Värivirheellinen

doggi......

Tiedän, tämä on hyvinkin kiistelty aihe, mutta aloitan sen silti, (tarkoituksenani on saada aikaan rauhallinen ja asiallinen keskustelu).
Olen jo pitkään miettinyt doggia, ja kaikenlaiset vaihtoehdot ovat käyneet mielessäni. Sitten eteeni tuli värivirheelliset koirat. Olisin valmis ottamaan värivirheellisen koiran, sillä tarkoituksenani ei ole käydä näyttelyissä, vaan antaa koiralle hyvän ja rakastavan kodin. Enkä olisi ottamassa sitä siksi koska se on halvempi kuin rotumääritelmän mukaiset koirat. Haluaisin antaa "virheellisille" koirille mahdollisuuden elämään (kasvattajathan karsivat esim merlet pois). En todellakaan tee sitä rahan takia, sillä olisin kyllä valmis maksamaan myös täyden hinnan dogista, mutta miksi ostaa valio dogia jos ei ole menossa sen kanssa näyttelyyn, siinähän menisi valio dogi ihan hukkaan. Oletteko ajatelleet asiaa koskaan siltä kannalta? Se mitä dogini kanssa aikoisin harrastaa olisi vesipelastusta tms, sellaista hauskaa ja rentoa meininkiä, missä yksi valkoinen merkki liikaa ei haittaa!
Toivottavasti ymmärsitte pointini, ja tuokaa toki rohkeasti ja (asiallisesti) mielipiteenne esiin!

10

2180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doggi75

      värivirheellisen dogin, jossa juurikin hiukan liikaa valkeaa. Koirasta maksoin melkein täyden hinnan.Itse en ole koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut näyttelytoiminnasta, mutta arvostan kovasti ihmisiä jotka uhraavat aikaa ja rahaa kiertääkseen niitä. Juuri sen takia meille sopi erittäin hyvin pikkuvikainen tyty. Itse olen samalla kannalla kuin sinäkin, että jos ollaan kaikkeen muuhun harrastukseen hakemassa koiraa kuin näyttelyyn niin värivirhe ei siinä esteenä ole... Paljon on myynnissä esim. merlejä, että ei ne kaikki kasvattajat karsi niitä pois. Käyppä vaikka katsomassa tanskandoggi takaisin-sivustolta pentuja niin sielläkin on silloin tällöin myynnissä merlejä tai muita pikku värivioilla varustettuja pentuja myynnissä. Tsemppiä etsintään!!!

      • aloittaja

        suuret kiitokset sinulle kannustuksesta ja tuesta! :)


    • doggityttö

      värivirhe. Ystäväksi, kaveriksi hankittiin, ei näyttelyesineeksi :) Ja täysihinta maksettiin. Maailman paras kaveri!!

      • -sinikka-

        Minä ottaisin myös värivirheelisen,jos pelkkää koti ja harrastuskoiraa etsisin.Oikeus elämään niilläkin koiravauvoilla on..


    • MieTTelijäS

      Näimpä, itse miettinyt myös samaa, etät jos ottaisin värivirheen, koska tuskin näyttelyissä tulisin käymään!
      Mutta en tajua miksi värivirheistä siltkin pyydetään n. 1000€!!
      Se on järkyttävä hinta koirast ajolla ei ns. ole arvoa!!!!

      • Heips

        No joo, ehkä se on kova hinta, mutta on niillä värivirheellisilläkin paperit. Puhdasrotuisia, merkataan vain EJ-rekisteriin SKL:n tietoihin. Mutta jos paperittomista puhutaan, niin onhan se tonni silloin aika kova raha.


      • Toisaalta...
        Heips kirjoitti:

        No joo, ehkä se on kova hinta, mutta on niillä värivirheellisilläkin paperit. Puhdasrotuisia, merkataan vain EJ-rekisteriin SKL:n tietoihin. Mutta jos paperittomista puhutaan, niin onhan se tonni silloin aika kova raha.

        Jos kovin halvalla myytäisiin niitä värivirheellisiä, niin sitten saattaisi olla niin, että ne päätyisivät jo koiran hankinnassakin säästävien ihmisten käsiin, joilla myös sitten ehkä vähemmän kiinnostusta muutenkaan panostaa koiraansa ?


    • kuolahuulen emäntä

      täällä asustelee myös 2.v värivirheelinen doggipoika, "sininharlekiini". olin varautunut täyteen hintaa, mutta poika maksoikin vähemmän mitä olin säästänyt. rekisteröity, sirutettu ja eläin lääkärintarkastama. et loput rahat mitä olin varannut pentuu, sijoitin koiruukseni ruokaan, heh eli tyhjensin lemmikkieläin kaupan penturuokasäkit mukaani :) tarkoitan siis että virhekkin voi saada hyvän kodin, näyttelyistä en ollut kiinostunut, mutta tokoa ollaan harrastettu ja muuta kivaa remuamista :)

    • harrikan tuore omistaja

      itselläni on värivirheellinen doggipentu, aivan upea harlekiinipoika, jolla on vaaleanpunainen nenä ja mustien laikkujen seassa paljon harmaita laikkuja. eli 'kotivärinen'. mentiin ihan eri pentua katsomaan, mutta ihastuttiin tähän ainokaiseen värivirheelliseen kaveriin. onhan nuo edullisempia, ja harvemmin kait noita turhaan lopetellaan :D lähinnä albiinot joudutaan lopettamaan, sairauksien ja kuurouden vuoksi. kannattaa kysellä kenneleistä, etenkin harrikoissa on noita värivirheellisiä tosi paljon, niin moni 'piirre' kun lasketaan suotta virheeksi.

      • Tanskanherra

        Niin ja samalla periaatteella voi ottaa vaikka sekarotuisen pennun, joka näyttää tanskandogilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe