Ikionnellinen

Uusi Welshin Omistaja

Heips, hyvät walesinspringerspanielin omistajat!

Olisi kiva kuulla kokemuksia ja kertomuksia muilta saman rodun onnellisilta omistajilta.

Itselläni on pentu, ja todella mahtava karvapallo kerrassaan! On tullut huomattua, että energiaa tosissaan riittää, ja ellei pääse sitä ulos kuluttamaan, niin kyllä saa kädet kärsiä. Sillä on nyt hampaidenvaihtumis aika parhaillaan menossa= Kaaaaiikkien huoneiden lattiat on täynnä puruluita ja sian korvia. ;D
Pikku neitiä on kehuttu paljon nätiksi tytön tylleröiseksi. Ja todella suloinen se todellakin onkin.
Neitykkäinen on myös tosi rohkea, kaikkien luokse se ryntää häntä vispaten, eikä kaupungissakaan osoita mitään merkkiä pelosta.
Ja ne silmät.. Tummat, isot ja pyöreät, sen katse on hirmu ihana. Tassut ihan yli-isot muuhun kehoon verrattuna :') Ja se häntä, aina heiluu niin lujaa että koko koira heiluu mukana.

Harvoin tätä pientä kultaista murua pystyy katsomaan ilman että tulee tippa linssiin :)

2

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetellen

      Siis eikö KELLÄÄN ole walesia :(

    • n17

      Montakin :) Äitini on toiminut walesien kasvattajana. Itse olen toiminut kenneltyttönä myös toisessa rotua kasvattavassa kennelissä. Ihania kullan nuppuja ovat. Opiskelen vain nyt, että ei ole varaa omaan walesiin vielä vähään aikaan, mutta semmoinen tulee jossain vaiheessa olemaan taas :)

      Mitäs kokemuksia sinulle kertoisin.. hmm.. :)

      Menoa halua spanieleilla riittää, joten älä harmistu, jos 5 km lenkki ei saa niitä aikuis iällä väsähtämään. Walesit ovat myös toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - rotu :D Kouluttamiseen tarvitaan melkoisesti hermoja ja toistoja, mutta työ tekijänsä palkitsee :) Älykkäitä koiria ovat kyllä.
      Uittamassa kannattaa hieman vanhempana käyttää ja veteen totuttaa pentu muutenkin. Walesien kanssa on hauska peuhata vedessä kesäisin.

      Kun pentu kasvaa ja karvat myös, kannattaa koira käyttää silloin tällöin trimmauksessa. Jos näyttelyitä aikoo harrastaa, kannattaa katsoa huolella ihminen, joka osaa walesin trimmata. Trimmaamisen voi myös opetella itse, kuten minä tein :) Walesin kanssa voi tietenki harrastaa kaikkea muutakin. Esimerkiksi toko ja agility sopivat energiselle koiralle, mutta pitää muistaa että walesi ei ole kuin bordercollie, joka ottaa erittäin helposti kontaktin ihmiseen. Siinä walesin kanssa saa tehdä hieman työtä.

      Näin tässä pieniä vinkkejä tulevaisuuden varalle. Walesin kanssa pärjää mainiosti määrätietoisella asenteella. Palkita tulee muistaa aina hyvästä työstä kehuilla ja/tai nameilla :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe