Lisäsäiliö iskarit

Säätö vinkkejä..

Miten noita lisäsäiliö iskareita säädetään??Eli mitä säädetään nupikasta joka on iskarin varres ja mitä siitä joka on säiliös? Niin ja mitä tarkotetaan 2 tie ja 3 tie säädöllä? Sitte meneekö säädöt pieleen ja muutki jos ottaa sen letkun pois eli etuiskariin vaihtaa jousen ja ruuvaa letkun irti siksi aikaa? Jos tiedät johkin näistä vastauksen nii kerro..kiitti.

12

6018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perus juttu.

      Iskarin varresta säädetään ulos joustoa ja säiliöstä sisään joustoa.. muuta en tiedä. Kertokoon joku lisää jos tietää.

    • asijantuntijoita:)

      Tästä kyl huomaa minkälaisia asiantuntijoita tälläkin palstalla liikkuu ku ei kaverin kysymyksiin osata vastata.. no sentäs yksi on osannut vastata säätö kysymykseen! Mut hei en minäkään osaa sua neuvoa ku olen vain penkka pelle.

      • _spec_1

        Iskarien maailma on suure ja avara, mutta valotan edes vähän.
        1-säätöiset tarkottaa sen että iskarin jäykkyyttä voidaan säätää.
        2-säätöisissä voi säätää myö ulosjoustoa
        3-säätöisissä on lisäksi low speed/high speed säädöt (Lyhyt oppimäärä)

        Iskari set uppia hakiessa on tarkoituksena löytää kompromissi hyvän iskarin ja jousen kanssa (Lue 2 eri asiaa).Iskarin ja jousen/jousien tulee toimia yks yhteen.Perus jäykkyydeen iskarille ja jouselle pystyy laskemaan painon mukaan.Tämän jälkeen aletaan hienosäätää iskaria ja voidaan kokeilla eri jousipainella ja shimmeillä.Mikäli ne "napsut" on ruuvattu toiseen laitaan niin iskari on shimmattu väärin.Iskari toimii optimaalisesti, kun se on shimmattu niin, että "napsut" on suurinpiirtein puolivälissä.Low speed säädöllä tarkoitetaan hitaiden liikkeiden säätöä ja high speedillä nopeiden.(lisäksi vielä öljyn laatu /kesä ja talvi sekä typpi mukaan soppaan, ne on ammattilaisten juttuja)

        Sen jousen saa vaihdettua ilman, että purkaa sen letkun.Sitä letkua ei saa omin päin irrottaa!!!


      • säätöö
        _spec_1 kirjoitti:

        Iskarien maailma on suure ja avara, mutta valotan edes vähän.
        1-säätöiset tarkottaa sen että iskarin jäykkyyttä voidaan säätää.
        2-säätöisissä voi säätää myö ulosjoustoa
        3-säätöisissä on lisäksi low speed/high speed säädöt (Lyhyt oppimäärä)

        Iskari set uppia hakiessa on tarkoituksena löytää kompromissi hyvän iskarin ja jousen kanssa (Lue 2 eri asiaa).Iskarin ja jousen/jousien tulee toimia yks yhteen.Perus jäykkyydeen iskarille ja jouselle pystyy laskemaan painon mukaan.Tämän jälkeen aletaan hienosäätää iskaria ja voidaan kokeilla eri jousipainella ja shimmeillä.Mikäli ne "napsut" on ruuvattu toiseen laitaan niin iskari on shimmattu väärin.Iskari toimii optimaalisesti, kun se on shimmattu niin, että "napsut" on suurinpiirtein puolivälissä.Low speed säädöllä tarkoitetaan hitaiden liikkeiden säätöä ja high speedillä nopeiden.(lisäksi vielä öljyn laatu /kesä ja talvi sekä typpi mukaan soppaan, ne on ammattilaisten juttuja)

        Sen jousen saa vaihdettua ilman, että purkaa sen letkun.Sitä letkua ei saa omin päin irrottaa!!!

        Laitoin gt corollaa proflexit taa..eli iskarin varresta lattapää ruuvista ulosjoustoo ja säiliön lattapää ruuvarilla sisäänjoustoo karkee säätökö?. mut mitä sillä 10 millisestä ruuvista sääretään?? hienosäätöökö? Pliis vastatkaa viisaammat!!


    • sinnetänne,-

      Niitä kukaa normaali osaa säätää..vääntää vaan jotenki ja lähtee vetämää.

    • Proflexx

      Mäkin haluaisin tietää että iskarin varrestako paluupuoli ? Lattapäästäkö vai 10 mm säätö?

    • hahhahhahhahhahhahhahha

      Tällaista se on kun kaikki pitää olla säädettävää. Eikä osata parkkiin peruuttaa.

    • jonhholmes

      varresta säädetään paluuvaimennus, vaikuttaa yleensä myös sisäänvaimennukseen (huomioi!) , juuresta tahi säiliöltä sisään vaimennus; pienestä ruuvista hidas ja isosta nopeeta liikettä. Jos pomppii liikaa niin kiinnipäin,(paitsi vastapallosta pomppiessa toisinpäin) jos pito katoo niin auki tms. olosuhteilla on iso vaikutus, kannattaa miettiä missä kisojakin ajetaan - yleensä aika tasasta tietä nykyään...

    • Mitessiinämenee

      Proflexin säätö päinvastoin???

    • Anonyymi

      Perä ottaa takakorkeita. Iskari 2 säätöinen. Pitääkö kiristää sisäänjoustoa?

    • Anonyymi

      Ei kun väärät jouset

    • Anonyymi

      Tää on kyllä paras foorumi kysellä järkeviä...!🤣🤣🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2300
    2. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1256
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      741
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      596
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      575
    Aihe