Hei!
Kuinka tiukkaa on Kroatiassa suhtautuminen tupakointiin? Onko raflat savuttomia?
Ja mitä maksaa Kroatiassa aski tupakkaa?
Entäpä juomapuoli: Suomessa lipittelen terasseilla lonkeroa, olutta en saa kurkustani alas, siideri yököttää ja viinitkään ei oikein terassilla janon sammuttajina toimi. Onko vinkkejä lonkeron korvaajaksi Kroatiassa? Ei makeaa, ja ei todellakaan mitään kitkerää/hapanta.
En ole lomalle lähdössä ryyppäämään, mutta kyllähän siellä muutama saattaa esim. kaupungilla kierrellessä välillä maistua...
Tupakointi Kroatiassa?
4
3231
Vastaukset
- Vee2
Ikävä kyllä kaikkialla Kroatiassa vedetään tupakkaa kaksin käsin. Pienissäkin kahviloissa on niin paksu tupakansavu että itse tupakoimattomana on pitänyt lähteä pois tai sitten siirtyä ulos istumaan. Tarjoilijat ovat silloin tällöin ihmetelleet että miksi haluamme ulos (siis viileällä ilmalla) ja me vastaamme että täällä ei voi olla kun kaikki vetää körssiä.
"Hienoissa" ravintoloissa ei tupakointi ole kuitenkaan niin raskasta kuin kahviloissa.
Aski Ronhilliä maksaa noin 3 euroa.
Lonkeroa ei Kroatiassa ole.
Viini kannattaa pyytää mismässinä = viiniä ja limpparia tai sitten gemistinä = viinin joukkoon kaadetaan kuplavettä tai bambus = punaviini ja kokis ja paljon jäämurskaa.
Nimet ei ole varmaankaan oikein kirjoitettua mutta kun ne lausuu noin juomaa tulee.- viikko vielä
Kiitoksia kovasti vastauksista ja erityisesti noista juomavinkeistä. :)
Itse kun sauhuttelen niin hyvä tietää etukäteen mikä käytäntö maassa on, ettei tule syyllistyttyä pahoihin kömmähdyksiin tupakkansa kanssa... Eipä savu ruokaillessa minuakaan innosta vaikka ruoan päälle maistuukin, mieluummin kyllä eri tilassa kuin ruokailevat ihmiset. - mutta...
NilsNortamaa kirjoitti:
http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/en_GB/features/setimes/features/2008/01/22/feature-02
jotenkin en usko että tämä ihan näin vain toteutuu käytännössä Kroatiassa. Ainakin Dalmatian rannikolla missä käydään kahdesti vuodessa, niin bussikuskitkin tupakoi. Olishan se ihanaa, sais pizzerioihinkin ym. mennä ihan sisälle syömään eikä värjötellä ulkona...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882