Miten ihmeessä voi tulla virtsatietulehduksia vaikka kuinka yrittää estää niitä: Juo tarkoituksella jatkuvasti ja käy usein vessassa, juo aitoa karpalomehua joka päivä, syö c-vitamiinia reilun yliannostuksen joka päivä, pesee kädet saippualla huolellisesti aina ennen vessassakäyntiä, pyyhkii oikeaan suuntaan, käyttää paljon paperia ettei sormista pääse mitään, huolehtii muutenkin ylihyvin hygieniasta, alushousut on aina hengittäviä, ei harrasta seksiä, ei käy uimassa, ei yleisissä saunoissa eikä mielellään vessoissakaan, ei istu kylmällä eikä palelluta muutenkaan itseään jne.
En keksi enää mitä voin tehdä enkä jaksa muutenkaan tätä ylihygieenisyyttä, jota ei voi näköjään lopettaa. Vaikka kuinka toivon että se ois vaan väliaikaista ja vois joskus palata normaaliuteen, niin ei, virtsatietulehduksia on vaan vuosia. Miksei se rakon vastustuskyky tuu takasin? En mä voi jatkaa tätä ikuisesti.
Tänä keväänä oli muutama kuukausi ettei ollut tulehduksia , mutta sitten tein pahan virheen ja menin kesällä lopettamaan käsien pesemisen ennen vessassa käymistä ja taas se iski. Ja olikin aika paha, kesti melkein kaksi viikkoa, ja välillä virtsassa oli valkeita muruja ja kalvoja ja olo oli muutenkin pahoinvoiva ja älyttömän väsynyt ja selkää särki. Mutta sain sen sitten onneksi pois kun yli viikon join varmaan kolme litraa karpalomehua per päivä ja vettä päälle. En halua syödä antibiootteja koska niistä vasta sairas olo tulikin ja kaikkia tosi pahoja sivuoireita, joista oli vielä enemmän haittaa kuin tulehduksista. Ja vastustuskykykin meni sitten vielä heikommaksi ja tulehdus oli kohta kuitenkin uudestaan päällä. Ja yleensä saan kovalla juomisella tulehdukset pois. Nyt ne on vaan taas ruvennu toistumaan, meni viikko tuosta edellisestä ja tänään huomasin että taas se on iskenyt vaikka olen juonut karpalomehua joka ikinen päivä pari lasia ja pessyt kädet joka ikinen kerta ennen vessassakäymistä. En ymmärrä mistä ihmeestä ne bakteerit voi oikein tulla ja miten ihmeessä ne pysyy siellä rakossa, ei tajua... Mikä ihme tähän auttaa ennen kuin lähtee järki kokonaan ja repii rakon kokonaan pois???
Lähtee järki...
20
1011
Vastaukset
- aiheuttaa virtsakiviä
Joskushan ei vaan toimet auta vaan joudutaan siirtymään ennaltaehkäisyyn eli syömään lääkkeitä pidemmän aikaa. Silloin ei ole niin voimakkaita kuureja kun tulehduksen ollessa päällä. Olethan käynyt perusteellisissa tutkimuksissa jossa myös virtsarakko ja putket tutkittu ja kuvattu? Ei siis pelkästään hakemassa apua tulehdukseen ja saatu vain lääkekuuri toisen perään. Jos noinkin usein on jo tulehdusta, pitää selvittää syytä paremmin. Sinullahan saattaa olla pysyväkin "vika" munuaisissa tai virtsarakossa joka laukasee jatkuvasti uuden tulehduksen. Liika c-vitamiini on kyllä pahasta ja aiheuttaa virtsakiviä, eli kohtuus niissä juomissakin ja missään tapauksessa enää pillereiden muodossa lisää ja niistäkin yliannostusta. Puhdas vesi on parasta 2-3 litraa päivässä. Sinuna varaisin ajan lääkärille uudelleen ja lähdette selvittämään ongelmaasi perusteellisesti.
- aloittaja
vaikkei oo kyllä virtsakiviä ollutkaan. En ole käynyt missään tutkimuksissa, en ole pyytänytkään. Varmaan tuo estolääkitys annettais ensin, mutta en vaan haluais niitä antibiootteja syödä joka päivä.
- virtsakiviä
aloittaja kirjoitti:
vaikkei oo kyllä virtsakiviä ollutkaan. En ole käynyt missään tutkimuksissa, en ole pyytänytkään. Varmaan tuo estolääkitys annettais ensin, mutta en vaan haluais niitä antibiootteja syödä joka päivä.
"Ja olikin aika paha, kesti melkein kaksi viikkoa, ja välillä virtsassa oli valkeita muruja"
Juuri nuo murut saattaa olla virtsakiviä. Käy siellä lääkärillä että kuvauttavat rakkosi, virtsatiesi ja munuaisesi. Jo ultraäänellä näkee onko esim niitä virtsakiviä. Tosiaan liika C-vitamiini suurina annoksina pidemmän aikaa altistaa virtsakiville. C-vitamiinia ei koskaan tarvitse syödä pillereinä, ruuasta saa tarpeeksi. Jos ei apua ole muusta niin estolääkitys on silloin paikallaan. Jos et halua lääkkeitä syödä, onko sitten parempi kärsiä jatkuvista tulehduksista jotka arpeuttaa kerta toisensa jälkeen jo munuaisiakin. - aloittaja
virtsakiviä kirjoitti:
"Ja olikin aika paha, kesti melkein kaksi viikkoa, ja välillä virtsassa oli valkeita muruja"
Juuri nuo murut saattaa olla virtsakiviä. Käy siellä lääkärillä että kuvauttavat rakkosi, virtsatiesi ja munuaisesi. Jo ultraäänellä näkee onko esim niitä virtsakiviä. Tosiaan liika C-vitamiini suurina annoksina pidemmän aikaa altistaa virtsakiville. C-vitamiinia ei koskaan tarvitse syödä pillereinä, ruuasta saa tarpeeksi. Jos ei apua ole muusta niin estolääkitys on silloin paikallaan. Jos et halua lääkkeitä syödä, onko sitten parempi kärsiä jatkuvista tulehduksista jotka arpeuttaa kerta toisensa jälkeen jo munuaisiakin.Siis ei kai alempien virtsateiden tulehdus voi munuaisiin vaikuttaa vai voiko?
- vaikuttaa.
aloittaja kirjoitti:
Siis ei kai alempien virtsateiden tulehdus voi munuaisiin vaikuttaa vai voiko?
"Vakavaksi päässyt virtsatietulehdus aiheuttaa munuaisiin arpia ja heikentää pysyvästi niiden toimintaa."
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=1981 - aloittaja
vaikuttaa. kirjoitti:
"Vakavaksi päässyt virtsatietulehdus aiheuttaa munuaisiin arpia ja heikentää pysyvästi niiden toimintaa."
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=1981ei oo menny mulla munuaisiin onneksi vielä koskaan. On nimittäin aiemminkin ollut selkä kipeä, ihan jopa munaisten kohdalta ja paljon, ja virtsassa ihme kalvoja, mutta ei ollut verikokeen mukaan munuaisissa silloinkaan. Kuulemma jos menee munuaisiin asti niin on tosi sairas ja sairaalakunnossa, joten kai ei sitten pidä olla turhaan huolissaan, ainakin sitä on korostettu.
- Minulla ei ollut
aloittaja kirjoitti:
ei oo menny mulla munuaisiin onneksi vielä koskaan. On nimittäin aiemminkin ollut selkä kipeä, ihan jopa munaisten kohdalta ja paljon, ja virtsassa ihme kalvoja, mutta ei ollut verikokeen mukaan munuaisissa silloinkaan. Kuulemma jos menee munuaisiin asti niin on tosi sairas ja sairaalakunnossa, joten kai ei sitten pidä olla turhaan huolissaan, ainakin sitä on korostettu.
Äläs sano. Itselläni oli hieman nuorempana noin 20 vuotiaana todella paljon virtsatietulehduksia ja toisessa munuaisessa paljon arpia siitä muistona lopun iän, näkyy muuten ultralla ne arvet. Ei minullakaan ollut kuumetta, joskus selkä kipeä ei muuta. Mikä sinulla on nyt niin vaikea mennä sinne lääkärille tutkituttavaksi. Ilmeisesti haet vaan vastauksia että kaikki oireet ok älä hätäänny. Jos et hoida itseäsi kuntoon kuten täälläkin on ehdotettu, älä tule tänne ruikuttamaan oireitasi. Neuvot on annettu ja jos niitä et oman terveyden varjollakaan halua hoitaa, lopeta täällä kyselyt.
- aloittaja
Minulla ei ollut kirjoitti:
Äläs sano. Itselläni oli hieman nuorempana noin 20 vuotiaana todella paljon virtsatietulehduksia ja toisessa munuaisessa paljon arpia siitä muistona lopun iän, näkyy muuten ultralla ne arvet. Ei minullakaan ollut kuumetta, joskus selkä kipeä ei muuta. Mikä sinulla on nyt niin vaikea mennä sinne lääkärille tutkituttavaksi. Ilmeisesti haet vaan vastauksia että kaikki oireet ok älä hätäänny. Jos et hoida itseäsi kuntoon kuten täälläkin on ehdotettu, älä tule tänne ruikuttamaan oireitasi. Neuvot on annettu ja jos niitä et oman terveyden varjollakaan halua hoitaa, lopeta täällä kyselyt.
ja mä oon vuosia uskonu puheet siitä ettei voi olla munuaistulehdusta jos ei oo sairaalakunnossa. (joskus nimittäin epäilin). Vähän ravostuttaa jos munaiset onkin pilalla. Mutta pitää vissiin pyytää se estolääkitys ja kuolla siihen.
- sitä kuumetta
aloittaja kirjoitti:
ei oo menny mulla munuaisiin onneksi vielä koskaan. On nimittäin aiemminkin ollut selkä kipeä, ihan jopa munaisten kohdalta ja paljon, ja virtsassa ihme kalvoja, mutta ei ollut verikokeen mukaan munuaisissa silloinkaan. Kuulemma jos menee munuaisiin asti niin on tosi sairas ja sairaalakunnossa, joten kai ei sitten pidä olla turhaan huolissaan, ainakin sitä on korostettu.
Keuhokuumettakin voi sairastaa ilman kuumetta ja se on vakava silti,eli ei mikään pois pyyhitty ajatus mennä munuaisiin saakka varsinkin jos tulehdus pitkittyy.Tulehdus pikkuhiljaa hiipii salakavalasti virtsatiehyitä pitkin sinne munuaisiin saakka,varsinkin jos niitä oireita vaan lievittää aina omilla konsteillaan eikä hoida tulehdusta pois lääkkeillä.Saat mielenrauhan kun menet lääkärille,keskustelette oireista ja kerrot miten usein sinulla on ollut tulehduksia ja asialle pitää nyt tehdä jotain ennen kun menee vakavammaksi.
- aloittaja
Minulla ei ollut kirjoitti:
anteeksi että olen niin ärsyttävä
- aloittaja
sitä kuumetta kirjoitti:
Keuhokuumettakin voi sairastaa ilman kuumetta ja se on vakava silti,eli ei mikään pois pyyhitty ajatus mennä munuaisiin saakka varsinkin jos tulehdus pitkittyy.Tulehdus pikkuhiljaa hiipii salakavalasti virtsatiehyitä pitkin sinne munuaisiin saakka,varsinkin jos niitä oireita vaan lievittää aina omilla konsteillaan eikä hoida tulehdusta pois lääkkeillä.Saat mielenrauhan kun menet lääkärille,keskustelette oireista ja kerrot miten usein sinulla on ollut tulehduksia ja asialle pitää nyt tehdä jotain ennen kun menee vakavammaksi.
että mulla on varmaan munuaiset jo tuhoutuneet, on nimittäin turvotusta ja väsymystä sen verran usein :´(
- Soita aika lääkärille
aloittaja kirjoitti:
että mulla on varmaan munuaiset jo tuhoutuneet, on nimittäin turvotusta ja väsymystä sen verran usein :´(
Turvotus voi johtua monestakin syystä ja tietty yksi niistä huonosti toimivista munuaisista.Suolan käyttökin turvottaa ja yllätys yllätys ylenmääräinen liiallinen nesteen juominenkin.Saat mielenrauhan kun soitat heti huomenna ajan lääkärille ja pääset epätietoisuudestasi kerralla eroon.
- sel
aloittaja kirjoitti:
Jos munuaisistasi 1munuainen on tuhoutunut, se voidaan poistaa ilman haittaseurauksia. Mutta jos munuaisiin asti tulehdus olisi levinnyt se kyllä sattuisi, paljon ja olisi kuumetta. Voi tietenkin olla ettei tulehdus juomisen takia ole levinnyt VIELÄ munuaisiin asti mutta on lähellä. Ite jouduin sairaalaan 1h siitä kun oireet alkoivat. Mutta niin Voit hoitaa sitä karpalomehulla ikuisuuksiin tai juoda 1lasin vettä 2rkl väkiviinaetikkaa, aamulla ennen syömistä tyhjään vatsaan. 2päivää, ja tulehdukset ovat poissa. =) Väkiviinaetikka kaupasta maksaa n. 95 senttiä, joten suosittelen sitä ennemmin kuin antibiottia.
- mehulla tulehdus pois heheh
sel kirjoitti:
Jos munuaisistasi 1munuainen on tuhoutunut, se voidaan poistaa ilman haittaseurauksia. Mutta jos munuaisiin asti tulehdus olisi levinnyt se kyllä sattuisi, paljon ja olisi kuumetta. Voi tietenkin olla ettei tulehdus juomisen takia ole levinnyt VIELÄ munuaisiin asti mutta on lähellä. Ite jouduin sairaalaan 1h siitä kun oireet alkoivat. Mutta niin Voit hoitaa sitä karpalomehulla ikuisuuksiin tai juoda 1lasin vettä 2rkl väkiviinaetikkaa, aamulla ennen syömistä tyhjään vatsaan. 2päivää, ja tulehdukset ovat poissa. =) Väkiviinaetikka kaupasta maksaa n. 95 senttiä, joten suosittelen sitä ennemmin kuin antibiottia.
Voi ja herran jumala. Jos on tulehdus päällä ei siihen karpalomehut kuule auta. Ennaltaehkäisevään kannattaa kokeilla sitä sun tätä en sitä sano. Mitään ei hävii kokeilussa on se sitten vaikka litra kirnupiimää päivässä. Kunnon tulehdusta poista mitkään mehut. Mistä teitä "karpalomehu poistaa vaikka sappikivet" tyylisiä, oikeen sikiää. Jotkut voi jopa oikeesti uskoa teitä ja jättää lääkärit käymättä ja saa pahaa hallaa itelleen pitkittyneillä tulehduksilla.
- sun kanssasi
mehulla tulehdus pois heheh kirjoitti:
Voi ja herran jumala. Jos on tulehdus päällä ei siihen karpalomehut kuule auta. Ennaltaehkäisevään kannattaa kokeilla sitä sun tätä en sitä sano. Mitään ei hävii kokeilussa on se sitten vaikka litra kirnupiimää päivässä. Kunnon tulehdusta poista mitkään mehut. Mistä teitä "karpalomehu poistaa vaikka sappikivet" tyylisiä, oikeen sikiää. Jotkut voi jopa oikeesti uskoa teitä ja jättää lääkärit käymättä ja saa pahaa hallaa itelleen pitkittyneillä tulehduksilla.
olen. Ei mulle tulisi mieleenkään lähteä leikkimään terveydelläni, vaan haen kyllä lääkekuurin, jos virtsatietulehdus iskee. Tai jos niitä tulisi jatkuvasti, ottaisin senkin puheeksi lääkärin kanssa.
- aloittaja
mehulla tulehdus pois heheh kirjoitti:
Itse oon nimittäin todistettavasti juonu tulehdukseen karpalomehua päiväkausia ja sitten kun oon vieny näytteen se onkin ollut puhdas, ja oireetkin kadonneet sitten parissa päivässä itsestään. Eli tulehdus on lähteny sillä mehulla ja juomisella pois.
Etikkavettäkin oon joskus kokeillu, mutta se oli kyllä tosi pahaa ja vaikeasti juotavaa, ja ei ois kyllä usein juotuna varmasti hampaille hyväksi.
Mutta omalla vastulla itsehoidot, ja ei ehkä tosi pahaan tulehdukseen kannata kokeilla. - aloittaja
aloittaja kirjoitti:
Itse oon nimittäin todistettavasti juonu tulehdukseen karpalomehua päiväkausia ja sitten kun oon vieny näytteen se onkin ollut puhdas, ja oireetkin kadonneet sitten parissa päivässä itsestään. Eli tulehdus on lähteny sillä mehulla ja juomisella pois.
Etikkavettäkin oon joskus kokeillu, mutta se oli kyllä tosi pahaa ja vaikeasti juotavaa, ja ei ois kyllä usein juotuna varmasti hampaille hyväksi.
Mutta omalla vastulla itsehoidot, ja ei ehkä tosi pahaan tulehdukseen kannata kokeilla.Faktaa tuosta munuaistulehduksesta: Se on kuulemma kovin kipu mitä ihminen voi kokea joten ei voi olla huomaamatta sekään.
- marjamehu67
Älä käy vessassa niin usein vaan anna virtsan "paksuuntua"..
- juuri ylihygieniaa
itselläni ei vti vaivaa, vaan hiiva, mutta sitä tulee sitä tiheämpään, mitä hygieenisempi olen. Esim. saippua on toosalle suoraan helvetistä.
Veikkaisin että osittain sinullakin on kyse normaalin bakteeritasapainon katoamisesta. Emättimen kun ei ole tarkoitus olla antibakteerinen paikka, vaan kyse on bakteerien "kauhun tasapainosta".
Kokeile vaihtaa pesuaineet voimakkaan happamiin (esim. Lactacyd ja Avecyd ovat pH 3,5) ja pese myös kätesi ensisijaisesti niillä, eikä saippualla. Laita emättimeen kunnon pitkä kuuri maitohappobakteerikapseleita (esim. Gynocaps). Voit myös tehdä alapesuja esimerkiksi Bulgarian jugurtilla (mahdollisimman luonnollinen maitohappobakteerikanta eikä sokeria). Kun emättimen pH laskee ja sinne tuodaan ns. hyviä bakteereja, pitäisi huonoilla bakteereilla olla huonommat kasvumahdollisuudet.- aloittaja
En kyllä käytä koskaan saippuaa alapesussa enkä mitään muuta kuin vettä. Hiivatulehduksia mulla taas ei oo ollu koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa732622Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71670Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631555Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261236Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.251088Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?79986