Sideen

syyskuussa

Syyskuussa olisi tarkoitus suunnata Sideen ja Risus-hotelliin, kenelläkään kokemusta kyseisestä hotellista? Olisi mukava myös tietää millainen Side muuten paikkana, nähtävyydet, retket, ostosmahdollisuudet ym.?

113

8695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Oltiin kesäkuussa lomalla Siden lähettyvillä, ja käytiin päiväseltään myös kaupungissa.
      Pieni, idyllisen näköinen vanha keskusta, Apollon temppelin rauniot ja vanha roomanvallan aikainen teatteri, jota siinä myös korjataan. Myös muita raunioita näkyi keskusta-alueella. Satama on pieni, ja sataman varrella lukuisia ravintoloita. Ostoksia voi tehdä pääkadulla ja toinen, rauhallisempi katu kulkee samansuuntaisesti pääkadun länsipuolella, suosittelen käymään myös siellä, ei ole noita sisäänvetäjiä ja huutelijoita niin paljoa. Kauppiaat tulevat juttelemaan, tarkoitus tietty tehdä kauppoja mutta ovat muutenkin ystävällisiä.
      Tuotteet on tietty pääasiassa merkkivaatteiden kopioita, kaikki mahdolliset merkit edustettuina. Kenkä- ja laukkukauppoja on useita. Länsipuolisella kadulla oli myös yksi isojen tyttöjen vaateliike ja siellä melkein rannassa oli pieni kahvila-ravintola, josta ostettiin jätskit. Tyttö näytti meille pieniä kilpikonnan poikasia, joista nuorin on vain 1 kk vanha ja uutta konnaa oli kuulemma tulossa viikon päästä.

      • viikko

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.


      • mamitsu74

        kesänä hotelli safranissa, taisi olla *** hotelli.Ei hullumpi, matkaa keskustaan oli reilu kilometri.Lähellä ei kauheasti mitään kauppoja vaan kaikki oli hiukan pidemmällä.Siellä oli jossain sivukadulla vaate/laukkukauppa, jossa oli turkkilaisia, mutta suomessa asuvia myyjiä.Puhuivat oikein hyvää suomea ja oli kiva asioida.En kyllä toista kertaa sinne menisi siis Sideen, mutta viihdyin siellä koko viikon mainiosti.Rannat oli ainakin meidän hotellilta kaukana, joten uiminen jäi hotellin altaaseen.Tämä kauppa on nimeltään Viking Bazaar osoite Liman Cad.Gul Sok No:7 Jos kiinnostaa niin kysykää joltain kauppiaalta missä tuo on.


      • Minni-

        Sidessä käyneenä täytyy kyllä sanoa, että siellä on todella mukava käydä ostoksilla ja vähänkö sieltä löytyy osteltavaa, mietimme ensin että pitäisikö lähteä ostosmatkalle alanyaan mutta eihän sitä sitten tarvinnut kun siellä olikin niin paljon kauppoja ja osteltavaa, olen erikoisen innostunut vaateostoksista ja sain kyllä shoppailla! Ei tarvitse paljon muualle lähteä. Tosi hyviä kauppoja löytyy enemmän kuin tarpeeksi ja meillä ainakin viikon aikana tuli kiire käydä kaikki vaatekaupat läpi. Siis mikäli tykkää kierrellä kauppoja ja ostella hienoja vaatteita niin siellä kyllä hyviä ostospaikkoja löytyy. Erityisesti nuorille naisille löytyy muodikkaita vaatteita. Suosittelen!


      • alkuun vaikuttaa myyjä asiallisen mukavalta. selittelee suomeksi asioita, vaimo ja vauva täällä yms. haukkuu kyllä törkeesti perään, jos et mitään osta. me tehtiin kyllä ostoksia reilu kk sitten, yli 700 euroa ; kahdelle paljon farkkuja ja paitoja. vielä olisi pitänyt laukkua ostaa, vyötä yms tyrkytti kovasti, haukkui vielä päälle mun käsilaukun "antiikkisesksi" että siitä saa raunion museosta rahaa, kun vien sinne!! näin ystävällinen kauppamies, tämä arvostelu siis meidän ostojen jälkeen. samaisessa hotellissa perhe oli aivan kauhuissaan miehen käytöksestä, oli kohdellut todella törkeän härskisti ja haukkunut ikävästi, ajanut liikkeestä ulos. Hyvä tuntomerkki iso Suomen lippu ikkunassa = sen voisi kyllä ottaa pois!!!
        ostamani punainen paita helmoista heti monta pientä reikää, PAITA OLI PÄIVÄN PÄÄLLÄ, eli ei kaikki tuotteet käyttöä edes kestä.
        EI VOI SUOSITELLA !!! KIERTÄKÄÄ KAUKAA !!


      • vilisson
        mimmu72 kirjoitti:

        alkuun vaikuttaa myyjä asiallisen mukavalta. selittelee suomeksi asioita, vaimo ja vauva täällä yms. haukkuu kyllä törkeesti perään, jos et mitään osta. me tehtiin kyllä ostoksia reilu kk sitten, yli 700 euroa ; kahdelle paljon farkkuja ja paitoja. vielä olisi pitänyt laukkua ostaa, vyötä yms tyrkytti kovasti, haukkui vielä päälle mun käsilaukun "antiikkisesksi" että siitä saa raunion museosta rahaa, kun vien sinne!! näin ystävällinen kauppamies, tämä arvostelu siis meidän ostojen jälkeen. samaisessa hotellissa perhe oli aivan kauhuissaan miehen käytöksestä, oli kohdellut todella törkeän härskisti ja haukkunut ikävästi, ajanut liikkeestä ulos. Hyvä tuntomerkki iso Suomen lippu ikkunassa = sen voisi kyllä ottaa pois!!!
        ostamani punainen paita helmoista heti monta pientä reikää, PAITA OLI PÄIVÄN PÄÄLLÄ, eli ei kaikki tuotteet käyttöä edes kestä.
        EI VOI SUOSITELLA !!! KIERTÄKÄÄ KAUKAA !!

        Olimme turkissa 28.7.2010 Ja meillä ei ollut ongelmia kyseisen liikkeen kanssa (viking bazaar). Saimme paljon vaatteita todella halvalla.


      • väkjy
        vilisson kirjoitti:

        Olimme turkissa 28.7.2010 Ja meillä ei ollut ongelmia kyseisen liikkeen kanssa (viking bazaar). Saimme paljon vaatteita todella halvalla.

        Ostin monet farkut ja olen edelleen hyvin tyytyväinen ostoksiini.


      • sartsa199
        vilisson kirjoitti:

        Olimme turkissa 28.7.2010 Ja meillä ei ollut ongelmia kyseisen liikkeen kanssa (viking bazaar). Saimme paljon vaatteita todella halvalla.

        Olimme juuri viikko sitten kyseisessä kaupassa ja myyjä oli hyvin ystävällinen meitä kohtaan.Lähdin illalla vielä drinkillekkin hänen kanssaan.


      • j.boman
        mimmu72 kirjoitti:

        alkuun vaikuttaa myyjä asiallisen mukavalta. selittelee suomeksi asioita, vaimo ja vauva täällä yms. haukkuu kyllä törkeesti perään, jos et mitään osta. me tehtiin kyllä ostoksia reilu kk sitten, yli 700 euroa ; kahdelle paljon farkkuja ja paitoja. vielä olisi pitänyt laukkua ostaa, vyötä yms tyrkytti kovasti, haukkui vielä päälle mun käsilaukun "antiikkisesksi" että siitä saa raunion museosta rahaa, kun vien sinne!! näin ystävällinen kauppamies, tämä arvostelu siis meidän ostojen jälkeen. samaisessa hotellissa perhe oli aivan kauhuissaan miehen käytöksestä, oli kohdellut todella törkeän härskisti ja haukkunut ikävästi, ajanut liikkeestä ulos. Hyvä tuntomerkki iso Suomen lippu ikkunassa = sen voisi kyllä ottaa pois!!!
        ostamani punainen paita helmoista heti monta pientä reikää, PAITA OLI PÄIVÄN PÄÄLLÄ, eli ei kaikki tuotteet käyttöä edes kestä.
        EI VOI SUOSITELLA !!! KIERTÄKÄÄ KAUKAA !!

        olin perheni kansa sidessä viime kuussa ja meillä oli hieno palvelu ja saimme paljon vaatteita halvalla viking bazaarista... oli mukava mies kerim....


      • janne123321
        väkjy kirjoitti:

        Ostin monet farkut ja olen edelleen hyvin tyytyväinen ostoksiini.

        olin 4 viikko viikko sitten kyseisessä kaupassa ja myyjä oli hyvin ystävällinen meitä kohtaan myös. vaikka ei ole ostettu mitään.


      • markus8001
        j.boman kirjoitti:

        olin perheni kansa sidessä viime kuussa ja meillä oli hieno palvelu ja saimme paljon vaatteita halvalla viking bazaarista... oli mukava mies kerim....

        Itse suosittelen sen kaupan. ostin monet farkut ja ovat aina kuin uusia.


      • sartsa199
        j.boman kirjoitti:

        olin perheni kansa sidessä viime kuussa ja meillä oli hieno palvelu ja saimme paljon vaatteita halvalla viking bazaarista... oli mukava mies kerim....

        Kerinimpä kanssa niin oltiin drinkillä.Liekö kysynyt siksi minua mukaansa että olen nainen...


      • badboy78
        sartsa199 kirjoitti:

        Kerinimpä kanssa niin oltiin drinkillä.Liekö kysynyt siksi minua mukaansa että olen nainen...

        joku on kirjoittanut että myyjä on viekas huijari. itsä olen nähnyt hän on viekas mutta ei huijari. unohdin sen kaupassa video kamerani ja se myyjä etsinyt minua hotellista koko päive että hän anna minulle. olen vielä kiitollinen hänelle ja vaattet joka ostin ovat vielä tosi hyviä.


      • happy fameliy
        j.boman kirjoitti:

        olin perheni kansa sidessä viime kuussa ja meillä oli hieno palvelu ja saimme paljon vaatteita halvalla viking bazaarista... oli mukava mies kerim....

        Side loistava paikka ja voin suositella lapsiperheille! Olimme turkissa 23.6.2010 ja olimme myös viking bazaarissa ja meillä on ollut hyviin ystävällinen myyjä ´ja saimme paljon vaatteite aika halvalla ja ne ovat ihan kunnossa kyllä suosittelen pitää nähde se kauppa. Erityisesti nuorille naisille ja miehille löytyy muodikkaita vaatteita.


      • rantanrakastaja
        badboy78 kirjoitti:

        joku on kirjoittanut että myyjä on viekas huijari. itsä olen nähnyt hän on viekas mutta ei huijari. unohdin sen kaupassa video kamerani ja se myyjä etsinyt minua hotellista koko päive että hän anna minulle. olen vielä kiitollinen hänelle ja vaattet joka ostin ovat vielä tosi hyviä.

        just huomasin ja oli pakko kirjoita kun on sama kokemus. minulle se kaveri oli tosi mukava ja luotettava. ostin paljon ja olen vielä tytyväinen. ehdottomasti suosittelen.


      • suomeako?
        rantanrakastaja kirjoitti:

        just huomasin ja oli pakko kirjoita kun on sama kokemus. minulle se kaveri oli tosi mukava ja luotettava. ostin paljon ja olen vielä tytyväinen. ehdottomasti suosittelen.

        minkämaalaisia nämä vastaajat ovat - eivät suomalaisia ainakaan - turkkilaisiako?


      • badboy78
        suomeako? kirjoitti:

        minkämaalaisia nämä vastaajat ovat - eivät suomalaisia ainakaan - turkkilaisiako?

        ihan suomalainen olen mitä niin?


      • kosovo
        suomeako? kirjoitti:

        minkämaalaisia nämä vastaajat ovat - eivät suomalaisia ainakaan - turkkilaisiako?

        kosovo


      • SidenKävijä...
        happy fameliy kirjoitti:

        Side loistava paikka ja voin suositella lapsiperheille! Olimme turkissa 23.6.2010 ja olimme myös viking bazaarissa ja meillä on ollut hyviin ystävällinen myyjä ´ja saimme paljon vaatteite aika halvalla ja ne ovat ihan kunnossa kyllä suosittelen pitää nähde se kauppa. Erityisesti nuorille naisille ja miehille löytyy muodikkaita vaatteita.

        Ööööh... Nyt taitaa Kerim itte (kavereineen ehkä) kirjotella näitä positiivissävyisiä kommentteja tänne aina säännöllisin väliajoin! ;oD
        - Et sää ny NIIIIN hyvin suomea kirjoita, etteikö tuosta oikeinkirjoituksen taitamattomuudesta ja tyypillisistä kieliopin virheistä erottaisi turkkilaiseksi..! :oD :oD :oD

        Kerim ehti kyllä tehdä äidistänikin "psykologisen arvion", kun ei heti lämmennyt hänen "tarjouksilleen", emmekä kyllä hänen kaupastaan lopulta mitään ostaneetkaan...

        Suomen passiansakin ehti todella esitellä ja kehua käyneensä suomalaisen armeijan... Liekö äiti sitten suomalainen?
        Helpompihan se suomalainen armeija onkin turkkilaiseen verrattuna, joka kestää paljon kauemmin, ja josta pääsee lomillekin vissiin kerran-pari koko aikana. :o)


      • SidenKävijä..
        SidenKävijä... kirjoitti:

        Ööööh... Nyt taitaa Kerim itte (kavereineen ehkä) kirjotella näitä positiivissävyisiä kommentteja tänne aina säännöllisin väliajoin! ;oD
        - Et sää ny NIIIIN hyvin suomea kirjoita, etteikö tuosta oikeinkirjoituksen taitamattomuudesta ja tyypillisistä kieliopin virheistä erottaisi turkkilaiseksi..! :oD :oD :oD

        Kerim ehti kyllä tehdä äidistänikin "psykologisen arvion", kun ei heti lämmennyt hänen "tarjouksilleen", emmekä kyllä hänen kaupastaan lopulta mitään ostaneetkaan...

        Suomen passiansakin ehti todella esitellä ja kehua käyneensä suomalaisen armeijan... Liekö äiti sitten suomalainen?
        Helpompihan se suomalainen armeija onkin turkkilaiseen verrattuna, joka kestää paljon kauemmin, ja josta pääsee lomillekin vissiin kerran-pari koko aikana. :o)

        Niin noh, nyt kun tarkemmin ajattelee, niin liekö tuo passi ollut aitokaan. En katsonut sisälle enkä tutkinut, kun poika sitä vain nopeasti vilautti... ;o) Ainahan huijari temput osaa ja tarinat keksii! Pölijä vaan se, joka lankaan menee. :oD


      • Ali Ekberov
        SidenKävijä... kirjoitti:

        Ööööh... Nyt taitaa Kerim itte (kavereineen ehkä) kirjotella näitä positiivissävyisiä kommentteja tänne aina säännöllisin väliajoin! ;oD
        - Et sää ny NIIIIN hyvin suomea kirjoita, etteikö tuosta oikeinkirjoituksen taitamattomuudesta ja tyypillisistä kieliopin virheistä erottaisi turkkilaiseksi..! :oD :oD :oD

        Kerim ehti kyllä tehdä äidistänikin "psykologisen arvion", kun ei heti lämmennyt hänen "tarjouksilleen", emmekä kyllä hänen kaupastaan lopulta mitään ostaneetkaan...

        Suomen passiansakin ehti todella esitellä ja kehua käyneensä suomalaisen armeijan... Liekö äiti sitten suomalainen?
        Helpompihan se suomalainen armeija onkin turkkilaiseen verrattuna, joka kestää paljon kauemmin, ja josta pääsee lomillekin vissiin kerran-pari koko aikana. :o)

        Olet kirjoittanut kello 5.30 aamulla vai? oletko nähnyt kerim unessasi? satanan tyhmä......


      • turkish
        kosovo kirjoitti:

        kosovo

        turkkilainen myös


      • salih bey
        mimmu72 kirjoitti:

        alkuun vaikuttaa myyjä asiallisen mukavalta. selittelee suomeksi asioita, vaimo ja vauva täällä yms. haukkuu kyllä törkeesti perään, jos et mitään osta. me tehtiin kyllä ostoksia reilu kk sitten, yli 700 euroa ; kahdelle paljon farkkuja ja paitoja. vielä olisi pitänyt laukkua ostaa, vyötä yms tyrkytti kovasti, haukkui vielä päälle mun käsilaukun "antiikkisesksi" että siitä saa raunion museosta rahaa, kun vien sinne!! näin ystävällinen kauppamies, tämä arvostelu siis meidän ostojen jälkeen. samaisessa hotellissa perhe oli aivan kauhuissaan miehen käytöksestä, oli kohdellut todella törkeän härskisti ja haukkunut ikävästi, ajanut liikkeestä ulos. Hyvä tuntomerkki iso Suomen lippu ikkunassa = sen voisi kyllä ottaa pois!!!
        ostamani punainen paita helmoista heti monta pientä reikää, PAITA OLI PÄIVÄN PÄÄLLÄ, eli ei kaikki tuotteet käyttöä edes kestä.
        EI VOI SUOSITELLA !!! KIERTÄKÄÄ KAUKAA !!

        Se on huumori muzeon puhe... oletko tytyväinen vaatteista vai ei?


      • sari77

        kerim on ihana mies...


      • sotilaspoliisi

        VITUT


      • Pia Tampere

        Kerim on ihana mies :-)


      • Matti
        SidenKävijä.. kirjoitti:

        Niin noh, nyt kun tarkemmin ajattelee, niin liekö tuo passi ollut aitokaan. En katsonut sisälle enkä tutkinut, kun poika sitä vain nopeasti vilautti... ;o) Ainahan huijari temput osaa ja tarinat keksii! Pölijä vaan se, joka lankaan menee. :oD

        Vikingbazaar side on paras vaatte kauppa


      • ajajaj

        Alanyan huhtikuu
        Ravintoloita on joka lähtöön. Jos syö sataman ravintoloissa, saa maksaa itsensä kipeäksi. Samoin pääkadun turistiraflat sekä Heikin suomirysä ovat hintavia. Mutta jos uskaltaa paikalliseen lokantaan (joita on joka nurkalla), on ruoka parempaa, paikallista ja huomattavasti halvempaa. Ei kylläkään suomilihapullaa ja wieninleikettä. Valitettavasti pikaruokalat ovat valtaamassa alaa :( Kallis hinta, huono ruoka.

        Muutoin olen parturista ja kampaamoista yms. ihan samaa mieltä. T-paidankin hinta riippuu ostaako sen basaarista, tavallisesta kaupasta vai merkkivaatekaupasta, jossa kiinteät hinnat.

        Ja ihan oikein antaa tippejä, jos on tyytyväinen. Se on osa palkkaa.

        Millaiset oli kelit? Huhtikuu on ihanan rauhallista aikaa, kun paikkoja availlaan ja kunnostetaan, vanhat papat onkivat Kleopatra-rannalla ennen turistilaumojen tuloa jne


      • sakira

        hinnat nousseet viime vuosina
        Turkki on menossa EU:hun ja sen myötä hinnat ovat nousseet sielläkin. Tosin edullisempaa kuin meillä täällä suomessa, mutta huomattavasti kalliimpaa kuin esim, Tunisiassa tai Egyptissä...


      • wautsi wau
        ajajaj kirjoitti:

        Alanyan huhtikuu
        Ravintoloita on joka lähtöön. Jos syö sataman ravintoloissa, saa maksaa itsensä kipeäksi. Samoin pääkadun turistiraflat sekä Heikin suomirysä ovat hintavia. Mutta jos uskaltaa paikalliseen lokantaan (joita on joka nurkalla), on ruoka parempaa, paikallista ja huomattavasti halvempaa. Ei kylläkään suomilihapullaa ja wieninleikettä. Valitettavasti pikaruokalat ovat valtaamassa alaa :( Kallis hinta, huono ruoka.

        Muutoin olen parturista ja kampaamoista yms. ihan samaa mieltä. T-paidankin hinta riippuu ostaako sen basaarista, tavallisesta kaupasta vai merkkivaatekaupasta, jossa kiinteät hinnat.

        Ja ihan oikein antaa tippejä, jos on tyytyväinen. Se on osa palkkaa.

        Millaiset oli kelit? Huhtikuu on ihanan rauhallista aikaa, kun paikkoja availlaan ja kunnostetaan, vanhat papat onkivat Kleopatra-rannalla ennen turistilaumojen tuloa jne

        Ei turkki oo yhtää sen kalliimpi
        Kuin bulgaria


      • Aatamim

        MIKÄ
        Mikä erikoisuus on Turkkilainen parturi? Täällä kulttuuri on tuhansia vuosia vanha. Täällä on asuttu jo aikaisemmin kuin Suomea on edes tunnettu. Mielestäni ihmisen joka puhuu tuommoisia ehkä kannattaisi jäädä edelleen asumaan ja olemaan Suomessa vielä hetken aikaa ja miettimään ajatuksiaan.


      • aimo tapani

        Turkissa voit tehdä erittäin edullisia ostoksia. Kultaesineet, jalokivet, hienot alabasteriesineet, onyx ja kupari ovat haluttuja matkamuistoja, samoin kuin hienot kirjontatyöt ja keramiikka. Nahkatuotteet ovat myös edullisia ja korkealaatuisia samoin kuin tietysti matotkin.


      • eero ilmari

        Maan oma historia saa alkunsa kaukaa muinaisajan utuisesta tarun yöstä. Turkkiin matkustaminen on matkustamista oman kulttuurimme synnyinseuduille. Se on matkustamista läpi vuosisatojen ja vuosituhansien. Voit kokea kouriintuntuvasti ne monet eri kulttuurit, jotka juuri näillä seuduilla ovat syntyneet. Ja ne löytyvät sieltä yhä! Täällä ei kaikkea ole kuljetettu eri maiden pääkaupunkien museoihin, kuten niin monissa muissa paikoissa. Turkissa melkein kaikki on paikoillaan siellä, missä se kerran on tullut kuuluisaksi. Joskus jopa kuin yhtenä "maailman seitsemästä ihmestä". Voit esimerkiksi kuljeskella sen Troijan katuja, jonka kauan luultiin olevan vain tarua. Voit istua auringossa samassa pienessä teatterissa, missä kaunis Helena ja Paris vuosituhansia sitten ehkä nauttivat samasta näköalasta. Voit nähdä Zeun alttarin, jolla Hektor kenties uhrasi saavuttaakseen voiton, kun Akilles ja Odysseus ryntäsivät miestensä etunenässä mahtaville muureille, kunnes Odysseus kymmenen vuoden taistelun jälkeen keksi kuolemattoman '' Troijan hevosen". Turkissa tarusta todella tulee totta! Tällaisen matkan jälkeen vuosituhansien halki, jollaisia Turkissa usein kokee, siirryt nopeasti kaikkien haluamiesi nykyaikaisten mukavuuksien piiriin. Herkullinen ateria ja täydellinen palvelu lähimmässä ravintolassa saavat aikaan tunteen. että myös hinnat ovat edullisia.


      • Apollo 007

        Side




        Viehättävä Side sijaitsee Turkin hienolla ja historiallisella Rivieralla. Siden vanhassa keskustassa, antiikinaikaisten raunioiden päällä ja lomassa, sykkii moderni turkkilainen elämänmeno. Keskustan molemmin puolin aukeaa kilometrien mittainen kirkasvetinen ranta hotelleineen ja palveluineen. Lomamatkojen hotellit sijaitsevat läntisellä, hienohiekkaisella ja loivasti syvenevällä rannalla, jota pidetään yhtenä Turkin parhaimmista.

        Pienelle, noin kilometrin verran Välimereen työntyvälle niemekkeelle rakennetun Siden historia ulottuu vuosituhansien taakse, täällä kuljet mm. muinaisten kreikkalaisten ja roomalaisten jalanjäljillä. Vanhan kaupunginmuurin sisäpuolelle kätkeytyy autoliikenteeltä rauhoitettu viihtyisä miljöö, jossa kaikki on kävelyetäisyydellä. Kujien varrella on sulassa sovussa pittoreskejä valkoisia taloja, antiikin raunioita, värikkäitä kukka-asetelmia, ravintoloita ja baareja sekä ostosmahdollisuuksia basaareista aina laadukkaisiin putiikkeihin saakka. Täältä löydät tuliaisiksi mm. turkkilaisia käsitöitä kuten mattoja, nahkaesineitä ja koruja. Satamassa on ihana viettää iltapuhdetta kauniita goulet-veneitä ja auringon kultaamaa historiallista Apollon temppeliä ihaillen.


        Hotellimme toimivat All inclusive –periaatteella

        Hyvätasoiset hotellimme sijaitsevat keskustasta länteen levittäytyvällä rannalla, joka sopii erinomaisesti myös lapsille. Lapsille – ja varmasti myös vanhemmille – sopinee sekin, että sekä ateriat että välipalat sisältyvät matkan hintaan. Hotellialueilla on omat nykyaikaiset palvelunsa, mutta historian lehteä voi halutessaan helposti kääntää lähtemällä tutustumaan vanhankaupungin arvokkaaseen antiikin perintöön.


      • Apollo 007
        mimmu72 kirjoitti:

        alkuun vaikuttaa myyjä asiallisen mukavalta. selittelee suomeksi asioita, vaimo ja vauva täällä yms. haukkuu kyllä törkeesti perään, jos et mitään osta. me tehtiin kyllä ostoksia reilu kk sitten, yli 700 euroa ; kahdelle paljon farkkuja ja paitoja. vielä olisi pitänyt laukkua ostaa, vyötä yms tyrkytti kovasti, haukkui vielä päälle mun käsilaukun "antiikkisesksi" että siitä saa raunion museosta rahaa, kun vien sinne!! näin ystävällinen kauppamies, tämä arvostelu siis meidän ostojen jälkeen. samaisessa hotellissa perhe oli aivan kauhuissaan miehen käytöksestä, oli kohdellut todella törkeän härskisti ja haukkunut ikävästi, ajanut liikkeestä ulos. Hyvä tuntomerkki iso Suomen lippu ikkunassa = sen voisi kyllä ottaa pois!!!
        ostamani punainen paita helmoista heti monta pientä reikää, PAITA OLI PÄIVÄN PÄÄLLÄ, eli ei kaikki tuotteet käyttöä edes kestä.
        EI VOI SUOSITELLA !!! KIERTÄKÄÄ KAUKAA !!

        Hotelli Terrace Beach Resort


        Täyden palvelun hotelli hienolla, lapsillekin erinomaisesti sopivalla hiekkarannalla lähellä Kumköyn alueen palveluja. Hotellin edessä on takseja ja noin 50 metrin päästä pääkadulta pääsee dolmus-bussin kyytiin, joten myös Siden keskustaan pääsee helposti.


        Yleiset tilat ja palvelut
        Vastaanotossa rahanvaihto. Aulassa baari, TV-nurkkaus ja maksuton langaton internetyhteys. Pelihuoneen yhteydessä mm. biljardi, keilausmahdollisuus ja internet-kahvila (netin käyttö noin 3 €/tunti). Buffetravintola terasseineen ja kaksi à la carte -ravintolaa, allasalueella snackbaari. Huone- ja pesulapalvelu, parturi-kampaamo, neljä kauppaa ja kokoustilat. Spa & Wellness -osasto ja sisäuima-allas. Maksutta käytössä kuntosali, sauna, höyryhuone, hammam, pöytätennis ja tenniskenttä (valaistus lisämaksusta) sekä allasalueen aurinkotuolit ja -varjo; pyyhepalvelu. Altaalla myös liukumäkiä. Lapsille rannalla leikkialue. Joka päivä ja ilta hotellin järjestämää kansainvälistä ohjelmaa, myös kansainvälisen lastenkerhon puitteissa. Rannalla on hotellin ulkopuolisia vesiurheiluvälineiden vuokraajia.


        Huoneet
        Huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, minibaari, rajoitettu lämmitys /ilmastointi, hiustenkuivaaja, suihku, kylpy, wc ja parveke tai terassi. Laminaattilattiat. Kahden hengen huoneessa lisävuode yhdelle, perhehuoneissa kerrossänky. Lisävuodealennus 50 €.


        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa.
        2) 3 hengen perhehuoneessa, jossa kerrossänky
        (vähintään 3 hlöä / enintään 2 aikuista 2 lasta).
        Molemmissa All inclusive.


      • anoppi 01
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Hotelli Side Mare Resort & Spa


        Tasokas ja toimiva hotelli noin 200 metrin päässä Kumköyn pienestä palvelukeskittymästä. Hotellissa on mm. neljä uima-allasta ja päivittäin on järjestettyä ohjelmaa myös lapsille. Ateriat ja välipalat sisältyvät hintaan, joten myös perheen kanssa lomailu on kaikin puolin joustavaa.


        Yleiset tilat ja palvelut
        Hotellissa on buffetravintola ulkoterasseineen, kahvila-konditoria, aulabaari, snackbaari ja internet-kahvila (netin käyttö noin 5 €/tunti). Aulassa langaton internetyhteys. Huone- ja pesulapalvelu, parturi-kampaamo, kokoustilat ja pari kauppaa. Sauna ja kuntosali maksutta käytössä. Turkkilainen hamam, spa-osasto, sisäuima-allas ja runsaasti ajanviettomahdollisuuksia (mm. biljardi, pöytätennis, rantalentopallo). Hotelli järjestää kansainvälistä viihde- ja aktiviteettiohjelmaa kaikenikäisille, lastenkerhon puitteissa paljon puuhaa myös lapsille. Kaksi uima-allasta, joiden yhteydessä lastenaltaat, sekä aaltoallas ja liukumäin varustettu allas. Maksuttomat aurinkopedit ja -varjot, pyyhepalvelu. Maksuton kuljetus rannalle.


        Huoneet
        Kaikissa huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, minibaari, ilmastointi rajoitettuina aikoina 1.6.–30.9., hiustenkuivaaja, suihku, kylpy, wc ja parveke. Laattalattiat. Kahden hengen huoneissa lisävuode yhdelle. Lisäksi perhehuoneita.


        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa
        2) 3 hengen perhehuoneessa, joissa kerrossänky
        (vähintään 3 hlöä /enintään 2 aikuista 2 lasta)
        3) 4 hengen perhehuoneessa, jossa kaksi huonetta väliovella
        (vähintään 4 hlöä /enintään 3 aikuista 1 lapsi)
        4) 4 hengen 2-kerroksisessa perhehuoneessa
        (vähintään 4 hlöä /enintään 4 aikuista 1 lapsi).
        Kaikissa majoitusvaihtoehdoissa All inclusive.


      • anoppi 02

        Hotelli Side Aqua Beach


        All inclusive -hotelli hyvällä paikalla Kumköy-rannan lähellä. Täällä on helppo rentoutua ja nauttia hotellin monipuolisista palveluista. Hotelli sopii niin pariskunnille kuin perheillekin.



        Yleiset tilat ja palvelut
        Vastaanoton yhteydessä oleskelutilat ja langaton internetyhteys. Ravintola ja baareja. Suuri ja viihtyisä allasalue, jossa on omat altaat aikuisille ja lapsille sekä vesiliukumäkiä (avoinna rajoitetusti). Myös aurinkotuoleja ja -varjoja sekä pyyhepalvelu. Tennis, pöytätennis, biljardi, sauna, kuntosali ja rantalentopallo. Hotelli järjestää kansainvälistä ohjelmaa aikuisille ja lapsille.



        Huoneet
        Huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, ilmastointi (rajoitettuina kellonaikoina kesä-syyskuussa), minibaari, hiustenkuivaaja, suihku/kylpy, wc ja parveke. Parkettilattiat. Lisävuode yhdelle, perhehuoneessa kahdelle tai kolmelle lapselle.



        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa.
        2) 3 hengen perhehuoneessa, jossa kerrossänky
        (vähintään 3 henkilöä, enintään 2 aikuista ja 2 lasta).
        3) 4 hengen perhehuoneessa, jossa kaksi huonetta väliovella
        (vähintään 4 henkilöä, enintään 2 aikuista ja 3 lasta).
        Kaikissa majoitusvaihtoehdoissa All inclusive.


      • anoppi 04
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Hotelli Side Aqua Beach


        All inclusive -hotelli hyvällä paikalla Kumköy-rannan lähellä. Täällä on helppo rentoutua ja nauttia hotellin monipuolisista palveluista. Hotelli sopii niin pariskunnille kuin perheillekin.



        Yleiset tilat ja palvelut
        Vastaanoton yhteydessä oleskelutilat ja langaton internetyhteys. Ravintola ja baareja. Suuri ja viihtyisä allasalue, jossa on omat altaat aikuisille ja lapsille sekä vesiliukumäkiä (avoinna rajoitetusti). Myös aurinkotuoleja ja -varjoja sekä pyyhepalvelu. Tennis, pöytätennis, biljardi, sauna, kuntosali ja rantalentopallo. Hotelli järjestää kansainvälistä ohjelmaa aikuisille ja lapsille.



        Huoneet
        Huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, ilmastointi (rajoitettuina kellonaikoina kesä-syyskuussa), minibaari, hiustenkuivaaja, suihku/kylpy, wc ja parveke. Parkettilattiat. Lisävuode yhdelle, perhehuoneessa kahdelle tai kolmelle lapselle.



        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa.
        2) 3 hengen perhehuoneessa, jossa kerrossänky
        (vähintään 3 henkilöä, enintään 2 aikuista ja 2 lasta).
        3) 4 hengen perhehuoneessa, jossa kaksi huonetta väliovella
        (vähintään 4 henkilöä, enintään 2 aikuista ja 3 lasta).
        Kaikissa majoitusvaihtoehdoissa All inclusive.


      • LOMA opas
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Turkki tarjoaa sinulle unelmien loman, halusitpa viettää sen miten tahansa!

        Historiasta kiinnostuneelle Turkki näyttäytyy maailman suurimpana ulkoilmamuseona, jossa pääsee tutustumaan lähietäisyydeltä lukemattomiin antiikin Kreikan, Rooman valtakunnan ja Ottomaanien valtakunnan ajoilta säilyneisiin, kulttuurihistoriallisesti arvokkaisiin kohteisiin.

        Loputtomasti hiekkarantaa ja auringonpaistetta riittää sinulle, joka rakastat lekottelua, kirkkaita vesiä ja vesiurheilua. Koe omin silmin, mistä sana turkoosi juontaa juurensa! Turkki on myös golfin yksi tämän hetken ehdottomista ykkösmaista ja alati kasvava paratiisi muillekin ulkoilma-aktiviteeteille; tekemistä löytyy luontoretkeilystä koskenlaskuun ja kiipeilyyn. Myöskään shoppailua rakastavien ei kannata missään nimessä jättää väliin edullista, yltäkylläisten valikoimien Turkkia!

        Päätitpä viettää Turkin lomasi miten tahansa, tulet kohtaamaan huikeaa luonnonkauneutta, suussasulavia makunautintoja ja turkkilaisten ihmisten aitoa vieraanvaraisuutta kaikkialla minne menetkin! Tervetuloa kiehtovaan Turkkiin!


      • anoppi 06

        Omatoimisesti Etelä-Turkkiin pääsee kätevimmin Turkish Airlines ja Austrian Airlines –lentoyhtiöillä. Matka-aika on lyhyimmillään noin kuusi tuntia, välilaskun mukaan lukien.

        Sideen pääsee myös bussilla Istanbulista ja muualta Turkista, mikäli jää pois Side Otogar –linja-autoasemalla, josta ei ihme kyllä ole suoraa yhteyttä Siden vanhaankaupunkiin ja josta pitää tulla alas maantielle noustakseen dolmus-minibussiin. Jotkut katsovat paremmaksi matkustaa ensin bussilla Antalyaan ja tulla sieltä toisella bussilla Siden Manavgatin puoleiseen tienhaaraan, mistä on helppo nousta Siden vanhankaupungin ulkopuolelle menevään dolmus-minibussiin.

        Sideen pääsee myös Alanyasta samalla tavalla kuin Antalyasta, lukuisilla busseilla Siden tienhaaraan ja siitä bussilla tai taksilla Siden vanhaankaupunkiin tai sen porteille. Turkissa ollessa on järkevää aina kysyä niin bussiyhtiöiden työntekijöiltä kuin muiltakin bussien liikkeistä ja varmistaa, ettei ole menossa väärään paikkaan tai joudu tekemään aikaavieviä koukeroita. Sidessä kuten muuallakin Etelä-Turkissa puhutaan hyvin englantia ja etenkin saksaa, mutta jostain syystä englannin kieli ei suju bussiyhtiöiden työntekijöiltä aina niin mallikkaasti kuin vaikkapa hotellien tai ravintoloiden työntekijöiltä. Niinpä on hyvä kirjoittaa paikkakuntien nimiä ja aikoja paperille ja näyttää tätä, mikäli kommunikaatio-ongelmia ilmenee. Yleisesti ottaen kuitenkin Turkissa on välitön meininki, ja jatkuvasti kulkevien bussien kanssa tulee pienen harjoittelun jälkeen hyvin vähän ongelmia.

        Liikkuminen Sidessä
        Sideen omatoimisesti saapuvat huomaavat, että suurin osa dolmus-minibusseista, joilla ajetaan lähinnä läheiseen Manavgatiin, pysähtyy antiikin ajan pääraunioiden vieressä olevalle parkkipaikalle, josta keskikesällä saattaa myös päästä nousemaan vaikkapa Antalyaan tai Alanyaan menevään linja-autoon. Tätä kannattaa kysyä hotellin henkilökunnalta tai itse parkkipaikalla olevilta työntekijöiltä. Tältä pieneltä dolmus-asemalta on edullinen kaupunkijuna Siden vanhankaupungin porteille, ja se sopii hyvin matkustusmuodoksi lapsiperheille, pakaasien kanssa liikkuville sekä niille, jotka eivät jaksa tai viitsi vaikkapa helteen takia kävellä noin 10 minuutin matkaa parkkipaikalta vanhankaupungin portille.

        Jotkut dolmukset tulevat portille asti, mutta näiden aikataulut ovat epämääräisiä eikä niiden varaan yleensä voi laskea. Taksit voivat kulkea vanhankaupungin sisään ja viedä hotellille asti, mutta tällöin ne laskuttavat helposti usean euron ylimääräistä. Taksilla liikkuminen on Sidessä varteenotettava vaihtoehto, sillä matkat ovat melko edullisia ja pieni porukka pääsee nopeasti ja edullisesti taksilla vaikkapa Manavgatiin.



        Siden nähtävyyksiä voi katsella vain kävelemällä ja muutenkin Sideen kannattaa ottaa hyvät kävelykengät mukaan, sillä monet antiikin ajan nähtävyydet sijaitsevat polkujen varrella ja myös rannalle päästäkseen on usein rämmittävä jonkin verran. Siden satama on pieni ja kaunis, ja kalastaja-alusten lisäksi täällä on paljon erilaisia aluksia, joista osalla on mahdollista lähteä mitä erilaisimmille risteilyille, ja täältä voi myös vuokrata vesiskoottereita ja muita härveleitä ja nauttia drinkkejä tai aterioita sataman ravintolalaivoissa. Erilaiset venekierrokset, jotka saattavat kestää vain pari tuntia tai sitten koko päivän, ovat erinomaisia tapoja tutustua Etelä-Turkin rannikon upeisiin maisemiin ja alueen merelliseen puoleen. Risteilyjä on monen hintaisia ja miltei kaikkiin mahdolisiin makuihin, mutta suuri osa on edullisia ja risteilyille voi osallistua alkaen noin viiden euron maksua vastaan.

        Majoitus
        Mikäli Sideen ei saavu järjestetylle matkalle tai päiväretkelle, löytyy sieltä hyvä määrä pieniä yksityisiä hotelleja, joiden hintataso vaihtelee vuodenaikojen mukaan. Harvat hotellit ovat ympärivuotisesti auki. Sesonkiaika alkaa huhtikuun alusta ja päättyy lokakuun loppupuolella. Maaliskuussa paikalle ei hotellia etsimään oikeastaan kannata tulla, ja vielä huhtikuun alussakin monet hotellit ovat suljettuina tai vasta availevat oviaan. Hinnat ovat alhaisimmillaan huhti- ja lokakuussa, ja heinä-elokuussa hinnat ovat korkeimmillaan. Mikäli matkassa on omatoimisesti kiireisimpien kuukausien ulkopuolella, kannattaa ehkä mieluummin kierrellä eri hotelleja ja vertailla niiden tasoa ja tarjontaa paikanpäällä, sillä vaikka hotellien hintataso ei suuresti vaihtele on niiden huoneissa ja kunnossa yleensäkin suuriakin eroja.


      • hannu terho
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Teatterilta on lyhyt matka entiselle pylväskadulle eli pääkadulle, joka vie suoraan merenrantaan ja satamaan. Katu on turistien suosima ja se näkyy ravintoloiden ja kauppojen suurena määränä. Kadun päässä on muinainen antiikin satama.

        Sataman jälkeen tullaan niemenkärkeen, jossa sijaitsevat kuuluisat Athenan ja Apollon temppelit. Temppelialueen pylväiden takana on 400-luvulta peräisin olevan bysanttilaisen basilikan rauniot, joiden päälle on 800-luvulla rakennettu pieni kirkko.

        Sidessä on myös mukava kävellä rantoja pitkin ja nauttia upeista välimeren maisemista. Etenkin niemenkärjen itäreunalla tie kulkee erittäin lähellä merta ja matkan varrella on kahviloita ja penkkejä, joille voi istua levähtämään ja ihailemaan maisemaa.


      • hannu terho
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Kun historian ja nähtävyyksien nälkä on taittumassa ähkyn puolelle, on hyvä välillä vaikka vain nauttia Välimeren pauhaavista aalloista. Siden rannat ovat hienohiekkaisia ja matalia, joten ne sopivat erityisesti lapsiperheille. Rannoilla voi harrastaa erilaisia vesiurheilulajeja. Siden lähimmät rannat ovat nimeltään Itäinen ja Läntinen ranta ja ne sijaitsevat keskustan molemmin puolin. Noin viisi kilometriä luoteeseen sijaitsee Kumköyn ranta.

        Lyhyen mutta virkistävän retken voi tehdä myös esimerkiksi Manavgatin vesiputoukselle, joka sijaitsee noin 20 kilometrin päässä Sidestä. Putouksen alueella on myös kahviloita ja ravintoloita, joiden terasseilla voi nauttia aamiaista ja ihailla putousta.

        Myös makuaisteja täytyy lomalla hemmotella erityisesti. Tätä tarkoitusta varten Sidessä on runsaasti erilaisia ravintoloita. Paikallisia erikoisuuksia kannattaa kokeilla rohkeasti. Ruokapaikkoja on kaikkialla, joten sopivaa illallispaikkaa ei tarvitse metsästää kilometritolkulla.

        Sidessä yöelämä on melko maltillista, baarit ja yökerhot ovat keskittyneet lähinnä itärannalle ja sataman alueelle. Paikalliseen tapaan kannattaa aloittaa syömällä hyvin ja pitkään, jonka jälkeen iltaa voi halutessaan jatkaa pikkutunneille saakka. Nähtävyyksien ihailua voi seuraavana päivänä jatkaa vaikka vasta iltapäivällä.

        Sideen tekevät valmismatkoja esimerkiksi Aurinkomatkat, Finnmatkat ja Tjäreborg


      • hannu terho

        Sidessä modernit kahvibaarit seisovat vieri vieressä vanhojen antiikinaikaisten temppeliraunioiden kanssa. Niemekkeellä sijaitsevan vanhan kaupungin ja keskustan molemmin puolin levittäytyvät kullankeltaiset hiekkarannat. Yhdessä ostoskatujen, ravintoloiden, musiikkibaarien ja klubien kanssa ne muodostavat lomakohteen, jossa on sekä tyyliä että tunnelmaa. Täällä voit asua esimerkiksi Blue Village Seven Seas Sidessä, All Inclusive -hotellissa, jolla on oma vesipuisto. Tai voit valita suosikkisi Perhelöytö, All Inclusive Beach ja De Luxe -hotellien valikoimastamme.


        Side sijaitsee Turkissa, aurinkoisella Välimeren rannikolla Antalyan ja Alanyan välissä. Huolimatta siitä etsitkö parasta perhehotellia tai tyylikästä hotelli itsellesi ja rakkaallesi, löydät sen varmasti täältä.


        Blue Village, vesipuisto ja All Inclusive
        Blue Village Seven Seas Side oli viime kesän todellinen yllätys suosittujen perhehotellien saralla. Hotellilla on vesipuisto kaikenikäisille soveltuvine houkutuksineen, spa, kuntosali, minigolf sekä viihdeohjelmaa iltaisin. Ja koska sekä vesipuisto että All Inclusive sisältyvät matkan hintaan, saat täällä erityisen paljon vastinetta rahoillesi. Blue Villagesta pääset kätevästi bussilla tai taksilla Siden keskustaan, joka sijaitsee muutaman kilometrin päässä.


      • hannu terho
        anoppi 01 kirjoitti:

        Hotelli Side Mare Resort & Spa


        Tasokas ja toimiva hotelli noin 200 metrin päässä Kumköyn pienestä palvelukeskittymästä. Hotellissa on mm. neljä uima-allasta ja päivittäin on järjestettyä ohjelmaa myös lapsille. Ateriat ja välipalat sisältyvät hintaan, joten myös perheen kanssa lomailu on kaikin puolin joustavaa.


        Yleiset tilat ja palvelut
        Hotellissa on buffetravintola ulkoterasseineen, kahvila-konditoria, aulabaari, snackbaari ja internet-kahvila (netin käyttö noin 5 €/tunti). Aulassa langaton internetyhteys. Huone- ja pesulapalvelu, parturi-kampaamo, kokoustilat ja pari kauppaa. Sauna ja kuntosali maksutta käytössä. Turkkilainen hamam, spa-osasto, sisäuima-allas ja runsaasti ajanviettomahdollisuuksia (mm. biljardi, pöytätennis, rantalentopallo). Hotelli järjestää kansainvälistä viihde- ja aktiviteettiohjelmaa kaikenikäisille, lastenkerhon puitteissa paljon puuhaa myös lapsille. Kaksi uima-allasta, joiden yhteydessä lastenaltaat, sekä aaltoallas ja liukumäin varustettu allas. Maksuttomat aurinkopedit ja -varjot, pyyhepalvelu. Maksuton kuljetus rannalle.


        Huoneet
        Kaikissa huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, minibaari, ilmastointi rajoitettuina aikoina 1.6.–30.9., hiustenkuivaaja, suihku, kylpy, wc ja parveke. Laattalattiat. Kahden hengen huoneissa lisävuode yhdelle. Lisäksi perhehuoneita.


        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa
        2) 3 hengen perhehuoneessa, joissa kerrossänky
        (vähintään 3 hlöä /enintään 2 aikuista 2 lasta)
        3) 4 hengen perhehuoneessa, jossa kaksi huonetta väliovella
        (vähintään 4 hlöä /enintään 3 aikuista 1 lapsi)
        4) 4 hengen 2-kerroksisessa perhehuoneessa
        (vähintään 4 hlöä /enintään 4 aikuista 1 lapsi).
        Kaikissa majoitusvaihtoehdoissa All inclusive.

        Lastenkerhoja, uimakoulu ja show-tanssia
        Blue Village -lomakylissä toimivat lastenkerhomme, Bamseklubi 3–6 vuotiaille sekä Super Kids -kerho 7–12 vuotiaille. Hotellissa on myös mahdollisuus osallistua uimakouluihin, joista Vesipeuhula on tarkoitettu 4–7 -vuotiaille ja Uimakoulu 5–9 -vuotiaille. Muista varata paikat suosittuihin lastenkerhoihin ja uimakouluihin etukäteen! Paikan päällä lapset voivat myös halutessaan osallistua Abs Show Kidz -tanssitunneille, jotka on jaettu kahteen ryhmään, 6–8 -vuotiaille ja 9–12 -vuotiaille.

        Kaksi hienoa hiekkarantaa
        Blue Village Seven Seas Side sijaitsee Siden itäisellä rannalla, joka on rauhallinen ja sen vesi ihanan kirkasta. Läntisen puolen ranta, Kumköy, on vilkkaampi ja sen hieno rantakatu sopii erinomaisesti aamulenkkeihin ja illan auringonlaskussa kuljeskeluun.

        Roomalainen areena


        Seisoessasi 17 000 katsojalle rakennetussa amfiteatterissa voit helposti kuvitella paikalle antiikinaikaisen gladiaattoritaistelun. Jos haluat tietää lisää näistä ajoista, kannattaa poiketa roomalaisessa kylpylässä, jossa nykyisin toimii museo.

        Maagista tunnelmaa


        Rakastuakseen Sideen ei tarvitse kuin kokea vanhan kaupungin pikkuisilla kaduilla vallitseva tunnelma illan hämärtyessä. Ja kun olet katsellut riittävästi lukemattomien pikkukauppojen tarjontaa: koruja, laukkuja ja turkkilaisia herkkuja voit ryhtyä valitsemaan viihtyisistä ravintoloista, kahviloista ja baareista omaa suosikkiasi.


      • hannu terho
        hannu terho kirjoitti:

        Lastenkerhoja, uimakoulu ja show-tanssia
        Blue Village -lomakylissä toimivat lastenkerhomme, Bamseklubi 3–6 vuotiaille sekä Super Kids -kerho 7–12 vuotiaille. Hotellissa on myös mahdollisuus osallistua uimakouluihin, joista Vesipeuhula on tarkoitettu 4–7 -vuotiaille ja Uimakoulu 5–9 -vuotiaille. Muista varata paikat suosittuihin lastenkerhoihin ja uimakouluihin etukäteen! Paikan päällä lapset voivat myös halutessaan osallistua Abs Show Kidz -tanssitunneille, jotka on jaettu kahteen ryhmään, 6–8 -vuotiaille ja 9–12 -vuotiaille.

        Kaksi hienoa hiekkarantaa
        Blue Village Seven Seas Side sijaitsee Siden itäisellä rannalla, joka on rauhallinen ja sen vesi ihanan kirkasta. Läntisen puolen ranta, Kumköy, on vilkkaampi ja sen hieno rantakatu sopii erinomaisesti aamulenkkeihin ja illan auringonlaskussa kuljeskeluun.

        Roomalainen areena


        Seisoessasi 17 000 katsojalle rakennetussa amfiteatterissa voit helposti kuvitella paikalle antiikinaikaisen gladiaattoritaistelun. Jos haluat tietää lisää näistä ajoista, kannattaa poiketa roomalaisessa kylpylässä, jossa nykyisin toimii museo.

        Maagista tunnelmaa


        Rakastuakseen Sideen ei tarvitse kuin kokea vanhan kaupungin pikkuisilla kaduilla vallitseva tunnelma illan hämärtyessä. Ja kun olet katsellut riittävästi lukemattomien pikkukauppojen tarjontaa: koruja, laukkuja ja turkkilaisia herkkuja voit ryhtyä valitsemaan viihtyisistä ravintoloista, kahviloista ja baareista omaa suosikkiasi.

        Useita hyviä hotelleja


        Blue Villagen lisäksi valikoimassamme on noin 20 erilaista hotellivaihtoehtoa. Joukossa kaksi viiden tähden De Luxe -hotellia sekä kolme All Inclusive Beach -hotellia. Perheille, jotka eivät kaipaa ympärilleen kaikkia Blue Villagen palveluita suosittelemme Blue Star Irem Gardenia – jonka tiettyihin huoneistoihin mahtuu lomailemaan jopa kuusi henkeä – sekä Perhelöytö-hotellejamme Side Hilliä ja Hanay Suitea. Lisäksi kannattaa mainita viihtyisä, Parhaalla paikalla -otsikon alta löytyvä Yali Hotel.

        Näköalaa avartavia retkiä
        Kun haluat tutustua lähemmin Siden ympäristöön, on valikoimassamme useita mielenkiintoisia retkiä. Esimerkiksi useita erilaisia veneretkiä, sukellusretkiä aloittelijoille, kalastusretki "Green Lake" Taurusvuoristoon, käynti aidossa hamamissa eli turkkilaisessa kylpylässä, maaseuturetki "Aito Turkki" sekä päivällisen ja viihdeohjelmaa sisältävä turkkilainen ilta. Lue lisää "Retket"-otsikon alta.


      • hannu terho
        hannu terho kirjoitti:

        Lastenkerhoja, uimakoulu ja show-tanssia
        Blue Village -lomakylissä toimivat lastenkerhomme, Bamseklubi 3–6 vuotiaille sekä Super Kids -kerho 7–12 vuotiaille. Hotellissa on myös mahdollisuus osallistua uimakouluihin, joista Vesipeuhula on tarkoitettu 4–7 -vuotiaille ja Uimakoulu 5–9 -vuotiaille. Muista varata paikat suosittuihin lastenkerhoihin ja uimakouluihin etukäteen! Paikan päällä lapset voivat myös halutessaan osallistua Abs Show Kidz -tanssitunneille, jotka on jaettu kahteen ryhmään, 6–8 -vuotiaille ja 9–12 -vuotiaille.

        Kaksi hienoa hiekkarantaa
        Blue Village Seven Seas Side sijaitsee Siden itäisellä rannalla, joka on rauhallinen ja sen vesi ihanan kirkasta. Läntisen puolen ranta, Kumköy, on vilkkaampi ja sen hieno rantakatu sopii erinomaisesti aamulenkkeihin ja illan auringonlaskussa kuljeskeluun.

        Roomalainen areena


        Seisoessasi 17 000 katsojalle rakennetussa amfiteatterissa voit helposti kuvitella paikalle antiikinaikaisen gladiaattoritaistelun. Jos haluat tietää lisää näistä ajoista, kannattaa poiketa roomalaisessa kylpylässä, jossa nykyisin toimii museo.

        Maagista tunnelmaa


        Rakastuakseen Sideen ei tarvitse kuin kokea vanhan kaupungin pikkuisilla kaduilla vallitseva tunnelma illan hämärtyessä. Ja kun olet katsellut riittävästi lukemattomien pikkukauppojen tarjontaa: koruja, laukkuja ja turkkilaisia herkkuja voit ryhtyä valitsemaan viihtyisistä ravintoloista, kahviloista ja baareista omaa suosikkiasi.

        Sidessä aurinkolomallasi on majesteettiset kulissit – kaupunki kuului aikoinaan mahtavaan Rooman valtakuntaan. Kumköyn pitkällä, hienohiekkaisella rannalla nautit Anatolian auringosta ja merellisistä harrastuksista, Vanhassakaupungissa astelet muinaisten roomalaisten jalanjäljissä. Kapeilla kujilla on aavistus tuhannen ja yhden yön tunnelmaa – kulta kimaltaa, mausteet ja hunaja tuoksuvat.

        Aurinkoisen ja vauhdikkaan päivän kääntyessä iltaan astelet antiikin aikaisen teatterin ja kylpylän raunioiden ohi kohti niemenkärkeä. Siellä sijaitsee muinoin Apollolle pyhitetty temppeli, jonka pylväät laskeva aurinko silaa kullalla. Puutarhasta, talon sisäpihan kätköstä, löydät kynttilöiden valaiseman pienen ravintolan. Siden tummassa, sametinpehmeässä illassa on romanttista taikaa!

        Kujilta kantautuva musiikki kertoo pitkän yön alkaneen – se alkaa Vanhankaupungin rennoissa baareissa ja jatkuu suositussa diskossa niemenkärjessä, ikinuoren auringonjumalan temppelin katveessa.

        Sidessä vietät rentoa, nuorekasta rantalomaa keskellä antiikin upeita nähtävyyksiä.


      • anoppi 08
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Siden plussat ja miinukset
        Rauhallinen ja vehreä lomakohde keskellä antiikin nähtävyyksiä
        Viehättävä pikkukylän tunnelma, omaleimainen ja värikäs Vanhakaupunki
        Hyvät, hienohiekkaiset rannat
        Lähiseudulla on paljon mielenkiintoista nähtävää
        Hyttyset voivat kiusata ajoittain
        Ajoittain sähkökatkoja


      • henna 15
        hannu terho kirjoitti:

        Lastenkerhoja, uimakoulu ja show-tanssia
        Blue Village -lomakylissä toimivat lastenkerhomme, Bamseklubi 3–6 vuotiaille sekä Super Kids -kerho 7–12 vuotiaille. Hotellissa on myös mahdollisuus osallistua uimakouluihin, joista Vesipeuhula on tarkoitettu 4–7 -vuotiaille ja Uimakoulu 5–9 -vuotiaille. Muista varata paikat suosittuihin lastenkerhoihin ja uimakouluihin etukäteen! Paikan päällä lapset voivat myös halutessaan osallistua Abs Show Kidz -tanssitunneille, jotka on jaettu kahteen ryhmään, 6–8 -vuotiaille ja 9–12 -vuotiaille.

        Kaksi hienoa hiekkarantaa
        Blue Village Seven Seas Side sijaitsee Siden itäisellä rannalla, joka on rauhallinen ja sen vesi ihanan kirkasta. Läntisen puolen ranta, Kumköy, on vilkkaampi ja sen hieno rantakatu sopii erinomaisesti aamulenkkeihin ja illan auringonlaskussa kuljeskeluun.

        Roomalainen areena


        Seisoessasi 17 000 katsojalle rakennetussa amfiteatterissa voit helposti kuvitella paikalle antiikinaikaisen gladiaattoritaistelun. Jos haluat tietää lisää näistä ajoista, kannattaa poiketa roomalaisessa kylpylässä, jossa nykyisin toimii museo.

        Maagista tunnelmaa


        Rakastuakseen Sideen ei tarvitse kuin kokea vanhan kaupungin pikkuisilla kaduilla vallitseva tunnelma illan hämärtyessä. Ja kun olet katsellut riittävästi lukemattomien pikkukauppojen tarjontaa: koruja, laukkuja ja turkkilaisia herkkuja voit ryhtyä valitsemaan viihtyisistä ravintoloista, kahviloista ja baareista omaa suosikkiasi.

        Nyt soi : Taio Cruz ft. Kesha - Dirty picture
        Sori beibit, nyt on käyny niin että en muista kaikkien päivien tapahtumia tarkkaan, ja jotku päivät saattaa mennä sekasin. Mun oli tarkotus pitää paikan päällä matkapäiväkirjaa, mutten tajunnut että aikataulu ois ollu nii kiireellistä. Päivät meni Kumköyn rannalla, Manavgatin kaupungissa tai altaalla, sekä ruokailut vei oman aikansa. Iltasin musta tuntu siltä että pelkkä sänkyyn koskeminenki ois vetänyt mut jo uneen.
        Matkan tein siis Hanskin, mun tädin, ja niitten kämppiksen kans. Samalla matkalla oli tosin mukana mun toinen serkku, eno, ja enon vaimo. Kirjotan nyt mitä muistan >> :

        Perjantai 30.7. : Pakkailin loput kamppeet matkalaukkuun. Mut vietiin joskus päivällä Hanskille. Aijemmin olin ehtiny nähä vaan Annaa ja Eveä. Matkalla me poikettiin vaa Kaakkurin Citymarkettiin, josta mun piti löytää kengät. Tyydyin tummanruskeisiin fläbäreihin ja gladiaattoreihin. Hanskilla me vaan syötiin, tarkistettiin laukut ja lähettiin ajamaan kohti Helsingin lentokenttää joskus seittemän-kaheksan maissa. Matka meni yllättävän nopeesti, nukuin jotain pari tuntia, vaikken yleensä pysty nukkumaan autossa.


      • henna 15
        anoppi 01 kirjoitti:

        Hotelli Side Mare Resort & Spa


        Tasokas ja toimiva hotelli noin 200 metrin päässä Kumköyn pienestä palvelukeskittymästä. Hotellissa on mm. neljä uima-allasta ja päivittäin on järjestettyä ohjelmaa myös lapsille. Ateriat ja välipalat sisältyvät hintaan, joten myös perheen kanssa lomailu on kaikin puolin joustavaa.


        Yleiset tilat ja palvelut
        Hotellissa on buffetravintola ulkoterasseineen, kahvila-konditoria, aulabaari, snackbaari ja internet-kahvila (netin käyttö noin 5 €/tunti). Aulassa langaton internetyhteys. Huone- ja pesulapalvelu, parturi-kampaamo, kokoustilat ja pari kauppaa. Sauna ja kuntosali maksutta käytössä. Turkkilainen hamam, spa-osasto, sisäuima-allas ja runsaasti ajanviettomahdollisuuksia (mm. biljardi, pöytätennis, rantalentopallo). Hotelli järjestää kansainvälistä viihde- ja aktiviteettiohjelmaa kaikenikäisille, lastenkerhon puitteissa paljon puuhaa myös lapsille. Kaksi uima-allasta, joiden yhteydessä lastenaltaat, sekä aaltoallas ja liukumäin varustettu allas. Maksuttomat aurinkopedit ja -varjot, pyyhepalvelu. Maksuton kuljetus rannalle.


        Huoneet
        Kaikissa huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, minibaari, ilmastointi rajoitettuina aikoina 1.6.–30.9., hiustenkuivaaja, suihku, kylpy, wc ja parveke. Laattalattiat. Kahden hengen huoneissa lisävuode yhdelle. Lisäksi perhehuoneita.


        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa
        2) 3 hengen perhehuoneessa, joissa kerrossänky
        (vähintään 3 hlöä /enintään 2 aikuista 2 lasta)
        3) 4 hengen perhehuoneessa, jossa kaksi huonetta väliovella
        (vähintään 4 hlöä /enintään 3 aikuista 1 lapsi)
        4) 4 hengen 2-kerroksisessa perhehuoneessa
        (vähintään 4 hlöä /enintään 4 aikuista 1 lapsi).
        Kaikissa majoitusvaihtoehdoissa All inclusive.

        Lauantai 31.7. : Me oltiin joskus neljän aikaa aamusta Helsingin pysäköintialueella. Matkalaukut mukaan ja bussilla Helsingin lentokentälle. Mua väsytti nii jumalattomasti. Lento lähti vasta joskus seittemän aikaa, joten meillä oli aikaa ootella. Se tuntu oikeesti ikuisuudelta. Lähtöportin eessä näin Evgenin ekaa kertaa. Yks mahtavista tyypeistä joihin tutustuin Turkissa.
        Lento kesti (kuulemma) jotain 3,5 h. Nukuin pieniä pätkiä. Ainaku heräsin, mun suu oli auki, ja loppujen lopuksi se rupes ärsyttämään mua niin paljon ettei mua ees väsyttäny enää.
        Mä en muista monelta kone oli Antalyan lentokentällä, voitte ite laskee jos sillä on nii paljoo väliä. :D Turkissa on sama aika ku Suomessa.
        Muistan ku astuin siitä lentokoneen ovesta ulos, ihanku oisin menny kasvihuoneeseen. Se ei oikeestaan tuntunu aluks mitenkään ahistavalta, ennemminki ihanalta, mutta kohta mun vaatteet alko liimautua ihoon siitä kosteudesta. Meijät vietiin bussilla (joka oli aivan täynä) asemalle hakemaan laukut. Muistan ne passintarkastajat, ne oli suorastaan pelottavia. Turvatarkastusten läpi, noudettiin laukut, ja enää puolentoista tunnin istuminen bussissa informaation kera. Muistan matkaoppaan sanat ''... ja Sideen sydän todellakin jää'', ja niin siinä tais käydä.
        Meijän hotellialue oli _valtava_. Joka puolella oli kasveja ja huoneistoja. Se oli kuitenki hyvin hoidettu ja jotenki kodikas. Me päästiin suoraan syömään, ja siitä hotellihuoneeseen.
        Huoneisto oli iha kiva. Kaks parveketta, ilmastointi, jne. Miinusta tosin tuli siitä että suihkusta tuli aina joko liian kylmää tai kuumaa vettä, papereita ei saanu laittaa pönttöön, ja huoneissa oli virransäästömenetelmä. (Ainaku avaimet otti pois semmosesta jutusta niin sähköt meni pois päältä, eli en voinu jättää kameraa tai puhelinta latautumaan jos me lähettiin jonnekki, koska avaimet piti tottakai pitää mukana.) Kuitenki, me rynnättii suoraan altaalle, tottakai. Auringon alla pysty olemaan korkeintaan puoli tuntia. Hikoilin ensimmäisenä päivänä ihan älyttömästi, mutta pikkuhiljaa siihen tottu. Illalla me käytiin Hanskin kans parilla......... ja myöhemmin vielä porukalla ostamassa kaupast


      • henna 15
        anoppi 01 kirjoitti:

        Hotelli Side Mare Resort & Spa


        Tasokas ja toimiva hotelli noin 200 metrin päässä Kumköyn pienestä palvelukeskittymästä. Hotellissa on mm. neljä uima-allasta ja päivittäin on järjestettyä ohjelmaa myös lapsille. Ateriat ja välipalat sisältyvät hintaan, joten myös perheen kanssa lomailu on kaikin puolin joustavaa.


        Yleiset tilat ja palvelut
        Hotellissa on buffetravintola ulkoterasseineen, kahvila-konditoria, aulabaari, snackbaari ja internet-kahvila (netin käyttö noin 5 €/tunti). Aulassa langaton internetyhteys. Huone- ja pesulapalvelu, parturi-kampaamo, kokoustilat ja pari kauppaa. Sauna ja kuntosali maksutta käytössä. Turkkilainen hamam, spa-osasto, sisäuima-allas ja runsaasti ajanviettomahdollisuuksia (mm. biljardi, pöytätennis, rantalentopallo). Hotelli järjestää kansainvälistä viihde- ja aktiviteettiohjelmaa kaikenikäisille, lastenkerhon puitteissa paljon puuhaa myös lapsille. Kaksi uima-allasta, joiden yhteydessä lastenaltaat, sekä aaltoallas ja liukumäin varustettu allas. Maksuttomat aurinkopedit ja -varjot, pyyhepalvelu. Maksuton kuljetus rannalle.


        Huoneet
        Kaikissa huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, minibaari, ilmastointi rajoitettuina aikoina 1.6.–30.9., hiustenkuivaaja, suihku, kylpy, wc ja parveke. Laattalattiat. Kahden hengen huoneissa lisävuode yhdelle. Lisäksi perhehuoneita.


        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa
        2) 3 hengen perhehuoneessa, joissa kerrossänky
        (vähintään 3 hlöä /enintään 2 aikuista 2 lasta)
        3) 4 hengen perhehuoneessa, jossa kaksi huonetta väliovella
        (vähintään 4 hlöä /enintään 3 aikuista 1 lapsi)
        4) 4 hengen 2-kerroksisessa perhehuoneessa
        (vähintään 4 hlöä /enintään 4 aikuista 1 lapsi).
        Kaikissa majoitusvaihtoehdoissa All inclusive.

        Sunnuntai 1.8. : Meijän piti joka aamu herätä 8-9 aikoihin aamupalan takia. Kaikilla tais olla mahat ihan sekasi erilaisen ruuan takia. :D Aamulla me lähettiin Hamamiin. Meijän kuollut iho kuorittiin siis pois, iho pestiin ja öljyttiin ja samalla meidät hierottiin. Hanskia tosiaan kourittiin siellä. Illalla me suunnattiin vielä Manavgatiin. Paikan päällä oli ihan jumalattomasti ihmisiä. Ja n. kolmen kilometrin kävelymatka takas. Löysin mun toiselle pikkuveljelle tuliaisen.


        Maanantai 2.8. : Ööööm, me oltiin muistaakseni koko päivä lillumassa allasvedessä ja paahduttiin auringon alla. Hihi. (:


        Tiistai 3.8. : Aamupalan jälkeen me lähdettiin tutustumaan Kumköyn merenrantaan. Vesi oli lämpimämpää verrattuna altaan klooriveteen. Ja suolavesi ei tosiaan maistu mitenkää nannalle. :---D Oisin halunnu kokeilla liitovarjojutskaa, muttei kukaa suostunu mun kans siihen. Ruokailujen takia meijän oli pakko lähtä takas hotellille jo parin tunnin jälkeen. Oltiin vielä altailla, ja illalla allasalueella oli bazaar, eli tavallaan tori. Lisäksi oli mahollisuus ratsastaa aasilla tai kamelilla. JOO, tottakai määki halusin. Menin mun 5v. serkun kans, joka totes kyydin jälkeen vaan 'olipa hikinen aasi'. ....joo.... Lisäksi illalla esiinty vatsatanssija ja rivitanssijat.


      • henna 15
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Keskiviikko 4.8. : Ostosmatka. Ostin itelleni revityt leggarit, Hardyn hupparin ja Raybonit! Toiselle pikkuveljelle löysin kans tuliaisen. Hanskin kans käytiin taas vähän diudiu ja muuta kivaa.. (:


        Torstai 5.8. : Perus allasaamu. Päiväsellä lähettiin käymään Manavgatissa markkinoilla. ''Hey emogiiirl!'' Mun snakebitesit sai paljon huomiota osakseen ja ihan randomitki tuli hiplaileen niitä.. Oli ihan tajuttoman kuuma ja kosteeta. Löysin porukoille ja kavereille tuliaiset. Me Hannan kans etittiin siinä paahteessa pääkatua. Paskat siellä ollu muutako apteekki, jotain ravintoloita jne. Siinä vaiheessa ainaki Hannalla kilisi aika kiitettävästi. :D btw, hotellilla oli KEBABAPÄIVÄ!!!!11oneone, joo meni vähä höpöksi taas. Myöhemmin illalla kivat brittipojat Daniel ja James tuli jutteleen mulle. Tuitui. ♥


        Perjantai 6.8. : So sad, viimenen päivä ennen lähtöä. Herätessä me huomattiin että meijän hotellihuoneen keittiössä käveli semmonen söpö sisilisko. ;__; Kuitenki, meijän oli tarkotus lähtee vielä merenrantaan, mutta me Hanskin kans jäätiin hotellille. Harmittaa vaa ku jäi banaaniveneajelu väliin, se ois ollu varmasti siistiä! Sillä välin ku Hanna istu manikyyrissä, mä tein lähempää tuttavuutta mm. Danielin, Jamesin, Evgenin, Anthonyn, Joshuan, Liamin ja muiden iha ylikivojen hihhuleiden kans. En tajunnu että ne ois nii sekopäisiä, yks hajottaa pöyän, toine kantaa mukana hirveen kokosta viinapulloo ja hilluu päissään, ja loput vaan riehuu. :--D Me oltiin Hanskin kans puolille öin aurinkotuoleilla ja ihailtiin vielä viimesen kerran meijän hotellialuetta pimennossa.

        Lauantai 7.8. : Me syötiin vaan aamupala ja kannettiin laukut alas. Jumalauta, mun piti kantaa yksin semmonen jättilaukku ylimmäisestä kerroksesta alas! Siinä jotai istuttiin Evgenin kans ja ooteltiin bussia lentokentälle. Ben kävi toivottaan hyvät lennot. Oisin halunnu nähä muitaki vielä viimesen kerran, mutta kaikki oli vielä nukkumassa. Bussissa mulla oli tosi vaikeeta piätellä itkua, koittaa kuunnella matkaopasta ja kattoo ohi kiitäviä maisemia. Mun mielessä pyöri vaan kulunu viikko ja kaikki mahtavat tyypit keihin olin saanu tutustua. Kaikki oli sitä mieltä, että toiseksiki viikoksi ois voinu jäädä... Helsingissä oli muistaakseni jotain päälle 20 astetta lämmintä, mutta se tuntu aika viileeltä ku olin tottunu Turkin kuumuuteen ja kosteuteen. Matkalla me poikettiin vaan syömään. Kotona olin kahen aikaan yöllä. Heti ensimmäisenä menin vessaan ja tungin oikein paljon vessapaperia pönttöön, halasin tietokonetta, ja join _hanavettä_. Mun huoneeseen oli raahattu joku hirmu iso nojatuoli. Kivaa. Olin kaivannu jo omaa sänkyä. Mun ajatukset kulki vielä pari päivää englannin kielellä.


      • jeruli
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        keskusta on suht pieni, pääkatu ynnä pienempiä kujia risteillen, mutta tosi kaunis ja eloisa. huzurissa en ole ollut,liekö nazarin hotelli...
        olemme menossa viidettä kertaa lokakuun alussa am matkalle. rantoja riittää, on kumköyn ranta, mikä on aikas täynnä ja sitten itäinen ranta kaupungin niemen kärjen toisella puolella, missä saa olla rauhassa. ravintoloita ja baareja riittää joka päivälle, musiikin jytke iltaisin nostaa tunnelmaa, ainakin minusta. ja jos keskusta rupeaa tuntumaan kierretyltä, voi lähteä kumköyn hotelli-alueelle, missä on lisää kauppoja ja baareja yms. mielestäni side on turkin kohteista paras, juuri pienuutensa takia. hyvää matkaa ja ehkä tavataan.......


      • jeruli
        jeruli kirjoitti:

        keskusta on suht pieni, pääkatu ynnä pienempiä kujia risteillen, mutta tosi kaunis ja eloisa. huzurissa en ole ollut,liekö nazarin hotelli...
        olemme menossa viidettä kertaa lokakuun alussa am matkalle. rantoja riittää, on kumköyn ranta, mikä on aikas täynnä ja sitten itäinen ranta kaupungin niemen kärjen toisella puolella, missä saa olla rauhassa. ravintoloita ja baareja riittää joka päivälle, musiikin jytke iltaisin nostaa tunnelmaa, ainakin minusta. ja jos keskusta rupeaa tuntumaan kierretyltä, voi lähteä kumköyn hotelli-alueelle, missä on lisää kauppoja ja baareja yms. mielestäni side on turkin kohteista paras, juuri pienuutensa takia. hyvää matkaa ja ehkä tavataan.......

        side
        on varmasti sellainen paikka mistä pidätte. no joo..olen kiertänyt kaikki turkin paikat vuosien mittaan, uskallan sanoa että pidätteä sidestä,ei voi verrata icmeleriin tms. se pitää kokea. tulin juuri töistä ja luin tätä. olemme lähdössä 2.10 eli tiist.aamuna. varmasti ette kyllästy 2 viikossa, meillä aikaa vain viikko, mutta tavataan, jos haluatte. vastata voit sähköpostiini.


      • huzur
        jeruli kirjoitti:

        side
        on varmasti sellainen paikka mistä pidätte. no joo..olen kiertänyt kaikki turkin paikat vuosien mittaan, uskallan sanoa että pidätteä sidestä,ei voi verrata icmeleriin tms. se pitää kokea. tulin juuri töistä ja luin tätä. olemme lähdössä 2.10 eli tiist.aamuna. varmasti ette kyllästy 2 viikossa, meillä aikaa vain viikko, mutta tavataan, jos haluatte. vastata voit sähköpostiini.

        Side
        Eipä sivullasi ollut sähköpostiosoitetta...
        Me olemme 40 naishenkilöitä, joten mieti nyt vielä tarkkaan :)

        Hyvää päivän jatkoa sinullekin!


      • meluri
        huzur kirjoitti:

        Side
        Eipä sivullasi ollut sähköpostiosoitetta...
        Me olemme 40 naishenkilöitä, joten mieti nyt vielä tarkkaan :)

        Hyvää päivän jatkoa sinullekin!

        aurinkomatkojen
        hotellit, tai kaksi niistä ovat kumköyn rannalla, molemmat n.1.5km keskustasta, rantaa pitkin kävelee n.15 minsaa, tietty välillä voi pysähtyä efekselle, ettei uuvu... kolmas on kauempana ´toisella ´puolen niemee. menemme sunfloweriin, jos teillä on am esite, niin siitä näkee, tai jos kävit noilla karttasivuilla, esim. viikottaiset markkinat ja posti on meidän vieressä. en mitään yksittäistä raflaa suosittele, niitä on niin paljon, pitkin rantaakin on monia ja sunflowerin ravintola on todella suosittu, yöksi se sit muuttuu diskobaariksi, hyvä meno.... keskustassa on kiva kohtauspaikkana baari skandinavia, pieni mutta välitön, se on täysin ulko-baari. että tällästa. sunnuntaita..vettä sataa.


      • hellini

        Tjäreborgilta matkoja joka makuun! Nyt avaamme Sideen uuden ja raikkaan Sunprime-hotellin aikuisille sekä perheille yhden uuden Sunwing Resort -hotellin ja kaksi uutta SunGarden-hotellia.

        Side tarjoaa paljon nähtävää: antiikkiset pylväiköt ja rakennukset vanhan kylän kapeilla kujilla tuovat tuulahduksia roomalaisten ja kreikkalaiset perinnöstä. Kehämuuri ja hyvinsäilynyt roomalainen teatteri kaupungin rajalla kertovat rikkaasta historiasta. Vanhankaupungin puolella on vielä jäljellä kaupungin vanhin rakennus. Mutta kaikki ei suinkaan ole vanhaa. Täällä on myös upea uusi rantakatu, jolla on pituutta lähes kolme kilometriä. Rantabulevardi soveltuu yhtä hyvin aamulla aikaiselle juoksulenkille sekä romanttiselle iltakävelylle auringonlaskun aikaan. Myös varsinaista keskustaa on ehostettu ja siistitty, joten Sidestä on tullut vielä entistäkin mukavampi ja viihtyisämpi.


      • hellinim
        Minni- kirjoitti:

        Sidessä käyneenä täytyy kyllä sanoa, että siellä on todella mukava käydä ostoksilla ja vähänkö sieltä löytyy osteltavaa, mietimme ensin että pitäisikö lähteä ostosmatkalle alanyaan mutta eihän sitä sitten tarvinnut kun siellä olikin niin paljon kauppoja ja osteltavaa, olen erikoisen innostunut vaateostoksista ja sain kyllä shoppailla! Ei tarvitse paljon muualle lähteä. Tosi hyviä kauppoja löytyy enemmän kuin tarpeeksi ja meillä ainakin viikon aikana tuli kiire käydä kaikki vaatekaupat läpi. Siis mikäli tykkää kierrellä kauppoja ja ostella hienoja vaatteita niin siellä kyllä hyviä ostospaikkoja löytyy. Erityisesti nuorille naisille löytyy muodikkaita vaatteita. Suosittelen!

        Halpaa ja hyvää
        Upeiden rantojen lisäksi ruoka ja ostokset ovat hyviä syitä valita Side. Täällä lomailu on helppoa, halpaa ja herkullista. Kapeiden kujien putiikeista löydät käsitöitä, mattoja, koruja, kankaita ja nahkatuotteita. Jos hallitset tinkimisen taidon, voit tehdä myös todellisia löytöjä! Pikkubussilla, dolmuksella, pääset kätevästi myös Manavgatiin, jossa pidetään markkinat maanantaisin ja torstaisin. Uimarannalle voi tehdä vaikka kokopäiväretken perheen ja eväskorin kanssa. Kokeile vauhdikkaita vesiurheilulajeja tai lähde leppoisalle veneretkelle Manavgat-joelle.


      • hellinim
        Pia Tampere kirjoitti:

        Kerim on ihana mies :-)

        Paljon nähtävää ja koettavaa
        Sidessä on paljon nähtävää: antiikkiset pylväiköt ja rakennukset vanhan kylän kapeilla kujilla tuovat tuulahduksia roomalaisten ja kreikkalaiset kultturiperinnöstä. Kehämuuri ja hyvinsäilynyt roomalainen teatteri kaupungin rajalla kertovat myös rikkaasta historiasta. Sideen on mukava tutustua kävellen, sillä keskustaan ei autoilla ole asiaa. Kaikki onkin kätevästi kävelyetäisyydellä. Piipahda välillä sisälle arkeologiseen museoon, kauppoihin ja kahviloihin. Voit myös kokeilla raftingia, koskenlaskua kristallinkirkkaassa makeassa vedessä. Mikäli haluat ajella veneellä, mutta vähän rauhallisemmassa tahdissa, voit osallistua Manavgatin jokiristeilylle. Opastetuilla retkillämme saat paljon mielenkiintoista tietoa ja unohtumattomia elämyksiä.


      • hellinim
        hellinim kirjoitti:

        Paljon nähtävää ja koettavaa
        Sidessä on paljon nähtävää: antiikkiset pylväiköt ja rakennukset vanhan kylän kapeilla kujilla tuovat tuulahduksia roomalaisten ja kreikkalaiset kultturiperinnöstä. Kehämuuri ja hyvinsäilynyt roomalainen teatteri kaupungin rajalla kertovat myös rikkaasta historiasta. Sideen on mukava tutustua kävellen, sillä keskustaan ei autoilla ole asiaa. Kaikki onkin kätevästi kävelyetäisyydellä. Piipahda välillä sisälle arkeologiseen museoon, kauppoihin ja kahviloihin. Voit myös kokeilla raftingia, koskenlaskua kristallinkirkkaassa makeassa vedessä. Mikäli haluat ajella veneellä, mutta vähän rauhallisemmassa tahdissa, voit osallistua Manavgatin jokiristeilylle. Opastetuilla retkillämme saat paljon mielenkiintoista tietoa ja unohtumattomia elämyksiä.

        Asu mukavasti ja nauti palveluista
        Tjäreborgin hotellivalikoima Sidessä on kattava - tarjolla on kaikkea mahdollista luksushotelleista edullisempiin vaihtoehtoihin.
        Ja kesällä 2012 valikoimat paranevat entisestään. Mikäli lähdet lomalle ilman lapsia, suosittelemme sinulle uusittua Sunprime Dogan Side Beach -hotelliamme. Voit nauttia lomastasi tyylikkäässä ympäristössä, hemmotella itseäsi spa-osaston erilaisilla hoidoilla sekä maistella hyviä viinejä ja maukkaita ruokia. Ja uimaan halutessasi pääset myös helposti pulahtamaan mereen, jonne on matkaa vain kivenheitto. Ja hotellissa tunnelma on rauhallisen aikuismainen.

        Kun lähdet perheesi kanssa lomalle, erinomainen vaihtoehto on suosittu Sunwing Resort & Spa Side West Beach sekä kesäksi 2012 avautuva, uusi Sunwing Resort & Spa Side East Beach, itäisellä rannalla. Kumman ikinä valitsetkaan, voit olla varma, että luvassa on todellinen perheloma - on lastenklubi, mahdollisuus varata All Inclusive, oma Beach Club rannalla sekä paljon muuta. Kesän uutuuksia ovat myös kaksi uutta SunGarden-hotellia, Iberotel Serra Palace sekä Long Beach, kaksi tosi ylellistä ja hyvin varustettua perhehotellia, joissa All Inclusive sisältyy hintaan


      • ilta01
        hellinim kirjoitti:

        Asu mukavasti ja nauti palveluista
        Tjäreborgin hotellivalikoima Sidessä on kattava - tarjolla on kaikkea mahdollista luksushotelleista edullisempiin vaihtoehtoihin.
        Ja kesällä 2012 valikoimat paranevat entisestään. Mikäli lähdet lomalle ilman lapsia, suosittelemme sinulle uusittua Sunprime Dogan Side Beach -hotelliamme. Voit nauttia lomastasi tyylikkäässä ympäristössä, hemmotella itseäsi spa-osaston erilaisilla hoidoilla sekä maistella hyviä viinejä ja maukkaita ruokia. Ja uimaan halutessasi pääset myös helposti pulahtamaan mereen, jonne on matkaa vain kivenheitto. Ja hotellissa tunnelma on rauhallisen aikuismainen.

        Kun lähdet perheesi kanssa lomalle, erinomainen vaihtoehto on suosittu Sunwing Resort & Spa Side West Beach sekä kesäksi 2012 avautuva, uusi Sunwing Resort & Spa Side East Beach, itäisellä rannalla. Kumman ikinä valitsetkaan, voit olla varma, että luvassa on todellinen perheloma - on lastenklubi, mahdollisuus varata All Inclusive, oma Beach Club rannalla sekä paljon muuta. Kesän uutuuksia ovat myös kaksi uutta SunGarden-hotellia, Iberotel Serra Palace sekä Long Beach, kaksi tosi ylellistä ja hyvin varustettua perhehotellia, joissa All Inclusive sisältyy hintaan

        Side on ihan kiva paikka. Oltiin siellä juuri kaks viikkoa. Nähtävyyksiä löytyy esim. Apollon temppelin jäänteet, 15000 hengen amfi-teatterin rauniot (on säilyny hyvin), jne. Ruokapaikoista paras oli Norden, joka sijaitsee matkalla liikenneympyrässä sijaitsevalta Turkin lipulta satamaan päin ehkä noin 500m. Turkin lippu liikenneympyrässä paikallinen maamerkki, tanko useamman kymmenen metriä korkea ja lippu samassa suhteessa, näkyy kauas. Nordenissa hyvät pihvit, chateubriand erityisesti. Ei halvin, mutta nyrkkisääntö,mitä lähempänä satamaa sitä kalliimpaa, eroa jopa tuplat. Rannoista itäinen rauhallisempi,useampi erillinen lohko, josta löytyy palvelut, ilmainen kuljetus hotellien kupeesta pikkubusseilla, joka lohkolla oma nimi esim relax beach, nimi bussin kyljessä. Läntinen ranta ainakin näin pahimman sesongin aikana täyteen tungettu.


      • sanane
        Apollo 007 kirjoitti:

        Side




        Viehättävä Side sijaitsee Turkin hienolla ja historiallisella Rivieralla. Siden vanhassa keskustassa, antiikinaikaisten raunioiden päällä ja lomassa, sykkii moderni turkkilainen elämänmeno. Keskustan molemmin puolin aukeaa kilometrien mittainen kirkasvetinen ranta hotelleineen ja palveluineen. Lomamatkojen hotellit sijaitsevat läntisellä, hienohiekkaisella ja loivasti syvenevällä rannalla, jota pidetään yhtenä Turkin parhaimmista.

        Pienelle, noin kilometrin verran Välimereen työntyvälle niemekkeelle rakennetun Siden historia ulottuu vuosituhansien taakse, täällä kuljet mm. muinaisten kreikkalaisten ja roomalaisten jalanjäljillä. Vanhan kaupunginmuurin sisäpuolelle kätkeytyy autoliikenteeltä rauhoitettu viihtyisä miljöö, jossa kaikki on kävelyetäisyydellä. Kujien varrella on sulassa sovussa pittoreskejä valkoisia taloja, antiikin raunioita, värikkäitä kukka-asetelmia, ravintoloita ja baareja sekä ostosmahdollisuuksia basaareista aina laadukkaisiin putiikkeihin saakka. Täältä löydät tuliaisiksi mm. turkkilaisia käsitöitä kuten mattoja, nahkaesineitä ja koruja. Satamassa on ihana viettää iltapuhdetta kauniita goulet-veneitä ja auringon kultaamaa historiallista Apollon temppeliä ihaillen.


        Hotellimme toimivat All inclusive –periaatteella

        Hyvätasoiset hotellimme sijaitsevat keskustasta länteen levittäytyvällä rannalla, joka sopii erinomaisesti myös lapsille. Lapsille – ja varmasti myös vanhemmille – sopinee sekin, että sekä ateriat että välipalat sisältyvät matkan hintaan. Hotellialueilla on omat nykyaikaiset palvelunsa, mutta historian lehteä voi halutessaan helposti kääntää lähtemällä tutustumaan vanhankaupungin arvokkaaseen antiikin perintöön.

        Mun mielestä Side oli aika tylsä paikka. Pelkästään turismin varaan rakennettu kaupunki. Mitään paikallista sieltä ei löydy etsimälläkään. Ei niitä raunioitakaan kovin montaa päivää jaksa koluta. Hinnat ovat pilvissä. Rannan kauppiaat pyysivät esim. bandanahuivista 8€!! Vaatetavara vähän halvempaa kuin suomessa ja ruoka noin puolet halvempaa ravintoloissa. Ruoka olikin ainut hyvä asia ko. paikassa. Lähellä oleva Managvatin kaupunki oli sentään oikea ja aito Turkkilainen kaupunki, jossa kannatta käydä. Hinnat ihan erit kuin Sidessä. Ja ne rannat...kapeat täyteen turisteja ahdetut...uh!


      • sanane

        Pamphylian rauniot - koko niemen peittävät rauniot on erotettu mantereesta muurilla. Muurin kätköistä löytyy amfiteatterin, hellenistisen pääportin, roomalaisen kylpylän ja useiden temppelien rauniot.

        Manavgatin putous - kaunis Melas joen vesiputous sijaitsee n. 20 km päästä Sidestä. Alueella on myös kahviloita ja ravintoloita, joiden terasseilla voi nauttia aamiaista ja ihailla putousta


      • sanane
        anoppi 01 kirjoitti:

        Hotelli Side Mare Resort & Spa


        Tasokas ja toimiva hotelli noin 200 metrin päässä Kumköyn pienestä palvelukeskittymästä. Hotellissa on mm. neljä uima-allasta ja päivittäin on järjestettyä ohjelmaa myös lapsille. Ateriat ja välipalat sisältyvät hintaan, joten myös perheen kanssa lomailu on kaikin puolin joustavaa.


        Yleiset tilat ja palvelut
        Hotellissa on buffetravintola ulkoterasseineen, kahvila-konditoria, aulabaari, snackbaari ja internet-kahvila (netin käyttö noin 5 €/tunti). Aulassa langaton internetyhteys. Huone- ja pesulapalvelu, parturi-kampaamo, kokoustilat ja pari kauppaa. Sauna ja kuntosali maksutta käytössä. Turkkilainen hamam, spa-osasto, sisäuima-allas ja runsaasti ajanviettomahdollisuuksia (mm. biljardi, pöytätennis, rantalentopallo). Hotelli järjestää kansainvälistä viihde- ja aktiviteettiohjelmaa kaikenikäisille, lastenkerhon puitteissa paljon puuhaa myös lapsille. Kaksi uima-allasta, joiden yhteydessä lastenaltaat, sekä aaltoallas ja liukumäin varustettu allas. Maksuttomat aurinkopedit ja -varjot, pyyhepalvelu. Maksuton kuljetus rannalle.


        Huoneet
        Kaikissa huoneissa on puhelin, satelliitti-TV, maksullinen tallelokero, minibaari, ilmastointi rajoitettuina aikoina 1.6.–30.9., hiustenkuivaaja, suihku, kylpy, wc ja parveke. Laattalattiat. Kahden hengen huoneissa lisävuode yhdelle. Lisäksi perhehuoneita.


        Perushintaan sisältyy
        Majoitus
        1) 2 hengen huoneessa
        2) 3 hengen perhehuoneessa, joissa kerrossänky
        (vähintään 3 hlöä /enintään 2 aikuista 2 lasta)
        3) 4 hengen perhehuoneessa, jossa kaksi huonetta väliovella
        (vähintään 4 hlöä /enintään 3 aikuista 1 lapsi)
        4) 4 hengen 2-kerroksisessa perhehuoneessa
        (vähintään 4 hlöä /enintään 4 aikuista 1 lapsi).
        Kaikissa majoitusvaihtoehdoissa All inclusive.

        Lähin lentokenttä on 45 km päässä sijaitseva Antalyan kansainvälinen lentokenttä.

        - Antalyasta pääsee Sideen myös bussilla tai dolmuksella.

        MAJOITUS

        - Vilkkaassa turistikohteessa on tarjolla monipuoliset majoitusvaihtoehdot. Matkailija voi majoittua lomakylään, tasokkaaseen hotelliin tai vuokrata oman loma-asunnon.

        TEKEMISTÄ

        - Siden aktiviteettitarjonta on monipuolista. Matkailijat voivat osallistua jeeppisafareille tai kiipeillä jyrkillä kallioilla. Vesilajien ystäville on tarjolla koskenlaskua, sukellusta ja soutua. Sidessä voi myös ratsastaa.

        - Siden kojuissa myydään käsintehtyjä mattoja, nahkatuotteita ja koruja. Suuremmat ja edullisemmat ostoskeskukset löytyvät Antalyan kaupungista.


      • siviiii
        sanane kirjoitti:

        Lähin lentokenttä on 45 km päässä sijaitseva Antalyan kansainvälinen lentokenttä.

        - Antalyasta pääsee Sideen myös bussilla tai dolmuksella.

        MAJOITUS

        - Vilkkaassa turistikohteessa on tarjolla monipuoliset majoitusvaihtoehdot. Matkailija voi majoittua lomakylään, tasokkaaseen hotelliin tai vuokrata oman loma-asunnon.

        TEKEMISTÄ

        - Siden aktiviteettitarjonta on monipuolista. Matkailijat voivat osallistua jeeppisafareille tai kiipeillä jyrkillä kallioilla. Vesilajien ystäville on tarjolla koskenlaskua, sukellusta ja soutua. Sidessä voi myös ratsastaa.

        - Siden kojuissa myydään käsintehtyjä mattoja, nahkatuotteita ja koruja. Suuremmat ja edullisemmat ostoskeskukset löytyvät Antalyan kaupungista.

        eipä voisi paljon ala-arvoisempia oppaita olla kuin tjäreborgilla. Joka ilta samat oppaat 5 promillen kännissä baareissa ja varsinkin sky lounge baarissa.

        Hotellilla sitten ei näkynytkään, vaikka oli hotellitapaamisajat. Ja silloin kun sattuivat olemaan paikalla niin todella töykeitä ja mielummin kikattelivat hotellin henkilökunnan poikien kanssa kuin asiakkaide :( Sama paluumatkalla bussissa. Jouduimme odottamaan kuskia ja opasta kun kikattelivat keskenään ja silittelivät toisiansa siinä taukopaikalla. Kyllä siinä moni turisti katsoi ihmeissään. Naurettavaa.

        Ei kannata matkata tjärellä, vaikka hinnat ehkä hieman huokeammatkin. Suosittelen Finnmatkoja tai aurinkomatkoja, niissä on ollut aina oppaat jotka todella auttavat ja ovat töissä, eivätkä iskemässä miehiä alanyassa.


      • opaspalveluista
        siviiii kirjoitti:

        eipä voisi paljon ala-arvoisempia oppaita olla kuin tjäreborgilla. Joka ilta samat oppaat 5 promillen kännissä baareissa ja varsinkin sky lounge baarissa.

        Hotellilla sitten ei näkynytkään, vaikka oli hotellitapaamisajat. Ja silloin kun sattuivat olemaan paikalla niin todella töykeitä ja mielummin kikattelivat hotellin henkilökunnan poikien kanssa kuin asiakkaide :( Sama paluumatkalla bussissa. Jouduimme odottamaan kuskia ja opasta kun kikattelivat keskenään ja silittelivät toisiansa siinä taukopaikalla. Kyllä siinä moni turisti katsoi ihmeissään. Naurettavaa.

        Ei kannata matkata tjärellä, vaikka hinnat ehkä hieman huokeammatkin. Suosittelen Finnmatkoja tai aurinkomatkoja, niissä on ollut aina oppaat jotka todella auttavat ja ovat töissä, eivätkä iskemässä miehiä alanyassa.

        Kyllä samaa on Finmatkoillakin. Kaikkia järjestäjiä käyttäneenä voin sanoa asiallisemmat oppaat ovat Aurinkomatkoilla. Mutta yleisesti ottaen voi sanoa että oppaiden taso on laskenut hurjasti. Tietysti matkanjärjestäjät ovat siitä vastuussa minkälaisia ja kuinka motivoituneita tyttöjä ottavat sinne kikattelemaan. Ja suuntaus tuntuu olevan että pitäisi soitella vain palvelunumeroon, jos kysyttävää tai asiaa. Tästä seuraa se että suuri osa kyselee kaupoista ja ravintoloista ohjeita, neuvoja, jopa karttoja.


      • OpasHakusessa
        LOMA opas kirjoitti:

        Turkki tarjoaa sinulle unelmien loman, halusitpa viettää sen miten tahansa!

        Historiasta kiinnostuneelle Turkki näyttäytyy maailman suurimpana ulkoilmamuseona, jossa pääsee tutustumaan lähietäisyydeltä lukemattomiin antiikin Kreikan, Rooman valtakunnan ja Ottomaanien valtakunnan ajoilta säilyneisiin, kulttuurihistoriallisesti arvokkaisiin kohteisiin.

        Loputtomasti hiekkarantaa ja auringonpaistetta riittää sinulle, joka rakastat lekottelua, kirkkaita vesiä ja vesiurheilua. Koe omin silmin, mistä sana turkoosi juontaa juurensa! Turkki on myös golfin yksi tämän hetken ehdottomista ykkösmaista ja alati kasvava paratiisi muillekin ulkoilma-aktiviteeteille; tekemistä löytyy luontoretkeilystä koskenlaskuun ja kiipeilyyn. Myöskään shoppailua rakastavien ei kannata missään nimessä jättää väliin edullista, yltäkylläisten valikoimien Turkkia!

        Päätitpä viettää Turkin lomasi miten tahansa, tulet kohtaamaan huikeaa luonnonkauneutta, suussasulavia makunautintoja ja turkkilaisten ihmisten aitoa vieraanvaraisuutta kaikkialla minne menetkin! Tervetuloa kiehtovaan Turkkiin!

        nazarin oppaat ovat nenäkkäitä ja kikattavat sideen hotellien baaripoikain kanssa,sen aikaa kun pitäisi palvella asiakkaita,jos yleensä jaksavat laahautua hotellille:((

        Aurinkomatkoilla parhaat ja asiallisimmat oppaat eikä tarvitse soittaa guideen,saapuvat hotellille päivystykselle :))


      • opasopas
        OpasHakusessa kirjoitti:

        nazarin oppaat ovat nenäkkäitä ja kikattavat sideen hotellien baaripoikain kanssa,sen aikaa kun pitäisi palvella asiakkaita,jos yleensä jaksavat laahautua hotellille:((

        Aurinkomatkoilla parhaat ja asiallisimmat oppaat eikä tarvitse soittaa guideen,saapuvat hotellille päivystykselle :))

        Oppaat ja Oppaat???

        Sääli,ettei Alma tours vie asiakkaitaan Turkkiin ja Alanyaan, heillä on parhaimmat Oppaat ,ammattiylpeitä ja osaavia , ainakin ennen Tunisiassa hommeli oli enemmän kuin hyvää ja heidän hotellitarjontansa hyvää , onneksi vievät Egyptiin!!!

        Samaa mieltä kuin jotkut kirjoittajat Finnmatkojen oppaista ja Tjäreborgin , samaten Deturin , tärkeintä heille turkinpoikain kanssa peuhaaminen ja kikattelu , eikä asiakkaiden palvelu , josta heille palkkaa maksetaan :(


      • opstahhh
        opasopas kirjoitti:

        Oppaat ja Oppaat???

        Sääli,ettei Alma tours vie asiakkaitaan Turkkiin ja Alanyaan, heillä on parhaimmat Oppaat ,ammattiylpeitä ja osaavia , ainakin ennen Tunisiassa hommeli oli enemmän kuin hyvää ja heidän hotellitarjontansa hyvää , onneksi vievät Egyptiin!!!

        Samaa mieltä kuin jotkut kirjoittajat Finnmatkojen oppaista ja Tjäreborgin , samaten Deturin , tärkeintä heille turkinpoikain kanssa peuhaaminen ja kikattelu , eikä asiakkaiden palvelu , josta heille palkkaa maksetaan :(

        Siinäpä Opas varmasti itse kirjoittelee,niin asiatonta että puistattaa!

        Matkapalveluihin kuuluu Oppaan palvelu,josta me matkustajat myöskin maksamme ja meistä varmasti jokainen tietää heilläkin olevan vapaa-aikansa ja saavat viettää sen kuten haluavat,joko bailaten tai muuten vaan,nythän oli kysymys varmasti Oppaiden ylimielisestä käyttäytymisestä asiakkaita kohtaan,eivät kaikki matkustajat ole nuoria ja kielitaitoisia ja useasti esim. Alanyassa olleita,joten sitä neuvoa/apua kyllä tarvitsevat matkaajat,joten hieman asiallisuutta kiitos!

        Olen myös itse usealla Alanyan matkallani törmännyt Oppaiden outoon käytökseen jo kentällä ja hotelliin kirjautumisen yhteydessä,siitä on Palvelu kaukana!

        Finnmatkat on pahin :(((


      • seeaaa
        viikko kirjoitti:

        Risus hotellissa vierähti viikko. Hotelli oli
        siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä.
        Norjalaisia suurin osa lomalaisista. Rannalle
        on matkaa vähän yli kilometri samoin vanhaan
        kaupunkiin.
        Side oli myönteinen yllätys ja huomattavasti
        mukavampi paikka kun Marmaris tai Alanya.

        Pipo ei kiristä , mutta kyllä täällä on aiheellista kirjoittaa epäasiallisista Oppaista jotta matkustajat tietävät varautua jo etukäteen ja kyllä paljon matkanneet ihmiset tietävät, että matkan jälkeen voi ja saa Reklamoida matkanjärjestäjälle , vastaus valitettavasti on aina se sama :"ei kukaan muu ole aiemmin valittanut" , paitsi Deturilla kyllä suhtaudutaan asiallisemmin palautteisiin ja Aurinkomatkoille tuskin tarvitsee tehdäkään reklamatiota ainakaan Oppaista Alanyassa,koska he ovat Ammattiylpeitä ja hoitavat duuninsa hyvin :))


      • sea12
        seeaaa kirjoitti:

        Pipo ei kiristä , mutta kyllä täällä on aiheellista kirjoittaa epäasiallisista Oppaista jotta matkustajat tietävät varautua jo etukäteen ja kyllä paljon matkanneet ihmiset tietävät, että matkan jälkeen voi ja saa Reklamoida matkanjärjestäjälle , vastaus valitettavasti on aina se sama :"ei kukaan muu ole aiemmin valittanut" , paitsi Deturilla kyllä suhtaudutaan asiallisemmin palautteisiin ja Aurinkomatkoille tuskin tarvitsee tehdäkään reklamatiota ainakaan Oppaista Alanyassa,koska he ovat Ammattiylpeitä ja hoitavat duuninsa hyvin :))

        Tjäreborgilla olisi kyllä parantamisen varaa oppaiden tasossa. Seassa on ihan osaavaakin väkeä, mutta ne nyrpeänaamaiset pikkutytöt pullovesipropagandansa kanssa voisi kyllä laittaa uudelleen koulun penkille. Aika heikoilla mennään, jos muutaman viikon reissusta on ainoa mielikuva oppaasta silloin, kun hän saapui bussiin saarnaamaan siitä, ettei hanavettä voi juoda ja pullovesi on lähestulkoon must... No, enpäs siitä vedestä mitään tautia saanut ja matkakin meni kaikin puolin hyvin ilman matkatoimiston apujakin. Hotellin henkilökunta oli kyllä ihan huipputasoa ja avuliaisuutta on vaikea mitata millään tasolla-hyvin harva paikka kykenee niin laadukkaaseen palveluun. Hotellivalintana oli tällä kertaa Odeon Apart, hieman syrjemmässä vaan silti ihan kävelymatkan päässä kaikesta. Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka eivät matkusta pipo kireällä ja omistavat riittävät sosiaaliset taidot sekä käytöstavat. Ennakkoluuloiset Suo-maalaisjuntit voivatkin puolestani pysyä kotona mussuttamassa karjalanpaistiansa ;)


      • nazar
        sea12 kirjoitti:

        Tjäreborgilla olisi kyllä parantamisen varaa oppaiden tasossa. Seassa on ihan osaavaakin väkeä, mutta ne nyrpeänaamaiset pikkutytöt pullovesipropagandansa kanssa voisi kyllä laittaa uudelleen koulun penkille. Aika heikoilla mennään, jos muutaman viikon reissusta on ainoa mielikuva oppaasta silloin, kun hän saapui bussiin saarnaamaan siitä, ettei hanavettä voi juoda ja pullovesi on lähestulkoon must... No, enpäs siitä vedestä mitään tautia saanut ja matkakin meni kaikin puolin hyvin ilman matkatoimiston apujakin. Hotellin henkilökunta oli kyllä ihan huipputasoa ja avuliaisuutta on vaikea mitata millään tasolla-hyvin harva paikka kykenee niin laadukkaaseen palveluun. Hotellivalintana oli tällä kertaa Odeon Apart, hieman syrjemmässä vaan silti ihan kävelymatkan päässä kaikesta. Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka eivät matkusta pipo kireällä ja omistavat riittävät sosiaaliset taidot sekä käytöstavat. Ennakkoluuloiset Suo-maalaisjuntit voivatkin puolestani pysyä kotona mussuttamassa karjalanpaistiansa ;)

        Samaa voi sanoa tjären oppaista,mahtanee jo täällä näkynyt kirjoitus pitää paikkansa,että oppaat kikattelevat turkin äijjien kanssa kaikki vapaansa ja työaikana ei sitten jaksakkaan pitää suuta auki??!! :((

        Kysyimme ensikartalaisina hyviä ruokapaikkoja oppaalta ja vastaus oli,onhan noita monia,loistavaa palvelua :(


      • j-loo
        nazar kirjoitti:

        Samaa voi sanoa tjären oppaista,mahtanee jo täällä näkynyt kirjoitus pitää paikkansa,että oppaat kikattelevat turkin äijjien kanssa kaikki vapaansa ja työaikana ei sitten jaksakkaan pitää suuta auki??!! :((

        Kysyimme ensikartalaisina hyviä ruokapaikkoja oppaalta ja vastaus oli,onhan noita monia,loistavaa palvelua :(

        Alanyasta palanneena en voi kuin kiittää Tjäreborgin opasta. Häneltä sai aivan loistavia neuvoja ja sen yhden kerran, kun häntä kävimme tapaamassa, saimme vastaukset kaikkiin kysymyksiimme ja hieman extratietoakin. Joten kyllä niitä osaaviakin oppaita on!


      • ??

        Kaksi kertaa jo käyty Viking bazaar kaupassa. Vaatteet saa oikeasti halvalla, todella laadukkaita vaatteita, hyvä palvelu. Myyjä ei ole meille sanonut yhtäkään pahaa sanaa. Vieraskirjastakin näki kuinka moni oikeasti on kaupasta lähtenyt tyytyväisenä.. Toki vaatteet tulevat kalliiksi, kuten muissakin kaupoissa, jos ei yhtään tingi.


      • VikingBazaar is best
        SidenKävijä... kirjoitti:

        Ööööh... Nyt taitaa Kerim itte (kavereineen ehkä) kirjotella näitä positiivissävyisiä kommentteja tänne aina säännöllisin väliajoin! ;oD
        - Et sää ny NIIIIN hyvin suomea kirjoita, etteikö tuosta oikeinkirjoituksen taitamattomuudesta ja tyypillisistä kieliopin virheistä erottaisi turkkilaiseksi..! :oD :oD :oD

        Kerim ehti kyllä tehdä äidistänikin "psykologisen arvion", kun ei heti lämmennyt hänen "tarjouksilleen", emmekä kyllä hänen kaupastaan lopulta mitään ostaneetkaan...

        Suomen passiansakin ehti todella esitellä ja kehua käyneensä suomalaisen armeijan... Liekö äiti sitten suomalainen?
        Helpompihan se suomalainen armeija onkin turkkilaiseen verrattuna, joka kestää paljon kauemmin, ja josta pääsee lomillekin vissiin kerran-pari koko aikana. :o)

        SidenKävijä.. Onhan se suomalainen armeija tosiaan varmaan helpompi kuin turkin, mutta Kerim on käynyt molemmat ;)


      • Uudestaa Lomamatkoil
        opaspalveluista kirjoitti:

        Kyllä samaa on Finmatkoillakin. Kaikkia järjestäjiä käyttäneenä voin sanoa asiallisemmat oppaat ovat Aurinkomatkoilla. Mutta yleisesti ottaen voi sanoa että oppaiden taso on laskenut hurjasti. Tietysti matkanjärjestäjät ovat siitä vastuussa minkälaisia ja kuinka motivoituneita tyttöjä ottavat sinne kikattelemaan. Ja suuntaus tuntuu olevan että pitäisi soitella vain palvelunumeroon, jos kysyttävää tai asiaa. Tästä seuraa se että suuri osa kyselee kaupoista ja ravintoloista ohjeita, neuvoja, jopa karttoja.

        suositteleln Lomamatkoja, paras opas, mitä ikinä tullut vastaan oli lomamatkoilla tälle syksylle:)


      • sartsa199
        Pia Tampere kirjoitti:

        Kerim on ihana mies :-)

        Kokemuksesta voin sanoa,että niin oli!


    • lazylady

      Side on mukava pieni kaupunki. Shoppailut kannatta kylläkin tehdä Manavgatissa.
      On muuten oikeesti paljon halvempaa. Matkaa vain jotain 6 km ja sinne pääsee dolmuksilla/busseilla tai veneellä. Itse otimme rannalta risteilyn Manavgatiin. Sisälsi lounaan ja kivan meri/jokiretken.
      Siellä oli markkinapäivä ja shoppailtavaa pilvin pimein. Sidessä on myös markkinat lauantaisin.

    • handeeeeeeeee

      Mikä se isojen tyttöjen vaatekaupan nimi on? Muistaako joku? :)

      • edullisesti

        Mitä mahtaa farkut maksaa Turkissa noin alimmillaan?


    • lillllebooo

      Onko Manavgatissa mimenomaan kiinteähintaisia liikkeitä, ja paljon???
      Pääseekö kizilagagista sea world resort and spa hotellista dolmuksella sinne?

    • hansel

      Ostin monet farkut ja olen edelleen hyvin tyytyväinen ostoksiini.. oli kiva kaveri kerim.

      • turisti side

        Oltiin viime
        kesänä hotelli safranissa, taisi olla *** hotelli.Ei hullumpi, matkaa keskustaan oli reilu kilometri.Lähellä ei kauheasti mitään kauppoja vaan kaikki oli hiukan pidemmällä.Siellä oli jossain sivukadulla vaate/laukkukauppa, jossa oli turkkilaisia, mutta suomessa asuvia myyjiä.Puhuivat oikein hyvää suomea ja oli kiva asioida.En kyllä toista kertaa sinne menisi siis Sideen, mutta viihdyin siellä koko viikon mainiosti.Rannat oli ainakin meidän hotellilta kaukana, joten uiminen jäi hotellin altaaseen.Tämä kauppa on nimeltään Viking Bazaar osoite Liman Cad.Gul Sok No:7 Jos kiinnostaa niin kysykää joltain kauppiaalta missä tuo on.


      • side-turkki

        Välimeren rannalla sijaitseva kaunis Siden kaupunki on monipuolinen rantalomakohde, jolla on kiehtova historiallinen menneisyys.

        Antalyan ja Alanyan välissä sijaitseva muinainen satamakaupunki Pamphylia tunnetaan nykyään nimellä Side. Kaupungin historia ulottuu tuhansien vuoden taakse ja jäänteitä antiikin ajoista on nähtävissä joka puolella kaupunkia. Erityisen viehättävää Sidessä onkin uuden ja vanhan sekoittuminen toisiinsa – antiikin historian havinan luonteva sulautuminen moderniin ympäristöön. Historiallisten muistomerkkien ja rantaelämän lisäksi monipuolinen Side tarjoaa myös paljon ostosmahdollisuuksia, ravintoloita ja iltaelämää


      • nara

        Siden kaupungin perustivat kreikkalaiset siirtolaiset noin 700 eaa. Seuduilla tuolloin asustaneet ihmiset puhuivat omaa anatolialaista kieltään, josta kaupungin granaattiomenaa tarkoittava nimi Sidekin on peräisin. Roomalaisten aikana Sidestä muodostui tärkeä satamapaikka ja kaupunki eli tuolloin huomattavaa kukoistuskauttaan. Tosin kaupungissa harjoitettiin myös orjakauppaa, jonka aikoinaan aloittivat kaupunkiin rantautuneet kiliakialaiset merirosvot.

        Roomalaiset rakensivat alueelle toinen toistaan komeampia rakennuksia kuten teattereita, kylpylöitä ja temppeleitä. Asukkaiden turvaksi rakennettiin myös muuri. Kaikki nämä, kuten myös paljon muita historiallisia rakennelmia on yhä nähtävissä Sidessä aivan keskustan alueella.

        Turistin kannalta ihanteellista on se, että Sidessä sekä nähtävyydet että ostoskadut ja ravintolat ovat keskittyneet noin kilometrin pituiselle ja 400 metriä leveälle välimereen työntyvälle niemenkärjelle. Tätä kaupungin vanhinta osaa voi ihailla kiireettömästi jalkaisin aloittamalla vaikkapa keskustan pohjoispuolelta, missä kaikki kaupunkiin tulevat bussit pysähtyvät noin 500 metriä varsinaisen keskustan


      • hannu terho
        side-turkki kirjoitti:

        Välimeren rannalla sijaitseva kaunis Siden kaupunki on monipuolinen rantalomakohde, jolla on kiehtova historiallinen menneisyys.

        Antalyan ja Alanyan välissä sijaitseva muinainen satamakaupunki Pamphylia tunnetaan nykyään nimellä Side. Kaupungin historia ulottuu tuhansien vuoden taakse ja jäänteitä antiikin ajoista on nähtävissä joka puolella kaupunkia. Erityisen viehättävää Sidessä onkin uuden ja vanhan sekoittuminen toisiinsa – antiikin historian havinan luonteva sulautuminen moderniin ympäristöön. Historiallisten muistomerkkien ja rantaelämän lisäksi monipuolinen Side tarjoaa myös paljon ostosmahdollisuuksia, ravintoloita ja iltaelämää

        Pohjoisesta keskustaan tultaessa ensimmäinen nähtävyys on raunioina oleva antiikinaikainen kaupungin portti eli pääportti. Portin vieressä on nähtävissä osa vanhinta kaupungin muuria, joka aikoinaan ympäröi koko Siden kaupunkia. Pääportilta keskustaan johti aikoinaan 250 metriä pitkä marmoripylväitten reunustama katu, joka nykyisin on asfaltilla päällystetty.

        Joissain kohdissa on kuitenkin nähtävissä jäännöksiä ikiaikaisista värikkäistä mosaiikkikoristeista. Kadun varrella on museo, joka sijaitsee 400-luvulta peräisin olevassa roomalaisessa kylpylässä. Kylpylä löydettiin vuonna 1955 ja se entisöitiin museoksi.

        Museon jälkeen lähin nähtävyys on agora eli muinainen kaupankäynnin keskus ja avoin kokoontumispaikka. Agoralla ihmiset saattoivat keskustella tärkeistä poliittisista ja taloudellisista asioista. Paikalla käytiin myös orjakauppaa. Agoran ympärille on rakennettu katettuja pylväikköjä.

        Museon ja agoran jälkeen kuljetaan satamaan päin suuren portin eli riemukaaren alitse ja tullaan hellenistiseltä kaudelta peräisin olevalle teatterille, joka kuitenkin varsinaisesti rakennettiin 100-luvulla roomalaisten toimesta. Teatterissa 15 000–20 000 katsojaa sai seurata muun muassa villieläinten ja gladiaattoreiden välisiä taisteluja.


    • Yildis

      Yildiz! Siden paras ruokapaikka!

      • side-turkki

        Välimeren rannalla sijaitseva kaunis Siden kaupunki on monipuolinen rantalomakohde, jolla on kiehtova historiallinen menneisyys.

        Antalyan ja Alanyan välissä sijaitseva muinainen satamakaupunki Pamphylia tunnetaan nykyään nimellä Side. Kaupungin historia ulottuu tuhansien vuoden taakse ja jäänteitä antiikin ajoista on nähtävissä joka puolella kaupunkia. Erityisen viehättävää Sidessä onkin uuden ja vanhan sekoittuminen toisiinsa – antiikin historian havinan luonteva sulautuminen moderniin ympäristöön. Historiallisten muistomerkkien ja rantaelämän lisäksi monipuolinen Side tarjoaa myös paljon ostosmahdollisuuksia, ravintoloita ja iltaelämää


    • Viking Bazaar

      Viking Bazaar kannattaa kiertää kaukaa. En tiedä, miten myyjä sitten valikoi kohteensa, mutta meille ainakin myi ylihintaiset huonolaatuiset farkut. Menimme juuri siihen retkuun, että myyjä puhui Suomea, kertoi asuvansa puolet vuodesta Helsingissä ja juu käyneensä armeijan Suomessa. Ja vauva oli vaimon kanssa Helsingissä. Huomasin maininnan vauvasta kirjoitetun tässä ketjussa jo pari vuotta sitten. Liekö edelleen sama vauva? Käytyämme liikkeessä uudelleen pyytämässä kaupan purkua; antoi pari halpaa paitaa mukaan ja opasti, ettei kannata ostaa ensimmäisestä paikasta, vaan pitää vertailla. Kovin oli ystävällinen opastus, kun oli ensin saanut huijatuksi meidän rahat.

      • martini leoni

        viking bazaar on paras kauppa.........


      • 45625

        ja vitut


      • Anonyymi

        Side on hieno, rauhallinen ja idyllinen lomakohde varsinkin lapsiperheille. Turkissa on todella lämminta heinä- ja elokuussa, joten kannattaa ottaa etukäteen selvää lomakohteesta ja ilmastosta ettei tule pettymuksiä ja yllätyksiä. Kaupankäynti Turkissa on hieman erilaista kuin Suomen valmisvaatekaupoissa tai marketeissa. Mitään ei ole oikeasti pakko ostaa ja itse tulee tietää, mitä on jostakin tuotteesta valmis maksamaan. En tiedä miten kuluttajansuoja toimii Turkissa, mutta ei Suomessakaan vaihdeta käytettyjä vaatteita.


      • side-turkki

        Ei Suomessakaan vaihdeta käytettyjä vaatteita


      • anoppi 07

        Omatoimisesti Etelä-Turkkiin pääsee kätevimmin Turkish Airlines ja Austrian Airlines –lentoyhtiöillä. Matka-aika on lyhyimmillään noin kuusi tuntia, välilaskun mukaan lukien.

        Sideen pääsee myös bussilla Istanbulista ja muualta Turkista, mikäli jää pois Side Otogar –linja-autoasemalla, josta ei ihme kyllä ole suoraa yhteyttä Siden vanhaankaupunkiin ja josta pitää tulla alas maantielle noustakseen dolmus-minibussiin. Jotkut katsovat paremmaksi matkustaa ensin bussilla Antalyaan ja tulla sieltä toisella bussilla Siden Manavgatin puoleiseen tienhaaraan, mistä on helppo nousta Siden vanhankaupungin ulkopuolelle menevään dolmus-minibussiin.

        Sideen pääsee myös Alanyasta samalla tavalla kuin Antalyasta, lukuisilla busseilla Siden tienhaaraan ja siitä bussilla tai taksilla Siden vanhaankaupunkiin tai sen porteille. Turkissa ollessa on järkevää aina kysyä niin bussiyhtiöiden työntekijöiltä kuin muiltakin bussien liikkeistä ja varmistaa, ettei ole menossa väärään paikkaan tai joudu tekemään aikaavieviä koukeroita. Sidessä kuten muuallakin Etelä-Turkissa puhutaan hyvin englantia ja etenkin saksaa, mutta jostain syystä englannin kieli ei suju bussiyhtiöiden työntekijöiltä aina niin mallikkaasti kuin vaikkapa hotellien tai ravintoloiden työntekijöiltä. Niinpä on hyvä kirjoittaa paikkakuntien nimiä ja aikoja paperille ja näyttää tätä, mikäli kommunikaatio-ongelmia ilmenee. Yleisesti ottaen kuitenkin Turkissa on välitön meininki, ja jatkuvasti kulkevien bussien kanssa tulee pienen harjoittelun jälkeen hyvin vähän ongelmia.

        Liikkuminen Sidessä
        Sideen omatoimisesti saapuvat huomaavat, että suurin osa dolmus-minibusseista, joilla ajetaan lähinnä läheiseen Manavgatiin, pysähtyy antiikin ajan pääraunioiden vieressä olevalle parkkipaikalle, josta keskikesällä saattaa myös päästä nousemaan vaikkapa Antalyaan tai Alanyaan menevään linja-autoon. Tätä kannattaa kysyä hotellin henkilökunnalta tai itse parkkipaikalla olevilta työntekijöiltä. Tältä pieneltä dolmus-asemalta on edullinen kaupunkijuna Siden vanhankaupungin porteille, ja se sopii hyvin matkustusmuodoksi lapsiperheille, pakaasien kanssa liikkuville sekä niille, jotka eivät jaksa tai viitsi vaikkapa helteen takia kävellä noin 10 minuutin matkaa parkkipaikalta vanhankaupungin portille.

        Jotkut dolmukset tulevat portille asti, mutta näiden aikataulut ovat epämääräisiä eikä niiden varaan yleensä voi laskea. Taksit voivat kulkea vanhankaupungin sisään ja viedä hotellille asti, mutta tällöin ne laskuttavat helposti usean euron ylimääräistä. Taksilla liikkuminen on Sidessä varteenotettava vaihtoehto, sillä matkat ovat melko edullisia ja pieni porukka pääsee nopeasti ja edullisesti taksilla vaikkapa Manavgatiin.



        Siden nähtävyyksiä voi katsella vain kävelemällä ja muutenkin Sideen kannattaa ottaa hyvät kävelykengät mukaan, sillä monet antiikin ajan nähtävyydet sijaitsevat polkujen varrella ja myös rannalle päästäkseen on usein rämmittävä jonkin verran. Siden satama on pieni ja kaunis, ja kalastaja-alusten lisäksi täällä on paljon erilaisia aluksia, joista osalla on mahdollista lähteä mitä erilaisimmille risteilyille, ja täältä voi myös vuokrata vesiskoottereita ja muita härveleitä ja nauttia drinkkejä tai aterioita sataman ravintolalaivoissa. Erilaiset venekierrokset, jotka saattavat kestää vain pari tuntia tai sitten koko päivän, ovat erinomaisia tapoja tutustua Etelä-Turkin rannikon upeisiin maisemiin ja alueen merelliseen puoleen. Risteilyjä on monen hintaisia ja miltei kaikkiin mahdolisiin makuihin, mutta suuri osa on edullisia ja risteilyille voi osallistua alkaen noin viiden euron maksua vastaan.

        Majoitus
        Mikäli Sideen ei saavu järjestetylle matkalle tai päiväretkelle, löytyy sieltä hyvä määrä pieniä yksityisiä hotelleja, joiden hintataso vaihtelee vuodenaikojen mukaan. Harvat hotellit ovat ympärivuotisesti auki. Sesonkiaika alkaa huhtikuun alusta ja päättyy lokakuun loppupuolella. Maaliskuussa paikalle ei hotellia etsimään oikeastaan kannata tulla, ja vielä huhtikuun alussakin monet hotellit ovat suljettuina tai vasta availevat oviaan. Hinnat ovat alhaisimmillaan huhti- ja lokakuussa, ja heinä-elokuussa hinnat ovat korkeimmillaan. Mikäli matkassa on omatoimisesti kiireisimpien kuukausien ulkopuolella, kannattaa ehkä mieluummin kierrellä eri hotelleja ja vertailla niiden tasoa ja tarjontaa paikanpäällä, sillä vaikka hotellien hintataso ei suuresti vaihtele on niiden huoneissa ja kunnossa yleensäkin suuriakin eroja.


    • matias

      Vikingbazaar side on paras vaatte kauppa

      • Juuianne.

        Alanyan hintataso
        Juuri 14.-21.4.07 Alanyassa vierailleena voin sanoa ruuasta, että on lähellä Suomen hintatasoa. Ravintolan keskimääräinen ateriahinta 10-15 TYL (5.70-8.60 €). Taksilla saimme ajaa 3 henk. noin 12€ 10km. Halpaa on. Kengistä sain maksaa 50 TYL(n.28 €). T-paitoja sai 10-20 TYL Huom. Tipit päälle oman palveluun tyytyväisyyden mukaan. Itse harjoittelimme vasta tippailua ja annoimme aikalailla 10% hinnasta lisää. Tässä vähän suuntaa. Kannattaa käydä paljon eri retkillä. Suosittelen erikoisuutena Turkkilaista parturia 15-20 TYL (8.60-11.40€), hieman monipuolisempi palvelukokonaisuus kuin suomessa on totuttu saamaan. Yksi muuttuva tekijä on tulossa oleva kesäkausi, jonka sanoivat nostavan hintoja vielä ylöspäin keväänhinnoista. Rentouttavaa matka asennetta eli hyvää lomaa.


    • anoppi 04

      Turkin etelärannikolla on monta hyvää lomakohdetta, joista Side on yksi miellyttävimmistä. Tämä pieni niemimaalla sijaitseva kaupunki on lomalaisten suosikki upeiden puitteittensa ja ostosmahdollisuuksiensa takia, ja se on hyvä vierailupaikka niin päiväretkelle kuin viikon parin matkallekin.

      Hyvien shoppailumahdollisuuksien lisäksi helposti lähestyttävät Rooman ja Bysantin ajan rauniot, kuten Turkin suurin amfiteatteri, pitävät huolen vaikuttavista nähtävyyksistä. Sidessä on mukava syödä aterioita, istua iltaa ja loikoilla rannalla. Sidestä on myös mahdollista käydä päiväretkillä niin muissa Etelä-Turkin kaupungeissa kuin merelläkin. Pitkän kesän aikana siellä voi viettää rantalomaa huhtikuusta marraskuulle.

      Matkustaminen Sideen
      Ainakin Tjäreborg ja Finnmatkat tekevät matkoja Sideen. Kannattaa huomata, että myös Manavgat, jonne Finnmatkat tekee matkoja on aivan Siden naapurissa, ja paikkakuntien väliä kulkee jatkuvasti pilkkahintaisia minibusseja.

    • hannu terho

      Sidessä modernit kahvibaarit seisovat vieri vieressä vanhojen antiikinaikaisten temppeliraunioiden kanssa. Niemekkeellä sijaitsevan vanhan kaupungin ja keskustan molemmin puolin levittäytyvät kullankeltaiset hiekkarannat. Yhdessä ostoskatujen, ravintoloiden, musiikkibaarien ja klubien kanssa ne muodostavat lomakohteen, jossa on sekä tyyliä että tunnelmaa. Täällä voit asua esimerkiksi Blue Village Seven Seas Sidessä, All Inclusive -hotellissa, jolla on oma vesipuisto. Tai voit valita suosikkisi Perhelöytö, All Inclusive Beach ja De Luxe -hotellien valikoimastamme.


      Side sijaitsee Turkissa, aurinkoisella Välimeren rannikolla Antalyan ja Alanyan välissä. Huolimatta siitä etsitkö parasta perhehotellia tai tyylikästä hotelli itsellesi ja rakkaallesi, löydät sen varmasti täältä.


      Blue Village, vesipuisto ja All Inclusive
      Blue Village Seven Seas Side oli viime kesän todellinen yllätys suosittujen perhehotellien saralla. Hotellilla on vesipuisto kaikenikäisille soveltuvine houkutuksineen, spa, kuntosali, minigolf sekä viihdeohjelmaa iltaisin. Ja koska sekä vesipuisto että All Inclusive sisältyvät matkan hintaan, saat täällä erityisen paljon vastinetta rahoillesi. Blue Villagesta pääset kätevästi bussilla tai taksilla Siden keskustaan, joka sijaitsee muutaman kilometrin päässä.

    • sanane

      Antalyan ja Alanyan välissä sijaitseva muinainen satamakaupunki Pamphylia tunnetaan nykyään nimellä Side. Kaupungin historia ulottuu 2700 vuoden taakse ja se on ollut pitkän historiansa aikana niin Aleksanteri Suuren kuin Egyptin ja Syyriankin vallan alla. Nykyään Side on suosittu turistikohde ravintoloineen ja hotelleineen.

    • Minna33

      Viking bazaaista jäi myös meille huono kuva. Kauppias kättäytyi töykeästi ja
      myi muka suomalaisille halvemmalla - ja paskat myi, oltiin onneksi katottu hintoja myös muista putiikeista. Emme nähtävätsi olleet ainoita joille jäi huono kuva.

    • janne911

      Kannattaa etsiä Viking Bazaar kauppa, jos haluaa ostaa hyvälaatuisia farkkuja koko perheelle

      • orbita

        Älkää vaan eksykö ko.liikkeeseen,ette saa,kuin haukkumiset!


      • Viking
        orbita kirjoitti:

        Älkää vaan eksykö ko.liikkeeseen,ette saa,kuin haukkumiset!

        Viking bazaar on the best shop in the town!!!!


      • Sinnesinne
        Viking kirjoitti:

        Viking bazaar on the best shop in the town!!!!

        Onko kokemuksia Sweet Park hotellista?


    • Jouni47

      Vikinng bazaarin myyjä muuttui töykeäksi kun hieman tingittiin paitojen hinnasta, alkoi ajamaan pois liikkeestä huitaisten ensin paidoilla ja sitten vielä kämmenellä takaraivoon. Ajoi pois kiroillen ja haukkuen, PAINUKAA VITTUUN TÄÄLTÄ. Että semmosta.

    • nopsa66

      Tämä Viking bazaar on täysi huijari kauppias Siden vanhassa kaupungissa... Suomea puhuu kohtuullisesti, selittelee ummet ja lammet Suomesta ja on mukamas käyny armeijan Suomessa jota en usko vaikka jotku armeija kamppeet päällä oleva kuva olikin seinällä. Lipevä kaveri saikin myytyä kyllä parit farkut ja tuntui niinkuin muutkin Turkkilaiset että jos sanoo että ei osta niin käytös muuttuu radikaalisti. Farkkuja piti lyhentää ja vasta kotona huomasin että toinen lahje pari senttiä toista lyhyempi ja todella amatöörimaisesti lyhennetty. Harmi kun muutoin mukava paikka Turkki onkin niin noi myyjät on ihan järkyttävän ahdistavaa sakkia!

    • huijarikauppias

      Viking Bazaarissa poltetaan sytkärillä farkkuja ja myyjä väittää että farkut ovat 100 %:sesti puuvillaa. Ostamissamme farkuissa tuotelapussa puuvillan osuus on 70 % ja 30 % lycraa ja kyllä kärähtää... Juu, aidoissa farkuissa lycran osuus on 2 %. Ostamamme housut siis vaihdettiin tai sitten vaan näytettiin ihan muuta tuotelappua, kun ostamamme farkut oli. Lycran suuri määrä tekee sen, että farkut löpsähtää ja kuluu nopeammin. Facebook höpötyksiä näytti meille, mutta firmaa eikä koko ukkoa löydy facesta, saatikka mitään ravintolaa ei Helsingissä ole. Menkää shoppaileen Novadaan, siellä saa katsella rauhassa mitä ostaa! Eikä tarvitse kuunnella luonneanalyysia tiukasta muijasta ja aitojen Levisten hakkumista!! Manavgatin Bazaarissa hinnat ovat todella halpoja (mutta mitään aitoa siellä ei sitten ole, 501 Levikset, 13 €) ja siellä eivät myyjät ole päällekäyviä, saa katsella ihan rauhassa!

    • Mehmetti

      Kannattaa perua Turkin matkat! Yksikään länkkäri ei halua tukea islamisti-presidentti Erdoganin diktatuuria ja toisenajattelijoiden lahtausta.

      • ElTurkoo

        Senin Avradinin deligini sikeyim memo, kesin sen kürtsün. Senin o kürt bacının kuze raşını sikeyim


    • JoniToni

      Viling Bazaarilla on parhat farkut

    • Ebubekirelbagdadi

      Olen itse Turkkilainen joka osta aina vaattet vikingin ukosta ja aina olen ollut tytyväinen laadusta ja palvelusta. Jos hän on suuttunut varmasti on joku syyte. Jotkut asiakkat ajattele kun he ovat turkissa he ovat kuningaita ja myyje on orja!!! Ei se käy aina noin jos et osa käyteyty siellä silloin saat vastauksesi! Hyvää päive kaikkille

    • Sidessäloma

      Ostin monet farkut ja olen edelleen hyvin tyytyväinen ostoksiini. Kerim on paras myyjä

    • OikeastiVarakasHenkilö

      Voi vittu mitä köyhiä täällä :D
      Jengi menee täpinöissäänTurkkiin ostamaan jotain paskoja piraatti farkkuja ja sit itkee niiden laaduttomuutta täällä :D
      Hu hu mitä jengiä :D

    • Huhhuh1

      Olen sama mieltä!
      Turkkilaisetkin ovat ihan paskoja

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      97
      1832
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1400
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1226
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      888
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      410
      882
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      842
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      806
    Aihe