Bilettämään... mutta mihin?!?

tli-1

Onpa tässä alkanut enemmän ja enemmän harmittamaan oikeanlaisen bilepaikan löytämisen vaikeus. Jos musiikki on mieleistä, yleisö on vähintään 10 vuotta minua nuorempaa - ja kun yrittää oman ikäisten seuraan, joutuu käytännössä kuuntelemaan kotimaista iskelmää.

Okei, tunnustan toki, että mieluitenhan kuuntelisin sitä oman bileaikani musiikkia. Ja kun kolmevitonen olen, se bileaika tietysti sijoittuu 90-luvulle. Baariin (Kynä, Arkku, Alibi, Adlon...) pääsi suunnilleen -91 alkaen. Välillä toki oli taukoja, mutta kyllä sitä keskimäärin joka toinen viikko siitä asti bilettämässä tuli käytyä. Meno alkoi hiljentyä vasta kolmenkympin lähestyessä, kun vuosituhat vaihtui. Ei enää kiinnostanut (lue: jaksanut =o))bailata tanssilattialla neljää tuntia vesiselvänä, vaan tuli pubiaika...

Kun Sedu aloitti kolmekymppisten bileet, taputin onnellisena pienia karvaisia tassujani. Jipii, vihdoin. Mutta, shokkien shokki. Sedu ei soitakaan kolmekymppisten musiikkia, vaan juurikin niitä iskelmiä. Kyllähän minä niitä bändejä tunnen, mutta ne oli sitä äipän musaa. Ei meikäläisen. Kun äippä pyöritti iskelmää, meikä (yläasteikäinen kaikkitietävä) läjäytti Iron Maidenit/Metallicat omiin sterkkoihin ja volyymit kaakkoon!!

Vanhemmalle ikäpolvelle on jo oma disko. Ikäraja 50v. Siellä soitetaan aitoa diskoa 70-80-luvuilta. Ehkä joskus uudempiakin hittejä. Ja jengi viihtyy... Tämä on muuten toinen vaihtoehto, kun joku pykää pystyyn kolmekymppisten bileitä. Soitetaan diskoa. Haloo!!! Me oltiin vaipoissa kun disko oli kuuminta hottia! Kivaa musiikkia, toki, mutta....

Kai jossain on muitakin kolmekymppisiä, jotka muistavat Coronan ja Ace of Basen ja Dr Albanin ja Prodigyn ja Scooterin ja Sashin ja Leila K:n ja Blümchenin ja.. ja... ja... Kaikki europopista kunnon reivimättöön. Ja Aaliyah ja Destiny's Child ja Pink... Siis se tanssimusiikki!!

10

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitään vakituista ysäriclubia en tiedä mutta noita teemailtoja kyllä on mm Feeverissä, jossa on KLF clubilla vieraillut useita ysäri artisteja esiintymässä http://www.fever.fi/
      Tätä sivua kannattaa myös seurata: http://www.90s.fi/

Nettiradioasema KLF soittaa lähes pelkästään ysäriä ja kuuluu Helsingissä tällähetkellä myös radiosta taajuudella 100MHz
      http://www.klf.fi/

Itse myös muistan hyvin ajan jolloin Hesari oli in ja Monetario makkaratalossa ehdoton bilepaikka.

• tli-1

Käykö siellä nykyään aikuisiakin? Viimeksi kun kävin, siellä oli vielä pahempi teinimeininki kuin Onnelan ysärilattialla... =o)

• tli-1

Siis kyllähän ysäriä soitetaan vaikka missä - mutta kun pitäisi olla vähintään 24 ikäraja (josta ovella tosiaan pidetään kiinni). Opetan yläasteella, eikä kauheasti viehätä bilettää yhdessä parin vuoden takaisten oppilaitten kanssa.
        "V***u, maikka, mitä v***uu SÄ tääl teet?!? Jum****ta jätkät, toi on mun entinen matikan maikka!!!"

Tulee kotiinlähtö melko nopeesti ton jälkeen... =o)

• m-34v..
        tli-1 kirjoitti:

Siis kyllähän ysäriä soitetaan vaikka missä - mutta kun pitäisi olla vähintään 24 ikäraja (josta ovella tosiaan pidetään kiinni). Opetan yläasteella, eikä kauheasti viehätä bilettää yhdessä parin vuoden takaisten oppilaitten kanssa.
        "V***u, maikka, mitä v***uu SÄ tääl teet?!? Jum****ta jätkät, toi on mun entinen matikan maikka!!!"

Tulee kotiinlähtö melko nopeesti ton jälkeen... =o)

Tuo oli aika hyvä! Onneks itse en ole tuommoisella alalla töissä.

• m-34v..
      • beat-N

:D,tota biisiä ei ookka vähään aikaan tullu kuunneltua!Ah,sitä menoo...sillon nuorempana ;D.Ja ei muuta ku ne volyymit kaakkoon ja poppi täysille xD!Popittavaa kesän jatkoa :)

• Georg Ots,.

Siihen voi lisätä Kauko Käyhkön, Arttu Suuntalan,
      Henry Theelin, Olavi Virran ja kumppanit.
      A vot. Johan on mussiikkia minun mieleen.

• m-34v..

Olen aina kokenut iskelmät ja tangot "wanhojen" ihmisten musiikiksi?

• Bott

Käy tuolta katsomassa =)

Kaikille ravintoloiden käyttäjille avattu oma palvelu!!! =D

www.baarihaku.fi

Käykää kaikki tutustumassa palvelun ominaisuuksiin.... =)

• ihan paska

No hyvimpä toi sun hakus toimii: Helsingissä on sen mukaan jopa KAKSI livemusiikkipaikkaa. Toivottavasti saat mainoksia myytyä :)

nyt.hs.fi ja menokone niin löytyy päivän bileet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      66
      5802
    2. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      30
      4725
    3. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      124
      3730
    4. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      6
      3562
    5. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      63
      3530
    6. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      68
      3409
    7. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      100
      2764
    8. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      84
      2630
    9. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      23
      2552
    10. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      89
      2010
    Aihe