Miksi langaton yhteys häviää...

Tumpelo

Olen aivan tumpelo tietsikoiden kanssa ja hankin juuri kotiin läppärin(Windows Vista home premium) ja Welhon langattoman nettiyhteyden. Kaikki onnistui aluksi aivan hienosti, mutta nyt kone on alkanut hävittää langattoman yhteyden aina kun laitan koneen virransäästötilaan ja kannen kiinni. Kun avaan kannen, nettiyhteyskuvakkeessa on punainen ruksi eikä nettiin pääse. Kun teen sen viantutkintatoiminnon, kone ilmoittaa että tämän koneen langattomat yhteydet eivät ole käytössä. Joka kerta käy näin. Mutta jos sammutan koneen, netti toimii avauksen jälkeen hienosti. Laitanko siis joka kerta koneen kiinni kun en sitä käytä ? Ohjeissa vaan sanottiin että sitä ei suositella kuin ainoastaan jos ei käytä konetta moneen päivään. Ärsyttää kun joka kerta pitää tehdä se langattomien yhteyksien käyttöönotto vaikka olisi vain pari tuntia pois koneelta. voiko joku neuvoa Tumpeloa ?

13

2524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiksi...

      virransäästöasetukset, wlan ohjainasetukset, bios asetukset ja tee korjaukset tarvittaessa.

      • Tumpelo

        Mitäs korjauksia niihin pitäisi sitten tehdä ?
        Löysin koneestani virransäästöasetukset, mutta en löytänyt mitään langattomaan yhteyteen viittaavaa sieltä.
        WLAN ohjainasetuksia en löytänyt koneestani, mahtaako olla jollain toisella nimellä ?
        BIOS asetuksistakaan en oikein ymmärrä mitä muutoksia pitäisi tehdä. Tumpelo kun olen :).
        Koneeni on Fujitsu Siemens Amilo LI 1818.
        Outoa tässä on se, että esim. eilen kone ei kertaakaan hävittänyt langattomia yhteyksiä vaikka aiemmin se teki sitä jatkuvasti. En ole muutellut mitään asetuksia. Kai sen luulisi tekevän samoin aina jos asetukset ovat väärin.


    • koneen sammuttamista

      Miksi et sammuta sitä? Itse sammutan tornikoneen ja läppärin aina käyttöni jälkeen. Ei ole iso vaiva avata uudelleen
      Sähköä kuluu ensinnäkin.
      Toisekseen päällä oleva kone voi aiheuttaa esim. tulipalon. Varsinkin kun et ole paikalla, voi tulla tuhoja.

      • Tumpelo

        Kiitos neuvosta. Olenkin sammuttanut viime aikoina koneen jokaisen käytön jälkeen. Ihmettelen vain sitä, että Windowsin ohjeessa ei suositella koneen sammuttamista kuin erikoistilanteissa... Tosin eipä siitä sammuttamisestakaan hyötyä ole ollut, kone hävittää edelleen langattomat yhteydet oli se sitten sammutettu tai laitettu virransäästötilaan.


      • Tumpelo
        Tumpelo kirjoitti:

        Kiitos neuvosta. Olenkin sammuttanut viime aikoina koneen jokaisen käytön jälkeen. Ihmettelen vain sitä, että Windowsin ohjeessa ei suositella koneen sammuttamista kuin erikoistilanteissa... Tosin eipä siitä sammuttamisestakaan hyötyä ole ollut, kone hävittää edelleen langattomat yhteydet oli se sitten sammutettu tai laitettu virransäästötilaan.

        Jatkoa vielä edelliseen... Siis kone on alkanut hävittää yhteydet myös sammuttamisen jälkeen mitä se ei aiemmin tehnyt. Tätä ei tapahdu joka kerralla, mikä ihmetyttää. Olisi hieman helpompi ymmärtää, että asetuksissa on jotain vikaa jos se tekisi sen joka kerralla... Ehkäpä se vika on sitten koneessa...


      • kumpi?
        Tumpelo kirjoitti:

        Jatkoa vielä edelliseen... Siis kone on alkanut hävittää yhteydet myös sammuttamisen jälkeen mitä se ei aiemmin tehnyt. Tätä ei tapahdu joka kerralla, mikä ihmetyttää. Olisi hieman helpompi ymmärtää, että asetuksissa on jotain vikaa jos se tekisi sen joka kerralla... Ehkäpä se vika on sitten koneessa...

        Onko sinulla suojattu vai suojaamaton langaton yhteys?
        Et kertonut, minkä merkkinen kone sinulla on. Langattoman verkkokortin asetuksista voisi ehkä käydä jotain säätämässä tai korjaamassa...


      • Tumpelo
        kumpi? kirjoitti:

        Onko sinulla suojattu vai suojaamaton langaton yhteys?
        Et kertonut, minkä merkkinen kone sinulla on. Langattoman verkkokortin asetuksista voisi ehkä käydä jotain säätämässä tai korjaamassa...

        Koneeni on Fujitsu Siemens Amilo LI 1818.
        Minulla on Welhon langaton yhteys jonka olen suojannut ohjeiden mukaan.


      • Jeejee
        Tumpelo kirjoitti:

        Koneeni on Fujitsu Siemens Amilo LI 1818.
        Minulla on Welhon langaton yhteys jonka olen suojannut ohjeiden mukaan.

        Mulla täysin sama ongelma ja kone myös Fujitsu Siemens. Kone on pari kuukautta vanha ja on jo kerran käynyt takuuhuollossa, jossa vaihdettiin wlan-kortti yhden toisen vian takia. Huollosta tullessa toimi OK muutaman viikon, kunnes alkoi tekemään tuota samaa kuin ketjun aloittajalla.

        Oon harkinnut Vistan uudelleenasentamista, mutta toiveissa olis että löytys joku helpompi konsti.


      • Kartsu
        Jeejee kirjoitti:

        Mulla täysin sama ongelma ja kone myös Fujitsu Siemens. Kone on pari kuukautta vanha ja on jo kerran käynyt takuuhuollossa, jossa vaihdettiin wlan-kortti yhden toisen vian takia. Huollosta tullessa toimi OK muutaman viikon, kunnes alkoi tekemään tuota samaa kuin ketjun aloittajalla.

        Oon harkinnut Vistan uudelleenasentamista, mutta toiveissa olis että löytys joku helpompi konsti.

        Olisi kiva saada vastaus ongelmiin, sillä meitä tuntuu olevan muitakin. Mulla on myös täsmälleen sama ongelma ja koneena on 3 kk vanha hp pavilion dv6700 ja welhon 5 megan langaton liittymä.


      • Tornikonetta ei knnata sammuttaa joka käytön jälkeen. Kovalevyt eivät tykkää jatkuvista käynnistyksistä.


    • Josvaikkasyylöytyisi

      Moi, mulla ollut aivan samantyyliseltä kuulostava ongelma Fujitsun paviljonin kanssa. Hävittää yhtä äkkiä WLANin. Ei päivityksen jälkeen tms., ei mitään logiikkaa. Onko joku Fujitsu bugi?

      • Porakorven_Akseli

        Mikä ihmeen mielenhäiriö sai nostamaan ikivanhan ketjun esiin? Mikäli on kysyttävää niin aloita oma ketju.


      • vintti.kaivo
        Porakorven_Akseli kirjoitti:

        Mikä ihmeen mielenhäiriö sai nostamaan ikivanhan ketjun esiin? Mikäli on kysyttävää niin aloita oma ketju.

        Samat sanat sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3235
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2421
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1770
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1613
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1097
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      975
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      964
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      876
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      861
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      794
    Aihe