Tutkiiko poliisi seinän kaatumisen?

Late Russanen

Tutkiiko Porvoon poliisi Porvoonjoen telakkarakennuksen purkutöissä tapahtuneen vakavan työtapaturman? Työmies jäi kaatuvan tiiliseinän alle ja sai huomattavia vammoja. Kyseessä on ilmiselvästi työsuojeluvastuun laiminlyönti ja niin ollen rikos.

18

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerberossi

      Se on aina työnantaja, joka on vastuussa. Aina. En viittaa tähäm tapaukseen enkä sitä tunne. Mutta yleensä, vaikka työntekijä olisi kuinka pönttö ja uuno eikä noudata työturvallisuusmääryksiä, niin pomo tai työnantaja vastaa aina. Aina. Siksi tässäkin...

      • Late Russanen

        Oikeassa olet, vastuu on työnantajan, "vaikka olisi kuinka pönttö ja uuno". Vaan miksi todisteet hävitettiin heti eli loputkin rakennuksesta pantiin romukasaksi?


      • "kortin"haltija
        Late Russanen kirjoitti:

        Oikeassa olet, vastuu on työnantajan, "vaikka olisi kuinka pönttö ja uuno". Vaan miksi todisteet hävitettiin heti eli loputkin rakennuksesta pantiin romukasaksi?

        Vastuussa ovat työnantaja ja työntekijä YHDESSÄ! Nimittäin: jos työntekijä rikkoo määräyksiä, tekee hän rikoksen YKSIN!


    • Poliisi tutkii aina vakavat työtapaturmat ja oikeus aikanaan päättää syyllisyydestä.

      • Late Russanen

        En ole havainnut asiasta uutista Uusimaassa; siis siitä että poliisi tutkii.


      • Flundis
        Late Russanen kirjoitti:

        En ole havainnut asiasta uutista Uusimaassa; siis siitä että poliisi tutkii.

        Koska uusimaasta on tullut poliisin tutkintaraporttien julkaisija ?


      • Väärinkäsitys
        Flundis kirjoitti:

        Koska uusimaasta on tullut poliisin tutkintaraporttien julkaisija ?

        Kyse on siitä, että poliisi ei ole kertonut paikallislehdelle, että se tutkii tapausta. Jos se ei tutki, ihmettelen mutta en sitä, että poliisi ei ole kertonut.

        Tutkimusraporteista en puhunut mitään. Nehän menevät syyttäjälle.


      • Late Russanen
        Väärinkäsitys kirjoitti:

        Kyse on siitä, että poliisi ei ole kertonut paikallislehdelle, että se tutkii tapausta. Jos se ei tutki, ihmettelen mutta en sitä, että poliisi ei ole kertonut.

        Tutkimusraporteista en puhunut mitään. Nehän menevät syyttäjälle.

        Edellinenkin juttu oli minun. Meni otsikot ja nimimerkit sekaisin.


    • niksii

      Onkohan kyseiset rakennukset todettu jo aiemmin sekä näkö- että turvallisuusriskiksi?

      • väntti

        Vihreiden valtuutettu Lauri Rissanen on vahvasti vaatinut vuosien ajan että telakka rotiskot säilytetään.


      • arkimetri
        väntti kirjoitti:

        Vihreiden valtuutettu Lauri Rissanen on vahvasti vaatinut vuosien ajan että telakka rotiskot säilytetään.

        Se on sama kuin EU:ssa. Jotain pitää keksiä, että saa itsensä työllistettyä


    • tarpeen

      Uskomatonta että sellaista lähes sortumispisteessä ollutta rotiskoa mentiin käsipelillä purkamaan. Mutta tulihan sinne poliisi paikalle tapahtuneen jälkeen, joten eiköhän heillä ole ne todisteet mitä tarvitsevat.

      • sdfsdfsdfsdfsdf

        Jos ei osaa purkaa, ei osaa rakentaa.


      • puljun nimi??
        sdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

        Jos ei osaa purkaa, ei osaa rakentaa.

        Minkäniminen on kyseinen firma, joka ei onnistu sortumispisteessä olevaa rotiskoakaan purkamaan asiallisesti ilman vahinkoja? Olikohan taas jätetty aivan liian halpa tarjous sisään, kun piti käsipelein mennä purkamaan? Ja joku idiootti tietenkin hyväksyi tarjouksen pelkän hinnan perusteella tutustumatta lainkaan työmenetelmiin...


      • Luulija
        puljun nimi?? kirjoitti:

        Minkäniminen on kyseinen firma, joka ei onnistu sortumispisteessä olevaa rotiskoakaan purkamaan asiallisesti ilman vahinkoja? Olikohan taas jätetty aivan liian halpa tarjous sisään, kun piti käsipelein mennä purkamaan? Ja joku idiootti tietenkin hyväksyi tarjouksen pelkän hinnan perusteella tutustumatta lainkaan työmenetelmiin...

        Olisikohan ollut se kuuluisa kaksikko, ne keemiehet Jerry Sotton ja Black and Decker?


    • puuhastelua

      Sortuneen seinän alle jäänyt mies oli/on ruotsalainen purjeveneellä Porvooseen saapunut turisti, joka halusi auttaa rakennuksen purkamisessa ilmeisesti kiitollisena saamastaan venepaikasta. Näin lehdessä. Huhhuh...

      • varmaan maksumieheksi

        On tuo venepaikka tainnut olla jo sen aikaa lainassa, että varmaan jo kohta alkaa maksut juoksemaan, jos ei ole jo alkaneet.


      • ei purkaja
        varmaan maksumieheksi kirjoitti:

        On tuo venepaikka tainnut olla jo sen aikaa lainassa, että varmaan jo kohta alkaa maksut juoksemaan, jos ei ole jo alkaneet.

        Aika pahasti kipeää sai kaveri. Kunhan nyt toipuisi entiselleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      716
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      697
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      573
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe