kuin dyson pussittomista imureista. Tarkennuksena vielä, että tulee suht pieneen yksiöön ja siksi olisi tärkeää, että mahtuu säilyttää pieneen ja matalaan tilaan. Toinen etu olisi jos sillä vosi myös tehokkaasti imuroida parven puuvillapatjaa.
Mielen S4211 on kuluttajalehden testivoittaja ja sai ainoana täydet pisteet käyttömukavuudesta. Pieni ja ketterä. 199e. Jos allergiaa niin S4281 on Active-HEPA-suodattimella. Made in Germany. Ja tämä Miele on testattu 20v. käyttöiän mukaan. Mullakin vanha miele vuodelta 1981 ja toimii edelleen. Electroluxit tehdään Unkarissa ja oma Oxygen kesti vain muutaman vuoden ennenkuin hajosi. Tällä vanhalla mielellä on imuroitu kurat autosta ja sementtipölyt ja vielä toimii kakkosimurina.
- TT-Citikka
make kirjoitti:
Mielen S4211 on kuluttajalehden testivoittaja ja sai ainoana täydet pisteet käyttömukavuudesta. Pieni ja ketterä. 199e. Jos allergiaa niin S4281 on Active-HEPA-suodattimella. Made in Germany. Ja tämä Miele on testattu 20v. käyttöiän mukaan. Mullakin vanha miele vuodelta 1981 ja toimii edelleen. Electroluxit tehdään Unkarissa ja oma Oxygen kesti vain muutaman vuoden ennenkuin hajosi. Tällä vanhalla mielellä on imuroitu kurat autosta ja sementtipölyt ja vielä toimii kakkosimurina.
Mielen imurit on hyviä (ehkä aivan halvinta perusmallia lukuunottamatta). Kestäviä ovat, meidänkin kymmenvuotias meni vielä kierrätykseen eli uusiokäyttöön käytännössä täydellisessä toimintakunnossa, kun vaihdettiin Bolidoon (vaimo ei tykännyt suulakkeista ja olihan se 1996 hankittu Miele myöskin aika kolho). Mielen suodattimet ja pussit ovat kyllä kalliimpia ja tuossa 4-sarjassa ei pikkusuulakkeita saa rungon sisään, vaan ne roikkuvat epäkäytännöllisesti? varressa.
Hanki sellainen imuri, jossa on vähintään HEPA12-suodatin ja testaa käyttömukavuus itse. - eka mielen s4281:STÄ
make kirjoitti:
Mietinkin ensin Mielen S4281:st', mutta kaupassa kun kokeilin niin aika kolhon oloinen ja ei saa kunnolla pieneen tilaan. Muutoin ihan asialliselta vaikutti. Ehkä Electrolux:n pieni masiina oli hieman jämäkämpi rakenteeltaan.
Saako muuten Tuohon Mielen S4281:seen kunnon patja-suutinta tms. ?? - make
TT-Citikka kirjoitti:
Mielen imurit on hyviä (ehkä aivan halvinta perusmallia lukuunottamatta). Kestäviä ovat, meidänkin kymmenvuotias meni vielä kierrätykseen eli uusiokäyttöön käytännössä täydellisessä toimintakunnossa, kun vaihdettiin Bolidoon (vaimo ei tykännyt suulakkeista ja olihan se 1996 hankittu Miele myöskin aika kolho). Mielen suodattimet ja pussit ovat kyllä kalliimpia ja tuossa 4-sarjassa ei pikkusuulakkeita saa rungon sisään, vaan ne roikkuvat epäkäytännöllisesti? varressa.
Hanki sellainen imuri, jossa on vähintään HEPA12-suodatin ja testaa käyttömukavuus itse.Eipä mahdu lisäsuulakkeet tuohon Electroluxin Ultra Silencer-malliinkaan sisälle. Itse asiassa aika harvaan imuriin enää nykyään. Mielen S5-sarja taitaa olla lähes ainoita malleja. Lisäksi mielen liitäntäjohto on vielä paksua pyöreää kaapelia, mikä kestää käytössä paremmin kuin solmuun menevä littana kaapeli. Eikä Mielen alkuperäiset pölypussit (15e) niin kovin kalliita ole kun ottaa huomioon että siinä tulee aina mukana sekä moottori- että mikrosuodatin. Itselläni on ollut myös Voltan Bolido v. 2001 ja ongelma siinä oli se että vaikka käytti alkuperäisiä pusseja niin pöly meni pussin suun ohi ja tukki moottorisuodattimen. Mikäli ei ole allergiaa niin HEPA-suodatin on käytännössä turha eikä sitä usein raaski vaihtaa. Väitän että mikrosuodattimen useammin vaihtamalla poistoilma on puhtaampaa kuin likaisella HEPA-suodattimella. Toisekseen pestävä HEPA on vain markkinointikikka, jää kovin likaiseksi vielä pesun jälkeenkin ja jos et vaihda sitä niin rikkoo moottorin koska imuri kuumenee liikaa.
- nikokk
make kirjoitti:
Eipä mahdu lisäsuulakkeet tuohon Electroluxin Ultra Silencer-malliinkaan sisälle. Itse asiassa aika harvaan imuriin enää nykyään. Mielen S5-sarja taitaa olla lähes ainoita malleja. Lisäksi mielen liitäntäjohto on vielä paksua pyöreää kaapelia, mikä kestää käytössä paremmin kuin solmuun menevä littana kaapeli. Eikä Mielen alkuperäiset pölypussit (15e) niin kovin kalliita ole kun ottaa huomioon että siinä tulee aina mukana sekä moottori- että mikrosuodatin. Itselläni on ollut myös Voltan Bolido v. 2001 ja ongelma siinä oli se että vaikka käytti alkuperäisiä pusseja niin pöly meni pussin suun ohi ja tukki moottorisuodattimen. Mikäli ei ole allergiaa niin HEPA-suodatin on käytännössä turha eikä sitä usein raaski vaihtaa. Väitän että mikrosuodattimen useammin vaihtamalla poistoilma on puhtaampaa kuin likaisella HEPA-suodattimella. Toisekseen pestävä HEPA on vain markkinointikikka, jää kovin likaiseksi vielä pesun jälkeenkin ja jos et vaihda sitä niin rikkoo moottorin koska imuri kuumenee liikaa.
Voishan tuota S4281:stä harkita, kun on suht edullinen. Isohan se on, mutta pienissä imureissahan pölypussit on samantien täynnä ja tukossa. Onko tietoa kuinka pieneen tilaan tuon S4000-sarjan mielen saa? Itsellä kun ei ole korkeaa pystykaappia, vaan imuri pitäisi saada mahtumaan noin 60cm leveään ja 45cm korkeaan kaappiin mahdutettua.
Eli saako/joutuuko putken laittamaan osiin (jos kuinka moneen osaan)?
Entä electrolux ultra silencer?
Olisi kiva kuulla vielä kommentteja tuosta Electrolux:sin hiljaisesta mallista, jos joku omistaa sellaisen. - Kivikylän mies
make kirjoitti:
Toista se oli ennen käyttö oli ajateltu vähintään 10 vuoteen.Nykyään lienee 5 vuoden suuniteltu käyttöikä?Muuten S700 ja muutkin alle tuhannen olevat äSSät eivät ole Saksalaisia.
- TT-Citikka
make kirjoitti:
Eipä mahdu lisäsuulakkeet tuohon Electroluxin Ultra Silencer-malliinkaan sisälle. Itse asiassa aika harvaan imuriin enää nykyään. Mielen S5-sarja taitaa olla lähes ainoita malleja. Lisäksi mielen liitäntäjohto on vielä paksua pyöreää kaapelia, mikä kestää käytössä paremmin kuin solmuun menevä littana kaapeli. Eikä Mielen alkuperäiset pölypussit (15e) niin kovin kalliita ole kun ottaa huomioon että siinä tulee aina mukana sekä moottori- että mikrosuodatin. Itselläni on ollut myös Voltan Bolido v. 2001 ja ongelma siinä oli se että vaikka käytti alkuperäisiä pusseja niin pöly meni pussin suun ohi ja tukki moottorisuodattimen. Mikäli ei ole allergiaa niin HEPA-suodatin on käytännössä turha eikä sitä usein raaski vaihtaa. Väitän että mikrosuodattimen useammin vaihtamalla poistoilma on puhtaampaa kuin likaisella HEPA-suodattimella. Toisekseen pestävä HEPA on vain markkinointikikka, jää kovin likaiseksi vielä pesun jälkeenkin ja jos et vaihda sitä niin rikkoo moottorin koska imuri kuumenee liikaa.
Volta Bolido 4555XL:ään mahtuu suulakkeet sisälle. Itse kyllä käyttäisin HEPA-suodatinta, vaikken olisi allerginenkaan (satun olemaan, joten tuota ei tarvitse miettiäkään). Ei se pestävyys Electrolux-perheen HEPA-suodattimesta ikuista tee, jatkaapahan sen ikää vaan hiukkasen - kyllä siitä pestessä lähtee juuri sitä pientä pölyhiukkasta pois, joka on sitä kaikkein vaarallisinta. Puhtaan valkoista siitä suodattimesta ei pesemällä saa (varsinkin kun pitää huuhtoa viileällä vedellä rikkoutumisen estämiseksi). Ja vaihdettava se kuitenkin on uuteen vaikka ahkerastikin pesisi. Ei ole meillä mennyt pöly pölypussin suun ohitse vm. 2007 Bolidossa.
Totta tietysti on, että mikrosuodatinta ahkerasti vaihtamalla poistoilma on varmasti puhtaampaa kuin yli-ikäisellä HEPA-suodattimella. Suodattimet pitää vaihtaa ajoissa, jotta niissä on suodatusteho tallella.
- huonoa laatua..
Itse ostin kaksi vuotta sitten Electroluxuksen pussittoman mallin. Ekalla viikolla johto jumiin kelausysteemiin jonka sain korjattua itse purkamalla koko roskan. Sittemmin huomannut että suulakkeisiin ym, liitoskohtiin tarttuu jatkuvasti hiuksia ym kiinni.. ilmeisesti jotain karkeita kohtia sisäpinnoissa. Jokin aikaa sitten suulakkeesta irtosi toinen pyörä jne.. eli laatu on aivan ala-arvoista minun mielestä.
En tiedä miksi jälleen kerran hankin tuon merkkisen laitteen! Toinen minkä olen laittanut boikottiin on Philips.. paitsi partakoneissa.. ne tuntuu ihme kyllä toimivan.
Mutta nämä on vain minun kokemuksia. Pyrin hankkimaan tästä lähtien laitteita jotka tehty sakemannilassa..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275