G: Heille jotka saavat viikkorahaa!

Uteliasäippä

Te lapset/nuoret jotka saatte viikkorahaa,
* Paljonko se on?
* Onko se tarpeeksi?
** jos EI, paljonko pitäisi olla?
* Mitä yleensä ostatte viikkorahalla?

Jos viitsisitte vastata, tässä taistelemme neidin kanssa viikkorahasta joten ajattelin näyttää hänelle ettei kaikki saa rahaa paljoa. :)

86

5502

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sstt

      *5 €
      * no, olen 15 v niin se on aika vähän mutta vanhempani antavat kyllä muutenki rahaa aika paljon niin että ihan hyvin pärjään :)
      * kaikkee tavallista, esim. karkkii, videoit mut jos haluun jtn isompaa nii sit laitan osan säästöön

      toivottavasti auttoi :)

      • Uteliasäippä

        Olen miettinyt 3€, mutta neidin mielestä se on liian vähän.. (tällä hetkellä neiti ei saa viikkorahaa, vaan ostan hänelle viikonloppukarkit..)


      • jodjvav
        Uteliasäippä kirjoitti:

        Olen miettinyt 3€, mutta neidin mielestä se on liian vähän.. (tällä hetkellä neiti ei saa viikkorahaa, vaan ostan hänelle viikonloppukarkit..)

        mielestäni 3€-5€ on aika vähän viikossa. itse saan n.100€ kuussa ja kotitöistä maksetaan ja joskus saan viellä kun pyydän... mutta mietippä jos tytäresi haluua mennä kavereiden kanssa syömään missä voit syödä kolmella eurolla? tai jos hän haluaa mennä leffaan? mielestäni 3€ euroa on todella vähän?


      • minä vaan
        Uteliasäippä kirjoitti:

        Olen miettinyt 3€, mutta neidin mielestä se on liian vähän.. (tällä hetkellä neiti ei saa viikkorahaa, vaan ostan hänelle viikonloppukarkit..)

        Moips!

        olen lähdossä kaverini shoppailee. siivosin just äskön niin en tiiä antaako se äiti 10e ja muutenkin oon tehny tällä viikolla kotitöitä. en saa viikkorahaa haluaisin. äiti maksaa esim harrastukset,karkit ja muut tämmöiseen liittyvät. ratsastan kerran viikossa ja se maksaa 14e äiti maksaa sen. niin haluaisin lähtee shoppailee ratsastus tarvikkeita. sanoppa sille sun tytölle et 3e on tarpeeks. ainakin mun mielestä. :)


      • :O
        jodjvav kirjoitti:

        mielestäni 3€-5€ on aika vähän viikossa. itse saan n.100€ kuussa ja kotitöistä maksetaan ja joskus saan viellä kun pyydän... mutta mietippä jos tytäresi haluua mennä kavereiden kanssa syömään missä voit syödä kolmella eurolla? tai jos hän haluaa mennä leffaan? mielestäni 3€ euroa on todella vähän?

        eikös tuollainen kasvata lapsesta tuhlaajan ? tuli vain mieleen että oppii siihen etä aina saa rahaa jostain ja voi käyttää kaiken mitä on ku ens viikolla saa taaas lsää . . .


      • 5e
        Uteliasäippä kirjoitti:

        Olen miettinyt 3€, mutta neidin mielestä se on liian vähän.. (tällä hetkellä neiti ei saa viikkorahaa, vaan ostan hänelle viikonloppukarkit..)

        5 euroa on sopiva määrä


      • :DDDDDDD
        :O kirjoitti:

        eikös tuollainen kasvata lapsesta tuhlaajan ? tuli vain mieleen että oppii siihen etä aina saa rahaa jostain ja voi käyttää kaiken mitä on ku ens viikolla saa taaas lsää . . .

        "ku ens viikolla saa taaas isää" :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    • Dakoni

      Itse saan 10€. Tämä on hyvä määrä. Tuhlailtua tulee juuri filmeihin, pikkutavaraan ja karkkeihin.

      • fjdfjdl

        En saa viikkorahaa, mutta rahat tulee useimmiten jostain kotitöistä esim. ruohonleikkaaminen. Rahaa ruohonleikkuusta tulee se 10 euroa tai vähä päälle.

        Raha menee usein karkkiin, limuun, mehuun, kioskille ruokiin ja tupakkaan. Mielestäni tämä raha ei riitä edes kunnolla syömiseen, mutta sitä vähemmän tupakkaan.


    • crowmore

      Näen oikeudekseni vastata, vaikka kotoa olen jo pois muuttanut ja ikää 18.

      Muutin 16-vuotiaana pois kotoa, joten tämä käytäntö oli ollut n. 10-vuotiaasta asti. 2.5e perjantaisin, kunhan huone on siivottu. Aamuisin oli aina 5e keittiönpöydällä bussirahaa kouluun, joka ei ollut välttämätön että joko otit rahat ja kävelit kouluun tai menit bussilla ja käteen jäi 2.5e (kuten yleensä kävi) :) Sitten satunnaisina päivinä saatettiin saada parikin euroa enemmän. Ja jos oli joku syy, niin pyytämällä sai. Sisko pisti talteen ja itse ostin ruokavälkillä karkkia ja viikonloppuisin kävin kaupungilla. Nyt alan miettimään että mistäköhän sain rahani 15-16v tupakkaan ja viinaan :o

      Mulle riitti oikein hyvin, nykyään valitetaan jos saa VAIN 10-20e viikossa.

    • Minkä ikäinen tyttö sinulla on?

      Viikkorahan määrähän riippuu suoraan siitä, mitä sillä pitää kustantaa ja minkälaisiin hankintoihin lapsi on ikänsä puolesta kypsä.

      Meillä 16-v on saanut noin vuoden 43 euroa kuussa. Siitä on maksanut lehdet, ulkona syönnit ja kaffettelut ja skootterin bensat ajokaudella.

      Nyt tarjosin siivoustyötä 2 tuntia viikko / 15 euroa käteen per kerta eikä kelvannut, olisi pitänyt saada 25 e. Kuukausiraha loppui siihen paikkaan. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tarjous alkaa muutamassa viikossa houkuttamaan.

      • Uteliasäippä

        Neiti on nyt 10-vuotias, ja viime viikolla annoin hänelle ensimmäisen kerran viikkorahaa ja napinahan siitä tuli. Kuulema se 4e/vko on liian pieni, kun kaverit saavat jopa 20e viikossa. Joka mun mielestä on jotain ihan järkyttävää.. toiseksi nämä lapset eivät tee kotona mitään.
        Ei minulla ainakaan yksinhuoltajaäitinä olisi varaa niin paljon kuukaudessa antaa. (80e, huhhuh)

        Olen ajatellut, että tuon ikäisen ei tarvitse vielä miettiä riittääkö rahat vaatteisiin..yms. Ja jos elokuvissa tai jonkun dvd:n haluaa ostaa niin siitä keskustellaan ja annan rahaa tarvittaessa.. Mutta kolmen lapsen äitinä ei oikein ole rahaa ihan mahdottomasti.
        10 vuotias on siis vanhin, ja keskimmäinen poikani 5v ja nuorin tyttöni 1v..

        Marella: teillä kuulostaa kyllä järkevältä, tietysti teillä lapsesi on jo 16v, melkein täysi-ikäinen että hän tarvitsee enemmän rahaa..


      • Nimetön

        No johan on kun 2h siivoustyöstä ei 15e kelpaa. Itse siivoilen joskus kesällä koko (aika ison) talon n.2h ja saan vain 5e :O


      • -.-
        Uteliasäippä kirjoitti:

        Neiti on nyt 10-vuotias, ja viime viikolla annoin hänelle ensimmäisen kerran viikkorahaa ja napinahan siitä tuli. Kuulema se 4e/vko on liian pieni, kun kaverit saavat jopa 20e viikossa. Joka mun mielestä on jotain ihan järkyttävää.. toiseksi nämä lapset eivät tee kotona mitään.
        Ei minulla ainakaan yksinhuoltajaäitinä olisi varaa niin paljon kuukaudessa antaa. (80e, huhhuh)

        Olen ajatellut, että tuon ikäisen ei tarvitse vielä miettiä riittääkö rahat vaatteisiin..yms. Ja jos elokuvissa tai jonkun dvd:n haluaa ostaa niin siitä keskustellaan ja annan rahaa tarvittaessa.. Mutta kolmen lapsen äitinä ei oikein ole rahaa ihan mahdottomasti.
        10 vuotias on siis vanhin, ja keskimmäinen poikani 5v ja nuorin tyttöni 1v..

        Marella: teillä kuulostaa kyllä järkevältä, tietysti teillä lapsesi on jo 16v, melkein täysi-ikäinen että hän tarvitsee enemmän rahaa..

        Noh itse olen 14 ja saan 5e viikossa.
        Kyllä se nipin-napin riittää, mutta vaatteet ja viikonlopun karkit & limut ei mee mun pussista.
        Yleensä tuo 5e menee viikossa ihan iloisesti, kun koulun jälkeen hirveä nälkä ja sitten tulee syötyä jotain ihmeellistä...
        kyllä 10 olis ihan kiva, mutta en ainakaan vielä ajatellut pyytää.

        Pikkuveljeni (11v.)
        Saa myös 5e, joka on mielestäni hieman outoa, sillä olenhan vanhempi ja rahaa kuluu enemmän.
        Hänellä ei ole minkäänlaisia kuluja joten hän suorastaan kylpee rahassa. :|

        Mielestäni 10e on ehdottomasti liikaa 10 vuotiaalle.

        4-5 e on ihan sopiva.

        Sano sille likalles, että kaverit vaan lesoo sille viikkorahalla, vaikka oikeasti se olisikin pienempi. ::wink:


      • Uteliasäippä kirjoitti:

        Neiti on nyt 10-vuotias, ja viime viikolla annoin hänelle ensimmäisen kerran viikkorahaa ja napinahan siitä tuli. Kuulema se 4e/vko on liian pieni, kun kaverit saavat jopa 20e viikossa. Joka mun mielestä on jotain ihan järkyttävää.. toiseksi nämä lapset eivät tee kotona mitään.
        Ei minulla ainakaan yksinhuoltajaäitinä olisi varaa niin paljon kuukaudessa antaa. (80e, huhhuh)

        Olen ajatellut, että tuon ikäisen ei tarvitse vielä miettiä riittääkö rahat vaatteisiin..yms. Ja jos elokuvissa tai jonkun dvd:n haluaa ostaa niin siitä keskustellaan ja annan rahaa tarvittaessa.. Mutta kolmen lapsen äitinä ei oikein ole rahaa ihan mahdottomasti.
        10 vuotias on siis vanhin, ja keskimmäinen poikani 5v ja nuorin tyttöni 1v..

        Marella: teillä kuulostaa kyllä järkevältä, tietysti teillä lapsesi on jo 16v, melkein täysi-ikäinen että hän tarvitsee enemmän rahaa..

        Mihin lapses tarvii rahaa, jos on vasta 10-vuotias. itse sain pienempänä (alle 12vuotiaana) n.2€ viikko, ja se riiti ihan hyvin. ei 10-vuotialla ole mitään käyttöä suurille summille rahaa. suosittelisin, että annat hänelle n.2-3€/vk, ja kyselet aina välillä, mihin hän rahansa käyttää.


      • 15v poika
        Uteliasäippä kirjoitti:

        Neiti on nyt 10-vuotias, ja viime viikolla annoin hänelle ensimmäisen kerran viikkorahaa ja napinahan siitä tuli. Kuulema se 4e/vko on liian pieni, kun kaverit saavat jopa 20e viikossa. Joka mun mielestä on jotain ihan järkyttävää.. toiseksi nämä lapset eivät tee kotona mitään.
        Ei minulla ainakaan yksinhuoltajaäitinä olisi varaa niin paljon kuukaudessa antaa. (80e, huhhuh)

        Olen ajatellut, että tuon ikäisen ei tarvitse vielä miettiä riittääkö rahat vaatteisiin..yms. Ja jos elokuvissa tai jonkun dvd:n haluaa ostaa niin siitä keskustellaan ja annan rahaa tarvittaessa.. Mutta kolmen lapsen äitinä ei oikein ole rahaa ihan mahdottomasti.
        10 vuotias on siis vanhin, ja keskimmäinen poikani 5v ja nuorin tyttöni 1v..

        Marella: teillä kuulostaa kyllä järkevältä, tietysti teillä lapsesi on jo 16v, melkein täysi-ikäinen että hän tarvitsee enemmän rahaa..

        kymmenen vuotiaana sain juurivsen 3e rahaa viikossa, ja vanhemmat maksoivat kerran tai pari kuukauteen jonkun ulkona syömisen tai leffan. Pieneltähän se tuntui, mutta vain siksi että jotkun kaverit VALEHTELEVAT saavansa enemmän mitä saavatkaan!


    • rich?Maybe

      saan 100e viikko :D
      on tarpeeks
      ostan kaikke mit ite tarviin

    • Äytstöks

      Mulla on kolme lasta 5 - 15 vuotiaat. Meillä ei ole viikkorahaa. Annan aina rahaa kun tarvitsevat. Se voi olla 5 egee viikko tai 50 egee viikko. Eipä ne turhia pyydä ja niin se pitää ollakkin. Vanhin lapsi on maksanut 2 vuoden aikana n. 7500 egee. Harrastusvälineitä ja mopo. Synttäri ja muut rahat menee pankkiin ja tiedän aina mitä siellä on. Jos lapsi haluaa jotain mielestäni sellaista, että maksaa itse niin sanon sen, että maksa omalta tililtä. Näin on käynyt vain kerran. Oppivat säästämään. Niille pitää opettaa ettei raha puissa kasva mutta 5 egee on aivan liian vähän. Pelkkä lasten hampurilaisateria maksaa sen. Leffaan tuskin riittää ja ei sillä saa kuin 2 limupulloa. Mopolla ajaa varmaan 100 km. Ajat muuttuu. Muistan kuinka säästin lapsena 45 markkaa että sain yhden lelun. Siinä meni kuukausia. Nyt menee satasia. Elämä on!

    • ^^Jaksa^^

      * Saan 15€/vko
      * Ei oo tarpeeksi
      ** Pitäs olla 25€/vko
      * Ostan muotivaatteita ja sen sellaista.

    • agz

      1.12,5 mutta otan sen 50e kk 2.on,ja vähän liikaakin 3.yleensä ostan vaatteita tai säästän.

    • Tyttö, 17v.

      Hei, täytän tänä vuonna 17 ja viikkorahani on 20€ eli kuukaudessa se tekee 80€.

      Viikkorahoilla ostan lähestulkoon kaiken mitä tarvitsen, äiti maksaa hygieniatuotteet (tamponit, meikinpoistoaineet, shampoot jne.) ja isommat vaateostokset kuten farkut, kengät ja syys/talvitakit.

      Kyllä tuolla 20€ pärjää, mutta aika usein tekee tiukkaa. En kuitenkaan valita asiasta, sillä äitini elättää minut, kun isä on työtön.

    • oma käytäntö

      Meillä näin:
      Poika 14v. Saa 40euroa kuukausirahaa. Vaatteet,leffakäynnit,ulkona syömiset,dvd:t, harrastusmenot,lukemiset,karkkipäivät, puhelinkulut ja muut nuorten elämään kuuluvat menoerät maksan minä. Menot perustellaan ja pysytään kohtuudessa. Poika tekee oman pienen osuutensa kotitöistä, kaikki työt opetettu jotta osaa elämää varten. Vastuualueina päivittäin pitää oma huone siistinä sekä roskienvienti. Satunnaisesti muut kotityöt pyydettäessä.Poika kahdessa eri kesätyössä,säästää mm harrastusvälineisiin.
      Suoraan sanottuna en ymmärrä liiallista pihtailua rahan kanssa sillä kukaan vanhemmista ei kai tosissaan kuvittele että nuori menee pilalle jos saa oma rahaa kohtuudella. Viimeistään elämä opettaa rahan kanssa toimimaan.

      • tutulta

        Itselläni nuoruudessani oli aika pitkälti samat säännöt, töissä kävin kesällä 1,5kk ja kuukausirahaa sain noin 40e/kk. Vaatteet ja vanhempien kanssa tehdyt reissut ym. syömiset maksoivat vanhemmat. Muut menot maksoin säästetyistä kesätyörahoista.

        "kukaan vanhemmista ei kai tosissaan kuvittele että nuori menee pilalle jos saa oma rahaa kohtuudella."
        Oon kyllä täysin samaa mieltä, jos ei rahaa ole niin ei sitä opi säästämään eikä käyttämään kohtuudella.

        Ja sanottakoon että hyvin oon oppinut tekemään töitä rahan eteen ja käyttämään kohtuudella, olen tyytyväinen kasvatukseeni ;)


    • ...

      * Paljonko se on? Sain lapsilisän, ~120€ (yksinhuoltaja korotuksen kanssa pikkasen tavallista korkeampi), noin kolmetoista vuotiaasta eteenpäin ittelleni. Sitä ennen oli mennyt säästöön.

      * Onko se tarpeeksi? Kyllä se sen 13-17 ajan riitti mainiosti.

      ** jos EI, paljonko pitäisi olla?

      * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla? leffat, kirjat, pelit jne. Äiti osti sitten suurimman osan vaatteista ja ruokakaupassa ollessa sain ottaa suurinpiirtein mitä halusin, karkkeja jne.

    • Kuro

      * Paljonko se on?
      >> 5 euroa. Mutta en saa säännöllisesti joka viikko, vain kun muistan pyytää - ja edyllyttäen että olen kotityöni tehnyt.
      * Onko se tarpeeksi?
      >> Ihan riittävä, porukat kun maksaa kuitenkin osan menoista.
      ** jos EI, paljonko pitäisi olla?
      >> No kommenttia.
      * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla?
      >> Koiralleni tulee jotain ostettua, itselle karkkia. x] Ja gerbiilin ruuat, jotka täytyy itse kustantaa - menee myös viikkorahoista.

    • dodiiii

      en saa senttiäkään. tähän mennessä omat raha asiani hoitanut omin nokkineni. käyttö rahat saan töistä/opintotuki. jos viikkorahaa antaa niin sitten sitä ollaan koko ajan kinuamassa lisää. minä en suostuisi moiseen. oppiipahan töitä tekemään.

      • tyttelipieeni

        Nyt kun jotkut lesoo jo tolla satasella, niin voisin melkein heittää, että saan yli 700€ kuussa :D mut se onkin suurin osa valtionkonttorilta :D ja olen sen 15 vuotias :D


      • jepulistelia
        tyttelipieeni kirjoitti:

        Nyt kun jotkut lesoo jo tolla satasella, niin voisin melkein heittää, että saan yli 700€ kuussa :D mut se onkin suurin osa valtionkonttorilta :D ja olen sen 15 vuotias :D

        olen 15v viikkorahani on 15 euroa viikossa kaikki isommat ostokset maksan omistani esim mopon olen ostanu itse mutsi maksanu vaan bensat joka on kyllä mielestäni paljon sillä ajo reissuni eivät oli ihan kauppaan ja takaisin tyylisiä nyt säästän kevariin itse ja kun on selvää ettei sitä ihan viikkorahoilla osteta niin lisä rahaa saa kun tekee kotitöitä ja tietysti pitää mennä iltatöihin ja sen jälkeen kesätöihin kevarin kohdalla en ole varma kustantaako mutsi enää bensoja mutta tähän mennessä olen pärjännyt sillä 15 euron viikkorahalla


      • truuporvari
        tyttelipieeni kirjoitti:

        Nyt kun jotkut lesoo jo tolla satasella, niin voisin melkein heittää, että saan yli 700€ kuussa :D mut se onkin suurin osa valtionkonttorilta :D ja olen sen 15 vuotias :D

        Luulet ittees niin mahtavasti, vaikka ootki vaan tommonen pikkuporvari ja niin olevinas.

        Itte saan vuodes noin 100 000e, mutta se tuleekin aika monelta erilaiselta taholta. Ja ikää on 17v.

        15v ikäsenä sain vuodessa ehkä 50 000e.


    • Uber-Pena

      Moro, tässä on juttua siitä mitä saan ja joudun tehdä sen eteen:

      -Saan 2-10 euroa per viikko. Se paljon saa riippuu siitä kuinka paljon teen töitä.

      -Joudun tehdä hommia rahan eteen, muuten sitä ei tule! --->Kesällä on paaaljoon puutöitä(puiden kaatoa --> halkojen tekemistä --> ja ne sitten siistiin pinoon. Kesällä tulee aina sellanen varasto täyttää talvea varten puulla. Puutöistä tienaan 5-10e.), nurmikon leikkuu ja kukkapenkkien reinojen siistiminen trimmerillä, huussin imurointi, altaan imurointi(tuiskaisin homma ikinä, menee 4h ja se on pelkkää kepin edestakast hidasta liikuttelua altaan pohjalla), tiskikoneen tyhjennys(se onkin ihan normi työ, menee muutama minuutti. En älyä sellaisia, jotka aina valittaa siitä ja eivät muita kotitöitä joudu tekemään), kaikenlainen auttaminen(vaikka silloin, kun isä rakentaa jotain), saunan lämmitys, lehtien vieminen keräyslaatikkoon, postinhaku, välillä kaupassa käynti pyörällä, mutsin kasvien "rehujen" kastelu ja sitte talvella lumityöt. Koulussa saan kaikista 8-10 kokeiden numeroista 2e.
      On siinä tekemistä, mutta kyllä aikaa jää tuntikaupalla kaikkeen muuhunkin.

      -Se on ihan tarpeeksi, olen ihmeissäni jos saisin 10e viikkorahaa tai enemmän. Vanhempani kyllä ostavat minulle vaatteeni mitkä haluan, kunhan ei mene kovin kalliiksi. Jos harrastaisin jotain urheilua tai musiikkia, niin vanhempani maksaisivat sen(kunhan ei ole kallis harrastus, esim airsoft :S) Saan myös hieman rahaa jos pyydän vaikka kouluun "liikunta tunnin jälkeen voisin ostaa limun".

      -Ostan karkkia, sipsiä, juotavaa ja olen säästelemässä mopoon. Vuosi sitten ostin airsoft aseen, joka tuli kalliiksi.



      Sitten vielä jotain turhaa tähän lopuksi: Vituttaa sellaset, joille vanhemmat antaa rahaa pierasemalla. Jotkut saavat 50e, kun ovat jokusen tunnin vanhempien työpaikalla tekemässä jotain kevyttä. Sitten on taas näitä, jotka kinuavat itkemällä rahaa ja vanhemmat antavat. Myös sellaisia tapauksia on, jotka kinuavat mummeiltaan ja veljiltään rahaa ---> säälittävää! Seki ärsyttää, kun jotkut saavat huoneen siivoamisesta rahaa. Huoneen siistinä pitohan on ihan luonnollinen perusjuttu.

      Toivon jos tämä auttoi joitain jotenkin :D

      • köyhäkö??

        itse en ole saanut koskaan viikkorahaa tai palkkaa kotitöistä tai koulumenetyksestä. Silti olen mielestäni todella ahkera kotona ja pärjään koulussa todella hyvin. Rahaa olen saanut kun olen tarvinnut mutta kovin harvoin on tullut vanhemmilta rahaa kinuttua. Jotenkin on ollut vaan niin noloa mennä kinuamaan rahaa turhiin tarpeisiin ja huvituksiin muutenkin niin pienestä palkasta. Iältäni alan olla parikymppinen, 14-vuotiaasta olen itse vaatteni ym. muun tarpeellisen ostanut itse tienaamillani rahoilla. Jotenkin raha on nykynuorille liian itsestäänselvyys.....


    • Sullle

      * Paljonko se on? - en saa viikkorahaa vaan kuukausirahaa 20e/kuu
      * Onko se tarpeeksi? - ehdottomasti!(:
      ** jos EI, paljonko pitäisi olla? - minusta se on ihan sopiva sillä meillä monta lasta joille olis viikkoraha (pienemmille) ja kuukausraha (isommille)
      * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla? - säästän, joskus karkkia.

    • juuheiheilol

      *25e kuukauteen, kötitöillä ansaitaan.
      *Tarpeeksi
      *Käytän ehkä 1/3 rahoista nasseen ja pelikoneiden pelailuun ja loput säästän. Tällä hetkellä kaikki tulot töistä ja kuukausirahoista menevät säästöön kevytmoottoripyöräprojektini takia. Katsotaan sitä rahan käyttöä sitten ensi kesänä taas...

    • koululainen

      Minä saan sen 15 e kuukaudessa. Viime syksynä sain koulumenestyksestäkin. Eli 1e kasista,5 ysistä ja 10e kympistä. Kymppejä en kyllä koskaan saanut. Mielestäni 15e on aika vähän, koska ostan itse vaatteet. Riippuu tilanteesta. Joskus ollaan tehty niinkin että vanhemmat maksavat puolet ja minä puolet esimerkiksi talvitakista. Ostan viikkorahalla myös syömisiä ja bussirahoihinkin menee joskus. Joskus jos isä on hyvällä päällä saatetaan saada 20e :).

    • Rasta-87

      Isältä 300mk/50e. kuukausirahaa ja äidiltä 20mk/3e. viikkorahaa.

      Ihan hyvät oli summat ja rahat paloi tupakkaan, juopotteluun, vaatteisiin, leffassa käynteihin ym..

      • 14v poju

        Olen 14v ja saan 5e viikkorahaa, joudun sen eteen siivoon huoneen (imuroimaan jne.) ja joskus auttaa ulkona jossain mullankeruu jutus tai vastaavassa ja sit tiskikoneen täyttö ja tyhjennys joskus. Mielestäni tuo 5e on turhan vähän ku eihän sillä saa ku 2 limupulloo ja kun tarttisi viel rahaa et voisi käydä syömässä jossain ku valitettavan usein kotona on sellanen tilanne ettei porukat tee ruokaa ja sanovat että ota leipää jne. ja tarttis jonkun lämpimän aterian ku ei mil leiväl pärjää koko päivää, tai sitten käskevät syödä jonkun mikrohampparin jääkaapista ja itteä vähän ärsyttää tuollainen kun jotain hamppareita vääntelee välipaloiksi niin ovat hieman lihottavia. Pitäisikö minun kysyä viikkorahan korotusta vaikkapa 10e viikossa tjt. ??


      • 14v poju
        14v poju kirjoitti:

        Olen 14v ja saan 5e viikkorahaa, joudun sen eteen siivoon huoneen (imuroimaan jne.) ja joskus auttaa ulkona jossain mullankeruu jutus tai vastaavassa ja sit tiskikoneen täyttö ja tyhjennys joskus. Mielestäni tuo 5e on turhan vähän ku eihän sillä saa ku 2 limupulloo ja kun tarttisi viel rahaa et voisi käydä syömässä jossain ku valitettavan usein kotona on sellanen tilanne ettei porukat tee ruokaa ja sanovat että ota leipää jne. ja tarttis jonkun lämpimän aterian ku ei mil leiväl pärjää koko päivää, tai sitten käskevät syödä jonkun mikrohampparin jääkaapista ja itteä vähän ärsyttää tuollainen kun jotain hamppareita vääntelee välipaloiksi niin ovat hieman lihottavia. Pitäisikö minun kysyä viikkorahan korotusta vaikkapa 10e viikossa tjt. ??

        ..ja vielä lisäystä että kun tarttisi rahaa myös videopeleihin kun pelaan paljon pelejä ja ne maksavat jotain 30-60e ja vanhemmat ei melkeen ikinä suostu ostamaan koska ne ovat niitten mielestä "turhia". turhia.. ne ei taija ymmärtää nuorten viihteen päälle kun nuoret pelaavat videopelejä viihteen vuoksi.


    • plaaplaaa

      Kyllä ne lapset huomaa sitten kotoa pois muutettuaan että raha ei kasva metsän puissa. Itse saan 10 e mutta säästän aina sen.

    • Nimetön

      en saa mitään

      • yhyy missä raha

        [katkeruus]

        Ikä - ihan kohta 14v (tyttö)
        Rahaa/vko - 5 euroa (paitsi että mutsilla ei oo monee kuukautee ollu varaa maksaa tota x__x)
        riittääkö - ei ;___:
        mihin menee - säästän et saan vaatteita tai tällasta. hiusvärit, meikit ..

        en saa kotitöistä rahaa tai mitää, ja toho 5 euroon sisältyy se et siivoon huoneen kerran viikos, tiskaan joka pv, teen aika paljo kotitöitä yms yms. -_- Must se on aika epäreiluu verrattuna siihe et yks meijänluokkalaine saa 350e / kuukaus. KELATKAA. kermaperse ... :c

        en saa pitää itse lapsilisiäni, menee vuokraan yms (tosi heikko rahatilanne)
        ja sitte ala-asteel sain aina kokeist kymppei (tai vähintään 9) nii sain niist euron / kaks. nykyää en saa kympistä mitää vaikka yläasteel vaikeemmat kokeet -.-' yks mun kaveri saa kympistä viiskymppii. et kiva.

        [/katkeruus]


    • 16v tyttööö

      Mun viikkoraha on vaihteleva. sellanen 2-5e (sen saa yleensä vkloppusin jos saan)
      ei se kyllä riitä oikeen mihinkään. äitini on työtön ja iskä käy töissä. mutta ne on eronneet. asun äidin kanssa. en saa oikeestaa ikinä rahaa vaatteisiin, eikä kukaa ostele mulle. kiva kattoo ku kaupungilla tytöt menee uudet hienot vaatteet päällä kulkee, kun mä aina samoissa vanhoissa tylsissä lumpuissa.
      sit kai ne luulee etten osaa pukeutuu hyvin, mut eipä oo rahaa uusiin. :(

      joten olkaa te jotkut 20e saajat kiitollisii vaan.
      onneks sentään teen töitä nykyään niin saa tilille sentään rahaa kerran kuussa ja sit voi vähän ostella juttuja.
      tää hieno, (mainosten jakaminen) aika raskasta työtä silleen, mut pakko sitä rahaa on jostain saada.

      • wegweg

        En saanut viikkorahaa nuorena vaan kaikki tarpeellinen maksettiin mulle. 13-v asti kävin kesätöissä en tuhlaillut vaan elelin niillä rahoilla sitten seuraavaan kesään asti


      • Mä haluaisin viel enemmän ku 20 kybää mitä nyt saan et.


    • ~~~~19v

      Itse en koskaan saanut viikkorahaa mistään, vaikka kotitöitä teinkin. Koskaan ei ole tippunut perheeltäni senttiäkään vaikka mitää köyhimyksiä ei vanhemmat ole. Töihin menin itse 15v ja ostin palkallani viisaasti röökiä, e-pillereitä, hiusväriä sun muuta, ne jotka olivat itselleni "tarpeellisia". Veljeni jostain syystä sai aina rahaa vanhemmilta ja käytti ne itse karkkiin ja limuun.

      ANYWAYS. Moni koulussani sai ihan liikaa; jotain helvetin 50-100€/viikko ja rahaa sillon ku halusivat, eikä mitään tarvinnut tehdä. Don't fucking spoil the child, I say.
      Olen sitä mieltä että 3€ on järkyttävän pieni summa. Itse ehdotan vaikka 10€/viikko - sisältäen kotitöitä! Ei kotitöitä ja auttamista, ei viikkorahaa. Tähän sitten liittyy siivoilu sun muut normi kotityöt.

      3€ on liian vähän nykypäivinä, kun vähän kattoo kuinka paljon leffaan meno maksaa jne. Kolmella egellä ei saa pretty much yhtään mitään, saa säästää MOOONTA viikkoa ennen kun voi tehdä jotain.

      • Sama kuin yllä~

        Mjoo, luin loput threadista xD 10v ei oikeasti tarvitse mitään viikkorahaa. Ei sen ikäsellä ole mitään menoja... jos nyt viikkorahaa sen ikäiselle PAKKO antaa on se 3€ ihan jees.

        Voi tätä nykynuorten maailmaa, pitää saada rahaa vanhemmilta ja aletaan meikkaamaan 12veenä ja hengailemaan stadissa. Tsiisus.


      • lellittykö
        Sama kuin yllä~ kirjoitti:

        Mjoo, luin loput threadista xD 10v ei oikeasti tarvitse mitään viikkorahaa. Ei sen ikäsellä ole mitään menoja... jos nyt viikkorahaa sen ikäiselle PAKKO antaa on se 3€ ihan jees.

        Voi tätä nykynuorten maailmaa, pitää saada rahaa vanhemmilta ja aletaan meikkaamaan 12veenä ja hengailemaan stadissa. Tsiisus.

        Te lapset/nuoret jotka saatte viikkorahaa,
        * Paljonko se on?
        * Onko se tarpeeksi?
        *jos EI, paljonko pitäisi olla?
        * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla?

        olen 14v tyär, pia 15:)
        1.en saa oikeestaan viikkorahaa vaan kk:) mutta jos se katsottaisiin viikottain annettavaksi niin summa viikossa olisi: 25e. koska kk rahani on 100e.
        2. no tuntuu ettei se kyllä mihinkään riitä..
        3.200e alkaisi kuulostamaan ihan hyv'ltä ja riittävältä i think so. mutta olisihan se aika huimaa viikossa 50e
        4. no tuota yleensä: vaatteita,meikkejä,koruja,kenkiä. kaikkea tällasta. vaikka saankin kk 100e niin vanhempani joutuvat maksamaan mulle ihon hoitoaineet, harrastukset, osan meikeistä, vaatteista ja kengistä, joka on itseasiassa ihan hyvä jutsu:) juomiinkin raha menee joskus synttäreillä ja kun on muita pirskeita juhlittavana:) btw, tämän kaiken kumminkin kustantaa minu isovanhemmat. isä maksaa puhelin laskun ja joitain menoja junalla tai busseilla jonnekkin:)


      • SpoilingSpoiling
        lellittykö kirjoitti:

        Te lapset/nuoret jotka saatte viikkorahaa,
        * Paljonko se on?
        * Onko se tarpeeksi?
        *jos EI, paljonko pitäisi olla?
        * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla?

        olen 14v tyär, pia 15:)
        1.en saa oikeestaan viikkorahaa vaan kk:) mutta jos se katsottaisiin viikottain annettavaksi niin summa viikossa olisi: 25e. koska kk rahani on 100e.
        2. no tuntuu ettei se kyllä mihinkään riitä..
        3.200e alkaisi kuulostamaan ihan hyv'ltä ja riittävältä i think so. mutta olisihan se aika huimaa viikossa 50e
        4. no tuota yleensä: vaatteita,meikkejä,koruja,kenkiä. kaikkea tällasta. vaikka saankin kk 100e niin vanhempani joutuvat maksamaan mulle ihon hoitoaineet, harrastukset, osan meikeistä, vaatteista ja kengistä, joka on itseasiassa ihan hyvä jutsu:) juomiinkin raha menee joskus synttäreillä ja kun on muita pirskeita juhlittavana:) btw, tämän kaiken kumminkin kustantaa minu isovanhemmat. isä maksaa puhelin laskun ja joitain menoja junalla tai busseilla jonnekkin:)

        Spoiled brat.
        100€ kuukaudes on ihan liikaa jopa ton ikäselle, saatana te lapset törsäätte ettekä osaa arvostaa rahaa ollenkaa... varsinki ku vanhemmat maksaa jo muitaki kuluja.


    • 17-vuotias

      * 10€
      * Joskus se saattaa loppua, mutta yleensä saan rahaa esim. jos menen syömään jonnekkin tai leffaan. Kuukausirahaa saan 150€ mutta se menee kaikki vaatteisiin.
      * Monet kavereistani saavat 15€
      * Nykyään tulee ostettua liikaa karkkia. Yleensä se menee leffan vuokrauksiin ja kaljaan.

      • afdghjm

        Te lapset/nuoret jotka saatte viikkorahaa,
        * Paljonko se on?
        * Onko se tarpeeksi?
        *jos EI, paljonko pitäisi olla?
        * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla?

        1) 20 €
        2) Kyllä ja ei (rahaa ei tosin ole koskaan tarpeeksi)
        3) Sen verran rahaa pitäisi saada, että perheen kaikki rahat ei mene pelkkään kuukausrahaan, jos rahaa on niin voisi sitä sitten vähän enemmän antaa kanssa
        4) Tietokoneen ostin osamaksulla, siihen menee kaikki kuukauden rahat


    • Tällänen

      * 0€( kokeista saan 9: 3€ ja 10: 5€. Koulussa kun menestyn niin tienestit on noin 15-20 euroo/kk)
      * Minulle se riittää oikein hyvin( oon vasta 12-v.) Vanhemmat maksaa melkein kaikki kuluni
      * Mielestäni ansaitsen liikaa, koska en oikein tarvi sitä rahaa mihinkään hyödylliseen.

    • -97 tyttö

      Olen 14.w kohta 15.w ja en saa yhtään viikkorahaa. Joudun tekemään töitä hirveästi,että saisin vähäsen rahaa. En saa kotitöistä yhtään rahaa,koska äidin mielestä se kuuluu perus kotitöihin. Oisin iloinen,että saisin edes vaikka 50snt viikkorahaa,mutta en saa edes sitä. Mun mielestä sun pitäis olla antamatta sille yhtään mitään ja sanoa sille,että raha ei kasva puussa. Pitää tehdä töitä,että saa rahaa. Ei sitä rahaa mistään ilmaiseksi tule. Vanhempien pitää tehdä töitä sen eteen,että he saavat meille lapsille ruokaa. Se on ärsyttävää kuunnella kun jotkut valittaa,että "saan 10 euroo viikkorahaa,sillä ei saa yhtään mitään". Tommonen on ärsyttävää kuunneltavaa. Itse osaan käyttää rahaa säästävästi,koska asun äidin kanssa kahdestaan ja joka toinen viikko meillä on mun pikkuveli. Isä asuu muualla. Olen tyytyväinen elämääni vaikka en saakkaan viikkorahaa. teen mielummin töitä sen eteen,että saan rahaa.

    • 14v poika

      jebs eli oon 14 v poka. ala-aste iässä viikkorahat alko 6v 50snt/viikko, 6lk sain oisko ollu jotain 3€/ viikko eli mielestäni melko vähän. todistuksesta joka aina ollut yli 9 ka., sain ja saan edelleen about 100€ (kaksi kertaa vuodessa). Nyt yläaste iässä on viikko- ja kuukausrahat vähä jääny mut jos johonki tarvitsen niin sen saan. Pienehköä viikko/kuukausrahaani tasoittaa se että lähestulkoon mitään en itse maksa. Eli lauantaikarkit, vaatteet, mopo ja kortti siihen, kevari ja sen kortti (tulevaisuudessa), harrastukset ym. maksavat vanhempani. Tietenkin jos jotain ''turhaa'' haluan ostaa (peli ym.), maksan sen itse. Syntymäipäivillä, jouluna ym. saan lahjana sieltä sun täältä aina jonkin verran. Tililleni ei mene nykyään mitään, about 800€ siellä on. Käteisenä n. 500€ omistan.

      Sama käytäntö veljellänikin joka 16v.

    • 16,76v

      Te lapset/nuoret jotka saatte viikkorahaa,
      * Paljonko se on?
      -n.80€
      * Onko se tarpeeksi?
      -Enemmän kun tarpeeksi
      ** jos EI, paljonko pitäisi olla?
      -Vähemmälläkii selviis
      * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla?
      -Bensaa,öljyy (mopoon,piikkiin), huollot kakspyöräsii, naposteltavaa sillotällö, kaikkee pientä mittee mieli tekkee.

    • tyttö 14-wee

      * Paljonko se on? Tällä hetkel 6e, korotusneuvottelut kesken ;))
      * Onko se tarpeeksi? vähän se vois olla enemmä..
      ** jos EI, paljonko pitäisi olla? joku 7e ois iha ok
      * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla? no maksan ylimääräset ulkonasyömiset sekä karkit yms, jotka syön viikolla, mut äiti ostaa viikoloppukarkit. Sitte säästän siitä nii maksan osittain leffaliput, meikit ja vaatteet jne.. Vaikka äiti kyl antaa usein rahaa jos vaa pyytää etenki jos tarvii ostaa jotku isompi ostos esim. joku vaate yms.. Iskä sit taas on aika pihi, mut jos sanoo vaa sillee et "onpa kivat kengät", nii kyl se ne ylens ostaa jos ei maksa iha hirveit ;))
      Sori, poikkes vähä aiheest..

    • kyllä pärjää

      tällei iha vakiona saan sen vitosen viikossa, mutta saan kyllä yleensä aina rahaa sitten enemmän kun tarvitsen johonki, kunhan en ole joka päivä kymppejä kinuamassa.

    • moips hsa

      *saan 15€€
      * olen 14 ja se 60€ on tarpeeksi

    • ajjjhha

      On kyllä jännä lukea, että jotkut tuhlaavat enemmän rahaa vaatteisin kuukaudessa kuin minä vuodessa

    • MizzieC

      Heip! Olen 13-vuotias tyttö, ja mulla viikkoraha on 20e-30e... Syynä se, että jos bussikortista loppuu saldo, niin maksan siitä ja muutenkin kuluu sen verran rahaa, että vanhemmat ajattelevat, että on se parempi, jos saan hieman enemmän. Ala-asteella sain 6e-10e viikossa, mutta nyt se on noussut.
      Käytän rahat yleensä kaikkeen tarpeelliseen. Jos vaikka tulee nälkä, niin ostan sämpylän koulumatkalta. Yleensä myös saatan ostaa jonkin kivan korun tai vaatteita jne.
      Ja kyllä. Olen tyytyväinen tähän. Se on aivan tarpeeksi minulle. :)

    • Jaska6565

      Saan 0e, olen siitä iloinen koska muuten olisin varmaan joku hinttiteini

      • brahdasha

        olisit hitleri joka dokaa


    • 10€/vk herkkuihin tms. Vaatteet, puhelinlaskut ja peruselämän kulut vanhemmat maksaa. Itse joutuu ostamaan suurinpiirtein kaiken muun. Tietokone, telkkari, puhelin, kajarit, radio kaiken joutunut itse maksamaan. Omasta mielestä toimiva sydeemi. Kun kokeesta saa kiitettävän saa yleensä 5€, mutta siitä olen ruvennut luopumaan, koska en tarvitse niin paljoa rahaa :D (8lk syksyn kokeet kiitettäviä 12/13 eli ihan hyvin tulisi..)

    • vapaudenkaipuu

      Te lapset/nuoret jotka saatte viikkorahaa,
      * Paljonko se on? - 20 egee
      * Onko se tarpeeksi? - On
      ** jos EI, paljonko pitäisi olla? -
      * Mitä yleensä ostatte viikkorahalla? - Vaatteit, koulutarpeit (kirjoi en ite osta, aineka kokonaa), joskus märssyy, colaa.. mitä nyt ihmiin ostaa rahalla?

      Jees ai nou, toi min viikkoraha on silleen aika iso, mut sen etee joutuu tekee koton aika pal. Siivoilee, laittaa ruokaa, oleen lapsenlikkaan jne.. Lisäks koulujuttujen pitää mennä sujut, muuten ei tipu rahaa eikä muutakaan :33

    • joo-o

      -en saa viikkorahaa vaan silloin kun tarvitsen niin pyydän vanhemmilta, sitten saa nähdä saanko, riippuu heistä onko se heistä tarpeellista. viikkorahan eteen pitäisi tehdä hommia, muuten isompana ei oikein haltsaa niitä perushommia ja se on aika noloa jos ei osaa vaikka pestä pyykkiä 20 vuotiaana... itse pesen omat pyykkini, kuka ne muuten pesisi?? viikosta en osaa sanoa mutta kuukaudessa saan n. 30-40 euroa ;o joskus vähemmän tai enemmän. teen joka viikko jotakin, siivoan, pesen pyykkiä, katan pöytää, tiskikonetta täytän ja tyhjennän käyn kaupassa ja kannan kauppakasseja jne. ihan perushommia . puhelinlaskuja en maksa. saan ihan tarpeeksi, ehkä liikaakin xd
      -rahaa kuluu mm. vaatteisiin, karkkiin, juomiin, ja joihinki mitä ny tartten, perusjuttuihin xd



      jos lapsesi meikkaa tai käyttää enimmäkseen vain merkkivaatteita niin niihinhän kuluu kahisevaa enemmän. nojaa, viikkoraha riippuu myös vanhempien tuloista, yksinhuoltajien on vaikeempi maksaa enemmän. eri perheissä on eri summat, kaikilla on omat sääntös. ikää mulla on 15 vuotta,

    • :)

      olen 14 vuotias, en saa viikkorahaa, mutta jos on jotain mitä tarvitsen ja vanhempien mielestä tarpeellista niin saan kyllä rahaa kunhan siivoan tai teen jotain kotitöitä, ja vanhemmat maksavat jo ratsastuksen joka maksaa aika paljon, niin olen tyytyväinen siihen:)

    • tyttö16vuotta

      Saan rahan vaatteisiin, leffaan yms jos pyydän. En kuitenkaan ole mikään tuhlaaja vaikka rahaa saan pyytämällä. Jos saisin viikkorahaa esim. 20e tuskin tuhlaisin kaikkea, säästäisin vaatteita varten :D Ja huom ! kun sain viikkorahaa just ton 20e ni sillon maksoin KAIKEN itse. Ei se, että saa 20e/vko tarkota ettei opi arvostamaan rahaa! Ja mielestäni aika turhaa käyttää 10e/vko karkkiin kun sillä saa vaikka mitä muuta ;) Mut nii 10-vuotias voi mielestäni saada sen 5-10e riippuen siitä mihin se rahansa käyttää :)

    • Poika 16v

      Olen 16 vuotias, saan kuukaudessa lapsilisän 130e naapureilta 35e kun hoidan heidän pihatyönsä. Saan käyttää rahani mihin haluan, kunhan ostan lukio kirjat itte.
      Mässyy menee about 30 e kuukaudessa mutta loput menee yleensä säästöön.
      Vanhemmat ostavat vaatteet ja kustantavat harrastukset, mutta itse kustannan kaiken isomman kuten pelit, tietokoneen,mopon yms.

    • asdasdaaaaaaaa

      oon 16 ja saan 20e tai enemmän viikossa, enkä tee mitää kotitöitä ikinä ... D:

    • Ei kovin kermaperse

      No itse saan 10 € KUUKAUDESSA, mut se riittää! Oon Vast 11 :D
      Mut jos tarviin, nii äiti maksaa yleensä leffat yms.. 10 € yleensä säästän, nu yritän säästää laukkuun.

    • Oon 16, kohta 17, ja saan vitosen viikossa. Ja yleensä senkin aina myöhässä.
      Omasta mielestä se ei riitä, koska jos miettii just, et haluais mennä syömään, ni joutuu säästämään jo sitä varten :d
      lisäks ostan nykyään suurimman osan vaatteistani kirpputorilta, ihan vapaaehtosesti kylläkin, mut koska vanhemmat on niin pihejä vaatteidenkin suhteen - . - "

    • agsgas

      Oon 15 koht 16, saan 5e viikossa, ja kuukaudessa 20e, eli yhteensä 40e siinä tulee aina se 5e tuhlattua, ja menee omalle tilille säästöö toi 20e, sillo saa sit ostettuu esim pelejä, jne jne.. vaatteet ostaa vanhemmat ja ruokaa saa kotoa, joskus viikonloppusi kavereidenkaa snagarille, mut silloinki voi olla et mutsi on anteliaal pääl ja antaa rahaa (;

    • mörrkö

      Olen nyt vähän jäljessä ja tiedän, keskustelu on vuosia vanha mutta kumminkin:
      Olen 13v teini angsti nuori ja saan vain 5€ viikossa rahaa. Vitun vähän ku miettii mun säästötavotteita.. );

    • Lezalit

      Riippuu siitä minkä ikänen ''neiti'' on? Jos hän on alakouluikäinen rahaa ei vain yksinkertaisesti tarvitse niin paljoa kuin yläkoulussa. Ite oon ylä asteella ja saan 50€ kuussa sitten nää perus jutut mitkä äite ja iskä maksaa. Musta se on ihan normaali, vaikka jokku mun kamut ei saa ollenkaan ja jokku saa viikossa sen 5€ ilman mitään lisiä

    • 15vnolife

      moi asun aika rikkaassa perheessä . saan viikko rahaa 50-70 e kuusssa . ihan vitun tarpeeks . ostan sillä kaikkee jännääoon 15v mihin 10v "neiti" tarvii rahaa annat vaa 1e ja sanot että koht et saa ollenkaan

    • _!

      Minä saan viikkorahaa 1 sentin viikossa ! Se on paljon rahaa !

    • rahat riittävät

      * Saan viikkorahaa 5€ viikossa (teen sen eteen jonkin verran kotitöitä)
      * Yleensä viikkoraha riittää hyvin, sillä äitini maksaa minulle bussikortit, vaatteet, kengät, hygieniavälineet, yms.
      * Viikkorahani käytän leffalippuihhin, lehtiin, kirjoihin, meikkeihin, joskus vaatteisiin, koulutarvikkeisiin yms. Myös joulu- ja synttärilahjat perheenjäsenille ja kavereille ostan itse
      * Saan rahaa aina syntymäpäivälahjaksi ja joululahjaksi mummiltani 20-50 €, joten senkin takia rahat riitävät hyvin
      * Isäni antaa minulle koenumeroista myös rahaa. Kiitettävästä saan 1€ ja täydestä kympistä 5€. Koenumeroista saan rahaa vain reiluuden vuoksi, sillä pikkuveljeni ei ole niin hyvä koulussa, niin isä lupasi nämä rahat kannustukseksi ja samat ovat myös minulla, vaikka koulu menee vähän paremmin.

    • 1+1=2

      Itellä ei ole varsinaisesti viikkorahaa vaan kuukausi raha joka on 20e
      Eli tavallaan 5e viikossa paitsi saan vaikka kuukauden rahat kerran kuukaudessa.

      Haluisin tietenkin että olis isompi kuukausi raha, mutta 20 kelpaa kuukaudessa, sillä saan isovanhemmiltani aina kun tulevat käymään tai menemme kylään useita satoja. joulu raha 300e, kesä raha 200-300e, ja vielä syntymäpäivät 100-700e

      ETTÄ kyllä rahaa riittää mutta sitä meneekin hyödyllisiin ja isoihin ostoksiin esim. kitara, lumilauta, keyboardi ja sitten kaikki lasketteluliput ja vaatteet jne.

    • äääääääääääää

      Ite saan 20 euroo viikossa, eikä se tunnu riittävän ku oon kauhee tuhlaan:D

    • Hejhejhej

      NO, itse olen 17, pian 18 ja viikkorahaa tuleee 25e/vk. Jos tarvii jtn isompia ostoksia ostella, tai jtn kallista, saan tarvittaessa lisää rahaa. RAHA menee mm:
      Kosmetiikkaan
      -Ruokaan
      -Poikaystävän auton bensaan (maksan siis oman osuuteni)
      -Leffassa käyntiin
      -Joskus tupakkiin
      JNEJNE mitä satun millonki ostelemaan, ja 25e/vk EI meinaa riittää.....

    • popikln

      Olen 12v

      Saan rahaa 7€ viikossa

      kyllä se on ihan tarpeeks:)

      yleensä säästän sen nytkin säästän uuteen kitaraan:) ja en suö karkkia koska en tykkää karkeista niin eipä mee niihin rahaa:)

    • rosamind

      mä saan 20€ kuukaudes ja on sillä summalla pärjätty :D yleisin ostan vaatteita, muodin orja ku oon... :D tai käyn elokuvis ja hengailen kavereiden kaa (;

    • JOOOOOUuu

      - Saan 5€/viikko.
      - Ihan tarpeeksi, en tartte rahaa.
      - Laitan säästöön, syksyllä jos mopokortin hommaisi.

    • sssssaa

      * Saan 60€/vko
      *On tarpeeksi
      ** Pitäs olla 25€/vko
      *mitäs kaikkee sillä nyt voi ostaa ;)

    • ojpjokhoöbhvhjv

      Itse olen 16 v tyttö, viikkorahaa/ kuukausirahaa ei tule, rahaa tulee vaan silloin kun sitä tarvitaan johonkin(bensa, bussi, tai jos yksin kotona niin ruokarahat..) Koenumeroista/kotitöistä ei tule rahaa.
      Faktaa se on, että nykyään on niin helvetin kallista että tavan teini tarvitsee enemmän rahaa kun oisi tarvinnut ennen. Tytöt tykkäävän käydä joskus kaveriporukalla shoppailemassa, kahvilla, leffoissa, syömässä yms. Ja silloin on mukavaa, kun on rahaa. 50 euroakaan ei riitä mihinkään!

    • 15v poika

      ennen sain 5e,mutta hetikun mopokortti pamahti kätee nii nostettii 10e että saa bensaa :) ja sit vähä tytöille jotai pientä aina tarjottua :)

    • sdgueuo

      10e jos huone on siisti 10v

    • Think Pink

      *17€/kk
      *iha hyvi
      ** vois olla vähä enemmä...
      *ostan One move lippuja, karkkii, vaatteit ja mitä muuta tarpeellista 13v. tyttö tarttee :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe