Pfaff vai Bernina

Ompeluinto

Kysyn teiltä joilla on Pfaffin ompelukone.
Itselläni ikivanha Elna, joka oli kyllä hyvä
mutta haluaisin uuden ja tehokkaan koneen.
Joku myyjä sanoi että Pfaffin moottori olisi vahva.
Mitä tuo yläsyöttö tarkoittaa käytännössä?
Pfaffin kotisivuilla on niin monta mallia
ettei niistä oikein ymmärrä, mikä olisi paras?
Aion ostaa koneen nettikaupasta, mikä on paljon halvempi.
Kunhan vain tietäisi mikä malli?
Mulle olisi tärkeää että sekä hienot
että paksut kankaat
voisi ommella samalla koneella hyvin.
Kiitollinen vastauksista.

21

14219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

että luet noita aikaisempia viestejä. Oikeastaan vain liikkeessä ollaan selvillä mikä kone täyttää asettamsi vaatimukset. Ja voit kokeilla itse ommella - omat tilkut mukaan. Käyttömukavuus ja oma mieltymys ovat isoja asioita koneen valinnassa. Ja siis taas kerran, pyydä tarjous, hyvällä onnela voit saada mieleisesi koneen niin edullisesti, että tilaaminen nettikaupasta toimituskuluineen ei juuri kannata. Tunnetut merkit yleensä ovat luotettavia ja koneiden mallit vaihtuvat niin usein, ettei niistä kukaan tavallinen "maija meikäläinen" ole selvillä.
      Pfaffin IDT on yläsyöttö, eli maallikon selityksen mukaan, sellainen 'ylimääräinen' hammastettu 'paininjalka', joka syöttää kangasta myös yläpuolelta. Se tarkoittaa, että ommeltava kangas syöttyy tasaisesti ja jos kankaassa on esim. kuvioita jotka on tarkasti kohdistettu, ne pysyvät aika hyvin kohdallaan, eli alimmainen ja ylimmäinen kangas saumassa syöttyvät juuri yhtä hyvin, ettei kumpikaan 'venähdä'. Kaikissa Pfaffin malleissa ei ole tätä yläsyöttöä, halvimmista malleista se voi puuttua. Tämän yläsyötön etu tulee hyvin esiin nimenomaan hankalissa kankaissa, liukkaissa ja ohuissa muutenkin vaikeasti ommeltavissa. Katso koneen sivutolta kuvat.

• Ompeluinto

Todella hyvistä neuvoistasi!
        Nytpä ymmärrän tuon yläsyötönkin:)
        Lähdempä kiertämään ompelukoneliikkeitä!

Ompeluinto kirjoitti:

Todella hyvistä neuvoistasi!
        Nytpä ymmärrän tuon yläsyötönkin:)
        Lähdempä kiertämään ompelukoneliikkeitä!

ompelukoneen hankinnasta. Vaikka kiertelet kaupoissa katsomassa ja kyselemässä tarjouksia, sen ei toki tarvise merkitä, etteikö nettikaupasta voisi ostaa konetta. Mitä olen hiukan katsellut ulkomaisten nettikauppojen tarjontaa, muutamien ns merkkikoneiden hinnat eivät välttämättä ole sen halvempia siellä kuin mitä täältä liikkeestä voi saada. Muistaakseni maksoin Berninan saumurista 550 euroa ja saksalanen nettikauppa myy samaa konetta hintaan 585 euroa lähetyskulut. Ko koneen suositushinta taitaa olla ihan jotain muuta kuin tuo 550 euroa. Jos Janomen koneita mielit, ne tuntuvat olevan ulkomailla huomattavasti halvempia kuin täällä liikkeissä, tai en tiedä nyt ihan viimeisintä tilannetta, mutta ainakin aikaisemmin. Pfaffin koneita taitaa saada hiukan halvemmalla nettikaupasta, mutta aika ajoin on edullisia kampanjakoneitakin.
        Onnea ompelukoneen hankintaan!

• Ompeluinto
        ***** kirjoitti:

ompelukoneen hankinnasta. Vaikka kiertelet kaupoissa katsomassa ja kyselemässä tarjouksia, sen ei toki tarvise merkitä, etteikö nettikaupasta voisi ostaa konetta. Mitä olen hiukan katsellut ulkomaisten nettikauppojen tarjontaa, muutamien ns merkkikoneiden hinnat eivät välttämättä ole sen halvempia siellä kuin mitä täältä liikkeestä voi saada. Muistaakseni maksoin Berninan saumurista 550 euroa ja saksalanen nettikauppa myy samaa konetta hintaan 585 euroa lähetyskulut. Ko koneen suositushinta taitaa olla ihan jotain muuta kuin tuo 550 euroa. Jos Janomen koneita mielit, ne tuntuvat olevan ulkomailla huomattavasti halvempia kuin täällä liikkeissä, tai en tiedä nyt ihan viimeisintä tilannetta, mutta ainakin aikaisemmin. Pfaffin koneita taitaa saada hiukan halvemmalla nettikaupasta, mutta aika ajoin on edullisia kampanjakoneitakin.
        Onnea ompelukoneen hankintaan!

hyvistä neuvoistasi!

Kävin tänään yhdessä liikkeessä ja ompelin
        Pfaffin Classic Style fashion 2023 mallilla.
        Tykkäsin kovasti.Olisin saanut sen hintaan 850 eu.
        Olen aikaisemmin kokeillut Berninan Activa mallia.

Päädyn Pfaffiin mutta en osta sitä vielä.
        Katsoin vielä yhdestä ruotsalaisesta nettikaupasta hintoja.

Sieltä saisi Pfaff Expression 2028:n 880 eurolla.Kaupassa missä kävin
        se maksaisi 1160.Täytyy soittaa huomenna ja tinkiä hintaa alas!
        Hämmästelen noita hintaeroja.Itse ostin Berninan saumurin 800 DL
        viime vuonna hintaan 570 euroa.
        Kaupassa missä kävin tänään, hinta oli 940 eu

Vielä pitäisi ostaa peitetikkikone:)

Ompeluinto kirjoitti:

hyvistä neuvoistasi!

Kävin tänään yhdessä liikkeessä ja ompelin
        Pfaffin Classic Style fashion 2023 mallilla.
        Tykkäsin kovasti.Olisin saanut sen hintaan 850 eu.
        Olen aikaisemmin kokeillut Berninan Activa mallia.

Päädyn Pfaffiin mutta en osta sitä vielä.
        Katsoin vielä yhdestä ruotsalaisesta nettikaupasta hintoja.

Sieltä saisi Pfaff Expression 2028:n 880 eurolla.Kaupassa missä kävin
        se maksaisi 1160.Täytyy soittaa huomenna ja tinkiä hintaa alas!
        Hämmästelen noita hintaeroja.Itse ostin Berninan saumurin 800 DL
        viime vuonna hintaan 570 euroa.
        Kaupassa missä kävin tänään, hinta oli 940 eu

Vielä pitäisi ostaa peitetikkikone:)

Hämmästelen minäkin hintaeroja, se mainisemani Berninan saumuri oli juuri malli 800DL.
        Ymmärtääkseni pelkkiä peiteikkisaumureita ei kovin monenlaisia ole, vaikka en ole tutustunutkaan tarjontaan. Siksi seurailen koneiden hintoja, kun mieleni tekisi kirjovaa konetta ja ajattelin vaihtaa toisen saumurini pelkäksi peitetikkikoneeksi.
        Kyselin Janomen peitetikkisaumuria Cover Pro 1000, eräältä ompelukone-edustajalta, hänellä kun on Janomea myynnissä. Koneen hinnaksi hän sanoi silloin 1230 euroa, ja vaikutti, ettei neuvotteluvaraa paljon ole, joten kauppoja ei syntynyt. Netistä katsoin saman koneen hinnan:
        http://www.naehpark.com/janome-overlocker.html
        ja syystäkin hintoja voi hämmästellä. Täältä sivustolta näet myös Pfaffien hintoja.
        Tässäkin yksi linkki: http://butik.skovdesymaskiner.se/

• Ompeluinto
        ***** kirjoitti:

Hämmästelen minäkin hintaeroja, se mainisemani Berninan saumuri oli juuri malli 800DL.
        Ymmärtääkseni pelkkiä peiteikkisaumureita ei kovin monenlaisia ole, vaikka en ole tutustunutkaan tarjontaan. Siksi seurailen koneiden hintoja, kun mieleni tekisi kirjovaa konetta ja ajattelin vaihtaa toisen saumurini pelkäksi peitetikkikoneeksi.
        Kyselin Janomen peitetikkisaumuria Cover Pro 1000, eräältä ompelukone-edustajalta, hänellä kun on Janomea myynnissä. Koneen hinnaksi hän sanoi silloin 1230 euroa, ja vaikutti, ettei neuvotteluvaraa paljon ole, joten kauppoja ei syntynyt. Netistä katsoin saman koneen hinnan:
        http://www.naehpark.com/janome-overlocker.html
        ja syystäkin hintoja voi hämmästellä. Täältä sivustolta näet myös Pfaffien hintoja.
        Tässäkin yksi linkki: http://butik.skovdesymaskiner.se/

Kyllä tässä menee kohta sekaisin:)
        Tuo saksalainen kauppa oli täynnä
        merkkejä, mistä en ole kuullutkaan.
        No onhan se Saksa!
        Löysin vielä yhden liikkeen, missä myös
        halpoja, mutta molemmissa vain määrätyt mallit
        tosi halpoja.
        Tarjonta on liian suuri minulle.

Tässä se liike:

http://www.sewingdirect.co.uk/shop/section.php/12/1/bernina

Katselin Berninan peitetikkikonetta samalla eilisellä
        kauppamatkalla.Tämä malli : Bernina Cover Chain 009DCC maksaa siellä 1160 mutta olisin saanut sen hintaan 950 eu.
        Nyt olen selannut kolmea nettikauppaa, tuo saksalainen minkä mainitsit, englantilainen ja ruotsalainen http://www.symaskinwebshoppen.se/index.php?osCsid=487801d80b302827e305506475048081

Aika suuret hintaerot.

Elnalla on muuten uusi peitetikkikone myös.
        Elna on myös tosi hyvä merkki, mutta taidan
        pitää Berninan ja Pfaffin.

Janomen hinnat liian kovat, vaikka onhan se varmaan laadukas.Tunnen pari henkilöä joilla oma liike ja heillä on Janomen koneet.

Ompeluinto kirjoitti:

Kyllä tässä menee kohta sekaisin:)
        Tuo saksalainen kauppa oli täynnä
        merkkejä, mistä en ole kuullutkaan.
        No onhan se Saksa!
        Löysin vielä yhden liikkeen, missä myös
        halpoja, mutta molemmissa vain määrätyt mallit
        tosi halpoja.
        Tarjonta on liian suuri minulle.

Tässä se liike:

http://www.sewingdirect.co.uk/shop/section.php/12/1/bernina

Katselin Berninan peitetikkikonetta samalla eilisellä
        kauppamatkalla.Tämä malli : Bernina Cover Chain 009DCC maksaa siellä 1160 mutta olisin saanut sen hintaan 950 eu.
        Nyt olen selannut kolmea nettikauppaa, tuo saksalainen minkä mainitsit, englantilainen ja ruotsalainen http://www.symaskinwebshoppen.se/index.php?osCsid=487801d80b302827e305506475048081

Aika suuret hintaerot.

Elnalla on muuten uusi peitetikkikone myös.
        Elna on myös tosi hyvä merkki, mutta taidan
        pitää Berninan ja Pfaffin.

Janomen hinnat liian kovat, vaikka onhan se varmaan laadukas.Tunnen pari henkilöä joilla oma liike ja heillä on Janomen koneet.

Janomen koneessa on kait kolme neulaa ja Berninassa, tai Bernette (kai Suomessa?) vain kaksi neulaa. Jossain lehden vertailussa aikoinaan pidettiin tätä Berneten Fun Lock 009 DCC:tä kalliina ominaisuuksiinsa nähden. http://www.kaartinneule.com/hinnastot/
        Janomen kolmineulainen olisi saksalaisessa nettikaupassa vajaa 500 euroa toimituskulut.
        Mulla on kakkosaumuri Berninan 2500 DCET. Pidän sen vain peitikkiasetuksilla.

• Ompeluinto
        ***** kirjoitti:

Janomen koneessa on kait kolme neulaa ja Berninassa, tai Bernette (kai Suomessa?) vain kaksi neulaa. Jossain lehden vertailussa aikoinaan pidettiin tätä Berneten Fun Lock 009 DCC:tä kalliina ominaisuuksiinsa nähden. http://www.kaartinneule.com/hinnastot/
        Janomen kolmineulainen olisi saksalaisessa nettikaupassa vajaa 500 euroa toimituskulut.
        Mulla on kakkosaumuri Berninan 2500 DCET. Pidän sen vain peitikkiasetuksilla.

Täytyypä miettiä tarkkaan mihin
        malliin tässä päädyn.
        Onhan tuo Janome varmaan hyvä merkki
        kun joillakin tutuilla on ja ovat
        kehuneet.
        Elnalla on uusi peitetikkisaumuri, mutta
        en ole päässyt kokeilemaan kun mallit
        meni kaupaksi heti ja uutta tilausta ei vielä
        ole saaneet liikkeisiin, missä olen käynyt.
        sain kuitenkin nähdä mallitilkkuja ja siinä
        oli kolmen neulan jälki.
        Ohjehinta 550 eu.

Ompeluinto kirjoitti:

Täytyypä miettiä tarkkaan mihin
        malliin tässä päädyn.
        Onhan tuo Janome varmaan hyvä merkki
        kun joillakin tutuilla on ja ovat
        kehuneet.
        Elnalla on uusi peitetikkisaumuri, mutta
        en ole päässyt kokeilemaan kun mallit
        meni kaupaksi heti ja uutta tilausta ei vielä
        ole saaneet liikkeisiin, missä olen käynyt.
        sain kuitenkin nähdä mallitilkkuja ja siinä
        oli kolmen neulan jälki.
        Ohjehinta 550 eu.

miten samannäköisiä tuo Elna 434 ja Janome Cover Pro 1000 ovat. Kuvien perusteella voisi olettaa, että molemmat koneet ovat saman valmistajan, vain kuori on hiukan eri värinen merkin mukaan. Ja noissa molemmissa on oikeastaan enemmän ompelukoneen näköä kuin perinteisen saumurin.
        Ymmärtääkseni yksi ja sama valmistaja tekee koneita useammallekin merkille. Suomessa jostain syystä Janomen koneet ovat (ainakin olleet) kalliita verratuna ulkomaisten nettikauppojen hintoihin, mutta tuo Elnan uusi malli sopii aika hyvin hintansakin puolesta samanlaiseksi kuin Janomen Cover Pro 1000 ainakin nettikaupan hintojen mukaan.

• Ompeluinto
        ***** kirjoitti:

miten samannäköisiä tuo Elna 434 ja Janome Cover Pro 1000 ovat. Kuvien perusteella voisi olettaa, että molemmat koneet ovat saman valmistajan, vain kuori on hiukan eri värinen merkin mukaan. Ja noissa molemmissa on oikeastaan enemmän ompelukoneen näköä kuin perinteisen saumurin.
        Ymmärtääkseni yksi ja sama valmistaja tekee koneita useammallekin merkille. Suomessa jostain syystä Janomen koneet ovat (ainakin olleet) kalliita verratuna ulkomaisten nettikauppojen hintoihin, mutta tuo Elnan uusi malli sopii aika hyvin hintansakin puolesta samanlaiseksi kuin Janomen Cover Pro 1000 ainakin nettikaupan hintojen mukaan.

Eilen pääsin kokeilemaan Elnan peitetikkikonetta
        kun matkustin hieman kauemmaksi keskustasta.
        Kyllä se oli uskomattoman hyvä ommella ja
        todellakin kolmineulainen.
        Berninan peitetikkikone on aivan ylihintainen ja ihmettelenkin kuka ostaa noin kalliin mallin
        kun voi saada toisen puoleen hintaan?
        Luulen päätyväni Elnan malliin peitetikkikoneen
        hankinnan suhteen, kunhan Elnan oma liike vain saa valmistajalta tilauksen Suomeen.
        Nyt olen kuitenkin päätynyt ompelukoneen suhteen Pfaffin malliin ja menen aamupäivällä Vantaalle sitä koeompelemaan.

Katselin yhdessä liikkeessä kirjontakoneen käyttöä
        ja olihan se hienoa jälkeä.Itse en ole koskaan ajatellut hankkia tuontyyppistä konetta, mutta eihän sitä koskaan tiedä:)

Muuten tuo Berninan 800 DL malli mikä meillä molemmilla on, hieman ihmetyttää nyt, kun katselin Elnan liikkeessä saumureita.
        Tarjouksessa on Elna 344 nyt hintaan 299.Siinä mallissa rullapäärmäys on vain säädöillä käytettävissä, kun taas Berninassa pitää laittaa se "hattu" siihen erikseen ja kuitenkin hinta on 3 kertainen!
        Kyllä Berninan koneet ovat todellakin ylihinnoitettuja.Olen kyllä aina ollut "Bernina fun-clubin jäsen, mutta mieli on muuttumassa.

Olen nyt kysellyt monessakin kaupassa koneiden valmistusmaista.
        Yhdessä kaupassa sanottiin että ainakin Berninan kalleimmat mallit tehdään vielä Sveitsissä.
        Kysyin nimittäin ovatko made in China?

Janomen malleihin en ole paljoa perehtynyt, tiedän vain että ovat aika kalliita ja varmaan laadukkaita.
        Näyttää siltä että Janomea on alettu viime vuosien aikana myymään enemmän Euroopassa.

Ompeluinto kirjoitti:

Eilen pääsin kokeilemaan Elnan peitetikkikonetta
        kun matkustin hieman kauemmaksi keskustasta.
        Kyllä se oli uskomattoman hyvä ommella ja
        todellakin kolmineulainen.
        Berninan peitetikkikone on aivan ylihintainen ja ihmettelenkin kuka ostaa noin kalliin mallin
        kun voi saada toisen puoleen hintaan?
        Luulen päätyväni Elnan malliin peitetikkikoneen
        hankinnan suhteen, kunhan Elnan oma liike vain saa valmistajalta tilauksen Suomeen.
        Nyt olen kuitenkin päätynyt ompelukoneen suhteen Pfaffin malliin ja menen aamupäivällä Vantaalle sitä koeompelemaan.

Katselin yhdessä liikkeessä kirjontakoneen käyttöä
        ja olihan se hienoa jälkeä.Itse en ole koskaan ajatellut hankkia tuontyyppistä konetta, mutta eihän sitä koskaan tiedä:)

Muuten tuo Berninan 800 DL malli mikä meillä molemmilla on, hieman ihmetyttää nyt, kun katselin Elnan liikkeessä saumureita.
        Tarjouksessa on Elna 344 nyt hintaan 299.Siinä mallissa rullapäärmäys on vain säädöillä käytettävissä, kun taas Berninassa pitää laittaa se "hattu" siihen erikseen ja kuitenkin hinta on 3 kertainen!
        Kyllä Berninan koneet ovat todellakin ylihinnoitettuja.Olen kyllä aina ollut "Bernina fun-clubin jäsen, mutta mieli on muuttumassa.

Olen nyt kysellyt monessakin kaupassa koneiden valmistusmaista.
        Yhdessä kaupassa sanottiin että ainakin Berninan kalleimmat mallit tehdään vielä Sveitsissä.
        Kysyin nimittäin ovatko made in China?

Janomen malleihin en ole paljoa perehtynyt, tiedän vain että ovat aika kalliita ja varmaan laadukkaita.
        Näyttää siltä että Janomea on alettu viime vuosien aikana myymään enemmän Euroopassa.

on varmaan järkevin valinta, varsinkin kun hinta otetaan huomioon. Elna on tavallaan jäänyt varjoon näiden muiden merkkikoneiden joukossa. Ainakin ennen oli ihan laatutavaraa ja nyt vaikuttaa varsin edulliselta.

• Ompeluinto
        ***** kirjoitti:

on varmaan järkevin valinta, varsinkin kun hinta otetaan huomioon. Elna on tavallaan jäänyt varjoon näiden muiden merkkikoneiden joukossa. Ainakin ennen oli ihan laatutavaraa ja nyt vaikuttaa varsin edulliselta.

Sain tänään kuulla kokeneelta ompelukoneiden korjaajalta, että ketjutikin keksijänä on juuri Elna, joskus 50-luvulla.
        Nuorin siskoni pyysi minua hankkimaan saumurin.
        Suosittelin Elna 344 ja tilasin sen hänelle tänään.
        Olen nyt sitten onnellinen Pfaff expression 2038 omistaja:)
        Sillä saa hieman jo kirjovaakin ommelta.Mukava miespuolinen myyjä (Tikkurilan torilla olevassa liikkeessä)ompeli kirjaimia malliksi.
        Kiitos vaan Pfaffin suosituksista, minusta tuli nyt Pfaff fan-clubin jäsen!
        Tuolla Tikkurilan liikkeessä muuten myydään Janome merkkejäkin, jos kiinnostaa?

..ja vielä se peitetikkikone puuttuu ja sehän on Elna!

Vielä noista valmistusmaista- Pfaffin koneet valmistetaan kuulemma nykyään Tsekeissä.

• ostettu
        Ompeluinto kirjoitti:

Sain tänään kuulla kokeneelta ompelukoneiden korjaajalta, että ketjutikin keksijänä on juuri Elna, joskus 50-luvulla.
        Nuorin siskoni pyysi minua hankkimaan saumurin.
        Suosittelin Elna 344 ja tilasin sen hänelle tänään.
        Olen nyt sitten onnellinen Pfaff expression 2038 omistaja:)
        Sillä saa hieman jo kirjovaakin ommelta.Mukava miespuolinen myyjä (Tikkurilan torilla olevassa liikkeessä)ompeli kirjaimia malliksi.
        Kiitos vaan Pfaffin suosituksista, minusta tuli nyt Pfaff fan-clubin jäsen!
        Tuolla Tikkurilan liikkeessä muuten myydään Janome merkkejäkin, jos kiinnostaa?

..ja vielä se peitetikkikone puuttuu ja sehän on Elna!

Vielä noista valmistusmaista- Pfaffin koneet valmistetaan kuulemma nykyään Tsekeissä.

Jokos Elnan ostit? Minäkin olin kallistumassa Elnaan (580€ tarjous) kun toisesta liikkeestä vastasivat meiliini että se maksaa 890€.. oletkos sitä nauhanohjainta kysynyt Elnaan, siitä sain hinnan et ois muka 228€?? Voiko se maksaa noin paljon kun Janomen vastaava on 55€! Niin, päädyin lopulta Janomeen kun se tarjous vain satkua enemmän kuin tuo Elnan! Mielestäni ohittamaton tarjous ja niinpä sen sitten ostin!

• satunnainen kävijä
        ostettu kirjoitti:

Jokos Elnan ostit? Minäkin olin kallistumassa Elnaan (580€ tarjous) kun toisesta liikkeestä vastasivat meiliini että se maksaa 890€.. oletkos sitä nauhanohjainta kysynyt Elnaan, siitä sain hinnan et ois muka 228€?? Voiko se maksaa noin paljon kun Janomen vastaava on 55€! Niin, päädyin lopulta Janomeen kun se tarjous vain satkua enemmän kuin tuo Elnan! Mielestäni ohittamaton tarjous ja niinpä sen sitten ostin!

... on peitetikki tulossa, Elna. Kunhan vain joskus Suomeen asti sitä saisivat... Minkäslaisen tarjouksen (ja mistä?) edellinen kirjoittaja sait Janomesta? Millä tavoin eroaa tuosta Elnasta? Kamalan vaikeaa tämä peitetikkiongelma, kun erillisen koneen toisen saumurin kaveriksi haluan, eikä näitä ole juuri missään täällä meilläpäin livenä kokeiltavana. Pitäisi tilata vain sikaa säkissä. Vielä tuosta Elnan hintaerosta - paikallisesta ompelukonekaupasta kysyttäessä hinta oli listahinnan mukainen 680€ mistä tinkimisen jälkeen hän oli valmis tiputtamaan 30€, ei yhtään enempää. Kysyi vaan että tilataanko. Kiitin ja sanoin että ei kiitos. Laajan kyselykierroksen jälkeen toiselta puolelta Suomea tarjous oli 550€ lähetyskuluineen suoraan kotiovelle. Melkoinen skaala... Eipä tee mieli tukea paikallista yrittäjyyttä sadan euron edestä!

• tarjouskierros kannattaa
        satunnainen kävijä kirjoitti:

... on peitetikki tulossa, Elna. Kunhan vain joskus Suomeen asti sitä saisivat... Minkäslaisen tarjouksen (ja mistä?) edellinen kirjoittaja sait Janomesta? Millä tavoin eroaa tuosta Elnasta? Kamalan vaikeaa tämä peitetikkiongelma, kun erillisen koneen toisen saumurin kaveriksi haluan, eikä näitä ole juuri missään täällä meilläpäin livenä kokeiltavana. Pitäisi tilata vain sikaa säkissä. Vielä tuosta Elnan hintaerosta - paikallisesta ompelukonekaupasta kysyttäessä hinta oli listahinnan mukainen 680€ mistä tinkimisen jälkeen hän oli valmis tiputtamaan 30€, ei yhtään enempää. Kysyi vaan että tilataanko. Kiitin ja sanoin että ei kiitos. Laajan kyselykierroksen jälkeen toiselta puolelta Suomea tarjous oli 550€ lähetyskuluineen suoraan kotiovelle. Melkoinen skaala... Eipä tee mieli tukea paikallista yrittäjyyttä sadan euron edestä!

Minäkin lähikaupungin liikkeestä kysyin Elnan hintaa, vastas 890€ ja tosiaan Helsinkiläisessä nettikaupassa oli tarjous 550€! Ja Janomesta maksoin 680€!! Netistä selaamalla ja tarjouksia pyytämällä tuo tuli eteen ja oli mun mielestä ihan huipputarjous, nehän on yli 1200€ normaalisti! Ja on kyllä ihana vehe! Ja yhen todella ison eron löysin Elnan ja Janomen välillä; lisäosien hinta; nauhanohjain maksaa Janomeen 55€ ja Elnaan 228€!! Eli se on sellanen härpätin mikä ruuvataan koneeseen kiinni, siihen syötetään resori ja se taittaa kaitaleen valmiiksi neulojen eteen, kaksinkerroin sekä kankaan päälle että alle ja tulee siisti jälki! Opetteluttaa kovin mutta kyllä sen oppii, Janomen kauppaanhan kuuluu 2h:n koulutus maahantuojalla ja se on hyvä juttu! Katoppa tämä; http://ompelutarinoita.blogspot.com/2009/02/uusi-leluni-tyovalineeni.html Monet tilaa Janomen englannista, minäkin meinasin mutta sitten tuli pelko takuun suhteen, pakkaa ja laita englantiin jos tulee ongelmia.. kuulin sellaisestakin tapauksesta että enkusta tilattu kone ei toiminut ollenkaan, ostaja otti yhteyttä Suomessa Janomen myyjään ja selvis että kone piti kokonaan sähköistää uudelleen ennenkuin toimi, ei kuulemma halpaa lystiä! Ja englannista nuo lisäosat onkin sitten monta kertaa kalliimpia kuin Suomessa; kapeampi nauhanohjain täällä 55€, enkussa hiukka alle 100€, leveämpi Suomes 30€ (kiinnitetään kapeamman mukana tulleeseen pohjalevyyn)kun se enkussa on sen alle 100€ (riippuen toki punnan kurssista) Sitten helmanohjain suomes 10€, enkus melkein 50€!!,läpinäkyvä paininjalka suomes 10€, enkus n. 30€.. Tässä englannin hintoja; http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/janomecoverprofeet.htm

• nopeasta vastauksesta.
        tarjouskierros kannattaa kirjoitti:

Minäkin lähikaupungin liikkeestä kysyin Elnan hintaa, vastas 890€ ja tosiaan Helsinkiläisessä nettikaupassa oli tarjous 550€! Ja Janomesta maksoin 680€!! Netistä selaamalla ja tarjouksia pyytämällä tuo tuli eteen ja oli mun mielestä ihan huipputarjous, nehän on yli 1200€ normaalisti! Ja on kyllä ihana vehe! Ja yhen todella ison eron löysin Elnan ja Janomen välillä; lisäosien hinta; nauhanohjain maksaa Janomeen 55€ ja Elnaan 228€!! Eli se on sellanen härpätin mikä ruuvataan koneeseen kiinni, siihen syötetään resori ja se taittaa kaitaleen valmiiksi neulojen eteen, kaksinkerroin sekä kankaan päälle että alle ja tulee siisti jälki! Opetteluttaa kovin mutta kyllä sen oppii, Janomen kauppaanhan kuuluu 2h:n koulutus maahantuojalla ja se on hyvä juttu! Katoppa tämä; http://ompelutarinoita.blogspot.com/2009/02/uusi-leluni-tyovalineeni.html Monet tilaa Janomen englannista, minäkin meinasin mutta sitten tuli pelko takuun suhteen, pakkaa ja laita englantiin jos tulee ongelmia.. kuulin sellaisestakin tapauksesta että enkusta tilattu kone ei toiminut ollenkaan, ostaja otti yhteyttä Suomessa Janomen myyjään ja selvis että kone piti kokonaan sähköistää uudelleen ennenkuin toimi, ei kuulemma halpaa lystiä! Ja englannista nuo lisäosat onkin sitten monta kertaa kalliimpia kuin Suomessa; kapeampi nauhanohjain täällä 55€, enkussa hiukka alle 100€, leveämpi Suomes 30€ (kiinnitetään kapeamman mukana tulleeseen pohjalevyyn)kun se enkussa on sen alle 100€ (riippuen toki punnan kurssista) Sitten helmanohjain suomes 10€, enkus melkein 50€!!,läpinäkyvä paininjalka suomes 10€, enkus n. 30€.. Tässä englannin hintoja; http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/janomecoverprofeet.htm

Kiitos myös blogivinkistä, tuo nauhaohjain olikin aikas huiman näköinen lisäpeli. Äärettömän kätevän oloinen. Mutta onpas se tuohon Elnaan kovin hintava, varsinkin jos hintatiedot pitää paikkansa! Minuakin hieman hirvittää tilata takuujuttujen vuoksi ulkomailta, joten taidan kyselykierrosta vähän tehdä Suomessa lisää. Tuo Elna on varattuna, mutta mitään maksuja/allekirjoituksia ei ole tehty, joten vielähän tuon ehtisi vaihtamaan :) Kun ei noita Suomeen näytä tulevan, vaikka miten kauan odottaisi.

• tätä..
        nopeasta vastauksesta. kirjoitti:

Kiitos myös blogivinkistä, tuo nauhaohjain olikin aikas huiman näköinen lisäpeli. Äärettömän kätevän oloinen. Mutta onpas se tuohon Elnaan kovin hintava, varsinkin jos hintatiedot pitää paikkansa! Minuakin hieman hirvittää tilata takuujuttujen vuoksi ulkomailta, joten taidan kyselykierrosta vähän tehdä Suomessa lisää. Tuo Elna on varattuna, mutta mitään maksuja/allekirjoituksia ei ole tehty, joten vielähän tuon ehtisi vaihtamaan :) Kun ei noita Suomeen näytä tulevan, vaikka miten kauan odottaisi.

http://www.jovilco.fi/13

• janomeen tyytyväinen
        tätä.. kirjoitti:

http://www.jovilco.fi/13

Naapurini osti Janomen peitetikkikoneen Vantaalta hintaan 600€ ja sai ylimääräisiä
        lankoja kaupanpäälle taidanpa poiketa ostamaan itsellekin koneen samasta paikasta ja tingin samaan hintaan. en uskalla tilata ulkomailta , jos tulee takuuongelmia.

• kiinnostun ut
        janomeen tyytyväinen kirjoitti:

Naapurini osti Janomen peitetikkikoneen Vantaalta hintaan 600€ ja sai ylimääräisiä
        lankoja kaupanpäälle taidanpa poiketa ostamaan itsellekin koneen samasta paikasta ja tingin samaan hintaan. en uskalla tilata ulkomailta , jos tulee takuuongelmia.

mistä vantaalta janomen koneen ystäväsi osti?

• Ann-85
        kiinnostun ut kirjoitti:

mistä vantaalta janomen koneen ystäväsi osti?

Onko kellään kokemusta Brotherin peitetikkikoneesta? Yhessä kaupassa niin kehuivat sitä.. Elnaa vähän testesin toisessa kaupassa, mutta en oikein lämmennyt. Näytti vähän lelulta.. :/ No, vielä se etsityttää mikä olisi hyvä!? Hinta-laatu suhde..
        Kertokaa te joilla on Janome tai Elna tai joku muu, että mitä ootte tykännyt!
        Mua myös kiinnostaa se kantinkääntäjä. Koska teollisuuskoneessa olen vastaavaa käyttänyt..

-Bernina activa230 *Bernina 800DL ????

• ..aiempaan
        Ann-85 kirjoitti:

Onko kellään kokemusta Brotherin peitetikkikoneesta? Yhessä kaupassa niin kehuivat sitä.. Elnaa vähän testesin toisessa kaupassa, mutta en oikein lämmennyt. Näytti vähän lelulta.. :/ No, vielä se etsityttää mikä olisi hyvä!? Hinta-laatu suhde..
        Kertokaa te joilla on Janome tai Elna tai joku muu, että mitä ootte tykännyt!
        Mua myös kiinnostaa se kantinkääntäjä. Koska teollisuuskoneessa olen vastaavaa käyttänyt..

-Bernina activa230 *Bernina 800DL ????

Olen rullutellut iloisesti Berninan Activa 210:llä pitkät tovit ja erittäin hyvää tikkiä tekee. Koneen löysin Espoon Tapiolasta.. suositushinta oli 710, mutta sain tingattua sen kuudella sadalla kotiini. Valikoimassa oli valtavasti muitakin perus koneita, mutta Bernina on tuttu ja turvallinen. Tää activa 210 oli siis helppo ja luonnollinen valinta normi käyttöön. Saumurinini on Royalin 1234DF. Tämäkin reipas työjuhta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe