Mitä kautta malliksi

unlemoiva14

Tiiän et tää ei kuulu, tänne mut en tiiä minne kuuluu ? eli oon 14 : ) Ja haluaisin malliksi. Uskon että mulla on kauneutta siihen hommaan. Tiiättekö mitä kautta voisi hakeutua mallin hommiin. Siis iha täällä suomessa haluaisin tehä mallin hommia. Onko joku netti sivu jota kautta voi lähettää esim. oman kuvansa jonnekin jossa haetaan malleja (lapsi malleja ) Haluaisin olla enemmän gatalogi malli ku näytös.. Toivottavasti joku osaa auttaa

46

18788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian vanha

      ainut luoettava paparazzi. he sijoittavat sinuun ja mahdollisuus päästä isommille vesille.
      itse heräsin ajatukseen liian vanhana ja he nauroivat minut pihalle sieltä :D sinä olet vielä niin nuori, juuri sen ikäinen mitä he hakevat tai olet 2 vuoden päästä.

      • Lollll

        Haluaisin malliksi mutta en tiedä miten sanoisin sen siais äidilleni löysin netistä paikan mistä voisin päästä malliksi mutta minusta tuntuu että ne sanovat että minun pitää keskittyö kouluun ja kun se on helsinhissä niin he eivät ajo kuskatainua sinne asti ja takaisin olen 5luokalla ja täytän 11marraskuuna mutta siinä netti jutussa luki että ne ettivät kaiken ikäisiä muttä en tiedä uskallanko näyttää tai mitä teen koska minun unelmani on tulla malliksi joten mitä pitäisi tehdä


      • Anonyymi
        Lollll kirjoitti:

        Haluaisin malliksi mutta en tiedä miten sanoisin sen siais äidilleni löysin netistä paikan mistä voisin päästä malliksi mutta minusta tuntuu että ne sanovat että minun pitää keskittyö kouluun ja kun se on helsinhissä niin he eivät ajo kuskatainua sinne asti ja takaisin olen 5luokalla ja täytän 11marraskuuna mutta siinä netti jutussa luki että ne ettivät kaiken ikäisiä muttä en tiedä uskallanko näyttää tai mitä teen koska minun unelmani on tulla malliksi joten mitä pitäisi tehdä

        Jos malliksi tuleminen on sun unelma niin sitä kannattaa tavoitella! Eli kannattaa yrittää voittaa pelko! :)


      • Anonyymi
        Lollll kirjoitti:

        Haluaisin malliksi mutta en tiedä miten sanoisin sen siais äidilleni löysin netistä paikan mistä voisin päästä malliksi mutta minusta tuntuu että ne sanovat että minun pitää keskittyö kouluun ja kun se on helsinhissä niin he eivät ajo kuskatainua sinne asti ja takaisin olen 5luokalla ja täytän 11marraskuuna mutta siinä netti jutussa luki että ne ettivät kaiken ikäisiä muttä en tiedä uskallanko näyttää tai mitä teen koska minun unelmani on tulla malliksi joten mitä pitäisi tehdä

        Mulla On sama juttu, oon sanonut äidille että haluaisin olla malli Mutta hän ei ottanut sitä tosissaan ja en enään uskalla puhua sille tiedän myös sen että ne kannattaa aloittaa aikaisin eikä liian vanhana joten pitäisi varmaan aloittaa mutta en tiedä miten kertoa äidille.


    • malli...

      mennä mallikouluun! Se kyllä on aika kallis mesta, en tiiä montako sataa yks vuosi maksaa!
      Siellä opetetaan kävelemään kunnolla ja otetaan kuvia.
      Mun yksi kaveri oli sellaisessa ja oli myös sitten sittarin lehdessä, vähään aikaan ei ole kuulunut mallinhommia, enkä ole varma lopettiko jo.Siellä opit ja voit päästä huipulle!:D

    • aikuistunut

      Miksi kaikki nykynuoret haluavat päästä malliksi, laulajksi tai näyttelijäksi? Haluavatko he, että heitä palvotaan samoin kuin jotakin Hollywoodin superjulkkiksia? Itse olen mallina ollut, ei se ole helppoa! Mietippäs uudestaan, mitä elämältäsi haluat.

      • totta puhut

        totta puhuu edellinen.. homma on erittäin raskasta fyysisesti ja henkisesti. pelkkä kauneus ei todellakaan riitä. moni haluaisi malliksi, mutta sellaiseksi kyllä synnytään. vartalon mitat ovat meinaan sen verran tärkeitä.


      • aikuistunut?just joo

        no täähä kysyy et miten vois päästä, eikä sitä et millast se on ja sillee..


    • mutta...

      unohda koko homma. Olen ollut mallina ja suoraa sanoen se on paskamaista!

      Ja sellainen juttu vielä...mallina oleminen ei ole pelkkää ulkonäkö hommaa niinkuin moni luulee, sori.

      Etsi eka jokin pieniluontoinen kauneustapahtuma ja voita se. Sen jälkeen voi olla kannattavaa maksaa 200€ että pääset kurssille jossa ammattilaiset kertoo tarkasti miten saat meikata (huomaa "saat" ei ole pelkkä suositus käsky) ja suunnittelevat sinulle anorektikon ruokalistan. Sitten lopuksi esiinnyt ja muutama ammattilainen kertoo kaiken mikä meni vikaan...ei mitään positiivistä. Sitten kuitenkin jos lopuksi saat lapun jossa lukee "sinusta voisi olla malliksi" tarvitset taas ainakin sata euroa että hyvä valokuvaaja tekee sinulle kansion. (Ainiin, unohdin myös sanoa sen että rahaa kuluu myös vaatteisiin. Sulle neuvotaan mitkä vaatteet soipisivat sulle mutta älä kuvittelekkaan että sulle ostettaisiin ne vaatteet, mutta jos et itse osta niin hei hei)
      Sitten pääset EHKÄ töihin joista saa palkkioksi kämäsen 50€ setelin..:(

      Kaikkea tuota suoritettaessa on turha haaveilla pääsevänsä mihinkään muoti tai edes vaatelehteen.
      Ensin saatat päästä johonkin kutomislehteen pöytäliinan somikkeeksi tai korkeintaan jonkun halpis shampoon huonoon mainoskampanjaan.
      Sitten voi käydä niinkuin minulle että kutsutaan johonkin ruotsalaiseen outoon muotilehteen...maksat matkat ja elämisen itse. Sitten saat muutama sata euroa. Eli samanverran kun menetit.

      Ja muista; jos ei toisin käsketä niin hymyä 24/7 mutta ihan hiljaa. Valokuvaaja, lavastaja yms. ovat ne ketkä puhuvat ja tietävät, malli on vain se joka näyttää hyvältä...tai rumalta jos niin käsketään.

      • Oikeitakin töitä tehnyt

        Näin valitettavan usein käy.
        Mutta onnistumisiakin on paljon, mutta lyhyt tiivistelmä.

        kurssit ei tee ketään malliksi-> turhia

        kansion on mallin tärkein väline-> tee se oikealla ammattikuvaajalla (90 % malleista ei työllisty huonojen kuvien takia)

        mallitoimisto-> ei välttämätön, mutta hyvä lisä töitä etsiessä. (suurin osa huu haata)

        Töitä on tarjolla, mutta niiden luokse pitää osata löytää-> suhteet

        Netti-> vältä erilaisia nettitoimistoja ja muuta näennäistietoa (mallit.fi julkkikset.fi jne jne.)


      • jepjepII
        Oikeitakin töitä tehnyt kirjoitti:

        Näin valitettavan usein käy.
        Mutta onnistumisiakin on paljon, mutta lyhyt tiivistelmä.

        kurssit ei tee ketään malliksi-> turhia

        kansion on mallin tärkein väline-> tee se oikealla ammattikuvaajalla (90 % malleista ei työllisty huonojen kuvien takia)

        mallitoimisto-> ei välttämätön, mutta hyvä lisä töitä etsiessä. (suurin osa huu haata)

        Töitä on tarjolla, mutta niiden luokse pitää osata löytää-> suhteet

        Netti-> vältä erilaisia nettitoimistoja ja muuta näennäistietoa (mallit.fi julkkikset.fi jne jne.)

        Varmaankin helpoin tapa kuulla, onko itsestä malliksi, on marssia "kolmen suuren" mallitoimiston ovesta sisään (siis Paparazzi, Fondi ja Modelboom) ja kysyä, onko minusta malliksi. Näiden lisäksi voisi ehkä mainita
        Azzurro-(mainos)mallitoimiston. Näiden ulkopuolella hommeli rupeaa olemaan jo aikalailla enemmän hämärän peitossa, mutta kenties onni suosii rohkeaa (lähes varmasti ei...)

        Mallikansio on, ehkä, hyödyllinen, mutta jos sinusta pidetään toimistossa, he kyllä ottavat kuvat muutenkin. Eli kansion hyöty voi olla siinä, että kiikun-kaakun-tilanteessa se voi ratkaista pelin eduksesi, t.s. pääset toimiston listoille.

        Tämän lisäksi on tietysti selvää, että toimiston listoilla olo ei tarkoita, että rahaa alkaa automaattisesti tulla, päin vastoin sitä tavallisesti ensin menee. Toimistohan vain välittää sinut sinusta mahdollisesti kiinnostuneelle taholle. Jos tällaista tahoa ei ole, rahaa ei tule.

        Olen itse kuvannut satunnaisesti mutta ammattimaisesti mallikansiokuvia, ja mielestäni ensimmäinen kysymys, jonka malliksi aikovan kannattaa kysyä itseltään on, haluaako malliksi siksi, että haluaa "manifestin" omasta kauneudestaan (ts. kehuja, hyväksytyksi tulemista, johonkin kuulumista...), vai siksi, että haluaa tehdä mallin työtä. Kuten yllä kirjoitettiin, Suomeen kuten muuallekin on syntynyt aivan oma "bisneksensä" "toimistoista", joiden tarkoituksena on lypsää rahat wannabe-malleilta, ei välittää malleja minnekään. Jos haluat vain hyväksyntää, riskinä on, että päädyt vain pulittamaan isot summat hämärä-Heikille tai -Helinalle kuullaksesi, että jokin muka-virallinen taho kutsuu sinua kauniiksi... Jos näin on, eikö kannattaisi vaikkapa lähteä lenkille tai mennä sohvalle lukemaan hyvää kirjaa?


      • vain itsestäsi.

        Tuollaiset kertomukset kertovat vain sinusta.

        Ihminen tekee oman uransa, olivat edellytykset mitkä tahansa. Sen, oliko kokemus paskamainen, määräät sinä.


      • Seboo
        jepjepII kirjoitti:

        Varmaankin helpoin tapa kuulla, onko itsestä malliksi, on marssia "kolmen suuren" mallitoimiston ovesta sisään (siis Paparazzi, Fondi ja Modelboom) ja kysyä, onko minusta malliksi. Näiden lisäksi voisi ehkä mainita
        Azzurro-(mainos)mallitoimiston. Näiden ulkopuolella hommeli rupeaa olemaan jo aikalailla enemmän hämärän peitossa, mutta kenties onni suosii rohkeaa (lähes varmasti ei...)

        Mallikansio on, ehkä, hyödyllinen, mutta jos sinusta pidetään toimistossa, he kyllä ottavat kuvat muutenkin. Eli kansion hyöty voi olla siinä, että kiikun-kaakun-tilanteessa se voi ratkaista pelin eduksesi, t.s. pääset toimiston listoille.

        Tämän lisäksi on tietysti selvää, että toimiston listoilla olo ei tarkoita, että rahaa alkaa automaattisesti tulla, päin vastoin sitä tavallisesti ensin menee. Toimistohan vain välittää sinut sinusta mahdollisesti kiinnostuneelle taholle. Jos tällaista tahoa ei ole, rahaa ei tule.

        Olen itse kuvannut satunnaisesti mutta ammattimaisesti mallikansiokuvia, ja mielestäni ensimmäinen kysymys, jonka malliksi aikovan kannattaa kysyä itseltään on, haluaako malliksi siksi, että haluaa "manifestin" omasta kauneudestaan (ts. kehuja, hyväksytyksi tulemista, johonkin kuulumista...), vai siksi, että haluaa tehdä mallin työtä. Kuten yllä kirjoitettiin, Suomeen kuten muuallekin on syntynyt aivan oma "bisneksensä" "toimistoista", joiden tarkoituksena on lypsää rahat wannabe-malleilta, ei välittää malleja minnekään. Jos haluat vain hyväksyntää, riskinä on, että päädyt vain pulittamaan isot summat hämärä-Heikille tai -Helinalle kuullaksesi, että jokin muka-virallinen taho kutsuu sinua kauniiksi... Jos näin on, eikö kannattaisi vaikkapa lähteä lenkille tai mennä sohvalle lukemaan hyvää kirjaa?

        Mallikansio on, ehkä, hyödyllinen, mutta jos sinusta pidetään toimistossa, he kyllä ottavat kuvat muutenkin.

        Täytyy tarkentaa. Mallikansio on se kaiken A ja O. Sitä ei missän nimessä pidä lehteä kuvauttaman mallitoimiston henkilökunnan toimesta tai tusinapäiville jossa mahdollisimman halvalla poimittu poloinen roiskii kuvia ja mallitäti kerää rahat.
        Toinen mitä kannattaa välttää on uuden ns. hype-kuvaamot jossa luvataan paikka jossain toimistossa ja tehdään tähtiä.
        (ks. Kuluttajalehti 1/09)


        Suomessa on muutama tunnettuja studiokuvaaja, jotka tekevät upeita kuvasalkkuja. Kannattaa aloittaa hyvä mallin ura mielummin sieltä. Työllistyminen on toden näköisempä.


      • omat lapset ollut mallina
        vain itsestäsi. kirjoitti:

        Tuollaiset kertomukset kertovat vain sinusta.

        Ihminen tekee oman uransa, olivat edellytykset mitkä tahansa. Sen, oliko kokemus paskamainen, määräät sinä.

        Ei tarvitse välttämättä käydä mitään kalliita kursseja, voi ottaa suoraan yhteyttä mainostoimistoon. Saa paremman palkan ja mallitoimisto ei ota välistä. Helsingissä suurimmat mahdollisuudet, mutta ainakin Tampereella on esim. Buffone, joka kuvaa esim.citymarketeille


    • mmooi

      Moips! Ota selvää kuvaamoista ja mene kuvaamaan
      mallikansio ittelles. Sen jälkeen toimistoihin
      näyttää kansiota, ketään ei tee sitä sun puolestas. Rohkeesti vaan!

      • vaan näin

        Ei ehkä heti maksulliseen kuvaukseen, jos ei takana ole mallikurssia tai muuten synnynäistä taitoa posettaa kuvaajalle. Mallin työ on taitoa vaativaa. :) Ellette ole valmiit maksamaan, että saatte opetusta vartalon käytöstä ja esiintymisestä, niin menkää edes ns harrastajakuvaajien kanssa treenaamaan tuota ensin. Mikäli olette mallitoimistojen virallisissa mallin mitoissa, niin unohtakaa ne kansiot ja käykää suoraan siellä mallitoimistossa. Ja vaikka monet on sitä mieltä, että ei mitään kannata tehdä, jos ei heti saa sopimusta ja euroja, niin harvassa on ne joiden ei tarvitse oppirahoja maksaa.


      • Nimetön
        vaan näin kirjoitti:

        Ei ehkä heti maksulliseen kuvaukseen, jos ei takana ole mallikurssia tai muuten synnynäistä taitoa posettaa kuvaajalle. Mallin työ on taitoa vaativaa. :) Ellette ole valmiit maksamaan, että saatte opetusta vartalon käytöstä ja esiintymisestä, niin menkää edes ns harrastajakuvaajien kanssa treenaamaan tuota ensin. Mikäli olette mallitoimistojen virallisissa mallin mitoissa, niin unohtakaa ne kansiot ja käykää suoraan siellä mallitoimistossa. Ja vaikka monet on sitä mieltä, että ei mitään kannata tehdä, jos ei heti saa sopimusta ja euroja, niin harvassa on ne joiden ei tarvitse oppirahoja maksaa.

        Itse menin kuvaamaan mallikansion kuukausi sitten, ja lähiakoina sitten mallitoimsitoihin.


      • hahhahhoo
        Nimetön kirjoitti:

        Itse menin kuvaamaan mallikansion kuukausi sitten, ja lähiakoina sitten mallitoimsitoihin.

        no... Just vähän aikaa sit katoin et seppälään esim vois tulla malliks niihilehtiin x). Kummitäti ehotti mun veljelle eka jotain tollast ja nyt mä innostuin =). Mut empä tiiä ku oon vast 12w


      • Malliksiko?
        Nimetön kirjoitti:

        Itse menin kuvaamaan mallikansion kuukausi sitten, ja lähiakoina sitten mallitoimsitoihin.

        Moi! Olisi kiva tulla mallin työhön (vaikka rankalta ehkä kuulostaakin...) Mutta olen miettinyt miten malliksi pääsee, esim. mainoslehtisiin ja TV-mainoksiin :)
        Tällä keskustelulla kaikki vain sanovat (tai ainain melkein) että hanki "mallikansio".
        Mutta miten se hankitaan? Ja onko sitä pakko hankkia, jos aikoo tosissaan astua mallin saappaisiin? Minulla onkin suuri lista kysymyksiä, jotka ovat askarruttaneet mieltäni. Mitkä ovat luotettavia nettisivustoja? Minne kannattaa ensin hakea malliksi?
        Olen käynyt Clamos Studio Oy:n nettisivuilla, ovatko ne luotettavat? Voiko itä -keskisuomalainen tulla yhtä hyvin malliksi kuin eteläsuomalainenkin? Tiedän, että nämä kysymykset saattoivat kuulostaa pöhköiltä, mutta kaipaan tietoa kovastikin :-)


      • tfp kuvaaja

        Mallikansion saat edullsiesti kun googlaat "tfcd valokuvaaja" ja perään vielä paikkakunta, esim. Pori, Tampere, mikä nyt siinä lähinnä sattuu olemaan. Tfcd tai tfp tarkoittaa käytännössä ilmaisia kuvia esim. studiossa, joten tuo on halvin tapa toteuttaa mallikansio ja hyvän kuvaajan kanssa saat kerralla hyviä kuvia itsestäsi. Mallitoimistossakin olet kunnon kuvien kanssa ihan eri viivalla kuin pokkariräpsyjen kanssa.


      • movie malli
        hahhahhoo kirjoitti:

        no... Just vähän aikaa sit katoin et seppälään esim vois tulla malliks niihilehtiin x). Kummitäti ehotti mun veljelle eka jotain tollast ja nyt mä innostuin =). Mut empä tiiä ku oon vast 12w

        oikeesti kantsii yrittää mäki oon vasta 12w teen mallin töitä älä anna noiden luupäiden pilata sun unelmia sillä että ne kertoo omasta kokemuksesta ne on kateellisia että meillä voi olla mahiksii mut ehkä onni ei oo suosinu niitä!yritä rohkeesti XD


    • mari-katariina

      Mäkin haluaisin malliksi olen 11.v tyttö ja pituúteni on noin:135-140 ja olen aina halunnut malliksi ja nimeni on mari-katariina ja etsisin mallin hommia ja mieluiten (lapsi malli) hommia ja olen yrittänyt stekata netistä mistä pääsisi malliksi ja jos löytyy hommia mulle niin mieluiten suomesta ois kiva tietää mist pääsis malliksi ja osaan olla kameran edessä mutta pituuteni saattaa olla ongelma.

      • ihquteinimallipissis

        no sis ihquuu ois ni kiva keikistel siin kameran edes ja keikutella persettä esiintymislavalla ! 5115 ihQuuuDaaa


    • Salaoja

      Malliksi kannattaa ehdottomasti hakeutua jos itse kokee sen kiinnostavaksi! Mikään ei elämässä harmita enemmän kuin asiat, joita ei tullut kokeilleeksi kun joku sanoin 'unohda' tms.

      Malleja on monenlaisia; voit yrittää luoda siitä itsellesi 100% uran tai sitten tehdä satunnaisia mainoskuvauksia normiduunin ohessa. Itse kuulun näihin jälkimmäisiin. Tykkään kokea erilaisia kuvauksia ja tutustua uusiin ihmisiin, mutta motivaatiota jokapäiväiseksi hommaksi minulta ei löytyisi. Olen Azzurron listoilla ja todennut homman toimivaksi. Minulle tarjotaan kuvauskeikkoja, jotka hyväksyn tai passaan jos ei sovi kalenteriin. Useinmiten kyseessä on mainoskuvat, tuskin koskaan mikään näytös. Verot, toimiston välityspalkkio yms on otettu suoraan palkastani eikä epäselvyyksiä tuloista ole ikinä ollut. (jep myös malleilusta maksetaan veroa ;)

      Onko sinusta malliksi? Ota yhteyttä oman kaupunkisi mallitoimistoihin ja käy siellä juttelemassa. Jos olet kovin nuori niin suosittelisin jommankumman vanhemman mukaanottamista. Netinkin kautta voi useasti kuvia toimistoille laittaa. Ei kansioon kannata rahoja tuhlata jos ei kukaan oikeasti alalla oleva (luotettava ihminen) ole sinulle sanonut että se kannattaa tehdä. Ottaessaan sinut listoilleen mallitoimistot yleensä kuvauttavat sinusta kansion valitsemillaan valokuvaajilla, stylistillä ja halutulla tyylillä.

      Maalaisjärjellä pärjää tässäkin hommassa mainiosti. Valitse alalla pitkään toiminut toimisto ja anna heidän hoitaa keikkavälitykset, eikä homma voi mennä metsään. Ja jos homma ei tunnukaan omalta niin sittenpä on tullut kokeiltua.

      Ole rohkea, onnea yritykseen!

    • löpisijä

      Hei sinä nuori! Olen itse tehnyt mallin hommia pari vuotta, en ole vielä kertaakaan saanut siitä rahallista korvausta. Nykyisin täällä Suomessa moni harrastajakuvaaja ja ammattikuvaajakin tekee töitä mallin kanssa, että saa vain kuvat itselleen. Sitä jaksaa aluksi, kun yleensä kaikki haluavat vain itsestään hyviä kuvia esim. facebookiin muiden ihailtavaksi. Mutta siihen kyllästyy sen muutaman vuoden jälkeen. Olen käynyt myös Fashion Model Agencyn mainosmallikoulutusen ja voin sanoa, että se vasta turhaa rahastusta on. Puolen vuoden mallikoulu 490€ ja ammattimallikoulutus 690€. Yhtäkään työtarjousta ei ole sieltä tullut, vaikka olen jo puoli vuotta heidän listoillaan ollut, eli rahat meni todella hukkaan. Yritän etsiä itse nyt töitä, josta saisi rahapalkkion, jotta ei harmittaisi että laitoin rahat hukkaan. Mutta tosiaankin, mallin töitä kannattaa hakea freelancerina, jolloin saa kaiken itselle käteen, mallitoimistot vievät siitä oman osuuteensa (jos töitä on tarjolla). Paparazzi on tosiaan se, mistä parhaiten saa töitä, jos vaan pituutta on tarpeeksi ja luonnetta! Paparazzilla meinaan arvostetaan liikaa anorektisen näköisiä malleja, mikä ei minusta ole hyvä juttu. Itse olen siirtymässä enemmän kauneuskilpailuihin ja missijuttuihin, kannattaa arvioida kumpaan olisit parempi. Monet missit tekevät myös mallinhommia, mutta missiksikään ei kuka tahansa pääse, joten kaikki on sinusta kiinni.

      • Unelmoijalikka

        Eli teetä mallikansio itsestäsi jossain valokuvaajalla ja lähetä mallikansiotasi sellaisiin paikkoihin, jossa luulet sinua tarvittavan. Mene käymään henkilökohtaisesti ja anna hyvä vaikutelma itsestäsi. Äläkä säästele rahaa, vaan palkkaa kunnon ammattivalokuvaaja :) Mutta suosittelen odottamaan täysi-ikäisyyteen, sillä harvat lehdet yms. haluavat ottaa kuvauksiinsa mukaan alaikäisiä. Mutta odotellessasi täysi-ikäisyyttä voisit harjoitella ahkerasti, kasata rahaa uusia vaatteita, meikkejä ja mallikansiota varten. Opiskele, käy lukio, sillä lukiossa yleissivistyt ja kielitaito paranee, malleilta usein odotetaan jonkinsortin kielitaitoa.

        Onnea unelmaan!

        T:Toinen unelmoija, eri unelmalla


    • siippali

      Ei mihinkään mallikouluihin.. sinne uppoaa vaan rahat.. Pokkana paikanpäälle mallitoimistoon näyttäytymään.. Jos oikeesti susta löytyy tarvittava niin ottavat sut siipensä suojaan kyllä heti. Rahaahan he tekevät hyvillä malleilla..
      Aina jos joutuu maksamaan jotain päästäkseen mallitoimiston listoille niin kannattaa olla epäilevä.
      Jos mainosmalliksi haluaa niin googlettamalla mainosmalli tulee monia toimistoja joihin voi kuvansa ja tietonsa lähettää. Suurinosa katalogimalleista buukataan kuitenkin mallitoimistojen kautta..

      • siippali

        Kannattaa myös varautua siihen että mallimaailma voi olla kovin rankka nuorelle naiselle. Siellä sanotaan kyllä suoraan mikä sussa toimii ja mikä ei. Eli hoikkakin tyttö voi olla läski, silmäsi voivat olla liian eriparia yms.. Kannattaa siis varautua siihen myös ja kasvattaa paksu nahka ja ymmärtää että se on osa bisnestä! kaikella rakkaudella.. :)


    • mä :))

      Mäki oon miettiny tota malli hommaa. Haluisin vaa tämmösii mainoksii ja semmosii en vielä mitää ammatillista joka vie paljon aikaa, vaan satunnaisii. Kaikki työt mitä saisin kyl ottasin vastaa. Ite oon katellu mutsin kans tuol clamosin sivui ja harkitsen sinne hakemuksen lähettämist. Ongelmana on vaa etten osaa olla luontevasti kameran edessä kun kaikki tuijottaa, mutta eipä siitä koskaan tiedä.. =) Omasta mielestäni olen ihan kaunis. En ole hoikka enkä pitkä. 154 cm ja 41 kg mut mainoksiinha haetaan ihan normaaleja ihmisiä eikä aina luuviuluja ammattilaisia. Suunnitelmis kyl ois laihutus Xd. en oo mikää peri suomalainen vaa vähän eksoottinen EVA LONGORIA tyyliin. Minkä verran rahaa noista vois saada ? T. 13 wee girl

    • Oh, really -.- ?

      1. ole ainakin 170 cm
      2. ole sairaalloisen laiha 40kg
      3. meikkaa niinkuin _käsketään_ huom ei suositella.
      4. osta itse kalliit vaatteesi, ei mallitoimisto niitä sinulle maksa
      5. hanki rahaa, että saisit kustannettua mahdollisesti tulevat matkasi casting
      paikalle.
      6. ja HUOM! oletko huomannut että mallit EIVÄT aina ole KAUNIITA vaan erilaisen
      näköisiä. ei siis aina kauniita.

      Mietippä siis haluatko oikeasti syödä anorektikon päivällisen ja ahtautua minimaalisiin vaatteisiin.

    • asdg43yh3h3wg23

      Luullakseni mallibisnes voi olla häikäilemätöntäkin hyväksikäyttöä, ilman mitään vastinetta. Yleensä joku mallitoimisto bongaa kauniin ja lähestyy itse. Mihinkään hämäriin nettisysteemeihin ei kannata mennä. Ovat melko varmasti huijausta ja seksinsaantiyritys puhtaasti, koska nykyään tietotekniikasta tietävät kaikki niin paljon, jotta selvittämisen vaikeus on melkoinen. Mallikurssit ovat rahastusta, eivätkä takaa mitään. Joidenkin tyylisuuntien mukaan opettavat 'epämuodikkaat' kävelyt jne. Trendit vaihtelevat bisneksessä. Parittajat saalistavat nuoria muka mallilupauksilla ja kansalainen voi päätyä vaikka bordelliin ulkomaille. Ei sitä mikään estä, jos pakettiautolla vievät. Pysy kotona ja kasva aikuiseksi rauhassa.

    • Ninna1

      Nuoret yli 175cm kannattaa hakea paparazziin, modelboomille tai fondille. Mainosmallit, pirteät, persoonalliset yli 30-vuotiaat haku Clamos studioon tai Azzurrolle. tekevät samoja kuvauksia(kilpailevat samoista töistä). Luotettavia, hyviä toimistoja malleille ja asiakkaille, asiakkaat saavat hyvät, tunnolliset mallit. Molemmissa toimistoissa myös ammattimallipuoli. Jos kiinnostaa mallintyöt kannattaa ottaa suoraan toimistoihin yhteyttä eikä pohdi täällä keskustelu palstoilla mahdollisuuttaan. He sanovat/koekuvaavat onko sinussa ainesta ammatti tai mainosmalliksi tai ollenkaan alalle. Jos pääset toimistoon kuvauksia saattaa tulla nopealla varoitusajallakin, joten jostavuutta täytyy olla mallilla opiskelussa tai vakityössä. Joskus kuvauksen/näytöksen tietää viikkoja aikasemmin mutta harvemmin.

      • Ninna1

        Edelliseen viestiin vielä lisäys. Mallikursseja/mallikouluja ei tarvi käydä saadakseen sopimuksen toimistoon. Toki antavat varmuutta töihin varsinkin siis lavakävelyn opettelu, mutta kannattaa jutella siitäkin toimiston kanssa(edellä mainittujeni).Yleensä eivät laita, Valmentavat monesti itse tai joskus jopa ihan uusi malli on ekaa kertaa näytöksessä ja "vanhat mallit" neuvovat näytöstoimistaa paikan päällä. isoissa näytösissä on aina harjoitus jolloin oppii koreografian ja vaihdot. Toki peruskävely on oltava hallinnassa korkokengillä, toimisto ei lähetä täysin epävarmaa, huonosti kävelevää mallia näytökseen.Mutta hyvän ammattikävelyn oppii ilman mallikurssia,hyvät toimistot auttaa ilman rahastusta.


    • sinne nii

      Kannattaa aloittaa yksinkertaisesti jostain lehdestä. (Demi, tai nuoremmille systeri) ilmotat ittes sinne ja sit kuvauksiin... (;

    • zinnazanna

      itse olen käyny mallikoulun ja kylläpä kannatti,kun sai ihan hyvää tyyli opetusta,mutta malliksi en tahdo rueta,koska en halua turhaa julkisuutta.ja se on aina vähän sitä,että pitäis aina esittää nauravaa,vaikka sitä oikeesti edes ole.

      • Joohhh

        Muulla on just vaikeeta olla nauramatta...


    • kyllästynyttähän

      Pitää nyt vaan kysyä.... että miks ihmeessä kun ihmiset haluaa vastausta, niin muiden ihmisten pitää tulla tänne pätemään että "ei noin kannata tehdä blaablaablaa" kun joku haluaa vastauksen asialliseen kysymykseen? miksei vaan voi antaa sitä vastausta?? suomi24:n sivut on tän takia just niin ärsyttävät ku jos ettii apua johonkin, niin kommenttirivissä onkin sitten vaan päteviä nolifeja ohjeistamassa toisia, huoh -.-

    • Kokemus1

      Moi, nyt puhun minä 15.v malli. Mallin homma ei tod oo raskasta (sorry lyhenteet)
      sä vaan oot ja ne hoitaa vaatteet ja kampaukset sekä meikit. Meillä päin täällä on karisma jossa joka vuosi voi käydä kokeilemassa pääsisikö malliksi. Sitä kautta mäkin sain paikan :) en haluu kertoo mihin lehteen tai mainokseen pääsin koska en haluu paljastuu :D3 vuoden ura takana :)

    • typerää

      Suosittelen kyllä hankkimaan ihan oikean ammatin!

      • Lapsimalli

        Oon itsekin lapsimalli, oon nykin vasta 11v mutta ei sillä väliä kun mallinuraa takana jo 8v. Tämä on tosi kivaa, meet vaan sinne ja ne hoitaa vaatteet ja meikit.


    • KOKELAAT

      EN ALKAISI MAKSAA MITÄÄN KALLITA MALLIKOULUJA. NOIN EPÄVARMALLA ALALLA, JOSSA LUODAAN VAIN GLAMOUSKUVAA. MULLA ON SE KÄSITYS ETTÄ AIKA EPÄIHIMILLISTÄ TOIMINTAA, MUTTA MISSÄ NYT OLISI TÄNÄ PÄIVÄNÄ INHIMILLISYYTTÄ TAI FIKSUTTA, OIKEUDENMUKAISUUDESTA PUHUMATTAKAAN. AINAKAAN SUURIEN PALKKOJEN TOIVOISSA SINNE EI KANNATA MENNÄ. KUVAUSPAIKAT JA TYÖT EI OLE MITÄÄN GLAMOURIA. TUOTA HEHKUTUSTA ON VAAN LEHTIEN SIVUILLA, JOTKA ON MUOKATTU KOOTTU JA LIIMATTU MITEN SATTUU. VAIKKA SANON OMAN MIELIPITEENI VANHAN KOKEMUKSEN PERUSTEELLA, EN SILTI KIELLÄ HAKEMASTA. TEKNIIKKA KEHITTYY KOKO AJAN ETTEI VARMAAN KYLMÄSSÄ LÄTÄKÖSSÄ TARVITSE OIKEATI SEISOA, MUTTA ITSEÄS JA KROPASTAS SAAT HUOLEHTIA. JOS MEINAA PYSYÄ SIINÄ ORAVAN PYÖRÄSSÄ, NIIN ON OLTAVA TIETYN LAINEN JA NÄKÖINEN, ETTÄ PÄSTÄN SAA LENTEEN. jOS HALUAT OLLA ESILLÄ NIIN LATAILE KUVIASI NETTIIN, EIKÄ MAKSA NIIN PALJON

    • Kuvaa

      Ota yhteyttä minuun niin keskustellaan lisää ja kerron paremmin ja voin jopa auttaa sinua eteenpäin ps harrastelija kuvaaja studion omaava facebuuck 1studioJR

    • Muisui

      Noni siis kannattaisko mun hakee malliks ja jos nii minne tai jotai? Ku siis kirjotin kesäl Paparazzii nii sielt sanottii et mul on todellaki potenttiaalii, mut oon niille liian nuori, eli 13v. Mut siis ehkä saatte jonkun laisen kuvan musta tän perusteella:
      -kuten sanoin 13v
      -168cm
      -laiha
      -aika kaunis ainakin tietääkseni 😂
      -isohko lantio
      -ja siis mun äiti on 172cm ja isä 185 ja mut on ennustettu 172-175cm pituseks
      Nii tietääks joku et minne mun sit kannattais tän ikäsenä ja sillee :)))

    • Anonyymi

      Et ole 14v. vaan 80 naimisissa oleva nettiaddikdi. Sinulla on vanhempia lapsenlapsiakin kuin 14.
      Ketä mitenkin heittää. Sinä provoilet netissä ½-ammatiksesi. Netin säännöistä vähät välität. Jotenkin pervo kun joka päivä kirjoitat olevasi nainen tai tyttö.

    • Anonyymi

      Ei sulla varmaankaan oo kauneutta siihen hommaan koska mä oon kaikista kaunein.!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe