Voiko ottaa vain yhden undulaatin..?

Mielipiteitä..!

Hei, olen harkitsemassa undulaatin ostoa,mutta haluaisin kuitenkin vain yhden. Lintu joutuisi olemaan vain korkeintaan 4 tuntia päivässä yksin,ja hoitaisin sitä aina 1-3 tuntia päivässä,pitämällä sitä häkin ulkopuolella että se saisi rauhassa lennellä yms.. Haluan sellaisten mielipiteitä,jotka tietävät undulaateista, tai jolla on itsellään undulaatti!!

6

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaunihimpi!

      Itse en ottaisi yksinäistä undulaattia. Juuri pelastimme yksin eläneen yksilön laumaamme ja voi sitä riemua minkä lintu sai, kun pääsi kavereiden joukkoon.

      Jos otat yhden undulaatin, niin toinen kaveriksi ei ole iso muutos siivouksen, ruokinnan häkin koon ym. tiimoilta.. joten suosittelen ehdottomasti vähintään kahden ottamista.

    • olen joskus

      miettinyt yhden linnun ottamista. Mutta voisin sanoa että onneksi olen aina ottanut kuitenkin kaksi. Nytkin kun katson noita kahta pientä tuolla puuhapuussa ja sitä miten ne tuohuavat kahdestaan, en millään pystyisi korvaamaan toista lintua vaikka kuinka haluaisin. Ja se kisailu mitä ne lentäessään pitävät tai kun kinastelevat.
      Voit toki ottaa myös vain sen yhden mutta jäät kyllä mielestäni paljosta paitsi.

      • mieti sitä

        Mulla on nyt yksi undulaatti.
        -Mutta se johtuu siitä, että mulla oli kaksi, ja toinen kuoli(pääsi syömään myrkyllistä kasvia), sit ottiin uuven, ja seki kuoli(muutto-stressiin), sit ostiin taas uuven, ja seki kuoli(kasvaimiin), sit sijoitin vanhuksen, no, sehän ei kauvaa elänyt ku oli 13v, nyt mulla on siis vaan yksi 12-vuotias ukkolintu. Ja se viihtyy ihan hyvin yksinki.
        -Toista en enää laita siksi, kun ajatuksena on seuraavaksi ottaa isompi lintu, jään vaan ikuiseen kierteeseen undulaattien kanssa, jos nyt otan taas nuoren, ja sit tää vanha kuolee jne....
        -Mutta jos sulla on paljon aikaa hommailla linnun kanssa, ja se saa olla monta tuntia irti, niin miksikäs ei yksikin onnistuisi.
        -Kumminki ku se suhun tutustuu, niin te voitte hommailla kaikkee yhessä. Ne tykkää jyrsiä koulukirjojen reunoja ja kyniä, kiivetä päässä ja näprätä tukkaa, ja niille voi keksiä kaikkeja kivoja leikkejä ja rakentaa kiipeilypaikkoja. Voihan undulaatinkin opettaa valjaisiin ja käydä pihalla sen kanssa.

        -Ei nyt kaikki tyrmätä yhden linnun mahdollisuutta. :D


      • töyhtö*
        mieti sitä kirjoitti:

        Mulla on nyt yksi undulaatti.
        -Mutta se johtuu siitä, että mulla oli kaksi, ja toinen kuoli(pääsi syömään myrkyllistä kasvia), sit ottiin uuven, ja seki kuoli(muutto-stressiin), sit ostiin taas uuven, ja seki kuoli(kasvaimiin), sit sijoitin vanhuksen, no, sehän ei kauvaa elänyt ku oli 13v, nyt mulla on siis vaan yksi 12-vuotias ukkolintu. Ja se viihtyy ihan hyvin yksinki.
        -Toista en enää laita siksi, kun ajatuksena on seuraavaksi ottaa isompi lintu, jään vaan ikuiseen kierteeseen undulaattien kanssa, jos nyt otan taas nuoren, ja sit tää vanha kuolee jne....
        -Mutta jos sulla on paljon aikaa hommailla linnun kanssa, ja se saa olla monta tuntia irti, niin miksikäs ei yksikin onnistuisi.
        -Kumminki ku se suhun tutustuu, niin te voitte hommailla kaikkee yhessä. Ne tykkää jyrsiä koulukirjojen reunoja ja kyniä, kiivetä päässä ja näprätä tukkaa, ja niille voi keksiä kaikkeja kivoja leikkejä ja rakentaa kiipeilypaikkoja. Voihan undulaatinkin opettaa valjaisiin ja käydä pihalla sen kanssa.

        -Ei nyt kaikki tyrmätä yhden linnun mahdollisuutta. :D

        No,onhan kaikki tietysti mahdollista....
        Mahtaakos olla kivaa undulaattina valjaissa?
        Ei varmasti.
        Miksi yksi?Kahdesta ei juuri enemmän työtä ole.
        Itselläni on yli tusina pikkunokkia ja neitokakaduja lisäksi.
        En tarkoita,että kaikilla pitäisi näin olla....mutta lajikumppani on tärkeä niin ihmiselle kuin eläimelle.Vai mitä?
        Tätä on kirjoitettu täällä monet kymmenet kerrat.
        Totta kai undu elää yksin,kun se on ihmisen vallassa ja ei ole kaveria ja kun sen on pakko,MUTTA jos se saisi valita,toisen undun se kaverikseen ottaisi eikä ihmistä.
        Hyvää kesää linnuille ja ihmisillekin!


    • undulaatti pariskunta

      ja olen kyllä sitä mieltä että kaksi kannattaa ottaa. 1-3h päivässä minkä ehtisit olla yksinäisen lintusi kanssa on kuitenkin vain pieni osa vuorokaudesta. Olisitko itse mieluummin yksin lähes koko vuorokauden ja saisit seuraa esim. koirasta tuon mainitsemasi tuntimäärän, vai haluaisitko itsellesi oma-ikäisen ihmiskaverin?
      Meillä linnut ovat koko ajan vapaana ja touhuavat omia juttujaan ja myös leikkivät meidän ihmistenkin kanssa.

    • jminttum

      Kun näkisit eron 1 tai 2 tai kokonaisen parven välillä , et luultavasti ottaisi 4 vähenpää.

      Harkitse jotain muuta lintulajia, mikä soveltuu elämään ainoana lintunakin, jos haluat välttämättä ottaa vain yhden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe