Tutkiiko Porvoon poliisi Porvoonjoen telakkarakennuksen purkutöissä tapahtuneen vakavan työtapaturman? Työmies jäi kaatuvan tiiliseinän alle ja sai huomattavia vammoja. Kyseessä on ilmiselvästi työsuojeluvastuun laiminlyönti ja niin ollen rikos.
Tutkiiko poliisi seinän kaatumisen?
18
1373
Vastaukset
- Kerberossi
Se on aina työnantaja, joka on vastuussa. Aina. En viittaa tähäm tapaukseen enkä sitä tunne. Mutta yleensä, vaikka työntekijä olisi kuinka pönttö ja uuno eikä noudata työturvallisuusmääryksiä, niin pomo tai työnantaja vastaa aina. Aina. Siksi tässäkin...
- Late Russanen
Oikeassa olet, vastuu on työnantajan, "vaikka olisi kuinka pönttö ja uuno". Vaan miksi todisteet hävitettiin heti eli loputkin rakennuksesta pantiin romukasaksi?
- "kortin"haltija
Late Russanen kirjoitti:
Oikeassa olet, vastuu on työnantajan, "vaikka olisi kuinka pönttö ja uuno". Vaan miksi todisteet hävitettiin heti eli loputkin rakennuksesta pantiin romukasaksi?
Vastuussa ovat työnantaja ja työntekijä YHDESSÄ! Nimittäin: jos työntekijä rikkoo määräyksiä, tekee hän rikoksen YKSIN!
Poliisi tutkii aina vakavat työtapaturmat ja oikeus aikanaan päättää syyllisyydestä.
- Late Russanen
En ole havainnut asiasta uutista Uusimaassa; siis siitä että poliisi tutkii.
- Flundis
Late Russanen kirjoitti:
En ole havainnut asiasta uutista Uusimaassa; siis siitä että poliisi tutkii.
Koska uusimaasta on tullut poliisin tutkintaraporttien julkaisija ?
- Väärinkäsitys
Flundis kirjoitti:
Koska uusimaasta on tullut poliisin tutkintaraporttien julkaisija ?
Kyse on siitä, että poliisi ei ole kertonut paikallislehdelle, että se tutkii tapausta. Jos se ei tutki, ihmettelen mutta en sitä, että poliisi ei ole kertonut.
Tutkimusraporteista en puhunut mitään. Nehän menevät syyttäjälle. - Late Russanen
Väärinkäsitys kirjoitti:
Kyse on siitä, että poliisi ei ole kertonut paikallislehdelle, että se tutkii tapausta. Jos se ei tutki, ihmettelen mutta en sitä, että poliisi ei ole kertonut.
Tutkimusraporteista en puhunut mitään. Nehän menevät syyttäjälle.Edellinenkin juttu oli minun. Meni otsikot ja nimimerkit sekaisin.
- niksii
Onkohan kyseiset rakennukset todettu jo aiemmin sekä näkö- että turvallisuusriskiksi?
- väntti
Vihreiden valtuutettu Lauri Rissanen on vahvasti vaatinut vuosien ajan että telakka rotiskot säilytetään.
- arkimetri
väntti kirjoitti:
Vihreiden valtuutettu Lauri Rissanen on vahvasti vaatinut vuosien ajan että telakka rotiskot säilytetään.
Se on sama kuin EU:ssa. Jotain pitää keksiä, että saa itsensä työllistettyä
- tarpeen
Uskomatonta että sellaista lähes sortumispisteessä ollutta rotiskoa mentiin käsipelillä purkamaan. Mutta tulihan sinne poliisi paikalle tapahtuneen jälkeen, joten eiköhän heillä ole ne todisteet mitä tarvitsevat.
- sdfsdfsdfsdfsdf
Jos ei osaa purkaa, ei osaa rakentaa.
- puljun nimi??
sdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:
Jos ei osaa purkaa, ei osaa rakentaa.
Minkäniminen on kyseinen firma, joka ei onnistu sortumispisteessä olevaa rotiskoakaan purkamaan asiallisesti ilman vahinkoja? Olikohan taas jätetty aivan liian halpa tarjous sisään, kun piti käsipelein mennä purkamaan? Ja joku idiootti tietenkin hyväksyi tarjouksen pelkän hinnan perusteella tutustumatta lainkaan työmenetelmiin...
- Luulija
puljun nimi?? kirjoitti:
Minkäniminen on kyseinen firma, joka ei onnistu sortumispisteessä olevaa rotiskoakaan purkamaan asiallisesti ilman vahinkoja? Olikohan taas jätetty aivan liian halpa tarjous sisään, kun piti käsipelein mennä purkamaan? Ja joku idiootti tietenkin hyväksyi tarjouksen pelkän hinnan perusteella tutustumatta lainkaan työmenetelmiin...
Olisikohan ollut se kuuluisa kaksikko, ne keemiehet Jerry Sotton ja Black and Decker?
- puuhastelua
Sortuneen seinän alle jäänyt mies oli/on ruotsalainen purjeveneellä Porvooseen saapunut turisti, joka halusi auttaa rakennuksen purkamisessa ilmeisesti kiitollisena saamastaan venepaikasta. Näin lehdessä. Huhhuh...
- varmaan maksumieheksi
On tuo venepaikka tainnut olla jo sen aikaa lainassa, että varmaan jo kohta alkaa maksut juoksemaan, jos ei ole jo alkaneet.
- ei purkaja
varmaan maksumieheksi kirjoitti:
On tuo venepaikka tainnut olla jo sen aikaa lainassa, että varmaan jo kohta alkaa maksut juoksemaan, jos ei ole jo alkaneet.
Aika pahasti kipeää sai kaveri. Kunhan nyt toipuisi entiselleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231195
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87757
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19716- 93697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 32573
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet113502