Oletteko tietoisia että nitro-dragstereilla ei olekaan ajettu nopeinta aikaa varttimaililla??Varttimaili on ajettu autolla paljon nopeammin kuin nitroilla koskaan.Yllättävä asia mitä ei monikaan tiedä.Kertokaan jos joku tietää.Kerron vastauksen muutaman päivän sisällä jos ei kukaan tiedä.Netistä löytyy ihan oikeaa faktaakin asiasta.
Top-fuel ei olekaan nopein!!
18
12186
Vastaukset
- raketti dragster
vuonna 1977 3.22 s,mutta ajettu jossain mojaven aavikolla eikä ko. autot enää edes sallittuja USA;ssa.Mutta eihän periaate ole edes sama,kun perustuu työntövoimaan,eikä radan ja renkaan väliseen kitkaan.Mutta onhan tuo aika kova aika varttimailille.
- dragsterikin on
Eikös se ole yhden mallinen auto se dragsteri ole ja esim. Funny Car on melkein sama etumoottorilla ja lyhyemmällä putkirungolla, mutta kuori koristeena ja spoilerit tuossa kuoressa.
Virallisia ennätyksiä, ollos hyvä:
http://www.nhra.com/drivers/career.asp
TF "Dragster" siis 4,420s 337.58mph (n.540km/h)
FC "Funny Car" siis 4,464s 334.32mph, jossa myös nitrometanoli polttoaineena.
Mutta siis ei nitroa polttoaineena, no. em. rakettivehkeet sitten, mutta nehän ovatkin yksittäisiä ennätysyrityksiä, eikä tietyn luokkasääntöjen mukaan kilpailevia autoja. - meni jo
Kerro pois?
Vai oletko se palstojen ikuinen arvuuttelija, jolta en ole nähnyt kertaakaan vastausta?- eikä vastausta
Että se siitä.
- Top Fuel Dragster on nopein
Top Fuel Dragster on maailman nopein kilpa-auto. Se myös kiihtyy kaikkein nopeiten. Nuo jotkut suola-aavikkovehkeet, mitä kirjoittaja varmaankin tarkoitti, ovat raketteja eivätkä mitään kilpa-autoja. Ne eivät ole edes pyörävetoisia laitteita, eikä niillä ajeta kilpaa. Nitrometaanilla toimiva dragster kiihtyy nollasta sataan eli 0-100 km/t noin 0,5 sekunnissa. Seisovan varttimailin Tip Fuel nitrodragster taittaa parhaimmillaan 4,4 sekuntissa loppunopeuden ollessa maalissa 540 km/t. Lähes samaan suorituskykyyn pystyvät niin ikään nitroa (90% nitrometaania ja 10% metanolia) polttoaineena käyttävät Funny Car kiihdytysautot, joissa on samanlainen moottori, mutta erilainen runko ja kori. Katsokaa vaikkapa Wikipediasta.
- kalastaja
Muistutetaan kuitenkin siitä seikasta että noi TF:ät kärsivät käsittämättömistä pito-ongelmista, siksi tuo 4.4 sek. aika on niin heikko kuin on.
Vertailukohtana nitro-kiihdytysvene jossa löytyy potkurissa pitoa. Vene kiihtyy varttimailin osapuilleen samaan 4.5sek aikaan mutta loppunopeus on reilusti alle 400. Vesi tarjoaa vauhdissa enemmän vastusta joten se ei kiihdy loppua kohden yhtä lujaa mutta alkulähdössä kiihtyvyys on paljon hurjempi. Siksi loppuajaksi jää osapuilleen sama 4.5 sek.
Mutta siis jos haluaa kunnolla G-voimia kiihdytyksessä niin kannattaa unohtaa noi autot. Ei ne kuitenkaan tee muuta kuin sudi jos niillä yrittää kiihdyttää vähän lujempaa.
Sama juttu F1 autojen ja F1 veneiden kanssa. Ei ne F1 autot käänny kaarteessa eikä kiihdy mihinkään verrattuna veneeseen kun ei kumin ja asfaltin väliin kertakaikkiaan saa äärettömästi pitoa.
Toisin sanoen niin kiihdytys joka perustuu kumin ja asfaltin väliseen kitkaan tulee aina olemaan heikko.
Ja nyt kun varttimaili poistuu ja matka lyhenee niin eipä niillä TF:än tehoterservit jää vielä enemmän käyttämättä kun koko hommma menee siihen alkusutimisen kurissapitoon. Kun ei kulje niin ei kulje. - gtw34r
kalastaja kirjoitti:
Muistutetaan kuitenkin siitä seikasta että noi TF:ät kärsivät käsittämättömistä pito-ongelmista, siksi tuo 4.4 sek. aika on niin heikko kuin on.
Vertailukohtana nitro-kiihdytysvene jossa löytyy potkurissa pitoa. Vene kiihtyy varttimailin osapuilleen samaan 4.5sek aikaan mutta loppunopeus on reilusti alle 400. Vesi tarjoaa vauhdissa enemmän vastusta joten se ei kiihdy loppua kohden yhtä lujaa mutta alkulähdössä kiihtyvyys on paljon hurjempi. Siksi loppuajaksi jää osapuilleen sama 4.5 sek.
Mutta siis jos haluaa kunnolla G-voimia kiihdytyksessä niin kannattaa unohtaa noi autot. Ei ne kuitenkaan tee muuta kuin sudi jos niillä yrittää kiihdyttää vähän lujempaa.
Sama juttu F1 autojen ja F1 veneiden kanssa. Ei ne F1 autot käänny kaarteessa eikä kiihdy mihinkään verrattuna veneeseen kun ei kumin ja asfaltin väliin kertakaikkiaan saa äärettömästi pitoa.
Toisin sanoen niin kiihdytys joka perustuu kumin ja asfaltin väliseen kitkaan tulee aina olemaan heikko.
Ja nyt kun varttimaili poistuu ja matka lyhenee niin eipä niillä TF:än tehoterservit jää vielä enemmän käyttämättä kun koko hommma menee siihen alkusutimisen kurissapitoon. Kun ei kulje niin ei kulje.joko se paripäivää olis menny
- Vhgymoij
Menee ne alla 4 sec 530 km/ h nopeudella. Funnycar:it myös alittaa 4 sec
- Anonyymi
Funny car:issa on vähä isompi moottori ja Nitron osuus on suurempi 95%-97% kummassakin luokassa.
- Anonyymi
kalastaja kirjoitti:
Muistutetaan kuitenkin siitä seikasta että noi TF:ät kärsivät käsittämättömistä pito-ongelmista, siksi tuo 4.4 sek. aika on niin heikko kuin on.
Vertailukohtana nitro-kiihdytysvene jossa löytyy potkurissa pitoa. Vene kiihtyy varttimailin osapuilleen samaan 4.5sek aikaan mutta loppunopeus on reilusti alle 400. Vesi tarjoaa vauhdissa enemmän vastusta joten se ei kiihdy loppua kohden yhtä lujaa mutta alkulähdössä kiihtyvyys on paljon hurjempi. Siksi loppuajaksi jää osapuilleen sama 4.5 sek.
Mutta siis jos haluaa kunnolla G-voimia kiihdytyksessä niin kannattaa unohtaa noi autot. Ei ne kuitenkaan tee muuta kuin sudi jos niillä yrittää kiihdyttää vähän lujempaa.
Sama juttu F1 autojen ja F1 veneiden kanssa. Ei ne F1 autot käänny kaarteessa eikä kiihdy mihinkään verrattuna veneeseen kun ei kumin ja asfaltin väliin kertakaikkiaan saa äärettömästi pitoa.
Toisin sanoen niin kiihdytys joka perustuu kumin ja asfaltin väliseen kitkaan tulee aina olemaan heikko.
Ja nyt kun varttimaili poistuu ja matka lyhenee niin eipä niillä TF:än tehoterservit jää vielä enemmän käyttämättä kun koko hommma menee siihen alkusutimisen kurissapitoon. Kun ei kulje niin ei kulje.Siis,eihän ne sudi muuta kuin burnoutissa,kytkintä säädetään radan olosuhteiden mukaan niin että vasta loppumetreillä kytkin ei luista,jos pääsee sutimaan niin kuin usein tapahtuu niin lähtö on siinä ja Niroissa kun kerran nostaa niin ei voi enää painaa kaasua tai moottori luultavasti räjähtää.
Kuinka pitkä top fuel auto on
- fes1
vähän alle 400m
- Jalpe
Idiootti luulee tietävänsä jotain ja keksii päästään! Top fuel dragster on nopein auto maan päällä! Raketti ei ole auto!
- Anonyymi
Vanha ketju mutta osui silmään ja kerrottakoon, että Kitty O'neill on ajanut nopeimman ajan varttimailille for ever. 3.235 sekunttia. AUTO oli varustettu rakettimoottorilla.
https://www.ar15.com/forums/general/1977-Kitty-O--Neil---Fastest-1-4-mile-ever-3-22-at-412-mph/5-2130058/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha ketju mutta osui silmään ja kerrottakoon, että Kitty O'neill on ajanut nopeimman ajan varttimailille for ever. 3.235 sekunttia. AUTO oli varustettu rakettimoottorilla.
https://www.ar15.com/forums/general/1977-Kitty-O--Neil---Fastest-1-4-mile-ever-3-22-at-412-mph/5-2130058/Höpöttäjä. Se on raketti, johon on asennettu pyörät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöttäjä. Se on raketti, johon on asennettu pyörät.
No aika on muutenkin muuttunut, nitroilla ajetaan 1000 jalkaa nykyään, ei enää 1/4 mailia.
- Anonyymi
Tietotekniikka senverta kehittyny että 1000 jalkaa mennään nykyään luokkaa 3,5s. Anita Mäkelä teki joku vuos sitten Em- pohjat n.3,7s. (( toki jos olisi vetojärjestelmä joka Ei luista : ajat olis älyttömii, kuski ei kestäs yli 8g- voimii ??? ))
- Anonyymi
Mikäs huu haa ukko olet? KIIHDYTYSAUTO! Mikään maan päällä ei kiihdy varttimailia tai 1000:tta jalkaa Top fuel Dragsteria nopeammin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473