Xbox 360 vai Playstation 3, kummalla noista hienompaa/komeampaa grafiikkaa?

Console

Olen siis ostamassa pelikonsolia, jolla saisi ruudulle tällä hetkellä parasta/komeinta mahdollista grafiikkaa laadultaan. Toisin sanoen näyttäisi pelit komeimmilta. Onko valinta silloin Xbox 360 vai Playstation 3?

Olen käsityksessä, että Xbox 360:lla saisi parempaa laatua graafisesti kuin Playstation 3, mutta PS3:lla vastaavasti vähän enemmän pystyisi tavaraa ruudulle piirtämään, mutta laatu ei sitten olisi ihan yhtä hienoa kuin 360. Xbox 360 on käsittääkseni grafiikassa myös antialisointi eli reunojen pehmennys, PS3:lla ei. Myös että tekstuurit ovat parempia Xboxilla ja grafiikkaprosessorissa olisi enemmän Xboxilla tehoja. Pitääkö paikkansa nämä?

Minulle kuitenkin graafikan laatu on tärkeämpää kuin määrä ruudulla tavaraa. Tuskin ero edes käytännössä kovin suuri PS3:n eduksi on tuossa tavaran määrässä mitä pystyy ruudulle laittamaan.

Onko konsolivalinta kun halutaan laadultaan parasta graafiikkaa mitä tällä hetkellä voi saada Xbox 360?

Nintendon Wiillä ei taida olla mitään mahdollisuuksia grafiikakisassa näitä kahta vastaan, vai?

14

2159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xbox 360!.

      parasta resoluutio grafiikkaa -eli 1080p-resoluutiota!!!. =)
      PS3 pystyy vain 720p-resoluutioon!!. =(

      • Console

        Itse asiassa se on käsittääkseni päinvastoin ainakin natiivina eli PS3:lla on enemmän 1080p-pelejä natiivina kuin 360:lle.

        Ja molemmat konsolit sitä pystyy hyödyntämään tai tuki löytyy.


      • grafiikkaa
        Console kirjoitti:

        Itse asiassa se on käsittääkseni päinvastoin ainakin natiivina eli PS3:lla on enemmän 1080p-pelejä natiivina kuin 360:lle.

        Ja molemmat konsolit sitä pystyy hyödyntämään tai tuki löytyy.

        Molemmissa konsoleissa suurin osa peleistä skaalataan tohon 1080p tilaan. Pelien nativiresot usein yllättävän alhaisia. Siis vaikka kaikkien nykypelien takakannessa lukeekin se 1080p, niin se ei meinaa natiiviresoluutiota.


      • Console
        grafiikkaa kirjoitti:

        Molemmissa konsoleissa suurin osa peleistä skaalataan tohon 1080p tilaan. Pelien nativiresot usein yllättävän alhaisia. Siis vaikka kaikkien nykypelien takakannessa lukeekin se 1080p, niin se ei meinaa natiiviresoluutiota.

        Itse asiassa Xbox 360:n natiiviresoluutio joka pelissä on ainakin se 720p. Se taitaa olla yksi sellainen minimivaatimus mikä pitää olla. Eikä se nyt skaalattua voi tarkoittaa. Kyllä väitän että se on natiivi 720p se minimi joka pelissä kuten tuolla Wikipedian sivulla sanotaan.

        Ne minimivaatimukset ovat ainakin sivulla:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Pelien_minimivaatimukset


      • gghfgfgdfgd

        ps3 pystyy kyllä ihan 1080p. mutta ei kaikissa peleissä. pelin takana lukee pikseli määrä.


    • et kadu

      Jos et nimenomaan tarvitse blu-ray soitinta, niin sitten suosittelisin ennemmin xbox360:sta.
      Pelivalikoima paljon laajempi ja grafiikka useissa peleissä sen verran parempaa, että kahdesta ruudusta vierekkäin verrattuna huomaa eron. Mutta en väittäisi eroa grafiikoissa mitenkään mullistavaksi.
      Suositukseni perustuu lähinnä siihen, että xbox 360 pelitarjonta sisältää mielestäni enemmän omalaatuista ja uutta materiaalia. Toki tämä on mielipidekysymys, mutta itse en jaksa pelailla samoja vanhoja edellisistä konsoleista tuttuja pelejä päivitettynä uudella verionumerolla hieman parannetulla grafiikalla.

    • ogh
    • PS3imo

      Siis, koneethan pystyvät hyvinpitkälti samoihin asioihin, ja isoin tekijä tässä on kuka on peliä tekemässä, molemmilla koneilla on sekä hienoja että rumia pelejä, kaikki riippuu täysin developerista.
      Itselläni on molemmat, mutta kääntyisin enemmän PS3:n puoleen, siitä saat samalla helvetin hyvä laatuisen BluRay soittimen, jolla saat leffojakin katsella PALJON paremmalla kuvanlaadulla kuin DVD:llä.
      Ja pari näpsäkän näköistä peliä heti kättellyyn voisivat olla Unchartched: Drakes Fortune, ja Metal Gear Solid 4, ja tulossa on Killzone 2 joka on lonkalta heittäen hienoin konsolipeli tähän päivään mennessä.

      • Anton783

        Tässä ollaan puhuttu grafiikoista ja kaikesta muusta...
        Sanoisin Xbox 360 mielummin, mutta kuiten PS3 on sellaisia pelejä jota ei löydy Xbox260:lle.
        Xbox 360 on kuitenkin huomattavasta halvempi.


      • Anton783
        Anton783 kirjoitti:

        Tässä ollaan puhuttu grafiikoista ja kaikesta muusta...
        Sanoisin Xbox 360 mielummin, mutta kuiten PS3 on sellaisia pelejä jota ei löydy Xbox260:lle.
        Xbox 360 on kuitenkin huomattavasta halvempi.

        Toi Xbox260 piti olla Xbox360!


    • 3 6 0

      Kyllä parempaa grafiikkaa saadaan Xbox 360:lle kuin ps3:lle. Ja ajatelkaa kaikki on vasta alussa,
      kaikkia tehoja ei ole revitty irti.
      Forza 3:men tekijät repivät boxista tehoja irti joita ei ole aiemmin nähty. Ja kun Forza 3 tulee on ps3 todella jäljessä. Ps3:lle saadaan vähän enempi tavaraa ruudulle. Mutta mitäpä pikku tavara enemmän ruudulla auttaa kun grafiikkahan se ratkaisee.

      • Tonto77

        Omistan itse molemmat konsolit. Mielestäni molemmissa konsoleissa on samantasoiset grafiikat. Ratkaisevana tekijänä pidän laitteiden melutasoa !!! Xbox360 pitää niin jäätävää meteliä että pilaa koko pelaamisen !


      • HABANEERO
        Tonto77 kirjoitti:

        Omistan itse molemmat konsolit. Mielestäni molemmissa konsoleissa on samantasoiset grafiikat. Ratkaisevana tekijänä pidän laitteiden melutasoa !!! Xbox360 pitää niin jäätävää meteliä että pilaa koko pelaamisen !

        "Xbox360 pitää niin jäätävää meteliä että pilaa koko pelaamisen !"

        EI PILAA, JOS ON HYNÄÄ SUPER ELITEEN 250GB MAMMUTTIKOVOLLA! SINNE MAHTUU KAIKKI JA NÄIN OLLEN KONE ON MYÖSKIN KUIN MYKKÄ VITTU. EI RUTISE, EI!


    • tapani laama

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe